abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:22:35 #121
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114340770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn ;)
Mwah, arbeidsverleden van 22 jaar. Verstoorde arbeidsrelatie waar werkgever schuldig aan is, correctiefactor 1 in de ABC-formule.

Nu ziek laten zijn is goedkoper :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114342160
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Mwah, arbeidsverleden van 22 jaar. Verstoorde arbeidsrelatie waar werkgever schuldig aan is, correctiefactor 1 in de ABC-formule.

Nu ziek laten zijn is goedkoper :)
Mwoa, zal niet de eerst werkgever zijn die er toch met de botte bijl inhakt. En als ze 't op werkweigering kunnen aansturen, is dat nóg goedkoper he. En anders verstoorde arbeidsrelatie met gedeelde schuld.

Overigens, geen zin om het hele topic terug te lezen maar waar haal je die 22 jaar vandaan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:24:10 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114343754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Oja, en chantage lijkt me nou niet echt een handige optie :')

Ik werk al bijna 22 jaar bij het bedrijf, ik heb liever geen verstoorde arbeidsverhouding. Al lijkt het erop dat die er nu alsnog aan zit te komen :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_114343933
Ah oke, thnx.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2012 @ 16:24:05 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114466460
Het valt me trouwens op dat ik deze week totaal geen reactie heb gekregen op mijn mailtjes aan mijn teamleider.

Ik heb een laptop thuisgekregen zodat ik vanuit huis kan werken. Helaas heb ik op 1 na al mijn uren deze week moeten besteden met ervoor te zorgen dat de programma's die ik nodig heb draaien. Daarvan heb ik mijn teamleider netjes op de hoogte gehouden. Gisteren kon ik hem melden dat ik ook het laatste programma (waar mijn werk in zit) eindelijk aan de praat had (na vele telefoontjes met collega's en systeembeheer) en dus uiteindelijk 1 productief uur heb kunnen maken. Ik heb ook de hoeveelheid werk doorgegeven die ik heb gedaan, zoals afgesproken was (ik heb een target opgekregen). Vrijdags werk ik niet

Maar zowel van de week als gisteren geen enkele reactie van hem. Ook niet van de manager trouwens, die ik een CC had gestuurd om haar op de hoogte te houden waarom ik geen productie kon leveren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114469468
Je bent al afgeschreven })
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2012 @ 18:01:48 #127
13151 crew  Rewimo
pi_114470055
Ik denk het ja :P Nou ja, het gaat allemaal via de (privé)mail dus ik kan netjes aantonen dat ik me aan de afspraken heb gehouden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114470311
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Bedrijfsartsen hebben een eigen professionele verantwoordelijkheid. Ze mogen dus afwijken van het advies van behandelaars uit de curatieve sector. Daar moet je dan natuurlijk wel goede argumenten voor hebben. Het bedrijf kan je wel verplichten te werken (als in, een ziekmelding niet accepteren ). Bedrijven mogen ook het advies van de bedrijfsarts negeren. Ook daar zullen ze hele goede argumenten voor willen hebben wil dat later standhouden.
Hee, iemand die er verstand van heeft. Inderdaad hoeft de werkgever zich nergens aan te houden. Behalve aan de kantonrechter. Maar zover wil TS het niet laten komen. Terecht. Overigens, Rewimo, heb je nu al een kopie ontvangen van je re-integratiedossier? Ik zou daar toch nog eens naar vragen als ik jou was. En eens bellen dat je nog niets gehoord hebt, ik vind dat toch wel raar hoor.

Verder wens ik je heel veel beterschap en sterkte!!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2012 @ 18:28:10 #129
13151 crew  Rewimo
pi_114470792
Dank je wel :)

Ik heb geen kopie van dat dossier, ik heb helemaal niks gekregen tot nu toe. Ik mag aannemen dat de bedrijfsarts dat heeft? Dan ga ik dat dinsdag vragen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:18:14 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_114472345
Niet echt leuk zo, Rewimo. Wel goed dat je gewoon stug doorgaat met het (proberen) thuis te werken.
Ik ben nog altijd blij dat ik ooit bij mijn hele grote werkgever (500 + werknemers) naar een kleine werkgever ben overgestapt. Dan heb ik toch het idee dat ik minder een nummer ben. Kan natuurlijk net zo goed fout gaan, maar toch.

Ik ga er gewoon van uit dat het tussen jou en werkgever weer helemaal goed gaat komen uiteindelijk. Sterkte ermee!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2012 @ 19:38:10 #131
13151 crew  Rewimo
pi_114473014
Tja iets anders zoeken valt op mijn leeftijd ook niet mee.
pi_114480245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:28 schreef Rewimo het volgende:
Dank je wel :)

Ik heb geen kopie van dat dossier, ik heb helemaal niks gekregen tot nu toe. Ik mag aannemen dat de bedrijfsarts dat heeft? Dan ga ik dat dinsdag vragen.
De bedrijfsarts stelt de Probleemanalyse op. Meestal rond zes weken. Als duidelijk is dat het ziekteverzuim van korte duur is, dan wordt dit wel eens nagelaten. Aangezien dat in jouw geval niet geheel duidelijk is, doet de werkgever er verstandig aan, dit te laten opstellen door de bedrijfsarts. De werkgever beheert het dossier, waarvan je als werknemer het beste een kopie kunt hebben/eisen :P. Ik vind het persoonlijk netjes als de werkgever dit ook minimaal aangeeft. Maar ach, in dit soort gevallen kun je maar beter zelf wat actiever handelen. Na acht weken horen werkgever en werknemer het Plan van Aanpak op te stellen. Ook dit gaat op aangeven van de werkgever, waarbij hij jouw instemming moet krijgen. Je hoort dit dus te tekenen.

Verder doet de werkgever er verstandig aan, iedere zes weken contact te hebben en dit op te nemen in het re-integratiedossier. De werkgever moet namelijk bij langdurig verzuim aan kunnen tonen zich voldoende te hebben ingespannen om jou weer aan het werk te krijgen. Deze plicht geldt trouwens ook voor jou. Vandaar ook, dat ik je zou aanraden om ervoor te zorgen dat je die stukken krijgt, voor je weet maar nooit wanneer en waarom. Zorg ervoor dat ergens vastligt dat jij thuiswerk verricht.
Dat mailen en navraag doen, is dus al heel goed.

Verder zal de bedrijfsarts veelal wel in het bezit zijn van een kopie van het volledige re-integratiedossier. Ik zou er dus zeker naar vragen!

Vervelend als het op deze manier gaat. Ik herken het alleen wel, heb zelf ook wel voor zulke werkgevers gewerkt (ben P&O Manager en zit dus voornamelijk aan de kant van de tafel van de werkgever). Het is heel lastig om vanuit een situatie die al vervelend, pijnlijk, etc. genoeg is, ook nog eens de zakelijke kant in het oog te moeten houden. Bij werkgevers als deze (gegeven je verhaal, waar ik uiteraard van uitga), zul je alleen ergens wel moeten. Hoe vervelend ook.

Je werkgever denkt zakelijk. Hij denkt dus (helaas) niet aan jou. Probeer dat in je achterhoofd te houden, wellicht helpt je dat af en toe om bepaalde nodige hobbels te kunnen nemen. Nogmaals sterkte gewenst!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 21 juli 2012 @ 00:24:36 #133
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114484582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:18 schreef livelink het volgende:
Niet echt leuk zo, Rewimo. Wel goed dat je gewoon stug doorgaat met het (proberen) thuis te werken.
Ik ben nog altijd blij dat ik ooit bij mijn hele grote werkgever (500 + werknemers) naar een kleine werkgever ben overgestapt. Dan heb ik toch het idee dat ik minder een nummer ben. Kan natuurlijk net zo goed fout gaan, maar toch.

Ik ga er gewoon van uit dat het tussen jou en werkgever weer helemaal goed gaat komen uiteindelijk. Sterkte ermee!
Enig idee hoe moeilijk het is voor een kleine werkgever om de kosten van langdurig uitval op te vangen?
-weg-
pi_114485384
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Enig idee hoe moeilijk het is voor een kleine werkgever om de kosten van langdurig uitval op te vangen?
Des te meer reden om langdurig uitval niet nóg langduriger te maken door mensen te dwingen te vroeg weer aan het werk te gaan.
.
pi_114485696
quote:

[..]

Dat is toch iets waar je als ondernemer rekening mee houdt, dat het kan gebeuren?...
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:30:43 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_114489588
quote:

[..]

Gelukkig heb ik het allemaal niet hoeven mee te maken, maar het lijkt me dat een werkgever (klein en groot eigenlijk) om die reden extra belang heeft bij het zorgvuldig handelen met werknemers die langdurig uit dreigen te vallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 09:48:21 #137
13151 crew  Rewimo
pi_114489757
Ik werk voor een groot (Europees) bedrijf, meer dan 10.000 werknemers.

Djenneke, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik ga dinsdag zeker om een kopie vragen. Van alle maatregelen die jij noemt, heb ik van mijn kant nog niets gehoord.

Ik zit net de mail nog eens na te lezen en ik kom dit tegen:

Dat de HR-medewerker dit plan (dus om mij twee dagen op locatie te laten werken) een paar dagen na het gesprek bij mij thuis met de casemanager en de bedrijfsarts heeft besproken, om zorgvuldig te zijn en te kijken of dat verantwoord was. En dat beiden hiermee akkoord zijn gegaan.

Heb de letterlijke tekst maar even weggehaald

Dat is wel een leuke, want de bedrijfsarts heeft mij nog nooit gezien. De casemanager ook niet, want ik weet niet wie dat is. Ongetwijfeld hebben ze dat gebracht onder het mom van: Rewimo vindt het ook een prima plan.

Dit gesprek heeft dus pas plaatsgevonden nadat ze mij hebben overvallen met het plan voor twee dagen op locatie werken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Rewimo op 21-07-2012 10:16:00 ]
pi_114490640
Ik zou maar alvast rekening gaan houden dat je straks een dikke schadeclaim richting je binnenkort ex-werkgever kan sturen. (al deze stress kan nooit goed zijn voor je herstel van je heup, vooral heupen zijn uiterst gevoelig voor dat soort dingen bij herstel na een overduidelijk en redelijk ernstige ingreep)

Ga maar alvast uitzoeken in welk land je het liefst je 2de huis wil hebben.
Ik weet niet waar ze mee bezig zijn bij je bedrijf. :')
Maar het gaat ze veel geld kosten hoe het ook afloopt, het is duidelijk dat ze je niet terugwillen, daar sturen ze op aan voor mijn gevoel.

Jij hebt medische feiten, hun hebben.. aantoonbaar verzonnen gesprekken en afspraken en..umm ja thats about it. lol

Je ontslag vergoeding zal dan ook een dikke bonus bevatten waarschijnlijk.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:01:56 #139
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114490789
quote:

[..]

Ik wel, niet moeilijk. Het is een standaard verzekering, arbo zit erbij en de premie daarvoor is (voor kantoorwerk iig) zeer betaalbaar. Kennisverlies is vervelender maar dat kun je deels voorkomen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114490850
Had TS al niet vaker last gehad van een werkgever die probeert haar er links- of rechtsom uit te werken?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 11:23:30 #141
13151 crew  Rewimo
pi_114491305
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:04 schreef Modus het volgende:
Had TS al niet vaker last gehad van een werkgever die probeert haar er links- of rechtsom uit te werken?
Nee. Ik werk hier al 22 jaar zonder dit soort problemen. Misschien ben je in de war met iemand anders?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:43:27 #142
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114491793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik werk voor een groot (Europees) bedrijf, meer dan 10.000 werknemers.

Djenneke, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik ga dinsdag zeker om een kopie vragen. Van alle maatregelen die jij noemt, heb ik van mijn kant nog niets gehoord.

Ik zit net de mail nog eens na te lezen en ik kom dit tegen:

Dat de HR-medewerker dit plan (dus om mij twee dagen op locatie te laten werken) een paar dagen na het gesprek bij mij thuis met de casemanager en de bedrijfsarts heeft besproken, om zorgvuldig te zijn en te kijken of dat verantwoord was. En dat beiden hiermee akkoord zijn gegaan.

Heb de letterlijke tekst maar even weggehaald

Dat is wel een leuke, want de bedrijfsarts heeft mij nog nooit gezien. De casemanager ook niet, want ik weet niet wie dat is. Ongetwijfeld hebben ze dat gebracht onder het mom van: Rewimo vindt het ook een prima plan.

Dit gesprek heeft dus pas plaatsgevonden nadat ze mij hebben overvallen met het plan voor twee dagen op locatie werken.
En als je dan navraagt bij de bedrijfsarts dan weet deze daar niks van. Lijkt een beetje op overbluffen en in elk geval is het niet zorgvuldig, want jouw verhaal is er niet in mee genomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 11:48:41 #143
13151 crew  Rewimo
pi_114491924
Het is natuurlijk al vreemd dat ze eerst mij gaan vertellen dat ik 2 dagen moet komen en daarna pas met de bedrijfsarts overleggen. Lijkt mij niet helemaal de goede volgorde.

En die casemanager blijft een raadsel :? Want dat lijkt me toch iemand die geregeld contact met mij moet hebben.
pi_114492043
Bij ons is dat de leidinggevende of reintegratiemanager.
Belangrijkste taak is zorgen dat iedereen doet wat ie moet (voor Poortwachter), direct contact is dan wel handig, maar niet per se noodzakelijk als je echt alleen over het zakelijke/logistieke deel gaat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114492217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Nee. Ik werk hier al 22 jaar zonder dit soort problemen. Misschien ben je in de war met iemand anders?
Waarschijnlijk.

Is jullie bedrijfsarts van een externe instantie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 12:04:58 #146
13151 crew  Rewimo
pi_114492267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:02 schreef Modus het volgende:
Waarschijnlijk.

Is jullie bedrijfsarts van een externe instantie?
Goeie vraag. Het contact liep eerst via een bekende arbo-organisatie (ik wil het niet te herkenbaar maken als je het niet erg vindt - DM desnoods maar even) maar sinds een paar maanden is er een nieuwe bedrijfsarts waar je afspraken mee kunt maken via HR. Dus ik weet het niet zeker.
pi_114492467
Nou ja maakt me verder niet uit, maar grotere bedrijven hebben soms een eigen bedrijfsarts, wat de naar mijn idee noodzakelijke onpartijdigheid van zo iemand niet ten goede komt (wie betaalt, bepaalt).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 12:14:40 #148
13151 crew  Rewimo
pi_114492509
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:54 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons is dat de leidinggevende of reintegratiemanager.
Belangrijkste taak is zorgen dat iedereen doet wat ie moet (voor Poortwachter), direct contact is dan wel handig, maar niet per se noodzakelijk als je echt alleen over het zakelijke/logistieke deel gaat.
Nou dat vraag ik me dus af. Tenzij het allemaal buiten mij om gebeurt :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 16:08:31 #149
13151 crew  Rewimo
pi_114499541
Ik bedacht me net dat ze met dit stukje:

quote:
zelf toegeven dat die twee dagen op locatie werken niet in samenspraak met de casemanager en de bedrijfsarts is verzonnen.

Toch? :7
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 juli 2012 @ 12:53:17 #150
13151 crew  Rewimo
pi_114562396
Vakbond gebeld. Ook die geven aan dat een bedrijfsarts waarschijnlijk niet in zal gaan tegen het oordeel van de specialist en de huisarts. En dus als het goed is alleen thuiswerk zal adviseren.

Maar de werkgever kan wel tegen het advies van de bedrijfsarts ingaan. Als ze dat zouden doen kan ik inderdaad een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Hopelijk is dat allemaal niet nodig. We zullen het morgen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')