abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:49:26 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114390688
quote:
21.15 uur: NOS-correspondent Sander van Hoorn is live te horen op de Amerikaanse tv-zender CNN. Hij vertelt dat het momenteel relatief rustig is in de Syrische hoofdstad Damascus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:24:44 #52
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_114392885
Ik denk dat syrie nog weleens in Ramadan kan vallen. De overwinning is nabij...

[ Bericht 3% gewijzigd door rakotto op 19-07-2012 00:45:15 ]
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:37:46 #53
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114393673
quote:
5s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef horned_reaper het volgende:
Toch blijf ik het vreemd vinden.... er klopt een hoop niet.

Assad is een intelligent man die open staat voor een hoop vernieuwing en de moderne gedachten van een maatschappij. Hij heeft notabene nog oogheelkunde gestudeerd in London.

London is ook waar hij zijn vrouw heeft ontmoet, Emma. Zijn vrouw is de dochter van een momenteel in London wonende en werkende cardioloog. Emma studeerde Informatica aan één van de betere universiteiten van London en werd daar door haar hoogleraren geprezen om haar openheid, vrolijkheid en intelligentie.

In tegenstelling tot wat functionarissen en belanghebbende graag wouden zien heeft Assad Emma ten huwelijk gevraagd en zijn ze samen naar Syrië gegaan waar hij samen met haar inmiddels 3 kinderen heeft gekregen.

Assad heeft enorm veel moderne en democratische gedachten gehandhaafd en is bijvoorbeeld altijd erg goed gezind geweest voor de rechten van vrouwen.

Hoe bestaat het dat mensen die zo relatief normaal zijn opgegroeid in een intellectuele omgeving waar altijd ruimte is geweest voor veel zelfontplooiing uiteindelijk tot dit soort dingen in staat blijken te zijn.....
Je kunt mij een hoop wijs maken, maar daarbij is meer aan de hand!
Je bedoelt Asma? En wat dacht je van een hele levenlang indoctrinatie van zijn vader?

Zo veel dingen kloppen niet in de wereld, de piloten die een boeing in het WTC hebben gevlogen hebben ook een half jaar of weet ik hoe lang in amerika gewoond en netjes een cursus vliegen afgerond.

Als ik iets geleerd heb van het regime van Assad en andere dictators is dat de mens overal in staat is, nog veel meer dan de meerderheid hier denkt.

[ Bericht 9% gewijzigd door fusionfake op 18-07-2012 23:48:26 ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_114394234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:15 schreef horned_reaper het volgende:
Ze staan hier wel voor een lastig scenario....

Assad is misschien een tiran en massamoordenaar, maar bracht wel een stukje westerse beschaving in het land. Als dit allemaal voorbij is straks dan grijpen een groep moslimextremisten de macht en is het land niets meer dan een armoedige islamitische zandbak.....
In Egypte gaat het niet goed, maar in Tunesie gaat het leven voor de mensen toch weer z'n gangetje? Toeristen gaan er weer op vakantie...
Van Libie hoor je niks meer. Nou, geen nieuws is goed nieuws zullen we dan maar zeggen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:48:37 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_114394243
quote:
Leger beschiet Damascus vanuit bergen – ‘Assad verliest controle’

Het Syrische leger beschiet vanuit de omringende bergen verschillende wijken in Damascus. Het zou gaan om de districten Mezze en Mouadamiya. Daar zouden rebellen actief zijn. Ondertussen zeggen de Verenigde Staten dat president Bashar Assad de controle over zijn land aan het verliezen is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:50:14 #56
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114394314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:15 schreef horned_reaper het volgende:
Ze staan hier wel voor een lastig scenario....

Assad is misschien een tiran en massamoordenaar, maar bracht wel een stukje westerse beschaving in het land. Als dit allemaal voorbij is straks dan grijpen een groep moslimextremisten de macht en is het land niets meer dan een armoedige islamitische zandbak.....
Wie zegt dat het moslimextremisten zijn dan? En waarom hoor je dan nu niks over Saoudie-Arabie waar vrouwen niet eens mogen autorijden?

Liever een moslimextremist dan iemand die z'n eigen burgers neerknalt
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:51:06 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_114394360
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doet me denken aan Sarajevo in de jaren 90, toen de Bosnische Serviêrs hun hoofdstad gingen beschieten vanuit de omringende bergen. Hoop niet dat het net zo lang gaat duren.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:54:57 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_114394589
quote:
15s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Doet me denken aan Sarajevo in de jaren 90, toen de Bosnische Serviêrs hun hoofdstad gingen beschieten vanuit de omringende bergen. Hoop niet dat het net zo lang gaat duren.
Yep, da's echt de tactiek van de verschroeide aarde.. je eigen hoofdstad met artillerie gaan bestoken. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_114396683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:37 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Je bedoelt Asma? En wat dacht je van een hele levenlang indoctrinatie van zijn vader?

Zo veel dingen kloppen niet in de wereld, de piloten die een boeing in het WTC hebben gevlogen hebben ook een half jaar of weet ik hoe lang in amerika gewoond en netjes een cursus vliegen afgerond.

Als ik iets geleerd heb van het regime van Assad en andere dictators is dat de mens overal in staat is, nog veel meer dan de meerderheid hier denkt.
Die Assad lijkt mij een beetje een sukkel en niet meer dan een marionet van de werkelijke machthebbers in Syrie
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:03:32 #60
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114397870
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die Assad lijkt mij een beetje een sukkel en niet meer dan een marionet van de werkelijke machthebbers in Syrie
Zou kunnen, hij is niet de enige die de macht heeft, vooral die Shawkat was zeer belangrijk, ook toen zijn vader aan de macht was, daarom is dit een enorme klap voor zijn regime. Belangrijker dan de minister van defensie die nu is omgelegd, die is er pas een jaar, en aan de macht gesteld om te showen dat hij de minderheden beschermt (gezien hij een grieks orthodoxe christen is).

Hij heeft sowieso een "inner circle" die macht heeft, hij kan ook niet zomaar opstappen, er zouden genoeg generaals de macht over kunnen nemen en wellicht nog meer problemen opleveren daar. Denk echter niet dat Assad een sukkel is maar dat ie de macht deels deelt.
Hij kan misschien zo overkomen omdat hij in tegenstelling tot alle andere arabische dictators (Hussein, Gaddafi, Mubarak) eerlijk probeert over te komen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:05:52 #61
pi_114397946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 01:03 schreef fusionfake het volgende:

Hij kan misschien zo overkomen omdat hij in tegenstelling tot alle andere arabische dictators (Hussein, Gaddafi, Mubarak) eerlijk probeert over te komen.
"Only a madman kills his own people" :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:06:34 #62
137562 rakotto
pi_114397971
Volgens de FSA is de dader van de aanslagen vandaag in veilige handen bij de FSA en levend. En het is een Aleviet. :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:19:23 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_114398313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 01:03 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Zou kunnen, hij is niet de enige die de macht heeft, vooral die Shawkat was zeer belangrijk, ook toen zijn vader aan de macht was, daarom is dit een enorme klap voor zijn regime. Belangrijker dan de minister van defensie die nu is omgelegd, die is er pas een jaar, en aan de macht gesteld om te showen dat hij de minderheden beschermt (gezien hij een grieks orthodoxe christen is).

Hij heeft sowieso een "inner circle" die macht heeft, hij kan ook niet zomaar opstappen, er zouden genoeg generaals de macht over kunnen nemen en wellicht nog meer problemen opleveren daar. Denk echter niet dat Assad een sukkel is maar dat ie de macht deels deelt.
Hij kan misschien zo overkomen omdat hij in tegenstelling tot alle andere arabische dictators (IHussein, Gaddafi, Mubarak) eerlijk probeert over te komen.
Maar Hussein, Gaddafi en Mubarak hebben zelf de macht gegrepen, of in ieder geval meegevochten om die macht te grijpen (Mubarak). Deze Assad weet niet beter dan dat ie alle macht heeft. Dat is wel een groot verschil lijkt mij.
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:20:56 #64
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_114398349
Zou wel een ERG harde klap zijn voor de Syrische overheid als blijkt dat de dader een Alawiet was (van de aanslag).

Waar is je bron?
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:21:14 #65
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114398357
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 01:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar Hussein, Gaddafi en Mubarak hebben zelf de macht gegrepen, of in ieder geval meegevochten om die macht te grijpen (Mubarak). Deze Assad weet niet beter dan dat ie alle macht heeft. Dat is wel een groot verschil lijkt mij.
Goed punt inderdaad. Ik vraag me af hoe Hafez dit aangepakt zou hebben. Misschien was het dan allang afgelopen, misschien had hij heel Deraa (waar het allemaal begon) maar gelijk met bulldozers en tanks aangevallen (zoals Hama in '82) waardoor het in de rest van Syrië stil zou blijven. Toen werkte het in ieder geval.
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:31:17 #66
137562 rakotto
pi_114398567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 01:20 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Zou wel een ERG harde klap zijn voor de Syrische overheid als blijkt dat de dader een Alawiet was (van de aanslag).

Waar is je bron?
Het zijn reports op twitter.

Een uur geleden:
quote:
Hamoudi Al-Assaf ‏@HamoudiAssaf
My father is still stuck in Damascus international airport , and it is being raided by FSA . Pray for them
Er zijn heel vele berichten over dat de vliegveld is gevallen en in de handen is van de FSA.
  donderdag 19 juli 2012 @ 01:38:20 #67
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114398704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

Van Libie hoor je niks meer. Nou, geen nieuws is goed nieuws zullen we dan maar zeggen.
:)
Als je het systematisch uitmoorden van christenen en zwarten positief vindt gaat het de goede kant uit met libie inderdaad.
Laten we hopen dat er net zo een media blackout komt na de bombardementen op syrie en iran.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  donderdag 19 juli 2012 @ 02:01:42 #68
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114399162
#BREAKING: The Free Syrian Army calls for the evacuation of the state-run TV and Radio HQ in #Damascus - LCC #Syria #Assad #Damascus
  donderdag 19 juli 2012 @ 02:08:41 #69
378470 FemacampSurvivor
  donderdag 19 juli 2012 @ 02:13:26 #70
378470 FemacampSurvivor
pi_114399371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

Als je geïnteresseerd bent in nieuws vanuit libie is dit youtube account erg interessant.

http://www.youtube.com/user/amigosdelibia
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114402194
Onvoorstelbare gang van zaken.

Is de aanslag op die minister wel door één westerling veroordeeld? Je hebt hier met barbaren te maken. Zodra de gematigde Soennieten, Christenen en Alawieten na het tijdperk Assad systematisch worden vernietigd of verjaagd, acht ik elke hoera-roeper hier op dit forum daar deels aansprakelijk voor.

Want dat willen we toch in het Westen? Multiculturele samenlevingen en een gematigde Islam? Volgens mij is dat precies wat op het spel staat in Syrië. Maar ja, Rusland heeft er een haven en levert flink aan materieel. Uiteraard is dat de echte hoofdzaak. Amerikaanse haviken willen die positie elimineren, ten koste van alles. En om die positie te kunnen elimineren hebben ze een paar roverhoofdmannen (vrije vertaling: Al-Qaeda) van bakken vol met dollars en wapens voorzien, geïnstrueerd door CIA, instructeurs en inlichtingen. Precies zoals de Sovjets werden bevochten in Afghanistan.
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:33:56 #72
pi_114402337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:27 schreef Chooselife het volgende:
Onvoorstelbare gang van zaken.

Is de aanslag op die minister wel door één westerling veroordeeld? Je hebt hier met barbaren te maken. Zodra de gematigde Soennieten, Christenen en Alawieten na het tijdperk Assad systematisch worden vernietigd of verjaagd, acht ik elke hoera-roeper hier op dit forum daar deels aansprakelijk voor.

Want dat willen we toch in het Westen? Multiculturele samenlevingen en een gematigde Islam? Volgens mij is dat precies wat op het spel staat in Syrië. Maar ja, Rusland heeft er een haven en levert flink aan materieel. Uiteraard is dat de echte hoofdzaak. Amerikaanse haviken willen die positie elimineren, ten koste van alles. En om die positie te kunnen elimineren hebben ze een paar roverhoofdmannen (vrije vertaling: Al-Qaeda) van bakken vol met dollars en wapens voorzien, geïnstrueerd door CIA, instructeurs en inlichtingen. Precies zoals de Sovjets werden bevochten in Afghanistan.
Je post beginnen zo langzamerhand echt wartaal te bevatten. :')

Assad heeft alle kans gehad voor hervormingen. Het regime heeft zijn eigen graf gegraven. De Arabische Lente toont aan dat de regimes geen stand kunnen houden.

"Egypte is geen Tunesië"
"Syrië is geen Libië. "
pi_114402696
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je post beginnen zo langzamerhand echt wartaal te bevatten. :')

Assad heeft alle kans gehad voor hervormingen. Het regime heeft zijn eigen graf gegraven. De Arabische Lente toont aan dat de regimes geen stand kunnen houden.

"Egypte is geen Tunesië"
"Syrië is geen Libië. "
Je zult alles wat je niet snapt wel als wartaal bestempelen.

Wat zul je in een verwarde wereld leven. :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:42:49 #74
pi_114403706
quote:
‘Assad is niet meer in Damascus, maar in kuststad Latakia’

De Syrische president Assad is inmiddels in de kuststad Latakia, van waaruit hij een antwoord probeert te vinden op de aanslag die gisteren drie van zijn vertrouwelingen het leven kostte. Dat zeggen oppositiebronnen en een Westerse diplomaat tegen persbureau Reuters.

Gisteren werd er een aanslag gepleegd op een gebouw van de veiligheidsdiensten in de hoofdstad Damascus, waar op dat moment een vergadering van ministers gaande was. Onder anderen een zwager van president Assad en de minister van Defensie kwamen om. Assad heeft zich sinds de aanslag niet publiekelijk laten zien.

Volgens de bronnen die Reuters aanhaalt is het niet duidelijk of Assad voor of na de aanslag Damascus verlaten heeft. In de hoofdstad vinden de laatste dagen de hevigste gevechten plaats sinds het begin van de Syrische opstand, vijftien maanden geleden. Het Syrische leger beschiet momenteel vanuit de omringende bergen verschillende wijken in Damascus; gisteren alleen al zouden meer dan tweehonderd mensen omgekomen zijn. Honderden inwoners ontvluchtten halsoverkop de wijken in Damascus uit angst voor de oplaaiende gevechten.

Latakia ligt aan de Syrische westkust, ongeveer driehonderd kilometer ten noorden van Damascus.
pi_114403917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:24 schreef rakotto het volgende:
Ik denk dat syrie nog weleens in Ramadan kan vallen.
was dat ook niet het geval in libie vorig jaar? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')