Had je toen wel kabeltv?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:47 schreef RonnieHansen het volgende:
25 jaar terug zou ik geen probleem vinden, dat heb ik allemaal al eens meegemaakt. 50 jaar terug zou ik ook niet erg vinden. De sixties was een mooie tijd heb ik wel eens gehoord.
Ja in 1987 hadden we al kabel tv met Superchannel en MTVquote:
Ah, dat had ik niet verwacht.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:49 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Ja in 1987 hadden we al kabel tv met Superchannel en MTV
Dat ze 's stoppen met schakelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Van mij mag het.
Het probleem wordt dan natuurlijk wel om diverse mensen te overtuigen om bepaalde fouten niet te maken...
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.quote:en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
De auto kent geen automaat, geen stuurbekrachtiging, en je moet nog met de hand choken 's ochtends
Geen probleem; ik ken de meeste vaste nummers nog altijd uit het hoofd.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Qua techniek.
Dàt zal wennen zijn...
Geen internet meer. Je nieuwsbronnen zijn de papieren krant en teletekst. Bellen moet weer met de telefoon met snoer, en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
Koop een DAFquote:De auto kent geen automaat,
Niet nodig als je auto geen twee ton weegtquote:geen stuurbekrachtiging,
Als je dit allemaal denkt, dan ben je tien jaar te weinig teruggegaan.quote:en je moet nog met de hand choken 's ochtends... Geen airco, geen parkeersensoren, vier versnellingen en slechts een analoge radio die na verloop van tijd verloopt en steeds weer bijgesteld moet worden.
Euro's? in 1987?quote:In winkels valt niet te pinnen meer, alles gaat met overschrijvingskaarten (een apparaat van 1000 euro kost dus 4 overschrijvingskaarten van 300 euro per stuk).
Er bestond toen ook al jaren zoiets als een telefoon...quote:Geld ophalen gaat tijdens kantooruren via de (post)bank, wachten in de lange rij en een overschrijvingskaart uitschrijven. Verificatie gaat op het oog met de net gezette handtekening. Zo onbetrouwbaar als maar kan.
Emailen? Niks hoor, pak de typemachine maar, met het busje typex voor de honderden typfouten (wat je immers gewend bent met je computer) en typ je brief. In een envelop, postzegel erop en de volgende dag is 'ie aan de andere kant van het land.
In die tijd leerden mensen op school nog fatsoenlijk Nederlands schrijven. In schoonschrift. Met een kroontjespenquote:Solliciteren gaat trouwens niet meer per mailtje of via LinkedIn, maar met handgeschreven brief (die je vanwege schrijffouten 12x opnieuw moet schrijven), aan de hand waarvan handschrift analisten gaan bepalen of je in aanmerking komt voor een eerste gesprek.
Leuk idee, maar je haalt wat tijdperken door elkaar.quote:Elke tijd heeft zijn charme.
Mwah, volgens mij vallen de jaren 80 harstikke mee als ik het zo lees. Het enige noemenswaardige is dat het internet zo retetraag was dat je er niks mee kon en dat je waarschijnlijk betaalde per mb. Geen smartphones en muziek draaide je af in lp's, die zijn de laatste tijd weer booming, vele malen beter dan cd's en mp3, oud is nog niet zo slecht.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:04 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.
Automatische versnellingsbakken stammen uit de jaren '50, en stuurbekrachtiging uit de jaren 70.
Er was geen FOK! toen hequote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
1987. Doe maar. Lekker Bassie en Adriaan kijken, foute actiefilms, robot parades met met Chiet Titulaer, Transformers (niet die meuk van nu), G.I Joe, Sky Channel met Fun Factory etc.
Ja, ik zou zonder meer 25 jaar terug willen.
Dus?quote:
Maar nog niet zoals nu.. xs4all begon als eerste nederlandse inbel provider in 1993 en het surfen langs www pagina's die met hyperlinks aan elkaar hangen zoals we nu nog steeds doen stamt uit begin jaren 90.quote:
En acceptabele benzineprijzen!quote:
Dat ding was toen al antiek.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:26 schreef Karina het volgende:
[..]
De auto's zagen er wel leuker uit vind ik:
[ afbeelding ]
Ik heb niet zoveel met auto's maar als ik een oude serie op tv kijk, zijn de oude auto's toch het eerste wat me opvalt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:40 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dat ding was toen al antiek.
[ afbeelding ]
DIT is pas een auto uit dat tijdperk! Mag ik een doekje? Mijn kruis is vochtig...
Klopt. Als mijn kids Ome Willem kijken en hij is buiten bezig, zie je allemaal Opel Ascona's, oude Kadetts enzo. Fordjes, bar weinig japanse auto's eigenlijk. Grotendeels allemaal europese bakken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met auto's maar als ik een oude serie op tv kijk, zijn de oude auto's toch het eerste wat me opvalt.
Seal, Andy en Crockerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:46 schreef Arquero het volgende:
[..]
Dat dus. Fun Factory met die zeehond en krokodil
Owja!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:09 schreef Arquero het volgende:
Zoek het net ff op; die zeehond heette Snoot.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Lastpost het volgende:
Het enige van de hedendaagse techniek dat wat mij betreft zo mag verdwijnen is de mobiele telefoon, wat een ergernis.
Ik vind mobiele telefoons eigenlijk best handig.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Lastpost het volgende:
Het enige van de hedendaagse techniek dat wat mij betreft zo mag verdwijnen is de mobiele telefoon, wat een ergernis.
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind mobiele telefoons eigenlijk best handig.
Dat zal misschien ook wel te maken hebben met wie je omgaat. Zowel een groot deel van mijn vrienden als ik hebben helemaal geen whatsapp en als we ergens zitten is ook niemand die continu op z'n mobieltje kijkt. Dat je je stoort aan overgebruik van mobiele telefoons, betekent nog niet dat die dingen niet handig zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.
Maar dat vind ik nog niet het ergste eigenlijk, dat godverdomme iedereen altijd en overal dat ding denkt nodig te hebben en ook ongeneerd gebruikt, of je nou staat te praten met diegene, midden in een vergadering zit, uit eten bent, bij een concert staat of rustig in de metro zit, bioscoop bezoekt, naar het theater gaat, in het ziekenhuis in de wachtkamer zit, naar een openbaar toilet gaat, op een verjaardag, écht altijd en overal zie ik dat ding verschijnen.
Ik kan niet meer normaal een gesprek aan gaan met iemand want o wee als ze hun status update niet bijhouden, niet reageren, niet kijken wie ze leuk vind, het biepje van de email, de buzz van Facebook, het getril van de app-store, de achterlijke ringtone van vriendje-lief, de nieuwe tweet, een weerbericht update, een systeemmelding, een sms-je ... het maakt godverdomme niet uit of de wereld vergaat, als ze dat maar direct kunnen lezen.
"Heb kut geslapen?", Hoezo? "Werd vannacht wakker gewhatsapped",![]()
Dat idee, en me dat natuurlijk niet gewoon vertellen, nee eerst even via de Facebook-chat want stel je voor dat we straks IRL nog iets te melden hebben dat ik nog niet had kunnen zien of lezen op Facebook.
Dan te bedenken dat ik nota bene IT'er ben, maar als er iets structureel uit staat/sporadisch gebruikt wordt, dan is het die mobiel wel.
Soms ook gewoon expres, dan wacht ik een uur of 5 met antwoorden en kijk ik naar het display.
"5 nieuwe whatsapp berichten, 1 gemiste voicemail, Facebookchat, 1 nieuw SMS bericht, 4 gemiste oproepen" en dat alles omdat ik niet binnen 5 uur heb geantwoord op de vraag "Heb je zin om zondag wat te drinken?", verstuurd op dinsdag.
25 jaar geleden hadden tv's wel een afstandsbediening.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:52 schreef CafeRoker het volgende:
Ach, 25 jaar terug was zo erg nog niet. Wat waarschijnlijk wel erg zou opvallen is hoeveel er toen nog over was dat toen al 25 jaar oud was; radio's, tv's, auto's. Net als nu niet iedereen een splinternieuwe auto heeft zag je toen toch nog veel oude eendjes op de weg. En tv's met behoorlijk bolle beeldbuizen en geen afstandsbediening.. dat soort spul.
Het zou ook wel even wennen zijn dat spullen zoals gereedschap erg duur waren, maar voor de verandering wel eens langer dan een half jaar mee gingen.
Zelfs 35 jaar geleden al, hoewel het merendeel van de AB's uit die tijd nog bestond uit AB's met kabel of met ultrasoon.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden tv's wel een afstandsbediening.
De nieuwe ja. Tussen de tv's die toen in de huiskamers stonden zaten ook oude hokken uit 1970 zonder afstandsbedieningquote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar heel veel mensen hadden nog gewoon een oude tv staan. Ik moest als kleine Royco gewoon naar de tv lopen om hem op 1 van de andere 12 zenders te zetten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
daarom heb ik mijn smartphone en facebook eruit gegooid. Weer een standaard nokia met een sim-only abbo. I-pad heb ik ook verkocht. Moest 3 weken afkicken, maar wat een rust!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.
Maar dat vind ik nog niet het ergste eigenlijk, dat godverdomme iedereen altijd en overal dat ding denkt nodig te hebben en ook ongeneerd gebruikt, of je nou staat te praten met diegene, midden in een vergadering zit, uit eten bent, bij een concert staat of rustig in de metro zit, bioscoop bezoekt, naar het theater gaat, in het ziekenhuis in de wachtkamer zit, naar een openbaar toilet gaat, op een verjaardag, écht altijd en overal zie ik dat ding verschijnen.
Ik kan niet meer normaal een gesprek aan gaan met iemand want o wee als ze hun status update niet bijhouden, niet reageren, niet kijken wie ze leuk vind, het biepje van de email, de buzz van Facebook, het getril van de app-store, de achterlijke ringtone van vriendje-lief, de nieuwe tweet, een weerbericht update, een systeemmelding, een sms-je ... het maakt godverdomme niet uit of de wereld vergaat, als ze dat maar direct kunnen lezen.
Dat idee, en me dat natuurlijk niet gewoon vertellen, nee eerst even via de Facebook-chat want stel je voor dat we straks IRL nog iets te melden hebben dat ik nog niet had kunnen zien of lezen op Facebook.
Dan te bedenken dat ik nota bene IT'er ben, maar als er iets structureel uit staat/sporadisch gebruikt wordt, dan is het die mobiel wel.
Soms ook gewoon expres, dan wacht ik een uur of 5 met antwoorden en kijk ik naar het display.
"5 nieuwe whatsapp berichten, 1 gemiste voicemail, Facebookchat, 1 nieuw SMS bericht, 4 gemiste oproepen" en dat alles omdat ik niet binnen 5 uur heb geantwoord op de vraag "Heb je zin om zondag wat te drinken?", verstuurd op dinsdag.
Die smartphone eruit is een ding, maar een iPad is toch wel handig zo af en toe. ff snel iets opzoeken op de bank gaat wel makkelijk ipv eerst naar de mac lopen, inloggen, klikkerdeklik enzo....quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:55 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
daarom heb ik mijn smartphone en facebook eruit gegooid. Weer een standaard nokia met een sim-only abbo. I-pad heb ik ook verkocht. Moest 3 weken afkicken, maar wat een rust!
Hij is leuk... Het topic gaat over 25 jaar geleden. Maar jij bedoelt vast geen 28MC. Haal er maar één MC vanafquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:24 schreef lieke81 het volgende:
28 jaar geleden hadden we geen mobieltje, maar wel een 25mc bakkie...
Ik heb regelmatig onderkanten van viaducten aangetikt met die enorme zwieper op m'n autoquote:Geloof dat iedereen zo'n ding had bij ons. (ooms tantes opa en oma er stond er een in iedere huiskamer) Dat was wel leuk... zeker als de antenne langer was dan officieel mocht
quote:Veel andere dingen die TS noemt waren er toen al wel, dan zou TS nog 10 of 25 jaar verder terug moeten...
was toch 27mc??? Daarbij had je ook QSL-kaarten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij is leuk... Het topic gaat over 25 jaar geleden. Maar jij bedoelt vast geen 28MC. Haal er maar één MC vanaf
[..]
Ik heb regelmatig onderkanten van viaducten aangetikt met die enorme zwieper op m'n auto
[..]
ASCII Art heet dat en het bestaat nog steeds.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:11 schreef geevee het volgende:
of plaatjes die uit een soort letters waren opgebouwd,
Dan ga ik die finale in de kroeg kijken, Daar was ik toen te jong voor, maar nu dus niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:17 schreef Karina het volgende:
Als het nu 1987 is dan is het volgend jaar 1988 en dan ga ik naar de finale van het EK denk ik
Wij hadden al 3,5 inch. Dubbelzijdig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:13 schreef Igen het volgende:
25 jaar geleden waren dit nog de meestgebruikte diskettes:
[ afbeelding ]
veel eerder.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:04 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.
Automatische versnellingsbakken stammen uit de jaren '50, en stuurbekrachtiging uit de jaren 70.
betamaxquote:Op zondag 22 juli 2012 14:46 schreef Jellereppe het volgende:
Als je films wilde kijken dan behoorde je naar de videotheek te gaan om een paar videobanden te scoren.
zelf in de jaren 70 had je AB'squote:Op woensdag 25 juli 2012 12:24 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De nieuwe ja. Tussen de tv's die toen in de huiskamers stonden zaten ook oude hokken uit 1970 zonder afstandsbediening
Je neemt me de woorden uit de mond. Ik ben zelf IT'er en sinds kort leeraar, en zou soms mijn telefoon gewoon weg willen gooien. Desondanks dat mensen weten dat ik het gros van de tijd tussen kantoor uren of voor de klas sta, of met studenten IT projecten aan het doen ben, verwachten mensen nog steeds van mij dat ik altijd bereikbaar ben telefonisch, per SMS, per email, en verwachten dat ik altijd gelijk terug reageer. En 99% van de tijd is het echt niets dringends.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Goh, dat verbinding stabiel kon ik inderdaad ook horen aan het geluid. Qua providers heb ik nooit veel verschillende gehad, dus kan daar niet over oordelen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kon aan de piepjes van mijn modem herkennen welke provider werd gebeld, en ook of de verbinding stabiel zou worden. Als er een iets afwijkend patroon in het gekrijs te horen was kon ik beter de verbinding verbreken en opnieuw proberen.
Kun je dat telefoongebruik tijdens de les niet gewoon verbieden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 06:12 schreef AgitoM het volgende:
Leerlingen van mij hebben inmiddels de aandacht spanne van een goudvis. Zitten te werken met hun telefoon op hun bureau tussen hunzelf en hun keyboard (want stel hij ligt niet in je gezichtsveld en je krijgt een berichtje binnen), vervolgens klagen dat ze programeren absoluut nier begrijpen. (Niet zo vreemd als je je er niet op concentreert).
Nee, dat ik mag ik niet. Leerlingen hebben namelijk het recht bereikbaar te zijn voor noodgevallen. Mogen zelfs de klas verlaten om een telefoon op te nemen in geval van nood. (Iets waar veel vuldig misbruik van word gemaakt) De regels van de school stellen uitsluitend dat electronische apparaten niet in zicht op tafel mogen liggen. Iets waar geen diciplinaire maatregelen tegenover staan als ze het wel doen. Ik kan hoogstens tijdelijk een telefoon in beslag nemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je dat telefoongebruik tijdens de les niet gewoon verbieden?
dealextreme!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:07 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Nee, dat ik mag ik niet. Leerlingen hebben namelijk het recht bereikbaar te zijn voor noodgevallen. Mogen zelfs de klas verlaten om een telefoon op te nemen in geval van nood. (Iets waar veel vuldig misbruik van word gemaakt) De regels van de school stellen uitsluitend dat electronische apparaten niet in zicht op tafel mogen liggen. Iets waar geen diciplinaire maatregelen tegenover staan als ze het wel doen. Ik kan hoogstens tijdelijk een telefoon in beslag nemen.
Echter met oog op "klantvriendelijkheid" werd dit mij afgeraden, hoger management is doodsbang dat ouders komen zeuren of leerlingen op de sociale media gaan klagen en zodoende de reputatie van de school schaden. Hoop collega's nemen het risico op een slechte persoonlijke reputatie niet meer, en laten leerlingen hun gang gaan.
Tijdens projecten is het beter geregelt, studenten mag ik een schriftelijke waarschuwing geven, die uiteindelijk kan leiden tot een diciplinaire hoorzitting een taakstraf en/of een slecht cijfer.
Belangrijk detail is dat ik op een school werk in een Aziatisch land, en dat in dat land vrijheid van meningsuiting in principe pas op gang kwam met de introductie van sociale media. De regering, tot de conclusie komend dat ze het niet onder controle kunnen houden zonder Stalinistische maatregelen, en veel onpopulair makende rechtzaken, laten het schoorvoetend toe.
Dit resulteert echter dat het hele land nu vol zit met zure toestenbord helden die elke scheet die ze dwars zitten online gooien. Nu is dat niet zo erg, maar de bevolking lijkt niet in staat alles wat online staat enigzins te relativeren, wat tot op zekere mate blijkt uit de reacties van sommige managers op sommige kritiek.
Ik ga mezelf opzoeken en wat dingen vertellen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:17 schreef Karina het volgende:
Als het nu 1987 is dan is het volgend jaar 1988 en dan ga ik naar de finale van het EK denk ik
Trouwens een ander effect van 25 jaar terug in de tijd gaan. Authoritaire landen waar de regering de touwtjes nog stevig in handen heeft door gebrek aan Sociale Media.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:07 schreef AgitoM het volgende:
Belangrijk detail is dat ik op een school werk in een Aziatisch land, en dat in dat land vrijheid van meningsuiting in principe pas op gang kwam met de introductie van sociale media. De regering, tot de conclusie komend dat ze het niet onder controle kunnen houden zonder Stalinistische maatregelen, en veel onpopulair makende rechtzaken, laten het schoorvoetend toe.
Dit resulteert echter dat het hele land nu vol zit met zure toestenbord helden die elke scheet die ze dwars zitten online gooien. Nu is dat niet zo erg, maar de bevolking lijkt niet in staat alles wat online staat enigzins te relativeren, wat tot op zekere mate blijkt uit de reacties van sommige managers op sommige kritiek.
Een apparaat van 1000 euro had je toen niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Qua techniek.
Dàt zal wennen zijn...
Geen internet meer. Je nieuwsbronnen zijn de papieren krant en teletekst. Bellen moet weer met de telefoon met snoer, en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
De auto kent geen automaat, geen stuurbekrachtiging, en je moet nog met de hand choken 's ochtends... Geen airco, geen parkeersensoren, vier versnellingen en slechts een analoge radio die na verloop van tijd verloopt en steeds weer bijgesteld moet worden.
In winkels valt niet te pinnen meer, alles gaat met overschrijvingskaarten (een apparaat van 1000 euro kost dus 4 overschrijvingskaarten van 300 euro per stuk). Geld ophalen gaat tijdens kantooruren via de (post)bank, wachten in de lange rij en een overschrijvingskaart uitschrijven. Verificatie gaat op het oog met de net gezette handtekening. Zo onbetrouwbaar als maar kan.
Emailen? Niks hoor, pak de typemachine maar, met het busje typex voor de honderden typfouten (wat je immers gewend bent met je computer) en typ je brief. In een envelop, postzegel erop en de volgende dag is 'ie aan de andere kant van het land.
Solliciteren gaat trouwens niet meer per mailtje of via LinkedIn, maar met handgeschreven brief (die je vanwege schrijffouten 12x opnieuw moet schrijven), aan de hand waarvan handschrift analisten gaan bepalen of je in aanmerking komt voor een eerste gesprek.
Elke tijd heeft zijn charme.
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb een mobiel, maar die gebruik ik als HUIS-telefoon.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een ouwe Nokia, ik kan alleen bellen en gebelt worden en af en toe een sms sturen, en dat is meer dan genoeg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb een mobiel, maar die gebruik ik als HUIS-telefoon.
Als ik 'm bij me heb staat hij UIT en gaat pas aan als ik moet BELLEN (of even internet moet checken). Belt er een onbekend nummer? Neem ik niet eens op.
Godsirritant als je in gesprek bent met iemand en die pakt z'n telefoon op om een kwartier over het weer te lullen. Bij de kassa proberen te betalen met dat ding tussen schouder en oor geplakt etc. En dan ook nog zo hard praten dat je bijna zou denken dat ze elkaar ook zónder telefoon zouden kunnen verstaan.
De uitvinding an sich is prima, maar mensen kunnen er niet mee omgaan.
Maar goed, terug naar 1987. Amiga spelletjes kopiëren in de computerwinkel(!) met x-copy, kijken hoe de blokjes opliepen
Dat neem ik op de koop toe. Zonder 'afzender' neem ik niet op. Simpelquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:05 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een ouwe Nokia, ik kan alleen bellen en gebelt worden en af en toe een sms sturen, en dat is meer dan genoeg.
Maar wat ik onzinnig vind is niet opnemen als er een onbekend nummer belt. Ik bel zo vaak personen met nummerherkenning uit. Dus als ik verzoek krijg van de chef of van wie dan ook bepaalde mensen terug te bellen, omdat die een vraag of verzoek hebben. Bel ik met nummerherkenning uit. Neem je niet op omdat je geen nummers zonder nummerherkenning niet opneemt. Krijg je ook geen antwoord of de kans om iets te verzoeken.
doen die clubs waar je meisjes kunt huren ook?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat neem ik op de koop toe. Zonder 'afzender' neem ik niet op. Simpel
kun je zo boeken moet je alleen andere taal lerenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:54 schreef Swiffer het volgende:
Even ingaand op de TT; lijkt me heerlijk! Rustigere (minder gestresste) samenleving, geen sociale druk die via allerlei kanalen je privesfeer komt binnendringen, doe mij maar een enkeltje hoor!
Werkte jij in die computerwinkel? Zo nee, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat voor elkaar kreeg zonder gesnapt te worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar goed, terug naar 1987. Amiga spelletjes kopiëren in de computerwinkel(!) met x-copy, kijken hoe de blokjes opliepen
Waar is de nederlandse cultuur uit de jaren 70/80 te vinden dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef T42 het volgende:
[..]
kun je zo boeken moet je alleen andere taal leren
Nee, ik werkte er niet. Zaak heette H&P Computers in Rotterdam en als je daarheen ging met de koffertje met floppy's dan kon je daar gaan zitten achter een van de aanwezige Amiga's. Naast die Amiga stond een bak met de nieuwste games en die kon je dan gewoon even een paar uurtjes op je gemak kopiëren. Ging altijd met een vriend van me daarheen, en zo nu en dan kwamen er nog wat andere Amigausers langs die ik dan kende van school ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Werkte jij in die computerwinkel? Zo nee, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat voor elkaar kreeg zonder gesnapt te worden.
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"quote:Op zondag 22 juli 2012 14:46 schreef Jellereppe het volgende:
Als je films wilde kijken dan behoorde je naar de videotheek te gaan om een paar videobanden te scoren.
precies, en niet even kunnen bellen ofzo, stond je daar te wachten...na 20 min. ga je weg, naar huis...uur later staat diegene op de stoep, niet eens over de zeik: "ik had vertraging"quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:07 schreef mighty_myte het volgende:
25 jaar geleden was ik 6. Kan het me nog prima herinneren.
Ik had het dit weekend over hoe het ook weer ging als je iets afsprak dat mis liep.
Stel, je spreekt af iemand van het treinstation af te halen, maar je trein heeft vertraging.
Onmogelijk om door te geven. Ik heb het (zoals velen) wel een gehad dat je mekaar echt
totaal kwijt was.
niet nederlands maar wel terug de tijd inquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Waar is de nederlandse cultuur uit de jaren 70/80 te vinden dan?
Arnhem, nee joh, dat accent krijg ik niet in mn systeemquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
niet nederlands maar wel terug de tijd in
of je gaat in arnhem werken
Oeh dat weet ik nog wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, ik werkte er niet. Zaak heette H&P Computers in Rotterdam en als je daarheen ging met de koffertje met floppy's dan kon je daar gaan zitten achter een van de aanwezige Amiga's. Naast die Amiga stond een bak met de nieuwste games en die kon je dan gewoon even een paar uurtjes op je gemak kopiëren. Ging altijd met een vriend van me daarheen, en zo nu en dan kwamen er nog wat andere Amigausers langs die ik dan kende van school ofzo.
Eigenaar van die zaak interesseerde het geen zak. Die kopieerde net zo hard mee
Haha, moest dat ook nog gebeuren, damn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"
Ja, want als je dat niet had gedaan, vroegen ze er rustig 1 of 2 gulden voor ( als een soort boete )quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, moest dat ook nog gebeuren, damn.
Haha, wat een tijden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:26 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ja, want als je dat niet had gedaan, vroegen ze er rustig 1 of 2 gulden voor ( als een soort boete )
We kregen het hier juist een kwart eeuw geleden.quote:
Ja, vroeg het mij al af. Ben 22 jaar, dus vandaar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
We kregen het hier juist een kwart eeuw geleden.
Ah, onbekend dus met het beeld van standaard met een tv-antenne uitgeruste huizenblokken?quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, vroeg het mij al af. Ben 22 jaar, dus vandaar.
Heel zelden gezien bij een huis, dus het is voor mij best onbekend. Volgens mij heb ik maar 2 keer een antenne bij een huis zien zitten, niet meer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, onbekend dus met het beeld van standaard met een tv-antenne uitgeruste huizenblokken?
DJ Kat Show (ja, kat met een k) op Sky Channel, wat later Sky One en een heleboel andere zenders werd. En nog steeds in handen is van dezelfde Rupert Murdoch.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:16 schreef Individual het volgende:
25 jaar geleden had ik mijn ouders en opa veel meer om een camera moeten zeuren voor de aankomende val van de muur. Begin 1990 zijn we naar Berlijn gegaan om in de muur te hakken en het zouden flink waardevolle foto's zijn geweest van toen we boven op de muur liepen te hakken. Ik heb nu wel zo'n zelfde pet als de grenswachten van toen die ons met hun AK47's sommeerde van de muur af te komen. De DDR bestond officieel nog.
Een vriend van de familie in de VS stuurde in de jaren 70 al emails, ver voordat ik m'n eerste email verstuurde laat jaren 90.
In '87 had een vriendje een grote (zo'n houten) TV met kabel waarop een jonge Linda de Mol een kinderprogramma presenteerde met een kat. Was dat Sky TV en is dat dezelfde Sky als we in Engeland hebben?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
DJ Kat Show (ja, kat met een k) op Sky Channel, wat later Sky One en een heleboel andere zenders werd. En nog steeds in handen is van dezelfde Rupert Murdoch.
Dat zou wel een flinke tegenvaller zijnquote:Op zondag 22 juli 2012 14:46 schreef Bundesrepublik het volgende:
In de nacht geen reclame voor sexcontacten maar testbeeld.
Hangt er vanaf waar je toen woonde, hoor, in sommige gemeenten werd al wel degelijk apart ingezameld en stonden er ook al kliko's.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:50 schreef Zorro het volgende:
Alle troep die je kwijt wil gewoon voor de deur gooien, vuilniswagen en grof vuil halen het wel op. Niks kliko, niks betalen per lediging en niks milieustraat voor het wegbrengen van gesorteerd afval. Lekker makkelijk
The DJ Kat Show met onze eigen Linda de Mol!quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
DJ Kat Show (ja, kat met een k) op Sky Channel, wat later Sky One en een heleboel andere zenders werd. En nog steeds in handen is van dezelfde Rupert Murdoch.
Dat inderdaad, bij ons kwamen ze in 1986. De vuilstort was wel toffer dan nu. Je kon alles gewoon in één grote container flikkeren in plaats van alles te moeten sorteren. En met dat klusje hielpen mijn broertje en ik mijn vader graag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je toen woonde, hoor, in sommige gemeenten werd al wel degelijk apart ingezameld en stonden er ook al kliko's.
Dat is er nog steeds.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef dribbel79 het volgende:
sowieso top40, die lijsten kon je wekelijks ophalen bij de free record shop...
plus: als je bij de free record shop stond, kon je cd's "proef luisteren" of je het wat vond, ipv op youtube checken en erna downloaden
Nee joh, per minuut dat je de telefoonverbinding benutte.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:13 schreef Jellereppe het volgende:
Mwah, volgens mij vallen de jaren 80 harstikke mee als ik het zo lees. Het enige noemenswaardige is dat het internet zo retetraag was dat je er niks mee kon en dat je waarschijnlijk betaalde per mb.
Per minuut is tegenwoordig zelfs een oude term.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee joh, per minuut dat je de telefoonverbinding benutte.
Gut ja ik weet nog dat ik m'n oom een foto had gemaild (van wel 1MB) en dat hij daardoor twintig minuten niks kon op z'n computer (en kwaad over de kosten) omdat z'n mailprogramma al die tijd bezig was die foto binnen te halenquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:34 schreef JDude het volgende:
[..]
En dat was duur.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:34 schreef JDude het volgende:
[..]
En het modem maakte een afgrijselijke teringherrie bij het inbellen dus even stiekem internetten als je ouders de telefoonrekening al wel hoog genoeg vonden was er ook niet bij.quote:
Wij moesten het zelf betalen. Mijn broer en ik hadden een programma waarbij je precies kon zien wie wat verbruikt had.quote:Op zondag 2 september 2012 12:14 schreef JDude het volgende:
[..]
En het modem maakte een afgrijselijke teringherrie bij het inbellen dus even stiekem internetten als je ouders de telefoonrekening al wel hoog genoeg vonden was er ook niet bij.
breek me de bek niet openquote:Op zondag 2 september 2012 12:14 schreef JDude het volgende:
[..]
En het modem maakte een afgrijselijke teringherrie bij het inbellen dus even stiekem internetten als je ouders de telefoonrekening al wel hoog genoeg vonden was er ook niet bij.
Moet je nog twee jaar verder terug worden geworpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:35 schreef Polkadotflying het volgende:
25 jaar geleden zou ik de eerste Live Aid concerten mee hebben kunnen maken....dat had me nou wel erg gaaf geleken!
kon je uit zetten... en anders 1 draadje doorknippenquote:Op zondag 2 september 2012 12:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Aan het geluid kon ik horen hoe de connectie zou gaan zijn.quote:Op maandag 3 september 2012 22:48 schreef T42 het volgende:
[..]
kon je uit zetten... en anders 1 draadje doorknippen
heb een nieuwe commodore SX 64
Mijn vader had een internetpotje op zijn buro, alles wat ik over een half uur per dag op internet zat moest ik betalenquote:Op zondag 2 september 2012 12:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik begon met bulletinboards, ik moest een cartridge in mijn msx steken en via de telefoonlijn ging ik dan online:) Alleen die telefoonrekeningen pfffff.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:31 schreef LoganMCV het volgende:
een kwart eeuw?
Ik had in 1995 internet, en het was er al eerder maar nam pas een vlucht toen windows 95 uitkwam..
Dus tja..zoveel is er niet veranderd in een kwart eeuw
[edit} JAWEL !! een kwart eeuw geleden was Nederland nog nooit Europees kampioen voetbal geworden !!! [/edit]
En de discussie met pa en ma altijd als het telefoonkostenoverzicht van de KPN op de mat was gevallen... Werd de rekenmachine erbij gepakt en uitgerekend hoeveelste deel 'dat domme internetten' wel niet kostte en wat gemiddeld zelf verbeld werd. En dan betalen...quote:Op zaterdag 8 september 2012 04:22 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik begon met bulletinboards, ik moest een cartridge in mijn msx steken en via de telefoonlijn ging ik dan online:) Alleen die telefoonrekeningen pfffff.
Ik woonde al op mijnzelf vanaf 18 samen met mijn voormalige echtgenoot het was niet makkelijk maar we betaalde zamen, later gingen we in de IT:)quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En de discussie met pa en ma altijd als de telefoonkostenoverzicht van de kpn op de mat was gevallen... Werd de rekenmachine erbij gepakt en uitgerekend hoeveelste deel 'dat domme internetten' wel niet kostte en wat gemiddeld zelf verbeld werd. En dan betalen...
Damn, niet voor te stellen voor de jonge generatie.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Mijn vader had een internetpotje op zijn buro, alles wat ik over een half uur per dag op internet zat moest ik betalen
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Mijn vader had een internetpotje op zijn buro, alles wat ik over een half uur per dag op internet zat moest ik betalen
Pfff, hoeveel betaalden jullie destijds voor een mb?quote:Op zondag 9 september 2012 02:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Jaren negentig internet. De serieuze zenuwen als de telefoonrekening binnen kwam. Met het enorm hippe 56kbs modem dat ik had (die de 14k4 verving) die ik had op mijn kamer 's avonds inbellen en afdekken met een kussen om dat kleregeluid te dempen zodat het niet opviel.
We hadden een kostentellertje op de pc zodat er te zien was wat er gebeurde. Dan kon je de logfile bewerken door er bepaalde sessie uit te schrappen zodat je dan volgens dat ding niet zo veel online was geweest.
Wat ook weer niet uit te leggen was tegenover de telefoonrekening.
Ging niet in MB's.quote:Op zondag 9 september 2012 02:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pfff, hoeveel betaalden jullie destijds voor een mb?
Pff, zou helemaal gek worden. Ben 5 uur per dag online, als het al niet meer is, dat zou een fikse rekening worden destijds.quote:Op zondag 9 september 2012 02:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Ging niet in MB's.Ging allemaal gewoon om tijd en dan had ik nagedacht over wat ik met de 20 minuten die ik online zou gaan zou gaan doen.
Je kon dan 5,6 KB per seconde binnen vissen.
Was gewoon hoe langer online = hoe hoger de telefoonrekening.
Ik ben ook met werk, telefoon en thuis ongeveer permanent online. Maar dat is een behoefte die later is gekomen. Toen kon en was dat gewoon niet. En daarnaast was er ook veel minder te zien waardoor de behoefte om online te zijn kleiner was. Ik zal in ik denk in 99 op een gebrekkig forum. Dan kon je een reactie achter laten en als je een dag later ging kijken had je misschien 1 reactie bij mazzel.quote:Op zondag 9 september 2012 02:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pff, zou helemaal gek worden. Ben 5 uur per dag online, als het al niet meer is, dat zou een fikse rekening worden destijds.
Niet meer voor te stellen.quote:Op zondag 9 september 2012 02:57 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben ook met werk, telefoon en thuis ongeveer permanent online. Maar dat is een behoefte die later is gekomen. Toen kon en was dat gewoon niet. En daarnaast was er ook veel minder te zien waardoor de behoefte om online te zijn kleiner was. Ik zal in ik denk in 99 op een gebrekkig forum. Dan kon je een reactie achter laten en als je een dag later ging kijken had je misschien 1 reactie bij mazzel.
Begin jaren negentig met de eerste PC en modem dat ik had was ook grappig. Had een gaar 14K4 modem en dan kon je inloggen op een BBS board, zorgvuldig uitgezocht op advertenties in de Computer Totaal van HCC, om een stom spelletje te downloaden ofzo.
Die boards waren dan zo 0,70 gulden per minuut en dan was je 12 minuten bezig.
In feite wel. Dat ik voor het eerst op Napster rond ging kijken was eind 1999. Helemaal zeker ben ik niet maar ik denk dat we hier in het dorp in 2000 konden gaan kijken naar de eerste breedbandverbinding die er was, UPC, ook toen was. Eventueel tweede deel 99. Daar toen direct op ingeschreven. Ik studeerde daarna op de hogeschool en er waren mensen die dan in nog kleinere dorpjes woonden waar de enige optie ISDN was.quote:Op zondag 9 september 2012 02:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet meer voor te stellen.Dus als ik het goed heb is pas in de jaren 0 het internet echt goed op gang gekomen? Zelfs de jaren 90 herinner ik mij niet super, was destijds een jochie.
Dus internet bestaat pas 13 jaar in zijn huidige vorm.quote:Op zondag 9 september 2012 03:09 schreef OProg het volgende:
[..]
In feite wel. Dat ik voor het eerst op Napster rond ging kijken was eind 1999. Helemaal zeker ben ik niet maar ik denk dat we hier in het dorp in 2000 konden gaan kijken naar de eerste breedbandverbinding die er was, UPC, ook toen was. Eventueel tweede deel 99. Daar toen direct op ingeschreven. Ik studeerde daarna op de hogeschool en er waren mensen die dan in nog kleinere dorpjes woonden waar de enige optie ISDN was.Dus wel liepen toen voor met kabelinternet.
In feite wel. Om een voorbeeld te geven. Ik wilde in 1997 een mailadres maar je kon toen niet zomaar even naar gmail om wat aan te maken. Dus ik kwam bij HetNet uit. Dat was iets van 5 gulden per maand maar had ik wel een mail en een besloten internetomgeving. Dat wilde zeggen dat je alleen sites van de ING, AD en nog wat zooi had en de rest was afgesloten. Boeide niet, want ik kon wel overal heen mailen.quote:Op zondag 9 september 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dus internet bestaat pas 13 jaar in zijn huidige vorm.En ik maar denken dat het internet echt leven kreeg in de nineties.
Mooi om dat allemaal te lezen.quote:Op zondag 9 september 2012 03:20 schreef OProg het volgende:
[..]
In feite wel. Om een voorbeeld te geven. Ik wilde in 1997 een mailadres maar je kon toen niet zomaar even naar gmail om wat aan te maken. Dus ik kwam bij HetNet uit. Dat was iets van 5 gulden per maand maar had ik wel een mail en een besloten internetomgeving. Dat wilde zeggen dat je alleen sites van de ING, AD en nog wat zooi had en de rest was afgesloten. Boeide niet, want ik kon wel overal heen mailen.Dat werd pas in 1999 volledig. Daarvoor zat ik op het account van mijn vader voor internet die via de HCC al wel volledig op internet kon.
Dat was denk ik 1997 ook. Maar zoveel was er intertijd was ik al zei ook nog niet te zien.
Och, waardevol goed... voor die tijd redden we het ook prima hoor.quote:Op zondag 9 september 2012 03:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mooi om dat allemaal te lezen.Dan besef je pas wat voor een waardevolle goed het internet is en dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. Zelfs e-mail, zo vanzelfsprekend tegenwoordig, was toen al speciaal, een ware godgeschenk.
Jup, ik begon in 1999 ook met liedjes van Napster halen, dat duurde vaak dan precies dat halve uur per dag per liedjequote:Op zondag 9 september 2012 03:09 schreef OProg het volgende:
[..]
In feite wel. Dat ik voor het eerst op Napster rond ging kijken was eind 1999. Helemaal zeker ben ik niet maar ik denk dat we hier in het dorp in 2000 konden gaan kijken naar de eerste breedbandverbinding die er was, UPC, ook toen was. Eventueel tweede deel 99. Daar toen direct op ingeschreven. Ik studeerde daarna op de hogeschool en er waren mensen die dan in nog kleinere dorpjes woonden waar de enige optie ISDN was.Dus wel liepen toen voor met kabelinternet.
Jawel hoor. Mijn hotmail-adres is in mei 1997 geregistreerd.quote:Op zondag 9 september 2012 03:20 schreef OProg het volgende:
[..]
In feite wel. Om een voorbeeld te geven. Ik wilde in 1997 een mailadres maar je kon toen niet zomaar even naar gmail om wat aan te maken.
Hotmail wel idd maar ik wilde de zooi in outlook bekijken offline. Dat ging allemaal kut met hotmail, en ik meen dan dat het met name door het verzenden kwam dat dan een probleem gaf. Dus daarom wilde ik HetNet.quote:Op zondag 9 september 2012 13:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Jawel hoor. Mijn hotmail-adres is in mei 1997 geregistreerd.
Dat was ook alleen maar omdat je dan die zooi binnen kon halen, de verbinding kon verbreken en ze dan op je gemak kon gaan zitten lezen. En als je dan een antwoord had kon je dat rustig typen, inbellen en dan verzenden.quote:Op zondag 9 september 2012 13:50 schreef JDude het volgende:
Ah, zo. Ja, via de provider thuis hadden we ook e-mail inderdaad. Meteen ook de laatste keer geweest dat ik Outlook privé heb gebruikt.
Dat geloof ik best. Zolang je iets niet kent, doet het je weinig.quote:Op zondag 9 september 2012 12:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Och, waardevol goed... voor die tijd redden we het ook prima hoor.
Net als de tijd zonder mobiel. Als je onderweg was was je ook onbereikbaar. Gingen we op vakantie dan kregen opa en oma het adres en het telefoonnummer van het vakantiepark voor als er wat was.quote:Op zondag 9 september 2012 14:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. Zolang je iets niet kent, doet het je weinig.
Ik snap het. Lekker rustig. Tegenwoordig zie je al die tieners met hun oogjes 24/7 naar het scherm staren. Vooral in het OV is dat het geval.quote:Op zondag 9 september 2012 18:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Net als de tijd zonder mobiel. Als je onderweg was was je ook onbereikbaar. Gingen we op vakantie dan kregen opa en oma het adres en het telefoonnummer van het vakantiepark voor als er wat was.
Ik vond het wel relaxed eigenlijk. Niet die veel te harde gesprekken die nergens over gaan in de bus en trein en geen irritante geluidjes of muziek door kleine telefoonspeakertjes. Hooguit wat achtergrondgeluid uit iemands walkman.
Dat ze naar dat scherm staren is prima, maar de gesprekken die gevoerd worden zijn echt triest. In de trein van Amsterdam naar Utrecht hoorde ik een meisje ooit roepen dat we bijna bij Weesp waren. Toen we onder de ring van Utrecht doorkwamen riep ze het nog.quote:Op zondag 9 september 2012 18:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik snap het. Lekker rustig. Tegenwoordig zie je al die tieners met hun oogjes 24/7 naar het scherm staren. Vooral in het OV is dat het geval.
En daarnaast stuurde je natuurlijk nog een volgeschreven kaart naar huis. Die dan vaak aankwam als je zelf ook al weer thuis was.quote:Op zondag 9 september 2012 18:18 schreef JDude het volgende:
Opa en oma bellen vanaf de camping in Frankrijk. Heul vroeger nog met 19-31 ipv 00-31 geloof ik. En met zo'n fijne munt van 10 FFr waar je ook iemand mee dood zou kunnen gooien.
Idd de internetdiscussie is van 10 jaar na de TT.quote:Op maandag 10 september 2012 12:17 schreef zalkc het volgende:
De internet uit de oude doos discussie is wel aardig om te lezen, maar is toch echt van 10 jaar later
In de supermarkt rookten we zelf niet, maar de baas liep vaak met een sjekkie rond en we klaagden tegen elkaar als die man met de sigaar weer eens langskwam. Met balansen rookten we wel allemaal in de supermarkt en de personeelskamer stond altijd blauw.quote:roken in winkels was normaal, foto's ontwikkelen was duur,etc...
Tot 1989 waren ze de absolute vijand. Tussen de val van de muur en 911 was het nog rustig en de paniek brak weer uit vanaf toen.quote:En als extraatje, de russen waren slecht
Jij gaat wel erg ver terug in de tijd. 25 jaar geleden bestond pinnen (ingevoerd in 1985) maar kon het nog bijna nergens. En in de jaren 80 waren er genoeg auto's met meer dan 4 versnellingen.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Qua techniek.
Dàt zal wennen zijn...
De auto kent geen automaat, geen stuurbekrachtiging, en je moet nog met de hand choken 's ochtends... Geen airco, geen parkeersensoren, vier versnellingen en slechts een analoge radio die na verloop van tijd verloopt en steeds weer bijgesteld moet worden.
In winkels valt niet te pinnen meer, alles gaat met overschrijvingskaarten (een apparaat van 1000 euro kost dus 4 overschrijvingskaarten van 300 euro per stuk). Geld ophalen gaat tijdens kantooruren via de (post)bank, wachten in de lange rij en een overschrijvingskaart uitschrijven. Verificatie gaat op het oog met de net gezette handtekening. Zo onbetrouwbaar als maar kan.
Solliciteren gaat trouwens niet meer per mailtje of via LinkedIn, maar met handgeschreven brief (die je vanwege schrijffouten 12x opnieuw moet schrijven), aan de hand waarvan handschrift analisten gaan bepalen of je in aanmerking komt voor een eerste gesprek.
Elke tijd heeft zijn charme.
hotmail was 2 Mb totdat gmail kwam met 1 gigabyte aan mail, dat was ergens in 2004 geloof ikquote:Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben net 25 geworden dus is voor mij wel leuk om hier over na te denken.
Nog even over de internetdiscussie: vergeet niet dat je op hotmail toen (mijn eerste e-mailadres is van 1999 geloof ik) maar 5 of 10 Mb aan mails kon opslaan. Dat betekende dus elke week inbox opruimen en uitzoeken welke mailtjes je nog wilde bewaren (geldt overigens ook voor de eerste mobiele telefoons waar je maar 20 smsjes op kon bewaren).
Ja ik dacht nog dat het minder was! Maar ik dacht dat mijn geheugen verkeerd was, dat het toch niet zó weinig kon zijnquote:Op maandag 24 september 2012 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
hotmail was 2 Mb totdat gmail kwam met 1 gigabyte aan mail, dat was ergens in 2004 geloof ik
2MB klopt volgens mij welquote:Op dinsdag 25 september 2012 01:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja ik dacht nog dat het minder was! Maar ik dacht dat mijn geheugen verkeerd was, dat het toch niet zó weinig kon zijn
Standaard tien cijfers is inderdaad pas sinds 'operatie Decibel' in 1995.quote:[b]Op maandag 24 september 2012 14:37 schreef Metro2005
En natuurlijk telefoonnummers die nog niet uit 10 cijfers bestonden. Geloof dat het er 9 waren, er kwam toen bij ons een extra 6 voor het nummer te staan
ohja, die hadden wij ook idd. Helemaal vergeten dat ding.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:14 schreef Igen het volgende:
En toen hadden we een 'numculator', een rekenmachientje waarmee je oude nummers naar tiencijferige kon omrekenen. Geinig vind ik dat dat ding er nog steeds niet ouderwets uitziet, het verbaast me dus ook een beetje dat het in 1995 al was.
Moeilijk. Aan de ene kant was het een fantastische tijd, achteraf gezien, maar over 25 jaar heb je datzelfde gevoel over 2012. Ik vind al die tech-ontwikkelingen wel rete-gaaf eigenlijk. Of 'gers', zoals we in r'dam in de 80's nog riepenquote:Op maandag 24 september 2012 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Zou zo terug willen... dan maar geen internet enzo...
Maar er waren wel BBS'en en videotex. En diverse grote BBS'en hadden al een mailuitwisseling.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:40 schreef virl3 het volgende:
[..]
Maar nog niet zoals nu.. xs4all begon als eerste nederlandse inbel provider in 1993 en het surfen langs www pagina's die met hyperlinks aan elkaar hangen zoals we nu nog steeds doen stamt uit begin jaren 90.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:20 schreef Danny het volgende:
Of 'gers', zoals we in r'dam in de 80's nog riepen
Vind je? Ik krijg nou nergens meer echt een 'wauw' gevoel van. Je verwacht dat elke generatie telefoons sneller en beter wordt. Je verwacht dat elke nieuwe pc sneller is. Het is allemaal evolutie van bestaande techniek terwijl er vroeger nogal wat nieuwe dingen werden uitgevonden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Moeilijk. Aan de ene kant was het een fantastische tijd, achteraf gezien, maar over 25 jaar heb je datzelfde gevoel over 2012. Ik vind al die tech-ontwikkelingen wel rete-gaaf eigenlijk. Of 'gers', zoals we in r'dam in de 80's nog riepen
Van de eerste mobiele telefoon naar de tweede was ook een kleine stap. Je moet 25 jaar geleden vergelijken met nu, net zoals je over 25 jaar díe technologie vergelijkt met deze.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:02 schreef Metro2005 het volgende:
Vind je? Ik krijg nou nergens meer echt een 'wauw' gevoel van. Je verwacht dat elke generatie telefoons sneller en beter wordt. Je verwacht dat elke nieuwe pc sneller is. Het is allemaal evolutie van bestaande techniek terwijl er vroeger nogal wat nieuwe dingen werden uitgevonden.
Video op je computer, wauw.
Even simpel gesteld, vroeger ging je van geen mobiele telefoon naar:
[ afbeelding ]
En nu:
[ afbeelding ]
tja
vroeger zagen je games er eerst zo uit:
[ afbeelding ]
en toen ineens zo:
[ afbeelding ]wow
nu ga je van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
Toch minder indrukwekkend op de een of andere manier
en van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
Gaf me toch wel een beetje "head blown" gevoel terwijl ik van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
Toch minder spannend vind
Het 'wow' gevoel ontbreekt.
Eens, alleen sinds de introductie van de platte tv, de kleine smartphone en de mp3 speler is er feitelijk maar bar weinig veranderd (de afgelopen 10~15 jaar ongeveer)quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Van de eerste mobiele telefoon naar de tweede was ook een kleine stap. Je moet 25 jaar geleden vergelijken met nu, net zoals je over 25 jaar díe technologie vergelijkt met deze.
Je gaat dan dus van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
van dit
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
en van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
10 jaar geleden was er nog geen echte smartphone zoals we die nu kennen. Microsoft had de term wel bedacht en de eerste referencephone naar aanleiding van de specs zoals MS die had opgesteld was deze:quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:09 schreef Metro2005 het volgende:
Eens, alleen sinds de introductie van de platte tv, de kleine smartphone en de mp3 speler is er feitelijk maar bar weinig veranderd (de afgelopen 10~15 jaar ongeveer)
Ja maar het is en blijft allemaal evolutie ipv revolutie. Ik zou wel weer eens een nieuw computerplatform willen zien naast de pc en mac net als vroeger de homecomputers. Ik zou wel eens een draagbare computer willen zien die je openklapt en je een scherm van 22 inch ter beschikking hebt of een tv op basis van hologrammen in plaats van dat nep 3d wat er nu is met techniek uit de jaren 80 etc. ik wil kunnen zeggen: beam me up scotty in plaats van een auto kopen die 1% zuiniger is gewordenquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:20 schreef Danny het volgende:
[..]
10 jaar geleden was er nog geen echte smartphone zoals we die nu kennen. Microsoft had de term wel bedacht en de eerste referencephone naar aanleiding van de specs zoals MS die had opgesteld was deze:
[ afbeelding ]
naar tien jaar later dit:
[ afbeelding ]
mp3 in 2002:
[ afbeelding ]
en tien jaar later:
[ afbeelding ]
De eerste platte tv's waren helemaal zo plat niet. Het model hierboven heeft een scherm van 4 millimeter dik.
In tien jaar van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
Als ik kijk naar de verschillen in techniek in tv tussen 1980 en 1990 dan is dat verscheel veel kleiner dan tussen 2000 en 2010, om maar iets te noemen. Als je over 25 jaar terugkijkt is alles wat je nu hebt en ziet hopeloos verouderd en je zou er nog niet dood mee gevonden willen worden.
En welke echte veranderingen waren er in de jaren 80 dan? Want de mobiele telefoon is een evolutie van de telefoon. International Karate is een evolutie van Pong en windows 95 was een evolutie van ms-dos.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja maar het is en blijft allemaal evolutie ipv revolutie. Ik zou wel weer eens een nieuw computerplatform willen zien naast de pc en mac net als vroeger de homecomputers. Ik zou wel eens een draagbare computer willen zien die je openklapt en je een scherm van 22 inch ter beschikking hebt of een tv op basis van hologrammen in plaats van dat nep 3d wat er nu is met techniek uit de jaren 80 etc. ik wil kunnen zeggen: beam me up scotty in plaats van een auto kopen die 1% zuiniger is geworden
echte verandering, niet evolutie van bestaande dingen
Natuurlijk is de mobiele telefoon een evolutie van 'de telefoon' maar het was een nog niet bestaand product destijds. En met die spelletjes, de verschillen worden steeds kleiner. Wel steeds fotorealistischer maar van een blokje op je scherm naar sprites waarbij je echt kon zien wat het was naar 3d omgevingen... just wow. Dat was nog niet eerder vertoond. Als ik nu een modern spel speel dan denk ik: ja het is iets mooier dan de vorige versie maar ik ben niet meer erg onder de indruk. Kom misschien ook door de leeftijd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:34 schreef Danny het volgende:
[..]
En welke echte veranderingen waren er in de jaren 80 dan? Want de mobiele telefoon is een evolutie van de telefoon. International Karate is een evolutie van Pong en windows 95 was een evolutie van ms-dos.
Ook wat je nu als voorbeeld aandraagt is evolutie. Maar ok; 22 inch tablet: http://www.engadget.com/photos/toshiba-excite-13-hands-on/
En de brilloze 3d-tv ( http://hometheater.about.(...)ed-At-Ces-2012_4.htm ) was er echt nog niet in de jaren 80.
Dit idd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:44 schreef Metro2005 het volgende:
Maar ach, het kan ook heel goed de leeftijd zijn natuurlijk, als kind ben je nou eenmaal eerder onder de indruk van dingen als wanneer je ouder bent. Al heb je tegenwoordig wel het idee dat de techniek voor niks staat en alles te maken is tegenwoordig, hoe klein of raar je het ook wilt hebben terwijl dat vroeger duidelijk nog niet het geval was.
En HDTV bijvoorbeeld. Moet je nu weer eens naar een analoge TV kijken van 15 jaar geleden. Dan zie je pas dat heel veel kleine evoluties ook revolutie zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:20 schreef Danny het volgende:
[..]
10 jaar geleden was er nog geen echte smartphone zoals we die nu kennen. Microsoft had de term wel bedacht en de eerste referencephone naar aanleiding van de specs zoals MS die had opgesteld was deze:
[ afbeelding ]
naar tien jaar later dit:
[ afbeelding ]
mp3 in 2002:
[ afbeelding ]
en tien jaar later:
[ afbeelding ]
De eerste platte tv's waren helemaal zo plat niet. Het model in mijn vorige post heeft een scherm van ~4 millimeter dik en is zo goed als randloos. Dat was tien jaar geleden wel anders.
In tien jaar van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
Als ik kijk naar de verschillen in techniek in tv tussen 1980 en 1990 dan is dat verscheel veel kleiner dan tussen 2000 en 2010, om maar iets te noemen. Als je over 25 jaar terugkijkt is alles wat je nu hebt en ziet hopeloos verouderd en je zou er nog niet dood mee gevonden willen worden.
Ik vind dat persoonlijk juist wel weer erg tegenvallen. Natuurlijk is HD scherper maar een goede beeldbuis tv met fatsoenlijke bron geeft nog altijd uitstekend beeld en op een klein afstandje zie je het verschil al nauwelijks meer. Tenzij de schermgrootte enorm toeneemt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En HDTV bijvoorbeeld. Moet je nu weer eens naar een analoge TV kijken van 15 jaar geleden. Dan zie je pas dat heel veel kleine evoluties ook revolutie zijn.
Hahaha nou het is duidelijk dat je al een poosje geen SD analoog gekeken hebt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk juist wel weer erg tegenvallen. Natuurlijk is HD scherper maar een goede beeldbuis tv met fatsoenlijke bron geeft nog altijd uitstekend beeld en op een klein afstandje zie je het verschil al nauwelijks meer. Tenzij de schermgrootte enorm toeneemt.
Je praat tegen een retro verzamelaar en iemand die nog 3 beeldbuistelevisies en een crt monitor in huis heeftquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hahaha nou het is duidelijk dat je al een poosje geen SD analoog gekeken hebt.
Ach kom, als je alle verbetering gaat bagatelliseren ja dan lijkt het alsof we 25 jaar geleden opeens met veel grotere sprongen vooruit gingen ja.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je praat tegen een retro verzamelaar en iemand die nog 3 beeldbuistelevisies en een crt monitor in huis heeft![]()
Analoog signaal over de kabel is inderdaad slecht (of kan slecht zijn) maar SD kwaliteit an sich valt reuze mee tov HD. Wederom, afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte TV, het schermformaat , de bron etc.
Ik zeg ook niet dat er niks veranderd is, ik zeg alleen dat de verschillen niet zó enorm zijn. Voor veel mensen is SD kwaliteit (DVD bijvoorbeeld) ruim voldoende. Kijk maar hoe 'populair' bluray bv is. DVD is nog steeds het meest verkocht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, als je alle verbetering gaat bagatelliseren ja dan lijkt het alsof we 25 jaar geleden opeens met veel grotere sprongen vooruit gingen ja.
25 jaar geleden zat je met een 66cm beeldbuis van een meter dik. Nu zit je met een 42" LED tv van 2 cm dik met haarscherp beeld.
Nou nee. Ik was echt gelijk verpest toen ik een 1080 film had gekeken op mijn nieuwe HD TV.... eerst vond ik het tegenvallen (had alleen DVD aansluiting met scart...quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk juist wel weer erg tegenvallen. Natuurlijk is HD scherper maar een goede beeldbuis tv met fatsoenlijke bron geeft nog altijd uitstekend beeld en op een klein afstandje zie je het verschil al nauwelijks meer. Tenzij de schermgrootte enorm toeneemt.
Dit. Ik heb al 2 x Star Wars, Fight Club, ID4 etc gekocht (eerst op videoband, toen op DVD), ik koop ze geen 3e keer, heb ze gewoon in HD gedownload en speel ze af via mediaspelertje. DVD's liggen te verstoffen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus omdat mensen het niet kopen is het geen verbetering ??
Dat komt simpelweg doordat mensen geen zin hebben om WEER te betalen voor diezelfde film. En omdat heel veel mensen overgestapt zijn op mediaplayers.
Dat zeg ik in feite dus ook: het is op DVD goed genoeg en het verschil met HD is niet groot genoeg om de film nog een keer opnieuw te kopen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus omdat mensen het niet kopen is het geen verbetering ??
Dat komt simpelweg doordat mensen geen zin hebben om WEER te betalen voor diezelfde film. En omdat heel veel mensen overgestapt zijn op mediaplayers.
Ik vind het toch echt een enorm verschil, vind DVD op HD scherm niet meer om aan te gluren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zeg ik in feite dus ook: het is op DVD goed genoeg en het verschil met HD is niet groot genoeg om de film nog een keer opnieuw te kopen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen kwijlbakje nodig heb bij een enorm formaat fullhd scherm met een goed gemaakte fullhd filmhet is wel mooi maar imho geen dramatisch grote stap zoals bij de overgang van radio naar tv ofzo
Het is gewoon een verbetering van.
Dat komt omdat de meeste LCD HD schermen niet goed zijn in opschalen. Bekijk een DVD maar eens op een beeldbuis of plasma scherm, dan ziet het er ineens wel goed uit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt een enorm verschil, vind DVD op HD scherm niet meer om aan te gluren.
Eh nee, dvd is kut en bluray is te duur dus we downloaden 1080P en spelen af op een mediaplayer.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zeg ik in feite dus ook: het is op DVD goed genoeg en het verschil met HD is niet groot genoeg om de film nog een keer opnieuw te kopen.
quote:Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen kwijlbakje nodig heb bij een enorm formaat fullhd scherm met een goed gemaakte fullhd filmhet is wel mooi maar imho geen dramatisch grote stap zoals bij de overgang van radio naar tv ofzo
Het is gewoon een verbetering van.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dvd is kut en bluray is te duur dus we downloaden 1080P en spelen af op een mediaplayer.
Joh. Het ging even om het idee.quote:In 87 hadden we al een poosje tv hoor... in kleur zelfs.
Dat zei mijn vrouwtje ook altijd. 'het was allemaal goed genoeg'. Tot ze haar eerste blu-ray zag in full-hd op een 42 inch en daarna de 'gewone' tv weer aanzette.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er niks veranderd is, ik zeg alleen dat de verschillen niet zó enorm zijn. Voor veel mensen is SD kwaliteit (DVD bijvoorbeeld) ruim voldoende. Kijk maar hoe 'populair' bluray bv is. DVD is nog steeds het meest verkocht.
Ik geef je gelijk als je van de jaren 80 ineens 2012 komt binnenwandelen maar aangezien alles meegroeit met jezelf voelt het toch echt meer als evolutiequote:Op dinsdag 25 september 2012 13:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zei mijn vrouwtje ook altijd. 'het was allemaal goed genoeg'. Tot ze haar eerste blu-ray zag in full-hd op een 42 inch en daarna de 'gewone' tv weer aanzette.
Ze keek Lord of the Rings altijd in dvd kwaliteit (sd dus), maar toen ze de blu-ray kreeg zag ze dingen die ze nog nooit eerder had gezien.
Ik denk dat in jouw hoofd de verbeteringen destijds sneller leken te gaan.
Vergeet niet dat je in de jaren 80 een casettespeler had, een enorme pc met de rekencapaciteit van een tegenwoordig horloge, een enorme tv met een kleine kutbeeldbuis en volop storing, een bakbeest van een telefoon enz. en dat nu allemaal in je simpele telefoon of tablet zit in een kwaliteit die vele malen beter is.
Waar je in de 80's een kamer kon vullen met je video en muziekcollectie pas dat nu min of meer in je binnenzak. Ik zou dat toch echt wel een revolutie durven noemen.
nah, dvd is kut, blu-ray ook, want een verzameling kost alsnog een halve kamer ruimte en je moet honderd waarschuwingsfilmpjes doorworstelen waarin wordt gezegd dat je niet mag kopiëren en je moet opstaan en schijfjes verwisselen en je moet die meuk afstoffen enz nez en dus downloaden we 1080P en spelen af op een mediaplayer.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dvd is kut en bluray is te duur dus we downloaden 1080P en spelen af op een mediaplayer.
maar verzamelen is toch leuheukquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:44 schreef Danny het volgende:
[..]
nah, dvd is kut, blu-ray ook, want een verzameling kost alsnog een halve kamer ruimte en je moet honderd waarschuwingsfilmpjes doorworstelen waarin wordt gezegd dat je niet mag kopiëren en je moet opstaan en schijfjes verwisselen en je moet die meuk afstoffen enz nez en dus downloaden we 1080P en spelen af op een mediaplayer.
Ik heb 900 dvd's en 1200 cd's. Liggen weg te rotten in tientallen dozen in de opslag. Alles wat daarop staat staat nu ook gewoon op m'n NAS, samen met alles wat ik na het afschaffen van aanschaf van verouderde meuk heb binnengehaald. Een nasje. In de meterkast.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
maar verzamelen is toch leuheuk![]()
Ik heb meer dan 100 dvd's staan
900 dvd'squote:Op dinsdag 25 september 2012 19:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb 900 dvd's en 1200 cd's. Liggen weg te rotten in tientallen dozen in de opslag. Alles wat daarop staat staat nu ook gewoon op m'n NAS, samen met alles wat ik na het afschaffen van aanschaf van verouderde meuk heb binnengehaald. Een nasje. In de meterkast.
[ afbeelding ]
Dat is óók verzamelen.
Maar dan met gemak. In de woonkamer, slaapkamer en beide kinderkamers staat een mediaspeler die vanaf het netwerk streamt en in de cv kast staat er een aangesloten op de beamer. Makkelijker kan het niet.
En op XBMC heb je ook mooie hoesjesquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb 900 dvd's en 1200 cd's. Liggen weg te rotten in tientallen dozen in de opslag. Alles wat daarop staat staat nu ook gewoon op m'n NAS, samen met alles wat ik na het afschaffen van aanschaf van verouderde meuk heb binnengehaald. Een nasje. In de meterkast.
[ afbeelding ]
Dat is óók verzamelen.
Maar dan met gemak. In de woonkamer, slaapkamer en beide kinderkamers staat een mediaspeler die vanaf het netwerk streamt en in de cv kast staat er een aangesloten op de beamer. Makkelijker kan het niet.
godverdomme heel de nacht in de rij gelegen en ik had nog geen kaartjes. Ja lieve twintigers... toen kon je niet online bestellen maar lag je gewoon voor het vvv kantoor in je slaapzak.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef roelofjan het volgende:
U2 in de Kuip.
[ afbeelding ]
Waar kan ik me aanmelden?
Daar was ik bij. Als 11-jarig JD'tje, met m'n ouders mee. Vooruit, is pas 19,5 jaar geleden ipv 25, maar toch.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef roelofjan het volgende:
U2 in de Kuip.
[ afbeelding ]
huh? 1987 - 2012 =25 jaar.quote:Op woensdag 26 september 2012 06:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar was ik bij. Als 11-jarig JD'tje, met m'n ouders mee. Vooruit, is pas 19,5 jaar geleden ipv 25, maar toch.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef roelofjan het volgende:
U2 in de Kuip.
[ afbeelding ]
Ik was bij de Zooropa tour in 1993quote:
*typefoutenquote:de honderden typfouten (wat je immers gewend bent met je computer)
Helemaal mee eens. Alles is veel gejaagder nu. 24 uurs economie en altijd bereikbaar moeten zijn. Niks is zeker en vast meer.quote:Op maandag 24 september 2012 14:23 schreef kleinvogelijn het volgende:
Heerlijk lijkt me dat, ik zou zo weer terug willen naar die tijd. Geen gezeik met altijd bereikbaar moeten zijn met je mobiel; in die tijd was je gewoon niet thuis. Afspreken op het station bij de meeting point, iemands (vaste!) tellefoonnummer op een bierviltje schrijven, dat soort dingen. Die tijd was veel relaxter, minder gestresst. Wij speelden gewoon buiten in de bomen, waren aan het hinkelen of blikspuiten. Nu hebben de kinderen op de lagere school al een smartphone, een facebook en hyvesprofiel en hangen ze de halve dag voor de pc/tv.
De technische vooruitgang is mooi, maar dat betekent niet dat het in 1987 minder goed was:)
Teletekst is nog altijd mijn nieuwsbron.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Je nieuwsbronnen zijn de papieren krant en teletekst.
De mijne ook. Lekker tijdens het ontbijt even teletekst lezen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |