Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij jou buiten proportionele eisen gaan stellen. Ik zou daar vraagtekens gaan neerzetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Niks onofficieel. Mijn WorkFast consulente verplichtte me om 20 sollicitaties per week te doen.
Het is maar wat je zelf wilquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want zo buitenproportioneel vind ik het niet. Vier sollicitatieactiviteiten per dag doen is een eitje. Ben je een ochtendje mee bezig per dag.
Jij hebt veel langer dan 6 weken thuis gezetenquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk is het niet, maar zo heb je wel meer kans op werk. In de WW kun je je het permitteren om 1 sollicitatie te doen, omdat je op je eigen premies teert, maar niet als je in de bijstand zit. 5 sollicitaties per week zijn er echt te weinig.
Maar goed, dankzij die inzet van mij heb ik slechts 6 weken thuis hoeven zitten.
Het is buitenproportioneel nadat ik net met het UWV heb gesproken. De norm is 4 sollicitaties per 4 weken. Voor jongeren zei ze daarna wel dat de norm hoger ligt en dat ik moest denken aan 8 sollicitaties per 4 weken. Daarna is het aan jouw en je coach wat je bepaald hoe de stappen verder zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want zo buitenproportioneel vind ik het niet. Vier sollicitatieactiviteiten per dag doen is een eitje. Ben je een ochtendje mee bezig per dag.
Dat mens heeft het duidelijk over de plichten die bij een WW-uitkering horen en niet bij een WWB. Dit zijn je plichten bij een bijstandsuitkering:quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Kholdstrike het volgende:
Verder wist ze me ook te vertellen dat ik niet bang hoef te zijn dat ze mij dwingen om rozenknipper te worden of iets dergelijks, die vlag gaat alleen op voor ongeschoolde die ook in de bijstand zitten. Ze voegde er aan toe dat men stappen tegen je gaat ondernemen zodra je werkt weigert die bij je profiel past dan wel niveau. Logisch ook want het hoort niet dat mensen dingen gaan doen waarvoor ze niet geschoold zijn. Dat verneukt de hele arbeidsmarkt.
Dat is al jaren zo inderdaad. En heel acceptabel denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
De norm is 4 sollicitaties per 4 weken voor een WW uitkering ja.
Is het leuk om te zeiken op mensen die moeite doen om een baan te vinden? Ik hoop hartelijk dat je nog enkele jaren werkloos thuis mag zitten of voor de rest van je leven wcpotjes mag gaan schoonmaken. Wat een triest persoontje ben jij.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Kholdstrike het volgende:
Verder wist ze me ook te vertellen dat ik niet bang hoef te zijn dat ze mij dwingen om rozenknipper te worden of iets dergelijks, die vlag gaat alleen op voor ongeschoolde die ook in de bijstand zitten. Ze voegde er aan toe dat men stappen tegen je gaat ondernemen zodra je werkt weigert die bij je profiel past dan wel niveau. Logisch ook want het hoort niet dat mensen dingen gaan doen waarvoor ze niet geschoold zijn. Dat verneukt de hele arbeidsmarkt.
Werkhoeveelheid in de sector word ook naar gekeken en waar vraag naar is. Dus mint, ik weet niet waarom je hier met je stijve pielemans loopt te pronken met je ongeloofwaardige eis van 20 sollicitaties per week maar wat jouw consulente heeft geëist is niet normaal.
wat is ABO?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als in sollicitatie tips en elkaar cv controlerendat werkt beter in ABO ik heb daar mijn sollicitatie brief gepost en kreeg toch fijne suggesties
Het forum dat je krijgt als je betaald...quote:
Oh oh blijkbaar heeft iemand hier zand in zijn vagina. Als je even terug leest zou je kunnen zien dat het ging om de eis van zijn consulente dat hij per week 20 sollicitaties eruit gooit. Daarmee maakt het niet uit waar je op solliciteert, alles is passend. Dat hij daarmee genoegen neemt is prima, maar dat hij vindt dat het een norm moet zijn ben ik het niet mee eens. Dat gezegd vind ik zijn streven goed en probeer ik voorbeeld te nemen aan hem (zit zelf nu op 3 per dag).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Is het leuk om te zeiken op mensen die moeite doen om een baan te vinden? Ik hoop hartelijk dat je nog enkele jaren werkloos thuis mag zitten of voor de rest van je leven wcpotjes mag gaan schoonmaken. Wat een triest persoontje ben jij.
Dat zal in mijn geval wel loslopen. Een citaat van antwoordvoorbedrijven.nl:quote:Op maandag 30 juli 2012 16:19 schreef Domme_Gans het volgende:
Mission het UWV loopt anders bij zat bedrijven te leuren met die proefplaatsing van 3 maanden. Ik zou er maar niet van uitgaan dat ze het afwijzen. Zowel het uzb en het bedrijf dat je inhuurt zullen erop besparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |