Mwah, arbeidsverleden van 22 jaar. Verstoorde arbeidsrelatie waar werkgever schuldig aan is, correctiefactor 1 in de ABC-formule.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn
Mwoa, zal niet de eerst werkgever zijn die er toch met de botte bijl inhakt. En als ze 't op werkweigering kunnen aansturen, is dat nóg goedkoper he. En anders verstoorde arbeidsrelatie met gedeelde schuld.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Mwah, arbeidsverleden van 22 jaar. Verstoorde arbeidsrelatie waar werkgever schuldig aan is, correctiefactor 1 in de ABC-formule.
Nu ziek laten zijn is goedkoper
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Oja, en chantage lijkt me nou niet echt een handige optie
Ik werk al bijna 22 jaar bij het bedrijf, ik heb liever geen verstoorde arbeidsverhouding. Al lijkt het erop dat die er nu alsnog aan zit te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Hee, iemand die er verstand van heeft. Inderdaad hoeft de werkgever zich nergens aan te houden. Behalve aan de kantonrechter. Maar zover wil TS het niet laten komen. Terecht. Overigens, Rewimo, heb je nu al een kopie ontvangen van je re-integratiedossier? Ik zou daar toch nog eens naar vragen als ik jou was. En eens bellen dat je nog niets gehoord hebt, ik vind dat toch wel raar hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bedrijfsartsen hebben een eigen professionele verantwoordelijkheid. Ze mogen dus afwijken van het advies van behandelaars uit de curatieve sector. Daar moet je dan natuurlijk wel goede argumenten voor hebben. Het bedrijf kan je wel verplichten te werken (als in, een ziekmelding niet accepteren ). Bedrijven mogen ook het advies van de bedrijfsarts negeren. Ook daar zullen ze hele goede argumenten voor willen hebben wil dat later standhouden.
De bedrijfsarts stelt de Probleemanalyse op. Meestal rond zes weken. Als duidelijk is dat het ziekteverzuim van korte duur is, dan wordt dit wel eens nagelaten. Aangezien dat in jouw geval niet geheel duidelijk is, doet de werkgever er verstandig aan, dit te laten opstellen door de bedrijfsarts. De werkgever beheert het dossier, waarvan je als werknemer het beste een kopie kunt hebben/eisenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:28 schreef Rewimo het volgende:
Dank je wel
Ik heb geen kopie van dat dossier, ik heb helemaal niks gekregen tot nu toe. Ik mag aannemen dat de bedrijfsarts dat heeft? Dan ga ik dat dinsdag vragen.
Enig idee hoe moeilijk het is voor een kleine werkgever om de kosten van langdurig uitval op te vangen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:18 schreef livelink het volgende:
Niet echt leuk zo, Rewimo. Wel goed dat je gewoon stug doorgaat met het (proberen) thuis te werken.
Ik ben nog altijd blij dat ik ooit bij mijn hele grote werkgever (500 + werknemers) naar een kleine werkgever ben overgestapt. Dan heb ik toch het idee dat ik minder een nummer ben. Kan natuurlijk net zo goed fout gaan, maar toch.
Ik ga er gewoon van uit dat het tussen jou en werkgever weer helemaal goed gaat komen uiteindelijk. Sterkte ermee!
Des te meer reden om langdurig uitval niet nóg langduriger te maken door mensen te dwingen te vroeg weer aan het werk te gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Enig idee hoe moeilijk het is voor een kleine werkgever om de kosten van langdurig uitval op te vangen?
Dat is toch iets waar je als ondernemer rekening mee houdt, dat het kan gebeuren?...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Enig idee hoe moeilijk het is voor een kleine werkgever om de kosten van langdurig uitval op te vangen?
Gelukkig heb ik het allemaal niet hoeven mee te maken, maar het lijkt me dat een werkgever (klein en groot eigenlijk) om die reden extra belang heeft bij het zorgvuldig handelen met werknemers die langdurig uit dreigen te vallen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik wel, niet moeilijk. Het is een standaard verzekering, arbo zit erbij en de premie daarvoor is (voor kantoorwerk iig) zeer betaalbaar. Kennisverlies is vervelender maar dat kun je deels voorkomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nee. Ik werk hier al 22 jaar zonder dit soort problemen. Misschien ben je in de war met iemand anders?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:04 schreef Modus het volgende:
Had TS al niet vaker last gehad van een werkgever die probeert haar er links- of rechtsom uit te werken?
En als je dan navraagt bij de bedrijfsarts dan weet deze daar niks van. Lijkt een beetje op overbluffen en in elk geval is het niet zorgvuldig, want jouw verhaal is er niet in mee genomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik werk voor een groot (Europees) bedrijf, meer dan 10.000 werknemers.
Djenneke, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik ga dinsdag zeker om een kopie vragen. Van alle maatregelen die jij noemt, heb ik van mijn kant nog niets gehoord.
Ik zit net de mail nog eens na te lezen en ik kom dit tegen:
Dat de HR-medewerker dit plan (dus om mij twee dagen op locatie te laten werken) een paar dagen na het gesprek bij mij thuis met de casemanager en de bedrijfsarts heeft besproken, om zorgvuldig te zijn en te kijken of dat verantwoord was. En dat beiden hiermee akkoord zijn gegaan.
Heb de letterlijke tekst maar even weggehaald
Dat is wel een leuke, want de bedrijfsarts heeft mij nog nooit gezien. De casemanager ook niet, want ik weet niet wie dat is. Ongetwijfeld hebben ze dat gebracht onder het mom van: Rewimo vindt het ook een prima plan.
Dit gesprek heeft dus pas plaatsgevonden nadat ze mij hebben overvallen met het plan voor twee dagen op locatie werken.
Waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Nee. Ik werk hier al 22 jaar zonder dit soort problemen. Misschien ben je in de war met iemand anders?
Goeie vraag. Het contact liep eerst via een bekende arbo-organisatie (ik wil het niet te herkenbaar maken als je het niet erg vindt - DM desnoods maar even) maar sinds een paar maanden is er een nieuwe bedrijfsarts waar je afspraken mee kunt maken via HR. Dus ik weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:02 schreef Modus het volgende:
Waarschijnlijk.
Is jullie bedrijfsarts van een externe instantie?
Nou dat vraag ik me dus af. Tenzij het allemaal buiten mij om gebeurtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:54 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons is dat de leidinggevende of reintegratiemanager.
Belangrijkste taak is zorgen dat iedereen doet wat ie moet (voor Poortwachter), direct contact is dan wel handig, maar niet per se noodzakelijk als je echt alleen over het zakelijke/logistieke deel gaat.
zelf toegeven dat die twee dagen op locatie werken niet in samenspraak met de casemanager en de bedrijfsarts is verzonnen.quote:Dat de HR-medewerker dit plan (dus om mij twee dagen op locatie te laten werken) een paar dagen na het gesprek bij mij thuis met de casemanager en de bedrijfsarts heeft besproken, om zorgvuldig te zijn en te kijken of dat verantwoord was. En dat beiden hiermee akkoord zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |