SPOILER: Lopers & targetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Persoonlijke Records:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trainingschema's en infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Interval inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijden en evenementenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ToolsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HardloopwinkelsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Looptechniek & methodesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to RunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vorige delen
Topicchain
Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers
Hier een idee om met elkaar een wedstrijd te lopen in plaats van tegen elkaar
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.Heb je interesse, stuur mij (MaleDuck) dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.quote:Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Dit is ook in het topic: Hardlopen voor beginners in LIF gepost.
Vanuit het topic in LIF hebben: Viking84, Guppyfriend, DJMO, xzaz, GotC (ovb), mosselmossel, Yuki (ovb), ikzelf. Dus we hebben er nu 8, dus zouden er nog 4 kunnen gebruiken, om 2 teams te kunnen maken.The line is a dot to you!![]()
Zo, lekker door.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.![]()
Die Ekiden uit het verleden mag wel uit de OP
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 23:38:17 ]![]()
Ligt eraan, als ik naar een loop toewerk gaan ze zeker mee. Vorig jaar was ik in training voor de halve en had ik ze mee (en ook gebruiktquote:Op zondag 22 juli 2012 22:56 schreef pietkanarie het volgende:
Over een paar weekjes op vakantie en was van plan om de hardloopschoenen mee te nemen. Doen de meesten hier dat ook? Of is de vakantie gewoon 100% hardloop-vrij?). Dit jaar voor de hele, als ik het ga halen gaan ze mee anders niet.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
hier gaan de loopschoenen ook me, vakantie over 2 weken komt want ongelukkig uit want ik hoop in November mijn eerste marathon te lopen dus hoor een keer of 3 per week te kunnen lopen om wat kilometers in de benen te houden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
november is toch ver genoeg om een pauze in te kunnen lassen? Tenminste als je al redelijk op niveau bent hoef je toch in je vakantie niet 3 keer per week te lopen.quote:Op maandag 23 juli 2012 05:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier gaan de loopschoenen ook me, vakantie over 2 weken komt want ongelukkig uit want ik hoop in November mijn eerste marathon te lopen dus hoor een keer of 3 per week te kunnen lopen om wat kilometers in de benen te houdenAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
ja hoor, ik heb na de vakantie nog 10 weken dus dat moet voldoende zijn... 3 keer per week is misschien wat te veel maar wil niet voor mijzelf het gevoel hebben tijdens de marathon van:' had ik maar meer gedaan'
Maar het is ook echt een pauze dus ik zie wel hoeveel ik kan lopen, zit nu rond de 60-65km per week dus een beetje rust is niet verkeerd
[ Bericht 25% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-07-2012 05:38:50 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik kreeg in trainingsschema's altijd voorberekende tempo's maar wat ik vind op internet voor LSD is rond de 3'/mijl langzamer dan 10k-pace. Dat komt voor iemand die 50'/10k loopt uit op 6'52"/k, 45'/10k op 6'22"/k en 40'/10k op 5'25"/k.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:46 schreef The_Hives het volgende:
Is er een manier om te berekenen wat een LSD tempo is voor een individuele loper?
Ik heb net namelijk 20k gelopen in 1:32 maar voor mij voelt dat niet als snelle duurloop.
Ik loop iets sneller dan 42'/10k dus dan zou ik op 6'04"/k komen voor een long slow run. Dat heb ik vorige week voor het eerst gedaan en ik ben blij dat hij maar 3 keer in mijn HM-schema voor de CPC voorkomt, onprettig traag, geen enkele keer in de flow gekomen. Ik ben een hardloper, verdorie
Mijn normale duurlopen (1 per twee weken) zijn 4 kilometer in- en uitlopen @ ~6'30"/k en dan de kern net iets sneller dan 5'/k met iedere 7 minuten een versnelling van 30" naar 4'30"/k.
Zeker nu ik met PR's smijt zónder die LSD ga ik daar niets aan veranderen.
(En als je mét LSD smijt met PR's moet je daar ook niets aan veranderen)
![]()
Juist hardlopen op vakantie! Niets is zo fijn om lekker door nieuwe mooie gebieden te lopen (ik neem aan dat je naar een mooie plek op vakantie gaat), waarbij je alle tijd hebt en heerlijk kunt herstellen met een lekkere maaltijd 'savonds. Bij mij is het juist onderdeel van mijn vakantie-gevoel!![]()
Jep! Niets is zo lekker als strand sprintjes gevolgd door een pols in de zeequote:Op maandag 23 juli 2012 10:33 schreef Grumpey het volgende:
Juist hardlopen op vakantie! Niets is zo fijn om lekker door nieuwe mooie gebieden te lopen (ik neem aan dat je naar een mooie plek op vakantie gaat), waarbij je alle tijd hebt en heerlijk kunt herstellen met een lekkere maaltijd 'savonds. Bij mij is het juist onderdeel van mijn vakantie-gevoel!A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Zo, weer ruim uur erop zitten.
Wel aardig warm, maar het ging nog wel, genoeg schaduw ook. 4x4/5 minuten versneld naar hoger tempo en verder op extensief duurtempo (= HR ~ 170 BPM voor mij).Jack does it in real time...![]()
ja, dat zal dan inderdaad heel traag aanvoelen. Lijkt me ook niet prettig.Op gevoel lopen werkt voor mij tot nu toe het beste. Maar misschien in de toekomstquote:Op maandag 23 juli 2012 09:04 schreef knnth het volgende:
[..]
Ik kreeg in trainingsschema's altijd voorberekende tempo's maar wat ik vind op internet voor LSD is rond de 3'/mijl langzamer dan 10k-pace. Dat komt voor iemand die 50'/10k loopt uit op 6'52"/k, 45'/10k op 6'22"/k en 40'/10k op 5'25"/k.
Ik loop iets sneller dan 42'/10k dus dan zou ik op 6'04"/k komen voor een long slow run. Dat heb ik vorige week voor het eerst gedaan en ik ben blij dat hij maar 3 keer in mijn HM-schema voor de CPC voorkomt, onprettig traag, geen enkele keer in de flow gekomen. Ik ben een hardloper, verdorie
Mijn normale duurlopen (1 per twee weken) zijn 4 kilometer in- en uitlopen @ ~6'30"/k en dan de kern net iets sneller dan 5'/k met iedere 7 minuten een versnelling van 30" naar 4'30"/k.
Zeker nu ik met PR's smijt zónder die LSD ga ik daar niets aan veranderen.
(En als je mét LSD smijt met PR's moet je daar ook niets aan veranderen)
Fok! Federatie
Ik denk inderdaad dat het erg fijn is om te lopen op vakantie. Lekker in een mooie en nieuwe omgeving. Ik ga naar Macedonië, dus dat is zeker een mooi gebied. Veel heuvels en groot meer. Perfect voor een trailrun. Waarschijnlijk ga ik daar dus wel lopen, er vanuit gaande dat mijn lies tegen die tijd weer meewerkt natuurlijk. Maar dat is logischquote:Op maandag 23 juli 2012 10:33 schreef Grumpey het volgende:
Juist hardlopen op vakantie! Niets is zo fijn om lekker door nieuwe mooie gebieden te lopen (ik neem aan dat je naar een mooie plek op vakantie gaat), waarbij je alle tijd hebt en heerlijk kunt herstellen met een lekkere maaltijd 'savonds. Bij mij is het juist onderdeel van mijn vakantie-gevoel!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Oh ja, da's wel een goed idee. Het is er warm, dus lekker afkoelen met een duik in het meer ga ik zeker doen.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:23 schreef 1517 het volgende:
[..]
Jep! Niets is zo lekker als strand sprintjes gevolgd door een pols in de zee
I believe i can fly!
Wat is je doelstelling qua tijd?quote:Op maandag 23 juli 2012 05:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier gaan de loopschoenen ook me, vakantie over 2 weken komt want ongelukkig uit want ik hoop in November mijn eerste marathon te lopen dus hoor een keer of 3 per week te kunnen lopen om wat kilometers in de benen te houden![]()
uitlopen is mijn hoofddoel maar zoals het nu qua training voelt heb ik daar een geod gevoel over.quote:
A's 'ouwe knar' en marathonmaagd ben ik tevreden met een sub 4'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Argh, moet de 11e werken, jammer.Dus dat wordt geen wedstrijd dan helaas...
Jack does it in real time...![]()
Jammer!quote:Op maandag 23 juli 2012 21:52 schreef DeeBee het volgende:
Argh, moet de 11e werken, jammer.Dus dat wordt geen wedstrijd dan helaas...
Zelf net 18,6km gelopen in 1u32.. Kan merken dat ik dit soort trainingen nog niet zo gewend ben.. heel m'n spieren worden zo stijf als wat.. maar goed rekken en een wisseldouche helpt al veel!![]()
Hoi![]()
Net 8,0km in 35 minuten hardgelopen = 13,7 km/u gemiddeld 14.gif
gister ook nog eens 29 km gefietst in 79 minuten en vandaag 20km gefietst in 55 minuten
Morgen maar even een rustdagje
ben m'n conditie aan het uitbouwen, het was vroeger een stuk beter![]()
![]()
je bent er vroeg bijAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Nog*quote:![]()
Mijn slaapritme is een beetje stuk
Welke afstanden worden er vaak gerend in wedstrijden? Wil voor mezelf graag een hele goede loper worden op een bepaalde afstand, niet dat ik per se mee wil doen aan wedstrijden, maar je bent maar een keer jong enzulks. Ik doe ook aan voetbal, dus een afstand van zo'n 12~~ km lijkt mij ideaal. Moet ook mijn explosiviteit verbeteren, dus wil geen megalange afstanden rennen..![]()
dan moet je op het middenveld gaan spelen. Loop je een kilometer of 10 en kan je werken aan je explosiviteit.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 05:20 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Nog*![]()
Mijn slaapritme is een beetje stuk
Welke afstanden worden er vaak gerend in wedstrijden? Wil voor mezelf graag een hele goede loper worden op een bepaalde afstand, niet dat ik per se mee wil doen aan wedstrijden, maar je bent maar een keer jong enzulks. Ik doe ook aan voetbal, dus een afstand van zo'n 12~~ km lijkt mij ideaal. Moet ook mijn explosiviteit verbeteren, dus wil geen megalange afstanden rennen..AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Haha, ik bedoelde in hardloopwedstrijdenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 05:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dan moet je op het middenveld gaan spelen. Loop je een kilometer of 10 en kan je werken aan je explosiviteit.
Het voetbalgedeelte is niet zo serieus, ik speel meestal maar een halve wedstrijd mee..![]()
Haha, je slaapritme is inderdaad vrij apart javakantie?
Voordeel is wel dat je op zo'n vroeg tijdstip heerlijk kan lopen zonder dat het warm is.
In wedstrijden wordt volgens mij vaak gelopen: 5 km, 10 km, soms 15 en de halve marathon.I believe i can fly!
Klopt, het was 14 graden vannachtquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:42 schreef pietkanarie het volgende:
Haha, je slaapritme is inderdaad vrij apart javakantie?
Voordeel is wel dat je op zo'n vroeg tijdstip heerlijk kan lopen zonder dat het warm is.
In wedstrijden wordt volgens mij vaak gelopen: 5 km, 10 km, soms 15 en de halve marathon.
Ja ik heb vakantie! Een afstand van 10 a 15km lijkt mij ideaal dan.![]()
Wat is jullie idee over het nut van langere duurlopen (laten we zeggen, ~19k) in voorbereiding op een 10k-afstand? Het is een afstand waar je een groot aeroob vermogen voor nodig hebt maar gaan duurlopen veel langer dan 10k ook daarbij helpen of is iedere kilometer boven een bepaalde afstand van afnemend nut?![]()
ben geen expert in datgene wat nu precies wel of niet nuttig is (daar zijn volgens mij de topcoaches het zelf niet over eens) maar ik denk wel dat LDL'en boven de 15km relatief weinig bijdragen aan het verbeteren van een 10km, omdat het, zoals je zelf al zegt, toch voor een groot deel aankomt op aeroob vermogenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:53 schreef knnth het volgende:
Wat is jullie idee over het nut van langere duurlopen (laten we zeggen, ~19k) in voorbereiding op een 10k-afstand? Het is een afstand waar je een groot aeroob vermogen voor nodig hebt maar gaan duurlopen veel langer dan 10k ook daarbij helpen of is iedere kilometer boven een bepaalde afstand van afnemend nut?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ligt aan de periode waarin je zit. In de vroege periode waarin je vooral aan je basis werkt kan het wel helpen je aerobe looptempo te verhogen, waardoor je tijdens de periode waarbij de focus vooral ligt op tempo vanuit een hoger "basistempo" werkt. Kort voor de 10km zou ik eerder kiezen voor een kortere duurloop met tempowisselingen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:53 schreef knnth het volgende:
Wat is jullie idee over het nut van langere duurlopen (laten we zeggen, ~19k) in voorbereiding op een 10k-afstand? Het is een afstand waar je een groot aeroob vermogen voor nodig hebt maar gaan duurlopen veel langer dan 10k ook daarbij helpen of is iedere kilometer boven een bepaalde afstand van afnemend nut?Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Voor iedereen die dit jaar niet geselecteerd is voor de olympische spelenen zich toch eens wil meten met olympische lopers... voer hier je tijd in (op de 10 km of op de 100 meter) en kijk hoe hard je nog moet trainen! http://www.guardian.co.uk(...)d-you-be-a-medallist
Zelf moest ik nog 17 minuten en 40 seconden van mijn 10 km tijd afhalen om een 1992 een bronzen medaille te hebben gehaald
I believe i can fly!
Haha, in 1896 had ik goud kunnen winnen op de 100m sprint.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
quote:Op zondag 29 juli 2012 08:40 schreef No-P het volgende:
Haha, in 1896 had ik goud kunnen winnen op de 100m sprint.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
100 jaar te vroeg geboren dus!! Alsnog gefeliciteerd met de prijs die je nooit gekregen hebt!quote:Op zondag 29 juli 2012 08:40 schreef No-P het volgende:
Haha, in 1896 had ik goud kunnen winnen op de 100m sprint.
Laat wel zien dat je die 100 meter behoorlijk snel aflegt!!![]()
Je hebt toch wel een man gekozen als poppetje he, dat deed ik de eerste keer verkeerd. Klikte gewoon op een willekeurig poppetje, dat was dus een man. Mijn concurrenten dus ook. Toen lag ik helemaal ver achter. Mannen vs vrouw is niet eerlijk natuurlijk.
Maar jij bent vast wel zo slim geweest om wel een man aan te klikken. Anders had je nog ruimer gewonnen.I believe i can fly!
Zo, weer een uurtje erop zitten.
Voldaan van een training kijkt het nóg lekkerder naar de Olympische Spelen!
Jack does it in real time...![]()
11,5 km rustig gehobbeld met 7x500 versnellingen er in. Ging erg lekker, maar wel weer heel anders dan de heuvels die ik de afgelopen twee weken in de Ardeche heb mogen verslinden![]()
![]()
Ja, ik ookquote:Op zondag 29 juli 2012 08:40 schreef No-P het volgende:
Haha, in 1896 had ik goud kunnen winnen op de 100m sprint.Maar goed, ik was meer iemand van de 200m en de 400m.
Normaal heb ik van de warmte weinig last van, maar vandaag ging het voor geen meter. Die pech heb je ook wel eens.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D![]()
Alleen hadden ze toen nog niet van die snelle tartanbanen, anders liepen ze toen waarschijnlijk ook wel een stukje sneller
Zelf vandaag 1u38 gelopen met wat tempoblokken erin... Bij de tempoblokken kom ik wel telkens in een flow, maar bij met het rustiger lopen ertussen niet echt.![]()
Beetje jammer. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Minneapolis in oktober, maar nu heeft mn reisgenootje afgezegd. Er was nog niks geboekt, maar in mn eentje wordt het echt te duur... Ik ga die marathon dus niet lopen helaas.
Ik ben wel in training (en redelijk op schema), dus ik ga kijken of de marathon van Amsterdam wel gaat lukkenWeet iemand anders nog een leuke marathon eind oktober??
The line is a dot to you!![]()
begin November, kom je gezellig met mij lopen Keplerquote:Op zondag 29 juli 2012 22:50 schreef kepler het volgende:
Beetje jammer. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Minneapolis in oktober, maar nu heeft mn reisgenootje afgezegd. Er was nog niks geboekt, maar in mn eentje wordt het echt te duur... Ik ga die marathon dus niet lopen helaas.
Ik ben wel in training (en redelijk op schema), dus ik ga kijken of de marathon van Amsterdam wel gaat lukkenWeet iemand anders nog een leuke marathon eind oktober??
http://www.southlandfestivalofrunning.co.nz/
Zonde dat je reisgenoot heeft afgezegd!! Kun je niet op hardloopforums rondvragen of er iemand interesse heeft om mee te gaan? Maar je moet het natuurlijk maar net fijn vinden om met een onbekende te gaan. Zou heel leuk uit kunnen pakken, maar als het niet klikt kan het wat minder zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:50 schreef kepler het volgende:
Of op een reisforum... Dan loopt de reisgenoot evt. niet die marathon...I believe i can fly!
wat jij zegt Piet, het is een gok maar juist met iemand die je niet kent kan heel verfrissend zijn.... je hebt in ieder geval een gezamelijke passie waar je uren over kunt praten en wat tenslotte het hoofddoel van de trip isquote:Op maandag 30 juli 2012 05:29 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Zonde dat je reisgenoot heeft afgezegd!! Kun je niet op hardloopforums rondvragen of er iemand interesse heeft om mee te gaan? Maar je moet het natuurlijk maar net fijn vinden om met een onbekende te gaan. Zou heel leuk uit kunnen pakken, maar als het niet klikt kan het wat minder zijn.
Of op een reisforum... Dan loopt de reisgenoot evt. niet die marathon...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, precies. Die gezamelijke interesse/passie maakt de kans al groot dat het een geslaagde reis wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 06:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat jij zegt Piet, het is een gok maar juist met iemand die je niet kent kan heel verfrissend zijn.... je hebt in ieder geval een gezamelijke passie waar je uren over kunt praten en wat tenslotte het hoofddoel van de trip is
Vaak krijg je wel heel weinig reacties op zo'n oproep. Heb ook wel eens iets geplaatst voor een trainingsvakantie in Kenia. Opgezet door Lornah Kiplagat. Er zitten ook allerlei excursies bij in, ontmoetingen met atleten enz. Heb daarop maar een reactie gehad van iemand die nog niet wist of ze zou gaan. Daarna niet meer iets gehoord, dus ze zal wel niet gegaan zijn.
Maar wie weet... het is wel het proberen waard. Er hoeft maar een persoon tussen te zitten die wil gaan!I believe i can fly!
Zo, na vier maanden rustig aan gedaan te hebben als gevolg van een lopersknie, afgelopen vrijdag weer naar de fysio geweest. Het duurde allemaal te lang voor een simpele lopersknie. Hij heeft nog wat gezocht en gekeken en meent een licht spanningsverschil in mijn bekken te hebben gezien/gevoeld. Dat probeert hij er nu uit te kneden in de komende twee weken. Als het echt daaraan ligt, zou ik binnen twee weken al een significante verbetering moeten voelen.
New-York komt inmiddels wel heel dichtbij (4 november). Het twaalf-weken schema begint over twee weken. Komt nog eens bij dat ik ontzettend veel conditie heb verloren de afgelopen vier maanden. Van 32 km met gemak op 4:50 min/km naar 6 km met enigszins moeite op 5:30 min/km.
Al met al wordt het heel spannend. Naar New-York ga ik sowieso, maar het zou wel eens als toeschouwer kunnen zijn. Over twee weken hak ik de knoop door. Ik moet pijnvrij zijn, anders geen New-York marathon.![]()
Niet alleen dat, ze liepen op grasbanen.. Ze hadden geen startblokken, die moesten ze zelf graven.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:07 schreef bananablues het volgende:
Alleen hadden ze toen nog niet van die snelle tartanbanen, anders liepen ze toen waarschijnlijk ook wel een stukje snellerOp zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D![]()
Morgen weer beginnen na een half jaar blessureleed..
Wat een hel was dat zonder hardlopen, ben er gewoon helemaal futloos en zelfs een beetje depressief van geworden![]()
Zal wel weer helemaal van voor af aan moeten beginnen met het opbouwen van conditie en longtraining. Ben ook een flink aantal kilo'tjes aangekomen dus dat zal wel even tegenvallen worden...![]()
Oef, dat is heftig Gengar. Hopelijk gaat alles goed, eerst maar pijnvrij blijven, dat overgewicht verdwijnt vanzelf
Juli was wat betreft hardlopen geen succesvolle maand: 38% minder kilometers dan in juni. Allemaal de schuld van mijn agenda dus niets om me zorgen over te maken. De laatste training van juli was dan wel weer een van de lekkerste trainingen van het jaar: 10x400m extensief in gemiddeld 1'37" waarvan de laatste in 1'27" gewoonomdathetkan.
Inmiddels ruim zeven weken geleden dat ik een wedstrijd liep dus augustus en september gaan in het teken staan van wedstrijden, ook al zullen ze lang niet allemaal voluit gaan. Lopen zal ik!![]()
Bagger zeg. Aan de andere kant: nu weer lekker trainen en opbouwen. Succes in ieder geval.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef Gengar het volgende:
Wat een hel was dat zonder hardlopen, ben er gewoon helemaal futloos en zelfs een beetje depressief van geworden![]()
Zal wel weer helemaal van voor af aan moeten beginnen met het opbouwen van conditie en longtraining. Ben ook een flink aantal kilo'tjes aangekomen dus dat zal wel even tegenvallen worden...![]()
Heerlijk die laatste sprint. Wat bij vaak is dat het gevoel van snelheid totaal niet klopt.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:52 schreef knnth het volgende:
Oef, dat is heftig Gengar. Hopelijk gaat alles goed, eerst maar pijnvrij blijven, dat overgewicht verdwijnt vanzelf
Juli was wat betreft hardlopen geen succesvolle maand: 38% minder kilometers dan in juni. Allemaal de schuld van mijn agenda dus niets om me zorgen over te maken. De laatste training van juli was dan wel weer een van de lekkerste trainingen van het jaar: 10x400m extensief in gemiddeld 1'37" waarvan de laatste in 1'27" gewoonomdathetkan.
Inmiddels ruim zeven weken geleden dat ik een wedstrijd liep dus augustus en september gaan in het teken staan van wedstrijden, ook al zullen ze lang niet allemaal voluit gaan. Lopen zal ik!
Ik doe vaak 300m sprintjes en vaak voelt de snelste sprint het traagstA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Er bestaat zoiets als spiergeheugen. Over het algemeen bouw je weer vrij eenvoudig op als je terugkomt van een tijdje niets doen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef Gengar het volgende:
Zal wel weer helemaal van voor af aan moeten beginnen met het opbouwen van conditie en longtraining. Ben ook een flink aantal kilo'tjes aangekomen dus dat zal wel even tegenvallen worden...
Dat van die kilo's is wel jammer, maar die train je er ook wel weer af. Je bent een man, je bouwt snel spieren op en valt snel af.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL![]()
Wat hebben mannen toch ook geluk qua lichaamsbouwquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als spiergeheugen. Over het algemeen bouw je weer vrij eenvoudig op als je terugkomt van een tijdje niets doen.
Dat van die kilo's is wel jammer, maar die train je er ook wel weer af. Je bent een man, je bouwt snel spieren op en valt snel af.
I believe i can fly!
geldt dit voor alle spieren? ik kon dit begrip niet en even gegoolged maar kom dan voornamelijk uit op bodybuilding sitesquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als spiergeheugen. Over het algemeen bouw je weer vrij eenvoudig op als je terugkomt van een tijdje niets doen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ken de kreet ook van bodybuilders, maar weet uit eigen ervaring dat je na een blessure ook weer vrij vlot opbouwt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geldt dit voor alle spieren? ik kon dit begrip niet en even gegoolged maar kom dan voornamelijk uit op bodybuilding sites
Doe wat je niet durft.
* rechtsedirecte gaat met een gerust hart op vakantiequote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ken de kreet ook van bodybuilders, maar weet uit eigen ervaring dat je na een blessure ook weer vrij vlot opbouwt.
Daar heb ik over nagedacht, maar na de marathon zat nog een reis van 2 wekenquote:Op maandag 30 juli 2012 05:29 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Zonde dat je reisgenoot heeft afgezegd!! Kun je niet op hardloopforums rondvragen of er iemand interesse heeft om mee te gaan? Maar je moet het natuurlijk maar net fijn vinden om met een onbekende te gaan. Zou heel leuk uit kunnen pakken, maar als het niet klikt kan het wat minder zijn.
Of op een reisforum... Dan loopt de reisgenoot evt. niet die marathon...Ik ben niet bang om met een vreemde te reizen (vaak genoeg gedaan), maar wel als ik er aan vast zit
Ik ga mn trainingen nu gewoon doorzetten, maar niet echt door op de marathon. Ws een paar halve marathons lopen komend half jaar en dan volgend jaar gewoon de marathon van Rdam!
Net m'n rondje van 8.0km in 33 minuten gelopen, dus 14,5 km/u gemiddeld. Heb de eerste 4,5 a 5 km op m'n eigen tempo gelopen, en het laatste stuk zo snel mogelijk. Moet nog een stuk sneller kunnen de komende tijd.
![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ken de kreet ook van bodybuilders, maar weet uit eigen ervaring dat je na een blessure ook weer vrij vlot opbouwt.ik ook, ben er zelf iedere keer na een blessure of lange rustperiode van maanden verbaasd over hoe snel ik weer lange afstanden kan lopen.
Fok! Federatie
wat is jouw verhaal ook alweer?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 05:05 schreef PretKroket het volgende:
Net m'n rondje van 8.0km in 33 minuten gelopen, dus 14,5 km/u gemiddeld [ afbeelding ] . Heb de eerste 4,5 a 5 km op m'n eigen tempo gelopen, en het laatste stuk zo snel mogelijk. Moet nog een stuk sneller kunnen de komende tijd.
Hoe lang loop je al?
Hoe vaak?
Waarom moet het veel sneller?
Wat is je eigen tempo?
Hoe meet je je afstanden/snelheid?
Waar train je voor?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
aan wat voor tijdsduur moeten we dan denken Hives?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:03 schreef The_Hives het volgende:
[..]ik ook, ben er zelf iedere keer na een blessure of lange rustperiode van maanden verbaasd over hoe snel ik weer lange afstanden kan lopen.
het is tijd om je aan te sluiten bij een atletiekvereniging Pret...je loopt tijdens je training een snelheid (apart dat de meeste gevorderde lopers tempo gebruikenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 05:05 schreef PretKroket het volgende:
Net m'n rondje van 8.0km in 33 minuten gelopen, dus 14,5 km/u gemiddeld [ afbeelding ] . Heb de eerste 4,5 a 5 km op m'n eigen tempo gelopen, en het laatste stuk zo snel mogelijk. Moet nog een stuk sneller kunnen de komende tijd.) wat gelijk is dan dat van het wedstrijdtempo van de betere lopers hier.
En als het nog sneller kan volgens jou.... dan loop je iedereen er hier uit'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb van november t/m eind juni niet gelopen. Binnen een maand zat ik weer op 20k. Zometeen wil ik richting de 24k gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
aan wat voor tijdsduur moeten we dan denken Hives?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Wow, wat een vragenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:04 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wat is jouw verhaal ook alweer?
Hoe lang loop je al?
Hoe vaak?
Waarom moet het veel sneller?
Wat is je eigen tempo?
Hoe meet je je afstanden/snelheid?
Waar train je voor?
Ik loop sinds +/- m'n 15e, ben begonnen op vakantie in de bergen. Toen in drie weken tijd in een heuvelachtig landschap, daar m'n conditie opgebouwd tot 8km kunnen rennen aan een stuk (was wel bloedheet daar).
Ben nu 23, en in de tussentijd wel een aantal keer gestopt (3x een half jaar tot een jaar, weet het niet precies meer). Ik liep tot m'n vorige stop (ben nu iets van 1,5 maand weer bezig) altijd een rondje van 12km, welke ik op een gegeven moment in +/- 55 minuten deed, weet het niet precies meer. Ik denk dat m'n eigen tempo rond de 13km/u ligt.
Ik meet mijn tijd/afstanden met tijdswaarneming en google maps.
Ik train voor mezelf, ik wil zien waar mijn bovengrens ligt, maar ik combineer het met voetbal dus ik ben van plan om weer naar die 12km toe te werken en vanaf daar zo goed mogelijke tijden neer te zetten. (in alles, ik doe ook veel aan krachtsport, zit nu weer bijna op mijn oude niveau, was vrij sterk toen ik 19 was). Mijn doel is 7x per week krachttraining (komt in praktijk neer op 5x per week) en zo vaak mogelijk cardio (iets van 3x hardlopen per week, ik fiets er ook veel bij)
Dat is leuk om te horen, maar ik zie hardlopen als een individuele sport. Wat is de meerwaarde van zo'n vereniging, op gezelligheid na?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het is tijd om je aan te sluiten bij een atletiekvereniging Pret...je loopt tijdens je training een snelheid (apart dat de meeste gevorderde lopers tempo gebruiken) wat gelijk is dan dat van het wedstrijdtempo van de betere lopers hier.
En als het nog sneller kan volgens jou.... dan loop je iedereen er hier uit![]()
en wanneer geef je je lichaam dan rust?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Bij de krachttraining gebruik ik een trainingsschema wat mij toestaat in principe de hele week door te trainen (ik train alles in drie dagen). Bij het hardlopen / fietsen luister ik naar m'n lichaam. Vaak is het zo dat mijn kuiten nogal moe zijn, maar dan ben ik als nog in staat om een uurtje hard te fietsen zonder dat ik m'n kuiten als nog overbelast bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:54 schreef The_Hives het volgende:
en wanneer geef je je lichaam dan rust?
Het is ook niet zo dat ik bij elke keer hardlopen voluit ga. Soms dan gaat het ook gewoon kut. Bijvoorbeeld vorige week ging ik vanaf het begin al boven mijn mijn eigen tempo lopen, en toen was ik op 2/3 van de rit al gaar.
Op de lange duur pak ik vanzelf rustperiodes, zoals bij een tentamenweek. Dan train ik een weekje niet, en krijgt mijn lichaam weer tijd om te herstellen. Het is echter lang geleden sinds ik weer zo serieus bezig was met trainen. Ik heb tussen mijn 17e en 19e zelfstudie gedaan namelijk, toen had ik zeeën van tijd om te trainen. Ik heb er zin in![]()
![]()
Bedoelen we dit?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geldt dit voor alle spieren? ik kon dit begrip niet en even gegoolged maar kom dan voornamelijk uit op bodybuilding sites
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Gedegen trainers met gedegen schema's die zich concentreren op jouw vooruitgang. Onderlinge competitie, tips, gezamenlijke wedstrijden, kortingacties, etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:37 schreef PretKroket het volgende:
Dat is leuk om te horen, maar ik zie hardlopen als een individuele sport. Wat is de meerwaarde van zo'n vereniging, op gezelligheid na?
Ik ken verschillende mensen die dachten met hun eigen trainingschema's aan hun top te zitten. Totdat ze bij een atletiekvereniging gingen en structureel op de baan gingen trainen.
Maar goed, als hardlopen niet je primaire sport is en het winnen van wedstrijden niet je doel is, kan ik me voorstellen dat je niet veel ziet in een atletiekvereniging. Het zou wel zonde zijn. Je lijkt talent te hebben. :-)![]()
Net even een kort rondje gerend... Maar ik kom er steeds achter dat ik in de winter rennen veel prettiger vind.![]()
@GoodspeeD, de argumenten die je geeft zijn voor mij alle redenen om mee te willen doen. Maar ik ben bang dat het teveel een "moetje" gaat worden (zo werkt m'n gevoel nu eenmaal). Terwijl ik nu op eigen kracht train en een goede tijd wil halen (winnen hoeft niet).
Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Niet zo'n heel intelligente vraag misschien maar wat is hier precies te zien? Wat zijn die witte en zwarte plekken op de spieren?quote:I believe i can fly!
Ik was daar ook bang voor in eerste instantie, maar uiteindelijk merkte ik dat de motivatie om in mijn uppie te gaan rennen gewoon daalde.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:27 schreef Xilantof het volgende:
@GoodspeeD, de argumenten die je geeft zijn voor mij alle redenen om mee te willen doen. Maar ik ben bang dat het teveel een "moetje" gaat worden (zo werkt m'n gevoel nu eenmaal). Terwijl ik nu op eigen kracht train en een goede tijd wil halen (winnen hoeft niet).
En als de keuze is tussen:
1) Zonder al teveel zin in mijn uppie te gaan rennen wanneer ik zin heb
en
2) Met heel veel zin te gaan rennen met een groep op vaste tijdstippen
Dan is het voor mij toch 2. :-) De extra progressie is alleen maar een extra reden om er nu niet meer mee te stoppen.![]()
pffff helemaal kapot. Voor het eerst dat ik faal om een doelstelling te halen.
Ik ging om 11 uur op pad om 25k te lopen. Onderweg ging het zo lekker, dus besloot om 30k te lopen terwijl voor vandaag ik dit jaar nog maar 1 keer 20k gelopen heb.
Na 15k keerde ik dus om maar bij 23k ging mijn lamp echt helemaal uit.
Ik liep niet extreem snel 23,4 met 12,9km/u
Over de laatste 6 km heb ik een uur gedaan om thuis te komen. Ben blij dat er onderweg nog een oud stel stopte die zagen dat het niet goed met me ging en ze me nog een flesjes water gaven.
Heb dit nog nooit meegemaakt. Helemaal verzuurde kuiten en nauwelijks normaal kunnen lopen. Ik lig nu op de bank maar kan ook helemaal niets meer. Echt vreemd.
Denk dat het door de hitte komt samen met vochttekortIk had geen vocht of voeding mee voor onderweg.
Behalve genoeg drinken, wat kan ik doen om weer tot leven te komen?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Oew, dat klinkt vrij brak. Ik gok dat je met het zweten ook flink wat mineralen hebt verloren, dus een sportdrank lijkt me handig nu. En anders iets van een bouillon ofzo.Doe wat je niet durft.
ja, zouten aanvullen lijkt me idd ook verstandig. Zal zo wat opzetten.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Ik merk dat als ik maar een doel (tijd/afstand) heb, ik wel lekker blijf rennen. Desalniettemin blijf ik een loopgroep overwegenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ik was daar ook bang voor in eerste instantie, maar uiteindelijk merkte ik dat de motivatie om in mijn uppie te gaan rennen gewoon daalde.
En als de keuze is tussen:
1) Zonder al teveel zin in mijn uppie te gaan rennen wanneer ik zin heb
en
2) Met heel veel zin te gaan rennen met een groep op vaste tijdstippen
Dan is het voor mij toch 2. :-) De extra progressie is alleen maar een extra reden om er nu niet meer mee te stoppen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Gisteren dom rondjes in het oosterpark gedaan. Wel erg motiverend, hoe flauw het ook klinkt, omdat je heel veel mensen voorbij loopt.![]()
Kut man.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef The_Hives het volgende:
pffff helemaal kapot. Voor het eerst dat ik faal om een doelstelling te halen.
Ik ging om 11 uur op pad om 25k te lopen. Onderweg ging het zo lekker, dus besloot om 30k te lopen terwijl voor vandaag ik dit jaar nog maar 1 keer 20k gelopen heb.
Na 15k keerde ik dus om maar bij 23k ging mijn lamp echt helemaal uit.
Ik liep niet extreem snel 23,4 met 12,9km/u
Over de laatste 6 km heb ik een uur gedaan om thuis te komen. Ben blij dat er onderweg nog een oud stel stopte die zagen dat het niet goed met me ging en ze me nog een flesjes water gaven.
Heb dit nog nooit meegemaakt. Helemaal verzuurde kuiten en nauwelijks normaal kunnen lopen. Ik lig nu op de bank maar kan ook helemaal niets meer. Echt vreemd.
Denk dat het door de hitte komt samen met vochttekortIk had geen vocht of voeding mee voor onderweg.
Behalve genoeg drinken, wat kan ik doen om weer tot leven te komen?
Vreten, pasta maken bijv. & rekken en strekken
en drinken als een alcoholist![]()
rekken en strekken helpt helaas niet tegen een vocht cq hongerklop (al denk ik dat het vocht was)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:19 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Kut man.
Vreten, pasta maken bijv. & rekken en strekken
en drinken als een alcoholist.
Gaat inmiddels wel weer. Is gereduceerd tot een 'ik-heb-een-lekker-stukje-gelopen-pijntje'
Maar blijf het vreemd vinden. De halve Marathon van Amsterdam loop ik 15k per uur en drink ik onderweg helemaal niets. In Frankrijk loop ik op het heetste van de dag (32 graden) 20 kilometer zonder vocht en helemaal geen last.
Nu voel ik me tot 18k helemaal top en ben van plan 30k te lopen en in een paar kilometer ben je helemaal dood. Terwijl ik helemaal nooit last heb van mijn kuiten, binnenkant knieën en achterkant bovenbeen.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Kan van alles zijn. Check eens of je wat lichter bent dan normaalquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
rekken en strekken helpt helaas niet tegen een vocht cq hongerklop (al denk ik dat het vocht was).
Gaat inmiddels wel weer. Is gereduceerd tot een 'ik-heb-een-lekker-stukje-gelopen-pijntje'
Maar blijf het vreemd vinden. De halve Marathon van Amsterdam loop ik 15k per uur en drink ik onderweg helemaal niets. In Frankrijk loop ik op het heetste van de dag (32 graden) 20 kilometer zonder vocht en helemaal geen last.
Nu voel ik me tot 18k helemaal top en ben van plan 30k te lopen en in een paar kilometer ben je helemaal dood. Terwijl ik helemaal nooit last heb van mijn kuiten, binnenkant knieën en achterkant bovenbeen.
Als ik een weekendje stug doorgezopen heb dan weeg ik zo 2,5 kilo lichter, terwijl m'n kater dan al lang weer over is. Dan duurt het gewoon nog een volle dag voordat ik weer op gewicht zit.
(Kan dus ook door wat anders komen dan alcohol, als je een beetje ziekjes bent dan zweet je ook weer meer dan anders bijv. )
![]()
Maar om even op voeding in te gaan. Ik was van plan om als ik richting de 30k ging trainen vloeibaar voedsel mee te nemen voor onderweg. Bij een 2 uur + training kan je dat goed gebruiken.
Als ik op verschillende sites kijk is er een keur aan zakjes, flesjes enzovoort.
Wat gebruiken de lange afstandslopers hier om onderweg bij trainingen/wedstrijd snelle koolhydraten ed binnen te krijgen?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:38 schreef The_Hives het volgende:
Maar om even op voeding in te gaan. Ik was van plan om als ik richting de 30k ging trainen vloeibaar voedsel mee te nemen voor onderweg. Bij een 2 uur + training kan je dat goed gebruiken.
Als ik op verschillende sites kijk is er een keur aan zakjes, flesjes enzovoort.
Wat gebruiken de lange afstandslopers hier om onderweg bij trainingen/wedstrijd snelle koolhydraten ed binnen te krijgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.even gejat
Zieke conditie heb jij trouwens!![]()
Klinkt als een hongerklop,quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
rekken en strekken helpt helaas niet tegen een vocht cq hongerklop (al denk ik dat het vocht was).
Nu voel ik me tot 18k helemaal top en ben van plan 30k te lopen en in een paar kilometer ben je helemaal dood. Terwijl ik helemaal nooit last heb van mijn kuiten, binnenkant knieën en achterkant bovenbeen.
bij afstanden boven de 20k eet ik stevig 1,5 uur voor ik ga lopen. dan kwartier ervoor nog een banaan en neem 1 banaan mee en 2 energiegels en een bidon water. elke 6 k wat eten en veel slokjes nemen in deze hitteFeyenoord!!! * Barça![]()
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad. Week ervoor nog 30 km in Italië in de bergen gelopen. Maar dit keer ging het na 20 km ineens flink mis. Zo erg dat ik 700 meter voor mijn doel gestopt ben. Kreeg ze er gewoon niet meer uit. Honger, dorst, verzuurde benen. Helemaal leeg.
Daarna gelukkig nooit meer gehad. :-)![]()
Ik gebruik tegenwoordig de gels van SiS. Die kan je wegkrijgen zonder dat je er bij moet drinken. Ze plakken ook niet in je mond en ze zijn ook niet vreselijk zoet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:38 schreef The_Hives het volgende:
Wat gebruiken de lange afstandslopers hier om onderweg bij trainingen/wedstrijd snelle koolhydraten ed binnen te krijgen?
Verder neem ik ook wel eens een flinke hand rozijnen mee in plaats van gels. Dat werkt voor mij net zo goed.![]()
hoe neem je dat ooit mee? Heb je zo'n heupriem voor kleine flesjes en met zakjes waar je de rozijnen in kunt doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig de gels van SiS. Die kan je wegkrijgen zonder dat je er bij moet drinken. Ze plakken ook niet in je mond en ze zijn ook niet vreselijk zoet.
Verder neem ik ook wel eens een flinke hand rozijnen mee in plaats van gels. Dat werkt voor mij net zo goed.
Ik heb nu meerdere merken 'ouderwetse' gels besteld waar je dus wel bij moet drinken, om te kijken welke het beste voor mij werkt.
Wilde perse schroefdop, omdat ik de tear-off zakjes niet prettig vind.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Die GO gel van SiS? Hoe lang is het houdbaar? Ben ook op zoek naar iets en als het bevalt dan koop ik daarna een 30-pak. Heb alleen geen zin om na een maand 20 gels weg te gooien.
Rozijnen ... als ik ernaar kijk gaan mijn darmen al aan de slag, moet er niet aan denken![]()
![]()
Als het koud is heb ik een jasje met zakken waar twee gels in passen. Anders een tight met een klein zakje met rits achterop. Bij een training soms een bottle belt waar ook een gel bij kan. Houdbaarheid: geen idee, maar wel een stuk langer dan een maand.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 18:10:52 ]![]()
Ik gebruik de gelletjes van PowerBar, in combinatie met een flinke sloot sportdrank. Bij 32 KM in de winter dronk ik al minimaal een liter sportdrank onderweg (flesjes droppen bij kennisen of een keer langs huis gaan tussendoor). In de zomer vorig jaar was het bijna het dubbele.
Bij de atletiekvereniging hadden we een tijd geleden een bezoek van een sportdiëtiste die vertelde dat je het beste gewoon koolhydraatrijke sportdrank (isotoon) kon meenemen. Gels vereisten zoveel water om geneutraliseerd te worden, dat je beter meteen gewoon sportdrank kunt innemen in plaats van gels.![]()
In mijn broekzakken van m'n sportbroek zitten sleutels, Gogels en banaan. Bidon water in de handquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:30 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hoe neem je dat ooit mee? Heb je zo'n heupriem voor kleine flesjes en met zakjes waar je de rozijnen in kunt doen?van de week 9 (3 van elke smaak) gehaald, houdbaar tot maart 2013quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef knnth het volgende:
Die GO gel van SiS? Hoe lang is het houdbaar?je bespaart dan al gauw 20 cent per gel, de moeite niet imoquote:Ben ook op zoek naar iets en als het bevalt dan koop ik daarna een 30-pak.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die GoGels van SiS kun je zonder drinken innemen, volgens mij zijn ze ook isotoon.
Feyenoord!!! * Barça![]()
Interessante info! Tot 20k neem ik ook nooit drinken/eten mee (behalve als het warmer is dan 25 graden).
Tijdens langere trainingen neem ik een flesje mee in de hand (halverwege meestal op) en vaak van die fruitrepen . Alleen die repen zijn erg droog, dus ben nu ook op zoek naar een alternatief. Ik neem ook wel eens dextrose mee op de korte intensieve trainingen, helpt ook wel![]()
Ik heb ook 1 keer hongerklop gehad (denk ik). Geen last van m'n benen, maar het werd gewoon zwart voor m'n ogen en licht ging bijna uitDaarna niet meer voor gekomen gelukkig
weet iemand hier hoe je op MyGarmin wat openbaar kan maken zonder dat je eerst op de link moet klikken? Ik klik bv op: Delen/Facebook maar er gebeurt dan niets
Fok! Federatie
Goed je best doenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:11 schreef The_Hives het volgende:
weet iemand hier hoe je op MyGarmin wat openbaar kan maken zonder dat je eerst op de link moet klikken? Ik klik bv op: Delen/Facebook maar er gebeurt dan niets![]()
![]()
Ik dronk tijdens mijn LDL (>20km) ook nooit maar werd door sommige mensen op de 'gevaren' hiervan gewezen en hier toch maar eens verandering in gebracht, vooral voor de vochtinname icm de aanvullling van sodium en kali tegen o.a. kramp.
ik gebruik sinds een paar maanden qua drinken een camelbak flashflo en dat bevalt me goed.
Er kan ongeveer 1.3 liter in, dat is voor mij genoeg want ik ben zoals de meesten hier geen grote drinker onder het lopen., verder genoeg ruimte voor bijv. energybar en/of gels (en telefoon, die ik mee neem omdat ik vaak kilometers loop zonder een mens tegen te komen)
Voor het aanmaken van de sportdrank gebruik ik bruistableten van GU (ik weet niet of dit merk ook in NL te verkrijgen is.
Ook heb ik hun gels geprobeert om te kijken of ik hier niet raar op reageer en dat ging tijdens mijn laaatste LDL (30km) prima., ik neem er een bij de 10 en 20km., wel wat zoetig maar verder makkelijk weg te krijgen.
Het enige nadeel is at het hier nu winter is en dat de substansie dan wat dikker wordt en iets moeilijker in te nemen is, verder ben ik er prima over te spreken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ze shippen alleen naar de USquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik dronk tijdens mijn LDL (>20km) ook nooit maar werd door sommige mensen op de 'gevaren' hiervan gewezen en hier toch maar eens verandering in gebracht, vooral voor de vochtinname icm de aanvullling van sodium en kali tegen o.a. kramp.
ik gebruik sinds een paar maanden qua drinken een camelbak flashflo en dat bevalt me goed.
Er kan ongeveer 1.3 liter in, dat is voor mij genoeg want ik ben zoals de meesten hier geen grote drinker onder het lopen., verder genoeg ruimte voor bijv. energybar en/of gels (en telefoon, die ik mee neem omdat ik vaak kilometers loop zonder een mens tegen te komen)
Voor het aanmaken van de sportdrank gebruik ik bruistableten van GU (ik weet niet of dit merk ook in NL te verkrijgen is.
Ook heb ik hun gels geprobeert om te kijken of ik hier niet raar op reageer en dat ging tijdens mijn laaatste LDL (30km) prima., ik neem er een bij de 10 en 20km., wel wat zoetig maar verder makkelijk weg te krijgen.
Het enige nadeel is at het hier nu winter is en dat de substansie dan wat dikker wordt en iets moeilijker in te nemen is, verder ben ik er prima over te sprekenAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
volgens mij zijn er wel Engels websites die het hebben en ook naar Nederland verschepen, zal even voor je googlenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
wiggle heeft het iig...
http://www.wiggle.co.uk/gu-energy-gels-24-x-32g/
maar er zijn natuurlijk ook goede gels etc. in NL te krijgen, maar GU is een heel bekend merk en ik heb er goede ervaring mee, vandaar mijn post'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Er zijn ook Nederlandse sites die dat spul verkopen:
https://www.google.nl/sea(...)zilla:en-US:official![]()
![]()
Fok! Federatie
Even iets anders aankaarten, wat wellicht al een keer aan bod is geweest: overpronatie.
De typische hardloopzaak adviseert om bij overpronatie meteen een steunende schoen te nemen met antipronatie. Door mijn blessure ben ik eens gaan nadenken of dat in mijn geval wel echt nodig is. Ik heb ooit Brooks Adrenalines gekocht omdat de hardloopzaak antipronatie adviseerde. Maar tijdens het lopen heb ik het gevoel dat ik iets te zeer gecorrigeerd wordt. En als ik af en toe eens een stukje ren op mijn werkschoenen (bijvoorbeeld omdat ik snel ergens moet zijn), merk ik dat ik daar eigenlijk veel lekkerder op ren.
Ik vraag me dus af of het veel kwaad kan als ik eens een tijdje op wat minder steunende schoenen probeer te rennen.
Hoe staan anderen in het hele overpronatie verhaal?
Zie ook dit filmpje van Haile Gebrselassie:
[ Bericht 10% gewijzigd door GoodspeeD op 01-08-2012 22:31:07 ]![]()
Ik kreeg ook altijd een antipronatieadvies, maar ik loop nu al jaren op neutrale schoenen en dat bevalt me veel beter. Ik merk bovendien dat mijn enkels sterker zijn geworden sinds ik neutraal loop. Dat is ook logisch omdat die nu harder moeten werken.![]()
Vandaag gezien, topdocuquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:52 schreef Neelix het volgende:
Schitterend programma op de BBC over sport producten:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01l1yxk
Conclusies:
• Sport drankjes helpen niet
• Speciale schoenen die passen bij je voeten en loop helpen maar heel weinig om blessures te voorkomen
• Let op met hoeveel je drinkt, het is onzin dat je te laat bent met drinken als je dorst hebt. Er is nog nooit een sporter tijdens een marathon overleden aan dehydratie, maar wel aan overhydratie.
• Sportshakes en voedingssupplementen zijn allemaal onzin.
![]()
Er is nog weinig onderzoek naar barefoot running, maar in eerste instantie zijn ze daar positiever over. Maar belangrijkste is vooral dat je je er zelf prettig bij voelt.
samengevat,
draag schoenen die lekker zitten, eet gezond en drink water.
Al die sportdranken, voedingssupplementen en speciale schoenen is marketingonzin.
Nul wetenschappelijk bewijs.Feyenoord!!! * Barça![]()
Ik geloof er echt niks van dat water beter is dan een sportdrankje. In dat drankje zitten altijd suikers en zouten, die heb je zeker nodig.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Vandaag gezien, topdocu
samengevat,
draag schoenen die lekker zitten, eet gezond en drink water.
Al die sportdranken, voedingssupplementen en speciale schoenen is marketingonzin.
Nul wetenschappelijk bewijs.
Niet dat water slecht is, maar volgens mij kan een sportdrank ook geen kwaad. En als iemand het vindt helpen, dan helpt het ook
Als je langer dan 3 uur loopt op wedstrijdtempo dan heb je extra suikers en zouten nodig, verder zitten er veel te veel suikers in sportdrank en een verwaarloosbare hoeveelheid zouten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik geloof er echt niks van dat water beter is dan een sportdrankje. In dat drankje zitten altijd suikers en zouten, die heb je zeker nodig.
Niet dat water slecht is, maar volgens mij kan een sportdrank ook geen kwaad. En als iemand het vindt helpen, dan helpt het ook
Normale gezonde voeding vangt dit allemaal ruimschoots op, Broodje jam en een banaan, wegspoelen met waterFeyenoord!!! * Barça
Forum Opties Forumhop: Hop naar: