abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:40:10 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114686988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Niks onofficieel. Mijn WorkFast consulente verplichtte me om 20 sollicitaties per week te doen.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij jou buiten proportionele eisen gaan stellen. Ik zou daar vraagtekens gaan neerzetten.

Al gevraagd naar de reden?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114687075
Nee, want zo buitenproportioneel vind ik het niet. Vier sollicitatieactiviteiten per dag doen is een eitje. Ben je een ochtendje mee bezig per dag.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:44:41 #178
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114687142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want zo buitenproportioneel vind ik het niet. Vier sollicitatieactiviteiten per dag doen is een eitje. Ben je een ochtendje mee bezig per dag.
Het is maar wat je zelf wil :). Klaarblijkelijk heb je het al geaccepteerd :P Ik ga er verder niet door over zeiken ;).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114687277
Leuk is het niet, maar zo heb je wel meer kans op werk. In de WW kun je je het permitteren om 1 sollicitatie te doen, omdat je op je eigen premies teert, maar niet als je in de bijstand zit. 5 sollicitaties per week zijn er echt te weinig.

Maar goed, dankzij die inzet van mij heb ik slechts 6 weken thuis hoeven zitten. :)
pi_114695126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk is het niet, maar zo heb je wel meer kans op werk. In de WW kun je je het permitteren om 1 sollicitatie te doen, omdat je op je eigen premies teert, maar niet als je in de bijstand zit. 5 sollicitaties per week zijn er echt te weinig.

Maar goed, dankzij die inzet van mij heb ik slechts 6 weken thuis hoeven zitten. :)
Jij hebt veel langer dan 6 weken thuis gezeten
pi_114695662
Klopt, het moet 7 weken zijn.

Verder nog iets bij te dragen aan dit topic, of kom je weer even lekker flamen?
pi_114697711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is buitenproportioneel nadat ik net met het UWV heb gesproken. De norm is 4 sollicitaties per 4 weken. Voor jongeren zei ze daarna wel dat de norm hoger ligt en dat ik moest denken aan 8 sollicitaties per 4 weken. Daarna is het aan jouw en je coach wat je bepaald hoe de stappen verder zijn.

Verder wist ze me ook te vertellen dat ik niet bang hoef te zijn dat ze mij dwingen om rozenknipper te worden of iets dergelijks, die vlag gaat alleen op voor ongeschoolde die ook in de bijstand zitten. Ze voegde er aan toe dat men stappen tegen je gaat ondernemen zodra je werkt weigert die bij je profiel past dan wel niveau. Logisch ook want het hoort niet dat mensen dingen gaan doen waarvoor ze niet geschoold zijn. Dat verneukt de hele arbeidsmarkt.

Werkhoeveelheid in de sector word ook naar gekeken en waar vraag naar is. Dus mint, ik weet niet waarom je hier met je stijve pielemans loopt te pronken met je ongeloofwaardige eis van 20 sollicitaties per week maar wat jouw consulente heeft geëist is niet normaal.

Enige conclusie die ik hieruit trek is:
A: er moet heel veel werk in jouw sector zijn en regio op jouw niveau dat jij er zo veel eruit kan sturen
of
B: Je bent een echte Ja-persoon die zich makkelijk een oor laat aannaaien door een machiavellistisch huppelkutje
pi_114699939
De norm is 4 sollicitaties per 4 weken voor een WW uitkering ja.
pi_114700475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Kholdstrike het volgende:
Verder wist ze me ook te vertellen dat ik niet bang hoef te zijn dat ze mij dwingen om rozenknipper te worden of iets dergelijks, die vlag gaat alleen op voor ongeschoolde die ook in de bijstand zitten. Ze voegde er aan toe dat men stappen tegen je gaat ondernemen zodra je werkt weigert die bij je profiel past dan wel niveau. Logisch ook want het hoort niet dat mensen dingen gaan doen waarvoor ze niet geschoold zijn. Dat verneukt de hele arbeidsmarkt.
Dat mens heeft het duidelijk over de plichten die bij een WW-uitkering horen en niet bij een WWB. Dit zijn je plichten bij een bijstandsuitkering:

Heb ik een sollicitatieplicht als ik een bijstandsuitkering heb?

Als u een bijstandsuitkering ontvangt, bent u verplicht te solliciteren naar alle soorten normaal werk. U moet ook solliciteren naar banen die niet direct aansluiten bij uw opleiding en ervaring. Uw gemeente kan u tijdelijk ontheffen van deze sollicitatieplicht.

Solliciteren naar normaal werk

Onder normaal werk worden alle soorten reguliere arbeid verstaan. Ook als u (nog) geen ervaring of opleiding op dit gebied heeft. Werk in bijvoorbeeld de seksindustrie valt niet onder normaal werk.

Tijdelijke ontheffing sollicitatieplicht

In sommige gevallen hoeft u tijdelijk niet te solliciteren. Uw gemeente geeft u dan een ontheffing van de sollicitatieplicht. Uw gemeente kan dit doen in de volgende situaties:
- U kunt tijdelijk niet werken omdat u moet zorgen voor een ernstig ziek familielid of omdat u zelf ziek bent.
- U bent alleenstaande ouder met een kind onder de 5 jaar. In dit geval kunt u een vrijstelling van solliciteren krijgen van maximaal 5 jaar. U bent wel verplicht in deze tijd een opleiding te volgen zodat u sneller een baan kunt vinden.
- Uw gemeente vindt dat er een andere dringende reden is om u te ontheffen van de sollicitatieplicht.

Gemeente bepaalt wanneer ontheffing sollicitatieplicht

De voorwaarden om vrijstelling te krijgen, verschillen per situatie. Vraag bij uw gemeente informatie over de voorwaarden.

Bron: Rijksoverheid.nl

Enige conclusie die ik hieruit trek is:
A: Je begrijpt het verschil niet tussen een WW en een WWB-uitkering
B: Je bent een echte Ja-persoon die zich makkelijk een oor laat aannaaien door een ongeoefend huppelkutje

[ Bericht 7% gewijzigd door Mint_Clansell op 26-07-2012 23:38:35 ]
pi_114710265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 23:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
De norm is 4 sollicitaties per 4 weken voor een WW uitkering ja.
Dat is al jaren zo inderdaad. En heel acceptabel denk ik.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:51:06 #186
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114720659
Zijn er mensen hier uit de regio Limburg-Noord die hier iets tussen zien staan wat je aanspreekt:
- Kwaliteitscoördinator
- Project engineer sales
- Calculator
- Allround onderhoudsmonteur
Stuur me een dm/pm!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114726896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Kholdstrike het volgende:

Werkhoeveelheid in de sector word ook naar gekeken en waar vraag naar is. Dus mint, ik weet niet waarom je hier met je stijve pielemans loopt te pronken met je ongeloofwaardige eis van 20 sollicitaties per week maar wat jouw consulente heeft geëist is niet normaal.
Is het leuk om te zeiken op mensen die moeite doen om een baan te vinden? Ik hoop hartelijk dat je nog enkele jaren werkloos thuis mag zitten of voor de rest van je leven wcpotjes mag gaan schoonmaken. Wat een triest persoontje ben jij.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:18:06 #188
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114823377
Grrrr, dacht even vorige week een nieuwe betrekking te scoren die naadloos aansloot op mijn afgelopen contract. Helaas toch in het stof gebeten en hierdoor nu maar WW aangevraagd, 2e keer in een jaar tijd want ik was in de afgelopen januarimaand ook werkloos. Heb je als uitzendkracht hé ... :')

Afijn, morgen een gesprek bij een uitzendbureau en daaropvolgend dan donderdag om de tafel bij een organisatie die wellicht een mogelijkheid biedt qua nieuwe werkperiode. En op donderdag 16 augustus draai ik alvast een halve proefdag bij een andere organisatie.
pi_114838619
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als in sollicitatie tips en elkaar cv controleren :o dat werkt beter in ABO ik heb daar mijn sollicitatie brief gepost en kreeg toch fijne suggesties :Y
wat is ABO?
  maandag 30 juli 2012 @ 12:23:43 #190
368515 Rhalius
Verteller
pi_114841401
Vorige week heb ik ongeveer 30 keer gesolliciteerd in 2 dagen, waren alleen wel open sollicitaties in twee verschillende steden bij allerlei winkels.

Best wel frustrerend dat ik vaak wel gewoon goed ontvangen wordt, maar dat er simpelweg nergens iemand nodig is. Wel ongeveer 15 keer mijn CV achter gelaten, mischien dat ik er nog iets van hoor maar ik reken er niet op..

Vooral in de detailhandel is het echt dramatisch om aan werk te komen, uitzendkrachten word hier gewoonweg niet mee gewerkt, zou ik zelf ook niet willen aangezien het te veel gelegenheid voor diefstal geeft.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:30:12 #191
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114841716
Woensdag krijg ik uitslag of mijn contract vervalt of niet... 18 augustus loopt deze af. Ik moet een vast contract krijgen, maar hij wil mijn functie zwaarder maken dus is niet echt opzoek naar eenjunior maar meer naar een senior.

Verder zet ik mij wel in, was ik een goede werker en had ik zeker kwaliteiten gaf hij aan. Hij zegt rationeel nee, maar emotioneel ja.
Dus hij wist het nog niet.
A man's got to do what a man's got to do
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 12:30:41 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114841735
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:00 schreef agentstarling het volgende:

[..]

wat is ABO?
Het forum dat je krijgt als je betaald...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 30 juli 2012 @ 14:42:50 #193
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114847285
Zo, vandaag gesprek gehad met uitzendbureau. Ging wel positief en een sollicitatiegesprek bij een organisatie in samenwerking met het uitzendbureau vindt later deze week plaats, maar de intercedente kwam wel met een héél opmerkelijk voorstel; ze stelde voor om de eerste 3 maanden op proef te werken bij de organisatie met behoud van WW-uitkering. :') Ten eerste is het een schaamteloze poging van het uzb om geld te besparen, ten tweede is het voor mij financiëel beslist niet interessant om het zacht uit te drukken, en ten derde zal het UWV hiervoor absoluut niet te porren zijn. :')

Afijn, wordt vervolgd ... !
pi_114850269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Is het leuk om te zeiken op mensen die moeite doen om een baan te vinden? Ik hoop hartelijk dat je nog enkele jaren werkloos thuis mag zitten of voor de rest van je leven wcpotjes mag gaan schoonmaken. Wat een triest persoontje ben jij.
Oh oh blijkbaar heeft iemand hier zand in zijn vagina. Als je even terug leest zou je kunnen zien dat het ging om de eis van zijn consulente dat hij per week 20 sollicitaties eruit gooit. Daarmee maakt het niet uit waar je op solliciteert, alles is passend. Dat hij daarmee genoegen neemt is prima, maar dat hij vindt dat het een norm moet zijn ben ik het niet mee eens. Dat gezegd vind ik zijn streven goed en probeer ik voorbeeld te nemen aan hem (zit zelf nu op 3 per dag).

Ok dat terzijde, nu even op jouw comment.

Ik zou het niet erg vinden als ik een paar jaar werkeloos was. Geld krijg ik toch, dan wel van jouw belastingcentjes, dus werk voor mij kreng. WC's schoonmaken is absoluut geen schaamtevol werk, maar ook geen grote eer. Tijdens een van mijn oude bijbaantjes heb ik ook wc's schoon gemaakt, was nog makkelijk ook, slang erop en sproeien. Alhoewel ik het niet zie zitten omdat voor de rest van mijn leven te doen, maar misschien moet ik het aan je moeder vragen hoe zij dat ziet.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:19:06 #195
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114851852
Mission het UWV loopt anders bij zat bedrijven te leuren met die proefplaatsing van 3 maanden. Ik zou er maar niet van uitgaan dat ze het afwijzen. Zowel het uzb en het bedrijf dat je inhuurt zullen erop besparen.
-weg-
  maandag 30 juli 2012 @ 16:26:09 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114852231
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:19 schreef Domme_Gans het volgende:
Mission het UWV loopt anders bij zat bedrijven te leuren met die proefplaatsing van 3 maanden. Ik zou er maar niet van uitgaan dat ze het afwijzen. Zowel het uzb en het bedrijf dat je inhuurt zullen erop besparen.
Dat zal in mijn geval wel loslopen. Een citaat van antwoordvoorbedrijven.nl:

Wanneer komt u in aanmerking?

• De kandidaat-werknemer heeft een UWV-uitkering.

• UWV WERKbedrijf heeft zijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt als beperkt beoordeeld.

• De kandidaat-werknemer heeft niet eerder voor u gewerkt.

• U belooft dat u de kandidaat-werknemer na de proefplaatsing een dienstbetrekking aanbiedt. Deze is voor ten minste 6 maanden.

Gelukkig voldoe ik niet aan punt 2 :+
pi_114854647
Ik heb gelukkig nog werk en contract voor OT, maar zoek werk in een andere regio in de richting van Financiële Administratie.

Ben sinds 1 juni van dit jaar actief aan het zoeken. Ingeschreven bij 3 W&S-bureau's, Nationale Vacaturebank en Monsterboard. (gekozen voor CV niet opvraagbaar voor werkgever, ;) )
Gooi er gemiddeld 3 sollicitaties per week uit. Heb momenteel 1 voorstel door een W&S -bureau bij een opdrachtgever lopen, voor de rest afwijzingen of (nog) geen reactie.

Merk overigens dat na een sollicitatie het best lang duurt voor er een reactie is. Toen ik pas begon op de arbeidsmarkt kwam meestal wel binnen 2 weken een reactie/afwijzing/uitnodiging. Nu is dat vaak pas na 4 weken, is dat de trend tegenwoordig? :? Tot nu toe nul uitnodigingen gehad voor een sollicitatie, wel persoonlijk gesprek gehad met 2 v/d 3 W&S-bureau's waar ik ingeschreven sta.

Werk overigens nu in West-Brabant en zoek een nw. job in regio Arnhem. (zoek op Arnhem en max. 1uur enkele reis)

Tot nu toe ben ik wel tevreden over de respons, maar ben ook pas 2 maandjes bezig. Mijn project is eigenlijk dat als ik op 1 januari 2013 nog niks gevonden heb in regio Arnhem ik met mijn vriendin een nieuw plan smeed om te kunnen gaan samenwonen. We zijn er allebei aan toe, maar het is nu nog praktisch onmogelijk helaasch. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 30-07-2012 17:22:29 ]
  maandag 30 juli 2012 @ 19:44:06 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_114861299
Woon in het oosten van NB, vlakbij grens Limburg/GLD. Niet (meer) geregistreerd als werkzoekende omdat ik mijn werkmap niet meer inkwam.

Paar jaar zonder regulier werk gezeten, en een dikke huid ontwikkeld voor afwijzingen.

Maar. A.s. vrijdag mag ik op gesprek voor een fulltime baan bij een leuk bedrijf (tijdelijk tot eind van het jaar maar dat is altijd nog beter dan niets!) *O*
  maandag 30 juli 2012 @ 20:12:14 #199
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114862698
Succes caroline *O* Ik ben wel eens ingehuurd voor 2 maanden om er bijna 1,5 jaar te blijven hangen.
-weg-
  maandag 30 juli 2012 @ 20:15:30 #200
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114862890
Iemand nog goede en originele tips voor een redelijk standaard CV?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')