Had je toen wel kabeltv?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:47 schreef RonnieHansen het volgende:
25 jaar terug zou ik geen probleem vinden, dat heb ik allemaal al eens meegemaakt. 50 jaar terug zou ik ook niet erg vinden. De sixties was een mooie tijd heb ik wel eens gehoord.
Ja in 1987 hadden we al kabel tv met Superchannel en MTVquote:
Ah, dat had ik niet verwacht.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:49 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Ja in 1987 hadden we al kabel tv met Superchannel en MTV
Dat ze 's stoppen met schakelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Van mij mag het.
Het probleem wordt dan natuurlijk wel om diverse mensen te overtuigen om bepaalde fouten niet te maken...
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.quote:en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
De auto kent geen automaat, geen stuurbekrachtiging, en je moet nog met de hand choken 's ochtends
Geen probleem; ik ken de meeste vaste nummers nog altijd uit het hoofd.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Qua techniek.
Dàt zal wennen zijn...
Geen internet meer. Je nieuwsbronnen zijn de papieren krant en teletekst. Bellen moet weer met de telefoon met snoer, en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
Koop een DAFquote:De auto kent geen automaat,
Niet nodig als je auto geen twee ton weegtquote:geen stuurbekrachtiging,
Als je dit allemaal denkt, dan ben je tien jaar te weinig teruggegaan.quote:en je moet nog met de hand choken 's ochtends... Geen airco, geen parkeersensoren, vier versnellingen en slechts een analoge radio die na verloop van tijd verloopt en steeds weer bijgesteld moet worden.
Euro's? in 1987?quote:In winkels valt niet te pinnen meer, alles gaat met overschrijvingskaarten (een apparaat van 1000 euro kost dus 4 overschrijvingskaarten van 300 euro per stuk).
Er bestond toen ook al jaren zoiets als een telefoon...quote:Geld ophalen gaat tijdens kantooruren via de (post)bank, wachten in de lange rij en een overschrijvingskaart uitschrijven. Verificatie gaat op het oog met de net gezette handtekening. Zo onbetrouwbaar als maar kan.
Emailen? Niks hoor, pak de typemachine maar, met het busje typex voor de honderden typfouten (wat je immers gewend bent met je computer) en typ je brief. In een envelop, postzegel erop en de volgende dag is 'ie aan de andere kant van het land.
In die tijd leerden mensen op school nog fatsoenlijk Nederlands schrijven. In schoonschrift. Met een kroontjespenquote:Solliciteren gaat trouwens niet meer per mailtje of via LinkedIn, maar met handgeschreven brief (die je vanwege schrijffouten 12x opnieuw moet schrijven), aan de hand waarvan handschrift analisten gaan bepalen of je in aanmerking komt voor een eerste gesprek.
Leuk idee, maar je haalt wat tijdperken door elkaar.quote:Elke tijd heeft zijn charme.
Mwah, volgens mij vallen de jaren 80 harstikke mee als ik het zo lees. Het enige noemenswaardige is dat het internet zo retetraag was dat je er niks mee kon en dat je waarschijnlijk betaalde per mb. Geen smartphones en muziek draaide je af in lp's, die zijn de laatste tijd weer booming, vele malen beter dan cd's en mp3, oud is nog niet zo slecht.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:04 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.
Automatische versnellingsbakken stammen uit de jaren '50, en stuurbekrachtiging uit de jaren 70.
Er was geen FOK! toen hequote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
1987. Doe maar. Lekker Bassie en Adriaan kijken, foute actiefilms, robot parades met met Chiet Titulaer, Transformers (niet die meuk van nu), G.I Joe, Sky Channel met Fun Factory etc.
Ja, ik zou zonder meer 25 jaar terug willen.
Dus?quote:
Maar nog niet zoals nu.. xs4all begon als eerste nederlandse inbel provider in 1993 en het surfen langs www pagina's die met hyperlinks aan elkaar hangen zoals we nu nog steeds doen stamt uit begin jaren 90.quote:
En acceptabele benzineprijzen!quote:
Dat ding was toen al antiek.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:26 schreef Karina het volgende:
[..]
De auto's zagen er wel leuker uit vind ik:
[ afbeelding ]
Ik heb niet zoveel met auto's maar als ik een oude serie op tv kijk, zijn de oude auto's toch het eerste wat me opvalt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:40 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dat ding was toen al antiek.
[ afbeelding ]
DIT is pas een auto uit dat tijdperk! Mag ik een doekje? Mijn kruis is vochtig...
Klopt. Als mijn kids Ome Willem kijken en hij is buiten bezig, zie je allemaal Opel Ascona's, oude Kadetts enzo. Fordjes, bar weinig japanse auto's eigenlijk. Grotendeels allemaal europese bakken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met auto's maar als ik een oude serie op tv kijk, zijn de oude auto's toch het eerste wat me opvalt.
Seal, Andy en Crockerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:46 schreef Arquero het volgende:
[..]
Dat dus. Fun Factory met die zeehond en krokodil
Owja!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:09 schreef Arquero het volgende:
Zoek het net ff op; die zeehond heette Snoot.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Lastpost het volgende:
Het enige van de hedendaagse techniek dat wat mij betreft zo mag verdwijnen is de mobiele telefoon, wat een ergernis.
Ik vind mobiele telefoons eigenlijk best handig.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Lastpost het volgende:
Het enige van de hedendaagse techniek dat wat mij betreft zo mag verdwijnen is de mobiele telefoon, wat een ergernis.
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind mobiele telefoons eigenlijk best handig.
Dat zal misschien ook wel te maken hebben met wie je omgaat. Zowel een groot deel van mijn vrienden als ik hebben helemaal geen whatsapp en als we ergens zitten is ook niemand die continu op z'n mobieltje kijkt. Dat je je stoort aan overgebruik van mobiele telefoons, betekent nog niet dat die dingen niet handig zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.
Maar dat vind ik nog niet het ergste eigenlijk, dat godverdomme iedereen altijd en overal dat ding denkt nodig te hebben en ook ongeneerd gebruikt, of je nou staat te praten met diegene, midden in een vergadering zit, uit eten bent, bij een concert staat of rustig in de metro zit, bioscoop bezoekt, naar het theater gaat, in het ziekenhuis in de wachtkamer zit, naar een openbaar toilet gaat, op een verjaardag, écht altijd en overal zie ik dat ding verschijnen.
Ik kan niet meer normaal een gesprek aan gaan met iemand want o wee als ze hun status update niet bijhouden, niet reageren, niet kijken wie ze leuk vind, het biepje van de email, de buzz van Facebook, het getril van de app-store, de achterlijke ringtone van vriendje-lief, de nieuwe tweet, een weerbericht update, een systeemmelding, een sms-je ... het maakt godverdomme niet uit of de wereld vergaat, als ze dat maar direct kunnen lezen.
"Heb kut geslapen?", Hoezo? "Werd vannacht wakker gewhatsapped",![]()
Dat idee, en me dat natuurlijk niet gewoon vertellen, nee eerst even via de Facebook-chat want stel je voor dat we straks IRL nog iets te melden hebben dat ik nog niet had kunnen zien of lezen op Facebook.
Dan te bedenken dat ik nota bene IT'er ben, maar als er iets structureel uit staat/sporadisch gebruikt wordt, dan is het die mobiel wel.
Soms ook gewoon expres, dan wacht ik een uur of 5 met antwoorden en kijk ik naar het display.
"5 nieuwe whatsapp berichten, 1 gemiste voicemail, Facebookchat, 1 nieuw SMS bericht, 4 gemiste oproepen" en dat alles omdat ik niet binnen 5 uur heb geantwoord op de vraag "Heb je zin om zondag wat te drinken?", verstuurd op dinsdag.
25 jaar geleden hadden tv's wel een afstandsbediening.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:52 schreef CafeRoker het volgende:
Ach, 25 jaar terug was zo erg nog niet. Wat waarschijnlijk wel erg zou opvallen is hoeveel er toen nog over was dat toen al 25 jaar oud was; radio's, tv's, auto's. Net als nu niet iedereen een splinternieuwe auto heeft zag je toen toch nog veel oude eendjes op de weg. En tv's met behoorlijk bolle beeldbuizen en geen afstandsbediening.. dat soort spul.
Het zou ook wel even wennen zijn dat spullen zoals gereedschap erg duur waren, maar voor de verandering wel eens langer dan een half jaar mee gingen.
Zelfs 35 jaar geleden al, hoewel het merendeel van de AB's uit die tijd nog bestond uit AB's met kabel of met ultrasoon.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden tv's wel een afstandsbediening.
De nieuwe ja. Tussen de tv's die toen in de huiskamers stonden zaten ook oude hokken uit 1970 zonder afstandsbedieningquote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar heel veel mensen hadden nog gewoon een oude tv staan. Ik moest als kleine Royco gewoon naar de tv lopen om hem op 1 van de andere 12 zenders te zetten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
daarom heb ik mijn smartphone en facebook eruit gegooid. Weer een standaard nokia met een sim-only abbo. I-pad heb ik ook verkocht. Moest 3 weken afkicken, maar wat een rust!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik erger me rot, iedereen die constant maar verwacht dat je direct antwoord, opneemt, terug whats-appt, liked, volgt of wat dan ook.
Maar dat vind ik nog niet het ergste eigenlijk, dat godverdomme iedereen altijd en overal dat ding denkt nodig te hebben en ook ongeneerd gebruikt, of je nou staat te praten met diegene, midden in een vergadering zit, uit eten bent, bij een concert staat of rustig in de metro zit, bioscoop bezoekt, naar het theater gaat, in het ziekenhuis in de wachtkamer zit, naar een openbaar toilet gaat, op een verjaardag, écht altijd en overal zie ik dat ding verschijnen.
Ik kan niet meer normaal een gesprek aan gaan met iemand want o wee als ze hun status update niet bijhouden, niet reageren, niet kijken wie ze leuk vind, het biepje van de email, de buzz van Facebook, het getril van de app-store, de achterlijke ringtone van vriendje-lief, de nieuwe tweet, een weerbericht update, een systeemmelding, een sms-je ... het maakt godverdomme niet uit of de wereld vergaat, als ze dat maar direct kunnen lezen.
Dat idee, en me dat natuurlijk niet gewoon vertellen, nee eerst even via de Facebook-chat want stel je voor dat we straks IRL nog iets te melden hebben dat ik nog niet had kunnen zien of lezen op Facebook.
Dan te bedenken dat ik nota bene IT'er ben, maar als er iets structureel uit staat/sporadisch gebruikt wordt, dan is het die mobiel wel.
Soms ook gewoon expres, dan wacht ik een uur of 5 met antwoorden en kijk ik naar het display.
"5 nieuwe whatsapp berichten, 1 gemiste voicemail, Facebookchat, 1 nieuw SMS bericht, 4 gemiste oproepen" en dat alles omdat ik niet binnen 5 uur heb geantwoord op de vraag "Heb je zin om zondag wat te drinken?", verstuurd op dinsdag.
Die smartphone eruit is een ding, maar een iPad is toch wel handig zo af en toe. ff snel iets opzoeken op de bank gaat wel makkelijk ipv eerst naar de mac lopen, inloggen, klikkerdeklik enzo....quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:55 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
daarom heb ik mijn smartphone en facebook eruit gegooid. Weer een standaard nokia met een sim-only abbo. I-pad heb ik ook verkocht. Moest 3 weken afkicken, maar wat een rust!
Hij is leuk... Het topic gaat over 25 jaar geleden. Maar jij bedoelt vast geen 28MC. Haal er maar één MC vanafquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:24 schreef lieke81 het volgende:
28 jaar geleden hadden we geen mobieltje, maar wel een 25mc bakkie...
Ik heb regelmatig onderkanten van viaducten aangetikt met die enorme zwieper op m'n autoquote:Geloof dat iedereen zo'n ding had bij ons. (ooms tantes opa en oma er stond er een in iedere huiskamer) Dat was wel leuk... zeker als de antenne langer was dan officieel mocht
quote:Veel andere dingen die TS noemt waren er toen al wel, dan zou TS nog 10 of 25 jaar verder terug moeten...
was toch 27mc??? Daarbij had je ook QSL-kaarten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij is leuk... Het topic gaat over 25 jaar geleden. Maar jij bedoelt vast geen 28MC. Haal er maar één MC vanaf
[..]
Ik heb regelmatig onderkanten van viaducten aangetikt met die enorme zwieper op m'n auto
[..]
ASCII Art heet dat en het bestaat nog steeds.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:11 schreef geevee het volgende:
of plaatjes die uit een soort letters waren opgebouwd,
Dan ga ik die finale in de kroeg kijken, Daar was ik toen te jong voor, maar nu dus niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:17 schreef Karina het volgende:
Als het nu 1987 is dan is het volgend jaar 1988 en dan ga ik naar de finale van het EK denk ik
Wij hadden al 3,5 inch. Dubbelzijdig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:13 schreef Igen het volgende:
25 jaar geleden waren dit nog de meestgebruikte diskettes:
[ afbeelding ]
veel eerder.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:04 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
25 jaar geleden hadden wij al telefoonboeken.
Automatische versnellingsbakken stammen uit de jaren '50, en stuurbekrachtiging uit de jaren 70.
betamaxquote:Op zondag 22 juli 2012 14:46 schreef Jellereppe het volgende:
Als je films wilde kijken dan behoorde je naar de videotheek te gaan om een paar videobanden te scoren.
zelf in de jaren 70 had je AB'squote:Op woensdag 25 juli 2012 12:24 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De nieuwe ja. Tussen de tv's die toen in de huiskamers stonden zaten ook oude hokken uit 1970 zonder afstandsbediening
Je neemt me de woorden uit de mond. Ik ben zelf IT'er en sinds kort leeraar, en zou soms mijn telefoon gewoon weg willen gooien. Desondanks dat mensen weten dat ik het gros van de tijd tussen kantoor uren of voor de klas sta, of met studenten IT projecten aan het doen ben, verwachten mensen nog steeds van mij dat ik altijd bereikbaar ben telefonisch, per SMS, per email, en verwachten dat ik altijd gelijk terug reageer. En 99% van de tijd is het echt niets dringends.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Goh, dat verbinding stabiel kon ik inderdaad ook horen aan het geluid. Qua providers heb ik nooit veel verschillende gehad, dus kan daar niet over oordelen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik kon aan de piepjes van mijn modem herkennen welke provider werd gebeld, en ook of de verbinding stabiel zou worden. Als er een iets afwijkend patroon in het gekrijs te horen was kon ik beter de verbinding verbreken en opnieuw proberen.
Kun je dat telefoongebruik tijdens de les niet gewoon verbieden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 06:12 schreef AgitoM het volgende:
Leerlingen van mij hebben inmiddels de aandacht spanne van een goudvis. Zitten te werken met hun telefoon op hun bureau tussen hunzelf en hun keyboard (want stel hij ligt niet in je gezichtsveld en je krijgt een berichtje binnen), vervolgens klagen dat ze programeren absoluut nier begrijpen. (Niet zo vreemd als je je er niet op concentreert).
Nee, dat ik mag ik niet. Leerlingen hebben namelijk het recht bereikbaar te zijn voor noodgevallen. Mogen zelfs de klas verlaten om een telefoon op te nemen in geval van nood. (Iets waar veel vuldig misbruik van word gemaakt) De regels van de school stellen uitsluitend dat electronische apparaten niet in zicht op tafel mogen liggen. Iets waar geen diciplinaire maatregelen tegenover staan als ze het wel doen. Ik kan hoogstens tijdelijk een telefoon in beslag nemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je dat telefoongebruik tijdens de les niet gewoon verbieden?
dealextreme!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:07 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Nee, dat ik mag ik niet. Leerlingen hebben namelijk het recht bereikbaar te zijn voor noodgevallen. Mogen zelfs de klas verlaten om een telefoon op te nemen in geval van nood. (Iets waar veel vuldig misbruik van word gemaakt) De regels van de school stellen uitsluitend dat electronische apparaten niet in zicht op tafel mogen liggen. Iets waar geen diciplinaire maatregelen tegenover staan als ze het wel doen. Ik kan hoogstens tijdelijk een telefoon in beslag nemen.
Echter met oog op "klantvriendelijkheid" werd dit mij afgeraden, hoger management is doodsbang dat ouders komen zeuren of leerlingen op de sociale media gaan klagen en zodoende de reputatie van de school schaden. Hoop collega's nemen het risico op een slechte persoonlijke reputatie niet meer, en laten leerlingen hun gang gaan.
Tijdens projecten is het beter geregelt, studenten mag ik een schriftelijke waarschuwing geven, die uiteindelijk kan leiden tot een diciplinaire hoorzitting een taakstraf en/of een slecht cijfer.
Belangrijk detail is dat ik op een school werk in een Aziatisch land, en dat in dat land vrijheid van meningsuiting in principe pas op gang kwam met de introductie van sociale media. De regering, tot de conclusie komend dat ze het niet onder controle kunnen houden zonder Stalinistische maatregelen, en veel onpopulair makende rechtzaken, laten het schoorvoetend toe.
Dit resulteert echter dat het hele land nu vol zit met zure toestenbord helden die elke scheet die ze dwars zitten online gooien. Nu is dat niet zo erg, maar de bevolking lijkt niet in staat alles wat online staat enigzins te relativeren, wat tot op zekere mate blijkt uit de reacties van sommige managers op sommige kritiek.
Ik ga mezelf opzoeken en wat dingen vertellen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:17 schreef Karina het volgende:
Als het nu 1987 is dan is het volgend jaar 1988 en dan ga ik naar de finale van het EK denk ik
Trouwens een ander effect van 25 jaar terug in de tijd gaan. Authoritaire landen waar de regering de touwtjes nog stevig in handen heeft door gebrek aan Sociale Media.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:07 schreef AgitoM het volgende:
Belangrijk detail is dat ik op een school werk in een Aziatisch land, en dat in dat land vrijheid van meningsuiting in principe pas op gang kwam met de introductie van sociale media. De regering, tot de conclusie komend dat ze het niet onder controle kunnen houden zonder Stalinistische maatregelen, en veel onpopulair makende rechtzaken, laten het schoorvoetend toe.
Dit resulteert echter dat het hele land nu vol zit met zure toestenbord helden die elke scheet die ze dwars zitten online gooien. Nu is dat niet zo erg, maar de bevolking lijkt niet in staat alles wat online staat enigzins te relativeren, wat tot op zekere mate blijkt uit de reacties van sommige managers op sommige kritiek.
Een apparaat van 1000 euro had je toen niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Qua techniek.
Dàt zal wennen zijn...
Geen internet meer. Je nieuwsbronnen zijn de papieren krant en teletekst. Bellen moet weer met de telefoon met snoer, en je moet alle nummers weer uit je hoofd gaan kennen.
De auto kent geen automaat, geen stuurbekrachtiging, en je moet nog met de hand choken 's ochtends... Geen airco, geen parkeersensoren, vier versnellingen en slechts een analoge radio die na verloop van tijd verloopt en steeds weer bijgesteld moet worden.
In winkels valt niet te pinnen meer, alles gaat met overschrijvingskaarten (een apparaat van 1000 euro kost dus 4 overschrijvingskaarten van 300 euro per stuk). Geld ophalen gaat tijdens kantooruren via de (post)bank, wachten in de lange rij en een overschrijvingskaart uitschrijven. Verificatie gaat op het oog met de net gezette handtekening. Zo onbetrouwbaar als maar kan.
Emailen? Niks hoor, pak de typemachine maar, met het busje typex voor de honderden typfouten (wat je immers gewend bent met je computer) en typ je brief. In een envelop, postzegel erop en de volgende dag is 'ie aan de andere kant van het land.
Solliciteren gaat trouwens niet meer per mailtje of via LinkedIn, maar met handgeschreven brief (die je vanwege schrijffouten 12x opnieuw moet schrijven), aan de hand waarvan handschrift analisten gaan bepalen of je in aanmerking komt voor een eerste gesprek.
Elke tijd heeft zijn charme.
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb een mobiel, maar die gebruik ik als HUIS-telefoon.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een ouwe Nokia, ik kan alleen bellen en gebelt worden en af en toe een sms sturen, en dat is meer dan genoeg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb een mobiel, maar die gebruik ik als HUIS-telefoon.
Als ik 'm bij me heb staat hij UIT en gaat pas aan als ik moet BELLEN (of even internet moet checken). Belt er een onbekend nummer? Neem ik niet eens op.
Godsirritant als je in gesprek bent met iemand en die pakt z'n telefoon op om een kwartier over het weer te lullen. Bij de kassa proberen te betalen met dat ding tussen schouder en oor geplakt etc. En dan ook nog zo hard praten dat je bijna zou denken dat ze elkaar ook zónder telefoon zouden kunnen verstaan.
De uitvinding an sich is prima, maar mensen kunnen er niet mee omgaan.
Maar goed, terug naar 1987. Amiga spelletjes kopiëren in de computerwinkel(!) met x-copy, kijken hoe de blokjes opliepen
Dat neem ik op de koop toe. Zonder 'afzender' neem ik niet op. Simpelquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:05 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog een ouwe Nokia, ik kan alleen bellen en gebelt worden en af en toe een sms sturen, en dat is meer dan genoeg.
Maar wat ik onzinnig vind is niet opnemen als er een onbekend nummer belt. Ik bel zo vaak personen met nummerherkenning uit. Dus als ik verzoek krijg van de chef of van wie dan ook bepaalde mensen terug te bellen, omdat die een vraag of verzoek hebben. Bel ik met nummerherkenning uit. Neem je niet op omdat je geen nummers zonder nummerherkenning niet opneemt. Krijg je ook geen antwoord of de kans om iets te verzoeken.
doen die clubs waar je meisjes kunt huren ook?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat neem ik op de koop toe. Zonder 'afzender' neem ik niet op. Simpel
kun je zo boeken moet je alleen andere taal lerenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:54 schreef Swiffer het volgende:
Even ingaand op de TT; lijkt me heerlijk! Rustigere (minder gestresste) samenleving, geen sociale druk die via allerlei kanalen je privesfeer komt binnendringen, doe mij maar een enkeltje hoor!
Werkte jij in die computerwinkel? Zo nee, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat voor elkaar kreeg zonder gesnapt te worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar goed, terug naar 1987. Amiga spelletjes kopiëren in de computerwinkel(!) met x-copy, kijken hoe de blokjes opliepen
Waar is de nederlandse cultuur uit de jaren 70/80 te vinden dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef T42 het volgende:
[..]
kun je zo boeken moet je alleen andere taal leren
Nee, ik werkte er niet. Zaak heette H&P Computers in Rotterdam en als je daarheen ging met de koffertje met floppy's dan kon je daar gaan zitten achter een van de aanwezige Amiga's. Naast die Amiga stond een bak met de nieuwste games en die kon je dan gewoon even een paar uurtjes op je gemak kopiëren. Ging altijd met een vriend van me daarheen, en zo nu en dan kwamen er nog wat andere Amigausers langs die ik dan kende van school ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Werkte jij in die computerwinkel? Zo nee, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat voor elkaar kreeg zonder gesnapt te worden.
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"quote:Op zondag 22 juli 2012 14:46 schreef Jellereppe het volgende:
Als je films wilde kijken dan behoorde je naar de videotheek te gaan om een paar videobanden te scoren.
precies, en niet even kunnen bellen ofzo, stond je daar te wachten...na 20 min. ga je weg, naar huis...uur later staat diegene op de stoep, niet eens over de zeik: "ik had vertraging"quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:07 schreef mighty_myte het volgende:
25 jaar geleden was ik 6. Kan het me nog prima herinneren.
Ik had het dit weekend over hoe het ook weer ging als je iets afsprak dat mis liep.
Stel, je spreekt af iemand van het treinstation af te halen, maar je trein heeft vertraging.
Onmogelijk om door te geven. Ik heb het (zoals velen) wel een gehad dat je mekaar echt
totaal kwijt was.
niet nederlands maar wel terug de tijd inquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Waar is de nederlandse cultuur uit de jaren 70/80 te vinden dan?
Arnhem, nee joh, dat accent krijg ik niet in mn systeemquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
niet nederlands maar wel terug de tijd in
of je gaat in arnhem werken
Oeh dat weet ik nog wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, ik werkte er niet. Zaak heette H&P Computers in Rotterdam en als je daarheen ging met de koffertje met floppy's dan kon je daar gaan zitten achter een van de aanwezige Amiga's. Naast die Amiga stond een bak met de nieuwste games en die kon je dan gewoon even een paar uurtjes op je gemak kopiëren. Ging altijd met een vriend van me daarheen, en zo nu en dan kwamen er nog wat andere Amigausers langs die ik dan kende van school ofzo.
Eigenaar van die zaak interesseerde het geen zak. Die kopieerde net zo hard mee
Haha, moest dat ook nog gebeuren, damn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
"SVP terugspoelen voor terugbrengen!"
Ja, want als je dat niet had gedaan, vroegen ze er rustig 1 of 2 gulden voor ( als een soort boete )quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, moest dat ook nog gebeuren, damn.
Haha, wat een tijden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:26 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ja, want als je dat niet had gedaan, vroegen ze er rustig 1 of 2 gulden voor ( als een soort boete )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |