quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:21 schreef JohnB52 het volgende:
Hier in zeeland eerst in middelburg een trefcenter toen maxis toen konmar en nu Albert heijn.
In vlissingen heb je nog t miro terrein , zat vroeger de miro en de giraffe , nu de AH en blokker
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:28 schreef Luigi het volgende:
Eerst jarenlang kipfilet voor anderhalve euro de kilo willen kopen en de grote jongens (de enige die de nodige schaalgrootte konden bereiken) opzoeken en nu misplaatst nostalgisch gaan zitten doen.
En als er ergens een echte zelfstandige bakker opduikt die het weer eens wil proberen kopen ze er niks omdat het brood van de AH een duppie of 2 goedkoper is.
Heel Nederland is gewoon een Blokker/HEMA/Marskramer/AH filiaal geworden, niks meer aan te doen. Met dank.
quote:
A&P! Daar heb ik nog bij gewerktquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Kwork het volgende:
Welke supermarkten had je vroeger allemaal?
Tegenwoordig komen we niet verder dan de AH, SuperdeBoer, C1000 en de Jumbo. Bij wijze van.
Vroeger had je veel meer kleine supermarktketentjes, Spar, Extramarkt, AP
[ afbeelding ]
Waar kwam jij vroeger?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:13 schreef najazeg het volgende:
dat hier nog een tweede topic voor nodig is, alle supermarkten van weleer moeten nu toch wel genoemd zijn?
Waarin is de Edah trouwens opgegaan? Jumbo oid?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:20 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Op 31 januari 2006 werd bekend dat Laurus, onder druk van zijn banken, de formules Edah en Konmar moet verkopen. 6 Winkels gaan naar C1000, 12 naar Jumbo, 23 naar Albert Heijn[5] en 1 naar Hoogvliet. Op 11 mei 2007 is de laatste vestiging Konmar in Katwijk gesloten. De Konmar in de Haaglanden MegaStores kon niet verkocht worden. Een tijd is deze winkel Konmar gebleven, maar wel met bepaalde eigenschappen van Super de Boer, zoals de kleding van het personeel en de aanbiedingen en acties. In december 2008 is deze winkel omgebouwd naar de Super de Boer-formule.
Basismarkt Nieuwegein!quote:
Ik heb gewerkt bij het distributiecentrum in Hoogeveen. Na een week was ik al ontslagen, want ik kon geen 250 colli per uur verzamelen. Niet zo gek, als tenger mannetje bij de volle kratten bier en frisdrank...quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:39 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Basismarkt Nieuwegein!Daar heb ik gewerkt.
Sinds kort ook hier in het dorp te vinden, dus ze breiden zelfs uit.quote:
Als ik me niet vergis werkt een nichtje van me bij zo'n supermarkt of heeft ze er recent nog gewerkt.quote:
Helaas..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:22 schreef Ferdo het volgende:
Oh, enig zoekwerk leert me dat de boel door Sligro is overgenomen en de Sanders-supermarkten Emté's zijn geworden.
AH XL mocht willen dat ze zo groot waren. Kun je beter vergelijken met Carrefourm, Réal etc. hypermarkten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:59 schreef Bennet het volgende:
Hier hebben we nog 3 spars.
Vroeger gingen we altijd naar de Maxis. Ik weet nog dat er bij de ingang een paar van de speelautomaten stonden (van die bootjes, een helicopter en paard) en ik altijd maar zeuren dat ik er in wou. Verder kon je er ook kleren en schoenen e.d. kopen. Beetje te vergelijken met wat nu de ahXL is maar dan groter.
Maxisquote:Op maandag 30 juli 2012 14:59 schreef Bennet het volgende:
Hier hebben we nog 3 spars.
Vroeger gingen we altijd naar de Maxis. Ik weet nog dat er bij de ingang een paar van de speelautomaten stonden (van die bootjes, een helicopter en paard) en ik altijd maar zeuren dat ik er in wou. Verder kon je er ook kleren en schoenen e.d. kopen. Beetje te vergelijken met wat nu de ahXL is maar dan groter.
De Auchan in Roncq. Dat is pas n grote supermarkt :-)quote:Op maandag 30 juli 2012 15:36 schreef JRRY het volgende:
[..]
AH XL mocht willen dat ze zo groot waren. Kun je beter vergelijken met Carrefourm, Réal etc. hypermarkten.
Ik kwam amper in de Konmar omdat die domweg verder weg zat dan de meeste andere supermarkten, maar als ze ergens iets niet hadden....dan ging je naar de Konmar want die had het wel! Zo jammer dat dat concept niet is gelukt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:35 schreef WethouderHekking het volgende:
Toen de Konmar net bestond waren dat geweldige winkels. Bij binnenkomst zag je de bakkers aan het werk, en het zelf kunnen opscheppen van snoepgoed en dierenvoer etc. Daar kan tegenwoordig geen Albert Heijn of wat dan ook tegenop . Op het laatst was de Konmar een te dure winkel met veel spullen tegen de houdbaarheidsdatum in de schappen omdat er steeds minder klanten kwamen.
Nooit van gehoord. Was dat in het Zuiden des lands of zo?quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:55 schreef heaven7 het volgende:
Wij hadden vroeger een Meermarkt.
[ afbeelding ]
Echt nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:08 schreef Djeez het volgende:
Ik bedenk me er net nog een paar. In het dorp waar ik een poos heb gewoond, zat een Cirkel. Dat was een keten van kleine dorpssupermarkten. Twee dorpen verderop zat een Attent Markt, was ook zoiets.
Meermarktquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:55 schreef heaven7 het volgende:
Wij hadden vroeger een Meermarkt.
[ afbeelding ]
Attent bestaat nog steeds. In Eext zit er één.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:08 schreef Djeez het volgende:
Ik bedenk me er net nog een paar. In het dorp waar ik een poos heb gewoond, zat een Cirkel. Dat was een keten van kleine dorpssupermarkten. Twee dorpen verderop zat een Attent Markt, was ook zoiets.
Wij hadden ook een Meermarkt, daarvoor was dat de A&O2000 .quote:
Hoorn.quote:
Ken er hier in de buurt ook nog zoeen. Waar de kassamedewerkster nog uit d'r stoel stapt om bij oude dametjes de boodschappen in hun rollator te laden. En de emballagebon een simpel vodje uit een rekenmachine is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Attent bestaat nog steeds. In Eext zit er één.
Ja, die had je in wereldstad Bemmel waar ik opgroeide ook. Is tegenwoordig een Lidl. Wat is er met het fenomeen "basismarkt" gebeurd?quote:
Die sjieke letters waren blijkbaar hun handelsmerk. In Breda nog zoeen: http://goo.gl/maps/TG1hAquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |