Ik heb hetzelfde gehad. Ook drie maanden werkloos geweest en gevraagd om bijstand te krijgen met terugwerkende kracht. Ik vond dat ik er moreel gezien wel recht op had, maar de uitkering werd pas toegekend vanaf de datum dat ik me bij het UWV inschreef. Dat is de regel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:49 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hmm ok, maar men zegt dat ik nu moet gaan solliciteren het probleem is alleen dat in de wijde omtrek ik al veel gesolliciteerd heb in de periode hiervoor, mag ik die meenemen als bewijs dat ik daarvoor ook niet heb stilgezeten.
Is er ongeveer een streven dat ik kan aanhouden. Mijn gedachte was 21 dagen = 10 a 11 sollicitaties.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:32 schreef josja het volgende:
[..]
Ik zoek werk in account- of projectmanagement, marketingcommunicatie. Kom uit de reclame. Woon in Zwolle, maar reis overal heen
Ik zie al een match!quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:39 schreef Janena het volgende:
Nog iemand interesse in een administratieve 32 uurs baan in Assen? MBO functie. Vond een vacature op de site van mijn oud werkgever, leuk bedrijf. .
Hun vacatures vind je meestal niet via de vacature verzamelsites. Wel via nationale vacaturebank.
ja dat mag, tot op zekere hoogte (vraag ernaar bij het UWV)quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:49 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hmm ok, maar men zegt dat ik nu moet gaan solliciteren het probleem is alleen dat in de wijde omtrek ik al veel gesolliciteerd heb in de periode hiervoor, mag ik die meenemen als bewijs dat ik daarvoor ook niet heb stilgezeten.
Is er ongeveer een streven dat ik kan aanhouden. Mijn gedachte was 21 dagen = 10 a 11 sollicitaties.
Veel te weinig, en dat zal het UWV je ook vertellen wanneer je bijstand aanvraagt. Elk werk is passend, dus 15 a 20 sollicitaties per week moet geen probleem zijn. Dat zijn elke (werk)dag 3 a 4 sollicitaties.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:49 schreef Kholdstrike het volgende:
quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:45 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij?Ja, ik vroeg het aan jou. Het leek me wel duidelijk dat ik het tegen jou had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
de wet van murpheyquote:Op donderdag 26 juli 2012 01:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Altijd hetzelfde liedje:
Als je werkzoekende bent dan heb je weken lang een lege inbox of eentje die uitpuilt van de afwijzingen, en dan heb je eindelijk - na veel stress - werk gevonden, rollen opeens de aanbiedingen van bedrijven voor een orienterend gesprek binnen...
Ok sorryquote:Op donderdag 26 juli 2012 09:02 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ja, ik vroeg het aan jou. Het leek me wel duidelijk dat ik het tegen jou had.
Doe je al vrijwilligerswerk in de richting waarin je zou willen werken als is het maar 4 uur per weekquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
![]()
![]()
![]()
Een uitzendbureau in een bepaalde branche heeft op hun site staan dat ze niet sleecteren op CV en ervaring want ze willen iedereen een kans geven om dat werk te doen en zich te ontwikkelen.
Dus ik heb daar heen gemaild met de vraag wat de mogelijkheden zijn.
Krijg ik een mail terug dat ik niet uitgenodigd zal worden omdat ik niet de gewenste ervaring heb.![]()
Volgens mij is het gewoon schier onmogelijk om op je 35e nog ander werk te vinden.
Hoezo te weinig? 'Al het werk wat passend' komt hier echt niet op hoor. Met al die 'eisen' en 'ervaring' is er simpelweg geen werk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Veel te weinig, en dat zal het UWV je ook vertellen wanneer je bijstand aanvraagt. Elk werk is passend, dus 15 a 20 sollicitaties per week moet geen probleem zijn. Dat zijn elke (werk)dag 3 a 4 sollicitaties.
Je zult wel moeten, voor je het weet wordt er gezwaaid met een strafkorting. Het gaat nu helaas niet meer om kwaliteit maar kwantiteit.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:43 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoezo te weinig? 'Al het werk wat passend' komt hier echt niet op hoor. Met al die 'eisen' en 'ervaring' is er simpelweg geen werk.
Dat 15 of 20 sollicitaties per week kom ik echt niet aan. Dat is onzin.
Hier wil ik graag een bron bij hebben waar jij die 15 a 20 sollicitaties per week, en ook dat ieder werk passend is. Ik mag al van geluk spreken als ik 2 of 3 fatsoenlijke bedrijven kan benaderen per week.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Veel te weinig, en dat zal het UWV je ook vertellen wanneer je bijstand aanvraagt. Elk werk is passend, dus 15 a 20 sollicitaties per week moet geen probleem zijn. Dat zijn elke (werk)dag 3 a 4 sollicitaties.
Daar ben ik het mee eens. 3 per dag is onmogelijk in mijn sector voor een starter (0 ervaring). Bij MBO functies word al gevraagd naar zoveel jaar relevante ervaring. Het is leuk als ik een baan zie van LBO niveau maar dat zet ook geen zoden aan de dijk als ik er geen relevante kennis op kan doen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan vind ik het knap als je aan dat getal kunt komen.Natte vinger in de lucht, ogen dicht en solliciteren op banen waar jij toch niet nodig bent. Bijvoorbeeld een automonteur. Doe je toch niet? Zien zij ook wel en daar zullen ze ook vraagtekens bij zetten. Dat noem ik niet 'passend'.
De ervaringseis is vaak onzin. Gewoon solliciteren op elke baan waar ze jaren ervaring vragen ook al heb je die ervaring niet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:07 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hier wil ik graag een bron bij hebben waar jij die 15 a 20 sollicitaties per week, en ook dat ieder werk passend is. Ik mag al van geluk spreken als ik 2 of 3 fatsoenlijke bedrijven kan benaderen per week.
[..]
Daar ben ik het mee eens. 3 per dag is onmogelijk in mijn sector voor een starter (0 ervaring). Bij MBO functies word al gevraagd naar zoveel jaar relevante ervaring. Het is leuk als ik een baan zie van LBO niveau maar dat zet ook geen zoden aan de dijk als ik er geen relevante kennis op kan doen.
Als in sollicitatie tips en elkaar cv controlerenquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:37 schreef Maanvis het volgende:
Wordt dit nog ooit een constructief topique of wordt er alleen maar gezeken op werkgevers, uitzenbureaus en de 'banenmarkt' ?
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De ervaringseis is vaak onzin. Gewoon solliciteren op elke baan waar ze jaren ervaring vragen ook al heb je die ervaring niet.
Wat bereik ik daarmee afgezien dat ik dan solliciteer en afwijzingen krijg.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De ervaringseis is vaak onzin. Gewoon solliciteren op elke baan waar ze jaren ervaring vragen ook al heb je die ervaring niet.
Ik zeg dat de ervaringseis die er staat vaak onzin is, dus dan is het geen harde eis en kun je gewoon solliciteren. De soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Vaak kun je ervaring substitueren door iets anders waar je dan wel ervaring in hebt etc.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:15 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
[..]
Wat bereik ik daarmee afgezien dat ik dan solliciteer en afwijzingen krijg.
ja je moet de eisen zien als het neusje van de zalm, als ze die zouden krijgen zijn ze helemaal blij, het hang vervolgens af van de hoeveelheid kandidaten wat er daadwerkelijk ingevuld wordt.... helemaal passende kandidaten krijgen ze zelden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:15 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
[..]
Wat bereik ik daarmee afgezien dat ik dan solliciteer en afwijzingen krijg.
Toen ik bijstand had aangevraagd moest ik 20 sollicitaties per week doen, op alles. Je vergeet voor het gemak even dat in de bijstand al het werk passend is, dus ook schoonmaken, productiewerk of plantsoenendienst. Dan maak je mij niet wijs dat er geen bedrijven zijn waarbij je kunt solliciteren. Want dat kun je verwachten wanneer je in de bijstand terecht komt. Als jij gerichte sollicitaties blijft doen in jouw vakgebied dan word je dus keihard gekort op je uitkering.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:07 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hier wil ik graag een bron bij hebben waar jij die 15 a 20 sollicitaties per week, en ook dat ieder werk passend is. Ik mag al van geluk spreken als ik 2 of 3 fatsoenlijke bedrijven kan benaderen per week.
Ik weet niet waar jij het getal van 20 of meer vandaag haalt, maar dat is absolute nonsens.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Toen ik bijstand had aangevraagd moest ik 20 sollicitaties per week doen, op alles. Je vergeet voor het gemak even dat in de bijstand al het werk passend is, dus ook schoonmaken, productiewerk of plantsoenendienst. Dan maak je mij niet wijs dat er geen bedrijven zijn waarbij je kunt solliciteren. Want dat kun je verwachten wanneer je in de bijstand terecht komt. Als jij gerichte sollicitaties blijft doen in jouw vakgebied dan word je dus keihard gekort op je uitkering.
Niks onofficieel. Mijn WorkFast consulente verplichtte me om 20 sollicitaties per week te doen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:34 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het getal van 20 of meer vandaag haalt, maar dat is absolute nonsens.. Als dat zo is dan is het onofficieel.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij jou buiten proportionele eisen gaan stellen. Ik zou daar vraagtekens gaan neerzetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Niks onofficieel. Mijn WorkFast consulente verplichtte me om 20 sollicitaties per week te doen.
Het is maar wat je zelf wilquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want zo buitenproportioneel vind ik het niet. Vier sollicitatieactiviteiten per dag doen is een eitje. Ben je een ochtendje mee bezig per dag.
Jij hebt veel langer dan 6 weken thuis gezetenquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk is het niet, maar zo heb je wel meer kans op werk. In de WW kun je je het permitteren om 1 sollicitatie te doen, omdat je op je eigen premies teert, maar niet als je in de bijstand zit. 5 sollicitaties per week zijn er echt te weinig.
Maar goed, dankzij die inzet van mij heb ik slechts 6 weken thuis hoeven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |