Oh jah! WW....quote:
Ja ik dacht ook vandaag, zeker nu ik mn loon heb gezienquote:Op maandag 23 juli 2012 22:29 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat we vandaag MVP kregen, vorige keer was 12 weken terug (3 periodes)
Je geeft leiding aan de kassa-afdeling.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:25 schreef Yea het volgende:
Wat houdt Teamleider Verkoopafhandeling bij AH precies in? Ik kan hier niet genoeg informatie over vinden op de website.
Nope. Kan niet anders helaas.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:17 schreef joey_k het volgende:
-prijswijzigingen-
Hoe gaan jullie hier mee om?
De afgelopen weken is het iedere dag wel weer raak; de prijswijzigingen staan in Plaza.
Wij printen met Hp2015 laserprinters, en die willen maar niet op het voorgeperforeerde papier printen. Steevast printen ze over de scheurlijnen waardoor je halve stickers hebt.
Een hele tijd terug hebben we hiervoor een foto snij apparaat aangeschaft om zo een bertje netjes de stickers te kunnen snijden. Helaas heeft een of andere debiel het apparaat vernaggeld waardoor het niet meer goed kan snijden.
Nu zitten we dus weer met een schaar de stickers uit te knippen.
Op scc al meerdere malen gevraagd of de printerinstellingen gewijzigd kunnen worden, maar dit schijnt nogal moeilijk te zijn
Kan het echt niet anders??
Het scheuren van de WW stickers valt idd mee, alleen het printen ervan is zwaar k*t!quote:Op maandag 23 juli 2012 22:37 schreef UncleSam het volgende:
Bij WW valt het scheuren toch wel mee. Eerst horizontaal scheuren en dan verticaal, dan blijft alles mooi op volgorde.
DNAH kaartjes is pas rot, er zit daar veel meer witte randjes omheen.
Nee toeslaguren moet je daar niet bij optellen. Ik dacht bij all-inners datje TVT erbij moet optellen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:25 schreef Dumpafval het volgende:
Zijn de uren achter ''GEWERKT'' de daadwerkelijke uren die je hebt gewerkt? Of moet ik daar ''TOESLAGUREN'' bij optellen?
Klopt, bij all-in is het gewerkt + TVT.quote:Op woensdag 25 juli 2012 02:06 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Nee toeslaguren moet je daar niet bij optellen. Ik dacht bij all-inners datje TVT erbij moet optellen.
http://www.nu.nl/economie(...)arktmedewerkers.htmlquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:12 schreef Dagoduck het volgende:
Krijgen we extra loon van afgelopen jaar? Staat op nu.nl
Wij hebben die update nog niet, maar ik denk dat 't puur voor de handigheid is. Heeft geen verbinding met MOMO denk ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:52 schreef joey_k het volgende:
Hé, Cross heeft een update gehad naar 3.9!
Nieuw gespot; "Klantenbestellingen".
Hmm, maar hoe werkt dat? Bestelling erin gezet maar dan?
Ik zou zeggen dat de update automatisch is gegaan, aangezien ik niet handmatig heb geupdate.. Zag het toevallig aan een extra icoon in het eerste scherm als je cross opstart. (rechtsbovenin)..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij hebben die update nog niet, maar ik denk dat 't puur voor de handigheid is. Heeft geen verbinding met MOMO denk ik.
Je kan het ook zien dat jongeren daardoor minder intressant worden, en oudere eerder in de supermarkt kunnen blijven werken.quote:
Uhuh, was voor mij een reden om te "bedanken" voor een TL-functie...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:38 schreef jolletje het volgende:
Wat ik trouwens wel raar vind bij de AH qua lonen is dat een verkoper B die al 10 jaar bij de appie werkt zo'n beetje hetzelfde uurloon heeft als een teamleider. Tussen ASM - Teamleider en ASM - SM zit een veel groter verschil.
200% met een minimum van twee uur.quote:
Updates van cross gaan niet automatisch. Ik denk dat een medewerker van jouw filiaal dat gedaan heeft.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:37 schreef joey_k het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat de update automatisch is gegaan, aangezien ik niet handmatig heb geupdate.. Zag het toevallig aan een extra icoon in het eerste scherm als je cross opstart. (rechtsbovenin)..
Dat snap ik wel, als je geen ASM of meer kan/wil worden dan zit je met een (oude) verkoper B functie en salaris niet slecht. Helemaal als je nog onder 'oud recht' valt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:15 schreef joey_k het volgende:
[..]
Uhuh, was voor mij een reden om te "bedanken" voor een TL-functie...
Wel alle verantwoordelijkheid en ellende voor ¤0,40 p/u extra.
Wij hebben we een keer één gehad die stal euroshopper blikken bier (Sowieso, waarom dan euroshopperquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:22 schreef einschtein het volgende:
Winkeldievegge aangehouden.
Altijd leuk, als ze je gaan bedreigen ook.
Hilarisch soms.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wij hebben we een keer één gehad die stal euroshopper blikken bier (Sowieso, waarom dan euroshopper) En toen hield een collega hem staande toen zij hij 'Ik poep in je tuin'
![]()
We hadden echt zoiets van 'wat zei hij nou?'
Wat zijn alarmuren eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:23 schreef EWK het volgende:
[..]
200% met een minimum van twee uur.
Een kwartiertje alarm levert je dus vier uur op.
Op je loonstrook staat het als twee gewerkte uren en twee toeslaguren. Dit had je ook op plaza kunnen vinden.
[..]
Updates van cross gaan niet automatisch. Ik denk dat een medewerker van jouw filiaal dat gedaan heeft.
[..]
Dat snap ik wel, als je geen ASM of meer kan/wil worden dan zit je met een (oude) verkoper B functie en salaris niet slecht. Helemaal als je nog onder 'oud recht' valt.
Ja, als plaza niet het meest onoverzichtelijke programma ooit was geweest.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:23 schreef EWK het volgende:
[..]
200% met een minimum van twee uur.
Een kwartiertje alarm levert je dus vier uur op.
Op je loonstrook staat het als twee gewerkte uren en twee toeslaguren. Dit had je ook op plaza kunnen vinden.
[..]
Updates van cross gaan niet automatisch. Ik denk dat een medewerker van jouw filiaal dat gedaan heeft.
[..]
Dat snap ik wel, als je geen ASM of meer kan/wil worden dan zit je met een (oude) verkoper B functie en salaris niet slecht. Helemaal als je nog onder 'oud recht' valt.
Het is natuurlijk kort door de bocht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:38 schreef jolletje het volgende:
Supermarkten zijn niet de enigen die profiteren van de te lage jeugdlonen. Het is sowieso raar dat deze tot je 23e gelden.
Wat ik trouwens wel raar vind bij de AH qua lonen is dat een verkoper B die al 10 jaar bij de appie werkt zo'n beetje hetzelfde uurloon heeft als een teamleider. Tussen ASM - Teamleider en ASM - SM zit een veel groter verschil.
Het verschil - als ik mij niet vergis - is dat wanneer je kunt kiezen uit twee functies er een tijdelijke rol in Plaza extra is toegekend; bijvoorbeeld om tijdens vakanties de afwezigheid van een caissière B op te laten vangen door een caissière A. Het is de keus van de TL/(A)SM welke manier van autoriseren er wordt gebruikt. Je kunt ook iemand een vaste positie geven. In het geval van blaffende_visjes is er dus een tijdelijke rol toegekend. Deze rol zal binnen 28 dagen verlopen, vraag daarna even om een vaste autorisatie.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:28 schreef Microfoon het volgende:
Wat is trouwens precies het verschil tussen dat "uitklapbalkje" en zonder uitklapbalkje? Voor zover ik weet hoef je ook niet _officieel_ een functie te hebben om ook de functie _zonder_ uitklapbalkje te hebben op plaza.
Oké, het is duidelijk!quote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het verschil - als ik mij niet vergis - is dat wanneer je kunt kiezen uit twee functies er een tijdelijke rol in Plaza extra is toegekend; bijvoorbeeld om tijdens vakanties de afwezigheid van een caissière B op te laten vangen door een caissière A. Het is de keus van de TL/(A)SM welke manier van autoriseren er wordt gebruikt. Je kunt ook iemand een vaste positie geven. In het geval van blaffende_visjes is er dus een tijdelijke rol toegekend. Deze rol zal binnen 28 dagen verlopen, vraag daarna even om een vaste autorisatie.
De rol in Plaza heeft niets te maken met hetgeen je betaald krijgt. Een medewerker Verkoopklaar kan als TL in Plaza staan (met alle applicaties dus) maar gewoon betaald krijgen als medewerker Verkoopklaar.
Wrm hebben mensen mvp gekregen en ik niet? :squote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Jongens
salaris is gestegen met 2 procent misschien moet er iets veranderen in de op?
Yeah een personeels korting van 70,95!
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:04 schreef Tree het volgende:
Sinds vandaag werk ik ook bij de Albert Heijn als cassière! Ik vind het nu al nog leuk
Dan doen je leidinggevende in de planning iets niet goed....quote:Op maandag 30 juli 2012 19:38 schreef Dennis_Ajax het volgende:
Wat een onzin dat die gasten die ramadan hebben soms wel 40 minuten aan het eten zijn tot sluit en er dan daarna nog teveel gedaan moeten worden waardoor iedereen zonder ramadan die keurig op tijd klaar zijn moeten wachten tot soms wel 2300
1,40 meer per uur stelt niet veel voor, dat is bruto als je fulltime werkt ongeveer 230 euro. Dus netto 125 ofzo.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het is natuurlijk kort door de bocht.
Maximaal 23 jaar A-functie 10,17
Maximaal 23 jaar B-functie 11,66
Maximaal 23 jaar D-functie 13,06
Maximaal ASM1 functie 17,47 (winkels tussen 100.000 en 200.000)
Maximaal ASM2 functie 20,05 (winkels boven de 200.000)
Dit zijn de maximum bedragen van iedere schaal. Bij SM ligt het nog verder uit elkaar en zijn de winkelgrootes nog meer gedefinieerd.
Een dergelijk vergelijk maken is daarom ook eigelijk niet realistisch.
Na 2 jaar zou je als Teamleider vanuit de Verkoper B functie en gewoon C beoordelingen halen. Dus gewoon 1,40 meer verdienen. Ieder zijn keuze natuurlijk maar in een nieuwe functie is in het begin het verschil natuurlijk altijd minder groot. Dan na een paar jaar.
wat is het salaris van een TLVKK dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:58 schreef jolletje het volgende:
[..]
1,40 meer per uur stelt niet veel voor, dat is bruto als je fulltime werkt ongeveer 230 euro. Dus netto 125 ofzo.
Ik zie het daarom ook meer als een tussenfunctie vanwaar je naar (A)SM kan doorstromen.
Ik heb uit meedere filialen van medewerkers gehoord die op eigen verzoek van TL weer terug naar Verkoper B zijn gezet. Vaak hoorde je dan zeggen 'al die moeite voor 100e meer per maand'.
Verder is TL ook een ideale bijbaan natuurlijk
Max. 13.06 zoals in de post hierboven staat.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:44 schreef Patrickk het volgende:
[..]
wat is het salaris van een TLVKK dan eigenlijk?
Raken wij nooit kwijt, we hebben het al 1+1 voor ¤1,50 gemaakt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef einschtein het volgende:
Goh, wat lopen die mini-drogmetica producten goed zeg. *proest*
Bij ons ook. En nog steeds koopt niemand ze.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Raken wij nooit kwijt, we hebben het al 1+1 voor ¤1,50 gemaakt.
Is al landelijk aangepast, 2 week geleden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Raken wij nooit kwijt, we hebben het al 1+1 voor ¤1,50 gemaakt.
Bij ons staat die tafel al weken op dezelfde plek, met ongeveer precies dezelfde bult mini's eropquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef einschtein het volgende:
Goh, wat lopen die mini-drogmetica producten goed zeg. *proest*
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:20 schreef Etsu het volgende:
Van die teamleiders die denken dat ze écht alles zijn, denken dat ze alles kunnen maken, overal probleem van maken en denken dat ze alles moeten weten, terwijl het hun zaken niet zijn
Vraag me soms af wat in hun hoofd omgaat, al wil ik dat niet weten denk ik.
Niet over jou hoor NJ
Bij ons zijn ze vandaag uit de winkel gehaald en door de nieuwe ASM geïnventariseerd, volgens mij gaan ze niet terug ze winkel in.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:41 schreef BGTes het volgende:
[..]
Bij ons staat die tafel al weken op dezelfde plek, met ongeveer precies dezelfde bult mini's erop
Ah beter. Ik sta altijd op de acties en ik ben dat ding helemaal zatquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:47 schreef bigbass het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze vandaag uit de winkel gehaald en door de nieuwe ASM geïnventariseerd, volgens mij gaan ze niet terug ze winkel in.
Zo zag het er ook uit, al die mini's sorteren in kratjes en dan tellen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:13 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ah beter. Ik sta altijd op de acties en ik ben dat ding helemaal zat
(dat inventariseren lijkt me ook een rotklus trouwens)
Dinsdag t/m woensdag is er een retourronde, dus zal die het daar wel voor klaar hebben gezet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:47 schreef bigbass het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze vandaag uit de winkel gehaald en door de nieuwe ASM geïnventariseerd, volgens mij gaan ze niet terug ze winkel in.
Nee hoor. Alles in kratten dan gewoon de voorraad die in het systeem staat terugsturen. Zo gebeurd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:13 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ah beter. Ik sta altijd op de acties en ik ben dat ding helemaal zat
(dat inventariseren lijkt me ook een rotklus trouwens)
ja, dat had ik dus ook 2 weken verkeerd gedaan (weet niet meer precies hoe dan), omdat ze het nooit hebben uitgelegd. Bij ons leggen ze nooit iets uit van acties, of introducties. Ze gaan ervan uit dat degene die je aflost aan de kassa het even uitlegt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:51 schreef Alopex het volgende:
Vorig jaar was het volgens mij zo dat je sommigen eerst moest scannen en voor een ander een kortingknop op de kassa had. Heel vaag.
Probeer:quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:26 schreef Etsu het volgende:
Is er ergens een lijst met alle AH filialen met hun filiaalnummer?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Probeer:
Organisatie > Albert Heijn > Contactgegevens > Winkels.
Daar staat een lijst. Weet alleen zo 1, 2, 3 niet meer wat er allemaal bij staat.
niet iedere vakkenvuller kan kassa bijdraaien.. Bij ons bijvoorbeeld kunnen slechts een paar mensen dit, waardoor er soms gewoon niemand is die een kassa kan openen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:51 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Zijn er hier ook kassamedewerkers?
Zojuist naar aanleiding van een ander topic de vraag: Waarom wordt er eigenlijk zelden een medewerker extra bij de kassa opgroepen?
Oke het is misschien klote om een medewerker uit de winkel van zijn taak af te halen, maar voor een klant is wachten in een kassarij echt het ergste wat er is..
Vooral in Amsterdam is het rond etenstijd echt stervensdruk, maar zijn er van de 6 kassa's maar 4 open. Dan vraag je je toch af waar die andere 2 kassa's voor zijn?
Slecht geregeld danquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:15 schreef Patrickk het volgende:
[..]
niet iedere vakkenvuller kan kassa bijdraaien.. Bij ons bijvoorbeeld kunnen slechts een paar mensen dit, waardoor er soms gewoon niemand is die een kassa kan openen.
Je kunt beter een klacht indienen bij de betreffende supermarkt denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:18 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Slecht geregeld dan![]()
AH wil een kwaliteitssupermarkt zijn, ik heb liever dat ik snel geholpen word bij de kassa dan dat er over de hele winkel verspreid 8 dingen te proeven worden aangeboden.
Bij de supermarkt waar ik kom in Amsterdam west weet ik nu al wat de reactie zal zijn : Ik zal het doorgeven meneer.. En verder wordt er niets mee gedaan..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:20 schreef j95 het volgende:
[..]
Je kunt beter een klacht indienen bij de betreffende supermarkt denk ik.
dan stap je naar een manager ipv een vakkenvullertje die het toch allemaal niets kan schelen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:23 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Bij de supermarkt waar ik kom in Amsterdam west weet ik nu al wat de reactie zal zijn : Ik zal het doorgeven meneer.. En verder wordt er niets mee gedaan..
Ja, kan iemand of jij misschien mij uitleggen hoe dat nu zit met overuren boven de 20 en dat ADV en alles? Heb je dan gewoon meer vrij maar krijg je wel betaald? Of krijg ik alleen nog maar mijn contracturen uitbetaald (mits ik die werk) en alles wat daar boven zit is een vrije dag extra (waar ik geen geld voor krijg)quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:53 schreef Etsu het volgende:
Ik begon als 15-jarige met vakkenvullen. Jaren later: ik ben te oud
Zojuist gesprek gehad met ASM, ik vroeg of het mogelijk was dat mijn contracturen opgehoogd worden, en dat was niet mogelijk. Binnenkort word ik 20 en dan krijg ik de overuren in vrije tijd voor terug, ipv geld. Met als gevolg dat ik meer lasten dan opbrengsten heb.
Ik baal hier wel een beetje van. Binnenkort ga ik toch om overplaatsing vragen, misschien dat ze bij andere filiaal meer contracturen kunnen aanbieden.
Ik snap het allemaal niet zo goed, moet ik eerlijk zijn. Mijn ASM zei dat als ik 20 word (volgende maand), dat ik de uren boven contract niet uitbetaald krijg, maar vrije uren ervoor krijg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:30 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ja, kan iemand of jij misschien mij uitleggen hoe dat nu zit met overuren boven de 20 en dat ADV en alles? Heb je dan gewoon meer vrij maar krijg je wel betaald? Of krijg ik alleen nog maar mijn contracturen uitbetaald (mits ik die werk) en alles wat daar boven zit is een vrije dag extra (waar ik geen geld voor krijg)
Ik werk al jaren boven m'n contracturen, en nooit verhoging gekregen. En nu vertellen ze mij dat dit niet mogelijk is...quote:* Naar het complete nieuwsoverzicht
04-11-2011 10:39
Structureel boven contracturen werken
De laatste tijd krijgen we vragen over het verhogen van het aantal contracturen bij het werken boven contract. Met de Ondernemingsraad is daarom afgesproken de manier van werken bij Albert Heijn over dit onderwerp nog eens uiteen te zetten.
Bij Albert Heijn krijg je betaald voor het werk dat je doet. Het kan in onderling overleg voorkomen dat je meer werkt dan je contracturen. Deze uren worden altijd vergoed. Wanneer je structureel (langer dan 13 weken) meer uren werkt dan volgens contract is afgesproken heb je recht op aanpassing van je contract. In overleg met je leidinggevende kunnen je contracturen worden verhoogd.
Bij Albert Heijn vinden we het normale gang van zaken dat we over dit soort onderwerpen met elkaar in gesprek zijn. Daarbij vinden we het belangrijk om redelijke afspraken te maken waar zowel jij als Albert Heijn mee uit de voeten kunnen. De Supermarktmanager is degene die over contractaanpassingen in zijn winkel beslist, rekening houdend met de van toepassing zijnde wet en regelgeving. De supermarktmanager zal contractaanpassingen ook altijd schriftelijk aan je bevestigen.
Als je van mening bent dat niet correct wordt gehandeld bespreek dit dan met je SM. Indien het niet lukt tot overeenstemming te komen kun je contact opnemen met de Operationeel Manager of de HR Business Partner.
De VGL CAO tekst over dit onderwerp vind je in het handboek onder Persoonlijk / mijn regelingen / CAO / CAO VGL.
Afzender: HR Expertise
Ik ben ook 20 en ik krijg nog steeds gewoon mijn uren uitbetaald.. altijd. Ook als ik flink boven contract zit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal niet zo goed, moet ik eerlijk zijn. Mijn ASM zei dat als ik 20 word (volgende maand), dat ik de uren boven contract niet uitbetaald krijg, maar vrije uren ervoor krijg.
Maar een collega van mij, dik boven de 20, krijgt af en toe de uren boven haar contract wel gewoon uitbetaald, en soms niet.
Die krijg je vanzelfquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:49 schreef Tree het volgende:
Hoe zit het trouwens met de medewerkerspas? Krijg ik die thuisgestuurd of moet ik erom vragen?
Wat op plaza staat is wat in de CAO staat, technisch gezien heb je daar dus recht op. In de praktijk krijg je dan vaak de keuze "niet zeiken of terug naar je contracturen", dus tenzij je echt heel waardevol bent krijg je het waarschijnlijk niet voor elkaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:35 schreef Etsu het volgende:
Wat wel opmerkelijk is: wat betreft structureel boven je contract werken zegt AH plaza dit:
[..]
Ik werk al jaren boven m'n contracturen, en nooit verhoging gekregen. En nu vertellen ze mij dat dit niet mogelijk is...
Iemand die weet hoe dit zit?
Wat zijn dat voor nazi-praktijken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:52 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wat op plaza staat is wat in de CAO staat, technisch gezien heb je daar dus recht op. In de praktijk krijg je dan vaak de keuze "niet zeiken of terug naar je contracturen", dus tenzij je echt heel waardevol bent krijg je het waarschijnlijk niet voor elkaar.
Ik ben 24 en krijg ze gewoon uitbetaald, volgens mij zit daar geen onderscheid in. Het enige verschil waar ik van weet is all-in of niet all-in en dat heeft alleen te maken met meer of minder dan 12 uur per week werken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:58 schreef Etsu het volgende:
Trouwens bigbass, weet jij hoe het precies zit met uren boven je contract als je 20+ bent?
Ja, zo zal het altijd blijven gaan, maar AH is daar nog relatief fijn in omdat ze een imago hoog moeten houden van servicewinkel en dan kan je niet alleen maar mensen van 15 in de winkel hebben staan. Maar het hangt ook heel erg samen met je filiaal en leidinggevenden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor nazi-praktijken.
Als de SM terug is van de vakantie, zal ik een gesprek met hem aangaan. Anders ga ik hogerop zoeken. Ik wil m'n baan behouden en een normaal inkomen hebben. Ik heb jarenlang vaker 'ja' dan 'nee' gezegd als ze extra mensen nodig hadden en dan is dit teveel gevraagd? Meer vraag ik niet.
Wat wel grappig is, ze wisten al mijlenver van te voren toen ik om overplaatsing vroeg, dat ik een vast contract zou moeten krijgen en nu beginnen ze te miepen dat ik te duur ben.Blijven zeiken dat ze een hoge loonsom hebben en ondertussen anderen ook een vast contract geven...
![]()
Wel vreemd dat mijn ASM wat anders zegt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:18 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ik ben 24 en krijg ze gewoon uitbetaald, volgens mij zit daar geen onderscheid in. Het enige verschil waar ik van weet is all-in of niet all-in en dat heeft alleen te maken met meer of minder dan 12 uur per week werken.
Ik heb tot een paar maanden geleden een tijd structureel 11 uur per week gewerkt en ook wel in vakanties richting de 30 uur en kreeg steeds alles gewoon betaald onder tvt-uren.
Tja... Eigen schuld, dikke bult zeggen we dan maar? Overigens ben ik van plan om alleen op zondag te werken, dus ze zullen heel lang hun frustraties moeten bewaren tot het zondag is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
De vuistregel is, dat uren boven contract van medewerkers van 20+ niet worden uitbetaald. Deze blijven dan staan als tvt-uren, dus a.h.w. vrije uren. Dit om het winkelkader te stimuleren om goedkope vervanging te zoeken op het moment dat er niet binnen de contracturen geroosterd kan worden. Op het moment dat er een tekort is aan kader, of de vaste bakker is op vakantie of dat soort dingen, en dat wordt opgelost door een ervaren medewerker die uren over te laten nemen, dan heeft een SM een verhaal naar boven toe en wordt het in de meeste gevallen wél uitbetaald. In regio's met structurele personeelstekorten, zoals Utrecht, wordt ook veel vaker tot uitbetaling overgegaan. Hoe dan ook blijf je afhankelijk van de starheid van SM/OM hoe strikt deze vuistregel wordt nageleefd.
En over die contractverhogingen: typisch gevalletje van 'recht hebben is nog geen recht krijgen'. Ja, je hebt er recht op, maar je moet je afvragen of je er blij van wordt als je je recht ook krijgt. Je SM krijgt op zijn sodeflikker als hij een contractverhoging 'moet' uitdelen, en die frustratie krijg jij op je bord.
Op zondag werken is geen recht. Als ze je niet willen inroosteren (alleen) op zondag kun je niets.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tja... Eigen schuld, dikke bult zeggen we dan maar? Overigens ben ik van plan om alleen op zondag te werken, dus ze zullen heel lang hun frustraties moeten bewaren tot het zondag is.
Ik denk alleen aan mezelf wat dat betreft, hoe egoïstisch ook, maar voor mij is het maar een bijbaan. Ben niet van plan om m'n hele leven daar te blijven hangen.
Tja, ik zit doordeweeks aan de andere kant van het land, dus ze kunnen doen wat ze willen, maar ik kan niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zondag werken is geen recht. Als ze je niet willen inroosteren (alleen) op zondag kun je niets.
Ze kunnen je overplaatsen naar de andere kant van het land of ze kunnen je verzoeken het contract te beeindigen omdat je niet conform afspraak beschikbaar bent.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tja, ik zit doordeweeks aan de andere kant van het land, dus ze kunnen doen wat ze willen, maar ik kan niet.
Overplaatsen vind ik prima, scheelt mij weer reistijd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen je overplaatsen naar de andere kant van het land of ze kunnen je verzoeken het contract te beeindigen omdat je niet conform afspraak beschikbaar bent.
-zie nu edit- als je die afspraak hebt gemaakt, dan zit je (voorlopig) wel goed.
Maak je borst maar nat hoor. AH is volgens mij van plan het allemaal zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zodra je de 20 bent gepasseerd. Vooral als je geen teamleider, maar wel verkoper b bent, willen ze je eerlijk gezegd gewoon het liefst pleite..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:35 schreef Etsu het volgende:
Wat wel opmerkelijk is: wat betreft structureel boven je contract werken zegt AH plaza dit:
[..]
Ik werk al jaren boven m'n contracturen, en nooit verhoging gekregen. En nu vertellen ze mij dat dit niet mogelijk is...
Iemand die weet hoe dit zit?
Hadden ze mensen niet verkoper B moeten maken, ofja, dat moeten invoeren. Verkoper B is eigenlijk geen reet meer doen dan een gewone verkoper en meer geld cashen. Er zit werkelijk weinig/geen verschil.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:28 schreef EiPet het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat hoor. AH is volgens mij van plan het allemaal zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zodra je de 20 bent gepasseerd. Vooral als je geen teamleider, maar wel verkoper b bent, willen ze je eerlijk gezegd gewoon het liefst pleite..
Een vriend van mij is TL in hetzelfde filiaal als waar ik werk, en daar komt een nieuwe SM. Die SM kwam onlangs kennis maken, en met het kader praten over haar plannen met het filiaal.
Nou wat die allemaal uitkraamde over de oudere parttimers, het kwam erop neer dat ze iedereen gewoon opgerot wil hebben. Ookal werk je al 10 jaar met veel plezier en inzet bij het bedrijf...
Gelukkig hebben we vlak voor de crisis een SM gehad die ieders contract zonder peinzen verlengde, en heb ik nu voor onbepaalde tijdMaar als ik aankom dat ik meer uren wil, dan word ik ook nog net niet uitgelachen hoor..
quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hadden ze mensen niet verkoper B moeten maken, ofja, dat moeten invoeren. Verkoper B is eigenlijk geen reet meer doen dan een gewone verkoper en meer geld cashen. Er zit werkelijk weinig/geen verschil.
Ach, ze kunnen zoveel proberen wat ze willen, ik blijf tot aan het einde van m'n studie.
Ik kan het prima vinden met m'n SM en ASM.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:34 schreef EiPet het volgende:
[..]Ik ook..
Al is het maar om mn SM te treiteren..
Gewoon zorgen dat je je werk perfect blijft uitvoeren, op tijd blijft komen en geen officiele waarschuwingen krijgt, dan kunnen ze je niets maken..
Alhoewel, een medewerker die nog 8 jaar ouder dan mij was (30 jaar) en alleen werkte op donderdag- en vrijdagavond hebben ze het leven wel zo zuur gemaakt dat hij vanzelf is opgestapt.
Gewoon een 20 jarige teamleider naast hem gezet die hem de hele avond opdrachten ging geven, hem weer aan de 16-jarigen klusjes zette en zelf het computer/bestelwerk ging doen wat hij altijd deed..
Dat zou ik ook niet helemaal trekken geloof ik...
Maar wat is de regel? Nu maak je zelf de keuze.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:53 schreef UncleSam het volgende:
Als de poppetjes op zuivel gewoon netjes hebben doorgewerkt zou ik jullie dat kwartiertje gewoon uitbetalen.
Daar ben ik dan ook benieuwd naar, sta ik toch wat sterker als ik mijn teamleider binnenkort maar eens ga aansprekenquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef j95 het volgende:
[..]
Maar wat is de regel? Nu maak je zelf de keuze.
de regel is natuurlijk dat je gewoon uitbetaald, maar in de praktijk beslist de TL dit vaakquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef j95 het volgende:
[..]
Elk kwartier dat je aan het werk bent MOET uitbetaald worden. Hier is naar mijn weten geen legale uitzondering op. Ik ben zelf TL en ik walg er van dat mensen soms te weinig uitbetaald krijgen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef j95 het volgende:
[..]
De regel is, volgens je CAO, dat je een kwartiertje over kan/moet werken en dat dit dan later gecompenseerd moet worden met extra pauze/vakantieuren/uitbetaling.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef j95 het volgende:
[..]
7 uur per week, dus all-in.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:45 schreef ikbenschipper het volgende:
Even heel simpel uit leggen hoe het zit met overuren.
Heb je een contract van 12 uur of minder?
TVU worden altijd uitbetaald, leeftijd maakt hierbij niets uit
Heb je een contract van meer dan 12 uur?
TVU word in periode 3 en 10 uitbetaald tot zover er meer dan 16 uur TVU staat.
Leeftijd maakt bij beide regels niks uit en doet Accounting Plaza, via een bepaalde "knop" kan je iedere periode TVU uitbetalen. Ik gebruik die nooit aangezien bijna iedereen een contract van minder dan 12 heeft die overwerkt. De Lang-Parttimers dat zijn eigelijk de wat meer vaste medewerkers.
Hoeveel uur contract heb je Etsu??
Ik lees er inderdaad al een paar stukjes van je over, en ik had het gevoel inderdaad dat je onnodig bang gemaakt werd. Inderdaad bevestigt dit mijn vermoedenquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
7 uur per week, dus all-in.
Dit wist ik dus niet.Een hele opluchting, bedankt.
Net gehad in periode 7quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:50 schreef koenie95 het volgende:
Weet iemand de data dat we mvp krijgen?
Misschien zei ze zoiets om mij idd bang te maken zodat ik een ander baantje zou zoeken en dan m'n ontslag zou indienen, was ze van me af.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik lees er inderdaad al een paar stukjes van je over, en ik had het gevoel inderdaad dat je onnodig bang gemaakt werd. Inderdaad bevestigt dit mijn vermoeden.
Misschien onwetendheid van je ASM zoals je het verder omschrijft heb je namelijk wel een okaye band met hem/haar
Ik heb ook jongens werken van 23/24 jaar okay ze zijn geen verkoper B maar ze zijn natuurlijk voor het tijdstip tussen 16-22 wel duur. Maar ik heb wel veel aan ze. Zelfstandige jongens die inboeken,afboeken, lossen,splitsen, iets bijvullen, afprijzen. En weet ik wat nog meer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien zei ze zoiets om mij idd bang te maken zodat ik een ander baantje zou zoeken en dan m'n ontslag zou indienen, was ze van me af.Ze zeggen het natuurlijk niet ronduit, maar denken natuurlijk wel.
Dat is dus het probleem, ik heb het namelijk niet gehad... Ik had het aan mijn asm gevraagd en die had het ook niet gehad en andere mensen van mijn filiaal ook niet. Ik zal het morgen nog is navragen voor de zekerheid.quote:
Dan moet je ASM even een call maken via het SSC met jullie personeelsnummers dan kunnen ze het bij accounting plaza even uitzoekenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:01 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, ik heb het namelijk niet gehad... Ik had het aan mijn asm gevraagd en die had het ook niet gehad en andere mensen van mijn filiaal ook niet. Ik zal het morgen nog is navragen voor de zekerheid.
Die boodschappen zijn gewoon gedaan hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan moet je ASM even een call maken via het SSC met jullie personeelsnummers dan kunnen ze het bij accounting plaza even uitzoekenMisschien hebben jullie wel geen boodschappen gedaan in april.mei.juni bij AH maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn. Dus dan moet accountingplaza het even uitzoeken
Dat vermoede had ik alquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:07 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Die boodschappen zijn gewoon gedaan hoorzal het morgen even vragen of hij er achteraan wilt gaan.
Ik werk bij een franchise die op andere dagen uitbetaalt dan het hoofdkantoor , maar mvp krijg ik gewoon wanneer 'jullie' het ook krijgen. Maar dat ging de afgelopen 2 jaar gewoon goed dus daar zal het niet aan liggen denk ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:08 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat vermoede had ik al. Ja lijkt me verstandig het had er gewoon bij moeten zitten (bij mij wel iig)
Ahha, dat zou natuurlijk nog een verschil kunnen zijn. Regelt jullie Franchiser het wel via Accounting Plaza? Weet niet of ze dan de vraag via het SSC kunnen stellen maar je ASM zal de goeie weg dan wel wetenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:16 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Ik werk bij een franchise die op andere dagen uitbetaalt dan het hoofdkantoor , maar mvp krijg ik gewoon wanneer 'jullie' het ook krijgen. Maar dat ging de afgelopen 2 jaar gewoon goed dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Geen idee hoe die het regelen, de afgelopen 2,5 jaar kreeg ik het gewoon op dezelfde data als de rest. Maarja morgen weet ik meerquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ahha, dat zou natuurlijk nog een verschil kunnen zijn. Regelt jullie Franchiser het wel via Accounting Plaza? Weet niet of ze dan de vraag via het SSC kunnen stellen maar je ASM zal de goeie weg dan wel weten
Ik heb hier al bijna 5 maanden o.i.d. een bonuskaart maar heb echt nog nooit MVP gekregen, werknemersnummer e.d. zijn doorgegeven. Ik werk er nu al een maand niet meer maar toch heb ik daarvoor nooit MVP uitbetaald gekregen, zelfde geldt voor een paar andere collega's die het eerst wel kregen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan moet je ASM even een call maken via het SSC met jullie personeelsnummers dan kunnen ze het bij accounting plaza even uitzoekenMisschien hebben jullie wel geen boodschappen gedaan in april.mei.juni bij AH maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn. Dus dan moet accountingplaza het even uitzoeken
Dat werkt bij ons ongeveer hetzelfde inderdaad en geldt natuurlijk dubbel voor de verkoop afdeling waar je pas vanaf 18 alles mag doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik heb ook jongens werken van 23/24 jaar okay ze zijn geen verkoper B maar ze zijn natuurlijk voor het tijdstip tussen 16-22 wel duur. Maar ik heb wel veel aan ze. Zelfstandige jongens die inboeken,afboeken, lossen,splitsen, iets bijvullen, afprijzen. En weet ik wat nog meer.
Ja duurder dan iemand van 16 maar die werkt toch op een andere basis. Als ze naar OT moeten gaan ze naar OT want na hun studie stromen ze vanzelf uit. Maar ja, misschien zit ik daar wel makkelijker in dan de gemiddelde ASM.
Ik heb dit eerder gehoord, maar kreeg met een contract van 8u p/w in de tijd dat ik zaterdagavond tot 8 werkte toch wel toeslaguren (150% na half 8, dus een uur toeslag per maand). Was dat dan een foutje?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Dwyn het volgende:
Misschien ook wel interessant voor hier.
Supermarkt-CAO
In de supermarkt-CAO’s staat dat werknemers met een contract van 12 uur en minder geen extra toeslagen ontvangen. Deze werknemers worden door de werkgevers hulpkrachten genoemd. Werknemers die meer dan 12 uur werken krijgen die wel. De werkzaamheden zijn voor de hulpkrachten en de overige werknemers hetzelfde. Op verzoek van FNV en CNV heeft de Commissie getoetst of dit is toegestaan. Volgens hen krijgen steeds meer werknemers een contract als hulpkracht, zodat de supermarkten de extra toeslagen niet hoeven te betalen. Volgens de werkgevers zijn de toeslagen bedoeld om werknemers te motiveren om op zaterdag en in de avonduren te werken. Op zich is hier niks mis mee, maar de werkgevers kunnen niet uitleggen waarom deze werktijden voor een hulpkracht minder onprettig zijn dan voor de overige werknemers. De Commissie oordeelt dat de CAO-bepaling om werknemers met verschillende contractomvang verschillend te belonen leidt tot discriminatie.
http://www.cgb.nl/nieuws/(...)slagen_onder_de_loep
Dat gaat nog eens leuk wordenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Dwyn het volgende:
Misschien ook wel interessant voor hier.
Supermarkt-CAO
In de supermarkt-CAO’s staat dat werknemers met een contract van 12 uur en minder geen extra toeslagen ontvangen. Deze werknemers worden door de werkgevers hulpkrachten genoemd. Werknemers die meer dan 12 uur werken krijgen die wel. De werkzaamheden zijn voor de hulpkrachten en de overige werknemers hetzelfde. Op verzoek van FNV en CNV heeft de Commissie getoetst of dit is toegestaan. Volgens hen krijgen steeds meer werknemers een contract als hulpkracht, zodat de supermarkten de extra toeslagen niet hoeven te betalen. Volgens de werkgevers zijn de toeslagen bedoeld om werknemers te motiveren om op zaterdag en in de avonduren te werken. Op zich is hier niks mis mee, maar de werkgevers kunnen niet uitleggen waarom deze werktijden voor een hulpkracht minder onprettig zijn dan voor de overige werknemers. De Commissie oordeelt dat de CAO-bepaling om werknemers met verschillende contractomvang verschillend te belonen leidt tot discriminatie.
Volgens mij collegaatje was dit vroeger inderdaad zo, maar ik kan het niet terug vinden op mijn eerste salarisstrookjes, terwijl ik toch altijd standaard 19-22 3 avonden in de week werkte toen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:06 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat werkt bij ons ongeveer hetzelfde inderdaad en geldt natuurlijk dubbel voor de verkoop afdeling waar je pas vanaf 18 alles mag doen.
[..]
Ik heb dit eerder gehoord, maar kreeg met een contract van 8u p/w in de tijd dat ik zaterdagavond tot 8 werkte toch wel toeslaguren (150% na half 8, dus een uur toeslag per maand). Was dat dan een foutje?
'vroeger' is in mijn geval een half jaar geleden, ik zal even mijn salarisstrook nachecken voor de laatste keer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Volgens mij collegaatje was dit vroeger inderdaad zo, maar ik kan het niet terug vinden op mijn eerste salarisstrookjes, terwijl ik toch altijd standaard 19-22 3 avonden in de week werkte toen.
Welke speciale voordeelkaart bedoel je precies?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:48 schreef UncleSam het volgende:
Gebruikte je wel de speciale voordeelkaart en niet een normale bonuskaart?
Die je krijgt in de interne post ongeveer 2 weken nadat je begonnen bent (bij een 'echt' filiaal in elk geval, bij een franchise zou het anders kunnen zijn)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:03 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Welke speciale voordeelkaart bedoel je precies?
Ik wil hier nog aan toe voegen Etsu wanneer je een hoger contract vraagt (waar je eigenlijk dus nu recht op hebt) dat je dan geen TVT meer krijgt uitbetaald, ook je ADV en vakantieuren etc. niet meer... Soms is het voordeliger om een contract onder de 12 uur te behouden. Zo heb ik een contract van 20 uur, maar hebben mensen in mijn filiaal een contract van 10 uur en omdat zij alles krijgen uitbetaald hebben ze soms meer salaris in de maand dan ik... Al krijg ik natuurlijk wel lekker vakantiegeld etcquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien zei ze zoiets om mij idd bang te maken zodat ik een ander baantje zou zoeken en dan m'n ontslag zou indienen, was ze van me af.Ze zeggen het natuurlijk niet ronduit, maar denken natuurlijk wel.
Nooit gekregen, zelfde geldt voor collega's die wel eens MVP hebben gekregen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:22 schreef bigbass het volgende:
[..]
Die je krijgt in de interne post ongeveer 2 weken nadat je begonnen bent (bij een 'echt' filiaal in elk geval, bij een franchise zou het anders kunnen zijn)
Dan werk je bij een franchise filiaal lijkt me. Ik zou het even aan mijn ASM voorleggen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:07 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Nooit gekregen, zelfde geldt voor collega's die wel eens MVP hebben gekregen.
Hier moest je gewoon je persoonsnummer op die bonuskaart inschrijven aangeven o.i.d.
Zo vroeg mogelijk in de ochtendquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:55 schreef Dumpafval het volgende:
Hoelaat moet je laten weten dat je ziek bent?
Bij franchise winkels krijg je normaal gesproken geen MVP, de korting (tot max. 75,- per kwartaal) gaat via de normale bonuskaart die je gekregen hebt. Deze wordt los gestort, en dus niet bij je loonstrookje. (Zo is het iniedergeval bij ons geregeld)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:12 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dan werk je bij een franchise filiaal lijkt me. Ik zou het even aan mijn ASM voorleggen.
Bij ons voor 09 uur, daarna is het je eigen probleem... altijd leuk als je pas 's avonds moet beginnenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:55 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Zo vroeg mogelijk in de ochtend
Het personeel(TL etc.) lopen geregeld dingen te zeggen als MVP, we horen het sowieso hier wel te krijgen. Alleen lijken ze gewoon te gierig om het echt te doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:55 schreef lennard92 het volgende:
[..]
Bij franchise winkels krijg je normaal gesproken geen MVP, de korting (tot max. 75,- per kwartaal) gaat via de normale bonuskaart die je gekregen hebt. Deze wordt los gestort, en dus niet bij je loonstrookje. (Zo is het iniedergeval bij ons geregeld)
Dat kan niet meer, ik werk er namelijk niet meer. Inderdaad een franchise.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:12 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dan werk je bij een franchise filiaal lijkt me. Ik zou het even aan mijn ASM voorleggen.
Je moet helaas zo goed alles in de gaten houden, je word genaaid waar je bij staat bij franchises(ook een periode gehad dat ik standaard te weinig uitbetaald kreeg)quote:Dat kan niet meer, ik werk er namelijk niet meer. Inderdaad een franchise.
Dat laatste klopt inderdaad. Ik hoorde er zelfs op dit moment nog te werken. Mja die SM is totaal geen belofte nagekomen en heeft dus niet eens mij contract verlengd. Ik zal er verder niet op in gaan maar zal wel zeggen dat het te belachelijk voor woorden is hoe hij met zijn goede werknemers omgaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:04 schreef lennard92 het volgende:
[..]
Je moet helaas zo goed alles in de gaten houden, je word genaaid waar je bij staat bij franchises(ook een periode gehad dat ik standaard te weinig uitbetaald kreeg)
Let wel op, in de huisregels van AH (die in het welkomspakket zit, wit boekje, blauwe letters) staat dat tot minimaal twee uur voor aanvang van de werktijd een medewerker zich mag ziekmelden (of woorden van gelijke strekking).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:57 schreef lennard92 het volgende:
[..]
Bij ons voor 09 uur, daarna is het je eigen probleem... altijd leuk als je pas 's avonds moet beginnen(maarja, zoals ook al hierboven door mij: bij mij franchise AH)
Vast niet. Mijn baas wist er nog niks vanaf.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:14 schreef Dhaha het volgende:
Gaat die regel van na 20:00 150% eigenlijk per direct in?
http://www.cgb.nl/nieuws/(...)slagen_onder_de_loepquote:
Dat is wat anders. Nu krijg je na 20:00 eerst 133% en pas na 21:00 is het 150%.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
En er staat een nieuwsbericht over de nieuwe regel op Plaza.
Whaha, bij ons lijkt diezelfde display wel de toren van pisa, kan niet lang goed meer gaan, hoop dat ze hem al hebben opgeruimdquote:
Waarom werd je geweigerd?quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:17 schreef MrBaas het volgende:
Binnenkort weer sollicitatiegesprek bij de AH, functie vakkenvuller.
Bij de andere AH in de stad werd ik geweigerd. Ben er nog steeds boos over
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:35 schreef FokNederland het volgende:
Goh, heb ook eindelijk mijn contract gisteren gekregen, ingangsdatum 7 juli 2012.![]()
Heb dus meer dan een maand erop moeten wachten.
Ik ken het. Van woensdag tot zaterdag 20 uur gewerkt en zit deze week op 23 uur. Dat krijg je als vaste medewerkers op vakantie zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:36 schreef Etsu het volgende:
Anyways, 3 dagen achterelkaar gewerkt en ik mag morgen en dinsdag weer. Heb geen zin meer in.
Maar kan niet wachten op de 20ste.
Gewoon zeggen dat je de helft van de tijd niet kan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:45 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik ken het. Van woensdag tot zaterdag 20 uur gewerkt en zit deze week op 23 uur. Dat krijg je als vaste medewerkers op vakantie zijn.
Deze week 19 uurtjes, en volgende week wilden ze dat ik fijn 36 uur ging werkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:45 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik ken het. Van woensdag tot zaterdag 20 uur gewerkt en zit deze week op 23 uur. Dat krijg je als vaste medewerkers op vakantie zijn.
Die moeten zichzelf daadwerkelijk in hun leven voorzien. Misschien is dat ook wel de reden dat de fulltimers veelal WAJONGers zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:38 schreef Etsu het volgende:
Ik snap niet hoe de fulltimers/mensen die 30+ uur per week werken, het volhouden. Na 1 week word ik al gek.![]()
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:36 schreef Etsu het volgende:
Anyways, 3 dagen achterelkaar gewerkt en ik mag morgen en dinsdag weer. Heb geen zin meer in.
Maar kan niet wachten op de 20ste.
Jij liever dan ik.quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Na 3 dagen al zeuren
Ik werkte een paar weken terug 13 dagen achter elkaar, had toen één dag vrij en toen weer 11 dagen
Ik ook niet nee. Ik heb één collega die werkt of 8-17 of 9-18 achter de kassa, 5 dagen per week. Ik zou gék worden. De hele dag die klanten, koopzegels en dat scherm voor je neus.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:38 schreef Etsu het volgende:
Ik snap niet hoe de fulltimers/mensen die 30+ uur per week werken, het volhouden. Na 1 week word ik al gek.![]()
Die verzuren, worden chronisch chagrijnig en gaan alleen maar lopen klagen dat de parttimers van zaterdag niks kunnen en er altijd zo'n troep van maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:38 schreef Etsu het volgende:
God, ik heb te doen met de fulltimersquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:30 schreef LDS het volgende:
Shit, nog een week de heb je pizza voor mij zomerhit die door de winkel knalt![]()
Nou houbaar maakt je geestelijk gek, 20 van die pakken naar voren halen om 4 pakken erachter te zettenquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:07 schreef einschtein het volgende:
Bij kassa word ik na 15 minuten al gek.
Houdbaar e.d. is geen probleem, zelfs niet voor 6 dagen per week. Zoals nu.
Heb je er zelf voor gekozen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:51 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Nou houbaar maakt je geestelijk gek, 20 van die pakken naar voren halen om 4 pakken erachter te zetten_______!
Datquote:Op maandag 13 augustus 2012 23:05 schreef Etsu het volgende:
Mweh, ik heb ook op kassa gezeten, een tijdje. Het begin is leuk, maar het verveelt snel. Vakkenvullen heb ik ook gedaan, vond ik vreselijk. Dus brooddeli
Afwisselend werk, in teamverband, je kan praten als je daar zin in hebt etc.
Het is maar net wat je taken zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:51 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Nou houbaar maakt je geestelijk gek, 20 van die pakken naar voren halen om 4 pakken erachter te zetten_______!
Heb je wel heel die cursus gevolgd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:54 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Hey, tot welke leeftijd nemen ze bij AH nieuwe teamleiders aan? Als je direct naar die functie solliciteert dus.
Nee, ik ben gewoon benieuwd. Ik werk er zelf (momenteel) niet maar er zijn genoeg vacatures. Ik ben helaas al 22 dus ik vraag me af of ik kans maak. Heb wel werkervaring, maar niet in relevante functies.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb je wel heel die cursus gevolgd?
Jup, de kasten die volstaan met ijsco's e.d.. Komt door het vaak opentrekken van de deuren en de warmte. Besloten met het reparatiebedrijf om de kasten om 20:00 uit te doen, zodat het kan ontdooien. Morgenochtend gaat ie weer aan. En hopelijk problem solved.quote:
Oh, het lijkt me toch vrij essentieel voor een vrieskast dat ze daar tegen kunnen, maargoed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:55 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jup, de kasten die volstaan met ijsco's e.d.. Komt door het vaak opentrekken van de deuren en de warmte.
Overwerken viel nog mee, half uurtje langer door. Binnen een uur alle 5 kasten leeggehaald.
Mij ook, maar blijkbaar niet. Hebben volgens hun veel winkels last van, in ieder geval met deze warmte. Het zijn ook altijd dezelfde kasten die bij ons kaduuk zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh, het lijkt me toch vrij essentieel voor een vrieskast dat ze daar tegen kunnen, maargoed.
Hebben jullie wel werkende airco in de winkel, dan kan al een hoop schelen lijkt me. Het valt me op dat de franchise vestiging bij ons in de buurt geen airco heeft, daar is het zeker aan het eind van de dag altijd vies warm binnen, winkelt echt niet lekker en kan ook niet goed zijn voor de ongekoelde producten...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Mij ook, maar blijkbaar niet. Hebben volgens hun veel winkels last van, in ieder geval met deze warmte. Het zijn ook altijd dezelfde kasten die bij ons kaduuk zijn.
Nee, geen werkende airco. Dit zal ook een van de grootste oorzaken zijn, maar het is niet mijn taak om dat te laten repareren. Ze weten er allemaal van, maar tja.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:10 schreef bigbass het volgende:
[..]
Hebben jullie wel werkende airco in de winkel, dan kan al een hoop schelen lijkt me. Het valt me op dat de franchise vestiging bij ons in de buurt geen airco heeft, daar is het zeker aan het eind van de dag altijd vies warm binnen, winkelt echt niet lekker en kan ook niet goed zijn voor de ongekoelde producten...
Misschien hebben we het wel hoor, hij staat in ieder geval niet aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:28 schreef bigbass het volgende:
Dat vind ik wel slecht van een supermarkt en in zekere zin klantonvriendelijk (los van dat ik er niet aan moet denken om met dit weer zonder airco te werken). Het winkelt echt een stuk beter en producten voelen verser als het koud is. Ik dacht dat het ook standaard was voor de ah om airco te hebben.
Zijn jullie een echte AH? Dan kan ik me niet voorstellen dat jullie het niet hebben, elk filiaal is zo gebouwd volgens een standaardplan. Franchisers willen er nog wel eens op bezuinigen heb ik het idee, elke cent die ze niet aan airco uitgeven gaat immers direct hun eigen zak in en met de hoeveelheid warmte die al die koelingen de lucht in gooien zal je flink hard moeten koelen lijkt me.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Misschien hebben we het wel hoor, hij staat in ieder geval niet aan.
Ja, echte AH. Lijkt mij ook stug dat we geen airco hebben hoor, maar goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:37 schreef bigbass het volgende:
[..]
Zijn jullie een echte AH? Dan kan ik me niet voorstellen dat jullie het niet hebben, elk filiaal is zo gebouwd volgens een standaardplan. Franchisers willen er nog wel eens op bezuinigen heb ik het idee, elke cent die ze niet aan airco uitgeven gaat immers direct hun eigen zak in en met de hoeveelheid warmte die al die koelingen de lucht in gooien zal je flink hard moeten koelen lijkt me.
Die deuren hebben wij (gelukkig) nog niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef ikbenschipper het volgende:
Sinds we lan delijk de deuren voor de koelingen hebben is het in de winkels warmer. Zou ook nog een oorzaak kunnen zijn dat het vaker voorkomt. Overigens heeft iedere winkel zo'n "warm/koud gordijn bij de ingang.
Magazijn is wel altijd warm.
Bij ons is het niet warmer geworden hoor (gelukkig), iedereen die in de zomer op weg naar het strand langs komt in korte broek en tshirts klaagt net zo hard dat het koud isquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef ikbenschipper het volgende:
Sinds we lan delijk de deuren voor de koelingen hebben is het in de winkels warmer. Zou ook nog een oorzaak kunnen zijn dat het vaker voorkomt. Overigens heeft iedere winkel zo'n "warm/koud gordijn bij de ingang.
Magazijn is wel altijd warm.
Bij ons is het wel degelijk warmer geworden in de winkel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:11 schreef bigbass het volgende:
[..]
Bij ons is het niet warmer geworden hoor (gelukkig), iedereen die in de zomer op weg naar het strand langs komt in korte broek en tshirts klaagt net zo hard dat het koud is
DNAH voor zover ik weet en de vleeskoelingen zijn allemaal laag en gewoon open inderdaad, dat zou kunnen schelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij ons is het wel degelijk warmer geworden in de winkel.
Zijn jullie Baarn 2 of DNAH?
Aangezien de DNAH meer lage koelingen heeft kan het effect daar misschien kleiner zijn.
Ja klopt inderdaad dan met wat ik om mij heen ook wel hoor. In DNAH is het verschil aanzienlijk minder. Dan in de "oude" Baarn2'squote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:52 schreef bigbass het volgende:
[..]
DNAH voor zover ik weet en de vleeskoelingen zijn allemaal laag en gewoon open inderdaad, dat zou kunnen schelen.
Je hebt ook die dingen voor de "ramen" dan moet je daar extra van laten binnenkomen. Kan je in FALS aanpassen. (enige nadeel, ze worden niet bij iedere campagne gemaakt).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:55 schreef Akilla het volgende:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de kleinere versie van de flies(?) dingen aan te vragen? Deze krijgt mij filiaal niet standaard, maar we hebben wel een heel stuk dat dit formaat heeft, nu moeten we alles afsnijden en ik vind dat er echt slecht uitzien.
Maar er zijn tegenwoordig ook kleinere versies van de normale flies dingen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je hebt ook die dingen voor de "ramen" dan moet je daar extra van laten binnenkomen. Kan je in FALS aanpassen. (enige nadeel, ze worden niet bij iedere campagne gemaakt).
friezen heten ze trouwensquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:00 schreef Akilla het volgende:
[..]
Maar er zijn tegenwoordig ook kleinere versies van de normale flies dingen.
Die op de ramen hadden we wel is geprobeerd, maar vaak staat er text op + dat de laatste keer dat we dat deden geklaag van de om kregen:S
Oke bedankt, ga ik daar volgende week even naar kijken:)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:04 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
friezen heten ze trouwens(met een r)
Als er een kleinere versie (minder hoog) bestaat. Zou je deze in FALS moeten kunnen aangeven. Ik kan er de komende 2 weken niet voor je naar kijken want ben vrij van het werk.
Overigens zijn die raamdingen geregeld ook gewoon hetzelfde als de friezen.
Maar goed waar je OM zich druk over kan maken.... Knippen of die raamdingen ik zou wel weten wat mooier is.
Mijn huidige mag nog wel even mee wat mij betreftquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:16 schreef Akilla het volgende:
[..]
Oke bedankt, ga ik daar volgende week even naar kijken:)
Tsjah OM-en zijn over het algemeen maar moeilijke zeurderige mensen...ik heb er iig nog niet een meegemaakt die "normaal" was
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:29 schreef Dipstaart het volgende:
Hoe gaat die omzetting van Plaza in z'n werk als je naar een nieuw filiaal gaat?
Automagisch.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:29 schreef Dipstaart het volgende:
Hoe gaat die omzetting van Plaza in z'n werk als je naar een nieuw filiaal gaat?
-weg- werkte bij ons als ASM, tot vorig jaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef Etsu het volgende:
wie is -weg-
De AH in de zomer is héél rustig. Ben het niet gewend.Maar wel lekker.
![]()
Wtf waarom deed ie datquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:59 schreef awesome_noob het volgende:
[..]
-weg- werkte bij ons als ASM, tot vorig jaar.
Hij is toen overgeplaats naar, umh, leiderdorp volgens mij. (kan ook leiden zijn)
Maar waarom ik dat vraag, bij ons haalde hij aan het einde van de maand altijd kwartietjes weg.
Bij zijn huidige filiaal is hij teruggezet van ASM naar teamleider omdat hij dus hetzelfde deed.
Vraag me dus af hoe het nu met hem vergaat.
Wou een goede indruk achterlaten bij zijn baas oid? ik weet het zelf ook niet, ik mocht die gast wel, totdat ik erachter kwam...quote:
Als hij dat iedere maand (4 week) deed, bij veel mensen een kwartiertje. Dan scheelt dat toch weer wat met de loonsom.quote:
Hoe kun je dat eigenlijk goed controleren? Wel irritant dan als dat zomaar kan gebeuren ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:59 schreef awesome_noob het volgende:
[..]
-weg- werkte bij ons als ASM, tot vorig jaar.
Hij is toen overgeplaats naar, umh, leiderdorp volgens mij. (kan ook leiden zijn)
Maar waarom ik dat vraag, bij ons haalde hij aan het einde van de maand altijd kwartietjes weg.
Bij zijn huidige filiaal is hij teruggezet van ASM naar teamleider omdat hij dus hetzelfde deed.
Vraag me dus af hoe het nu met hem vergaat.
gewoon je eigen uren bij houden voor een maand en kijken of het overeen komt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 05:06 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Hoe kun je dat eigenlijk goed controleren? Wel irritant dan als dat zomaar kan gebeuren ja.
9 uur = 1 uur pauze (niet uitbetaald) en 2x kwartier (wel uitbetaald).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraagje aan AH personeel alhier.
Klopt het dat jullie vaak 9 uur op een dag moeten maken om 8 uur
uitbetaalt te krijgen? (minus pauzes dus= 2x 15 min en 1x 30 minuten)
En je verdiend al zo weinig...
Je verdienT prima bij de AH hoor, als je het vergelijkt met minimumloon retail. En zoals Etsu zegt, alleen de pauze van een uur is onbetaald (en veel te lang).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef Iwanius het volgende:
Vaak ben ik binnen 20 minuten al klaar met eten, dan ga ik nog even naar buiten om te roken en dan heb je een halfuur opzitten... Mag je nog een halfuur uit je neus eten.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:45 schreef bigbass het volgende:
[..]
Je verdienT prima bij de AH hoor, als je het vergelijkt met minimumloon retail. En zoals Etsu zegt, alleen de pauze van een uur is onbetaald (en veel te lang).
Ik (naja, mijn ouders) woon iets minder dan 5 minuten fietsen van werk, dus ik ga meestal naar huis als ik een uur pauze heb, dat scheelt wel. Maar als het een keer kutweer is en ik op werk blijft is het wel echt te lang...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vaak ben ik binnen 20 minuten al klaar met eten, dan ga ik nog even naar buiten om te roken en dan heb je een halfuur opzitten... Mag je nog een halfuur uit je neus eten.Dikke verveling altijd. Daarom ben ik ook geen voorstander van een hele dag.
Liever 12-8 ofzo.
Zoals bij iedere werkgever word de lunchpauze niet betaald. Die is bij ons lang (1 uur). Dus ja daarnaast zijn de koffiepauze gewoon betaald.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef Iwanius het volgende:
Hoezo van maart? Die krijg je niet als je nu zou stoppen. Zelfde verhaal met december: die krijg je ook niet. Voor beide moet je in dienst zijn in de periode voorafgaand aan de uitbetaling.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:39 schreef Kitlerrr het volgende:
Mijn contract loopt binmenkort af na 4 jaar trouwe dienst (12-uren contract)
Maar weet iemand ook of ik de nabetaling van de winstuitkering in maart ook krijg op een of andere manier?
Oke, jammer! Bedankt voor je antwoord.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:46 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Hoezo van maart? Die krijg je niet als je nu zou stoppen. Zelfde verhaal met december: die krijg je ook niet. Voor beide moet je in dienst zijn in de periode voorafgaand aan de uitbetaling.
Wat mij betreft wordt het net wat te warm, dus ik ben blij dat ik morgen in elk geval lekker in de airco (en bij het opzetten zelfs even in de vriezer) kan werkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:01 schreef Etsu het volgende:
Winstuitkering.Geef dan net zo even goed niks.
Straks + hele weekend werkenEn dan ook nog tropisch weekend...
Ik kreeg wel eens meer dan een maand aan winstuitkeringquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:01 schreef Etsu het volgende:
Niets mis met winstuitkering, maand salarisje extra.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:01 schreef Etsu het volgende:
Bij elkaar komt het wel in de buurt, 60% eerst en 10%-30% in de nabetaling dacht ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:05 schreef Etsu het volgende:
Ik kreeg altijd iets van 90 euro uitkering ofzo, nooit een maandsalaris?
Jup, tussen 12 en 14 uur in de meeste gevallen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:00 schreef MrBaas het volgende:
Hoe snel wordt dat salaris overgeboekt? Staat het morgen al op de rekening?
Ja, maar we hadden het over de winstuitkering zelf na een vraag van iemand. Niet dat we die binnenkort krijgen ofzo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:19 schreef Kadooosh het volgende:
Waarom hebben jullie het de hele tijd over winstuitkering? We hebben alles al gehad toch?
Omdatquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:19 schreef Kadooosh het volgende:
Waarom hebben jullie het de hele tijd over winstuitkering? We hebben alles al gehad toch?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:39 schreef Kitlerrr het volgende:
Mijn contract loopt binmenkort af na 4 jaar trouwe dienst (12-uren contract)
Maar weet iemand ook of ik de nabetaling van de winstuitkering in maart ook krijg op een of andere manier?
Als cassiere B krijg je meer uitbetaald dan cassiere A. Dus gewoon even vragen aan je SM of hij dit voor je wil veranderen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:49 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Ik ben sinds gisteren cassiere b. En ik moet vanaf woensdag ook als 1e cassiere zelfstandig gaan sluiten en dan de hele avond als enige op de counter staan. Daarnaast moet vanaf week 36 elke dinsdag en woensdag zelfstandig gaan sluiten.
Ik had gisteren even met een van onze tl van vka gepraat erover en deze zei nadat hij het gecheckt had dat ik nog als cassiere a betaald krijg, en hij vond dat ik vanwege de toegenomen verantwoordelijkheden ook als b betaald zou moeten krijgen( waar ik het mee eens ben). Als ik op plaza kijk dan staat er bij mijn regelingen->beloning->salaris wel het cassiere b salaris.
Nu vroeg ik mij of het tegenwoordig de standaard is dat een cassiere b gelijk als a betaald krijgt. Of moet ik aan mijn sm vragen of dit overgezet kan worden omdat ik ook veel meer verantwoordelijkheid heb gekregen?
Ja, ik zat ook te hopen hahaquote:Op zondag 19 augustus 2012 19:27 schreef Etsu het volgende:
Ik had gehoopt dat het salarisstrookje al zichtbaar was op AH plaza, maar helaas wachten tot morgen.
Vanaf de eerstvolgende periode nadat je 18 bent geworden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:31 schreef Dhaha het volgende:
Onlangs 18 geworden. Gaat het loon direct vanaf mijn verjaardag automatisch omhoog?
Zoiets vermoedde ik al.. Vieze afzetters dusquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Vanaf de eerstvolgende periode nadat je 18 bent geworden.
Niet. Precies vanaf de dag dat je 18 bent geworden. Het gewogen gemiddelde van de twee salarissen wordt dan genomen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Vanaf de eerstvolgende periode nadat je 18 bent geworden.
Vanaf de dag dat je 18 word gaat het omhoogquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al.. Vieze afzetters dus
quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Niet. Precies vanaf de dag dat je 18 bent geworden. Het gewogen gemiddelde van de twee salarissen wordt dan genomen.
bednaktquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vanaf de dag dat je 18 word gaat het omhoogDit geeft een soort van "tussen" salaris in de periode dat je 18 word.
Stel
20 uur a 4 euro (17 jaar) 80 euro
20 uur a 5 euro (18 jaar) 100 euro
Geeft uurloon van 4,50 op je loonstrook.
Minder uren als 17 jarige en meer las 18 jarige geeft een hoger gemiddelde, andersom een lagere.
Erg irritantquote:Op maandag 20 augustus 2012 08:48 schreef Purdey het volgende:
Nog steeds geen loonstrook op Plaza. Begint gewoon standaard te worden nu.
haha, je zat je bankpagina te F5-en?quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:54 schreef Etsu het volgende:
Ik geef het wachten op, ik ga nu iets anders doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |