Ja, het is niet zo gepland. Meer slordig mbt voorbehoedsmiddelen omdat we dachten dat het toch niet zo'n vaart zou lopenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar het Is wel sneller dan verwacht deze keer kyara? Dat zei je kloon meen ik me te herinneren?
Ik heb ze behoorlijk veel gehad eigenlijk. Ik vond het op zich niet erg ik begrijp best dat het niet ieders keuze is en ik begrijp ook dat sommige mensen beren op de weg zagen (hoewel imho niet geheel terecht, want dat waren vooral hun eigen beren en bezwaren, niet de mijne).quote:Op maandag 23 juli 2012 20:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb die reacties dus echt van niemand gehad... Mensen vonden het eigenlijk alleen maar leuk, zeker toen bekend werd dat het weer een knulletje was. "Leuk zo lekker dicht op elkaar" was de meest gehoorde opmerking hier....
Hahahahaquote:Op maandag 23 juli 2012 20:21 schreef Kyara het volgende:
Ik ging babyboom kijken en bedacht met dat ik dat vorig jaar keer met een zwangere buik en dat ik toen zo lekker emotioneel was. En toen bedacht ik me dat ik een traantje weggepinkt heb bij de landing van Andre Kuipers () en toen ging ik me afvragen wanneer ik ook alweer voor het laatst ongesteld was geweest
En ja, het is kort op elkaar, en het zal ongetwijfeld druk worden maar ik ben 33 dus we zouden sowieso geen jaren meer gewacht hebben met het 'proberen'. En in die zin is het wel heel fijn dat die onzekerheid ons bespaard blijft. Want ik vond het idee om snel in de overgang te raken toch best wel eng als je nog een wens voor een 2e kindje hebt. Elke keer als je het warm hebt vraag je je af of je een opvlieger hebt....
*knuffel*quote:Op maandag 23 juli 2012 20:41 schreef klumsy het volgende:
ja wil het wel proberen, maar dat valt nog vies tegen
merk dat ik best sceptisch geworden ben... vooral naar andere toe, als iemand iets positiefs zegt dan moet ik echt oppassen dat niet helemaal af te branden![]()
het is ook meer dat ik bang ben dat als ik teveel zou gaan "genieten" de klap een keer zo hard aan komt als het weer mis gaat....
wat natuurlijk nergens op slaat want als het mis gaat heb je hoe dan ook verdriet...
dus af en toe mezelf een schop onder m'n hol geven doet wonderen!
en verders M. vertellen wat me dwars zit of waar ik onzeker over ben
quote:Op maandag 23 juli 2012 20:41 schreef klumsy het volgende:
ja wil het wel proberen, maar dat valt nog vies tegen
merk dat ik best sceptisch geworden ben... vooral naar andere toe, als iemand iets positiefs zegt dan moet ik echt oppassen dat niet helemaal af te branden![]()
het is ook meer dat ik bang ben dat als ik teveel zou gaan "genieten" de klap een keer zo hard aan komt als het weer mis gaat....
wat natuurlijk nergens op slaat want als het mis gaat heb je hoe dan ook verdriet...
dus af en toe mezelf een schop onder m'n hol geven doet wonderen!
en verders M. vertellen wat me dwars zit of waar ik onzeker over ben
Ik kan je alleen vertellen dat ik het geweldig vind. Ze zijn zo vanzelfsprekend voor elkaar en dat ontroert me nog dagelijks.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, inderdaad zo'n 14 maanden. Wist niet dat Lena en Ivan ook zo dicht op elkaar zaten. Heb je nog tips voor me?
ben ik nu in bezig, vermakelijk boek!quote:Op maandag 23 juli 2012 21:18 schreef octopussy het volgende:
De dames schelen hier NET geen 2 jaar en ja het is best een beetje pittig af en toe, maar jemig wat een rijkdom![]()
Dat ze dan om elkaar moeten lachen enzo. Dan smelt mijn hart![]()
Overigens is het nieuwe boek van Aaf Brandt Corstius een dikke aanrader wmb: Het jaar dat ik (2x) moeder werd.
Ik herken hier heel veel in. Ik heb ook best veel negatieve reacties gehad. Voor veel van de mensen waar ik mee omga moeten kinderen je zo min mogelijk tot last zijn zodat je zoveel mogelijk het leven zoals je dat gewend bent kunt blijven leiden. Men leek maar niet te begrijpen dat het ons ontzettend leuk leek om nog een kindje te krijgen, dat we daar zelf voor hadden gekozen en dat het - inderdaad - geen ongelukje was. Wat ik vooral naar vond was de aanname dat we door onze keuze geen tijd hadden om van het kindje dat we al hadden te genieten. Alsof de komst van Lena afbreuk deed aan de kwaliteit van onze interactie met Ivan.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb ze behoorlijk veel gehad eigenlijk. Ik vond het op zich niet erg ik begrijp best dat het niet ieders keuze is en ik begrijp ook dat sommige mensen beren op de weg zagen (hoewel imho niet geheel terecht, want dat waren vooral hun eigen beren en bezwaren, niet de mijne).
Wat ik veel vervelender vond is dat sommige mensen er per definitie van uit leken te gaan dat de zwangerschap een ongelukje was. Mn schoonmoeder gelooft nog steeds niet dat het geplanned was, van de eerste ook niet, en dat is best wel eens kwetsend. Vooral omdat ik bij de eerste zwangerschap ook heel regelmatig gehoord heb "ongelukje zeker" tot zelfs een "ik had het weg laten halen hoor...". naast ook heel veel leuke reacties hoor! dat gelukkig wel, de verdeling was 50/50 zo'n beetje.
Maar goed, bottomline, of je ze nou wel of niet gaat horen die meningen van anderen. Die mensen projecteren vooral hun eigen ideeën en beelden van hoe-het-zou-moeten op jou/jullie gezin en dat is voor jullie verder totaal niet relevant. Dan doen ze het zelf lekker anders als ze dat graag willen. Dat heeft mij wel geholpen om dat te denken als iemand weer eens vond dat ik recht had op zijn/haar mening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |