quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En met welke voet wil je dan gas geven? Benzine en zeker LPG slaat een stuk makkelijker af.
[..]
Zeker bij LPG moet je met normaal wegrijden al gas bijgeven (tenminste, met de LPG wagens waar ik in rijd).
quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Koppeling op laten komen tot aangrijping
Voetrem los (benzine blijft nu stil staan, maar rolt niet achteruit, diesel rijd misschien al vooruit)
Gas erbij.
Zo moeilijk is het toch niet?
Tja, dan moet je wel de "normale" hellingproef doen idd. Maar zo erg is dat toch niet..quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
De LPG wagens waar ik in rijd/heb gereden slaan af als je dat geintje uit haalt.
Dan gebruik je de koppeling niet goed.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
De LPG wagens waar ik in rijd/heb gereden slaan af als je dat geintje uit haalt.
Even een kwartiertje oefenen op een leeg parkeerterrein om het gevoel voor de koppeling goed te krijgen wil wel eens helpen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
De LPG wagens waar ik in rijd/heb gereden slaan af als je dat geintje uit haalt.
Wel de koppeling op laten komen tot het aangrijpingspunt voordat je je voetrem los laat natuurlijk. En dan gas bij.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, eigenlijk wel, aangezien je zodra de voetrem losgelaten wordt en je niets doet, achteruit rolt en dit met de handrem niet zo is.
Kan wel, maar niet verstandig, want duurt te lang. Koppeling laat je langzamer opkomen en langer slippen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:02 schreef delano.888 het volgende:
Dus bij LPG kan je nooit langzaam wegrijden zonder gas bij te geven? Filerijden is dan zeker uberkut met LPG.. (dat doe ik nu alleen met koppel zonder gas)
Sorry, maar onzin.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:45 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Kan wel, maar niet verstandig, want duurt te lang. Koppeling laat je langzamer opkomen en langer slippen.
Tip van een ex-instructeur: Luister naar je instructeur en vergeet wat er hier gezegd wordt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef -Dries- het volgende:
Hehe, grappig om al die verschillende meningen te lezen. Morgen ga ik in ieder geval de hellingproef (dus met handrem) oefenen
???quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry, maar onzin.
Gebruik van de koppeling maakt niet uit, in beide gevallen wil je'm niet af laten slaan.
In beide gevallen gaat het om het aangrijpingspunt van de koppeling.
Enige verschil is dat de ene motor eerder afslaat dan de andere maar bij allebei moet je gewoon gevoel voor de koppeling hebben.
Dat is niet wat je eerder typte, je typte dat het onverstandig zou zijn en daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef rycemasta het volgende:
[..]
???
Als een motor eerder de neiging heeft tot afslaan, moet je dus de koppeling langer en lichter op het aangrijpingspunt houden. Wat is daar onzin aan?
kee, snap ik. Maar het kán wel en daar ging het over.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:54 schreef rycemasta het volgende:
Ik bedoelde onverstandig in de zin van dat het te lang duurt en je niet bijster vlot van je plaats komt.
Een soort klaslokaal waar je met zn allen naar 2 schermen kijkt (in Groningen tenminste)quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:53 schreef tomaat52 het volgende:
Hoe ziet het theorielokaal eruit? Heb je je eigen scherm of kijk je gezamenlijk naar 1 of meerdere schermen?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Een soort klaslokaal waar je met zn allen naar 2 schermen kijkt (in Groningen tenminste)
Thanks.quote:
dtquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:46 schreef delano.888 het volgende:
In Arnhem 6 schermen. (wie bied meer?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |