'Zeuren' over auto's. Feit is en blijft dat bij auto's nog grote winst is te halen als mensen hun auto niet meer als statussymbool zien en zich medeverantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun handelen voor het leefmilieu.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:08 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Als je dan wat aan co2 reductie wilt doen zou dat de eerste stap moeten zijn wil je ook maar enig draagvlak creeren.
Je hoeft ze niet meteen dood te maken maar je kan ze wel eerst zwaar belasten net als autos en een overgangs regeling in stellen.
Toch belachelijk dat bijn elk huishouden een totaal onnodige co2 machine in huis heeft en dan maar zeuren over autos.
Ik rij ook een grote terreinwagen, maar dat is benodigd voor het werk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:55 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk moet hij gestraft worden en de schade vergoeden, maar hij heeft zeker wel een punt. Veel mensen rijden onnodig vanwege 'statusgevoel' in grote milieuvervuilende auto's die onnodig veel fossiele brandstoffen gebruiken. Hopelijk komt er in de nabije toekomst een omslag in het denken van mensen, zodat zij zich wel medeverantwoordelijk voelen voor hun leefomgeving.
Nou een auto is een keus en in feite een vervoersmiddel. Ik zeg niet dat je het moet bekrassen als het een bepaalde label heeft maar een persoon mag toch wel zeggen dat hij het absurd vindt dat hij zulke vervuilende auto's niet graag wil hebben in zijn omgeving. Dan gaat het hem toch ook aan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het niet echt door, hmmm?
Die winst kun je dus veel makkelijker behalen door huisdieren te verbieden!quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
'Zeuren' over auto's. Feit is en blijft dat bij auto's nog grote winst is te halen als mensen hun auto niet meer als statussymbool zien en zich medeverantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun handelen voor het leefmilieu.
Een kattenverbod zou veel meer doen voor het milieu.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
'Zeuren' over auto's. Feit is en blijft dat bij auto's nog grote winst is te halen als mensen hun auto niet meer als statussymbool zien en zich medeverantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun handelen voor het leefmilieu.
Je mag zeggen wat je wilt en ik vind dat jou huisdieren en jou kinderen en zeker die dikke vrouw van jou te veel CO2 uitstoten in mijn leefomgeving.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou een auto is een keus en in feite een vervoersmiddel. Ik zeg niet dat je het moet bekrassen als het een bepaalde label heeft maar een persoon mag toch wel zeggen dat hij het absurd vindt dat hij zulke vervuilende auto's niet graag wil hebben in zijn omgeving. Dan gaat het hem toch ook aan?
Dan ben jij blijkbaar iemand die zo'n grote auto echt nodig heeft. Zoals ik al in mijn reactie had geschreven moet de man gestraft worden en de schade vergoeden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij ook een grote terreinwagen, maar dat is benodigd voor het werk.
Zou hij die auto dan onbekrast laten?
. Hij zegt toch niet dat hij vindt dat die ouwe terecht die auto's heeft bekrast.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij ook een grote terreinwagen, maar dat is benodigd voor het werk.
Zou hij die auto dan onbekrast laten?
Nogmaals het gaat hier toch over auto's of is het een centraal milieutopic over CO2 veroorzakers?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een kattenverbod zou veel meer doen voor het milieu.
Altijd deze reacties.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Dergelijke mensen zouden stomweg uit de samenleving verwijderd moeten worden. Opzettelijk andermans eigendom vernielen, daar kunnen we als samenleving niets anders aan doen. Want zodra je hem loslaat kan-ie het weer doen.
Wellicht dat stokslagen hem op andere gedachten zou brengen. Gewoon flink afschrikwekkend doen.
Je gaat de discussie uit de weg omdat je geen enkel argument hebtquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat hier toch over auto's of is het een centraal milieutopic over CO2 veroorzakers?
Dat is je recht om dat te vinden. Mag ik ook gebruik maken van dat recht?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:11 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wilt en ik vind dat jou huisdieren en jou kinderen en zeker die dikke vrouw van jou te veel CO2 uitstoten in mijn leefomgeving.
Bron? Ik geloof er geen reet van. Dieren produceren wel wat methaangas en hun eten moet ook geproduceerd en vervoerd worden, maar ze eten zelf geen fossiele brandstoffen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een kat heeft een CO2 footprint van een VW Golf, een hond eentje van een Hummer of zoiets, en dan hebben we het nog niet over kinderen.
Maar de Eco Weenies hebben het altijd alleen maar over Autos
Je je gaat je gang maar als ik op ze mag krassen "nutteloze CO2 machine" om te laten merken dat ik er niet mee eens ben.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is je recht om dat te vinden. Mag ik ook gebruik maken van dat recht?
Jij gaat de discussie uit de weg. Het gaat over auto's. In geef aan dat de man een punt heeft dat er veel te veel mensen onnodig een grote milieuvervuilende auto rijden als statussymbool en spreek de hoop uit dat mensen zich in de toekomst meer verantwoordelijk voelen voor het leefomgeving en jij begint over huisdieren.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je gaat de discussie uit de weg omdat je geen enkel argument hebt
"Time to Eat the Dog, the Real Guide to Sustainable Living," door Robert and Brenda Valequote:Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Bron? Ik geloof er geen reet van. Dieren produceren wel wat methaangas en hun eten moet ook geproduceerd en vervoerd worden, maar ze eten zelf geen fossiele brandstoffen.
Ze zijn mensen en geen objecten zoals een auto. Je komt toch niet uit een ei of zo?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:15 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Je je gaat je gang maar als ik op ze mag krassen "nutteloze CO2 machine" om te laten merken dat ik er niet mee eens ben.
Laat eerst maar eens een bron voor al je one liners zien, dan praten wij wel verder.quote:
En ik zeg dat het helemaal niet om milieuvervuiling gaat maar om Autohaat. Afgunst van anderen. Weerzin van het eigen falen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij gaat de discussie uit de weg. Het gaat over auto's. In geef aan dat de man een punt heeft dat er veel te veel mensen onnodig een grote milieuvervuilende auto rijden als statussymbool en spreek de hoop uit dat mensen zich in de toekomst meer verantwoordelijk voelen voor het leefomgeving en jij begint over huisdieren.
Als hij nu eens de vleesindustrie zou noemen als voorbeeld, maar goed dat neemt natuurlijk nooit weg dat er bij auto's nog veel winst is te behalen als mensen niet meer onnodig grote milieuvervuilende auto's zouden rijden als statussymbool.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Bron? Ik geloof er geen reet van. Dieren produceren wel wat methaangas en hun eten moet ook geproduceerd en vervoerd worden, maar ze eten zelf geen fossiele brandstoffen.
De man meent vooral zelf zijn denkbeelden aan anderen op te moeten leggen, dat stimuleert het denken door anderen zeker niet, los van alle andere niveau's waarop dat fout is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:55 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk moet hij gestraft worden en de schade vergoeden, maar hij heeft zeker wel een punt. Veel mensen rijden onnodig vanwege 'statusgevoel' in grote milieuvervuilende auto's die onnodig veel fossiele brandstoffen gebruiken. Hopelijk komt er in de nabije toekomst een omslag in het denken van mensen, zodat zij zich wel medeverantwoordelijk voelen voor hun leefomgeving.
Je had toch een kleinere vrouw kunnen nemen... waarom zo een gigantisch groot CO2 uitstotend mens?quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zijn mensen en geen objecten zoals een auto. Je komt toch niet uit een ei of zo?
Ik ben het zeker met je eens dat deze man een heel andere weg had moeten bewandelen om zijn mening onder de aandacht te brengen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De man meent vooral zelf zijn denkbeelden aan anderen op te moeten leggen, dat stimuleert het denken door anderen zeker niet, los van alle andere niveau's waarop dat fout is.
En zelfs zou je zo voor dat denkbeeld staan dat je mensen zou willen aanspreken op hun milieubelasting, dan nog is de SUV slechts een zondebok die weinig zegt over iemands totale milieubelasting. Bovendien krijg je bij aanspreken weerwoord, en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je je lekker wil wentelen in je eigen gelijk.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:18 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Je had toch een kleinere vrouw kunnen nemen... waarom zo een gigantisch groot CO2 uitstotend mens?
En die dieren kan je ook wel zonder dus die mis je toch niet.
Maar de weg die hij heeft bewandeld is er zo eentje dat het er eigenlijk niet toe doet welke mening hij daarvoor als rechtvaardiging gebruikte. Ik ben wel geneigd om politiek protest milder te behandelen ook wanneer dit tot schade leidt, maar dit is te gemakzuchtig, te ondoordacht en de schade is te weinig 'bijkomend' om dit als zodanig te kwalificeren. Daarvoor zijn dergelijke acties veel te zelfbevredigend en te weinig doelmatig. Hoezeer ik zelf ook de schurft aan SUV's heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat deze man een heel andere weg had moeten bewandelen om zijn mening onder de aandacht te brengen.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"Time to Eat the Dog, the Real Guide to Sustainable Living," door Robert and Brenda Vale
Ze hebben het eens doorgerekend.
http://www.thescienceforu(...)-green-your-pet.htmlquote:To measure the ecological paw, claw and fin-prints of the family pet, the Vales analysed the ingredients of common brands of pet food. They calculated, for example, that a medium-sized dog would consume 90 grams of meat and 156 grams of cereals daily in its recommended 300-gram portion of dried dog food. At its pre-dried weight, that equates to 450 grams of fresh meat and 260 grams of cereal. That means that over the course of a year, Fido wolfs down about 164 kilograms of meat and 95 kilograms of cereals.
It takes 43.3 square metres of land to generate 1 kilogram of chicken per year - far more for beef and lamb - and 13.4 square metres to generate a kilogram of cereals. So that gives him a footprint of 0.84 hectares. For a big dog such as a German shepherd, the figure is 1.1 hectares.
Meanwhile, an SUV - the Vales used a 4.6-litre Toyota Land Cruiser in their comparison - driven a modest 10,000 kilometres a year, uses 55.1 gigajoules, which includes the energy required both to fuel and to build it. One hectare of land can produce approximately 135 gigajoules of energy per year, so the Land Cruiser's eco-footprint is about 0.41 hectares - less than half that of a medium-sized dog.
Nee hoor, is gewoon een genormaliseerd rekenmodel. En de productie van vlees en granen kost ook fosiele brandstoffenquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
http://www.thescienceforu(...)-green-your-pet.html
Belachelijke vergelijking. Landgebruik is alleen relevant als je al je energie uit biobrandstof wilt halen, een onhaalbaar idee omdat we daar niet genoeg land voor hebben. Veel belangrijker is dat het groeien van voedsel zijn energie grotendeels uit de zon haalt, en zijn CO2 grotendeels uit de lucht. Alleen de extra energie die je in productie en vervoer stopt komt uit fossiele brandstoffen.
De SUV rijdt daarentegen op fossiele brandstoffen, wat CO2 toevoegt aan de atmosfeer.
Niet dat dat een reden is om andermans eigendom te vernielen trouwens.
Nee hoor, dat is het niet. En ik zet ook grote vraagtekens bij het landgebruik voor het eten van de honden. Er zijn 2,1 miljoen honden in Nederland, en we hebben 2,3 miljoen hectare landbouwgrond in Nederland. Met 1,1 hectare per hond zouden we niet eens genoeg landbouwgrond hebben om onze honden te voedenquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon een genormaliseerd rekenmodel. En de productie van vlees en granen kost ook fosiele brandstoffen
Nederland verbruikt dan ook veel meer landbouwgrond daarvoor dan Nederland groot is. Daarom komen die enorme bulkschepen met graan en soja ook naar rotterdamquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. En ik zet ook grote vraagtekens bij het landgebruik voor het eten van de honden. Er zijn 2,1 miljoen honden in Nederland, en we hebben 2,3 miljoen hectare landbouwgrond in Nederland. Met 1,1 hectare per hond zouden we niet eens genoeg landbouwgrond hebben om onze honden te voeden. En dat terwijl Nederland een van de grootste landbouwexporteurs ter wereld is.
Waarom was die eigenlijk ff weg?quote:
Door TS zelf verwijderd onder het mom censuur.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom was die eigenlijk ff weg?
Kijk eens onderaan de OP...quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:52 schreef FemacampSurvivor het volgende:
He ik wil niet bekend staan als de schrijver van een vervalste OP.
Verwissel mijn naam dan ook met degene die het heeft aangepast.
De zwarte helicopters zijn al onderweg, snel je aluhoedje opquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:52 schreef FemacampSurvivor het volgende:
He ik wil niet bekend staan als de schrijver van een vervalste OP.
Verwissel mijn naam dan ook met degene die het heeft aangepast.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Een beter milieu begint schijnbaar altijd bij anderen.
Jouw auto is erg, mijn poes is lief.
Face it, Als je geen kinderen hebt, geen huisdieren, dan kan je steak vretend, batterijen uit je hummer gooiend rondrijden maar dan ben je nog steeds milieu vriendelijker dan fietsende vegetariers met kinderen en een poes.
Dat gezeik over de autos van anderen heeft NIETS met het milieu te maken, dat is slechts een stok om de hond te slaan.
U meneer, heeft naar het advies van Doug Stanhope geluisterd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Face it, Als je geen kinderen hebt, geen huisdieren, dan kan je steak vretend, batterijen uit je hummer gooiend rondrijden maar dan ben je nog steeds milieu vriendelijker dan fietsende vegetariers met kinderen en een poes.
Dat gezeik over de autos van anderen heeft NIETS met het milieu te maken, dat is slechts een stok om de hond te slaan.
Dat is inderdaad een van de grote filosofen van onze tijd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
U meneer, heeft naar het advies van Doug Stanhope geluisterd.
Niet voor niets is de ecologische voetafdruk van Nederland zo'n 15 keer het eigen landoppervlak! M.a.w. we zouden 1 miljoen mensen zelf kunnen voeden, we hebben 16 miljoen mensen te veel dus!quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. En ik zet ook grote vraagtekens bij het landgebruik voor het eten van de honden. Er zijn 2,1 miljoen honden in Nederland, en we hebben 2,3 miljoen hectare landbouwgrond in Nederland. Met 1,1 hectare per hond zouden we niet eens genoeg landbouwgrond hebben om onze honden te voeden. En dat terwijl Nederland een van de grootste landbouwexporteurs ter wereld is.
Dan moeten we veel verder doortrekken, ook bijv. m.b.t. de opvoeding van kinderen. Niet luisteren? Volle vuist in het gezicht, hoef je maar 1x goed te doen, volgende keer is alleen maar je gebalde vuist laten zien voldoende om ze stil te krijgen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:08 schreef Ulx het volgende:
Ik zeg:
Folteren in het openbaar. Tot de dood er op volgt. Ter afschrikking en opvoeding van de jeugd dient dit te geschieden in een voetbalstadion vol 6 jarigen en dient het uitsnijden van de buik van de op dat moment nog levende onverlaat regelmatig te worden herhaald op Sesamstraat. Het afgehakte hoofd dient uiteraard op een staak tentoon te worden gestelt in de aankomsthal van Schiphol, zodat buitenlanders ook snel zullen begrjpen dat er met ons niet te spotten valt.
Moet je opletten hoe snel het hier pais en vree is. En zo'n fijn land om te wonen.
Alleen als je niet weet wie je auto bekrast heeft is dat niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom hoor. Zolang je verzekering betaalt, heb ik er totaal geen problemen mee. Verder vind ik het onzinnig om voor elk geloopste auto of object een topic te starten op FOK!
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
VS de situatie nu waarbij we tegen meneer zeggen "foei, niet meer doen he"en hem 20 uur laten schoffelen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:08 schreef Ulx het volgende:
Ik zeg:
Folteren in het openbaar. Tot de dood er op volgt. Ter afschrikking en opvoeding van de jeugd dient dit te geschieden in een voetbalstadion vol 6 jarigen en dient het uitsnijden van de buik van de op dat moment nog levende onverlaat regelmatig te worden herhaald op Sesamstraat. Het afgehakte hoofd dient uiteraard op een staak tentoon te worden gestelt in de aankomsthal van Schiphol, zodat buitenlanders ook snel zullen begrjpen dat er met ons niet te spotten valt.
Moet je opletten hoe snel het hier pais en vree is. En zo'n fijn land om te wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |