abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 13:14:31 #1
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114266339

The Dark Knight Rises
Directed by Christopher Nolan.
Produced by Christopher Nolan, Emma Thomas, Charles Roven.
Starring Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Anne Hathaway, Tom Hardy, Cillian Murphy(?), Marion Cotillard, Joseph Gordon-Levitt, Liam Neeson and Morgan Freeman.
Music by Hans Zimmer.
Release 25 July 2012 (Netherlands).
Budget $250 million.

Vorige delen:
The Dark Knight Rises (2012)
[Nolan] The Dark Knight Rises #2
[Nolan] The Dark Knight Rises #3
[Nolan] The Dark Knight Rises #4

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:01 schreef kilozout het volgende:

Last, and certainly not least, is fellow Inception-alumnus Joseph Gordon-Levitt. To say anything specific about his role is to give away integral parts of the movie. Suffice to say, he is by far the best supporting character of any of the three Nolan Batman films, eclipsing that of the venerable Michael Caine as Alfred Pennyworth.

http://www.comicbookmovie.com/batman_movies/news/?a=63670
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:07 schreef Jivis het volgende:
De Joker is toch ook een supporting character? :P
Ikkuh:
quote:
Ja, duh, daarom:

quote:
To say anything specific about his role is to give away integral parts of the movie
Hij wordt duidelijk Joker 2.0!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_114266408
Vrijdag!!! *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 juli 2012 @ 13:17:26 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114266433
Joker 2.0??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:18:02 #4
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_114266458
quote:
Joker was gewoon een hoofdrol.

Maakt weinig uit dat Ledger uiteindelijk prijzen won in de categorie bijrol, die catgorieën slaan toch nergens op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:18:28 #5
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114266473
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
Joker 2.0??
Ja, de nieuwe Joker! JGL is een NOG betere support acteur dan Heath Ledger, dat kan maar 1 ding betekenen! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_114266590
Kaartjes voor IMAX zijn besteld *O*
  maandag 16 juli 2012 @ 13:22:40 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_114266630
Zin in!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_114266780
Marion Cotillard als Miranda Tate ben benieuwd wat haar rol zal zijn...
  maandag 16 juli 2012 @ 13:29:26 #9
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114266888
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:26 schreef Zipportal het volgende:
Marion Cotillard als Miranda Tate ben benieuwd wat haar rol zal zijn...
Dikke vette spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:30:05 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_114266917
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dikke vette spoiler:

SPOILER
SPOILER
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 16 juli 2012 @ 13:37:10 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114267213
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

Hij wordt duidelijk Joker 2.0!

Nee hoor. Hij gaat tijdelijk de rol van Battieboy overnemen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 16 juli 2012 @ 13:41:32 #12
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114267361
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij gaat tijdelijk de rol van Battieboy overnemen :)
Dat denk ik ook, maar probeerde even een parodie op die fanboys te doen ;)
  Admin maandag 16 juli 2012 @ 14:01:05 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114268114
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dikke vette spoiler:

SPOILER
Dat roept iedereen al maanden, maar het is niet bevestigd. Ik zal niet verbaasd zijn als het klopt, en evenmin als het niet klopt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:05:34 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114268273
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:41 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar probeerde even een parodie op die fanboys te doen ;)
Oh ok, sorry :P

Zo onbegrijpelijk dat iedereen een nieuwe Joker wil zien. De vorige film was goed, maar nu gaan we lekker verder met een andere villain. Batman heeft zo veel interessante karakters dat het gewoon jammer zou zijn als je bij 1 karakter blijft steken.
Even buiten het feit dat de acteur dood is en het absoluut af zou doen aan de rol om hem nu door iemand anders te laten spelen. Wie het ook is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 16 juli 2012 @ 14:08:21 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114268380
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:01 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat roept iedereen al maanden, maar het is niet bevestigd. Ik zal niet verbaasd zijn als het klopt, en evenmin als het niet klopt. :)
Wel vreemd dat ze dan anders heet...

Maar volgens mij zitten er nog best een paar verassingen in deze film.
  Admin maandag 16 juli 2012 @ 14:23:43 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114269026
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wel vreemd dat ze dan anders heet...
Ra's Al Ghul heette ook Henri Ducard in Batman Begins. ;)
quote:
Maar volgens mij zitten er nog best een paar verassingen in deze film.
I hope so. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:26:52 #17
133369 Jivis
Critikut
pi_114269184
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Joker was gewoon een hoofdrol.

Maakt weinig uit dat Ledger uiteindelijk prijzen won in de categorie bijrol, die catgorieën slaan toch nergens op.
Ja, eens :).
Amen.
pi_114269853
De recensies zijn wel erg positief. Knap van Nolan, na het succes van TDK.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:45:14 #19
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114270195
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Oh ok, sorry :P

Zo onbegrijpelijk dat iedereen een nieuwe Joker wil zien. De vorige film was goed, maar nu gaan we lekker verder met een andere villain. Batman heeft zo veel interessante karakters dat het gewoon jammer zou zijn als je bij 1 karakter blijft steken.
Even buiten het feit dat de acteur dood is en het absoluut af zou doen aan de rol om hem nu door iemand anders te laten spelen. Wie het ook is.
Ja, ik had erg graag gezien dat de Joker nog even terug kwam, ala Scarecrow in TDK, maar blij dat we nu verder gaan met iemand anders.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:03:36 #20
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_114271105
Dat begint goed.

maandag 16 juli 2012 @ 15:24:41 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_114272045
Het is deze week al... ik dacht pas de 26e!!!!

*splots
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Admin maandag 16 juli 2012 @ 15:28:26 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114272183
Het was eerst de 25e, maar dat is op een gegeven moment gelijk getrokken met de release in de VS.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:08:56 #23
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_114273975
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij
SPOILER
en toen moest Batman voorkomen dat de
SPOILER
(Batman Begins).
SPOILER
en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde
SPOILER
(The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij
SPOILER
. Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft
SPOILER
. Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die
SPOILER
Is Batman dan een moordenaar? Het
SPOILER
kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat
SPOILER
. Hij accepteerde zijn lot.
SPOILER
, zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde
SPOILER
. Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden
SPOILER
. Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om
SPOILER
te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen
SPOILER
, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor
SPOILER
, heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (TDKR).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feanatieke op 16-07-2012 16:26:56 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 16:23:23 #24
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_114274624
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:21 schreef Daskaar het volgende:

[..]

waar ga je de marathon kijken?
Cinestar in Enschede :)
Begint donderdagnacht om 0.00 uur.
The Outside Agency
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 juli 2012 @ 16:25:34 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114274722
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef Feanatieke het volgende:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij
SPOILER
en toen moest Batman voorkomen dat de
SPOILER
(Batman Begins).
SPOILER
en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde
SPOILER
(The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij
SPOILER
. Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft
SPOILER
. Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die
SPOILER
Is Batman dan een moordenaar? Het
SPOILER
kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat
SPOILER
. Hij accepteerde zijn lot.
SPOILER
, zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde
SPOILER
. Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden
SPOILER
. Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om
SPOILER
te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen
SPOILER
, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor
SPOILER
, heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.

Wie heeft Batman vermoord in deze filmserie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')