quote:Op maandag 16 juli 2012 12:01 schreef kilozout het volgende:
Last, and certainly not least, is fellow Inception-alumnus Joseph Gordon-Levitt. To say anything specific about his role is to give away integral parts of the movie. Suffice to say, he is by far the best supporting character of any of the three Nolan Batman films, eclipsing that of the venerable Michael Caine as Alfred Pennyworth.
http://www.comicbookmovie.com/batman_movies/news/?a=63670
Ikkuh:quote:Op maandag 16 juli 2012 13:07 schreef Jivis het volgende:
De Joker is toch ook een supporting character?
Ja, duh, daarom:quote:Op maandag 16 juli 2012 13:07 schreef Jivis het volgende:
Hij wordt duidelijk Joker 2.0!quote:To say anything specific about his role is to give away integral parts of the movie
Joker was gewoon een hoofdrol.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:07 schreef Jivis het volgende:
Ja, de nieuwe Joker! JGL is een NOG betere support acteur dan Heath Ledger, dat kan maar 1 ding betekenen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Dikke vette spoiler:quote:Op maandag 16 juli 2012 13:26 schreef Zipportal het volgende:
Marion Cotillard als Miranda Tate ben benieuwd wat haar rol zal zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
quote:Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dikke vette spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Nee hoor. Hij gaat tijdelijk de rol van Battieboy overnemenquote:
Dat denk ik ook, maar probeerde even een parodie op die fanboys te doenquote:Op maandag 16 juli 2012 13:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij gaat tijdelijk de rol van Battieboy overnemen
quote:Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dikke vette spoiler:Dat roept iedereen al maanden, maar het is niet bevestigd. Ik zal niet verbaasd zijn als het klopt, en evenmin als het niet klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Oh ok, sorryquote:Op maandag 16 juli 2012 13:41 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar probeerde even een parodie op die fanboys te doen
Wel vreemd dat ze dan anders heet...quote:Op maandag 16 juli 2012 14:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat roept iedereen al maanden, maar het is niet bevestigd. Ik zal niet verbaasd zijn als het klopt, en evenmin als het niet klopt.
Ra's Al Ghul heette ook Henri Ducard in Batman Begins.quote:
I hope so.quote:Maar volgens mij zitten er nog best een paar verassingen in deze film.
Ja, eensquote:Op maandag 16 juli 2012 13:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Joker was gewoon een hoofdrol.
Maakt weinig uit dat Ledger uiteindelijk prijzen won in de categorie bijrol, die catgorieën slaan toch nergens op.
Ja, ik had erg graag gezien dat de Joker nog even terug kwam, ala Scarecrow in TDK, maar blij dat we nu verder gaan met iemand anders.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Oh ok, sorry
Zo onbegrijpelijk dat iedereen een nieuwe Joker wil zien. De vorige film was goed, maar nu gaan we lekker verder met een andere villain. Batman heeft zo veel interessante karakters dat het gewoon jammer zou zijn als je bij 1 karakter blijft steken.
Even buiten het feit dat de acteur dood is en het absoluut af zou doen aan de rol om hem nu door iemand anders te laten spelen. Wie het ook is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en toen moest Batman voorkomen dat deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (Batman Begins).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Batman moest hem stoppen. Batman vermoorddeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is Batman dan een moordenaar? HetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hij accepteerde zijn lot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.
Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman dooddeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te reddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., wat een held
Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.
Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (TDKR).
Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.
[ Bericht 0% gewijzigd door Feanatieke op 16-07-2012 16:26:56 ]![]()
quote:Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef Feanatieke het volgende:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.
Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. HijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en toen moest Batman voorkomen dat deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (Batman Begins).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Batman moest hem stoppen. Batman vermoorddeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is Batman dan een moordenaar? HetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hij accepteerde zijn lot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.
Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman dooddeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te reddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., wat een held
Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voorWie heeft Batman vermoord in deze filmserie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.
Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).
Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Aanwezig bij de Marathon komende donderdag/vrijdag in R'dam
Ga er dus niets meer over lezen en/of zien.| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Vraag ik me ook af. Zelfs de Joker maakte hij geen kopje kleiner toen hij de kans had.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie heeft Batman vermoord in deze filmserie?Amen.![]()
tien jaar geleden deden ze dat ook nog in mijn woonplaats, met de lotr trilogie en zelfs de matrix, maar er zal wel te weinig uit te halen zijn want nu doen ze t niet meer..quote:Op maandag 16 juli 2012 16:23 schreef haakon het volgende:
[..]
Cinestar in Enschede![]()
Begint donderdagnacht om 0.00 uur.![]()
![]()
Dat is ook de enige regel die er voor zorgt dat Batman niet afglijd naar het zelfde niveau als diegene die hij wil verslaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Zelfs de Joker maakte hij geen kopje kleiner toen hij de kans had.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zonde! Marathons vind ik echt geniaal!quote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Daskaar het volgende:
[..]
tien jaar geleden deden ze dat ook nog in mijn woonplaats, met de lotr trilogie en zelfs de matrix, maar er zal wel te weinig uit te halen zijn want nu doen ze t niet meer..
Hou samen met een maat van me ook regelmatig wat (willekeurige) filmmarathons.
LOTR marathon heb ik ook mee gemaakt in Cinestar
The Outside Agency![]()
Lees mijn stuk goed of lees 'm niet. In de spoilers vertel ik het namelijk. In Begins vermoordde hij tallozequote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Zelfs de Joker maakte hij geen kopje kleiner toen hij de kans had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. om te ontsnappen. Daarnaast koos hij er bewust voor om Ra'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat hoeft niet per se moord te zijn, eens. Zoals ik uit heb gelegd was er geen noodzaak om The Joker te doden. Batman wil niet doden, dat gaat inderdaad in tegen zijn eigen regels (wordt hier ook genoemd). Maar als het noodzakelijk is om andere doden te voorkomen... In The Dark Knight vermoord hijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik ken het hele karakter Batman goed en Nolan heeft een paar dingen anders aangepakt. Dat kan ik waarderen, want dat maakt de serie gruwelijker en realistischer. Hij is niet in staat iedereen te redden.
He's a Knight. A Dark Knight.![]()
Ik denk dat er sommigen veel meer diepgang en lagen in deze films zien dan er effectief inzitten.
Er wordt veel verwezen naar comics waarin dat allemaal mooi wordt uitgewerkt en dat wordt blijkbaar dan ook maar meteen bij de films gerekend.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
En dan ben ik nog niet eens begonnen over de verwijzingen naar egocentrisme, kapitalisme en terrorisme.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er sommigen veel meer diepgang en lagen in deze films zien dan er effectief inzitten.![]()
![]()
quote:Op maandag 16 juli 2012 16:38 schreef Feanatieke het volgende:
[..]
Lees mijn stuk goed of lees 'm niet. In de spoilers vertel ik het namelijk. In Begins vermoordde hij tallozeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. om te ontsnappen. Daarnaast koos hij er bewust voor om Ra'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat hoeft niet per se moord te zijn, eens. Zoals ik uit heb gelegd was er geen noodzaak om The Joker te doden. Batman wil niet doden, dat gaat inderdaad in tegen zijn eigen regels (wordt hier ook genoemd). Maar als het noodzakelijk is om andere doden te voorkomen... In The Dark Knight vermoord hijZijn die daadwerkelijk dood of alleen gewond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ra's red hij in het begin wel degelijk, in die metro niet nee.
Is dat moord?
Nee, want Ra had zelf ook uit de metro kunnen springen, maar dat deed hij niet.
En wie zegt dat Ra dood is?
Ra bezit namelijk de Lazarus Pit.
En Dent greep hij om Gordon te redden, niet Dent te vermoorden.
Anders had hij 'm allang neergeschoten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Je mag van mij denken dat ze daar levend uit zijn gekomen, maar dat lijkt me niet erg realistisch. Dat is doden van meerde personen om zelf te ontsnappen. Ra's is dood in het geschreven scenario van The Dark Knight. Ra's had inderdaad zichzelf kunnen redden, deed hij niet, zoals ik ook beschreef. Normaal is het standaard dat de held een persoon redt. Batman doet dat niet. Dat vind ik juist sterk. Het is geen kritiek, maar juist lof aan de serie van Nolan. De menselijkheid, rauwheid.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn die daadwerkelijk dood of alleen gewond?
Is dat moord?
Nee, want Ra had zelf ook uit de metro kunnen springen, maar dat deed hij niet.
En wie zegt dat Ra dood is?
Anders had hij 'm allang neergeschoten.
Batman duwde Dent met een fatale dood als gevolg. Dit deed hij inderdaad om iemand anders te redden. Dat benoem ik ook gewoon.
Ik maak Batman niet uit voor moordenaar. Als je mijn langere stuk goed gelezen had, zie je dat ik zeg dat ie alleen mensen doodt als het noodzakelijk is. Hij doodt Dent en de vele ninja's om het noodzakelijk is. En hij zal vaker doden als het noodzakelijk is. Dan breekt hij zijn regels, omdat het moet.![]()
Iemand uit de weg duwen om iemand te redden is geen moord.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:49 schreef Feanatieke het volgende:
[..]
Je mag van mij denken dat ze daar levend uit zijn gekomen, maar dat lijkt me niet erg realistisch. Dat is doden van meerde personen om zelf te ontsnappen. Ra's is dood in het geschreven scenario van The Dark Knight. Ra's had inderdaad zichzelf kunnen redden, deed hij niet, zoals ik ook beschreef. Normaal is het standaard dat de held een persoon redt. Batman doet dat niet. Dat vind ik juist sterk. Het is geen kritiek, maar juist lof aan de serie van Nolan. De menselijkheid, rauwheid.
Batman duwde Dent met een fatale dood als gevolg. Dit deed hij inderdaad om iemand anders te redden. Dat benoem ik ook gewoon.
Ik maak Batman niet uit voor moordenaar. Als je mijn langere stuk goed gelezen had, zie je dat ik zeg dat ie alleen mensen doodt als het noodzakelijk is. Hij doodt Dent en de vele ninja's om het noodzakelijk is. En hij zal vaker doden als het noodzakelijk is. Dan breekt hij zijn regels, omdat het moet.
Klein nuance verschil.
Hij kon ook niet weten dat Dent zo ongelukkig terecht zou komen.
Er gaan geruchten dat Ra weer terug komt in deze film, dus dan zou hij niet dood zijn.
Iemand uit de weg duwen met dood als gevolg is dood door schuld, geen moord. Nog een nuance-verschil: dat verfoeide woord 'moord' dat je weer noemt. Ik zeg continu: Batman is geen moordenaar, maar hij is wel schuldig aan de dood van mensen. Dat is een belangrijk 'nuance-verschil'. Hij kon dat ook niet weten. Nee die arme schat kon dat niet weten. Mijn buurman kon ook niet weten dat er net een kind overstak toen hij met 40 km per uur door de woonwijk ging. Dood door schuld, want hij nam het risico te hard te rijden. Batman duwt hem niet zomaar, maar van grote hoogte. In een split-second moet hij kiezen tussen de dood van de één of de dood van de ander. Hij kan niet beide redden.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iemand uit de weg duwen om iemand te redden is geen moord.
Klein nuance verschil.
Hij kon ook niet weten dat Dent zo ongelukkig terecht zou komen.
Er gaan geruchten dat Ra weer terug komt in deze film, dus dan zou hij niet dood zijn.
Dat vind ik zo 'mooi'. In het echte leven kun je ook niet alles en iedereen redden. Ik beschuldig Batman er niet van een moordenaar te zijn, ik ''beschuldig'' hem er van een mens te zijn die door zijn taak voortdurend in strijd komt met zijn eigen regels en morele dilemma's. En daar ben ik hartstikke blij om, dat maakt deze films een stuk sterker dan die standaard superheldenmeuk.
Over die geruchten, wellicht kun je denken aan flashbacks.![]()
![]()
Euh, jij bent de eerste die het woord Moord in de mond nam, ik niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:59 schreef Feanatieke het volgende:
[..]
Iemand uit de weg duwen met dood als gevolg is dood door schuld, geen moord. Nog een nuance-verschil: dat verfoeide woord 'moord' dat je weer noemt. Ik zeg continu: Batman is geen moordenaar, maar hij is wel schuldig aan de dood van mensen. Dat is een belangrijk 'nuance-verschil'. Hij kon dat ook niet weten. Nee die arme schat kon dat niet weten. Mijn buurman kon ook niet weten dat er net een kind overstak toen hij met 40 km per uur door de woonwijk ging. Dood door schuld, want hij nam het risico te hard te rijden. Batman duwt hem niet zomaar, maar van grote hoogte. In een split-second moet hij kiezen tussen de dood van de één of de dood van de ander. Hij kan niet beide redden.
Dat vind ik zo 'mooi'. In het echte leven kun je ook niet alles en iedereen redden. Ik beschuldig Batman er niet van een moordenaar te zijn, ik ''beschuldig'' hem er van een mens te zijn die door zijn taak voortdurend in strijd komt met zijn eigen regels en morele dilemma's. En daar ben ik hartstikke blij om, dat maakt deze films een stuk sterker dan die standaard superheldenmeuk.
Over die geruchten, wellicht kun je denken aan flashbacks.
Dus ja, dan kom ik daar op terug.
Hij neemt de schuld op zich van het ongeluk omtrent Dent.
Dat is iets anders dat hij 'm daadwerkelijk vermoord heeft.
Iets wat jij wel degelijk poste net, wil het best quoten hoor, maar ik denk dat je dat zelf ook goed terug kan lezen.
Liam Neeson is weer gecast als Ra's en ik denk niet als flashback, net als z'n dochter.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja, ik nam dat woord in de mond, maar dan ben je erg selectief. Ik heb duidelijk uitgelegd dat Batman geen moordenaar is.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh, jij bent de eerste die het woord Moord in de mond nam, ik niet.
Dus ja, dan kom ik daar op terug.
Hij neemt de schuld op zich van het ongeluk omtrent Dent.
Dat is iets anders dat hij 'm daadwerkelijk vermoord heeft.
Iets wat jij wel degelijk poste net, wil het best quoten hoor, maar ik denk dat je dat zelf ook goed terug kan lezen.
Liam Neeson is weer gecast als Ra's en ik denk niet als flashback, net als z'n dochter.Tsjonge, noem je het weer. Hij heeft Dent niet vermoord!
Hij heeft hem een duw gegeven met de dood als gevolg, dood door schuld. Dat is iets anders dan vermoord.
Wat Ra's betreft: we gaan het zien over een paar dagen.
Als je gelijkt heb krijg je digitaal kratje bier.![]()
![]()
doet me erg denken aan zo'n figuur op GoT die jaren terug heel Pulp Fiction ongeveer woord voor woord had zitten uitpluizen, en bij elke zin wel met een diepere betekenis kwam. Bij The Matrix heb je ook van die mafkezen die er echt nog veel meer in lezen dan er in zit.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er sommigen veel meer diepgang en lagen in deze films zien dan er effectief inzitten.Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
Je moet ze af en toe eens horen bij een James Bond film.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:12 schreef Tokus het volgende:
[..]
doet me erg denken aan zo'n figuur op GoT die jaren terug heel Pulp Fiction ongeveer woord voor woord had zitten uitpluizen, en bij elke zin wel met een diepere betekenis kwam. Bij The Matrix heb je ook van die mafkezen die er echt nog veel meer in lezen dan er in zit.![]()
Ach ja, waar het mij om ging is dat de Batman-films van Nolan ijzersterk zijn omdat ze net even wat inhoudelijker, duisterder en realistischer zijn dan de meeste superhelden-filmpjes.![]()
Nog maar een paar dagen. Ik heb het Marathon-lijstje niet meer bijgehouden, maar ben verheugd te lezen dat er wel weer een aantal FOK-deelnemers bij zijn gekomen.![]()
Niemand. Batman doodt niet. Dat is zijn enige regel, en daar staat-ie bekend om.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie heeft Batman vermoord in deze filmserie?
Dat je dat denkt te halen uit de films is dan ook verbazingwekkend. Heb na de zoveelste moordopmerking niet meer verder gelezen.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
"I won't kill you, but I don't have to save you."quote:Op maandag 16 juli 2012 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn die daadwerkelijk dood of alleen gewond?
Is dat moord?
Nee, want Ra had zelf ook uit de metro kunnen springen, maar dat deed hij niet.Precies. Dent had James Jr. en wilde hem neerschieten, en dat laat Batman niet toe. Maar bewust doden? Absoluut niet.quote:En wie zegt dat Ra dood is?
Anders had hij 'm allang neergeschoten.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Zo,
21 - 7 - 2012
21:15
Pathé Eindhoven / IMAX
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."![]()
Hehe, ik ookquote:Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zo,
21 - 7 - 2012
21:15
Pathé Eindhoven / IMAX
![]()
![]()
Ook pas later, de eerste issues tiefte hij criminelen makkelijk van het dak af...quote:Op maandag 16 juli 2012 19:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Niemand. Batman doodt niet. Dat is zijn enige regel, en daar staat-ie bekend om.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Ja, maar dat was maar de eerste paar jaar of zoiets.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ook pas later, de eerste issues tiefte hij criminelen makkelijk van het dak af...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: