Dan moet je kijken naar de ingredientenlijst. Proteinerepen is melkeiwit of whey of casseine of een blend + een hoop suikers + vaak toegevoegde vitamines.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:45 schreef zoz het volgende:
Gebruikt iemand hier de te dure proteïne repen?
Ik heb in de avond vaak zin om te snoepen en vraag me af of die repen een goed alternatief zijn.
Ik kan het wel geloven.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg moeilijk te geloven![]()
Wel moet ik zeggen dat ik gisteren uitging met een dexaprine en wat cola light (24u fast tijdens uitgaan, hardcore alles) en mensen toen vroegen of ik strak stond. Ik in de spiegel kijken en m'n ogen stonden inderdaad op pillenstand
Je kan af en toe wel je grenzen opzoeken, geen probleem. Maar ik zou gaan proberen van 100 naar 110 kilo 5 of 8 goede reps te gaan. En dan zo verder naar meer gewicht.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:14 schreef perseverance het volgende:
Ben niet echt aan het bb-en pur sang, maar ben benieuwd of jullie een paar tips hebben:
Met bankdrukken kan ik 100kg goed diep pakken (5 keer oid). Ik wil nog wat meer op de bp halen: wat is dan beter, eerst doortrainen op dit gewicht, of de grenzen opzoeken; ik doe nu wel eens 110kg en zelfs 120kg maar dan niet tot op de borst, eerder tot de helft... heeft dit zin?
Blijven doen. Of misschien eens rest pause proberen. Je doet er dan, zeg, 5, neem 20 seconden rust, nog een keer 5, 20 seconden rust, en dan zoveel je nog kan. Dan doe je er op zeker meer dan 10 en wordt je sterker.quote:Verder met chinups; ik kan er 10 (eventueel 3 setjes), een paar meer als ik het push, maar dan ben ik echt helemaal stuk. Dit is al heel lang zo! Het is een soort barriere waar ik niet doorheenkom. Wat is de oplossing?
Na een opwarm setje, setjes van 6-8 maken zo zwaar mogelijk en tot op je borst. Een van je laatstequote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:14 schreef perseverance het volgende:
Ben niet echt aan het bb-en pur sang, maar ben benieuwd of jullie een paar tips hebben:
Met bankdrukken kan ik 100kg goed diep pakken (5 keer oid). Ik wil nog wat meer op de bp halen: wat is dan beter, eerst doortrainen op dit gewicht, of de grenzen opzoeken; ik doe nu wel eens 110kg en zelfs 120kg maar dan niet tot op de borst, eerder tot de helft... heeft dit zin?
Verder met chinups; ik kan er 10 (eventueel 3 setjes), een paar meer als ik het push, maar dan ben ik echt helemaal stuk. Dit is al heel lang zo! Het is een soort barriere waar ik niet doorheenkom. Wat is de oplossing?
Maandag vrijdag is een goeie. Als je tenminste nog een dag schouders hebt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Na een opwarm setje, setjes van 6-8 maken zo zwaar mogelijk en tot op je borst. Een van je laatste
setjes een 1-3 RM doen, en daarna een setje een heel stuk lichter uitreppen tot je kapot bent. 20x of zo.
Dat werkt bij mij het beste.
Benchen met een spotter die je instureerd alleen maar z'n vingers d'r onder te steken. Verder niks (of pas enig sinds helpt als je weer omlaag aan het gaan bent tijdens je fail.
Verder goed liggen op de bench uiteraard, en 2x per week benchen. 1x op je eerste trainings dag, en nog een keer een paar dagen verder.
ja idd.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maandag vrijdag is een goeie. Als je tenminste nog een dag schouders hebt.
ja nou idd.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:34 schreef Snakey het volgende:
Een spotter helpt enorm inderdaad. En dan het liefst eentje die je wil verslaan, sterker zijn dan hem. Dan haal je alles uit de kast.
Enig idee hoe de VWA en de NL/EUse wetgeving hiermee omgaan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe weten we dat B&F geen Chinese meuk gebruikt?
Kan met het kraakbeen te maken hebben, ik heb er ook veel last van.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:09 schreef SunTzu het volgende:
Kut man, tijdens het opwarmen met squatten meteen een steek in m'n knie.
Legpress nergens last van, misschien verkeerde form.
Je hebt er duidelijk over nagedacht. Hulde daarvoor! Maar over die verzegeling. Mijn laatste emmer met whey van b&f zat in een plastic zak in een emmer. Daar is toch weinig aan verzegeld?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Enig idee hoe de VWA en de NL/EUse wetgeving hiermee omgaan?
Maar even in het kort om aan te geven hoe lastig fraude hierbij is:
* Alle wheypotten hebben een verzegeling van de distributeur. B&F kan hier niets aan veranderen.
* Distributeur krijgt whey aangeleverd, controleert het, plakt etikette, verzegelt het. Distributeur heeft een ISO22000 certificaat en voldoet aan de EU/NL voorwaarden en toezicht (HACCP en GMP).
* Producent maakt het product, producent heeft ook een ISO22000 certificaat en staat ook onder EU VWA toezicht (HACCP en GMP).
http://www.volac.com/life(...)lactive-ultrawhey-xp
De producent is een groot multinational bedrijf die duidelijk op schaal produceren. Door de grootte staan ze onder strenger toezicht en is het veel lastiger om te frauderen. Als de producent op (zie link) aangeeft dat product x 92% proteine heeft, dan verwacht de distributeur ook dat dit geleverd wordt. Omdat de distributeur dit controleert en er stappen tegenin kan brengen (aangeven bij VWA) die zeer fataal kunnen zijn voor de producent is fraude van de producent niet mogelijk
De distributeur ontvangt, controleert, verzegelt. Als de distributeur zou frauderen door chineese meuk te verkopen aan B&F, dan is dit makkelijk aan te tonen. B&F kan het ook laten controleren en als men er achter komt volgen dezelfde potentieel fatale consequenties. Dit soort grote bedrijven zijn te groot en hebben te veel geinvesteerd in kwaliteitscertificaten/procedures om vervolgens louche zaken te gaan doen.
De verkoper, B&F, ontvangt en stuurt naar de klant. Ze mogen contractueel en wettelijk niets meer veranderen aan de pot whey (bijv. verzegeling verbreken). Net zoals de Albert Heijn niet een mars reep mag openen, veranderen en dichtplakken.
Elk bedrijf boven B&F in de keten valt onder VWA toezicht, zijn grote bedrijven die zich niet alleen met B&F whey bezighouden en voldoen aan ISO22000, HACCP en GMP. Waarom zouden ze zich bezig houden met fraude? In welk onderdeel van de keten bevindt deze fraude zich dan, en hoe?
Al deze producten moeten voorzien zijn van een innerseal (eerste gebruikersverzegeling). Heb al een tijd niet bij B&F gekocht, maar kan mij herrinneren dat er zo'n plastic/papieren laagje onder de deksel zat die er eerst af moest halen. En als ze dit nu veranderd hebben moet er wel een labellering op de (dichte) plastic zak zitten die de verkoper ervan moet weerhouden om de inhoud te verwisselen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:22 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk over nagedacht. Hulde daarvoor! Maar over die verzegeling. Mijn laatste emmer met whey van b&f zat in een plastic zak in een emmer. Daar is toch weinig aan verzegeld?
Die innerseal zit er nog op.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Al deze producten moeten voorzien zijn van een innerseal (eerste gebruikersverzegeling). Heb al een tijd niet bij B&F gekocht, maar kan mij herrinneren dat er zo'n plastic/papieren laagje onder de deksel zat die er eerst af moest halen. En als ze dit nu veranderd hebben moet er wel een labellering op de (dichte) plastic zak zitten die de verkoper ervan moet weerhouden om de inhoud te verwisselen.
Te veel werk. Dat weegt niet op tegen je winst volgens mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:53 schreef Stereotomy het volgende:
Als je echt louche bent, kun je de innerseal voorzichtig lospulken, whey eruit gooien, Chinees poeder erin doen, en de seal weer dichtlijmen.
Maar, wat moet je B&F zijnde nou met zoveel whey?![]()
Paar onderbetaalde illegale Chinezen het werk laten doen. Chinees poeder, chinees werk, met een beetje geluk koken ze ook nog een lekker maaltje voor je 's avondsquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Te veel werk. Dat weegt niet op tegen je winst volgens mij.
Bij chinees poeder moet ik aan heroine denken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Paar onderbetaalde illegale Chinezen het werk laten doen. Chinees poeder, chinees werk, met een beetje geluk koken ze ook nog een lekker maaltje voor je 's avonds
Is inmiddels bijna goedkoper dan die whey bij B&F.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bij chinees poeder moet ik aan heroine denken.
Zou kunnen, als ik ga hurken hoor ik mijn knie ook kraken maar is normaal toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:08 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Kan met het kraakbeen te maken hebben, ik heb er ook veel last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |