Dan zit het waarschijnlijk vol vriendelijke mannen. Maar goed het is Mykonos nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:28 schreef uniekhoorn het volgende: [..] I know... we zijn nu ook met vriends zoon.. In september gaan we naar een hotel op Kreta wat erg slecht scoort op kindvriendelijkheid
![]()
Münster? Niet ver weg, wel leukquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef MaLo het volgende:
Dit najaar willen we weer met ons tweeën een weekendje weg en het liefst weer naar Duitsland. Op maximaal 3 uur rijden vanaf de grens bij Oldenzaal. We zijn qua steden al in Paderborn en Düsseldorf geweest. Nog aanraders? We zoeken een combinatie van een leuke stad (liefst historisch centrum) en mooie natuur in de buurt.
Münster gaan we wel eens een dagje naartoe. Vooral als er kerstmarkt isquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Münster? Niet ver weg, wel leuk
Hamburg? Heel erg leuk
Hamburg is echt een heel leuke stad. Je moet iig een keer naar St. Pauli en ook naar de reperbahn vooral als je wil feesten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Münster gaan we wel eens een dagje naartoe. Vooral als er kerstmarkt is. Hamburg is wel een goeie... Heb al van meer mensen gehoord dat dat een leuke stad moet zijn, maar was me al helemaal ontschote. Dank voor de tip
.
LOL dat ligt echt vlak over de grens in het oost groningen van NRWquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan in juli naar Kalkar Wunderland voor 5 dagen.
Wist echt niet wat we moesten... nou zijn we voor die dagen met zijn 3'en 780 euro kwijt.. Als het niks is dan is het nog geen drama
Kijken of de notificaties het nu ook doen.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De Harz. En dan met de stoomtrein de Brocken op naar de voormalige afluistertoren van de Russen. Ook is er een voormalig kamp "Dora", waar ondergronds V1's en V2's gemaakt werden.
De Duitse Waddeneilanden schijnen ook wel mooi te zijn.
Of anders Rugen.
Nooit geweten dat cross-posten ook met notificaties werkte. Weer wat geleerd.quote:
In principe lijken beide gebieden wel op elkaar: middelgebergte, geschiedenis van houtproductie en mijnbouw, vooral naaldbos.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Na vele bezoeken aan Frankrijk is het wel eens tijd voor een bezoek aan onze Oosterburen, me dunkt. Uiteraard ben ik wel al eens in Duitsland geweest (Eiffel, Schwarzwald, Keulen en op doortocht naar Oostenrijk), maar voor de rest is het nog een onbeschreven blad voor mij. Tijd voor verandering, me dunkt!
Welk gebied raden jullie mij aan? We gaan met de auto, dus we kunnen rondtrekken. Verder heb ik ooit een programma gezien over of het Harz gebergte, of het Erz gebergte. Zag er mooi uit met interessante wandeltochten. Weet dus alleen niet meer welke van de twee het is.Kent iemand beide en welke valt aan te raden?
De Fichtelberg is hoger dan de Brocken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:21 schreef Lemans24 het volgende:
De Harz is wel hoger en heeft wat interessante dorpen en stadjes. Het staat iig hoog op m'n lijstje om te bezoeken en dan vooral om er een paar dagen flink rond te banjeren.
Alt vind ik lekkerder dan Kolschquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:23 schreef travelman het volgende:
Schitterend land!!
Vanavond weer eens naar Keulen (voor een weekendje); morgen iig een rondje Brauhäuser (brouwerijen) doen!!
stimmt.Maar moeilijk te krijgen hierquote:
Neem de ICE naar de stad der steden in NRW, Düsseldorfquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:27 schreef travelman het volgende:
[..]
stimmt.Maar moeilijk te krijgen hierWaar kan men in Köln goed Duits eten, gewoon in een vd brouwhuizen? aanraders?!
Ik zat in Hotel im Wasserturm en op de bovenste verdieping heb je daar een twee-sterren restaurant, maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt. Verder at ik in een bekend Brauhaus in de buurt van de Heumarkt, maar ik kan even niet op de naam komen. Kom ik later op terug.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:27 schreef travelman het volgende:
stimmt.Maar moeilijk te krijgen hierWaar kan men in Köln goed Duits eten, gewoon in een vd brouwhuizen? aanraders?!
La Vision, heb je daar gegeten?quote:Op zondag 5 mei 2013 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zat in Hotel im Wasserturm en op de bovenste verdieping heb je daar een twee-sterren restaurant, maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt.
Inmiddels het boek erbij gepakt. Redelijk in de buurt heb je ook nog de Rosenthalfabriek in Selb en het Martin-Luthergymnasium in Wittenberg.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In de buurt: http://www.my-entdecker.d(...)sa-schloss-mit-seele
[ afbeelding ]
Magdeburg
Het was wel de bedoeling, maar op de dagen dat wij in het hotel sliepen, was het gesloten. Dat was tussen Kerst en Oud en Nieuw.quote:
Pfffff.....quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem de ICE naar de stad der steden in NRW, Düsseldorf
en ben je nog geweest?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:14 schreef cva het volgende:
ga er waarschijnlijk in mei naar berlijn en mss wel effe doorrijden
heb gehoord dat het er zeer interessant en 'mooi' is
als ik het in mei niet haal ga ik waarschijnlijk in juli er wel langs
Klopt, is inderdaad prachtig, net als de rest van die omgeving trouwens. Veelzijdig ook, met München én Salzburg in de buurt, wat Adolf-gerelateerde bezienswaardigheden, fraaie dorpjes en prachtige natuur.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:27 schreef Lemans24 het volgende:
De Köningssee is volgens mij echt heel mooi. Foto's althans wel!
De Harz...jeugdsentimentquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
In de Harz heb je volgens mij idd. juist weer meer van die pittoreske dorpjes en stadjes met vakwerkhuisjes enzo. Zoals Goslar, of Wernigerode, dat is ook heel mooi gerestaureerd.
Kortom, het is maar net wat je wil.
Wij ging naar de Harz een aantal jaar na de hereniging. Dat was best indrukwekkend, je kwam ineens in een andere wereld.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De Harz...jeugdsentimentVan die Oost-Duitse grenswachters die vanuit hun wachttoren met een verrekijker naar nieuwsgierige toeristen stonden te loeren.
ben nu sinds 17 juli op pad im duitsland met de treinquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |