Witte kaas is ook prima.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, Kaas moet voor ons ook geel zijn, daarom doet met er kleurstof bij.
Dat accepteert de consument voor zachte kazen, voor geitenkazen, maar niet voor goudse kazen.quote:
Als jij daar een bron van hebt mag je hem doorsturen naar de mythbusters. Die hebben het onderzocht. Conclusie: bullshit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 04:12 schreef ems. het volgende:
Dat het beroemde ooglapje van piraten wel degelijk een functie had, behalve een eventueel uitgestoken oog bedekken. Het werd gebruikt om één oog alvast gewend te laten zijn aan donkere ruimtes, zodat de piraat/kapitein in kwestie benedendeks het ooglapje omhoog kon doen en direct goed kon zien met minder licht.
Tegenwoordig natuurlijk geen dilemma meer maar destijds zeer handige cheat
Heb die aflevering ook gezien, maar ze bestempelden het toch als 'plausible'quote:Op vrijdag 27 juli 2012 05:54 schreef exile79 het volgende:
[..]
Als jij daar een bron van hebt mag je hem doorsturen naar de mythbusters. Die hebben het onderzocht. Conclusie: bullshit.
De bron was, voor zover ik mij kan herinneren, een blad als kijk! of zo zit dat. Hoe hebben ze dat onderzocht dan? Want in theorie klopt het allemaal.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 05:54 schreef exile79 het volgende:
[..]
Als jij daar een bron van hebt mag je hem doorsturen naar de mythbusters. Die hebben het onderzocht. Conclusie: bullshit.
Het lijkt mij ook vrij plausibelquote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heb die aflevering ook gezien, maar ze bestempelden het toch als 'plausible'
Dat vind ik een vreemde redenatie. Dat het hulpzaam is voor bijv. de verrekijker kan ik nog enigszins inkomen. Volgens mij zie je beter als je beide ogen open hebt en dan is het in dit geval mss profijtelijk:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 04:12 schreef ems. het volgende:
Dat het beroemde ooglapje van piraten wel degelijk een functie had, behalve een eventueel uitgestoken oog bedekken. Het werd gebruikt om één oog alvast gewend te laten zijn aan donkere ruimtes, zodat de piraat/kapitein in kwestie benedendeks het ooglapje omhoog kon doen en direct goed kon zien met minder licht.
Tegenwoordig natuurlijk geen dilemma meer maar destijds zeer handige cheat
Ik kan het niet onderbouwen, maar er zal ongetwijfeld een biologische verklaring voor zijn. Als je 's nachts wakker wordt helpt het ook om één oog gesloten te houden bij het zien in het donker.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:17 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde redenatie. Dat het hulpzaam is voor bijv. de verrekijker kan ik nog enigszins inkomen. Volgens mij zie je beter als je beide ogen open hebt en dan is het in dit geval mss profijtelijk:
Probeer het zelf eens: Ik doe het altijd als ik s'nachts naar de wc moet oid. In de badkamer doe ik dan het licht aan, maar ik hou één oog stijf dicht. Als ik dan weer terugloop door de donkere gang en mijn donkere slaapkamer in met het dichtgehouden oog zie ik daar prima mee.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:17 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde redenatie. Dat het hulpzaam is voor bijv. de verrekijker kan ik nog enigszins inkomen. Volgens mij zie je beter als je beide ogen open hebt en dan is het in dit geval mss profijtelijk:
Nog nooit geprobeerd. Ik wacht altijd gewoon tot m'n ogen wennen aan het donker.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:19 schreef Woelrat het volgende:
[..]
Ik kan het niet onderbouwen, maar er zal ongetwijfeld een biologische verklaring voor zijn. Als je 's nachts wakker wordt helpt het ook om één oog gesloten te houden bij het zien in het donker.
Wellicht wordt de omzetting van kegeltjes naar staafjes (of andersom, het is een tijdje geleden voor mij) versneld wordt wanneer het maar bij één oog hoeft te gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:20 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Nog nooit geprobeerd. Ik wacht altijd gewoon tot m'n ogen wennen aan het donker.
Ik durf er niks over te zeggen. Het zou goed kunnen wat je zegt, alleen probeer ik nooit wakker te worden met 1 oog... Ik vind wakker worden als lastig genoeg zoals het isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:23 schreef Woelrat het volgende:
[..]
Wellicht wordt de omzetting van kegeltjes naar staafjes (of andersom, het is een tijdje geleden voor mij) versneld wordt wanneer het maar bij één oog hoeft te gebeuren.
Giswerk hoor.
Is al eens getest bij Mythbusters idd, wellicht uitzending gemist zoeken ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Probeer het zelf eens: Ik doe het altijd als ik s'nachts naar de wc moet oid. In de badkamer doe ik dan het licht aan, maar ik hou één oog stijf dicht. Als ik dan weer terugloop door de donkere gang en mijn donkere slaapkamer in met het dichtgehouden oog zie ik daar prima mee.
Ik vind het totaal geen vreemde redenatie
Wellicht nog een openbaring voor je: Mein Kampf is Mijn Strijdquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:29 schreef Mascio het volgende:
Ik begrijp pas sinds twee jaar dat het bij Schindler's List daadwerkelijk om een lijst gaat, en niet om een sluwe list.
Ik wist dat het los van elkaar in de tekst zat, maar de connectie tussen de 2 legde ik pas laatquote:
In Denemarken krijgt de witte kaas witte kleurstof erbij en in Engeland wordt het bruinbrood bruingeverfd. Dat bleek toen er richtlijnen voor kleurstoffen opgesteld werden. Sommige landen konden geen afstand doen van bepaalde kleurtoevoegingen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat accepteert de consument voor zachte kazen, voor geitenkazen, maar niet voor goudse kazen.
Is dat zelfs geen voorwaarde voor de export?quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat accepteert de consument voor zachte kazen, voor geitenkazen, maar niet voor goudse kazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't pee on my leg and tell me it's raining!
Biologische vanillevla wordt met worteltjes zachtgeel gekleurd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:34 schreef drakin het volgende:
Gek dat ik dan toch vaak gele kaas heb, ik koop toch echt biologische niet bijgekleurde kaas.
Of groene, ook lekker!
En smurfenijs smaakt gewoon naar vanilleijs meende ik, maar door de blauwe kleurstof ervaar je de smaak ook net iets anders (lekker ijs trouwens, vande week nog gehad)
Wat??????????? Dat wist ik niet, en is mij ook nooit verteld ...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat India, Pakistan en Bangladesh eerst één land waren.
Nee hoor, dan zouden alle kauwgomballen naar vanilleijs smaken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:44 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij smaakte smurfenijs naar kauwgomballen.
Over welke heb je het eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee hoor, dan zouden alle kauwgomballen naar vanilleijs smaken.
Ik dacht dat eerst ook, maar dat komt vast doordat mensen door de kleur aan kauwgomballen gaan denken.
Spekkoekquote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:27 schreef marcel.nl het volgende:
Er was zo'n consumentenprogramma, kassa geloof ik, die blauwe cake ging uitdelen.
Hylarisch. Smurfenblauw. Mensen wilden het niet.
Indische cake heeft trouwens heel vaak kleur.
Nee hoor, dat smaakt echt naar kauwgomquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee hoor, dan zouden alle kauwgomballen naar vanilleijs smaken.
Ik dacht dat eerst ook, maar dat komt vast doordat mensen door de kleur aan kauwgomballen gaan denken.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:55 schreef GekkePoes het volgende:
Zo hadden we een keer een themafeest, met allerlei optische illusies en hadden we geel licht en rood licht in de zaal aan, bij het buffet wat een een soort van zonsondergang sfeertje geeft. we hadden ook knalblauw ijs, wat er bij het buffet donkerrood uitzag, omdat er frambozen overheen lagen dacht iedeen dat het frambozenijs, was, maar als ze bij het buffet wegliepen werd het ijs blauw
http://en.wikipedia.org/wiki/Partition_of_Indiaquote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:12 schreef Miss-Paraplu het volgende:
[..]
Wat??????????? Dat wist ik niet, en is mij ook nooit verteld ...
Dat wist ook niet nee. Hoe heette dat dan ? India ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:12 schreef Miss-Paraplu het volgende:
[..]
Wat??????????? Dat wist ik niet, en is mij ook nooit verteld ...
Jup.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wist ook niet nee. Hoe heette dat dan ? India ?
Hij heeft ook altijd van die Mickey-Mouse-oren op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:38 schreef Heufd het volgende:
Dat Deadmau5 uitgesproken wordt als Deadmaus en niet zoals ik dacht op z'n Frans, Deadmeau.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef Miendientje het volgende:
Iets waar ik pas achter kwam nadat ik al jaren in mijn huis woonde: Waar dit dingetje voor is:
[ afbeelding ]Ik wist dit dus ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige week gezien in deze topicreeks, zojuist voor eerst toegepast vanwege hitte in mn kamer en niet kunnen slapen
![]()
Tweet-tweet zei de vogel.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:43 schreef Funkel het volgende:
Het logo van twitter is niet alleen een vogeltje, om een tweet te schrijven klik je op een veer, de homeknop is een vogelhuisje en als je voor t eerst een profiel aanmaakt is je profielplaatje een ei!
Grofweg vanaf de tijd dat de Britten er de baas waren werd het India genoemd ja. Er was nooit sprake van Bangladesh of Pakistan. Bangladesh was overigens tot 1971 ook onderdeel van Pakistan en werd Oost-Pakistan genoemd. Simpelweg werd 'afgesproken' dat er voor moslims een aparte staat zou worden gemaakt. Dubieus aangezien hindoes, moslims, sikhs en andere groepen de tijd ervoor in redelijke harmonie leefden. India was in de geschiedenis een veilige plaats voor groepen die werden vervolgd. Ten tijde van de jodenvervolging in de babylonische tijd vluchtten veel Joden naar India. Hetzelfde geldt voor mensen die het zoroastrisme als levenswijze hadden. Die vluchtten ook grotendeels naar India om uit handen van mosliminvasie te blijven.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wist ook niet nee. Hoe heette dat dan ? India ?
Wist je dat dat spul 'Aroma' heet, en dat Maggi alleen de merknaam is..?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef marcel.nl het volgende:
Wist je dat Maggi niet van de maggiplant wordt gemaakt ? Al is de geur en smaak overeenkomstig.
Oa info te vinden op wiki over de plant, maar ook het merk wiki
Nou sorry hoor ben wel weg.quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef Miendientje het volgende:
Iets waar ik pas achter kwam nadat ik al jaren in mijn huis woonde: Waar dit dingetje voor is:
[ afbeelding ]Maar hoor je dat dingetje erin te schuiven? Want nu staat mijn balkondeur lichtjes open, en daar heb ik niet iets aan. Als ik een beetje lucht wil kan ik gewoon het raam opendoen. Als je dat dingetje niet erin schuift dan kan de deur dus niet dicht en blijft hij open, dat kán ook een nut hebben maar eerlijk gezegd hoeft het van mij allemaal niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When all else fails, you always have delusion.
Het hoort niet, het kan. En als het voor jou helemaal niet hoeft, dan doe je het niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:09 schreef Mirel het volgende:
[..]
Maar hoor je dat dingetje erin te schuiven? Want nu staat mijn balkondeur lichtjes open, en daar heb ik niet iets aan. Als ik een beetje lucht wil kan ik gewoon het raam opendoen. Als je dat dingetje niet erin schuift dan kan de deur dus niet dicht en blijft hij open, dat kán ook een nut hebben maar eerlijk gezegd hoeft het van mij allemaal niet.
?quote:
Dat palletje steek klem je in het gluifje, zo staat je raam/deur op een kiertje open maar waait het niet stuk of lopen en zomaar mensen naar binnenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:09 schreef Mirel het volgende:
[..]
Maar hoor je dat dingetje erin te schuiven? Want nu staat mijn balkondeur lichtjes open, en daar heb ik niet iets aan. Als ik een beetje lucht wil kan ik gewoon het raam opendoen. Als je dat dingetje niet erin schuift dan kan de deur dus niet dicht en blijft hij open, dat kán ook een nut hebben maar eerlijk gezegd hoeft het van mij allemaal niet.
Israël vindt van wel, voor de rest bijna niemand andersquote:Op zondag 29 juli 2012 23:19 schreef padlarf het volgende:
Romney noemt Jeruzalem 'hoofdstad van Israël'
Dat Jeruzalem niet de hoofdstad van Israël is![]()
Moet je ook is op de tekstballonnen letten!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:57 schreef ejvdb het volgende:
Het viel mij net op dat er in de Donald Duck iedereen, ook de menselijke personages,maar 4 vingers per hand heeft.. Is dit omdat ze dan geen middelvinger kunnen opsteken ofwat?
Misschien was het al genoemd, misschien ook niet... ik ko mer net achter
Als je daar te veel op let wordt het irritant!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet je ook 's op de tekstballonnen letten!
nee dat is simpelweg omdat het makkelijker tekent, met 5 vingers ziet het er altijd misvormd uitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:57 schreef ejvdb het volgende:
Het viel mij net op dat er in de Donald Duck iedereen, ook de menselijke personages,maar 4 vingers per hand heeft.. Is dit omdat ze dan geen middelvinger kunnen opsteken ofwat?
Misschien was het al genoemd, misschien ook niet... ik ko mer net achter
Waar alle zinnen met een uitroepteken of drie puntjes eindigen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Moet je ook is op de tekstballonnen letten!
Misschien in de Disneystijl. Anderen tekenen wel volledige handen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:13 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
nee dat is simpelweg omdat het makkelijker tekent, met 5 vingers ziet het er altijd misvormd uit
Niet alleen Disney:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien in de Disneystijl. Anderen tekenen wel volledige handen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens, niet is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wie is op de tekstballonnen letten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Komt weinig zinnigs uit je he?quote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Worcestershire sauce is sowieso lekkerder
Met als tenenkrommendste 'woorkester saus'quote:Op zondag 29 juli 2012 22:46 schreef Specularium het volgende:
Overal schijnt iedereen dat ook anders uit te spreken.
Wurster sos, die hoor ik het meest in Engelse kookprogrammas.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
[..]
Met als tenenkrommendste 'woorkester saus'
Ik zeg altijd 'Woester sauce'. Volgens een Engelse vriendin van me klopt dat ook
(En Gloucester spreek je uit als Gloster, rare lui die Engelsen)
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:49 schreef Gramulanion het volgende:
Waarom de ø wordt gebruikt als symbool voor de diameter.
WTFquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:29 schreef Mascio het volgende:
Ik begrijp pas sinds twee jaar dat het bij Schindler's List daadwerkelijk om een lijst gaat, en niet om een sluwe list.
Leicester als Lester. Het is gewoon die ces als s uitgesproken en niet als die optische lettergreep.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
[..]
Met als tenenkrommendste 'woorkester saus'
Ik zeg altijd 'Woester sauce'. Volgens een Engelse vriendin van me klopt dat ook
(En Gloucester spreek je uit als Gloster, rare lui die Engelsen)
Ja maar nu zijn ze toch wel blij met je?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 03:00 schreef SilentHunterNL het volgende:
Dat me ouders me eigenlijk helemaal niet wilden en dat ik een neukfoutje was
Ja, heb ik ook nooit begrepen waarom de omtrek van een circel 2*pi*r is. En waarom ze niet gewond diameter*pi doen, want dat is toch hetzelfde?quote:
Dat heet: een ongelukje. Gelukkig is dat lang niet altijd een ongewenst kind.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 03:00 schreef SilentHunterNL het volgende:
Dat me ouders me eigenlijk helemaal niet wilden en dat ik een neukfoutje was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |