Nee ik ben gewoon snel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?
Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deelquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?
Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren
Wel een leuk project...
Zit inderdaad een cardan opquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..
Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardanquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:44 schreef lipjes het volgende:
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger
[..]
Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor
Dat is wel apart ja, op zich wel tofquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Ah oke, dat wist ik nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel
Of een riem, scheelt ook weer onderhoud
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt wordenquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren
Wel een leuk project...
Geef ik je gelijk inquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan
Ja, eerst het huis uitquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden
Ik ga van de week eerst even een balkje laten zagen die nét iets hoger is dan de achtervork. Dan zet ik die onder de vork rechts en links op de standaard, kan ik het wiel goed laten draaien en zelf smeren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:18 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf
Ja, tot dat ding defect is, en nu moet je dus alsnog controleren of je ketting vet is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
Waarom niet gewoon een paddockstand kopen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:19 schreef Skv het volgende:
[..]
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog.
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op isquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:23 schreef Vinniiee het volgende:
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray
Gewoon grotequote:Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftwquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gewoon groteMaar automatisch is veul handiger jonge
Zeker als je veel woon-werk gaat doen.
Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer
Was ook bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw![]()
Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy
Je bestelt toch ook niet alleen een bus spray, die laat je meekomen bij een andere bestellingquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Was ook bij wijze van sprekenDan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy
Welkom!quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:41 schreef Masque-Obscura het volgende:
*zwaait*
Hier nog een motorrijder.
[ afbeelding ]
Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)
Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Probeer ik ook, alleen in de winter gaat het lastig wordenquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Welkom!
Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen
Ik ben voornemens in de winter gewoon met het OV te gaan. Lente/zomer/herfst op de fiets of met de motor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:59 schreef Vinniiee het volgende:
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijkWoon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.
Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleumDat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
Heb hem toevallig de laatste keer opgeslagen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:38 schreef Masque-Obscura het volgende:
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..
Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)
Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.
Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
Omdat je bij een motor veel meer zelf oplet of je motor goed functioneert. Ik weet wel zeker dat 90% van de automobilisten hun banden alleen vervangen als ze anders niet door de APK komen. Bij een motor controleer je zelf de profieldiepte, remmen etc omdat je niet daardoor onderuit wil gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?
Dat is nou weer juist niet echt een goed argument. Er zijn ook zat auto's die maar 2000km rijden, en motoren die 50k rijden. Dan zou je het dus op basis van het aantal kilometers moeten doen wat nooit haalbaar is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
Eens kijken wat MAG te melden heeftquote:@magnederland komt er nog een protest tegen de apk voor motoren?
Kun je niet direct zeggen. Er zijn genoeg automobilisten die heel veel km's maken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:58 schreef Masque-Obscura het volgende:
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit.![]()
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
Lijkt me wel eens grappig om op een boxer te rijdenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen!
Zitten er zware punten in je ketting?
Deze is net 3 maanden geleden gekochtquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen!
Zitten er zware punten in je ketting?
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:29 schreef lipjes het volgende:
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor
Ikke? Heeft niet met verbrandingsmotor oid te maken. Ik ontwikkel een membraanpomp voor een bepaald bedrijf. Helaas hadden zij al een concept, anders had ik bij de verkoop van dit ding geld kunnen eisen (blijven hangen na mijn stage)quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:31 schreef Masque-Obscura het volgende:
Hehe, wat doe je voor werk?
Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.
En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker.
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.
En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Het is niet de hele zijkant he, slechts een klein stukje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.
En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Denk het ook. En ik weet ook dat je daar snel doorheen zit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
300quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.
Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...
De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Wil in de toekomst ook wel een keer wat offroad mee pakken en dan is zo'n transalpie wel leuk en niet te stevig aan de prijs (ook belangrijk). Hoe kun je nou weer té rechtop zittenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.
Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...
De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Haha, maar als je dus alleen bent, dan ben je dus mooi de sjaakquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:03 schreef Masque-Obscura het volgende:
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen.
Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen.Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).
Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
Schrikmomentje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
Dat dus.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Tankiej het volgende:
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?
Als het echt lijm is zou ik RWS bellen
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste.
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Vinniiee het volgende:
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.
Tijdens het optrekken werkt gas druk denk ik beter ja.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:12 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.
De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
Wegglijdend voorwiel in een scherpe bocht en maar hopen dat het asfalt breed genoeg is uiteindelijkquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?
Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hierquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.
Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Krijg je ook pas echt last van zodra je de rem loslaat. Jezus zeg!! Dacht dat ie me er af wou slingeren, leek wel rodeo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Was niet eens een taxi. Maar een doos in een oldtimer. Toen ze me zag trok ze zo'n gezicht vanquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier
Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
Ik had dat dus in een bocht waardoor achterwiel weg gleed tot ik de rem los liet. Pfieuww dacht ik toen....quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond
ik doe alles zelf aan de motor. Onderhoud/reparaties als nodig. Leuk om te doen en een stuk goedkoper dan laten doen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Masque-Obscura het volgende:
Tis wat, dat motorrijden.
Zijn er meer mensen die zelf aan hun motor sleutelen/knutselen trouwens?
- Automobilist die me aan keek en toen ook maar besloot de rotonde op de te rijden. Die ramde me net niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat dus.
[..]
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?
Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
Ziet er goed uit, maar daar gaan ze over zeiken als de APK wordt ingevoerdquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:49 schreef Vinniiee het volgende:
Onderhoud doe ik zelf. En ik heb een USD in mijn motor geknutseld met dubbele schijven:
[ afbeelding ]
Taartschep moet er wel nog een keer vanaf.
Ook als ze een E-keur hebben?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:20 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar daar gaan ze over zeiken als de APK wordt ingevoerd![]()
Thanks! Is inderdaad een hele verbetering, zowel remmen als sturen. Zitten geen progressieve veren in, maar dat vind ik ook niet nodig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:54 schreef Masque-Obscura het volgende:
Nice! Zal een flinke verbetering zijn zeker? Ook progressieve veren?
Waarschijnlijk wel ja, maar overal zit een E-keur op (ook de demper). Voordat ik ging verbouwen wist ik niet dat dat er zou komen, anders had ik het ook niet gedaan. Maar ik heb de originele vork hier nog staan en aan een originele demper is ook wel te komen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:20 schreef ArnosL het volgende:
[..]
- Automobilist die me aan keek en toen ook maar besloot de rotonde op de te rijden. Die ramde me net niet.
- Automobilist in een Citroen C1 die met een gangetje van ongeveer 50 een rotonde op kwam rijden waar je normaal zo'n 30 rijd. Hij moest er driekwart omheen en zou het met die snelheid nooit gaan redden. Hij had me niet gezien en moest dus een noodstop maken en zat op die rotonde naast me. Schrok zich kapot en reed daarna snel weg.
- Automobilist die midden in een blinde bocht besloot om te gaan keren. Kom ik daar net aan rijden. Net ontweken gelukkig.
- Grind in een bocht, waar ik met 80 door heen ging. Voorwiel gleed een stuk weg, maar ik kon hem net houden.
Vast nog wel wat meer, maar ik weet er zo even niet meer
[..]
Ziet er goed uit, maar daar gaan ze over zeiken als de APK wordt ingevoerd![]()
Moet het niet allemaal origineel zijn? Dat dacht ik namelijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, maar overal zit een E-keur op (ook de demper). Voordat ik ging verbouwen wist ik niet dat dat er zou komen, anders had ik het ook niet gedaan. Maar ik heb de originele vork hier nog staan en aan een originele demper is ook wel te komen.
Sowieso hoop ik tegen die tijd mijn motor verkocht te hebben, want ik wil een all-road hebben.
Is dat nu bij auto's ook zo dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Moet het niet allemaal origineel zijn? Dat dacht ik namelijk.
Dat is ook weer zo. Dan hoop ik dat het niet allemaal origineel hoeft te zijnquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Is dat nu bij auto's ook zo dan?
Dan hebben redelijk veel mensen wat werk voordat ze hun auto voor de apk naar de garage brengen
Lijkt me dat ze niet bij motoren gaan eisen dat ze 100% origineel blijven terwijl ze dat voor auto's niet doen
Pas maar op voor steile hellingen daaro.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:22 schreef NutKees het volgende:
... Morgen gaat de trip richting de Stelvio, rondje van dik 350 km (7 uur) met een pasje of 5. ..
Ik zou een GSXF eerder een tourmotor noemen dan een gladius.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:51 schreef lipjes het volgende:
Zo, motor staat bij de dealer.
Krijg ik een tour mee.
een suzuki SFV650A
Hoe wil je een gladius dan noemenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zou een GSXF eerder een tourmotor noemen dan een gladius.
Een naked bike.quote:
Is die begrensd dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:24 schreef lipjes het volgende:
MWa, vind het een aardig tourfietsje.
Te hard kan je er in ieder geval niet mee
Ja oke, voor mij valt het een beetje in de cat tourmotoren, persoonlijke voorkeurquote:
Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:39 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ja, is best een fel dingetje voor die 650cc.tweecilinder is ook altijd leuk! Leuk fietsje verder.
Mijn oude toerbak in Noorwegen: <3
(GTR1000)
[ afbeelding ]
zeg het gaat hier wel over motoren hequote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:19 schreef Masque-Obscura het volgende:
Gladius is gewoon een naked damesfiets. Bij een tourfiets denk ik aan:
[ afbeelding ]
Ja nogal, trok het gas open in zijn 2, oh shit zit alweer op de 100, dat is vlot.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:39 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ja, is best een fel dingetje voor die 650cc.tweecilinder is ook altijd leuk! Leuk fietsje verder.
Mijn oude toerbak in Noorwegen: <3
(GTR1000)
[ afbeelding ]
Mijn pa heeft een goldwingquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zeg het gaat hier wel over motoren he
Da's geen filmpje. Dat zijn foto's.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:25 schreef stoeltafel het volgende:
Na mijn AVD moet ik een GSX600R halen.
Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat
http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728
http://link.marktplaats.nl/578501317
Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007
Vet filmpje van een GSX600R
Haha moet natuurlijk niet maar dit vind ik veruit de mooiste motor. Vind de zilver/witte versie ook erg mooi. Stunten ga ik nooit doen, veels te onhandig.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Je 'moet' een GSX-R halen?
Je weet dat stunthokken geen maatstaf zijn he? die zijn nogal ehh.. aangepast zeg maar
Tanktas, rugtas en evt. nog bagagerol vast met een spin.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV.
Whehe, I'll pwn every brommer in de file op mijn logge ATquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Bozz187 het volgende:
gsxr 6, de beste fiets die er is
wel lekker smal om Tussen de files door te knallen
Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappigquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:59 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Haha moet natuurlijk niet maar dit vind ik veruit de mooiste motor. Vind de zilver/witte versie ook erg mooi. Stunten ga ik nooit doen, veels te onhandig.
Voor mooiweerrijders natuurlijk ideaalquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, I'll pwn every brommer in de file op mijn logge AT
[..]
Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappig
Koffer? kun je eraf halen als je hem niet nodig hebtquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor mooiweerrijders natuurlijk ideaal
Ik zit te kijken of ik het bagagebakje onder de buddy van mijn Bandit wat groter kan maken. Zit best veel loze ruimte onder dat ding en ik kom steeds net iets te kort ook mijn werkspullen mee te nemen. En dat gedonder met rugzak/tanktas voor een part schoenen en een broek begint onderhand irritant te worden.
dat wil ik best geloven dat je sneller bent in de file, en handig is een buikschuiver ook niet, had gister een bocht gevonden die niet te doen was met de gixquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, I'll pwn every brommer in de file op mijn logge AT
[..]
Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappig
Dat is net zoveel gedoe als een tanktasquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koffer? kun je eraf halen als je hem niet nodig hebtOf een tailbagje natuurlijk.
Bestaan die dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:46 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
dat wil ik best geloven dat je sneller bent in de file, en handig is een buikschuiver ook niet, had gister een bocht gevonden die niet te doen was met de gix
Neuwpquote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is net zoveel gedoe als een tanktas
Wat? Hier niet. Alleen maar vaste shit. Kan ook aan mijn pc liggenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
Huh? foto's? Ik weet niet waar jij op klikt, maar bij mij bewegen de foto's nogal![]()
Ik ga effe wat huishoudelijke chores doen hier, en dan ga ik eens een stukkie tuffen om de nieuwe Cardo set uit te proberen
Geen probleem toch? twee zijkoffers, tanktas, en een bagagerol op de buddyseat. Als je nog iemand achterop heb moet je zorgen dat je een bagagerek achter hebt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV.
voor de mijne blijkbaar wel, die van jou zou het wel moeten lukken, is een zeer strake u-bocht met 3 drempels... Daarom is ie zo kutquote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bestaan die dan?
[..]
Neuwpis veel handiger.. ik héb niet eens een tanktas; die verneuken je lak.
Ja zo'n opstelling zat ik al aan te denken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:30 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
Geen probleem toch? twee zijkoffers, tanktas, en een bagagerol op de buddyseat. Als je nog iemand achterop heb moet je zorgen dat je een bagagerek achter hebt.Prima te doen. Wij hadden nog ruimte over zelfs!
Daarom altijd (zonne)vizier omlaagquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:08 schreef BlackLining het volgende:
* ZwartRandje heeft pijnlijke rode ogen.
Beroepsidioten met hun ruitenwisser vloeistof
Hoe wij de bike hebben bepakt:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:57 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja zo'n opstelling zat ik al aan te denken.
Drempels zijn funquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
voor de mijne blijkbaar wel, die van jou zou het wel moeten lukken, is een zeer strake u-bocht met 3 drempels... Daarom is ie zo kut
Nice, lekker gestuurd dus.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:34 schreef NutKees het volgende:
Dames en heren, ik presenteer... de Stelvio:
http://i50.tinypic.com/1fe2qv.jpg
http://i49.tinypic.com/107uz61.jpg
http://i50.tinypic.com/hwftix.jpg
Totaal 6 passen gereden vandaag, 380 km, van 8 tot 5.
Nu flink bunkeren en dan in coma vallen.
Datquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:57 schreef mstx het volgende:
Daarom altijd (zonne)vizier omlaageen doekje mee, zodat je meteen je zonnebril en/of vizier gratis kunt poetsen
![]()
Ik ook effe, voor het eerst deze week; lekkerlekkerquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef Yreal het volgende:
Eindelijk weer gereden. Heerlijk![]()
Alle kabels onder mijn tank waren doorgerrot, dus dat had ik niet kunnen vinden, laat staan oplossen
Wat is het meervoud van standaart/d ?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:02 schreef lipjes het volgende:
Nou het f'je rijd weer lekker.
Volgens mij hebben ze ook even mijn standaart ingespotendie gaat wel erg makkelijk nu.
Z'n hoofd ziet er goed uit jaquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:30 schreef Anne het volgende:
Dekatria heeft weer een nieuw fotoverslag, auw! Krijg er jeuk van.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:53 schreef Dekatria het volgende:
Dus hier komen al die fans vandaangroeten vanuit de UK, en dank voor alle feedback
Volgende lading foto's volgt bij thuiskomst, dan zet ik ook wat video's erop
Heej musquito-manquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:53 schreef Dekatria het volgende:
Dus hier komen al die fans vandaangroeten vanuit de UK, en dank voor alle feedback
Volgende lading foto's volgt bij thuiskomst, dan zet ik ook wat video's erop
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:53 schreef Dekatria het volgende:
Dus hier komen al die fans vandaangroeten vanuit de UK, en dank voor alle feedback
Volgende lading foto's volgt bij thuiskomst, dan zet ik ook wat video's erop
Ik zat daar half juni ook 3 dagen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:05 schreef Paxlie het volgende:
Net motorweekend geboekt, 3 dagen Manderscheid
Ik zat er met Hemelvaart ook, ander hotel maar wel in Manderscheidquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zat daar half juni ook 3 dagen.Nouja bijna daar dan, 20km verderop in Dasburg. Zaterdags lekker de hele dag in Luxemburg gereden.
Deze hebben we toen gereden: http://www34.zippyshare.com/v/85311558/file.htmlquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:25 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik zat er met Hemelvaart ook, ander hotel maar wel in Manderscheid
Als je nog toffe routes op gps (Garmin) hebt hou ik me aanbevolen
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:43 schreef mstx het volgende:
[..]
Deze hebben we toen gereden: http://www34.zippyshare.com/v/85311558/file.html
Daar zit onderweg ook een of andere landingsbaan van 50 meter breed en een paar kilometer lang zonder belijning in.Voor de rest veel bochten en heuvels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2012 11:33:12 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Niet haten; uitlachenquote:
Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, en dan ook nog al die wouten overal die lekker tweewielers staan te treiteren de hele dag omdat die mooiweerrijders weer buiten komen.
baasquote:Op zondag 22 juli 2012 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch?
Zo lang je niet op het wegdek komt, mag alles.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch?
Dat filmpjequote:Op zondag 22 juli 2012 11:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo lang je niet op het wegdek komt, mag alles.
Zwaai als BMW rijder natuurlijk nooit wegens verregaande superioriteit en arrogantie.
Ik ga zo trouwens poetsen en smeren ipv. rijden. Zondagsrijders![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is het meervoud van standaart/d ?
Ik kijk daar ook niet standaard heen maar gewoon voor me op de weg, dus dat zie je inderdaad nooit tijdig.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
Vind het altijd een beetje vreemd als mensen 6 stroken van je vandaan, op de snelweg, in de andere richting, gaan zwaaien.
Ik wil best terug zwaaien, maar dat zie je nooit op tijd...
ik zou in de aandrijving zoeken; ketting, tandwielen, lagers.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gisteren, gangetje van 150 op de a16, reed lekker door.
moest de afrit A59 hebben dus liet mijn gas los en lekker een beetje uitrollen.
Ineens heel de voetsteunen trillen, zware harde trillingen.
Zojuist keek mijn broer even, speling op het balhoofd.
Maar nog meer ideeën?
Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou in de aandrijving zoeken; ketting, tandwielen, lagers.
En dat weet je zeker? -> losgelopen voortandwiel, achtertandwiel wat een tandje mist, kettingschakel kapotgetrokken? heb je gekeken, of neem je dat gewoon aan? Assumption kills bikers you knowquote:Op zondag 22 juli 2012 14:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet.
Lagers zou ik nog moeten checken.
Net trouwens even een testrit gedaano op de A17, zevenbergen erop, standaarbuiten eraf, zevenbergen weer werken ect.
Voel ik tijdens de 2e keer heen ineens een klapje tegen mijn schoen, denk ach een steentje.
Trek ik net mijn schoen uit, oh hier is een lijfje, daar een vleugel met een pootje, daar nog wat van het kopje.
Bleek het een wesp te zijn
Ik doe helemaal niks zelfquote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
Ik voel mij altijd bijzonder dom als ik lees wat jullie allemaal zelf doen..
Het was een testrit na een licht beurtje, en daarna dus ook nog even zijn controle. Dus het was echt de wespquote:Op zondag 22 juli 2012 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat weet je zeker? -> losgelopen voortandwiel, achtertandwiel wat een tandje mist, kettingschakel kapotgetrokken? heb je gekeken, of neem je dat gewoon aan? Assumption kills bikers you know![]()
Dát is nou het verschil tussen een twee- en een vierwieler.. Op de motor check en doublecheck je; met de auto hoop je dat je de volgende beurt haalt met het mankement.
Lagers checken is een kwartiertje werk; as eruit, en dan kun je er zo bij.
Niet gokken; inzet is te hoog.
quote:Op zondag 22 juli 2012 12:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gisteren, gangetje van 150 op de a16, reed lekker door.
moest de afrit A59 hebben dus liet mijn gas los en lekker een beetje uitrollen.
Ineens heel de voetsteunen trillen, zware harde trillingen.
Zojuist keek mijn broer even, speling op het balhoofd.
Maar nog meer ideeën?
quote:Op zondag 22 juli 2012 14:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet.
Lagers zou ik nog moeten checken.
Kun jij ook, kwestie van je mouwen opstropen en eraan beginnen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
Ik voel mij altijd bijzonder dom als ik lees wat jullie allemaal zelf doen..
Oh ja :pquote:Op zondag 22 juli 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had het over onderstaande posts heah, niet over een aanvlieging met een wesp
[..]
[..]
Lichte trilling is NIET normaal als je dat normaliter niet hebt.. Tevens, als je donderdag hebt gecheckt, en je had toen géén trillingen, ding gaat naar de dealer, en nu heb je trillingen, moet je dus NU controleren. Dealers zijn ook mensen; die kunnen gewoon fouten makenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
Oh ja :p
Nee de rest is ook in orde.
Tandwielen had ik al gecheckt voor die vrijdag naar de dealer ging.
Probleem lijkt nu trouwens wel minder te zijn, nog steeds lichte trilling maar dat is normaal he.
Dus even aankijken, vandaag in ieder geval goed getest.
Begonnen op 130 daarna naar de 160.
Terug naar de 110 gas weer open naar de 170.
En zo op en neer tussen de 100 en 200.
Eigenlijk geen problemen meer gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lichte trilling is NIET normaal als je dat normaliter niet hebt.. Tevens, als je donderdag hebt gecheckt, en je had toen géén trillingen, ding gaat naar de dealer, en nu heb je trillingen, moet je dus NU controleren. Dealers zijn ook mensen; die kunnen gewoon fouten maken![]()
Maargoed, misschien zie ik het verkeerd of ben ik té voorzichtig, of ik begrijp het verhaal niet goed.
Als er iets anders aan je motor is- of voelt als normaal, en daar is geen logische reden voor, dan is er iets mis en moet je uitzoeken wat het is >.<
Als je het kewl vindt om op een gelukkige dag in een geel bussie vervoerd te worden, moet je gewoon tegen je band schoppen en het vooral niet te serieus nemenNee lichte trilling in de voetsteunen was er altijd al, dat hebben wij allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt thuis niet gereden met onveilige motoren :p
Maar eerst met 50, daarna 80, toen 100 en toen pas ging de snelheid omhoog.
Ik neem aan dat je weet wat je aan het doen bent; ik ben alleen voorzichtig met zulke dingen.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee lichte trilling in de voetsteunen was er altijd al, dat hebben wij allemaal.
Er wordt thuis niet gereden met onveilige motoren :p
Maar eerst met 50, daarna 80, toen 100 en toen pas ging de snelheid omhoog.
Zou niet weten waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik het sloopquote:Op zondag 22 juli 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun jij ook, kwestie van je mouwen opstropen en eraan beginnen.
Pics or did not..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Vinniiee het volgende:
Zo, weer thuis van Luxemburg. Mooie wegen daar
Die haarspeldbochten omhoog, lekker het gas open gooien en dikke roffel uit de uitlaat
Of stijle helling af naar beneden en remmen op de motor, roffel roffelEven spelen met de killswitch... BAM!
![]()
Gewoon, daar waar je wilt beginnenquote:Op zondag 22 juli 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou niet weten waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik het sloop
Ja maaaaar... ik wil niet doodquote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon, daar waar je wilt beginnenen van slopen leer je
Koop een Haynes manual, ik heb hem toevallig deze week binnen gekregen en het ziet er best makkelijk uit (de basis dingetjes dan).quote:
Stel je niet zo aan man.. tis veel simpeler als je denktquote:
Tuurlijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je weet wat je aan het doen bent; ik ben alleen voorzichtig met zulke dingen.
Ook naar Schotland ja?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ach ja, je hebt geleerd; ik heb voor mijn 'excursie' binnenkort een halve liter Autan ingeslagen; ik hoop dat dat afdoende gaat zijn
Ik denk niet dat als je eerst naar Parijs vliegt je over Schotland heen zult komen.quote:
Ik zie het idd, dat gaat nogal de andere kant opquote:Op zondag 22 juli 2012 23:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk niet dat als je eerst naar Parijs vliegt je over Schotland heen zult komen.
Of mijn topografie zuigt.
De foto's die ik gemaakt hebt zijn op twee handen te tellenquote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Vinniiee het volgende:
Ik had geen camera bij, ouders op vakantie die 'm mee hadden. Maar Tankiej heeft wel foto's gemaakt.
Sowieso niet veel pics gemaakt geloof ik
Zo, en ik ben weer levendquote:Op maandag 23 juli 2012 08:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De foto's die ik gemaakt hebt zijn op twee handen te tellen
En dan zijn het ook nog eens niet echt spannende foto's
Doen ze ook niet bij de APK. De politie controleert er wel eens opquote:Op maandag 23 juli 2012 12:09 schreef Vinniiee het volgende:
Denk trouwens dat ze met APK niet op dB's gaan letten, gisteren bij wegmisbruikers zei een agent dat ze alleen kijken of hij gasdicht is.
Klopt, onze buurjongen is een keer aangehouden omdat zijn motor te veel herrie maakte, mocht ook niet meer doorrijden.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:42 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Doen ze ook niet bij de APK. De politie controleert er wel eens op
AZ krijgt gewoon een ingangsdatum van 2 jaar laterquote:Op maandag 23 juli 2012 19:38 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, ik heb zojuist mijn rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. Ze liet op het aanvraag formulier zien (en legde uit) dat ik AL (licht) en AZ (zwaar) krijg. Verder niks gevraagd. Maar ik ben nog maar 19. Staat AZ al op je rijbewijs en is het pas geldig op je 21e of moet ik op mijn 21e een nieuw rijbewijs aanvragen? Want op de lijst wat er dan op het rijbewijs komt te staan stond er echt duidelijk AL + AZ.
Er staan 2 data op voor je motorrijbewijs.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
AZ krijgt gewoon een ingangsdatum van 2 jaar laterTenzij ze dat inmiddels aangepast hebben
Gewoon buiten tegen de flat aan, ik heb geen andere keuze.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:13 schreef Skv het volgende:
Waar stallen jullie je motor in het geval dat je geen overkapping/garage hebt?
Bij mijn huidige huis staat 'ie onder de overkapping van het schuurtje in de tuin, maar ik ga binnenkort verhuizen naar het centrum van Haarlem. Hier heb ik geen mogelijkheden om 'm binnen te stallen. Tips?
Dat gaat bij mij dus ook niet ivm winkelend publiek enzo. Je mag toch gratis parkeren in parkeergarages als je langs de slagboom kan rijden? Of slepen ze 'm dan gewoon af?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Gewoon buiten tegen de flat aan, ik heb geen andere keuze.
Verschilt per parkeergarage, bij de meeste mag je volgens mij helemaal geen motor parkeren. Laat staan dat het gratis magquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat gaat bij mij dus ook niet ivm winkelend publiek enzo. Je mag toch gratis parkeren in parkeergarages als je langs de slagboom kan rijden? Of slepen ze 'm dan gewoon af?
http://loket.haarlem.nl/?pagina=1640quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:31 schreef JK het volgende:
Even met de beheerder overleggen.. er zijn toch ook zat plekken die geen autoparkeerplaatsen innemen.
Motor in het centrum stallen... dat staat garant voor ellende. Leuk als er een keer wat dronken lui langskomen. Flesje bier leeggieten in de uitlaat, pissen over je motor heen (al doen honden dat sowieso met hun asociale baasjes), motor omver trappen.. ik probeer je niet bang te maken hoor.
Problem solved.quote:Bewoners van de binnenstad van Haarlem kunnen tegen gereduceerd tarief een parkeerabonnement voor één van de parkeergarages aanvragen.
Deze bewoners kunnen hiermee parkeren in de parkeergarages Houtplein, Raaks, Station en de Kamp.
Let op: Het is niet toegestaan met dit abonnement te parkeren in de parkeergarage De Appelaar.
Per woonadres kan gekozen worden voor een parkeervergunning óf een bewonersabonnement.
Het abonnement is niet overdraagbaar.
Kosten
Een abonnement tegen gereduceerd tarief voor de parkeergarages kost per maand:
Tarieven 2012 inclusief BTW
Abonnement auto ¤ 36,--
Abonnement motor
(alleen in De Kamp en Houtplein) ¤ 18,--
Daarnaast betaalt u ¤ 11,30 voor de parkeerkaart. Na opzegging van het abonnement kan deze kaart niet hergebruikt worden.
Let op: bij het abonnement motor geldt een borg van ¤ 22,50 voor de sleutel van het hek.
What about it? Is de helft goedkoper dan voor een auto.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
18¤ per maand om je motor te parkeren
144 euro? Het is in het hele land toch 104 of 108 euro per jaar? Of woon jij net in een provincie waar het 40 euro duurder is?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik betaal nérgens om mijn motor te parkeren, ik weiger.
Is gewoon meer dan een verdubbeling van je vaste lasten vwb je motor; dat gaat toch nergens over?
144¤ mrb per jaar om in het hele land te mogen rijden, en ruim 200¤ per jaar om hem op anderhalve vierkante meter neer te mogen zetten
De mijne staat op de parkeerplaats van een restaurant; niks mis meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Vinniiee het volgende:
Beetje achterlijk inderdaad om daarvoor te moeten betalen. Maar wel liever dan midden op straat neerzetten (in een uitgaansgebied)
Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagischquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
144 euro? Het is in het hele land toch 104 of 108 euro per jaar? Of woon jij net in een provincie waar het 40 euro duurder is?
Ah okquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne staat op de parkeerplaats van een restaurant; niks mis mee
[..]
Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagisch
Ik wil 'm sowieso overdekt hebben staan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne staat op de parkeerplaats van een restaurant; niks mis mee
[..]
Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagisch
Ik heb geen idee hoe ik betaal; iig automagisch.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah ok
Ik had aangegeven dat ik het 1 keer per jaar wil betalen en het wel per automatische incasso mag. Maar ik krijg nu elk kwartaal een acceptgiro of ik even wil betalen. Vind het zo ook wel best, nu het qua prijs niks uitmaakt of je per jaar of per kwartaal betaalt mogen ze best wel wat meer kosten hebben
We wonen boven het restaurantquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is ook een optie ja. Maar dat moet je dan wel net toevallig in de buurt hebben.
'bewaakt' is een rekbaar begrip he, als je je auto in de stad in een betaald garage zet waar van die mannetjes op schermen zitten te gluren en ze rossen je radio eruit, of ze stelen gewoon de complete auto, heb je in 9 van de 10 gevallen geen poot om op te staanquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik wil 'm sowieso overdekt hebben staan.En je hebt gelijk dat het achterlijk is om daarvoor te betalen, maargoed. Dan staat 'ie binnen én beveiligd. Beter dan buiten én onbeveiligd in een gebied waar allemaal dronken volk rondsjouwt elk weekend. Plus dat de buren het ongetwijfeld niet tof vinden als ik elke ochtend met die motor onder het raam sta te ronken.
Verder betaal ik ook geen belasting (oldtimer) en 5 á 6 maanden per jaar die parkeerkosten (100E in totaal ofzo dus). Is nog te overzien. Hopen dat ik no-claimkorting ga krijgen.
Mocht ik 'm ergens anders gratis (en veilig) kunnen stallen, dan doe ik dat wel natuurlijk. Maar een losse garagebox kost 150 per maand(!).
Ideale situatie dusquote:
Maar wel een motor, en die zijn ook popi bij het meeneemgildequote:
op papier wel, in de praktijk niet helemaalquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ideale situatie dus
Nu motor maar eens wassen. Van grindpaden en zandwegen wordt mijn GS niet schoner van
Carport vinnik ook goed; we gaan hem niet vertroetelen heahquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:46 schreef Anne het volgende:
Helemaal geen ideale situatie heur. De ideale situatie is een garage waar je 'm zo in kunt rijden.
Inderdaadquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:46 schreef Anne het volgende:
Helemaal geen ideale situatie heur. De ideale situatie is een garage waar je 'm zo in kunt rijden.
je hoeft niet he. Maar voor een hek om mijn motor in een garage betaal ik met liefde 18euro per maand.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik betaal nérgens om mijn motor te parkeren, ik weiger.
Is gewoon meer dan een verdubbeling van je vaste lasten vwb je motor; dat gaat toch nergens over?
144¤ mrb per jaar om in het hele land te mogen rijden, en ruim 200¤ per jaar om hem op anderhalve vierkante meter neer te mogen zetten
Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaalquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hoeft niet he. Maar voor een hek om mijn motor in een garage betaal ik met liefde 18euro per maand.
Vielen spass!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:58 schreef Sounddragon het volgende:
Wij gaan lekker een dagje de grens over; first stop: Louis.de![]()
in de garage zit als ik het goed lees een afgesloten deel voor de motoren, met een hek en slot erom heen. Dat zou voldoende barriere moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaalHadden ze in die drukke winkelstraat ws. niet gedaan.
Tis maar hoe je het bekijkt
's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaalHadden ze in die drukke winkelstraat ws. niet gedaan.
Tis maar hoe je het bekijkt
Garagebox huren? Indien te duur: zoek een andere motorrijder en deel de kosten?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:
Ik wil iets om mijn tweewielers droog te zettenzo'n hoes is ook niet alles
Maar ik rij dagelijks, ook zo'n gekut om dan eerst naar zo'n box te fietsenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Garagebox huren? Indien te duur: zoek een andere motorrijder en deel de kosten?
Zit er niet een rij met boxen op loopafstand dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ik rij dagelijks, ook zo'n gekut om dan eerst naar zo'n box te fietsen
Zoetermeer hequote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zit er niet een rij met boxen op loopafstand dan?
Dat dacht ik ook ja, maar om nou je hele woningkeuze af te laten hangen van de mogelijkheid om mn motor te stallen.. Nee.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:30 schreef Tankiej het volgende:
Hier gelukkig wel
Als ik het ouderlijk huis verlaat dan zoek ik er wel een woning op uit
Niet de hele woningkeuze, maar wel 1 van de eisenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar om nou je hele woningkeuze af te laten hangen van de mogelijkheid om mn motor te stallen.. Nee.Dan zijn er toch veel andere factoren die ook van belang zijn.
Ah oke, dat trek ik niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Niet de hele woningkeuze, maar wel 1 van de eisen![]()
Ik hoef ook niet midden in een stad ergens te wonen, in een rustig dorpje vlakbij een stad vind ik ook wel best.
Same here. Toch wel prettig een ruime garage, zeker als je zelf ook onderhoud doet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Niet de hele woningkeuze, maar wel 1 van de eisen![]()
Ik hoef ook niet midden in een stad ergens te wonen, in een rustig dorpje vlakbij een stad vind ik ook wel best.
Ha, je komt hier langsquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:22 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)2,3,5,7,8,10&t=m&z=9
planning voor morgen
welke weg is dat precies?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ha, je komt hier langsik raad de dijkweg nabij de Motoport in Rockanje aan
Vielen dank; net weer terug, leuk dagje uit gehad, Louis was veel van hetzelfde; 2 toffe brilletjes meegenomen (afwijking van mequote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
in de garage zit als ik het goed lees een afgesloten deel voor de motoren, met een hek en slot erom heen. Dat zou voldoende barriere moeten zijn.
Als ze hem willen hebben...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef Skv het volgende:
[..]
's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen.
Zeker waar. Ik heb er enkel een lullig art 4 beugeltje van 19 euro om liggen voor de verzekering. Mee gaat hij toch wel. En anders de onderdelen.quote:
Niet een paaltje maar een muuranker werpt een barrière op. Als de ketting op de grond ligt knip je hem zo door omdat je tol of schaar op de grond kan laten steunen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef Skv het volgende:
's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen.
Zelfde hier, wel een beetje duurder (45 euro)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker waar. Ik heb er enkel een lullig art 4 beugeltje van 19 euro om liggen voor de verzekering. Mee gaat hij toch wel. En anders de onderdelen.
Wtfquote:Van een collega van mij hadden ze de vlotterkamers gejat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |