abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:37:02 #1
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352574


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^



Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)
Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon)
... update :? :') ...



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


pi_114352614
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?

Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:40:40 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?

Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken :P
Nee ik ben gewoon snel.

Ja kan ook, maar dat zijn vaak tourmotoren.
Ben nog geen sportieve motor met cardan tegengekomen :P
pi_114352730
Wat er niet is, kan gemaakt worden :7
pi_114352749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo?

Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken :P
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel :+

Of een riem, scheelt ook weer onderhoud :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:43:05 #6
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:42 schreef Vinniiee het volgende:
Wat er niet is, kan gemaakt worden :7
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren :+
Wel een leuk project...
pi_114352771
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:

[..]

Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren :+
Wel een leuk project...
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..

Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:44:54 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352805
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen :+
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger :P

quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik..

Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?

Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:46:48 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114352857
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:
Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan?
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114352889
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:44 schreef lipjes het volgende:
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen.
Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen :+
Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger :P

[..]

Zit inderdaad een cardan op
Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor :P
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef mstx het volgende:

[..]

Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken.
Dat is wel apart ja, op zich wel tof :D
pi_114352910
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel :+

Of een riem, scheelt ook weer onderhoud :P
Ah oke, dat wist ik niet :P

Haha ja inderdaad, maar die hebben alleen choppers en BMW's :P


quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef lipjes het volgende:

[..]

Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren :+
Wel een leuk project...
Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden :+
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:58 #12
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114352975
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan :+
Geef ik je gelijk in :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden :+
Ja, eerst het huis uit :+
pi_114353108
Als je het digitaal hebt kan het ook _O-. Maar gaat lastig worden, want je zal alles door moeten rekenen _O-
pi_114353537
Ik zat ook al naar een automatisch kettingsmeersysteem te kijken. Scottoil lees ik wel goede verhalen over, net als OSCO. Die laatste ziet er nog simpeler uit en hoeft ook niet aangesloten te worden op het blok. Vind 140 euro alleen nogal aan de prijs.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114353609
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
pi_114353761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
Ik ga van de week eerst even een balkje laten zagen die nét iets hoger is dan de achtervork. Dan zet ik die onder de vork rechts en links op de standaard, kan ik het wiel goed laten draaien en zelf smeren. :+ Misschien als ik een baan heb maar eens verder kijken naar die systemen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114353799
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf :X
pi_114353814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:18 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf :X
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114353920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar
Ja, tot dat ding defect is, en nu moet je dus alsnog controleren of je ketting vet is.
pi_114353936
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:19 schreef Skv het volgende:

[..]

1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog. ;)
Waarom niet gewoon een paddockstand kopen?
Kost je 40 euro incl. verzenden, nieuw. Tweedehands moet wel goedkoper kunnen :)
pi_114353940
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray :')
pi_114353984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:23 schreef Vinniiee het volgende:
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray :')
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is :')
pi_114354036
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is :')
Gewoon grote _O- Maar automatisch is veul handiger jonge :7 Zeker als je veel woon-werk gaat doen.

Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer _O-
pi_114354132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gewoon grote _O- Maar automatisch is veul handiger jonge :7 Zeker als je veel woon-werk gaat doen.

Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer _O-
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw :7

Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy :')
pi_114354226
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw :7

Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy :')
Was ook bij wijze van spreken :P Dan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray :')
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy :')
pi_114354272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:31 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Was ook bij wijze van spreken :P Dan zit je dus elke keer aan verzendkosten vast voor een bussie spray :')
Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy :')
Je bestelt toch ook niet alleen een bus spray, die laat je meekomen bij een andere bestelling :+

Ik ga trouwens wel even andere kettingvet bestellen, dit spul maakt alles zwart. Red Chain Grease van Forte schijnt wel goed te zijn, blijft ook beter op de ketting zitten :o
pi_114354346
Weet ik ook wel, maar je zou maar net een bussie nodig hebben :+

Ik heb daar ook last van, die de volgende keer maar bestellen :Y
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:25:09 #29
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_114358693
Doen we ff rustig in het topik :')
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_114358894
Wat is er mis?
pi_114359364
*zwaait*

Hier nog een motorrijder. :)



Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)

Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114359414
Hallo, welkom :W !
pi_114359885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:41 schreef Masque-Obscura het volgende:
*zwaait*

Hier nog een motorrijder. :)

[ afbeelding ]

Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes)

Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!)
Welkom! :W

Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:54:00 #34
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114359994
Een goedendag :W

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:52 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Welkom! :W

Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen :P
Probeer ik ook, alleen in de winter gaat het lastig worden :P
pi_114360045
Thanks!

Haha, ja, zijn er niet veel inderdaad. ;)
Ik vind een auto maar onzin. Duur, langzaam, lomp, files, parkeren, APK, en een stuk minder fun. :P Alleen leuk als je met regelmaat grote spullen of meerdere mensen vervoert. :)

In de winter is het ff afzien met de kou. Ben nog maar een keer onderuit gegaan over het ijs. :P
Hoewel ik voorheen altijd dikke toermotoren reed met volle kuip en handvatverwarming, was goed te doen, zal met deze naked R65 wel even wat anders zijn!
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114360241
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijk :P Woon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.

Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleum ;( Dat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
pi_114360415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:59 schreef Vinniiee het volgende:
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijk :P Woon nu nog thuis, dus verhuizen zal even lastig worden als ik uit huis ga, maar daar valt wel iets op te verzinnen.

Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleum ;( Dat wordt verwarmde handschoenen aanschaffen!
Ik ben voornemens in de winter gewoon met het OV te gaan. Lente/zomer/herfst op de fiets of met de motor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114360753
Ik zie wel wat deze winter brengt. Hoop sneeuw = OV, weinig sneeuw = motor.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:12:51 #39
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114360844
Als het net als afgelopen winter wordt kun je gewoon tot februari doorrijden. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114361002
Dat bedoel ik :')
pi_114362893
Ik las het absurde idee van APK voor motoren inderdaad.. pure zwendel en geldklopperij. :(
Maar, het is nog niet definitief, deze herfst gaan we zien of de heren politici zich daadwerklijk niet gehinderd voelen door kennis van zaken en gezond verstand.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114364940
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?

Alleen de reden, dat het ongelukken zal voorkomen. Volgens mij was het iets van 2% dat veroorzaakt wordt door een technisch gebrek? Of nog minder? :')

Ok, het is dan wel weer die paar %. Maar het gaat de bevolking meer kosten dan dat het oplevert volgens mij..

En dan schijnt ook nog eens dat een rapport van Dekra gebruikt is bij de beslissing, het bedrijf in Duitsland dat de keuringen daar verzorgt. Natuurlijk willen zij dat het ingevoerd wordt, dat gaat hun gigantisch veel geld opleveren :')
pi_114365017
Niet raar, de reden waarom wel inderdaad.
Dat denk ik ook, aangezien het wel gepaard zal gaan met een beurt }:|
pi_114365638
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..

Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)

Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.

Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:38:41 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365648
Ik heb op zich niet zo veel problemen met een APK voor motoren.
Wel de reden, die ene verkeersdode die dit scheelt per jaar.
Zal je denken, elke is toch mooi meegenomen?

Ja natuurlijk.
Maar in plaats van dat ze nou geld in dit onnodige plan gaan steken kunnen ze dat beter doen in beter voorlichting voor automobilisten wat nog steeds 53.3% van de veroorzakers is volgens het rapport van de dekra.
Volgens de MAIDS onderzoek zelfs 70%

Tevens gaat een motorrijder zuiniger om met zijn motor dan een automobilist met zijn auto.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:39:12 #46
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:38 schreef Masque-Obscura het volgende:
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen..

Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken)

Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul.

Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen.
Heb hem toevallig de laatste keer opgeslagen.
Scheeld me deze keer zoeken :+

http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=494
pi_114365702
Helaas gaat het niet om veiligheid, maar puur om geld. :(
Zwendelaars..
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114365795
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:41:49 #49
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114365854
Er moet ergens aan verdiend worden nu de BTW niet hoger kan, de benzineprijs al op zijn top zit en er niet meer in het hoge btw tarief gedaan kan worden.
Ik wacht de protestrit rustig af, en komt die er niet ga ik zelf wel wat organiseren :Y)
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:46:21 #50
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114366207
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is?
Omdat je bij een motor veel meer zelf oplet of je motor goed functioneert. Ik weet wel zeker dat 90% van de automobilisten hun banden alleen vervangen als ze anders niet door de APK komen. Bij een motor controleer je zelf de profieldiepte, remmen etc omdat je niet daardoor onderuit wil gaan.
Bij een motor zie je ook in een oogopslag op je verlichting werkt, ik kom dagelijks auto's tegen met kapotte verlichting.


quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen...
Dat is nou weer juist niet echt een goed argument. Er zijn ook zat auto's die maar 2000km rijden, en motoren die 50k rijden. Dan zou je het dus op basis van het aantal kilometers moeten doen wat nooit haalbaar is.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:50:20 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114366544
wil ik MAG gaan twitteren om te vragen of hun nog wat gaan organiseren, wachtwoord vergeten.
En die kan op mobiel natuurlijk niet gerest worden.
pi_114366826
Auto wordt toch ook gewoon afgekeurd als de banden niet voldoende profiel hebben? Dat is een momentopname, maar dat blijft het natuurlijk altijd.

Over het algemeen zorgen motorrijders meer voor hun voertuig dan automobilisten.
pi_114367103
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit. :P
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:58:22 #54
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367110
Zo

quote:
@magnederland komt er nog een protest tegen de apk voor motoren?
Eens kijken wat MAG te melden heeft :)
Nu maar hopen dat als ze een reactie sturen dat ik hem ook wel kan vinden, ik haat twitter :(
pi_114367156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:58 schreef Masque-Obscura het volgende:
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit. :P
Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht.
Kun je niet direct zeggen. Er zijn genoeg automobilisten die heel veel km's maken.
pi_114367290
Dat zeg ik ook, motorrijders maken veel minder km's, waardoor een regelmatige APK nog onzinniger wordt.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:07:26 #57
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367679
de fuck?
Sta net ff te roken en kijk ff naar de motor.
Zie ik ineens een deel van de ketting blinken, dus ff van dichtbij gekeken.
De kant van de ketting die aan het wiel zit, is de buitenkant van de ketting gewoon voor een deel netjes zilver.......
Dacht de afgelopen dagen al wat geratel en getik te horen, maar dacht dat dat gewoon was omdat ik weer eens moet smeren, maar blijkbaar loopt die ergens op aan.

Vrijdag gaat die toch naar de dealer, dus laat ze daar ook wel ff naar kijken.
pi_114367805
Kettingspanning wel in orde?
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:12:11 #59
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114367963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:09 schreef vannelle het volgende:
Kettingspanning wel in orde?
Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
pi_114368205
Motor met cardan kopen! :P

Zitten er zware punten in je ketting?
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114368282
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:12 schreef lipjes het volgende:

[..]

Prima in orde, check ik elke week.
Loop nu alleen een beetje achter met smeren.
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
pi_114368419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen! :P

Zitten er zware punten in je ketting?
Lijkt me wel eens grappig om op een boxer te rijden :Y Ben wel benieuwd hoe dat rijd _O-
pi_114368585
Kom een keer langs zou ik zeggen. ;)
Het is karaktervol. Koppel is vrijwel direct beschikbaar. Vanaf 2900 toeren zit je al aan de max, komt ook door de overvierkante configuratie van de boring/slag.

Goed, met 50pk schiet het alsnog niet echt op, maar dat hoeft van mij ook niet. Korte bochtjes sturen gaat ook lekker door het lage zwaartepunt (en progressieve voorvering)
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114368753
Barendrecht, allemachtig dat is nogal een eind _O- _O-
Koppel bij 2900 toeren is wel lekker, geen problemen met files door de breedte?

Overvierkante boring/slag ken ik alles van, probleempje mee op mijn werk _O-

Heb nu ook ~50pk ter beschikking, maar daar heb je geen zak aan. 140 aan 1 stuk kunnen rijden moet wel kunnen, anders is het :O tijdens woon-werk :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:29:04 #65
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114369003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Masque-Obscura het volgende:
Motor met cardan kopen! :P

Zitten er zware punten in je ketting?
Deze is net 3 maanden geleden gekocht :P
Zo gauw niet gezien

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt?
Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor :P
pi_114369160
Hehe, wat doe je voor werk?

Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.

En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker. :)
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114369377
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:29 schreef lipjes het volgende:

Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit.
Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor :P
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.

En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
pi_114369644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:31 schreef Masque-Obscura het volgende:
Hehe, wat doe je voor werk?

Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100.

En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker. :)
Ikke? Heeft niet met verbrandingsmotor oid te maken. Ik ontwikkel een membraanpomp voor een bepaald bedrijf. Helaas hadden zij al een concept, anders had ik bij de verkoop van dit ding geld kunnen eisen (blijven hangen na mijn stage) :P

Ik rijd nu GS500, dus een heerlijk smalle fiets. Lijkt me wel keer wat zo'n ding bereiden, maar waarschijnlijk wordt mijn volgende motor een africa twin/transalp/xtz660/xtz750 vanwege de 'rechtop-zit houding (rugklachten)'
pi_114369672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.

En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:41:44 #70
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114369812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk.
Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting.
Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant.

En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk.
Het is niet de hele zijkant he, slechts een klein stukje.
Zal als ik thuis ben wel eens ff een fototje maken (Als ik daar tijd voor heb)
pi_114369841
Klinkschakel toevallig? Die steekt volgens mij wat verder uit
pi_114369966
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:39 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug.
Denk het ook. En ik weet ook dat je daar snel doorheen zit.
pi_114370284
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.

Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...

De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114370380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.

Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...

De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
300 _O_
Hoe krijg je dat ding weer rechtop?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114370775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad.
Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft.
De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets.

Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel...

De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter!
Wil in de toekomst ook wel een keer wat offroad mee pakken en dan is zo'n transalpie wel leuk en niet te stevig aan de prijs (ook belangrijk). Hoe kun je nou weer té rechtop zitten :P Kuip of niet maakt me niet zoveel uit, zo lang het maar geen kuip is en de turbulente recht op mijn kop komt.
Onderhoud moet ook redelijk makkelijk zelf te doen zijn, dealers zijn duur :r
pi_114371098
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen. :)

Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. :) Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).

Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:33:19 #77
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114372564
Nou net ff gecheckt.
Hij loopt ergens aan de buitenkant van de ketting aan in ieder geval, hij is maar voor 1/4 helemaal zilver, op 2 plaatsen want ook op de schakels is het te zien.
wiel staat recht,
En ergens aan de voorkant is het punt waar die aanloopt.
Mooi klusje voor de dealer vrijdag.
pi_114378128
Ik zet deze ook even hier neer trouwens, mocht iemand een geinteresseerde weten?

http://www.tweedehands.nl(...)205945.html?wijzig=1
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114378393
Motor staat eindelijk bij de dealer :')
pi_114378943
Dat is balen, wat is er mis mee?
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114378980
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
pi_114379098
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?

Als het echt lijm is zou ik RWS bellen :+
pi_114379129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:03 schreef Masque-Obscura het volgende:
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen. :)

Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. :) Er bestaan ook offroad boxer motoren, R80gs bijvoorbeeld, die zijn alleen wel gewilder, en duurder. (rond de 3000).

Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn.
Haha, maar als je dus alleen bent, dan ben je dus mooi de sjaak :P

Transalp is het kleine broertje van de afrika twin, en de AT is een dakar machine geweest (TA weet ik niet). Zelfde geldt voor een XTZ750, dus daar is onderhoud vrij makkelijk aan.
Zal eens kieken naar die R80GS. /edit: laat ik het maar houden op: het oog wil ook wat _O-
pi_114379279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h.
Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste. ;)
pi_114379694
Hoort erbij, heel voorzichtig je gas iets loslaten of een klein stukje je koppeling inknijpen en doorrijden, je valt niet zomaar. Een slippend achterwiel is meestal prima te corrigeren.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114380240
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Tankiej het volgende:
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden?

Als het echt lijm is zou ik RWS bellen :+
Dat dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Schrikmomentje.
En waarschijnlijk niet je laatste. ;)
Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?

Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
pi_114380279
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.

Schrikmoment:
- Op een teerstrook in een bocht gleed voorwiel iets weg
- Tien minuten later kwam er een auto uit een zijstraat zetten, voorwiel blokkeerde
- Motor pruttelt en valt stil op de snelweg, terwijl je nog 30km moet.
- Motor pleurde om bij het opbokken op een ongelijke stoep en het regende hard
- Proberen banden op druk te brengen, maar ipv dat lopen ze leeg :')
- In een bocht op de dijk kwam een auto door de buitenbocht heen, terwijl ik netjes aan mijn kant reed.
- Zelfde maar dan omgekeerd.

En vast nog wel wat meer.
pi_114380567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Vinniiee het volgende:
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai.
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.

De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
pi_114380653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:12 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan.

De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat!
Tijdens het optrekken werkt gas druk denk ik beter ja.

:') Dat ding spoort dan niet echt nee :P
pi_114380750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:05 schreef Gokhan03 het volgende:

Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad?

Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen.
Wegglijdend voorwiel in een scherpe bocht en maar hopen dat het asfalt breed genoeg is uiteindelijk
Blokkerend achterwiel tijdens te fanatiek remmen na schrik
Naast een auto op de rotonde rijden omdat die domme kut me wel ziet maar tóch doorrijdt
Vlak voor een haakse bocht er achter komen dat de remhandel is afgebroken tijdens de valpartij op de rotonde 30 meter terug
Sneeuw is glad

Heb er nog veel meer, jij binnenkort ook. ;)
pi_114380891
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
pi_114381075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier :')

Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
pi_114381134
Als je wiel al aan het slippen is zorgt extra gas ervoor dat hij minder makkelijk grip hervindt..

Mijn schrikmomenten:

- Destijds op de BMW K100: File, pikdonker, keiharde regen, ik zie geen reet want ik draag een bril, dus spetters op het glas, achterlichten van auto's verstralen in de druppels, daardoor kon ik niet goed zien wat er voor me gebeurde en reed ik netjes mee in de file ipv er tussendoor.
Vriendin zat achterop, en voor me gaat een auto knalhard in de ankers, ik rem af, maar verwacht geen noodstop van hem, kan de afstand niet goed inschatten en knal erachter op. Motor slipte alle kanten op, achterwiel brak links en rechts uit, maar ik kon hem gelukkig overeind houden.
Praatje maken met de autobestuurder, gegevens uitgewisseld (ik had geen schade, hij bumperschade)
Ik wil weer wegrijden vanaf de vluchtstrook, en het achterwiel blijft een meter of 20/30 achter een gladde richel langs de weg hangen, motor slipt steeds schuiner tot hij uiteindelijk over de richel heenspringt en weer grip krijgt.

Ik was de rest van de avond een beetje van slag, vooral omdat ik een passagier bij me had.

Schrikmoment in Noorwegen. Fucking tunnels zonder verlichting, met scherpe bochten en hellingen. Als je geen horizon hebt om erachter te komen wat boven en onder is een motor rechtop houden best een uitdaging! D: zeker als de tunnel verlicht wordt door niets meer dan reflecterende paaltjes langs de muren.

Een ander schrikmoment was op de Autobahn op weg naar Praag, ook weer met de dame achterop. Een klootviool voor me dacht dat het een goed idee was om in te voegen met 70, ik erachter, een aankomende auto kan me net ontwijken, en tikt mijn zijkoffer aan.

Verder the usual, zijn niet echt schrikmomentjes meer: auto's die je over het hoofd zien, een noodstop waarbij je achterwiel blokkeert en slipt, optrekken in de regen met een slechte achterband die een andere kant op wil. Ik heb ooit met de 250 kilo zware BMW over modderweg gereden, zeker 10/15cm diepe plassen, en superglad, daarna weet je wel wat zo'n motor doet als hij wegglijdt. Gewoon rustig doorrijden, evenwicht houden en de motor laten trekken. :) Zelfde als met sneeuw, kun je lekker door driften. IJs is een slechter idee, dan ga je best snel onderuit, dat was mijn enige schuiver.
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114381458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:18 schreef Vinniiee het volgende:

Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.
Krijg je ook pas echt last van zodra je de rem loslaat. Jezus zeg!! Dacht dat ie me er af wou slingeren, leek wel rodeo.
pi_114381640
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond _O-
pi_114381657
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:22 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier :')

Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog.
Was niet eens een taxi. Maar een doos in een oldtimer. Toen ze me zag trok ze zo'n gezicht van :o Ik mijn middelvinger opgestoken _O-
pi_114381859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond _O-
Ik had dat dus in een bocht waardoor achterwiel weg gleed tot ik de rem los liet. Pfieuww dacht ik toen....
pi_114382505
Dat is vrij logisch ja _O-. Heb ik met de brommert wel een keer gehad.
pi_114382528
Tis wat, dat motorrijden. :)

Zijn er meer mensen die zelf aan hun motor sleutelen/knutselen trouwens?
Fotografie -&gt; www.masque-obscura.nl
pi_114382637
Onderhoud doe ik zelf. En ik heb een USD in mijn motor geknutseld met dubbele schijven:


Taartschep moet er wel nog een keer vanaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')