abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114824744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet.

Maar de zaken die uit die uitgangspunten worden afgeleid zijn zowel in de wiskunde als in de wetenschap eenduidig en derhalve cultuuronafhankelijk. Bovendien hebben deze twee disciplines hun praktische nut uitvoerig bewezen. Kennelijk zijn ze zeer betrouwbare manieren om de wereld te modelleren.
In de wiskunde heerst veel consensus,maar niet volledig. Als tegenvoorbeeld voor je uitspraak werd het constructionisme al genoemd. Zo verwerpen sommige wiskundigen bewijzen uit het ongerijmde.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:48:09 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_114824935
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

In de wiskunde heerst veel consensus,maar niet volledig. Als tegenvoorbeeld voor je uitspraak werd het constructionisme al genoemd. Zo verwerpen sommige wiskundigen bewijzen uit het ongerijmde.
Sja, in geen enkel vakgebied heerst een volledige consensus op wat dan ook. Maar die meningsverschillen zijn in geen geval cultuurafhankelijk. En dat is voornamelijk omdat "dat geloven wij van oudsher" in de wetenschap als argument nooit serieus genomen wordt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2012 @ 22:53:08 #278
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114825239
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, in geen enkel vakgebied heerst een volledige consensus op wat dan ook. Maar die meningsverschillen zijn in geen geval cultuurafhankelijk. En dat is voornamelijk omdat "dat geloven wij van oudsher" in de wetenschap als argument nooit serieus genomen wordt.
Ik was meer benieuwd naar een reactie van je op yarnamc. :P
  zondag 29 juli 2012 @ 22:55:24 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_114825367
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik was meer benieuwd naar een reactie van je op yarnamc. :P
Ah ja, da's waar ook. Daar wou ik even de tijd voor nemen, dus ik ben bang dat dat morgen wordt. Maar ik beloof je dat ik daar nog op reageer. ;)
pi_114836229
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, cultuur is idd niet een belangrijke factor in dit voorbeeld. Maar je uitspraak dat resultaten in de wiskunde altijd eenduidig zijn, is dus simpelweg niet waar.
  maandag 30 juli 2012 @ 09:59:53 #281
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114837238
Dat verhaal van Leibniz is nog niet zo overtuigend. http://www.epimedium.nl/filosofie/maarten/leibniz/leibniz.html

En als het wel overtuigend was zou het overgrote deel van de mensheid (of wetenschappers) het al wel omarmd hebben.

Wat mij betreft bestaat God wel ( ergens), dat zal me een zorg zijn. De god uit de bijbel en de koran lijkt me alleen hoogst onwaarschijnlijk. En daar gaat het mij iig om.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_115871559
Dus je denkt wel dat er een God is maar hij kan dus niet zijn zoals hij beschreven staat in de bijbel?
Hoe zou je hem anders willen omschrijven dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_116080439
Het Heelal
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:05:37 #284
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116085771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dus je denkt wel dat er een God is maar hij kan dus niet zijn zoals hij beschreven staat in de bijbel?
Hoe zou je hem anders willen omschrijven dan?
Ik drukte me wat ongelukkig uit. Ik bedoelde: er zou best een god kunnen zijn. Ergens. Verstopt in een donker hoekje van het universum. Bewijs dat er GEEN god is, kan niet geleverd worden. Maar bepaalde, door mensen daaraan toegeschreven eigenschappen kunnen wel hoogst onwaarschijnlijk geacht worden.

Je maakt mij dus niet wijs dat God alwetend, almachtig en algoed is t.o.v. mensen.

Verder heb ik nog niet echt een god gevonden die niet alwetend, almachtig is en het beste voorheeft met de mensen. Misschien de klassiek Griekse goden onderling. Maar los van dat daar ( helaas, hoe vet zou dat zijn ) niemand meer in gelooft, is het wetenschappelijk een zeer onjuiste religie dus die valt ook af.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_121533254
<knip> nee dank je.

[ Bericht 95% gewijzigd door Molurus op 14-01-2013 08:24:05 ]
pi_121533442
Oh, het beste godsbewijs wordt geleverd door Octopus Paul.
Zi de bewijsvoering onder http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/, zij het enigszins verspreid over dit onderwerp. Maar dat is natuurlijk ook niet zo vreemd: nieuwe ideeën hebben tijd nodig om zich een plaats te vinden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 14 januari 2013 @ 09:02:21 #287
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121536311
Jullie Christengod is een leugen. Ik ben de echte God.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121540453
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ik drukte me wat ongelukkig uit. Ik bedoelde: er zou best een god kunnen zijn. Ergens. Verstopt in een donker hoekje van het universum. Bewijs dat er GEEN god is, kan niet geleverd worden. Maar bepaalde, door mensen daaraan toegeschreven eigenschappen kunnen wel hoogst onwaarschijnlijk geacht worden.

Je maakt mij dus niet wijs dat God alwetend, almachtig en algoed is t.o.v. mensen.

Verder heb ik nog niet echt een god gevonden die niet alwetend, almachtig is en het beste voorheeft met de mensen. Misschien de klassiek Griekse goden onderling. Maar los van dat daar ( helaas, hoe vet zou dat zijn ) niemand meer in gelooft, is het wetenschappelijk een zeer onjuiste religie dus die valt ook af.
alle religies zijn wetenschappelijk oneindig onwaarschijnlijk. (misschien niet boeddhisme ofzo, daar weet ik te weinig van af)
  maandag 14 januari 2013 @ 13:02:19 #289
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_121542914
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:02 schreef sinepedraap het volgende:
Jullie Christengod is een leugen. Ik ben de echte God.
Jij ook al?
I thought you thought
pi_121552374
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah ja, da's waar ook. Daar wou ik even de tijd voor nemen, dus ik ben bang dat dat morgen wordt. Maar ik beloof je dat ik daar nog op reageer. ;)
pi_121553101
Ik heb gezien dat je 95% van mijn reactie hebt gewijzigd alleen maar omdat je dacht dat ik een website probeerde te promoten terwijl dit niet het geval was. Ik heb de persoon alleen maar de site verwezen omdat daar de info stond die ik zou geven want ik kan niet een hele website op 1 berichtje zetten. Het zou daarom rechtvaardig van je zijn als je de rest van de reactie terug geeft zonder de site. Maar voor de rest begrijp ik het wel. Mvg brani
pi_121553241
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:50 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

alle religies zijn wetenschappelijk oneindig onwaarschijnlijk. (misschien niet boeddhisme ofzo, daar weet ik te weinig van af)
pi_121553699
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef malikbrani het volgende:
Ik heb gezien dat je 95% van mijn reactie hebt gewijzigd alleen maar omdat je dacht dat ik een website probeerde te promoten terwijl dit niet het geval was. Ik heb de persoon alleen maar de site verwezen omdat daar de info stond die ik zou geven want ik kan niet een hele website op 1 berichtje zetten. Het zou daarom rechtvaardig van je zijn als je de rest van de reactie terug geeft zonder de site. Maar voor de rest begrijp ik het wel. Mvg brani
Je post was niet veel meer dan de stelling dat het bewijs voor een almachtige niet in het Christendom te vinden is maar wel op je website.

Laat nou eerst maar eens zien dat je on topic (over de Islam hebben wij andere topics) bij kunt dragen aan de discussie hier.

Voor algemene vragen over dit forum (Filosofie en Levensbeschouwing) en het beheer daarvan kun je hier terecht:

F&L / [F&L feedback #2] Tuchtig hier uw mods

Mvg, Molurus. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 14-01-2013 17:35:16 ]
pi_121554732
Je vergist je, er is wel een geloof waarbij wetenschap en religie samengaan en elkaar met open armen ontvangen. Dat is de islam. Er zijn duizenden bewijzen hiervoor . Een daarvan is dit: in de koran staat dat god de aarden en hemelen (dus het hele universum) uit elkaar heeft gesplitst waarna alle materie is ontstaat (staat in koran 21/30). Dus dat betekent dat de aarde en de rest van het universum dezelfde oorsprong hebben. Dat is ook precies zo bij de big bang die wetenschappelijk is bewezen. En ook bij de big bang is alle materie uit elkaar geknald. Volgens de wetenschappers is het universum zich steeds gaan uitbreiden en groter geworden. Ook dit heeft god in de qoran gezegd (in qoran 16/12 zoek maar op als je niet gelooft). Wie kon dit in de middeleeuwen anders hebben gezegd dan God, de auteur van de qoran.
pi_121554793
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je post was niet veel meer dan de stelling dat het bewijs voor een almachtige niet in het Christendom te vinden is maar wel op je website.

Laat nou eerst maar eens zien dat je on topic (over de Islam hebben wij andere topics) bij kunt dragen aan de discussie hier.

Voor algemene vragen over dit forum (Filosofie en Levensbeschouwing) en het beheer daarvan kun je hier terecht:

F&L / [F&L feedback #2] Tuchtig hier uw mods

Mvg, Molurus. ;)
pi_121554953
Beste malikbrani,

Voor een bespreking van de Islam kun je (onder meer) hier terecht:

F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #12

Dit topic gaat over het Christendom. Vriendelijk verzoek dus om hier het Christendom te bespreken en niet de Islam.
pi_121555066
haha, ik begrijp het. Excuses als jullie dachten dat dat de bedoeling was. Maar volgens mij ging de topic over het bestaan van god en ik schreef over het bestaan van god uit perspectief van islam. Maar het probleem is al opgelost dus laten we hier verder niet op ingaan. :-D
pi_121555159
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:48 schreef Molurus het volgende:
Beste malikbrani,

Voor een bespreking van de Islam kun je (onder meer) hier terecht:

F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #12

Dit topic gaat over het Christendom. Vriendelijk verzoek dus om hier het Christendom te bespreken en niet de Islam.
pi_121555239
Heb je dan ook topics waarbij christen en moslims elkaars ideen wisselen?
pi_121555261
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:51 schreef malikbrani het volgende:
haha, ik begrijp het. Excuses als jullie dachten dat dat de bedoeling was. Maar volgens mij ging de topic over het bestaan van god en ik schreef over het bestaan van god uit perspectief van islam. Maar het probleem is al opgelost dus laten we hier verder niet op ingaan. :-D
Over het al dan niet bestaan van 1 of meerdere goden hebben wij ook al talloze topics gehad. Maar als jij jouw eigen beeld daarvan vanuit het perspectief van de Islam graag en uitgebreid uiteen wilt zetten dan staat het je ook geheel vrij om daar een nieuw topic voor te openen.

Een topic getiteld "Christenen" lijkt me daarvoor weer minder geschikt. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')