abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114564790
Voor het eerst ben ik in de top vijf geëindigd voor een huurwoning via Woonnet.
Het gaat om een rijtjeshuis in een wijk die volgens mij nieuw en netjes is maar weinig voorzieningen heeft.

Uit de informatie op de website van de verhuurder begrijp ik dat er nu brieven worden gestuurd naar de gegadigden. De opleverdatum is echter al 1 augustus.
Heeft iemand een idee of ik er rekening mee moet/mag/kan houden dat ik ga verhuizen? Want dan zal ik heel snel van alles moeten gaan regelen...

Graag hoor ik reacties van mensen die zelf recent via Woonnet aan een (gewilde) woning zijn gekomen.

• Op welke plaats stond je?
• Hoe lang duurde het voordat je iets hoorde? (Brief/mail/telefoon?)
• Bezichtigde je alleen of kwamen er erg veel kandidaten? Hoe veel?
• Was de sleuteldatum inderdaad zoals vermeld in de advertentie of duurde het langer?
pi_114564880
Woonnet... Kun je daar ook boven plaats 100 eindigen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:21:35 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_114564941
Ik was nummer 5 of 6 voor de woning waar ik nu in zit.

Nummer 1 wilde hem niet, daaronder een paar die niet konden komen kijken, te laat hadden gereageerd, helemaal niet hadden gereageerd...

Het was wel een behoorlijk lelijke woning waar nog wat aan moest gebeuren, maar dat was voor mij geen bezwaar.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:24:54 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_114565056
Woonnet :') sta al 3 jaar ingeschreven sta vaak nog steeds boven de 50
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 14:27:55 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_114565162
quote:
8s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:24 schreef genakt het volgende:
Woonnet :') sta al 3 jaar ingeschreven sta vaak nog steeds boven de 50
Ik sta nu alweer bijna 8 jaar ingeschreven en kom nog steeds niet verder dan plaats 200 of zo ;)

OT: als je nummer 5 bent, dan moeten de eerste 4 nee zeggen en dan ben jij aan de beurt. Het is vakantietijd, dus de kans lijkt me redelijk groot, ik begrijp dat je nog moet gaan bezichtigen? Misschien komen er zelfs mensen niet opdagen tijdens de bezichtiging...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 23 juli 2012 @ 14:28:54 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_114565190
quote:
99s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik sta nu alweer bijna 8 jaar ingeschreven en kom nog steeds niet verder dan plaats 200 of zo ;)

OT: als je nummer 5 bent, dan moeten de eerste 4 nee zeggen en dan ben jij aan de beurt. Het is vakantietijd, dus de kans lijkt me redelijk groot, ik begrijp dat je nog moet gaan bezichtigen? Misschien komen er zelfs mensen niet opdagen tijdens de bezichtiging...
Ligt natuurlijk ook aan het aanbod en waarop je reageert. Maar wel echt belachelijk :')

Een vriend van me was keertje 12e en kreeg het huis uiteindelijk @ts !
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 14:30:43 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_114565258
quote:
8s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:28 schreef genakt het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook aan het aanbod en waarop je reageert. Maar wel echt belachelijk :')

Een vriend van me was keertje 12e en kreeg het huis uiteindelijk @ts !
Ik ben doorstromer en kijk inderdaad alleen in bepaalde wijken. Voor sommige woningen is de wachttijd 20 jaar :D

Bij deze woning was ik dacht ik nummer 3 of 4 en toen gekregen dus.
niet zo tof doen
pi_114565303
quote:
99s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Oh das opbeurend... Ik heb toch al een reactietijd van 31 maanden.. Vrij kansloos dus.
pi_114565448
Inderdaad nog geen bericht van Woonnet en daarom ook nog geen bezichtiging.
Wat ik me afvraag is, of bij 'mooie' woningen de eerste kandidaat vaak accepteert en ik dus bij voorbaat kansloos ben.

Ik kan niet bij het huis naar binnen kijken nu want het zit potdicht met gordijnen. De tuin ziet er niet erg onderhouden uit maar de wijk zelf is heel verzorgd dus ik ga ervan uit dat het huis ook redelijk netjes zal zijn.
pi_114565820
Goeie kans dus. Als je aangeschreven wordt mag je toch ook nog eerst bezichtigen? Ik zou er zelf even achter aan bellen om te proberen als eerste te bezichtigen.
je zult ook dan direct ja/nee moeten zeggen anders is iemand je misschien weer voor.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114568573
Dit gaat om welke woonplaats?
ADHD-C
  maandag 23 juli 2012 @ 16:37:27 #12
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114568992
quote:
0s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:36 schreef Funkymunkey het volgende:
Inderdaad nog geen bericht van Woonnet en daarom ook nog geen bezichtiging.
Wat ik me afvraag is, of bij 'mooie' woningen de eerste kandidaat vaak accepteert en ik dus bij voorbaat kansloos ben.

Ik kan niet bij het huis naar binnen kijken nu want het zit potdicht met gordijnen. De tuin ziet er niet erg onderhouden uit maar de wijk zelf is heel verzorgd dus ik ga ervan uit dat het huis ook redelijk netjes zal zijn.
Ligt er wellicht aan welke woonplaats/wijk/huis etc. Huizen die een goede (centrale) ligging hebben of een 'extra'tje' hebben gaan sneller weg dan de gemiddelde huizen in een mindere buurt.

Uiteindelijk is het gewoon geluk hebben, probeer je er niet te veel op te focussen maar als je wordt uitgenodigd voor een (groeps-)bezichtiging gewoon gaan! Je weet namelijk maar nooit of mensen wel komen opdagen...

Succes!
Fuck the EBU
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 16:41:32 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_114569116
quote:
3s.gif
Op maandag 23 juli 2012 14:48 schreef Deetch het volgende:
Goeie kans dus. Als je aangeschreven wordt mag je toch ook nog eerst bezichtigen? Ik zou er zelf even achter aan bellen om te proberen als eerste te bezichtigen.
je zult ook dan direct ja/nee moeten zeggen anders is iemand je misschien weer voor.
Toen ik mijn huidige woning ging bezichtigen was iedereen tegelijkertijd uitgenodigd, dus ik denk niet dat je als "eerste" mag bezichtigen.

En als eerste ja zeggen maakt ook niet uit, als er 5 mensen zijn uitgenodigd en degene die het hoogste "rangnummer" heeft ja zegt, dan krijgt diegene de woning, niet degene die als eerste ja heeft gezegd.
niet zo tof doen
  maandag 23 juli 2012 @ 16:51:48 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114569463
Is de wachttijd voor starters eigenlijk korter?
pi_114570600
Maar per 1 aug zegt niet da je dan er gelijk in moet.

Geef zelf aan ... tijd nodig te hebben voor verhuizing en alles komt goed
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114571750
quote:
0s.gif
Op maandag 23 juli 2012 16:22 schreef LazyDave het volgende:
Dit gaat om welke woonplaats?
Den Haag
  maandag 23 juli 2012 @ 18:18:41 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114572037
In Den Haag is zelfs in de betere wijken het al wat makkelijker om relatief snel een goede woning te krijgen. Dus echt heel veel zal het denk ik niet uitmaken als het een toplocatie zou zijn qua kans. Het gaat er meer om wie er gereageerd hebben. Je hebt heel veel mensen die elke week een paar reacties plaatsen, maar zelden gaan kijken.

Van die vier voor je zal er minimaal één niet komen en de kans is best aanwezig dat jij zelfs de enige bent. Ook de is kans zeer aannemelijk dat jij de eerste bent die de woning accepteert. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er wel een serieus persoon hoger dan jou staat, dus ik wil je ook weer niet te blij maken. Maar als vijfde maak je wel een grote kans. Zelf heb ik mijn huidige en vorige woning gekregen als respectievelijk 6e en 8e, dus het kan altijd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114572171
quote:
1s.gif
Op maandag 23 juli 2012 18:06 schreef Funkymunkey het volgende:

[..]

Den Haag
Is woensdag de sluiting of was dat afgelopen woensdag al?

De meeste corporaties hier bieden de woning eerst aan de 1e kandidaat aan. die kan met de huidige huurder een afspraak maken om te bezichtigen. Wil die niet of reageert die niet, dan gaan ze door naar de 2e kandiaat.

Op het moment dat de oude huurder de sleutels inlevert, vindt er vaak een groepsbezichtiging plaats en worden er 10-15-20 kandidaten uitgenodigd. Zorg dat je NU je IB-60 formulier al hebt aangevraagd. Heb jij je papieren niet op orde, dan gaat de woning aan je neus voorbij.

Het kan dus zijn dat je niets hoort als de 1e kandidaat hem neemt, of wanneer er bij de sleutelinlevering nog geen nieuwe huurder is, dan wordt het een groepsbezichtiging.
dag
pi_114573458
quote:
Is woensdag de sluiting of was dat afgelopen woensdag al?

De meeste corporaties hier bieden de woning eerst aan de 1e kandidaat aan. die kan met de huidige huurder een afspraak maken om te bezichtigen. Wil die niet of reageert die niet, dan gaan ze door naar de 2e kandiaat.

Op het moment dat de oude huurder de sleutels inlevert, vindt er vaak een groepsbezichtiging plaats en worden er 10-15-20 kandidaten uitgenodigd. Zorg dat je NU je IB-60 formulier al hebt aangevraagd. Heb jij je papieren niet op orde, dan gaat de woning aan je neus voorbij.

Het kan dus zijn dat je niets hoort als de 1e kandidaat hem neemt, of wanneer er bij de sleutelinlevering nog geen nieuwe huurder is, dan wordt het een groepsbezichtiging.
Dat is duidelijk.
De sluiting was inderdaad vorige week.
Ik ben nu bang dat ik eindeloos moet wachten tot ik zeker weet dat ik het niet ben geworden want hoe kom je daar achter behalve door te zien dat er een ander in het huis is getrokken...?
pi_114574959
quote:
0s.gif
Op maandag 23 juli 2012 19:01 schreef Funkymunkey het volgende:

[..]

Dat is duidelijk.
De sluiting was inderdaad vorige week.
Ik ben nu bang dat ik eindeloos moet wachten tot ik zeker weet dat ik het niet ben geworden want hoe kom je daar achter behalve door te zien dat er een ander in het huis is getrokken...?
Bellen naar de aanbiedende corporatie...?
dag
pi_114579016
Krijgen die niet al genoeg mensen die ze hierover lastigvallen? ;)

Daarom ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat zo'n uitnodigingsbrief normaal gesproken binnenkomt.
Na hoeveel tijd het dus redelijk is om ze met een telefoontje te vervelen...
pi_114579402
De tijd ligt aan de corporatie, of ze bellen, mailen of een brief sturen, hoe snel de woonconsulent is, of er mensen op vakantie zijn, of de frankeermachine werkt.. of het briefpapier niet op is..

Dat kan dus door allerlei factoren zomaar een paar dagen schelen. Bellen kan geen kwaad, ze houden toch de volgorde van woonnet aan, ookal mogen ze je niet :+
dag
  maandag 23 juli 2012 @ 21:32:46 #23
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114580036
Gewoon bellen. Kans.. kans... kans...

Er zijn zoveel scenario's. Ik neem aan dat je op de rangvolgorde-lijst van Woonnet hebt gekeken, dat je daar op de 5e plaats staat. Dat zegt wel veel, maar niet alles.

Woonnet kan zonder opgave van redenen de woning aan iemand anders toewijzen. Dit vind je dan terug in de verantwoording van de desbetreffende woning.

Het kan even dus goed zijn dat je dus niks hoort. Maar ze zijn altijd wel bereid om je te vertellen of de woning nog beschikbaar is of dat hij al verhuurd is.

Ik kreeg meestal binnen 10 dagen een brief als ik werd uitgenodigd voor een bezichtiging.

Als je een brief hebt gekregen dat je 5e bent s het een ander verhaal. Zie de andere ervaringen die hierboven staan.

Het ligt er dus aan op welke lijst je 5e staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wandtegeltje op 23-07-2012 21:48:29 ]
pi_114580084
Bij een corporatie in Eindhoven die groepsbezichtigingen heeft zat er regelmatig 1-2 weken tussen de sluitingsdatum en de datum waarop je de uitnodiging voor de bezichtiging, dus het lijkt me niet meteen vreemd als je een halve week later nog geen brief hebt gehad.

Je kan zo ie zo wel bellen en gewoon aangeven dat je je dus afvraagt hoe de procedure werkt. Die vragen zullen ze wel vaker krijgen, maar het blijft een heel logische vraag. Wordt er op de website niets aangegeven over de procedure?
pi_114580134
Gewoon bellen hoe het ervoor staat, mijn ervaring is dat contact met de corporatie altijd goed is (behalve als het een woning van Haagwonen is, want dan kan het zijn dat je behoorlijk afgesnauwd wordt :r )
Ik heb het zelf meegemaakt (wel zo'n 10 jaar geleden) dat ik belde met de corporatie (Steadion) waarom ik niets van ze hoorde en toen bleken ze een foutje gemaakt te hebben en kreeg ik zelfs een optie op een betere (nieuwbouw)woning dan waar ik voor had ingeschreven!)
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop