Nee, maar voelde toentertijd wel lullig tegenover mijn mede-tester met gezin die eruit werd gezet. Nja, niks aan te doen.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:43 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hoef je toch niet beschaamd over te voelen
Lol, vorige week nog een heel gesprek gehad met een collega over of je liever dom of gelukkig bent!quote:
4 brieven? die pas je elke keer aan neem ik aan?quote:Op maandag 23 juli 2012 18:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja alles is nagekeken
Ze zijn perfect. Ik heb 4 sollicitatiebrievenDie goedgekeurd zijn door de HR van het bedrijf waar mijn man werkt
(en door een kennis die ook op de HR werkt)
Er solliciterern gewoon teveel mensen op 1 baan. Ik was nieuwsgierig en vroeg een keer hoeveel reacties gehad hadden op een bepaalde functie. 261 reacties
is geen vergelijk, want domheid is een constante en gelukkig zijn niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:46 schreef MohMi het volgende:
[..]
Nee, maar voelde toentertijd wel lullig tegenover mijn mede-tester met gezin die eruit werd gezet. Nja, niks aan te doen.
[..]
Lol, vorige week nog een heel gesprek gehad met een collega over of je liever dom of gelukkig bent!![]()
We kwamen er niet helemaal uit
staat er jaren.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Drommeldaris het volgende:
Omg het plaatje in de andere sc
[ afbeelding ]
Ik ben liever gelukkig dan domquote:Op maandag 23 juli 2012 18:46 schreef MohMi het volgende:
[..]
Nee, maar voelde toentertijd wel lullig tegenover mijn mede-tester met gezin die eruit werd gezet. Nja, niks aan te doen.
[..]
Lol, vorige week nog een heel gesprek gehad met een collega over of je liever dom of gelukkig bent!![]()
We kwamen er niet helemaal uit
Idd xD Domme typoquote:Op maandag 23 juli 2012 18:48 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik ben liever gelukkig dan dom[ afbeelding ]
Geweldig tochquote:Op maandag 23 juli 2012 18:43 schreef MohMi het volgende:
Zou me bijna beschaamd voelen; reorganisatie overleefd, vlak daarna telefoontje gekregen van een recruiter (cv staat steevast op monsterboard), leuke baan aangeboden gekregen en daar werk ik nu
Ja tuurlijkquote:Op maandag 23 juli 2012 18:46 schreef dawg het volgende:
[..]
4 brieven? die pas je elke keer aan neem ik aan?
maar inderdaad, de vele reacties heb ik ook wel gehoord. je moet blij zijn als je een afwijzing terug krijgt.
Die conclusie trok ik ook meteenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef MohMi het volgende:
[..]
Idd xD Domme typoKan kloppen, ben wel echt retegelukkig
ergens vind ik dat wel de omgekeerde wereld. 10-15 sollicitaties per week, geslijm in de brief waarom je o zo graag bij ze wilt werken, terwijl je eigenlijk genoeg zou moeten hebben een een sollicitatie of 5 in een maandje, op functies die je ook echt zou willen bekleden.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja tuurlijk![]()
Nou ik moet zeggen, dat ik van de meeste tot nu toe een afwijzing binnen heb gekregenBizar wel
Eensquote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef Drommeldaris het volgende:
Je kan niet met 4 standaardbrieven gaan solliciteren. Pas je brieven aan op het bedrijf waar je solliciteert. Zorg sowieso dat je weet aan wie je het moet sturen, weet je het niet, gewoon even bellen. Verder is op de site kijken vaak heel handig en dan gewoon de eigenschappen die binnen hun profiel passen een beetje uit de brief laten blijken.
En foto's meesturenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef MohMi het volgende:
[..]
EensIk heb ook begrepen dat binnenlopen mits mogelijk of bellen van tevoren kan helpen. Blijkbaar kan dit een positieve indruk achterlaten.
Daarentegen weet ik ook niet of ik dat zou doen moet ik eerlijk zeggen
Het zijn de details die het verschil maken.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef MohMi het volgende:
[..]
EensIk heb ook begrepen dat binnenlopen mits mogelijk of bellen van tevoren kan helpen. Blijkbaar kan dit een positieve indruk achterlaten.
Daarentegen weet ik ook niet of ik dat zou doen moet ik eerlijk zeggen
valt tegen als je op een functie solliciteert om het solliciteren, en niet omdat je echt die functie graag wilt.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef Drommeldaris het volgende:
Je kan niet met 4 standaardbrieven gaan solliciteren. Pas je brieven aan op het bedrijf waar je solliciteert. Zorg sowieso dat je weet aan wie je het moet sturen, weet je het niet, gewoon even bellen. Verder is op de site kijken vaak heel handig en dan gewoon de eigenschappen die binnen hun profiel passen een beetje uit de brief laten blijken.
Niet altijd, hoor!quote:
Anders dan de massa zijn, lijkt in deze tijd wel belangrijk iddquote:Op maandag 23 juli 2012 18:59 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Het zijn de details die het verschil maken.
Je moet watquote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef dawg het volgende:
[..]
valt tegen als je op een functie solliciteert om het solliciteren, en niet omdat je echt die functie graag wilt.
schijnheilig gedoe vind ik het sowieso. alsof het iemands levensmissie is om bij bedrijf a te werken. als je dat niet uitdraagt in je brief en/of gesprek heb je weinig kans. bleh.
Daar heb je een puntquote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef MohMi het volgende:
[..]
Niet altijd, hoor!![]()
[..]
Anders dan de massa zijn, lijkt in deze tijd wel belangrijk idd
Omdat ik nu eenmaal geld moet hebben om shit te betalen.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je moet watVeel bedrijven zijn ook redelijk hetzelfde en dan gaan ze vragen. "Waarom wil je nou juist bij dit bedrijf werken"
ja, dat snap ik wel. maar ik vind het stupide. slaat gewoon nergens op, wie houden we nu voor de gek, denk ik dan weleens.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je moet watVeel bedrijven zijn ook redelijk hetzelfde en dan gaan ze vragen. "Waarom wil je nou juist bij dit bedrijf werken"
Dit is altijd een goed idee.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:02 schreef dawg het volgende:
[..]
misschien moet ik wat minder denken en wat meer gaan drinken.
Bier: Voor al je hoogtepuntenquote:Op maandag 23 juli 2012 19:03 schreef Drommeldaris het volgende:
Mensen die geen filosofisch hoogtepunt bereiken onder het genot van bier
Filosofisch is optioneel, neem ik aan?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:03 schreef Drommeldaris het volgende:
Mensen die geen filosofisch hoogtepunt bereiken onder het genot van bier
Jij hebt daar helemaal geen alcohol voor nodigquote:Op maandag 23 juli 2012 19:05 schreef Watertornado het volgende:
Ik weet niet eens wat filosoferen is, drink ik nu te weinig alcohol?
Ik heb meestal redelijk wat opquote:Op maandag 23 juli 2012 19:05 schreef dawg het volgende:
[..]
als de kerel teveel drinkt blijft het bij louter filosofisch ben ik bang.
Wat jij zeg maar als gewoon praten beschouwt, dat is filosoferen.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:05 schreef Watertornado het volgende:
Ik weet niet eens wat filosoferen is, drink ik nu te weinig alcohol?
Andersom juistquote:Op maandag 23 juli 2012 19:07 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Kun je het anders niet lang genoeg vol houden?
Ik denk dat je het beste kunt filosoferen zonder woorden.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:07 schreef twi het volgende:
[..]
Wat jij zeg maar als gewoon praten beschouwt, dat is filosoferen.
Ja dat is zeker waar, maar ik wil gewoon graag weer aan de slag, dus ik pas mijn motivatie ook steeds aanquote:Op maandag 23 juli 2012 18:55 schreef dawg het volgende:
[..]
ergens vind ik dat wel de omgekeerde wereld. 10-15 sollicitaties per week, geslijm in de brief waarom je o zo graag bij ze wilt werken, terwijl je eigenlijk genoeg zou moeten hebben een een sollicitatie of 5 in een maandje, op functies die je ook echt zou willen bekleden.
Maar dan kunnen anderen het zo slecht begrijpen.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste kunt filosoferen zonder woorden.
Hey, filosofeer je nu voor jezelf of voor anderen?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef twi het volgende:
[..]
Maar dan kunnen anderen het zo slecht begrijpen.
Ze begrijpen mij toch al nietquote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef twi het volgende:
[..]
Maar dan kunnen anderen het zo slecht begrijpen.
Waar zeg ik dat ik ze niet aanpas? Ik heb 4 standaard sollicitatiebrieven, en die pas ik aan als ik weet waar ik ga solliciterenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef Drommeldaris het volgende:
tuurlijk niet, want ook zij gaan volgend jaar fors reorganiseren.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar, maar ik wil gewoon graag weer aan de slag, dus ik pas mijn motivatie ook steeds aan
Gelukkig zijn er veel vacatures, die ik echt leuk vind. Laatst nog een nieuwe site ontdekt![]()
Van het UWV hoef ik maar 1 sollicitatie per week te doenLaatst kreeg ik nog een pluimpje
Omdat ik zoveel solliciteer
Dus ik vroeg: hebben jullie geen baan voor mij op het UWVMaar daar trapte ze helaas niet in
Knuffel van de juf en een bankje vooruit.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Laatst kreeg ik nog een pluimpjeOmdat ik zoveel solliciteer
Goed gebruik van de Benzin-smileyquote:Op maandag 23 juli 2012 19:09 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik ze niet aanpas? Ik heb 4 standaard sollicitatiebrieven, en die pas ik aan als ik weet waar ik ga solliciteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ander perspectief is soms verfrissend.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hey, filosofeer je nu voor jezelf of voor anderen?
Alhoewel het bij mij niet veel uitmaakt moet ik zeggen.
Twi, heb je het al gedaan?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:10 schreef twi het volgende:
[..]
Een ander perspectief is soms verfrissend.
Toch vind ik uit het raampje kijken bij een vliegtuig minder fijn dan uit de voorruit van een bus, dus ik heb maling aan andere perspectieven.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:10 schreef twi het volgende:
[..]
Een ander perspectief is soms verfrissend.
quote:Op maandag 23 juli 2012 19:09 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Knuffel van de juf en een bankje vooruit.
Ja dat weet ik, ben zelfs mijn werkcoach kwijtquote:Op maandag 23 juli 2012 19:09 schreef dawg het volgende:
[..]
tuurlijk niet, want ook zij gaan volgend jaar fors reorganiseren.
maar goed bezig dus.
quote:Op maandag 23 juli 2012 19:05 schreef dawg het volgende:
[..]
als de kerel teveel drinkt blijft het bij louter filosofisch ben ik bang.
Noem je andere mensen nu vliegtuigen en jezelf een bus?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:11 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Toch vind ik uit het raampje kijken bij een vliegtuig minder fijn dan uit de voorruit van een bus, dus ik heb maling aan andere perspectieven.
Wat doet een werkcoach concreet?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:11 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
[..]
Ja dat weet ik, ben zelfs mijn werkcoach kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |