abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114406179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:08 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Als je dan wat aan co2 reductie wilt doen zou dat de eerste stap moeten zijn wil je ook maar enig draagvlak creeren.
Je hoeft ze niet meteen dood te maken maar je kan ze wel eerst zwaar belasten net als autos en een overgangs regeling in stellen.
Toch belachelijk dat bijn elk huishouden een totaal onnodige co2 machine in huis heeft en dan maar zeuren over autos.
'Zeuren' over auto's. Feit is en blijft dat bij auto's nog grote winst is te halen als mensen hun auto niet meer als statussymbool zien en zich medeverantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun handelen voor het leefmilieu.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_114406180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:55 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk moet hij gestraft worden en de schade vergoeden, maar hij heeft zeker wel een punt. Veel mensen rijden onnodig vanwege 'statusgevoel' in grote milieuvervuilende auto's die onnodig veel fossiele brandstoffen gebruiken. Hopelijk komt er in de nabije toekomst een omslag in het denken van mensen, zodat zij zich wel medeverantwoordelijk voelen voor hun leefomgeving.
Ik rij ook een grote terreinwagen, maar dat is benodigd voor het werk.
Zou hij die auto dan onbekrast laten?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_114406199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het niet echt door, hmmm?
Nou een auto is een keus en in feite een vervoersmiddel. Ik zeg niet dat je het moet bekrassen als het een bepaalde label heeft maar een persoon mag toch wel zeggen dat hij het absurd vindt dat hij zulke vervuilende auto's niet graag wil hebben in zijn omgeving. Dan gaat het hem toch ook aan?
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:11:03 #54
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114406203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]

'Zeuren' over auto's. Feit is en blijft dat bij auto's nog grote winst is te halen als mensen hun auto niet meer als statussymbool zien en zich medeverantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun handelen voor het leefmilieu.
Die winst kun je dus veel makkelijker behalen door huisdieren te verbieden!
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:11:33 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114406220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een kattenverbod zou veel meer doen voor het milieu.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:11:58 #56
378470 FemacampSurvivor
pi_114406230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou een auto is een keus en in feite een vervoersmiddel. Ik zeg niet dat je het moet bekrassen als het een bepaalde label heeft maar een persoon mag toch wel zeggen dat hij het absurd vindt dat hij zulke vervuilende auto's niet graag wil hebben in zijn omgeving. Dan gaat het hem toch ook aan?
Je mag zeggen wat je wilt en ik vind dat jou huisdieren en jou kinderen en zeker die dikke vrouw van jou te veel CO2 uitstoten in mijn leefomgeving.
pi_114406231
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef densmee het volgende:

[..]

Dan ben jij blijkbaar iemand die zo'n grote auto echt nodig heeft. Zoals ik al in mijn reactie had geschreven moet de man gestraft worden en de schade vergoeden.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_114406276
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:10 schreef densmee het volgende:

[..]

. Hij zegt toch niet dat hij vindt dat die ouwe terecht die auto's heeft bekrast.
pi_114406281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een kattenverbod zou veel meer doen voor het milieu.
Nogmaals het gaat hier toch over auto's of is het een centraal milieutopic over CO2 veroorzakers?
pi_114406284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Dergelijke mensen zouden stomweg uit de samenleving verwijderd moeten worden. Opzettelijk andermans eigendom vernielen, daar kunnen we als samenleving niets anders aan doen. Want zodra je hem loslaat kan-ie het weer doen.

Wellicht dat stokslagen hem op andere gedachten zou brengen. Gewoon flink afschrikwekkend doen.
Altijd deze reacties. :') tip: ze laten je niet erg slim overkomen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:13:59 #61
45206 Pietverdriet
pi_114406304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat hier toch over auto's of is het een centraal milieutopic over CO2 veroorzakers?
Je gaat de discussie uit de weg omdat je geen enkel argument hebt
pi_114406315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:11 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je mag zeggen wat je wilt en ik vind dat jou huisdieren en jou kinderen en zeker die dikke vrouw van jou te veel CO2 uitstoten in mijn leefomgeving.
Dat is je recht om dat te vinden. Mag ik ook gebruik maken van dat recht?
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:14:43 #63
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114406327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een kat heeft een CO2 footprint van een VW Golf, een hond eentje van een Hummer of zoiets, en dan hebben we het nog niet over kinderen.
Maar de Eco Weenies hebben het altijd alleen maar over Autos
Bron? Ik geloof er geen reet van. Dieren produceren wel wat methaangas en hun eten moet ook geproduceerd en vervoerd worden, maar ze eten zelf geen fossiele brandstoffen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_114406332
Een SUV rijden is dan ook gewoon asociaal en kan ook helemaal niet qua milieu
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:15:25 #65
378470 FemacampSurvivor
pi_114406351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is je recht om dat te vinden. Mag ik ook gebruik maken van dat recht?
Je je gaat je gang maar als ik op ze mag krassen "nutteloze CO2 machine" om te laten merken dat ik er niet mee eens ben.
  Redactie Frontpage donderdag 19 juli 2012 @ 11:16:25 #66
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_114406380
Schade op een kale kip verhalen, dat gaat niet lukken. Die 'kunstenaars' leven allemaal van een uitkering omdat ze nooit een beroep geleerd hebben. Stelletje lutsers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_114406387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je gaat de discussie uit de weg omdat je geen enkel argument hebt
Jij gaat de discussie uit de weg. Het gaat over auto's. In geef aan dat de man een punt heeft dat er veel te veel mensen onnodig een grote milieuvervuilende auto rijden als statussymbool en spreek de hoop uit dat mensen zich in de toekomst meer verantwoordelijk voelen voor het leefomgeving en jij begint over huisdieren.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:17:06 #68
45206 Pietverdriet
pi_114406403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Bron? Ik geloof er geen reet van. Dieren produceren wel wat methaangas en hun eten moet ook geproduceerd en vervoerd worden, maar ze eten zelf geen fossiele brandstoffen.
"Time to Eat the Dog, the Real Guide to Sustainable Living," door Robert and Brenda Vale
Ze hebben het eens doorgerekend.
pi_114406428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:15 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je je gaat je gang maar als ik op ze mag krassen "nutteloze CO2 machine" om te laten merken dat ik er niet mee eens ben.
Ze zijn mensen en geen objecten zoals een auto. Je komt toch niet uit een ei of zo?
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:17:43 #70
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_114406432
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Laat eerst maar eens een bron voor al je one liners zien, dan praten wij wel verder.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:18:05 #71
45206 Pietverdriet
pi_114406447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij gaat de discussie uit de weg. Het gaat over auto's. In geef aan dat de man een punt heeft dat er veel te veel mensen onnodig een grote milieuvervuilende auto rijden als statussymbool en spreek de hoop uit dat mensen zich in de toekomst meer verantwoordelijk voelen voor het leefomgeving en jij begint over huisdieren.
En ik zeg dat het helemaal niet om milieuvervuiling gaat maar om Autohaat. Afgunst van anderen. Weerzin van het eigen falen.
pi_114406455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als hij nu eens de vleesindustrie zou noemen als voorbeeld, maar goed dat neemt natuurlijk nooit weg dat er bij auto's nog veel winst is te behalen als mensen niet meer onnodig grote milieuvervuilende auto's zouden rijden als statussymbool.
pi_114406456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:55 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk moet hij gestraft worden en de schade vergoeden, maar hij heeft zeker wel een punt. Veel mensen rijden onnodig vanwege 'statusgevoel' in grote milieuvervuilende auto's die onnodig veel fossiele brandstoffen gebruiken. Hopelijk komt er in de nabije toekomst een omslag in het denken van mensen, zodat zij zich wel medeverantwoordelijk voelen voor hun leefomgeving.
De man meent vooral zelf zijn denkbeelden aan anderen op te moeten leggen, dat stimuleert het denken door anderen zeker niet, los van alle andere niveau's waarop dat fout is.

En zelfs zou je zo voor dat denkbeeld staan dat je mensen zou willen aanspreken op hun milieubelasting, dan nog is de SUV slechts een zondebok die weinig zegt over iemands totale milieubelasting. Bovendien krijg je bij aanspreken weerwoord, en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je je lekker wil wentelen in je eigen gelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:18:57 #74
378470 FemacampSurvivor
pi_114406477
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze zijn mensen en geen objecten zoals een auto. Je komt toch niet uit een ei of zo?
Je had toch een kleinere vrouw kunnen nemen... waarom zo een gigantisch groot CO2 uitstotend mens?
En die dieren kan je ook wel zonder dus die mis je toch niet.
pi_114406503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De man meent vooral zelf zijn denkbeelden aan anderen op te moeten leggen, dat stimuleert het denken door anderen zeker niet, los van alle andere niveau's waarop dat fout is.

En zelfs zou je zo voor dat denkbeeld staan dat je mensen zou willen aanspreken op hun milieubelasting, dan nog is de SUV slechts een zondebok die weinig zegt over iemands totale milieubelasting. Bovendien krijg je bij aanspreken weerwoord, en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je je lekker wil wentelen in je eigen gelijk.
Ik ben het zeker met je eens dat deze man een heel andere weg had moeten bewandelen om zijn mening onder de aandacht te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')