abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114303647
Denk je 3 jaar een goede relatie te hebben, blijkt opeens dat je het oneens bent over de Huwelijkse Voorwaarden. We hebben nog geen trouwdatum, maar praten wel af en toe over trouwen, en dat is maar goed ook. Beter dat we er nu achter komen dat we het niet eens kunnen worden dan straks vlak voor het huwelijk :-)

Ik ben 6 maanden geleden voor hem verhuisd naar de andere kant van de aardbol. Heb dus m'n baan opgezegd, m'n huur opgezegd, m'n familie en vrienden achtergelaten, en m'n spaargeld meegenomen waar ik nu op leef. En dit was niet alleen mijn idee, we hebben allebei besloten dat we samen wilden wonen, en dat dat niet in NL zou zijn. Vond ik helemaal geen probleem ik hou wel van avontuur, maar ik ben dus terechtgekomen in een nogal klein dorp in the middle of nowhere waar geen werk te vinden is. 200 km verderop zijn wel baantjes te vinden, niet in mijn vakgebied maar goed, ik vind het niet erg om er iets op achteruit te gaan qua salaris, want alles voor de liefde, toch? Maar ja, vriendlief vindt 200km te ver weg "want dan zien we elkaar nooit en dat is niet de bedoeling van samenwonen"... Ok, fine, dan ben ik dus tijdelijk huisvrouw (ik solliciteer nog wel en als ik echt een goede baan vind ga ik ook heus wel die 400km per dag reizen want huisvrouw is niets voor mij)...

Maar nu komt het. Meneer wil trouwen met HW met alle financien gescheiden omdat ik niks bijdraag!!! Ja, hallo!!! Dankzij hem zit ik in een klein dorp zonder werk, dankzij hem ben ik huisvrouw. Als ik uitleg dat ik op andere manieren bijdraag (huishouden, tuin, schoonmaken, afwas, was, boodschappen, en op emotioneel vlak, etc) zegt meneer dat hij mij daar niet voor nodig heeft. En dat hij mij ook emotioneel steunt, dus dat dat niks uitmaakt. Ik begin nu dus serieus aan mijn relatie te twijfelen. Ik vind het best dat we alles nu gescheiden houden, maar ik vind dus dat alles wat TIJDENS het huwelijk aan financien binnenkomt en overblijft van ons samen is (50/50). Ik werk nu niet, en dat is niet mijn keuze, en ik hoop dus echt in de toekomst ook wel een goede baan te vinden.... maar ja, als dat niet lukt, loop ik dus het risico na een scheiding op straat te staan zonder geld, en zonder spaargeld (want daar leef ik nu op, hij betaalt het meeste (de huur, electriciteit enzo), maar ik draag ook zeker bij door de boodschappen te doen, en al m'n prive dingen zoals kleding, schoenen, uitjes, vakanties betaal ik zelf). En het lijkt me helemaal niks om tijdens het huwelijk te moeten bedelen om huishoudgeld, want wie geeft mij de garantie dat ik een goede baan vind? Dan kap ik liever meteen met de relatie en verhuis ik naar een goede plek waar ik een goede baan kan vinden en waar ik voor mezelf kan zorgen, zonder van iemand anders afhankelijk te zijn. Maar ja, dat is dan weer zo'n zonde van de afgelopen jaren die in deze relatie zijn geinvesteerd...

AAAAAAARGHHHHHH......
  dinsdag 17 juli 2012 @ 04:21:36 #2
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114303797
Niet trouwen
pi_114303806
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.

Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen :')
pi_114303812
Weet je gelijk waar je staat toch! inpakken en wegwezen
  dinsdag 17 juli 2012 @ 04:34:06 #5
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_114303834
Waar woon je dan?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 05:18:35 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_114303899
1e gedachte... wat een eikel :o!
2e gedachte. wat moet je met die gast.
vraag jezelf af of je er gelukkig mee gaat worden, sterker nog ik heb de indruk van niet..
Succes in ieder geval.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_114303916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 04:25 schreef Trebo het volgende:
Meneer dit, Meneer dat, Meneer wil zus, Meneer wil zo.

Klinkt niet echt of je nog wel affectie voor hem hebt. Laat staan met Meneer trouwen :')
Ja... "meneer" :-) Ik ben behoorlijk pissig. Hij heeft een goede baan, dus ik snap dat hij z'n financieen wil beschermen, maar hallo, het is net alsof hij me als een golddigger ziet. Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk.... inderdaad niet goed voor de relatie..... alles wat hij NU heeft is van hem, al z'n spaargeld, z'n huis, z'n meubels.... maar ik vind dus echt dat alles TIJDENS het huwelijk 50/50 moet zijn. Ben ik daar nu onredelijk in? Door te trouwen met HV verwacht hij dus wel van mij dat ik m'n huwelijkse rechten opzeg....

@Ozbunyip: dezelfde kant van de aardbol waar jij woont gok ik :-)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:05:41 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114303946
Wegwezen en wel asap :7
pi_114303952
Is wel echte liefde zo te lezen. Je reist dus de halve wereld over om hem zijn kansen te laten benutten en hij bedankt je zo?

Goh, zie echt een gouden eiken toekomst voor jullie
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:27:18 #10
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114303981
Je trouwt hem toch niet op zijn spullen, dus gewoon tekenen en niet zo miepen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114303990
Dit is geen liefde, maar gevalletje verstandsverbijstering.
Is niet zo heel erg, maar waarom dan meteen alle schepen achter je verbranden?
Meid, denk na, wil je de rest van je leven op een houtje bijten of toch maar iets maken van je leven?
En ja dat kun je combineren met een geschikte partner.
Deze lul niet dus.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:38:26 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114304024
What the.... :') Meid zoek lekker een baan in het land waar jij graag woont en laat 'm stikken in z'n geld.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 06:39:44 #13
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114304030
Serieus al uitgaan van een scheiding _O- leuke relatie :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114304058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 05:41 schreef emss het volgende:

[..]

Hij vertrouwt mij niet, en ik vind hem oneerlijk
De ideale uitgangspositie van een gezonde relatie meid!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114304077
Wauw, naast de normale sex naait hij werkelijk aan alle kanten, wegwezen.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2012 @ 07:11:07 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_114304166
TS ontwijkt de vraag waar ze nou precies zit. Wat is er mis met dat gewoon aan te geven? IOp deze manier gaan mensen aan je verhaal twijfelen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:14:53 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114304187
Zo dom. Verhuizen naar de andere kant van de wereld zonder te weten waar je aan begint...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:16:13 #18
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_114304192
Inpakken en wegwezen! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 07:17:54 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_114304205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:16 schreef Dondermeester het volgende:
Inpakken en wegwezen! :7
Dat dus! Zonde misschien van de tijd die in deze relatie zit, maar het is nog veel "zonderder" als je de rest van je leven er ook instopt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114304263
Ik wist heel goed waar ik aan begon hoor. Ik heb helemaal niet al m'n schepen verbrand. Ik ben weer terug in het land waar ik tijdens m'n jeugd gewoond heb, en ik heb met plezier alles in NL achtergelaten om hier weer te gaan wonen. Kan ook zonder hem want ik heb gewoon een verblijfsvergunning. En het land is dus Australie, dat is niet belangrijk voor dit verhaal...

maar ja, die pre-nup... als we het niet gauw eens worden ben ik inderdaad weg... kijken hoeveel hij dan van me houdt...
pi_114304276
Wat een haat allemaal? Volkomen logisch om alle huwelijkse voorwaarden uit een te zetten die er maar te bedenken zijn. Men heeft hier een veel te rooskleurig beeld van een "huwelijk".
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 07:29:30 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_114304293
Het lijkt wel iets voor Grenzeloos Verliefd. Ik zou mooi niet tekenen, HW kan ik me voorstellen als je een eigen bedrijf hebt en heel veel geld, maar zo te lezen is dat niet zo.

Jij hebt heel wat voor hem over maar hij zo te zien niet zoveel voor jou...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114304305
Ik zou ook niet tekenen. Alleen in geval van kapitaal, bijvoorbeeld als hij een flinke erfenis heeft gehad of krijgt, dat dat er buiten blijft. Iets dat duidelijk buiten de relatie verworven is.
Voor de rest doe je een relatie en een huishouden samen voor zover ik weet. Misschien naïef of te romantisch, maar toch.

Wie weet is het verderop in Australië waar wel banen zijn ook wel ontzettend leuk. Moet hij maar zien of hij het de moeite vindt om jou nog op te zoeken ;)
pi_114304308
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef Karina het volgende:
Jij hebt heel wat voor hem over maar hij zo te zien niet zoveel voor jou...
Waar is dit op gebaseerd?

Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
pi_114304311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar is dit op gebaseerd?

Het verbaast mij enorm dat bij een huwelijk altijd maar weer zoveel issue's met betrekking tot 'de financiën' opduiken. Het is juist romantisch om 'geld' totaal apart te stellen van een relatie, huwelijk etc. Dan wordt het ook nooit een probleem.
Nou, wat ik hier lees, is hij niet echt bereid om TS de kans te geven hetzelfde inkomen te vergaren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')