Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:28 schreef wimderon het volgende:
Tsja, het is ook zo moeilijk om deze regel aan te passen zodat de geluksfactor geminimaliseerd wordt.
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:23 schreef wimderon het volgende:
En of de straf voor Vettel nou terecht is of niet: die 20 seconden staat in dit geval dus helemaal niet gelijk aan een drive-through. Een DT kost hier 12,8 seconden. Kost hem dus nog een extra plaats.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om uit te rekenen hoeveel tijd een drive-through kost.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:29 schreef Wombcat het volgende:
Hoe dan? Per circuit een eigen tijdstraf definiëren
[..]
Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.
En bij een DT ga je halverwege de pits ook even stilstaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mocht Vettel altijd wel, maar sinds hij dit seizoen niet meer in de beste auto zit vind ik hem echt een flapdrol. Boos worden op Karthikeyan terwijl je zelf de fout maakt
Verder rare acties soms, zijn team die over de grenzen van het toelaatbare opereert
16,831 - 2,31 = 14,531quote:Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Daarom zei ik ook incl. stop. Do the math
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
16,831 - 2,31 = 14,531
- tijd van remmen en optrekken
- tijdverlies in het sturen
Ik zie zo niet hoe dat onder de 13 sec uit kan komen. Maargeod..
Dus die bodem in Monaco was legaal?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.
Of zou er toch een bepaalde afkeer aan ten grondslag liggen?
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenMaar schijnbaar zijn jullie allemaal ervan uit gegaan dat ik iets anders wilde beweren
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.
Maar is die 14 seconden ín de pits?
Als dat zo is kan 12 sec verlies op een heel rondje best nog kloppen..
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.quote:
Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.quote:Dat insinueer je anders wel.
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:14 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie na het inhalen weer vertraagd, moet 'ie blauw krijgen. Dat gebeurde ook niet. Vettel kwam niet dichterbij, dus was niet snel genoeg op dat moment. Vettel hoefde alleen maar een paar bochten er kort achter te zitten om weer blauw te krijgen voor Hamilton.
Wie stelt dat dan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:19 schreef Wombcat het volgende:
En om achterblijvers te verbieden zich te unlappen, is ook geen oplossing.
"A time penalty" staat ook in de regels, kunnen ze ook gewoon geven en dan bepalen hoeveel tijd.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Tsja, maar die straf van 20 seconden staat nu eenmaal zo in de regels.
mja, dat is niet echt krap. Vergeet niet dat je met het door de pits heen rijden ook nog afstand afleggen en de coureurs op de baan dat ook moeten, dus ik denk dat het eerder iets minder dan meer is op Hockenheim.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.
Direct na Hamiltons inhaalactie zat Vettel er vlak achter, caught up dus, en dat moet Hamilton aan de kant.
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.quote:
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.
Op het rechte stuk gelijk aan de pitstraat rijd je gemiddeld 260kmh = 72,2 m/s
De lengte van de pitstraat is 310m - bron: http://www.vivaf1.com/hockenheim.php
bij 100kmh duurt dat: 11,2sec
Bij 260kmh = 4,3 sec
Werkelijk tijdverlies =
11,2 - 4,3 = 6,9 sec
bzzzzzzz.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.quote:Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.
het optrekken en afremmen zou er ook nog bij moeten. Dus eigenlijk moet je het stuk nemen van de bocht voor de pitsstraat tot de bocht na de pitsstraat.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenMaar idd, je moet ook nog rekening houden dat bij een normale ronde je vol gas over het rechte stuk gaat.
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Ik kom in de regels niks tegen over die paar bochten hoor.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.
Vermoeiend dit. Ik zeg dat ze mogen unlappen mits, op voorwaarde dus, dat ze de koplopers niet in de weg zitten. Nou, dat gaat prima als ze een stuk sneller zijn, en het gaat toch niet om positie dus de voorligger zet de deur open, maar als ze ongeveer dezelfde snelheid hebben dan wordt het een gevecht en dat kost tijd of de voorligger moet rekening houden met vuile lucht en dat kost ook tijd. En het kan hem ook nog hinderen bij het inhalen om postie.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bzzzzzzz.
[..]
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.
Hij heeft in dezelfde tijd een rondje meer afgelegd, dan ben je een stuk sneller.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.
Dit is bullshit. Wat wil je nu? Moet een snellere auto maar achter een koploper blijven hangen, zodat zijn kans verloren gaat om de persoon voor hem in te halen? Iemand op P18 racet ook gewoon met de persoon op P17.. En ook al heb je banden die 20 ronden verser zijn, gewoon maar op de rem omdat de koploper te allen tijde voor moet blijven? En als een koploper de pit in gaat moeten alle gelapte autos 'm maar parkeren op start-finish, zodat ze de koploper in de pits niet voorbij gaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom op, elke achterblijver die de strijd om de kop beinvloedt krijgt de wind van voren, en terecht. De strijd voorin is belangrijker dan dat gepruts in het achterveld. Alleen omdat het Hamilton is en die er de snelheid voor had mogen achterblijvers ineens wel gaan racen met de koplopers?
Dat waren 2 uur, incl. dat de betrokkene een podium ceremonie moest afwerken. Dan moesten ze nog beiden gelijktijdig beschikbaar zijn om naar de stewards te gaan, allebei hun woordje uitleg nog geven......quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..
diezelfde gedachte had ik ook al, maar dan tussen een HRT en Hamiltonquote:Op zondag 22 juli 2012 21:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
En wat als er een HRT op kop rijdt met een ronde voorsprong op Vettel. Mag Vettel van jou dan ook niet de HRT inhalen Weltschmerz?
quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
dus even gesteld: Een knakenbak van HRT gaat aan de leiding en Hamilton wil zich met de snellere McLaren unlappen. Moet hij er dan achter blijven of niet?
Ik zeg van niet, want hij is op dat moment in de race sneller dan degene die voor hem op de baan rijdt.
Ze hadden beide de podiumceremonie. beide allerlei after race tests zoals gewicht, hartcontrole e.d. Beide nog allemaal interviewsquote:Op zondag 22 juli 2012 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..
Vettel mag dat wel, Hamilton niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
diezelfde gedachte had ik ook al, maar dan tussen een HRT en Hamilton
[..]
quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft in dezelfde tijd een rondje meer afgelegd, dan ben je een stuk sneller.
Snap jij 'm?quote:
Hij is vrij duidelijk, doch simpelquote:
Maar de vraag is of Hamilton sneller was.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
dus even gesteld: Een knakenbak van HRT gaat aan de leiding en Hamilton wil zich met de snellere McLaren unlappen. Moet hij er dan achter blijven of niet?
Ik zeg van niet, want hij is op dat moment in de race sneller dan degene die voor hem op de baan rijdt.
Weltschmertz is een notoire Hamilton-basher. Verwachten jullie dat ie nu ineens objectief gaat doen?quote:
Dat is dus de vraag, want Hamilton had er DRS voor nodig en hinderde Vettel bij het nemen van de ideale lijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan was Hamilton dus -tijdelijk- sneller en mocht er voorbij.
Gewoon sneller als in: omdat Hamilton een kapuutte band heeft wordt ie gedegradeert tot een derderangs coureur in een derderangs auto. Simpel en duidelijkquote:Op zondag 22 juli 2012 21:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hij is vrij duidelijk, doch simpel.
Hij zegt: Als je 1 ronde voorligt ben je gewoon sneller. En dan mag die achterblijver op dit moment sneller zijn, maar er voorbij mag niet.
Dat is niet realistisch, want hinder is subjectief en een coureur zal dan altijd zeggen dat hij hinder ondervond. Hamilton was er voorbij (DRS of niet) en heeft het recht om zelf de ideale lijn te pakken. Dat hij DRS gebruikt is logisch, dat is zijn werk. Als de FIA dit niet wil dan moeten ze het DRS regelement maar aanpassen. Daarnaast zit Hamilton nog steeds niet in een HRT. Hij had een lekke band en stond daarom op die positie. Zijn racepace was (blijkbaar) goed genoeg om in te halen, dus laat Vettel dan maar bewijzen dat hij sneller is.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag, want Hamilton had er DRS voor nodig en hinderde Vettel bij het nemen van de ideale lijn.
Dat is in mijn ogen ook het criterium voor het unlappen. Prima als je sneller bent en er voorbij gaat, zolang je de ander niet hindert, hoe minimaal ook.
Zijn racepace was goed genoeg om in te halen, maar als gelapte auto heb je nou eenmaal minder rechten.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is niet realistisch, want hinder is subjectief en een coureur zal dan altijd zeggen dat hij hinder ondervond. Hamilton was er voorbij (DRS of niet) en heeft het recht om zelf de ideale lijn te pakken. Dat hij DRS gebruikt is logisch, dat is zijn werk. Als de FIA dit niet wil dan moeten ze het DRS regelement maar aanpassen. Daarnaast zit Hamilton nog steeds niet in een HRT. Hij had een lekke band en stond daarom op die positie. Zijn racepace was (blijkbaar) goed genoeg om in te halen, dus laat Vettel dan maar bewijzen dat hij sneller is.
Dan heb je twee keuzes:quote:Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zijn racepace was goed genoeg om in te halen, maar als gelapte auto heb je nou eenmaal minder rechten.
Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Weltschmertz is een notoire Hamilton-basher. Verwachten jullie dat ie nu ineens objectief gaat doen?
Fixed. Maar de regels van de FIA gelden in de Formule 1, niet die van jou.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de mijn regels niet voor hem gelden
Je doet net alsof iedereen direct aanbidder is van een coureur als iemand een actie van die coureur verdedigd. Er zijn ook genoeg neutrale kijkers, maar volgens jou moeten dat dan weer direct favorietjes-verdedigers zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |