Nee ik ben gewoon snel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?
Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deelquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?
Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren
Wel een leuk project...
Zit inderdaad een cardan opquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..
Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardanquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:44 schreef lipjes het volgende:
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger
[..]
Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor
Dat is wel apart ja, op zich wel tofquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Ah oke, dat wist ik nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel
Of een riem, scheelt ook weer onderhoud
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt wordenquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren
Wel een leuk project...
Geef ik je gelijk inquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan
Ja, eerst het huis uitquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden
Ik ga van de week eerst even een balkje laten zagen die nét iets hoger is dan de achtervork. Dan zet ik die onder de vork rechts en links op de standaard, kan ik het wiel goed laten draaien en zelf smeren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:18 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf
Ja, tot dat ding defect is, en nu moet je dus alsnog controleren of je ketting vet is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
Waarom niet gewoon een paddockstand kopen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:19 schreef Skv het volgende:
[..]
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog.
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op isquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:23 schreef Vinniiee het volgende:
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray
Gewoon grotequote:Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftwquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gewoon groteMaar automatisch is veul handiger jonge
Zeker als je veel woon-werk gaat doen.
Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer
Was ook bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw![]()
Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy
Je bestelt toch ook niet alleen een bus spray, die laat je meekomen bij een andere bestellingquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Was ook bij wijze van sprekenDan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy
Welkom!quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:41 schreef Masque-Obscura het volgende:
*zwaait*
Hier nog een motorrijder.
[ afbeelding ]
Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)
Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Probeer ik ook, alleen in de winter gaat het lastig wordenquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Welkom!
Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen
Ik ben voornemens in de winter gewoon met het OV te gaan. Lente/zomer/herfst op de fiets of met de motor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:59 schreef Vinniiee het volgende:
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijkWoon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.
Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleumDat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
Heb hem toevallig de laatste keer opgeslagen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:38 schreef Masque-Obscura het volgende:
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..
Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)
Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.
Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
Omdat je bij een motor veel meer zelf oplet of je motor goed functioneert. Ik weet wel zeker dat 90% van de automobilisten hun banden alleen vervangen als ze anders niet door de APK komen. Bij een motor controleer je zelf de profieldiepte, remmen etc omdat je niet daardoor onderuit wil gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?
Dat is nou weer juist niet echt een goed argument. Er zijn ook zat auto's die maar 2000km rijden, en motoren die 50k rijden. Dan zou je het dus op basis van het aantal kilometers moeten doen wat nooit haalbaar is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
Eens kijken wat MAG te melden heeftquote:@magnederland komt er nog een protest tegen de apk voor motoren?
Kun je niet direct zeggen. Er zijn genoeg automobilisten die heel veel km's maken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:58 schreef Masque-Obscura het volgende:
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit.![]()
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
Lijkt me wel eens grappig om op een boxer te rijdenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen!
Zitten er zware punten in je ketting?
Deze is net 3 maanden geleden gekochtquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen!
Zitten er zware punten in je ketting?
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:29 schreef lipjes het volgende:
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor
Ikke? Heeft niet met verbrandingsmotor oid te maken. Ik ontwikkel een membraanpomp voor een bepaald bedrijf. Helaas hadden zij al een concept, anders had ik bij de verkoop van dit ding geld kunnen eisen (blijven hangen na mijn stage)quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:31 schreef Masque-Obscura het volgende:
Hehe, wat doe je voor werk?
Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.
En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker.
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.
En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Het is niet de hele zijkant he, slechts een klein stukje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.
En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Denk het ook. En ik weet ook dat je daar snel doorheen zit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
300quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.
Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...
De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Wil in de toekomst ook wel een keer wat offroad mee pakken en dan is zo'n transalpie wel leuk en niet te stevig aan de prijs (ook belangrijk). Hoe kun je nou weer té rechtop zittenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.
Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...
De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Haha, maar als je dus alleen bent, dan ben je dus mooi de sjaakquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:03 schreef Masque-Obscura het volgende:
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen.
Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen.Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).
Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
Schrikmomentje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
Dat dus.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Tankiej het volgende:
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?
Als het echt lijm is zou ik RWS bellen
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste.
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Vinniiee het volgende:
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.
Tijdens het optrekken werkt gas druk denk ik beter ja.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:12 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.
De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
Wegglijdend voorwiel in een scherpe bocht en maar hopen dat het asfalt breed genoeg is uiteindelijkquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?
Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hierquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.
Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Krijg je ook pas echt last van zodra je de rem loslaat. Jezus zeg!! Dacht dat ie me er af wou slingeren, leek wel rodeo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Was niet eens een taxi. Maar een doos in een oldtimer. Toen ze me zag trok ze zo'n gezicht vanquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier
Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
Ik had dat dus in een bocht waardoor achterwiel weg gleed tot ik de rem los liet. Pfieuww dacht ik toen....quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |