quote:
Op donderdag 26 juli 2012 09:49 schreef speknek het volgende:Pff irritante belangenverstrengeling. Ik heb een artikel ingestuurd naar een journal waar mijn nieuwe prof editor van is. Was bedoeld om in het gevlij te komen, maar het lijkt nu het tegenovergestelde effect te hebben. Met de (hele uitgebreide) reviews kan ik echt helemaal niks. Waren overduidelijk ingenieurs die geen verstand hebben van empirisch onderzoek en dus een waslijst aan "verbeteringen" aanvoeren die het alleen maar slechter maken, en ik dus ook niet met een goed geweten ga doorvoeren. Het liefst geef ik ze de vinger en stuur ik het naar een ander journal, maar dat is natuurlijk niet zo goed voor mijn relatie met mijn prof. Ik kan een uitgebreide rebuttal schrijven waar ik de grond gelijk maak met de reviewers, maar dan moet de editor kiezen tussen zijn werknemer of de reviewers....
De 2 van mij zijn allebei na 2 maanden afgewezen.
Hadden ze dat niet eerder kunnen vertellen.
Het eerste manuscript kreeg eerst een negatieve en een positieve review, waardoor ze 'm naar nog meer reviewers hebben gestuurd. De 3e was neutraal en de vierde zei dat het beter in een ander journal paste. Doen we dat toch, zeikerds. Met je IP 3.5.
Het tweede manuscript was door 2 mensen gereviewed, maar ik kreeg maar een review te zien. Dat manuscript ging over een combinatie van A & B, waarbij de reviewer een expert in A was, en wel eens in een enceclopedie over B had gelezen. Het review bestond uit een collectie gezever dat we op iedere conferentie aan moeten horen omdat experts in A zich weigeren in te lezen in B. Ik denk dat ik me dit keer laat verleiden tot een rebuttal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson