abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:44:30 #126
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_114760374
Kon het niet goed zien,ben met vergrootglas aan het posten.
Netvlies beetje gaar.
Graag verwijderen.
pi_114772411
Hoop laswerk en een paar airbags en dan in je handjes knijpen als de RDW hem weer goedkeurt.

Beter dat S65 blok in een E24 stoppen en de stoelen in een E46. Bodypanelen los verkopen en het chassisnummer heb je natuurlijk nodig om een gestolen M3 om te katten.
.
pi_114823429
Kan iemand mij goed vertellen wat goede punten zijn om naar te kijken als je een E38 740i wilt gaan kopen?
Putin for President _O_
pi_114827526
- Onderstel mag nergens speling hebben, is een zwak punt en kan je merken of de auto strak stuurt of niet.
- Bandenslijtage, als er net nieuwe opzitten is dat verdacht.
- Lekken op de leidingen van de stuurbekrachtiging, draai met lopende motor het dopje van het reservoir af en kijk of het niet bruist.
- Koelwater lekkages, check bij koude motor het koelwaterniveau
- Schakel het geheime menu vrij en kijk naar de temperatuur van de koelvloeistof bij warme motor, moet rond de 108 graden zijn.
- Kijk of alle naden overal gelijk zijn, kijk langs het dak om te zien of dit recht is en geen knikken vertoont.
- Check de koppeling, handrem aantrappen en in z'n 2 proberen weg te rijden, slaat de motor af is de koppeling goed.
- Kijk na een proefrit of er iets lekt onder de auto.
- Ga bij een snelheid van 125 km/h zachtjes remmen, als het gaat trillen tussen de 110 en 80 km/h zijn de remmen krom of de voorste draagarmen versleten.
- Trillingen bij acceleratie zijn de achterste draagarmen, tussenschijf in de cardanas of nog erger het differentieel.
- Radiator is een zwak punt, als er een (bijna) nieuwe inzit is het goed.
- Test de ABS op grind of zand.
- Er mogen geen lampjes branden van de ABS of ASC in het cluster.
- Let op een rode stip bij de dagteller, is die er dan is er met de kilometerstand gerommeld.
- Let op pixel uitval in het instrumentencluster en de MID, het display van de radio.
- Alle ramen moeten omhoog en omlaag gaan.
- Als er een rollo voor de achterruit inzit, test of die werkt
- Let op lekken vanuit de benzinetank, zit onder de achterbank en is een zwak punt. Lekt meestal aan de bestuurderskant.
- Airco moet werken
- Eventuele elektrische stoelverstelling moet werken.
- Elektrische spiegels moeten werken.
- Service indicator links onderin het cluster checken, als er een klokje staat moet de remvloeistof vervangen worden. Normaal staan er 1 2 3 4 of 5 groene blokjes in de indicator, is die oranje moet er olie ververst worden, is die rood dan is het eigenlijk al veel te laat maar hoeft geen probleem te zijn.
- Als tijdens het rijden af en toe het rode remlampje oplicht moeten de remblokken vervangen worden.
- Cruise control moet werken als het erop zit.

VERDER is historie heel belangrijk, want een E38 kan gewoon heel lang mee als hij goed onderhouden is. Meestal gaat dat in het begin goed (1e eigenaar, rijke baas) maar daarna niet meer (negers, mocro's :') ) dus kijk goed naar de onderhoudshistorie en hoe vaak olie ververst is. Misschien weet Tarado nog wat puntjes die heeft een E38 :P Facelift kwam in 1999 dacht ik, zorg dat je dus eentje erna kan vinden die zijn veel mooier :P De motor van de 740i werd in 1996 geüpdatet en nog een keer in 1999, maar het aantal pk's bleef hetzelfde (koppel steeg en VANOS in 1999).

Nog wat punten van een Engelse site:

Has the radiator been replaced? If so, when?
Are the pixels working in the instrument cluster display and MID?
Does the front suspension making any noises? Any work done to it?
Have the water pump/thermostat been replaced yet? If so, when?
Have the catalytic converters been replaced?
Check the function of every electrical do-dad before you buy it. They can drive you nuts and cost plenty out of warranty to get right. Seat controls and memories (and steering wheel memory modules) fail from time to time so makes sure these work. CD changers, radio, NAV.
Check window shades for noise and/or function,
Radio AM/FM good reception or not? If the windows are tinted make sure about AM reception.
Plus all the normal used car stuff: brakes, engine oil leaks, power steering function and leaks, coolant leaks and running temp, AC/Heat function, tires, wheels, exhaust.

1. Loosing pixel display in temperature, mileage display.
2. Catalytic converters failing
3. Power steering hoses leaking
4. Cup holders failing
5. Engine block problems in years 93-95.
6. Oil pump bolts backing out
7. Radiator failures. Plastic neck breaking.
8. A/C stepper motors failing.
9. Original Water pumps with plastic impellers failing
10. Coolant thermostat failing
11. Poor quality jack
12. Electric cooling fan failing in year 98 and newer
13. Sunroof wind noise
14. CD player skipping in models older than 97
15. A/C temperature displays failing in 93-95
16. Phones not being upgradeable without major cost or modifications
17. A/C drain lines need re-routing to stop gurgling sound

[ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 29-07-2012 23:37:03 ]
Facts don't care about your feelings
pi_114828457
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi lijst ^O^
Ben zelf wel bereid om tussen de ¤10.000-¤15.000 te betalen voor een E38. En klopt ook wel van negers en mocro's, maar in die prijsklasse wat ik zoek zul je ze toch wel niet tegen komen :P Eentje na de facelift gaat het wel worden dus een model na 1998.

Zat eerst te denken om één te kopen met een V12, maar dat is mij toch wat te gevaarlijk qua motorisch etc.
Putin for President _O_
pi_114828596
Ah ja in die prijsklasse moet je wat moois kunnen vinden ja! V12 is leuk, maar wordt gewoon een stuk duurder ook weer als je alles bij elkaar optelt. Je kan beter naar opties kijken en de staat van de auto.. die paar extra pk's zullen minder belangrijk zijn lijkt me :P V8 is ook cruisen :)
Facts don't care about your feelings
pi_114829034
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ja in die prijsklasse moet je wat moois kunnen vinden ja! V12 is leuk, maar wordt gewoon een stuk duurder ook weer als je alles bij elkaar optelt. Je kan beter naar opties kijken en de staat van de auto.. die paar extra pk's zullen minder belangrijk zijn lijkt me :P V8 is ook cruisen :)
Klopt.

En ik ben het nog steeds niet tegengekomen, maar is er ook een site waar je alle originele velgen kan vinden voor dit model?
Putin for President _O_
  maandag 30 juli 2012 @ 08:59:24 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114836228
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 09:03:49 #134
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114836285
Gisteren maar eens de speakers voorin vervangen.

Na 10 minuutjes knutselen had ik twee originele, af fabriek, 17 jaar oude, OEM, Nokia speakers eruit gehaald 8-) _O_ ^O^

I O+ OEM

Maar heb toch weer 4 tientjes goed besteed 8-)
pi_114836454
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:03 schreef Prullenbak6 het volgende:

[..]

Klopt.

En ik ben het nog steeds niet tegengekomen, maar is er ook een site waar je alle originele velgen kan vinden voor dit model?
Had het er gisterenmiddag nog over toen we zo'n E38 taxi zagen rijden met 4 uitlaten. Zaten wel DE originele velgen onder, één van de mooiste ooit gemaakt vind ik.



Meestal zien ze er zo uit:



:')

Maar dat is nog te hoog voor TurQ die heeft liever dit:



Van mij mag ie zo:

Facts don't care about your feelings
  maandag 30 juli 2012 @ 09:36:39 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114836760
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:50 schreef Prullenbak6 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi lijst ^O^
Ben zelf wel bereid om tussen de ¤10.000-¤15.000 te betalen voor een E38. En klopt ook wel van negers en mocro's, maar in die prijsklasse wat ik zoek zul je ze toch wel niet tegen komen :P Eentje na de facelift gaat het wel worden dus een model na 1998.

Zat eerst te denken om één te kopen met een V12, maar dat is mij toch wat te gevaarlijk qua motorisch etc.
Aan die lijst van YoshiBignose heb ik weinig toe te voegen, problemen buiten normaal onderhoud die ik de afgelopen 5 jaar gehad heb zijn: airbag lampje dat bleef branden, (sensor probleem in rechter voorstoel), pakking verteerd bovenin het blok hierdoor koelvloeistof lek, (bij je koop moet je dus motordeksel even verwijderen om te kijken of je vloeistof ziet omdat dit met meten gewoon moeilijk blijft) dit schijnt overigens een bekend slijtage verhaal te zijn. dynamo vervangen, visco koppeling radiator fan vervangen, waterpomp vervangen.
pi_114838098
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Aan die lijst van YoshiBignose heb ik weinig toe te voegen, problemen buiten normaal onderhoud die ik de afgelopen 5 jaar gehad heb zijn: airbag lampje dat bleef branden, (sensor probleem in rechter voorstoel), pakking verteerd bovenin het blok hierdoor koelvloeistof lek, (bij je koop moet je dus motordeksel even verwijderen om te kijken of je vloeistof ziet omdat dit met meten gewoon moeilijk blijft) dit schijnt overigens een bekend slijtage verhaal te zijn. dynamo vervangen, visco koppeling radiator fan vervangen, waterpomp vervangen.
Weer wat geleerd :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

Van mij mag ie zo:

[ afbeelding ]
Dat zijn nou net ook de velgen die ik zoek, als die er niet standaard opzitten. Wat betreft die andere twee gedrochten in het midden :r
Putin for President _O_
pi_114841932
ik zou nog even laten zien waar ik nou al die weken aan gewerkt heb O+



afgelopen weekend ben ik gaan kijken of ik zelf het dak misschien kon stellen, dat lekte namelijk nogal... en met succes! geen lekkage meer *O*
pi_114848429
Cool, ik wil ook een cabrio :(
Facts don't care about your feelings
pi_114850689
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, ik wil ook een cabrio :(
Heb je de E46 nog?

dan kunnen we ruilen :P
  maandag 30 juli 2012 @ 19:59:14 #141
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114862030
Nice! Ik wil ook wel een cabrio voor erbij, over een tijdje.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_114862243
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

Maar dat is nog te hoog voor TurQ die heeft liever dit:

[ afbeelding ]

Die heb ik als achtergrond gehad.. :')

Dit is meer mijn smaak:


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:08:26 #143
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114862501
Ff serieus .. Dat moet toch op bags staan of nie .. ? :D
pi_114862725
Hoop het maar, heb van +/- 20 foto's maar 3 uit geselecteerd.. Meerendeels waren gewoon static met schroefset.. No Bagz.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_114862818
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:57 schreef rival het volgende:

[..]

Heb je de E46 nog?

dan kunnen we ruilen :P
Nope, heb wel een E23 732i :P
Facts don't care about your feelings
pi_114884267
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nope, heb wel een E23 732i :P
bij m,ijn volgende ga ik voor een e46 denk ik :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:41:17 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114885381
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 08:30 schreef rival het volgende:

[..]

bij m,ijn volgende ga ik voor een e46 denk ik :)
Een Z1 staat bij mij nog op het lijstje :)
pi_114885423
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Een Z1 staat bij mij nog op het lijstje :)
zijn die betaalbaar?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:44:39 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114885480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:42 schreef rival het volgende:

[..]

zijn die betaalbaar?
Niet echt nee, voordeel wel is dat ze ook niet zakken
pi_114885522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet echt nee, voordeel wel is dat ze ook niet zakken
deed ff snel google, de goedkoopste die ik zag was 18K.... best een hoop voor zo'n wagen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')