abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:32:33 #226
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_114393381
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:30 schreef krokdown het volgende:

[..]

even aangepast, iemand?
Heb je een tankpas of aandelen Shell? :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_114393480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:32 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Heb je een tankpas of aandelen Shell? :')
Nee, maar ik wil wel een leuk autotje nu de supra weg is :'(
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:36:30 #228
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_114393601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Met de uitlaat wel ja, die was zaterdagochtend weer in één stuk gelast en met 3 van de 4 bouten aan het blok bevestigd. Toen hebben we ook de route van de organisatie nog uitgereden, leuke passen waren dat met een 126 _O- We wilden de finish-locatie nog bezoeken zaterdag maar zonder navigatie was dat nogal lastig, voor we het wisten reden we Duitsland al binnen :+ Koppakking knalde er dus definitief dinsdag uit 20 km ten zuiden van Pforzheim in het Zwarte Woud, maar geen idee hoelang we daar al mee rondreden. Misschien al sinds de aanschaf, dat hij daar valse lucht en/of olie lekte en daardoor terugsloeg en koud erg onregelmatig liep. Dat werd namelijk alleen maar erger. Nadeel van luchtgekoelde motor is dus dat een lekke koppakking nogal moeilijk te detecteren is, hij maakt sowieso nogal lawaai en alle symptomen wezen namelijk op iets met ontsteking en met name de verdeler/contactpunten.

Zijn jullie ook al gewoon thuis? En wat voor issues hadden Jasper en co nou eigenlijk?

Met de 121 weet ik het nu niet, net een 3 kwartier gereden en even goed warm gemaakt. Temperatuur lijkt normaal, uitstoot uit de uitlaat ook, maar wel wat mayo in de dop. Hij heeft wel 4,5 week of zo stil gestaan en het heeft tussendoor flink geregend (aldus mijn vader), misschien dat er toch redelijk wat vocht in het systeem zit? Denk dat ik wel gewoon naar de garage ga bellen en vragen of ze en een compressietest willen doen :)
Klinkt op zich wel als een mooi avontuur, maar toch erg jammer dat het niet gelukt is om thuis te komen met de Fiat. Wel balen als het gewoon de hele tijd de koppakking is geweest waardoor jullie alle problemen hadden. Het motortje danste behoorlijk achterin wat natuurlijk ook het een en ander loswrikte.

Jasper en co komen volgens mij morgen terug, die zouden eerst naar Kroatie, maar hebben alsnog besloten rustig door Duitsland terug te rijden. De Subaru lekte sinds de maandag al kvs en dat werd alleen maar erger. De laatste dag heeft Rui nog een fles Spa moeten doneren om hun reservoir bij te vullen :'(

Wel vreemd van je 121 trouwens, dat kan toch niet door een grote hoeveelheid neerslag/vocht onder je auto komen?!
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_114394016
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:36 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Klinkt op zich wel als een mooi avontuur, maar toch erg jammer dat het niet gelukt is om thuis te komen met de Fiat. Wel balen als het gewoon de hele tijd de koppakking is geweest waardoor jullie alle problemen hadden. Het motortje danste behoorlijk achterin wat natuurlijk ook het een en ander loswrikte.

Jasper en co komen volgens mij morgen terug, die zouden eerst naar Kroatie, maar hebben alsnog besloten rustig door Duitsland terug te rijden. De Subaru lekte sinds de maandag al kvs en dat werd alleen maar erger. De laatste dag heeft Rui nog een fles Spa moeten doneren om hun reservoir bij te vullen :'(

Wel vreemd van je 121 trouwens, dat kan toch niet door een grote hoeveelheid neerslag/vocht onder je auto komen?!
Ja, het zit allemaal nogal elementair vast :P Eén ontbrekend boutje en vroeg of laat trilt het dan vanzelf los/kapot. Maar dit is nog maar een kwart van het hele verhaal, het is echt een bizarre reis geweest :D Ik werk nog wel een verslag uit van het weekend. De 126 komt pas over een week of 2 thuis, afhankelijk van de schade zien we wel wat we ermee doen.

Ik wist dat ze al sinds maandag een lek hadden ja, maar ik kreeg later een sms van ze dat koelingsproblemen hadden gehad dus ik dacht dat het nu ernstiger was geworden.

Geen idee. Met de 96 schijnt het niet ongewoon te zijn, dat er bij vochtig weer vocht in het systeem komt wat lichte mayo veroorzaakt. Ik heb wel eens gehad dat een 121 na een zeer dichte mist heel slecht start en liep, ook door vocht in het systeem. Maar goed, compressietest zal mij hopelijk meer geruststellen. Al verklaart dat niet waarom hij niet wilde starten. Of de accu was brak maar die is fonkelnieuw, of de startmotor zat nogal vast :? Als het zich weer voordoet moet ik maar eens kijken of er ergens stroom lekt.
pi_114394143
Oh, en verzorg jij / verzorgen jullie/ verzorgt Rei weer een na-zomer-meet voor uitwisseling van verhalen/foto's en zo? :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:55:15 #231
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_114394606
Volgens mij waren Cor of Chris van plan in augustus een bbq te organiseren, de laatste heeft de grootste achtertuin ;)
pi_114394958
Dan krijgen we de berichtgeving daarvan vanzelf wel :P Ons leek het iig wel weer leuk.
pi_114396759
zijn rx-7 goede auto's?
pi_114396869
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:37 schreef krokdown het volgende:
zijn rx-7 goede auto's?
Ja, alleen zeer duur in onderhoud door wankelmotor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_114396890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:39 schreef densmee het volgende:

[..]

Ja, alleen zeer duur in onderhoud door wankelmotor
:'(

WAT MOET IK IN GODSNAAM GAAN RIJDEN??????
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:50:32 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114397364
ZX%20SD11.jpg
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114397413
quote:
Nooit van mijn leven. :r :r
pi_114397451

Er is er nu een onderweg vanuit Amerika voor vaders O+ :@
pi_114397550
quote:
dat is een mooie nissan, en ook super betrouwbaar en ook fijn dat die dingen lekker zuinig rijden.
echt iets voor krokdown
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_114397607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:55 schreef densmee het volgende:

[..]

dat is een mooie nissan, en ook super betrouwbaar en ook fijn dat die dingen lekker zuinig rijden.
echt iets voor krokdown
:') Het is toch net terug van de garage?
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:57:44 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114397655
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:56 schreef krokdown het volgende:

[..]

:') Het is toch net terug van de garage?
Nee, hij staat te wachten tot de bak terug komt van de revisieboer :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114397683
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, hij staat te wachten tot de bak terug komt van de revisieboer :)
wat was er mis mee?
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 03:31:08 #243
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114400002
Voor:

Na:

Ik dacht snel en efficiënt motor-onderdelen in de vaatwasser blinkend schoon te maken. Resultaat: de onderdelen werden amper schoner, de vaatwasser flink viezer. Ik heb hem daarna nog leeg laten draaien (meest intensieve programma, met vaatwasblokje) maar dat hielp niet echt en vandaag was niet alle vaat schoon geworden (daar waar water niet goed weggelopen is zaten wat zwarte vlekken). Ik heb de niet-schone vaat alsnog schoon gemaakt en de vaatwasser ook. Alle plastic heb ik met een doekje terpentine afgenomen, het filter heb ik gedemonteerd, leeg geschraapt (!) met een lepel en ook schoon gemaakt met terpentine. Vervolgens heb ik de vaatwasser nog een keer op het meest intensieve programma laten draaien (leeg uiteraard maar wel met vaatwasblokje) en hopelijk komt er nu weer schone vaat uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:51:48 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114401757
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:58 schreef krokdown het volgende:

[..]

wat was er mis mee?
Een lager kapot.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:31 schreef 2cv het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Ik dacht snel en efficiënt motor-onderdelen in de vaatwasser blinkend schoon te maken. Resultaat: de onderdelen werden amper schoner, de vaatwasser flink viezer. Ik heb hem daarna nog leeg laten draaien (meest intensieve programma, met vaatwasblokje) maar dat hielp niet echt en vandaag was niet alle vaat schoon geworden (daar waar water niet goed weggelopen is zaten wat zwarte vlekken). Ik heb de niet-schone vaat alsnog schoon gemaakt en de vaatwasser ook. Alle plastic heb ik met een doekje terpentine afgenomen, het filter heb ik gedemonteerd, leeg geschraapt (!) met een lepel en ook schoon gemaakt met terpentine. Vervolgens heb ik de vaatwasser nog een keer op het meest intensieve programma laten draaien (leeg uiteraard maar wel met vaatwasblokje) en hopelijk komt er nu weer schone vaat uit.
www.watbenjedan.nl
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:11:37 #245
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_114401939
quote:
koffie aan het drinken :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:12:26 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114401955
En vaatwassers aan het verneuken c_/
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:25:06 #247
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_114402148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:31 schreef 2cv het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

... .
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:37:33 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114402419
In het kader van de voor/na foto's;

Voor;

Na;

Nog steeds geen awardwinner, maar het knapt wel op :+

En wat een raar motorblok :X

donderdag 19 juli 2012 @ 08:46:19 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114402590
Ik heb een keer mijn computer deels in de vaatwasser gehad, maar het kan dus nog erger :').

Eigenlijk had je wel kunnen weten dat water en olie niet samen gaan. En nu zal de binnenkant van je vaatwasser wel weer schoon zijn, maar de leidingen en pompen niet. Zal ook wel behoorlijk fris ruiken, ofniet :D.

Of je moet een tweedehands vaatwasser kopen bij de kringloop en daar je olie in wassen :D.
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:48:48 #250
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114402648
Is dat trouwens een AEG vaatwasser? :P onze oude zag er hetzelfde uit. Zit op mobiel dis kan het stickertje aan de zijkant niet zien.

Goedenmorgen trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')