abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:37:02 #1
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352574

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)
Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon)
... update :? :') ...

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

pi_114352614
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?

Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:40:40 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:

Nee ik ben gewoon snel.

Ja kan ook, maar dat zijn vaak tourmotoren.
Ben nog geen sportieve motor met cardan tegengekomen :P
pi_114352730
Wat er niet is, kan gemaakt worden :7
pi_114352749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:

Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel :+

Of een riem, scheelt ook weer onderhoud :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:43:05 #6
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:42 schreef Vinniiee het volgende:
Wat er niet is, kan gemaakt worden :7
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren :+
Wel een leuk project...
pi_114352771
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:

[..]

Wel een leuk project...
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..

Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:44:54 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352805
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen :+
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger :P

quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..

Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:46:48 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114352857
quote:
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114352889
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:44 schreef lipjes het volgende:
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen :+
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger :P

[..]

Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor :P
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:

[..]

Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Dat is wel apart ja, op zich wel tof :D
pi_114352910
quote:

[..]

Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel :+

Of een riem, scheelt ook weer onderhoud :P
Ah oke, dat wist ik niet :P

Haha ja inderdaad, maar die hebben alleen choppers en BMW's :P

quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:

[..]

Wel een leuk project...
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden :+
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:58 #12
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352975
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan :+
Geef ik je gelijk in :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden :+
Ja, eerst het huis uit :+
pi_114353108
Als je het digitaal hebt kan het ook _O-. Maar gaat lastig worden, want je zal alles door moeten rekenen _O-
pi_114353537
Ik zat ook al naar een automatisch kettingsmeersysteem te kijken. Scottoil lees ik wel goede verhalen over, net als OSCO. Die laatste ziet er nog simpeler uit en hoeft ook niet aangesloten te worden op het blok. Vind 140 euro alleen nogal aan de prijs.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114353609
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
pi_114353761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
Ik ga van de week eerst even een balkje laten zagen die nét iets hoger is dan de achtervork. Dan zet ik die onder de vork rechts en links op de standaard, kan ik het wiel goed laten draaien en zelf smeren. :+ Misschien als ik een baan heb maar eens verder kijken naar die systemen.
pi_114353799
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf :X
pi_114353814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:18 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf :X
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog. ;)
pi_114353920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Ja, tot dat ding defect is, en nu moet je dus alsnog controleren of je ketting vet is.
pi_114353936
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:19 schreef Skv het volgende:

[..]

1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog. ;)
Waarom niet gewoon een paddockstand kopen?
Kost je 40 euro incl. verzenden, nieuw. Tweedehands moet wel goedkoper kunnen :)
pi_114353940
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray :')
pi_114353984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:23 schreef Vinniiee het volgende:
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray :')
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is :')
pi_114354036
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is :')
Gewoon grote _O- Maar automatisch is veul handiger jonge :7 Zeker als je veel woon-werk gaat doen.

Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer _O-
pi_114354132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gewoon grote _O- Maar automatisch is veul handiger jonge :7 Zeker als je veel woon-werk gaat doen.

Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer _O-
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw :7

Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy :')
pi_114354226
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw :7

Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy :')
Was ook bij wijze van spreken :P Dan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray :')
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy :')
pi_114354272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:31 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Was ook bij wijze van spreken :P Dan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray :')
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy :')
Je bestelt toch ook niet alleen een bus spray, die laat je meekomen bij een andere bestelling :+

Ik ga trouwens wel even andere kettingvet bestellen, dit spul maakt alles zwart. Red Chain Grease van Forte schijnt wel goed te zijn, blijft ook beter op de ketting zitten :o
pi_114354346
Weet ik ook wel, maar je zou maar net een bussie nodig hebben :+

Ik heb daar ook last van, die de volgende keer maar bestellen :Y
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:25:09 #29
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_114358693
Doen we ff rustig in het topik :')
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_114358894
Wat is er mis?
pi_114359364
*zwaait*

Hier nog een motorrijder. :)

Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)

Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114359414
Hallo, welkom :W !
pi_114359885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:41 schreef Masque-Obscura het volgende:
*zwaait*

Hier nog een motorrijder. :)

[ afbeelding ]

Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)

Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Welkom! :W

Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:54:00 #34
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114359994
Een goedendag :W

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:52 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Welkom! :W

Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen :P
Probeer ik ook, alleen in de winter gaat het lastig worden :P
pi_114360045
Thanks!

Haha, ja, zijn er niet veel inderdaad. ;)
Ik vind een auto maar onzin. Duur, langzaam, lomp, files, parkeren, APK, en een stuk minder fun. :P Alleen leuk als je met regelmaat grote spullen of meerdere mensen vervoert. :)

In de winter is het ff afzien met de kou. Ben nog maar een keer onderuit gegaan over het ijs. :P
Hoewel ik voorheen altijd dikke toermotoren reed met volle kuip en handvatverwarming, was goed te doen, zal met deze naked R65 wel even wat anders zijn!
pi_114360241
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijk :P Woon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.

Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleum ;( Dat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
pi_114360415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:59 schreef Vinniiee het volgende:
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijk :P Woon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.

Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleum ;( Dat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
Ik ben voornemens in de winter gewoon met het OV te gaan. Lente/zomer/herfst op de fiets of met de motor.
pi_114360753
Ik zie wel wat deze winter brengt. Hoop sneeuw = OV, weinig sneeuw = motor.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:12:51 #39
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114360844
Als het net als afgelopen winter wordt kun je gewoon tot februari doorrijden. :')
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114361002
Dat bedoel ik :')
pi_114362893
Ik las het absurde idee van APK voor motoren inderdaad.. pure zwendel en geldklopperij. :(
Maar, het is nog niet definitief, deze herfst gaan we zien of de heren politici zich daadwerklijk niet gehinderd voelen door kennis van zaken en gezond verstand.
pi_114364940
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?

Alleen de reden, dat het ongelukken zal voorkomen. Volgens mij was het iets van 2% dat veroorzaakt wordt door een technisch gebrek? Of nog minder? :')

Ok, het is dan wel weer die paar %. Maar het gaat de bevolking meer kosten dan dat het oplevert volgens mij..

En dan schijnt ook nog eens dat een rapport van Dekra gebruikt is bij de beslissing, het bedrijf in Duitsland dat de keuringen daar verzorgt. Natuurlijk willen zij dat het ingevoerd wordt, dat gaat hun gigantisch veel geld opleveren :')
pi_114365017
Niet raar, de reden waarom wel inderdaad.
Dat denk ik ook, aangezien het wel gepaard zal gaan met een beurt }:|
pi_114365638
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..

Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)

Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.

Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:38:41 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365648
Ik heb op zich niet zo veel problemen met een APK voor motoren.
Wel de reden, die ene verkeersdode die dit scheelt per jaar.
Zal je denken, elke is toch mooi meegenomen?

Ja natuurlijk.
Maar in plaats van dat ze nou geld in dit onnodige plan gaan steken kunnen ze dat beter doen in beter voorlichting voor automobilisten wat nog steeds 53.3% van de veroorzakers is volgens het rapport van de dekra.
Volgens de MAIDS onderzoek zelfs 70%

Tevens gaat een motorrijder zuiniger om met zijn motor dan een automobilist met zijn auto.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:39:12 #46
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:38 schreef Masque-Obscura het volgende:
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..

Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)

Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.

Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
Heb hem toevallig de laatste keer opgeslagen.
Scheeld me deze keer zoeken :+

http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=494
pi_114365702
Helaas gaat het niet om veiligheid, maar puur om geld. :(
Zwendelaars..
pi_114365795
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:41:49 #49
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365854
Er moet ergens aan verdiend worden nu de BTW niet hoger kan, de benzineprijs al op zijn top zit en er niet meer in het hoge btw tarief gedaan kan worden.
Ik wacht de protestrit rustig af, en komt die er niet ga ik zelf wel wat organiseren :Y)
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:46:21 #50
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114366207
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?
Omdat je bij een motor veel meer zelf oplet of je motor goed functioneert. Ik weet wel zeker dat 90% van de automobilisten hun banden alleen vervangen als ze anders niet door de APK komen. Bij een motor controleer je zelf de profieldiepte, remmen etc omdat je niet daardoor onderuit wil gaan.
Bij een motor zie je ook in een oogopslag op je verlichting werkt, ik kom dagelijks auto's tegen met kapotte verlichting.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
Dat is nou weer juist niet echt een goed argument. Er zijn ook zat auto's die maar 2000km rijden, en motoren die 50k rijden. Dan zou je het dus op basis van het aantal kilometers moeten doen wat nooit haalbaar is.
👾
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:50:20 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114366544
wil ik MAG gaan twitteren om te vragen of hun nog wat gaan organiseren, wachtwoord vergeten.
En die kan op mobiel natuurlijk niet gerest worden.
pi_114366826
Auto wordt toch ook gewoon afgekeurd als de banden niet voldoende profiel hebben? Dat is een momentopname, maar dat blijft het natuurlijk altijd.

Over het algemeen zorgen motorrijders meer voor hun voertuig dan automobilisten.
pi_114367103
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit. :P
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:58:22 #54
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367110
Zo

quote:
@magnederland komt er nog een protest tegen de apk voor motoren?
Eens kijken wat MAG te melden heeft :)
Nu maar hopen dat als ze een reactie sturen dat ik hem ook wel kan vinden, ik haat twitter :(
pi_114367156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:58 schreef Masque-Obscura het volgende:
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit. :P
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
Kun je niet direct zeggen. Er zijn genoeg automobilisten die heel veel km's maken.
pi_114367290
Dat zeg ik ook, motorrijders maken veel minder km's, waardoor een regelmatige APK nog onzinniger wordt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:07:26 #57
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367679
de fuck?
Sta net ff te roken en kijk ff naar de motor.
Zie ik ineens een deel van de ketting blinken, dus ff van dichtbij gekeken.
De kant van de ketting die aan het wiel zit, is de buitenkant van de ketting gewoon voor een deel netjes zilver.......
Dacht de afgelopen dagen al wat geratel en getik te horen, maar dacht dat dat gewoon was omdat ik weer eens moet smeren, maar blijkbaar loopt die ergens op aan.

Vrijdag gaat die toch naar de dealer, dus laat ze daar ook wel ff naar kijken.
pi_114367805
Kettingspanning wel in orde?
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:12:11 #59
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:09 schreef vannelle het volgende:
Kettingspanning wel in orde?
Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
pi_114368205
Motor met cardan kopen! :P

Zitten er zware punten in je ketting?
pi_114368282
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:12 schreef lipjes het volgende:

[..]

Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
pi_114368419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:

Lijkt me wel eens grappig om op een boxer te rijden :Y Ben wel benieuwd hoe dat rijd _O-
pi_114368585
Kom een keer langs zou ik zeggen. ;)
Het is karaktervol. Koppel is vrijwel direct beschikbaar. Vanaf 2900 toeren zit je al aan de max, komt ook door de overvierkante configuratie van de boring/slag.

Goed, met 50pk schiet het alsnog niet echt op, maar dat hoeft van mij ook niet. Korte bochtjes sturen gaat ook lekker door het lage zwaartepunt (en progressieve voorvering)
pi_114368753
Barendrecht, allemachtig dat is nogal een eind _O- _O-
Koppel bij 2900 toeren is wel lekker, geen problemen met files door de breedte?

Overvierkante boring/slag ken ik alles van, probleempje mee op mijn werk _O-

Heb nu ook ~50pk ter beschikking, maar daar heb je geen zak aan. 140 aan 1 stuk kunnen rijden moet wel kunnen, anders is het :O tijdens woon-werk :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:29:04 #65
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114369003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:

Deze is net 3 maanden geleden gekocht :P
Zo gauw niet gezien

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor :P
pi_114369160
Hehe, wat doe je voor werk?

Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.

En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker. :)
pi_114369377
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:29 schreef lipjes het volgende:

Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor :P
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.

En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
pi_114369644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:31 schreef Masque-Obscura het volgende:
Hehe, wat doe je voor werk?

Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.

En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker. :)
Ikke? Heeft niet met verbrandingsmotor oid te maken. Ik ontwikkel een membraanpomp voor een bepaald bedrijf. Helaas hadden zij al een concept, anders had ik bij de verkoop van dit ding geld kunnen eisen (blijven hangen na mijn stage) :P

Ik rijd nu GS500, dus een heerlijk smalle fiets. Lijkt me wel keer wat zo'n ding bereiden, maar waarschijnlijk wordt mijn volgende motor een africa twin/transalp/xtz660/xtz750 vanwege de 'rechtop-zit houding (rugklachten)'
pi_114369672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.

Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:41:44 #70
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114369812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is niet de hele zijkant he, slechts een klein stukje.
Zal als ik thuis ben wel eens ff een fototje maken (Als ik daar tijd voor heb)
pi_114369841
Klinkschakel toevallig? Die steekt volgens mij wat verder uit
pi_114369966
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:39 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
Denk het ook. En ik weet ook dat je daar snel doorheen zit.
pi_114370284
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.

Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...

De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
pi_114370380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.

Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...

300 _O_
Hoe krijg je dat ding weer rechtop?
pi_114370775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:

Wil in de toekomst ook wel een keer wat offroad mee pakken en dan is zo'n transalpie wel leuk en niet te stevig aan de prijs (ook belangrijk). Hoe kun je nou weer té rechtop zitten :P Kuip of niet maakt me niet zoveel uit, zo lang het maar geen kuip is en de turbulente recht op mijn kop komt.
Onderhoud moet ook redelijk makkelijk zelf te doen zijn, dealers zijn duur :r
pi_114371098
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen. :)

Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. :) Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).

Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:33:19 #77
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114372564
Nou net ff gecheckt.
Hij loopt ergens aan de buitenkant van de ketting aan in ieder geval, hij is maar voor 1/4 helemaal zilver, op 2 plaatsen want ook op de schakels is het te zien.
wiel staat recht,
En ergens aan de voorkant is het punt waar die aanloopt.
Mooi klusje voor de dealer vrijdag.
pi_114378128
Ik zet deze ook even hier neer trouwens, mocht iemand een geinteresseerde weten?

http://www.tweedehands.nl(...)205945.html?wijzig=1
pi_114378393
Motor staat eindelijk bij de dealer :')
pi_114378943
Dat is balen, wat is er mis mee?
pi_114378980
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
pi_114379098
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?

Als het echt lijm is zou ik RWS bellen :+
pi_114379129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:03 schreef Masque-Obscura het volgende:
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen. :)

Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. :) Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).

Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
Haha, maar als je dus alleen bent, dan ben je dus mooi de sjaak :P

Transalp is het kleine broertje van de afrika twin, en de AT is een dakar machine geweest (TA weet ik niet). Zelfde geldt voor een XTZ750, dus daar is onderhoud vrij makkelijk aan.
Zal eens kieken naar die R80GS. /edit: laat ik het maar houden op: het oog wil ook wat _O-
pi_114379279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste. ;)
pi_114379694
Hoort erbij, heel voorzichtig je gas iets loslaten of een klein stukje je koppeling inknijpen en doorrijden, je valt niet zomaar. Een slippend achterwiel is meestal prima te corrigeren.
pi_114380240
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Tankiej het volgende:
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?

Als het echt lijm is zou ik RWS bellen :+
Dat dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste. ;)
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?

Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
pi_114380279
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.

Schrikmoment:
- Op een teerstrook in een bocht gleed voorwiel iets weg
- Tien minuten later kwam er een auto uit een zijstraat zetten, voorwiel blokkeerde
- Motor pruttelt en valt stil op de snelweg, terwijl je nog 30km moet.
- Motor pleurde om bij het opbokken op een ongelijke stoep en het regende hard
- Proberen banden op druk te brengen, maar ipv dat lopen ze leeg :')
- In een bocht op de dijk kwam een auto door de buitenbocht heen, terwijl ik netjes aan mijn kant reed.
- Zelfde maar dan omgekeerd.

En vast nog wel wat meer.
pi_114380567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Vinniiee het volgende:
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.

De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
pi_114380653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:12 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.

De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
Tijdens het optrekken werkt gas druk denk ik beter ja.

:') Dat ding spoort dan niet echt nee :P
pi_114380750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:

Wegglijdend voorwiel in een scherpe bocht en maar hopen dat het asfalt breed genoeg is uiteindelijk
Blokkerend achterwiel tijdens te fanatiek remmen na schrik
Naast een auto op de rotonde rijden omdat die domme kut me wel ziet maar tóch doorrijdt
Vlak voor een haakse bocht er achter komen dat de remhandel is afgebroken tijdens de valpartij op de rotonde 30 meter terug
Sneeuw is glad

Heb er nog veel meer, jij binnenkort ook. ;)
pi_114380891
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
pi_114381075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier :')

Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
pi_114381134
Als je wiel al aan het slippen is zorgt extra gas ervoor dat hij minder makkelijk grip hervindt..

Mijn schrikmomenten:

- Destijds op de BMW K100: File, pikdonker, keiharde regen, ik zie geen reet want ik draag een bril, dus spetters op het glas, achterlichten van auto's verstralen in de druppels, daardoor kon ik niet goed zien wat er voor me gebeurde en reed ik netjes mee in de file ipv er tussendoor.
Vriendin zat achterop, en voor me gaat een auto knalhard in de ankers, ik rem af, maar verwacht geen noodstop van hem, kan de afstand niet goed inschatten en knal erachter op. Motor slipte alle kanten op, achterwiel brak links en rechts uit, maar ik kon hem gelukkig overeind houden.
Praatje maken met de autobestuurder, gegevens uitgewisseld (ik had geen schade, hij bumperschade)
Ik wil weer wegrijden vanaf de vluchtstrook, en het achterwiel blijft een meter of 20/30 achter een gladde richel langs de weg hangen, motor slipt steeds schuiner tot hij uiteindelijk over de richel heenspringt en weer grip krijgt.

Ik was de rest van de avond een beetje van slag, vooral omdat ik een passagier bij me had.

Schrikmoment in Noorwegen. Fucking tunnels zonder verlichting, met scherpe bochten en hellingen. Als je geen horizon hebt om erachter te komen wat boven en onder is een motor rechtop houden best een uitdaging! D: zeker als de tunnel verlicht wordt door niets meer dan reflecterende paaltjes langs de muren.

Een ander schrikmoment was op de Autobahn op weg naar Praag, ook weer met de dame achterop. Een klootviool voor me dacht dat het een goed idee was om in te voegen met 70, ik erachter, een aankomende auto kan me net ontwijken, en tikt mijn zijkoffer aan.

Verder the usual, zijn niet echt schrikmomentjes meer: auto's die je over het hoofd zien, een noodstop waarbij je achterwiel blokkeert en slipt, optrekken in de regen met een slechte achterband die een andere kant op wil. Ik heb ooit met de 250 kilo zware BMW over modderweg gereden, zeker 10/15cm diepe plassen, en superglad, daarna weet je wel wat zo'n motor doet als hij wegglijdt. Gewoon rustig doorrijden, evenwicht houden en de motor laten trekken. :) Zelfde als met sneeuw, kun je lekker door driften. IJs is een slechter idee, dan ga je best snel onderuit, dat was mijn enige schuiver.
pi_114381458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:

Krijg je ook pas echt last van zodra je de rem loslaat. Jezus zeg!! Dacht dat ie me er af wou slingeren, leek wel rodeo.
pi_114381640
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond _O-
pi_114381657
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:22 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier :')

Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
Was niet eens een taxi. Maar een doos in een oldtimer. Toen ze me zag trok ze zo'n gezicht van :o Ik mijn middelvinger opgestoken _O-
pi_114381859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond _O-
Ik had dat dus in een bocht waardoor achterwiel weg gleed tot ik de rem los liet. Pfieuww dacht ik toen....
pi_114382505
Dat is vrij logisch ja _O-. Heb ik met de brommert wel een keer gehad.
pi_114382528
Tis wat, dat motorrijden. :)

Zijn er meer mensen die zelf aan hun motor sleutelen/knutselen trouwens?
pi_114382637
Onderhoud doe ik zelf. En ik heb een USD in mijn motor geknutseld met dubbele schijven:

Taartschep moet er wel nog een keer vanaf.
pi_114382678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Masque-Obscura het volgende:
Tis wat, dat motorrijden. :)

Zijn er meer mensen die zelf aan hun motor sleutelen/knutselen trouwens?
ik doe alles zelf aan de motor. Onderhoud/reparaties als nodig. Leuk om te doen en een stuk goedkoper dan laten doen. :)
pi_114382902
Nice! Zal een flinke verbetering zijn zeker? Ook progressieve veren?
pi_114383193
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf. Heb dus filters en olie besteld. Binnenkort even een onderhoudsbeurtje inplannen :)

In mn bestelling zaten ook mn voorste knipperlichten en voila:

De Mivv X-Cone verwacht ik volgend week :)
pi_114384580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dat dus.

[..]

- Automobilist die me aan keek en toen ook maar besloot de rotonde op de te rijden. Die ramde me net niet.
- Automobilist in een Citroen C1 die met een gangetje van ongeveer 50 een rotonde op kwam rijden waar je normaal zo'n 30 rijd. Hij moest er driekwart omheen en zou het met die snelheid nooit gaan redden. Hij had me niet gezien en moest dus een noodstop maken en zat op die rotonde naast me. Schrok zich kapot en reed daarna snel weg.
- Automobilist die midden in een blinde bocht besloot om te gaan keren. Kom ik daar net aan rijden. Net ontweken gelukkig.
- Grind in een bocht, waar ik met 80 door heen ging. Voorwiel gleed een stuk weg, maar ik kon hem net houden.

Vast nog wel wat meer, maar ik weet er zo even niet meer :P

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:49 schreef Vinniiee het volgende:
Onderhoud doe ik zelf. En ik heb een USD in mijn motor geknutseld met dubbele schijven:
[ afbeelding ]

Taartschep moet er wel nog een keer vanaf.
Ziet er goed uit, maar daar gaan ze over zeiken als de APK wordt ingevoerd :')
pi_114384770
En terecht, weetje hoe gevaarlijk! D:
pi_114384811
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:20 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ook als ze een E-keur hebben?
pi_114386228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:54 schreef Masque-Obscura het volgende:
Nice! Zal een flinke verbetering zijn zeker? Ook progressieve veren?
Thanks! Is inderdaad een hele verbetering, zowel remmen als sturen. Zitten geen progressieve veren in, maar dat vind ik ook niet nodig.

Na mijn vakantie moeten de remmetjes wel gedaan worden, dus nieuwe schijven, blokken, stalen remleidingen en eventueel ook de klauwen reviseren.
pi_114386315
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:20 schreef ArnosL het volgende:

[..]

- Automobilist die me aan keek en toen ook maar besloot de rotonde op de te rijden. Die ramde me net niet.
- Automobilist in een Citroen C1 die met een gangetje van ongeveer 50 een rotonde op kwam rijden waar je normaal zo'n 30 rijd. Hij moest er driekwart omheen en zou het met die snelheid nooit gaan redden. Hij had me niet gezien en moest dus een noodstop maken en zat op die rotonde naast me. Schrok zich kapot en reed daarna snel weg.
- Automobilist die midden in een blinde bocht besloot om te gaan keren. Kom ik daar net aan rijden. Net ontweken gelukkig.
- Grind in een bocht, waar ik met 80 door heen ging. Voorwiel gleed een stuk weg, maar ik kon hem net houden.

Vast nog wel wat meer, maar ik weet er zo even niet meer :P

[..]

Waarschijnlijk wel ja, maar overal zit een E-keur op (ook de demper). Voordat ik ging verbouwen wist ik niet dat dat er zou komen, anders had ik het ook niet gedaan. Maar ik heb de originele vork hier nog staan en aan een originele demper is ook wel te komen.

Sowieso hoop ik tegen die tijd mijn motor verkocht te hebben, want ik wil een all-road hebben.
pi_114388215
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja, maar overal zit een E-keur op (ook de demper). Voordat ik ging verbouwen wist ik niet dat dat er zou komen, anders had ik het ook niet gedaan. Maar ik heb de originele vork hier nog staan en aan een originele demper is ook wel te komen.

Sowieso hoop ik tegen die tijd mijn motor verkocht te hebben, want ik wil een all-road hebben.
Moet het niet allemaal origineel zijn? Dat dacht ik namelijk.
pi_114389993
Weet ik niet. Een auto hoeft toch ook niet helemaal origineel te zijn voor APK?

Bed tijd, morgen langzamerhand richting Luxemburg :W
pi_114390001
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:16 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Moet het niet allemaal origineel zijn? Dat dacht ik namelijk.
Is dat nu bij auto's ook zo dan?
Dan hebben redelijk veel mensen wat werk voordat ze hun auto voor de apk naar de garage brengen :')

Lijkt me dat ze niet bij motoren gaan eisen dat ze 100% origineel blijven terwijl ze dat voor auto's niet doen :)
pi_114390167
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Is dat nu bij auto's ook zo dan?
Dan hebben redelijk veel mensen wat werk voordat ze hun auto voor de apk naar de garage brengen :')

Lijkt me dat ze niet bij motoren gaan eisen dat ze 100% origineel blijven terwijl ze dat voor auto's niet doen :)
Dat is ook weer zo. Dan hoop ik dat het niet allemaal origineel hoeft te zijn :P
pi_114422414
Ik zit inmiddels op een terras in de Dolomieten. Heb op de heenweg de Hahntennjoch, Timmelsjoch (Passo del Rombo) en Jaufenpas (Passo Giovo) gehad. Morgen gaat de trip richting de Stelvio, rondje van dik 350 km (7 uur) met een pasje of 5. Ik weet niet of ik hier ooit nog weg wil...
pi_114424054
*jaloers*

Geniet ervan, en doe voorzichtig!
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:27:45 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114425016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:22 schreef NutKees het volgende:
... Morgen gaat de trip richting de Stelvio, rondje van dik 350 km (7 uur) met een pasje of 5. ..
Pas maar op voor steile hellingen daaro.

In het dorpje Stelvio :P

http://maps.google.nl/map(...)bp=11,105.44,,1,7.64\

Op de Umbrail kan je nog een kilometer door de gravel raggen als dat je hobby is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 19-07-2012 18:37:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:28:11 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114427528
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114429127
Mooi weer op komst volgende week, en ZwartRandje mag zich gaan inblikken voor een trip van 2.400 kilometer in de vierwieler..

;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:26:51 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114433879
Doe je zelf :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114437313
Meh :N

Ergste is nog wel dat de reis via de Vogezen naar de Jura gaat, om daar een weekje rond het meer van Genève te hangen, en daarna via de Italiaanse Alpen door Zwitserland en via het Zwarte Woud weer terug naar Nederland :9~

;( ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:51:26 #120
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114450809
Zo, motor staat bij de dealer.
Krijg ik een tour mee.

een suzuki SFV650A
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:02:56 #121
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114451158
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:51 schreef lipjes het volgende:
Zo, motor staat bij de dealer.
Krijg ik een tour mee.

een suzuki SFV650A
Ik zou een GSXF eerder een tourmotor noemen dan een gladius.
👾
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:07:44 #122
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114451288
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:02 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik zou een GSXF eerder een tourmotor noemen dan een gladius.
Hoe wil je een gladius dan noemen :+
pi_114451610
Gladius is gewoon een naked damesfiets. Bij een tourfiets denk ik aan:

of

vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24:28 #124
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114451783
MWa, vind het een aardig tourfietsje.
Te hard kan je er in ieder geval niet mee :+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24:42 #125
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114451792
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:07 schreef lipjes het volgende:

[..]

Hoe wil je een gladius dan noemen :+
Een naked bike.

quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:24 schreef lipjes het volgende:
MWa, vind het een aardig tourfietsje.
Te hard kan je er in ieder geval niet mee :+
Is die begrensd dan? _O-
👾
pi_114451958
Ter confirmatie, we hebben het over dezelfde fiets toch?

Daar zie ik mezelf nog niet relaxed met volle kampeerbepakking in de regen met 160 over de Duitse autobahn mee knallen op weg naar Tjechië of Noorwegen. :P
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:37:12 #127
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114452198
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:24 schreef mstx het volgende:

[..]

Een naked bike.

[..]

Is die begrensd dan? _O-
Ja oke, voor mij valt het een beetje in de cat tourmotoren, persoonlijke voorkeur :P

Nee, je waait er zo vanaf, maar hij trekt wel lekker op :9
pi_114452272
Ja, is best een fel dingetje voor die 650cc. :) tweecilinder is ook altijd leuk! Leuk fietsje verder.

Mijn oude toerbak in Noorwegen: <3
(GTR1000)

vrijdag 20 juli 2012 @ 10:46:43 #129
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114452498
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:39 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ja, is best een fel dingetje voor die 650cc. :) tweecilinder is ook altijd leuk! Leuk fietsje verder.

(GTR1000)

[ afbeelding ]
Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV. :')
👾
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:48:00 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114452541
Gewoon op de aanhanger, joh.
Dat stuk door D. is toch saai.
pi_114452772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:19 schreef Masque-Obscura het volgende:
Gladius is gewoon een naked damesfiets. Bij een tourfiets denk ik aan:

[ afbeelding ]
zeg het gaat hier wel over motoren he :{w
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:57:57 #132
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114452874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:39 schreef Masque-Obscura het volgende:

(GTR1000)

[ afbeelding ]
Ja nogal, trok het gas open in zijn 2, oh shit zit alweer op de 100, dat is vlot.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zeg het gaat hier wel over motoren he :{w
Mijn pa heeft een goldwing :@ met zijspan
pi_114456413
Na mijn AVD moet ik een GSX600R halen.

Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat

http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728
http://link.marktplaats.nl/578501317

Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007

Vet filmpje van een GSX600R
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:31:21 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114456673
Je 'moet' een GSX-R halen?

Je weet dat stunthokken geen maatstaf zijn he? die zijn nogal ehh.. aangepast zeg maar ;)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:41:19 #135
67670 Skv
Cynist.
pi_114457085
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:25 schreef stoeltafel het volgende:
Na mijn AVD moet ik een GSX600R halen.

Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat

http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728
http://link.marktplaats.nl/578501317

Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007

Vet filmpje van een GSX600R
Da's geen filmpje. Dat zijn foto's.
Ik vind het maar een overdreven schreeuwerig ding eigenlijk. :@
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:49:38 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114457437
Huh? foto's? Ik weet niet waar jij op klikt, maar bij mij bewegen de foto's nogal :+

Ik ga effe wat huishoudelijke chores doen hier, en dan ga ik eens een stukkie tuffen om de nieuwe Cardo set uit te proberen :P
pi_114457535
gsxr 6, de beste fiets die er is :P
wel lekker smal om Tussen de files door te knallen
pi_114457863
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Je 'moet' een GSX-R halen?

Je weet dat stunthokken geen maatstaf zijn he? die zijn nogal ehh.. aangepast zeg maar ;)
Haha moet natuurlijk niet maar dit vind ik veruit de mooiste motor. Vind de zilver/witte versie ook erg mooi. Stunten ga ik nooit doen, veels te onhandig.
pi_114458301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV. :')
Tanktas, rugtas en evt. nog bagagerol vast met een spin.
Als het op een vfr lukt dan ook op een sv650.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:04 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114458375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Bozz187 het volgende:
gsxr 6, de beste fiets die er is :P
wel lekker smal om Tussen de files door te knallen
Whehe, I'll pwn every brommer in de file op mijn logge AT :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:59 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Haha moet natuurlijk niet maar dit vind ik veruit de mooiste motor. Vind de zilver/witte versie ook erg mooi. Stunten ga ik nooit doen, veels te onhandig.
Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappig _O-
pi_114459226
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappig _O-
Voor mooiweerrijders natuurlijk ideaal :+

Ik zit te kijken of ik het bagagebakje onder de buddy van mijn Bandit wat groter kan maken. Zit best veel loze ruimte onder dat ding en ik kom steeds net iets te kort ook mijn werkspullen mee te nemen. En dat gedonder met rugzak/tanktas voor een part schoenen en een broek begint onderhand irritant te worden.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:45:29 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114459757
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor mooiweerrijders natuurlijk ideaal :+

Ik zit te kijken of ik het bagagebakje onder de buddy van mijn Bandit wat groter kan maken. Zit best veel loze ruimte onder dat ding en ik kom steeds net iets te kort ook mijn werkspullen mee te nemen. En dat gedonder met rugzak/tanktas voor een part schoenen en een broek begint onderhand irritant te worden.
Koffer? kun je eraf halen als je hem niet nodig hebt ;) Of een tailbagje natuurlijk.
pi_114459811
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

dat wil ik best geloven dat je sneller bent in de file, en handig is een buikschuiver ook niet, had gister een bocht gevonden die niet te doen was met de gix
pi_114461071
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Koffer? kun je eraf halen als je hem niet nodig hebt ;) Of een tailbagje natuurlijk.
Dat is net zoveel gedoe als een tanktas :P
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:18:55 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114461128
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:46 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

dat wil ik best geloven dat je sneller bent in de file, en handig is een buikschuiver ook niet, had gister een bocht gevonden die niet te doen was met de gix
Bestaan die dan? :?

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is net zoveel gedoe als een tanktas :P
Neuwp :N is veel handiger.. ik héb niet eens een tanktas; die verneuken je lak.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:20:15 #146
67670 Skv
Cynist.
pi_114461176
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
Huh? foto's? Ik weet niet waar jij op klikt, maar bij mij bewegen de foto's nogal :+

Ik ga effe wat huishoudelijke chores doen hier, en dan ga ik eens een stukkie tuffen om de nieuwe Cardo set uit te proberen :P
Wat? Hier niet. Alleen maar vaste shit. Kan ook aan mijn pc liggen :@
pi_114468365
* ZwartRandje heeft pijnlijke rode ogen.

Beroepsidioten met hun ruitenwisser vloeistof :r
pi_114470865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:

[..]

Geen probleem toch? twee zijkoffers, tanktas, en een bagagerol op de buddyseat. Als je nog iemand achterop heb moet je zorgen dat je een bagagerek achter hebt. :) Prima te doen. Wij hadden nog ruimte over zelfs!
pi_114470942
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bestaan die dan? :?

[..]

Neuwp :N is veel handiger.. ik héb niet eens een tanktas; die verneuken je lak.
voor de mijne blijkbaar wel, die van jou zou het wel moeten lukken, is een zeer strake u-bocht met 3 drempels... Daarom is ie zo kut
pi_114470971
Dames en heren, ik presenteer... de Stelvio:

http://i50.tinypic.com/1fe2qv.jpg

http://i49.tinypic.com/107uz61.jpg

http://i50.tinypic.com/hwftix.jpg

Totaal 6 passen gereden vandaag, 380 km, van 8 tot 5.
Nu flink bunkeren en dan in coma vallen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:57:55 #151
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114471669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:30 schreef Masque-Obscura het volgende:

[..]

Geen probleem toch? twee zijkoffers, tanktas, en een bagagerol op de buddyseat. Als je nog iemand achterop heb moet je zorgen dat je een bagagerek achter hebt. :) Prima te doen. Wij hadden nog ruimte over zelfs!
Ja zo'n opstelling zat ik al aan te denken. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:08 schreef BlackLining het volgende:
* ZwartRandje heeft pijnlijke rode ogen.

Beroepsidioten met hun ruitenwisser vloeistof :r
Daarom altijd (zonne)vizier omlaag :X
👾
pi_114471959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:57 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja zo'n opstelling zat ik al aan te denken. :Y

Hoe wij de bike hebben bepakt:

zijkoffer 1: gasbrander, twee gastankjes, bestek borden etc, plastic tas met kleine kleding
zijkoffer 2: 1 tas met kleding
tanktas onderste laag: electronica (twee camera's (oude middenformaat uit de jaren 60 en digitale spiegelreflex, statiefje, verder dingen die je snel nodig hebt, zware dingen etc)
tanktas bovenste laag: eten en drinken

Verder een bagagerol met tent, laken, opblaaskussentjes en slaapzakken, met spanbanden vastgezet. Spin eroverheen met oprolbare slaapmatjes, en een opvouwbare 4-liter jerrycan met water.

Kaart in het doorzichtige deel van de tanktas, kompas in het zijvak van de kuip. communicatiesetje zodat mijn vriendin en ik onderweg konden praten. Point bike in general direction, en gaan!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:11:48 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114472123
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

voor de mijne blijkbaar wel, die van jou zou het wel moeten lukken, is een zeer strake u-bocht met 3 drempels... Daarom is ie zo kut
Drempels zijn fun :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:34 schreef NutKees het volgende:
Dames en heren, ik presenteer... de Stelvio:

http://i50.tinypic.com/1fe2qv.jpg

http://i49.tinypic.com/107uz61.jpg

http://i50.tinypic.com/hwftix.jpg

Totaal 6 passen gereden vandaag, 380 km, van 8 tot 5.
Nu flink bunkeren en dan in coma vallen.
Nice, lekker gestuurd dus.

Eet- en slaap ze :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:14:37 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114472230
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:57 schreef mstx het volgende:

Daarom altijd (zonne)vizier omlaag :X een doekje mee, zodat je meteen je zonnebril en/of vizier gratis kunt poetsen *)
Dat :7
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:55:40 #155
258802 Yreal
henk..!
pi_114475799
Eindelijk weer gereden. Heerlijk _O_

Alle kabels onder mijn tank waren doorgerrot, dus dat had ik niet kunnen vinden, laat staan oplossen :{
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:02:56 #156
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114476054
Nou het f'je rijd weer lekker.
Volgens mij hebben ze ook even mijn standaart ingespoten :+ die gaat wel erg makkelijk nu.
pi_114479506
Dekatria heeft weer een nieuw fotoverslag, auw :X ! Krijg er jeuk van.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:31:06 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114479517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef Yreal het volgende:
Eindelijk weer gereden. Heerlijk _O_

Alle kabels onder mijn tank waren doorgerrot, dus dat had ik niet kunnen vinden, laat staan oplossen :{
Ik ook effe, voor het eerst deze week; lekkerlekker O+

hoe kan die zooi daar doorrotten dan? was het onbeschermd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:02 schreef lipjes het volgende:
Nou het f'je rijd weer lekker.
Volgens mij hebben ze ook even mijn standaart ingespoten :+ die gaat wel erg makkelijk nu.
Wat is het meervoud van standaart/d ? :+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:53:43 #159
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114480543
Dus hier komen al die fans vandaan ;) groeten vanuit de UK, en dank voor alle feedback ^O^

Volgende lading foto's volgt bij thuiskomst, dan zet ik ook wat video's erop :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:04:51 #160
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114481116
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:30 schreef Anne het volgende:
Dekatria heeft weer een nieuw fotoverslag, auw :X ! Krijg er jeuk van.
Z'n hoofd ziet er goed uit ja :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:53 schreef Dekatria het volgende:
Dus hier komen al die fans vandaan ;) groeten vanuit de UK, en dank voor alle feedback ^O^

:W
👾
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:07:44 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114481267
quote:

Heej musquito-man :W
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:06:42 #162
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_114504085
&lt;a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank"&gt;FAQ?&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank"&gt;Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt&lt;/a&gt;
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:12:17 #163
67670 Skv
Cynist.
pi_114504215
quote:

_O_ Geweldig vind ik het. :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:14:14 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_114504269

Productief dagje gehad. Een hele zooi onderhoudsspul gekocht, reservesleutel bij laten maken, rubber bij mn buddy opnieuw vastgezet en een balkje gezaagd zodat ik het achterwiel kan liften om de ketting te smeren. Nu het lekkere weer nog.
pi_114505560
Laatste tank leeg gereden, de fiets gestald en nu inpakken voor 2.600 km in het koekblik ;(

Is het trouwens zwaaiweer vandaag? Meerdere keren gehad dat zelfs een Harley (!) zwaaide, vanaf de andere baan van de snelweg (!). Zie je anders niet bijzonder veel.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:12:26 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114505709
Het is volgens mij altijd zwaaiweer :') Er zwaaien er idd wel vaker vanaf de andere kant van de snelweg.. malloten :')
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:07:30 #167
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114507162
Ik zwaai altijd :W :W :W :W :W :W :W
Behalve op de snelweg dan :+
👾
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:08:49 #168
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_114507187
Ik zwaai alleen naar de wouten. :+
pi_114512646
Ik meestal ook wel, of een knikje in ieder geval, maat je gaat toch niet over 5 banen snelweg heen zwaaien met 130 in het uur? :')

Nog nooit gezien, en als ik zwaai naar een Harley krijg ik meestal een middelvinger terug bij wijze van spreken :')

Allemaal wel erg vrolijk vandaag. Niet dat dat zo erg is, maar het viel me nogal op.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:05:12 #170
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_114512999
Zwaaien op de snelweg :')

Net motorweekend geboekt, 3 dagen Manderscheid _O_
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:05:13 #171
4259 JK
pi_114513001
Ik zwaai eigenlijk zelden of men moet mij groeten... ligt er net aan hoe m'n bui is.
Op de snelweg groet ik in elk geval niet, al zie je een sneller rijdende motorrijder soms nog wel eens een pootje uitsteken als zijnde een groet. Moet ie alleen wel uitkijken dat ie daarna geen kramp krijgt. ;)

Harley rijders kunnen niet groeten, anders trilt alles uit elkaar, daarom moeten ze het stuur goed vasthouden met twee handen.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:19:03 #172
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114513652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:05 schreef Paxlie het volgende:
Net motorweekend geboekt, 3 dagen Manderscheid _O_
Ik zat daar half juni ook 3 dagen. 8-) Nouja bijna daar dan, 20km verderop in Dasburg. Zaterdags lekker de hele dag in Luxemburg gereden. :)
👾
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:25:44 #173
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_114514015
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik zat daar half juni ook 3 dagen. 8-) Nouja bijna daar dan, 20km verderop in Dasburg. Zaterdags lekker de hele dag in Luxemburg gereden. :)
Ik zat er met Hemelvaart ook, ander hotel maar wel in Manderscheid :P
Als je nog toffe routes op gps (Garmin) hebt hou ik me aanbevolen :Y
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:43:32 #174
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114514934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:25 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Ik zat er met Hemelvaart ook, ander hotel maar wel in Manderscheid :P
Als je nog toffe routes op gps (Garmin) hebt hou ik me aanbevolen :Y
Deze hebben we toen gereden: http://www34.zippyshare.com/v/85311558/file.html
Daar zit onderweg ook een of andere landingsbaan van 50 meter breed en een paar kilometer lang zonder belijning in. _O- Voor de rest veel bochten en heuvels. :Y
👾
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:51:35 #175
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_114515324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:43 schreef mstx het volgende:

[..]

Deze hebben we toen gereden: http://www34.zippyshare.com/v/85311558/file.html
Daar zit onderweg ook een of andere landingsbaan van 50 meter breed en een paar kilometer lang zonder belijning in. _O- Voor de rest veel bochten en heuvels. :Y
:9
  zondag 22 juli 2012 @ 11:21:46 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114524390
Ik heb liever een mooi stukkie tankbaan :7

Zodadelijk een stukkie rijden met Anne, d'r paps, en een buurman aldaar op een mooie BMW stofzuiger; kunnen we hem lekker pesten met zijn midlife-crisis snorbrommer >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2012 11:33:12 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 11:26:52 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_114524474
Haten op bmw's :{w
  zondag 22 juli 2012 @ 11:34:36 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114524641
quote:
13s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:26 schreef Yreal het volgende:
Haten op bmw's :{w
Niet haten; uitlachen :7

Ik heb eerder een hekel aan zondagsrijders in een stormtrooper pakkie als aan veelrijders op een gayass BMW :+
  zondag 22 juli 2012 @ 11:36:06 #179
258802 Yreal
henk..!
pi_114524690
Sowieso, en dan ook nog al die wouten overal die lekker tweewielers staan te treiteren de hele dag omdat die mooiweerrijders weer buiten komen.
  zondag 22 juli 2012 @ 11:37:20 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114524716
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, en dan ook nog al die wouten overal die lekker tweewielers staan te treiteren de hele dag omdat die mooiweerrijders weer buiten komen.
Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch? :+
  zondag 22 juli 2012 @ 11:37:58 #181
258802 Yreal
henk..!
pi_114524729
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch? :+
baas _O_
  zondag 22 juli 2012 @ 11:39:22 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114524762
Watch out for splashes B-)
  zondag 22 juli 2012 @ 11:40:24 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114524784
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo lang je niet op het wegdek komt, mag alles.

Zwaai als BMW rijder natuurlijk nooit wegens verregaande superioriteit en arrogantie. :P
Ik ga zo trouwens poetsen en smeren ipv. rijden. Zondagsrijders :(
  zondag 22 juli 2012 @ 11:44:40 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_114524884
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zo lang je niet op het wegdek komt, mag alles.

Zwaai als BMW rijder natuurlijk nooit wegens verregaande superioriteit en arrogantie. :P
Ik ga zo trouwens poetsen en smeren ipv. rijden. Zondagsrijders :(
Dat filmpje _O_
pi_114525069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:07 schreef mstx het volgende:
Ik zwaai altijd :W :W :W :W :W :W :W
Behalve op de snelweg dan :+
Ik ook, mits ik je op tijd zie dan :').
  zondag 22 juli 2012 @ 12:07:57 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_114525405
Vind het altijd een beetje vreemd als mensen 6 stroken van je vandaan, op de snelweg, in de andere richting, gaan zwaaien.

Ik wil best terug zwaaien, maar dat zie je nooit op tijd...
  zondag 22 juli 2012 @ 12:21:20 #187
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114525739
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is het meervoud van standaart/d ? :+
:+

Gisteren, gangetje van 150 op de a16, reed lekker door.
moest de afrit A59 hebben dus liet mijn gas los en lekker een beetje uitrollen.
Ineens heel de voetsteunen trillen, zware harde trillingen.
Zojuist keek mijn broer even, speling op het balhoofd.
Maar nog meer ideeën?
pi_114527931
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
Vind het altijd een beetje vreemd als mensen 6 stroken van je vandaan, op de snelweg, in de andere richting, gaan zwaaien.

Ik wil best terug zwaaien, maar dat zie je nooit op tijd...
Ik kijk daar ook niet standaard heen maar gewoon voor me op de weg, dus dat zie je inderdaad nooit tijdig.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:48:48 #189
4259 JK
pi_114528300
Waarom zou je naar de andere rijbaan kijken? Belangrijker wat er voor, naast en achter je gebeurd om dat in de gaten te houden.. tuurlijk zie je wel een motor langsrijden aan de andere kant, maar waarom in godsnaam groeten...

Zometeen weer eens een rondje rijden, is alweer 3 weken terug.. klote knie waarvan het herstel eeuwen duurt zorgt er voor dat ik bijna niet meer ga rijden. :(
  zondag 22 juli 2012 @ 13:53:44 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_114528455
Klote zondagsrijders...

Ik denk dat ik maar een cruiser neem. Zit mij nou al op te vreten met een 25kw fazer dat het allemaal zo hoerig langzaam gaat..
  zondag 22 juli 2012 @ 14:28:40 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114529491
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:21 schreef lipjes het volgende:

[..]

Maar nog meer ideeën?
ik zou in de aandrijving zoeken; ketting, tandwielen, lagers.
  zondag 22 juli 2012 @ 14:44:25 #192
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114529892
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik zou in de aandrijving zoeken; ketting, tandwielen, lagers.
Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet.
Lagers zou ik nog moeten checken.

Net trouwens even een testrit gedaano op de A17, zevenbergen erop, standaarbuiten eraf, zevenbergen weer werken ect.
Voel ik tijdens de 2e keer heen ineens een klapje tegen mijn schoen, denk ach een steentje.
Trek ik net mijn schoen uit, oh hier is een lijfje, daar een vleugel met een pootje, daar nog wat van het kopje.
Bleek het een wesp te zijn _O-
  zondag 22 juli 2012 @ 15:37:05 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114531502
Geef mij maar hommels :P
  zondag 22 juli 2012 @ 19:38:48 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114539777
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:44 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet.

Net trouwens even een testrit gedaano op de A17, zevenbergen erop, standaarbuiten eraf, zevenbergen weer werken ect.
Voel ik tijdens de 2e keer heen ineens een klapje tegen mijn schoen, denk ach een steentje.
Trek ik net mijn schoen uit, oh hier is een lijfje, daar een vleugel met een pootje, daar nog wat van het kopje.
Bleek het een wesp te zijn _O-
En dat weet je zeker? -> losgelopen voortandwiel, achtertandwiel wat een tandje mist, kettingschakel kapotgetrokken? heb je gekeken, of neem je dat gewoon aan? Assumption kills bikers you know :|W

Dát is nou het verschil tussen een twee- en een vierwieler.. Op de motor check en doublecheck je; met de auto hoop je dat je de volgende beurt haalt met het mankement.

Lagers checken is een kwartiertje werk; as eruit, en dan kun je er zo bij.

Niet gokken; inzet is te hoog.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:42:44 #195
258802 Yreal
henk..!
pi_114539927
Ik voel mij altijd bijzonder dom als ik lees wat jullie allemaal zelf doen..
pi_114539974
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
Ik doe helemaal niks zelf :P. Troost je dat een beetje?
  zondag 22 juli 2012 @ 20:01:28 #197
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114540593
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat weet je zeker? -> losgelopen voortandwiel, achtertandwiel wat een tandje mist, kettingschakel kapotgetrokken? heb je gekeken, of neem je dat gewoon aan? Assumption kills bikers you know :|W

Dát is nou het verschil tussen een twee- en een vierwieler.. Op de motor check en doublecheck je; met de auto hoop je dat je de volgende beurt haalt met het mankement.

Lagers checken is een kwartiertje werk; as eruit, en dan kun je er zo bij.

Niet gokken; inzet is te hoog.
Het was een testrit na een licht beurtje, en daarna dus ook nog even zijn controle. Dus het was echt de wesp :P
  zondag 22 juli 2012 @ 20:06:22 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114540760
Ik had het over onderstaande posts heah, niet over een aanvlieging met een wesp ;)

quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:21 schreef lipjes het volgende:

[..]

Maar nog meer ideeën?
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:44 schreef lipjes het volgende:

[..]

zondag 22 juli 2012 @ 20:06:56 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114540778
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
Kun jij ook, kwestie van je mouwen opstropen en eraan beginnen.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:20:38 #200
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114541311
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had het over onderstaande posts heah, niet over een aanvlieging met een wesp ;)

[..]

[..]

Oh ja :p
Nee de rest is ook in orde.
Tandwielen had ik al gecheckt voor die vrijdag naar de dealer ging.
Probleem lijkt nu trouwens wel minder te zijn, nog steeds lichte trilling maar dat is normaal he.
Dus even aankijken, vandaag in ieder geval goed getest.
Begonnen op 130 daarna naar de 160.
Terug naar de 110 gas weer open naar de 170.
En zo op en neer tussen de 100 en 200.
Eigenlijk geen problemen meer gehad.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:32:52 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114541799
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:20 schreef lipjes het volgende:

[..]

Oh ja :p
Nee de rest is ook in orde.
Tandwielen had ik al gecheckt voor die vrijdag naar de dealer ging.
Probleem lijkt nu trouwens wel minder te zijn, nog steeds lichte trilling maar dat is normaal he.
Dus even aankijken, vandaag in ieder geval goed getest.
Begonnen op 130 daarna naar de 160.
Terug naar de 110 gas weer open naar de 170.
En zo op en neer tussen de 100 en 200.
Eigenlijk geen problemen meer gehad.
Lichte trilling is NIET normaal als je dat normaliter niet hebt.. Tevens, als je donderdag hebt gecheckt, en je had toen géén trillingen, ding gaat naar de dealer, en nu heb je trillingen, moet je dus NU controleren. Dealers zijn ook mensen; die kunnen gewoon fouten maken :)

Maargoed, misschien zie ik het verkeerd of ben ik té voorzichtig, of ik begrijp het verhaal niet goed.
Als er iets anders aan je motor is- of voelt als normaal, en daar is geen logische reden voor, dan is er iets mis en moet je uitzoeken wat het is >.<
Als je het kewl vindt om op een gelukkige dag in een geel bussie vervoerd te worden, moet je gewoon tegen je band schoppen en het vooral niet te serieus nemen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:40:24 #202
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114542101
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lichte trilling is NIET normaal als je dat normaliter niet hebt.. Tevens, als je donderdag hebt gecheckt, en je had toen géén trillingen, ding gaat naar de dealer, en nu heb je trillingen, moet je dus NU controleren. Dealers zijn ook mensen; die kunnen gewoon fouten maken :)

Maargoed, misschien zie ik het verkeerd of ben ik té voorzichtig, of ik begrijp het verhaal niet goed.
Als er iets anders aan je motor is- of voelt als normaal, en daar is geen logische reden voor, dan is er iets mis en moet je uitzoeken wat het is >.<
Als je het kewl vindt om op een gelukkige dag in een geel bussie vervoerd te worden, moet je gewoon tegen je band schoppen en het vooral niet te serieus nemen :)
SPOILER
Nee lichte trilling in de voetsteunen was er altijd al, dat hebben wij allemaal.
Er wordt thuis niet gereden met onveilige motoren :p

Maar eerst met 50, daarna 80, toen 100 en toen pas ging de snelheid omhoog.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:47:54 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114542439
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef lipjes het volgende:

[..]

Nee lichte trilling in de voetsteunen was er altijd al, dat hebben wij allemaal.
Er wordt thuis niet gereden met onveilige motoren :p

Maar eerst met 50, daarna 80, toen 100 en toen pas ging de snelheid omhoog.
Ik neem aan dat je weet wat je aan het doen bent; ik ben alleen voorzichtig met zulke dingen.
pi_114543215
Zo, weer thuis van Luxemburg. Mooie wegen daar _O_

Die haarspeldbochten omhoog, lekker het gas open gooien en dikke roffel uit de uitlaat :9~
Of stijle helling af naar beneden en remmen op de motor, roffel roffel :9~ Even spelen met de killswitch... BAM! >:)
  zondag 22 juli 2012 @ 21:11:09 #205
258802 Yreal
henk..!
pi_114543504
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kun jij ook, kwestie van je mouwen opstropen en eraan beginnen.
Zou niet weten waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik het sloop
  zondag 22 juli 2012 @ 21:30:12 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114544391
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Vinniiee het volgende:
Zo, weer thuis van Luxemburg. Mooie wegen daar _O_

Die haarspeldbochten omhoog, lekker het gas open gooien en dikke roffel uit de uitlaat :9~
Of stijle helling af naar beneden en remmen op de motor, roffel roffel :9~ Even spelen met de killswitch... BAM! >:)
Pics or did not.. :+
  zondag 22 juli 2012 @ 21:31:04 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114544438
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou niet weten waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik het sloop
Gewoon, daar waar je wilt beginnen :) en van slopen leer je ;)
pi_114544447
Ik had geen camera bij, ouders op vakantie die 'm mee hadden. Maar Tankiej heeft wel foto's gemaakt :Y.

Sowieso niet veel pics gemaakt geloof ik :P
  zondag 22 juli 2012 @ 21:40:09 #209
258802 Yreal
henk..!
pi_114544851
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gewoon, daar waar je wilt beginnen :) en van slopen leer je ;)
Ja maaaaar... ik wil niet dood
pi_114545035
Als je rustig aan begint zal het wel meevallen ;)
Wat zou je allemaal zelf willen doen ?
  zondag 22 juli 2012 @ 21:56:25 #211
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114545544
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Koop een Haynes manual, ik heb hem toevallig deze week binnen gekregen en het ziet er best makkelijk uit (de basis dingetjes dan). :D
👾
  zondag 22 juli 2012 @ 22:21:45 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114546671
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man.. tis veel simpeler als je denkt :')
  zondag 22 juli 2012 @ 23:00:51 #213
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114548559
Zo, en weer thuis :) laatste set foto's staat online. Ik zal komende week dagelijks een verslag van elke dag online zetten met video's, en een compilatie aan het eind ^O^

Reis was een hele ervaring. Heb nog een schuiver gemaakt met de Alp in Schotland, pics volgen bij het verslag... is goed afgelopen allemaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dekatria op 22-07-2012 23:10:02 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 23:16:16 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114549413
Welkom terug, leuk reisje gehad volgens mij, alleen de volgende keer wat organiseren tegen de muggen :')
  zondag 22 juli 2012 @ 23:17:41 #215
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114549478
Volgende keer kampeer ik gewoon per definitie niet waar er geen wind staat _O- deed ik de dagen ervoor ook, geen mug gezien. Tot de laatste overnachting in Schotland dus :')
  zondag 22 juli 2012 @ 23:39:47 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114550597
Ach ja, je hebt geleerd; ik heb voor mijn 'excursie' binnenkort een halve liter Autan ingeslagen; ik hoop dat dat afdoende gaat zijn :+
  zondag 22 juli 2012 @ 23:46:23 #217
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114550930
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je weet wat je aan het doen bent; ik ben alleen voorzichtig met zulke dingen.
Tuurlijk.
Hell, ik had een GSX400E welke nog 8 keer meer trilde dan deze en dat was normaal :+
Tot ik hem ging inruilen, toen werd het wel te erg.
Nee, we rijden hier allemaal motor, dus dat is gewoon even een overlegje met allen.
Broer checkt het balhoofdlager, en ja hoor, speling.
Bandespanning is 0.2 te laag, dus dat morgen voor ik weer vertrek ook nog ff bij pompen, maar dat kleine beetje merk je amper.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:46:46 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114550943
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ach ja, je hebt geleerd; ik heb voor mijn 'excursie' binnenkort een halve liter Autan ingeslagen; ik hoop dat dat afdoende gaat zijn :+
Ook naar Schotland ja?
  zondag 22 juli 2012 @ 23:49:45 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114551082
Hmnee, maar daar vlieg ik wel overheen denk ik :)
  zondag 22 juli 2012 @ 23:53:42 #220
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114551346
Ik kan Schotland van harte aanbevelen met de motor. Eén grote speeltuin is het.
pi_114551456
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ook naar Schotland ja?
Ik denk niet dat als je eerst naar Parijs vliegt je over Schotland heen zult komen.

Of mijn topografie zuigt.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:11:12 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114552259
quote:
3s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk niet dat als je eerst naar Parijs vliegt je over Schotland heen zult komen.

Of mijn topografie zuigt.
Ik zie het idd, dat gaat nogal de andere kant op _O-
pi_114557048
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Vinniiee het volgende:
Ik had geen camera bij, ouders op vakantie die 'm mee hadden. Maar Tankiej heeft wel foto's gemaakt :Y.

Sowieso niet veel pics gemaakt geloof ik :P
De foto's die ik gemaakt hebt zijn op twee handen te tellen _O-

En dan zijn het ook nog eens niet echt spannende foto's :')
  maandag 23 juli 2012 @ 09:37:40 #224
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114557913
Heerlijk ritje vandaag, alleen regelmatig iets op de weg gezien wat leek op brandstof/olie.
Nam het risico maar niet dus dat was continue ontwijken.
pi_114558840
Ook weer terug van 10 dagen weg :s) Volgende keer kijken of ik met de motor kan, hoop leuke wegen daar in het zuiden van de Ardennen :Y
pi_114560323
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:25 schreef Tankiej het volgende:

[..]

De foto's die ik gemaakt hebt zijn op twee handen te tellen _O-

En dan zijn het ook nog eens niet echt spannende foto's :')
Zo, en ik ben weer levend _O-

Haha nee daar heb je gelijk in. Ach, we hebben het naar ons zin gehad :+
  maandag 23 juli 2012 @ 11:57:45 #227
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114560691
hmm, nog geen reactie op twitter van MAG.
Denk dat ik van de week maar eens ga mailen.
pi_114561051
Denk trouwens dat ze met APK niet op dB's gaan letten, gisteren bij wegmisbruikers zei een agent dat ze alleen kijken of hij gasdicht is.
pi_114562056
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:09 schreef Vinniiee het volgende:
Denk trouwens dat ze met APK niet op dB's gaan letten, gisteren bij wegmisbruikers zei een agent dat ze alleen kijken of hij gasdicht is.
Doen ze ook niet bij de APK. De politie controleert er wel eens op :)
  maandag 23 juli 2012 @ 12:52:38 #230
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114562375
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:42 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Doen ze ook niet bij de APK. De politie controleert er wel eens op :)
Klopt, onze buurjongen is een keer aangehouden omdat zijn motor te veel herrie maakte, mocht ook niet meer doorrijden.
pi_114562792
Klopt, zo ging het bij wegmisbruikers ook. De buurt klaagde dat zijn auto te veel lawaai maakte, dus gingen ze kijken.
pi_114564543
Ik heb ook een eerste langere rit gemaakt met de BMW, kwam erachter dat de cilinder rechts toch wel erg hard klepperde.

Vanochtend heb ik de klepspeling gecontroleerd, en ja hoor, de voeler van 0,15mm ging met gemak door de speling van de inlaatklep, terwijl deze 0,10 mag zijn. Ik heb er nog niet mee gereden, maar als het goed is moet het nu in orde zijn. :)

Volgende keer geen kleppen stellen met een net afgekoelde motor dus. Eerst een nacht laten staan, en dan pas controleren.

Verder, wat stuurt dat heerlijk, die progressieve voorveren! Je knalt dat oude beestje zo de bochten door!
pi_114564716
Je moet inderdaad kleppen stellen als hij een flinke poos heeft afgekoeld, een dag laten staan dus.

Progressieve vering schijnt een wereld van verschil te zijn inderdaad!
  maandag 23 juli 2012 @ 17:33:03 #234
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114570806
blech veel te warm vandaag.
Geen gewone broek aan, alle binnenkleding eruit, en nog kapot zweten.
Nadeel, dan kan ik me ook niet lekker focussen op de weg.
Hopen dat het zo al wat is afgekoeld.
pi_114571107
straks op de soes naar het werk.. vannacht zal het wel wat koeler zijn op de terugweg :')
  maandag 23 juli 2012 @ 17:46:16 #236
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114571239
Joh, doorwaaipak aan, helemaal geen last gehad vandaag :)
  maandag 23 juli 2012 @ 18:19:35 #237
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114572068
Vanochtend was het nog best fris in m'n leren pakkie. En vanmiddag ging ik bijna dood van de hitte. :')
👾
pi_114574213
Leren doorwaaipak ftw. Maar nog maar nauwelijks aan gehad ivm gemak :') Kopen?
  maandag 23 juli 2012 @ 19:38:46 #239
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114574771
Even een vraagje, ik heb zojuist mijn rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. Ze liet op het aanvraag formulier zien (en legde uit) dat ik AL (licht) en AZ (zwaar) krijg. Verder niks gevraagd. Maar ik ben nog maar 19. Staat AZ al op je rijbewijs en is het pas geldig op je 21e of moet ik op mijn 21e een nieuw rijbewijs aanvragen? Want op de lijst wat er dan op het rijbewijs komt te staan stond er echt duidelijk AL + AZ.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_114575213
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:38 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, ik heb zojuist mijn rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. Ze liet op het aanvraag formulier zien (en legde uit) dat ik AL (licht) en AZ (zwaar) krijg. Verder niks gevraagd. Maar ik ben nog maar 19. Staat AZ al op je rijbewijs en is het pas geldig op je 21e of moet ik op mijn 21e een nieuw rijbewijs aanvragen? Want op de lijst wat er dan op het rijbewijs komt te staan stond er echt duidelijk AL + AZ.
AZ krijgt gewoon een ingangsdatum van 2 jaar later :Y Tenzij ze dat inmiddels aangepast hebben :')
  maandag 23 juli 2012 @ 19:52:15 #241
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_114575329
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

AZ krijgt gewoon een ingangsdatum van 2 jaar later :Y Tenzij ze dat inmiddels aangepast hebben :')
Er staan 2 data op voor je motorrijbewijs.

Als eerste de datum dat je je lichte rijbewijs hebt behaald en daaronder hetzelfde maar dan 2 jaar na dato voor wanneer je zware rijbewijs geldig word. Je hoeft 'em dus niet opnieuw aan te vragen.
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_114575805
M'n rij instructeur vertelde dat hij een leerling had waarbij het CBR per ongeluk had doorgegeven dat hij afgereden was voor zwaar rijbewijs. Stond ook gewoon op z'n rijbewijs. Kerel was 19.
pi_114576204
Hehe, dan heeft ie geluk _O-
pi_114577139
Geen idee of de verzekering alsnog moeilijk gaat doen echter. :P
Af en toe hoor je wel eens zoiets ja.

Net eindelijk de olie uit de cardanklok ververst, in de weer met een injectiespuit, lekker handig. Not.

Deze week gaat mijn oude BMW in onderdelen verkocht worden, eerst nog eens kanibaliseren wat ik kan kanibaliseren van dat ding. (rode kuipwerk enzo)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:13:18 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_114595340
Waar stallen jullie je motor in het geval dat je geen overkapping/garage hebt?
Bij mijn huidige huis staat 'ie onder de overkapping van het schuurtje in de tuin, maar ik ga binnenkort verhuizen naar het centrum van Haarlem. Hier heb ik geen mogelijkheden om 'm binnen te stallen. Tips? :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:19:01 #246
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114595449
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:13 schreef Skv het volgende:
Waar stallen jullie je motor in het geval dat je geen overkapping/garage hebt?
Bij mijn huidige huis staat 'ie onder de overkapping van het schuurtje in de tuin, maar ik ga binnenkort verhuizen naar het centrum van Haarlem. Hier heb ik geen mogelijkheden om 'm binnen te stallen. Tips? :)
Gewoon buiten tegen de flat aan, ik heb geen andere keuze. ;(
👾
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:20:38 #247
67670 Skv
Cynist.
pi_114595493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Gewoon buiten tegen de flat aan, ik heb geen andere keuze. ;(
Dat gaat bij mij dus ook niet ivm winkelend publiek enzo. Je mag toch gratis parkeren in parkeergarages als je langs de slagboom kan rijden? Of slepen ze 'm dan gewoon af?
pi_114595602
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat gaat bij mij dus ook niet ivm winkelend publiek enzo. Je mag toch gratis parkeren in parkeergarages als je langs de slagboom kan rijden? Of slepen ze 'm dan gewoon af?
Verschilt per parkeergarage, bij de meeste mag je volgens mij helemaal geen motor parkeren. Laat staan dat het gratis mag :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:31:08 #249
4259 JK
pi_114595706
Even met de beheerder overleggen.. er zijn toch ook zat plekken die geen autoparkeerplaatsen innemen.

Motor in het centrum stallen... dat staat garant voor ellende. Leuk als er een keer wat dronken lui langskomen. Flesje bier leeggieten in de uitlaat, pissen over je motor heen (al doen honden dat sowieso met hun asociale baasjes), motor omver trappen.. ik probeer je niet bang te maken hoor. :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:37:59 #250
67670 Skv
Cynist.
pi_114595860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:31 schreef JK het volgende:
Even met de beheerder overleggen.. er zijn toch ook zat plekken die geen autoparkeerplaatsen innemen.

Motor in het centrum stallen... dat staat garant voor ellende. Leuk als er een keer wat dronken lui langskomen. Flesje bier leeggieten in de uitlaat, pissen over je motor heen (al doen honden dat sowieso met hun asociale baasjes), motor omver trappen.. ik probeer je niet bang te maken hoor. :+
http://loket.haarlem.nl/?pagina=1640

quote:
Bewoners van de binnenstad van Haarlem kunnen tegen gereduceerd tarief een parkeerabonnement voor één van de parkeergarages aanvragen.
Deze bewoners kunnen hiermee parkeren in de parkeergarages Houtplein, Raaks, Station en de Kamp.

Let op: Het is niet toegestaan met dit abonnement te parkeren in de parkeergarage De Appelaar.

Per woonadres kan gekozen worden voor een parkeervergunning óf een bewonersabonnement.
Het abonnement is niet overdraagbaar.
Kosten

Een abonnement tegen gereduceerd tarief voor de parkeergarages kost per maand:
Tarieven 2012 inclusief BTW
Abonnement auto ¤ 36,--
Abonnement motor
(alleen in De Kamp en Houtplein) ¤ 18,--

Daarnaast betaalt u ¤ 11,30 voor de parkeerkaart. Na opzegging van het abonnement kan deze kaart niet hergebruikt worden.

Let op: bij het abonnement motor geldt een borg van ¤ 22,50 voor de sleutel van het hek.
Problem solved. :7
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:04:08 #251
4259 JK
pi_114596457
quote:
Ok duidelijk. Nouja, 18 euro valt nog mee toch?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:05:02 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114596480
18¤ per maand om je motor te parkeren :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:06:39 #253
67670 Skv
Cynist.
pi_114596517
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
18¤ per maand om je motor te parkeren :')
What about it? Is de helft goedkoper dan voor een auto.
Ik vind het ook achterlijk om te betalen voor zo'n stomme parkeerplek (waar ik nu woon is plek zat), maar het is óf betalen om te parkeren, óf dat ding midden in een uitgaansgebied dag en nacht op straat laten staan. De helft van het jaar zet ik 'm bij mn broertje in de garage (wintermaanden), dus ik betaal alleen voor de lente/zomer in dit geval.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:09:34 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114596577
Ik betaal nérgens om mijn motor te parkeren, ik weiger.

Is gewoon meer dan een verdubbeling van je vaste lasten vwb je motor; dat gaat toch nergens over? :')

144¤ mrb per jaar om in het hele land te mogen rijden, en ruim 200¤ per jaar om hem op anderhalve vierkante meter neer te mogen zetten :')
pi_114596706
Beetje achterlijk inderdaad om daarvoor te moeten betalen. Maar wel liever dan midden op straat neerzetten (in een uitgaansgebied)
pi_114596708
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:09 schreef Sounddragon het volgende:

Is gewoon meer dan een verdubbeling van je vaste lasten vwb je motor; dat gaat toch nergens over? :')

144¤ mrb per jaar om in het hele land te mogen rijden, en ruim 200¤ per jaar om hem op anderhalve vierkante meter neer te mogen zetten :')
144 euro? Het is in het hele land toch 104 of 108 euro per jaar? Of woon jij net in een provincie waar het 40 euro duurder is? :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:18:00 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114596777
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Vinniiee het volgende:
Beetje achterlijk inderdaad om daarvoor te moeten betalen. Maar wel liever dan midden op straat neerzetten (in een uitgaansgebied)
De mijne staat op de parkeerplaats van een restaurant; niks mis mee :)

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Tankiej het volgende:

[..]

144 euro? Het is in het hele land toch 104 of 108 euro per jaar? Of woon jij net in een provincie waar het 40 euro duurder is? :+
Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagisch O-)
pi_114596836
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagisch O-)
Ah ok :+

Ik had aangegeven dat ik het 1 keer per jaar wil betalen en het wel per automatische incasso mag. Maar ik krijg nu elk kwartaal een acceptgiro of ik even wil betalen. Vind het zo ook wel best, nu het qua prijs niks uitmaakt of je per jaar of per kwartaal betaalt mogen ze best wel wat meer kosten hebben :P
pi_114596844
Dat is ook een optie ja. Maar dat moet je dan wel net toevallig in de buurt hebben :P.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:27:11 #260
67670 Skv
Cynist.
pi_114596980
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ik wil 'm sowieso overdekt hebben staan. :) En je hebt gelijk dat het achterlijk is om daarvoor te betalen, maargoed. Dan staat 'ie binnen én beveiligd. Beter dan buiten én onbeveiligd in een gebied waar allemaal dronken volk rondsjouwt elk weekend. Plus dat de buren het ongetwijfeld niet tof vinden als ik elke ochtend met die motor onder het raam sta te ronken. :+

Verder betaal ik ook geen belasting (oldtimer) en 5 á 6 maanden per jaar die parkeerkosten (100E in totaal ofzo dus). Is nog te overzien. Hopen dat ik no-claimkorting ga krijgen. :P

Mocht ik 'm ergens anders gratis (en veilig) kunnen stallen, dan doe ik dat wel natuurlijk. Maar een losse garagebox kost 150 per maand(!).
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:37:15 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114597209
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ah ok :+

Ik had aangegeven dat ik het 1 keer per jaar wil betalen en het wel per automatische incasso mag. Maar ik krijg nu elk kwartaal een acceptgiro of ik even wil betalen. Vind het zo ook wel best, nu het qua prijs niks uitmaakt of je per jaar of per kwartaal betaalt mogen ze best wel wat meer kosten hebben :P
Ik heb geen idee hoe ik betaal; iig automagisch.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is ook een optie ja. Maar dat moet je dan wel net toevallig in de buurt hebben :P.
We wonen boven het restaurant :7

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik wil 'm sowieso overdekt hebben staan. :) En je hebt gelijk dat het achterlijk is om daarvoor te betalen, maargoed. Dan staat 'ie binnen én beveiligd. Beter dan buiten én onbeveiligd in een gebied waar allemaal dronken volk rondsjouwt elk weekend. Plus dat de buren het ongetwijfeld niet tof vinden als ik elke ochtend met die motor onder het raam sta te ronken. :+

Verder betaal ik ook geen belasting (oldtimer) en 5 á 6 maanden per jaar die parkeerkosten (100E in totaal ofzo dus). Is nog te overzien. Hopen dat ik no-claimkorting ga krijgen. :P

Mocht ik 'm ergens anders gratis (en veilig) kunnen stallen, dan doe ik dat wel natuurlijk. Maar een losse garagebox kost 150 per maand(!).
'bewaakt' is een rekbaar begrip he, als je je auto in de stad in een betaald garage zet waar van die mannetjes op schermen zitten te gluren en ze rossen je radio eruit, of ze stelen gewoon de complete auto, heb je in 9 van de 10 gevallen geen poot om op te staan :%
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:41:13 #262
67670 Skv
Cynist.
pi_114597311
Ik heb geen radio en geen auto :7
pi_114597436
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:37 schreef Sounddragon het volgende:

We wonen boven het restaurant :7
Ideale situatie dus :P

Nu motor maar eens wassen. Van grindpaden en zandwegen wordt mijn GS niet schoner van :P
pi_114597465
Helemaal geen ideale situatie heur. De ideale situatie is een garage waar je 'm zo in kunt rijden.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:51:04 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114597581
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Skv het volgende:
Ik heb geen radio en geen auto :7
Maar wel een motor, en die zijn ook popi bij het meeneemgilde ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ideale situatie dus :P

Nu motor maar eens wassen. Van grindpaden en zandwegen wordt mijn GS niet schoner van :P
op papier wel, in de praktijk niet helemaal :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:46 schreef Anne het volgende:
Helemaal geen ideale situatie heur. De ideale situatie is een garage waar je 'm zo in kunt rijden.
Carport vinnik ook goed; we gaan hem niet vertroetelen heah :+
pi_114597618
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:46 schreef Anne het volgende:
Inderdaad :+

Gelukkig heb ik dat nu, hopelijk ook als ik het ouderlijk huis verlaat :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:58:53 #267
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114597804
Wij gaan lekker een dagje de grens over; first stop: Louis.de 8-)

dinsdag 24 juli 2012 @ 10:59:44 #268
258802 Yreal
henk..!
pi_114597836
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:09 schreef Sounddragon het volgende:

je hoeft niet he. Maar voor een hek om mijn motor in een garage betaal ik met liefde 18euro per maand.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:02:30 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114597909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hoeft niet he. Maar voor een hek om mijn motor in een garage betaal ik met liefde 18euro per maand.
Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaal :+ Hadden ze in die drukke winkelstraat ws. niet gedaan.

Tis maar hoe je het bekijkt ;)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:09 #270
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114597956
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:58 schreef Sounddragon het volgende:
Wij gaan lekker een dagje de grens over; first stop: Louis.de 8-)

Vielen spass! ^O^
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:14 #271
258802 Yreal
henk..!
pi_114597961
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaal :+ Hadden ze in die drukke winkelstraat ws. niet gedaan.

in de garage zit als ik het goed lees een afgesloten deel voor de motoren, met een hek en slot erom heen. Dat zou voldoende barriere moeten zijn.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:33:48 #272
67670 Skv
Cynist.
pi_114598727
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen.
pi_114598751
Grote betonschaar meer, hoppa hek los. Dan maar hopen dat er duurdere motoren staan :P.

Ik wil ook een garage hebben waar je hem zo in kunt rijden ;(
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:35:39 #274
258802 Yreal
henk..!
pi_114598774
Ik wil iets om mijn tweewielers droog te zetten ;( zo'n hoes is ook niet alles
pi_114598856
Mee de lift in en in je woonkamer :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:40:38 #276
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_114598922
Aan de muur hangen als een schilderij :+
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:42:50 #277
258802 Yreal
henk..!
pi_114598999
Diefstalverzekering :+
pi_114599010
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:
Ik wil iets om mijn tweewielers droog te zetten ;( zo'n hoes is ook niet alles
Garagebox huren? Indien te duur: zoek een andere motorrijder en deel de kosten? :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:43:56 #279
258802 Yreal
henk..!
pi_114599043
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Garagebox huren? Indien te duur: zoek een andere motorrijder en deel de kosten? :+
Maar ik rij dagelijks, ook zo'n gekut om dan eerst naar zo'n box te fietsen :')
pi_114599055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:42 schreef Yreal het volgende:
Diefstalverzekering :+
Kan toch prima als hij in je woonkamer staat :+
pi_114599091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar ik rij dagelijks, ook zo'n gekut om dan eerst naar zo'n box te fietsen :')
Zit er niet een rij met boxen op loopafstand dan? :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:45:54 #282
258802 Yreal
henk..!
pi_114599119
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:45 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Zit er niet een rij met boxen op loopafstand dan? :+
Zoetermeer he :P zo'n leuk groene wijk zonder garages :) 4km naar de eerste boxen
pi_114599406
Lekker is dat :')
pi_114600310
Hier zit ook geen garagebox dicht in de buurt :')
pi_114600408
Hier gelukkig wel :+

Als ik het ouderlijk huis verlaat dan zoek ik er wel een woning op uit O-)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:33:58 #286
67670 Skv
Cynist.
pi_114600517
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:30 schreef Tankiej het volgende:
Hier gelukkig wel :+

Als ik het ouderlijk huis verlaat dan zoek ik er wel een woning op uit O-)
Dat dacht ik ook ja, maar om nou je hele woningkeuze af te laten hangen van de mogelijkheid om mn motor te stallen.. Nee. :+ Dan zijn er toch veel andere factoren die ook van belang zijn.
pi_114600919
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook ja, maar om nou je hele woningkeuze af te laten hangen van de mogelijkheid om mn motor te stallen.. Nee. :+ Dan zijn er toch veel andere factoren die ook van belang zijn.
Niet de hele woningkeuze, maar wel 1 van de eisen :+

Ik hoef ook niet midden in een stad ergens te wonen, in een rustig dorpje vlakbij een stad vind ik ook wel best.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:50:44 #288
67670 Skv
Cynist.
pi_114600942
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:50 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet midden in een stad ergens te wonen, in een rustig dorpje vlakbij een stad vind ik ook wel best.
Ah oke, dat trek ik niet. :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:54:00 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114601040
Toen ik studeerde had ik een dikke staalkabel (scheepvaart/hijskraan oid.)om een boom gefixt.
Kon ik de brommer simpel vastleggen. Oude XT500 kon na 4 jaar buiten en minimaal/geen onderhoud naar de sloop.
Zonde. :(

Nu vette garage; met lakentje en druppelladertje :7
pi_114601080
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:50 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Same here. Toch wel prettig een ruime garage, zeker als je zelf ook onderhoud doet.
Toevallig woont mijn pa in een appartement met een garagebox achter het complex vind ik ook best :P.
Zet hem daar ook altijd in als ik naar hem toe ga, dan geef ik voor zijn huis even extra gas, dat klinkt erg lekker met hoge huizen/smal straatje :9~ rij ik blokkie om en dan gaat de garagedeur open :9
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:22:59 #291
258802 Yreal
henk..!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:32:28 #292
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114604231
quote:
Ha, je komt hier langs :D ik raad de dijkweg nabij de Motoport in Rockanje aan ^O^
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:33:47 #293
258802 Yreal
henk..!
pi_114604286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:32 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ha, je komt hier langs :D ik raad de dijkweg nabij de Motoport in Rockanje aan ^O^
welke weg is dat precies?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:46:32 #294
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114604706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

welke weg is dat precies?
Voila ^O^
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:51:10 #295
258802 Yreal
henk..!
pi_114604842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Voila ^O^
top, gaat erin
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:47:59 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114618613
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vielen spass! ^O^
Vielen dank; net weer terug, leuk dagje uit gehad, Louis was veel van hetzelfde; 2 toffe brilletjes meegenomen (afwijking van me :') ), een paar nieuwe zomerhandschoenen en een kan olie (56¤; koopje :X ) Binnenkort kan de brommer weer lekker op de pijnbank; nieuw luchtfiltertje zit er sinds van de week al in; 4 nieuwe pitten, nieuwe wave achterschijf, koppelingsset is onderweg, set Anakee's is onderweg, nieuwe olie plus filter.. wat zal hij genieten O+ (even snel gezegd: 500¤ down the drain, en da's dan zonder arbeid :+ )
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:49:40 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114618687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

in de garage zit als ik het goed lees een afgesloten deel voor de motoren, met een hek en slot erom heen. Dat zou voldoende barriere moeten zijn.
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef Skv het volgende:

[..]

's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen.
Als ze hem willen hebben... ;(
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:29:49 #298
258802 Yreal
henk..!
pi_114624654
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Als ze hem willen hebben... ;(
Zeker waar. Ik heb er enkel een lullig art 4 beugeltje van 19 euro om liggen voor de verzekering. Mee gaat hij toch wel. En anders de onderdelen.

Van een collega van mij hadden ze de vlotterkamers gejat..
pi_114632541
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef Skv het volgende:
Niet een paaltje maar een muuranker werpt een barrière op. Als de ketting op de grond ligt knip je hem zo door omdat je tol of schaar op de grond kan laten steunen.
pi_114633073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zeker waar. Ik heb er enkel een lullig art 4 beugeltje van 19 euro om liggen voor de verzekering. Mee gaat hij toch wel. En anders de onderdelen.
Zelfde hier, wel een beetje duurder (45 euro) :+
quote:
Van een collega van mij hadden ze de vlotterkamers gejat..
Wtf :')

Ik heb wel gehoord dat van sommige motoren de uitlaten gejat werden, maar die zijn er ook vaak makkelijk af te halen en veel geld waard. Maar vlotterkamers..? _O-
pi_114633241
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')