quote:Op donderdag 24 november 2011 18:17 schreef Breuls het volgende:
The Guardian over de recente feiten over de film: http://www.guardian.co.uk(...)ght-rises?CMP=twt_fd
Ze nemen de informatie uit Empire met een lichte korrel zout, omdat Nolan wel vaker misleidend is.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:02 schreef Daskaar het volgende:
zou nolan te porren zijn om begins overnieuw te doen?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef Shogo het volgende:
[..]
Waarom? Het heeft een paar kleine foutjes maar het is een uitstekende reboot/origin film.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:40 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
En is nog beter dan The Dark Knight ook.
Inderdaad, gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:41 schreef Tim86 het volgende:
Batman begins opnieuw? Dat zou wel heel raar zijn..
Wat voor foutjesquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef Shogo het volgende:
[..]
Waarom? Het heeft een paar kleine foutjes maar het is een uitstekende reboot/origin film.
En des te meer zonde dat het de laatste zal zijn in deze serie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:56 schreef Mikkie het volgende:
Deze film moet gewoon zó vet worden. Des te meer zonde dat 't nog een half jaar duurt tot de release...
Volgens mij kunnen we de stijl van Rises nog niet goed beoordelen, derhalve kun je alleen BB en TDK vergelijken, en dan is er helemaal niet zoveel duidelijk. Als DKR nu weer anders is, dan is dat juist de bedoeling van Nolan, en is elke film een andere stijl de stijl en sich.quote:Op zondag 4 december 2011 00:06 schreef Daskaar het volgende:
begins is geen slechte film, maar er zitten wel duidelijk stijl verschillen tussen die en de vervolgen.
In het voordeel van Begins imo. Bij Begins had ik echt het idee dat de film zich afspeelde in Gotham City; realistisch, maar ook dat beetje comic achtige.quote:Op zondag 4 december 2011 00:06 schreef Daskaar het volgende:
begins is geen slechte film, maar er zitten wel duidelijk stijl verschillen tussen die en de vervolgen.
Je weet niet welke kant TDKR op gaat. Aangezien je er nog maar zo weinig van hebt gezien.quote:Op zondag 4 december 2011 01:30 schreef Daskaar het volgende:
bij begins is mijn enige probleem, naast de wat matige actiescenes in gotham, het verhaal van ra's, het dumpen van chemicals in n opengebroken pijpleiding was altijd wat comicbookie, het fantastische element van een neuro toxin in de stad loslaten, in een stad die sowieso al geconsumeerd werd door angst, is leuk, maar past simpelweg niet in de meer realistische kant die TDK en TDKR op zijn gegaan. de toon is veranderd.
ik hou van begins hoor, 1 van de fijnste scenes om naar te kijken is die tussen falcone en de jonge bruce in de bar.
maar deel 1 is anders qua toon en stijl dan de vervolgen.
tis alweer een tijd terug dat ik m gezien heb maar ik herinner me dat ie aan een touw onder een rijdende metro hing oidquote:
Yeah, daar stoorde ik me ook aan. Blijkbaar had ie een magisch touw dat door die steunpilaren enzo ging...(!)quote:Op zondag 4 december 2011 11:27 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tis alweer een tijd terug dat ik m gezien heb maar ik herinner me dat ie aan een touw onder een rijdende metro hing oid
ja mee eens, neeson zet niet bepaald een memorabele villain neer, niet slecht maar ook niet geweldig.quote:Op zondag 4 december 2011 11:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, daar stoorde ik me ook aan. Blijkbaar had ie een magisch touw dat door die steunpilaren enzo ging...(!)
Sowieso vind ik Batman Begins een so-so film. Het positieve is natuurlijk dat men eindelijk Batman eens een volwassen goede film gaven, oftewel, ze gingen voor realisme.
Aan de andere kant ben ik geen fan van Bale als Batman, en vond ik de rest van de cast, muv van Morgan Freeman en Michael Caine, ook niet echt geweldig. Ra's Al Ghul was waardeloos. Geen idee waarom ze die lieten spelen door Liam Neeson
The Dark Knight vond ik wel een geweldige film, met enkel wat kleine minpuntjes, zoals idd een stad die niet echt als Gotham City aandoet.
volgens mij hebben we t over twee verschillende dingenquote:Op zondag 4 december 2011 10:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je weet niet welke kant TDKR op gaat. Aangezien je er nog maar zo weinig van hebt gezien.
BB speelt meer in het donkeraf in achteraf steegjes. Je kunt dat prima zien af Rachel en Bruce in de auto zitten. Eerst rijden ze in het welvarende deel van Gotham wat er ongeveer hetzelfde uit ziet als in TDK, maar zo gauw als ze af slaan kmt ze in de Narrows terecht en is het een ander beeld.
TDK speelt zich in een heel ander deel van de stad plaats. Mede ook omdat Dent bijvoorbeeld niet snel in de Narrows zal komen met zijn werk en voor Joker is het veel leuker om daar rel te schoppen dan in de Narrows waar iedereen toch al naar de klote is.
In dat opzicht weet ik ook niet wat er zo veel meer realistisch is aan TDK. Beide verhalen volgen goed het verleden van de villians. Je kunt ook zeggen dat Scarecrow er in ieder geval normaal uit zag itt two-face en Joker met een duidelijke afkomst.
Een paar zijn hier al genoemd, maar ook sommige humor momentjes komen een beetje vreemd over zoals;quote:
ja als je erbij gaat stilstaan is bats veel te roekeloos, ook in TDK, maar dat heeft te maken met het symbool dat hij is, hij zal snel en hard ingrijpen en opofferen wat anderen niet kunnen opofferen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:11 schreef Shogo het volgende:
[..]
Een paar zijn hier al genoemd, maar ook sommige humor momentjes komen een beetje vreemd over zoals;
Batman rent door Arkham heen gooit een bommetje op een deur van een cel waarin 2 arkham gevangen zitten die verward naar elkaar kijken en hij zegt "excuse me" en breekt ook nog eens de muur van die cel open.
Nog geen moment later rijd hij met zijn tumbler een politiewagen plat en Jim Gordon verkondigt dan de quote "I gotta get me one of those". De quote is prima maar het moment gewoon ongelukkig en daar rammelt de film een beetje met zijn principes.
Ik vindt het verder een uitstekende film (geef het nog steeds een dikke 9.0) maar vooral naar het einde toe heeft het een paarmomentjes.
In TDK had zijn roekeloosheid nog een functie door zijn tegenstander. In Batman Begins zijn het gewoon misplaatste humor momenten.quote:Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja als je erbij gaat stilstaan is bats veel te roekeloos, ook in TDK, maar dat heeft te maken met het symbool dat hij is, hij zal snel en hard ingrijpen en opofferen wat anderen niet kunnen opofferen.
het enige dat mij echt verbaasde qua moraal is dat ie Ra's laat sterven in de trein. dat komt niet overeen met zijn gedachtegoed.
meh ik kan t door de vingers zienquote:Op zondag 4 december 2011 12:36 schreef Shogo het volgende:
[..]
In TDK had zijn roekeloosheid nog een functie door zijn tegenstander. In Batman Begins zijn het gewoon misplaatste humor momenten.
Cilian Murphy ook!quote:Op zondag 4 december 2011 11:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, daar stoorde ik me ook aan. Blijkbaar had ie een magisch touw dat door die steunpilaren enzo ging...(!)
Sowieso vind ik Batman Begins een so-so film. Het positieve is natuurlijk dat men eindelijk Batman eens een volwassen goede film gaven, oftewel, ze gingen voor realisme.
Aan de andere kant ben ik geen fan van Bale als Batman, en vond ik de rest van de cast, muv van Morgan Freeman en Michael Caine, ook niet echt geweldig. Ra's Al Ghul was waardeloos. Geen idee waarom ze die lieten spelen door Liam Neeson
The Dark Knight vond ik wel een geweldige film, met enkel wat kleine minpuntjes, zoals idd een stad die niet echt als Gotham City aandoet.
Vond je Murphy de uitzondering, zoals Freeman en Caine, of juist ook zo slecht?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |