Wist niet dat dat er was, zag dit topic omdat deel 133 vanochtend bovenaan de nieuwe topic lijst stond.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:55 schreef Zana het volgende:
interessante discussie, maar uiteindelijk heeft de uitkomst waarschijnlijk in de praktijk geen invloed op de keuze bv of kv, misschien helemaal in het begin, maar later spelen andere factoren een rol (bijvoorbeeld of je het goed kunt combineren met werk, wat je gevoel zegt, welke problemen je tegenkomt)
DroogDok, heb je het ook in het flesvoedingstopic gevraagd?
trouwens een vraagje aan de moeders met grotere babies, speelt jullie kindje ook altijd met de andere tepel als die drinkt (en jullie beide borsten naakt hebben)? volgens mij is het om de melkstroom te stimuleren, maar het kriebelt zo....
Een kind van een jaar is geen peuter, een peuter is een kind tussen de 2 en de 4.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:56 schreef DroogDok het volgende:
Ik noem het niet raar, moet alleen altijd onwillekeurig aan Little Britain denken als ik een peuter bij een vrouw aan de borst zie. En verder zijn reclames sowieso raar en per definitie geen afspiegeling van de werkelijkheid.
Hier de wiskunde-nazi: je bedoelt niet procentpunt maar promille. Dat is heel wat minder. Maar er staat dan weer wel 131 luchtweginfecties per 1000 persoonsjaren en niet 13, en dat is dan toch weer best veel.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die had ik ook gelezen inderdaad. Je praat dus over het voorkomen van 13 procentpunt van het aantal luchtweg infecties en 2,6 procentpunt van het aantal kinderen met eczeem.
Ik zou denken dat het grootste deel van de werkende moeders al na 3 maanden overstapt op flesvoeding, zodra hun verlof erop zit. Of is het dan meer gebruikelijk overdag flesvoeding te geven en 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind van een jaar is geen peuter, een peuter is een kind tussen de 2 en de 4.
Nee, maar het vervelende ervan is wel dat KV na 6 maanden de norm lijkt te zijn, en men het dus vreemd gaat vinden als een kind ouder dan 6 maanden BV krijgt, terwijl die BV voor een kind van 1½ waarschijnlijk nog steeds beter is qua "ontwikkeling van het imuunsysteem" dan die KV.
Dat klopt ook...quote:Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou denken dat het grootste deel van de werkende moeders al na 3 maanden overstapt op flesvoeding, zodra hun verlof erop zit. Of is het dan meer gebruikelijk overdag flesvoeding te geven en 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding?
Nee ik bedoel procent, 131 op 1000 is 131 promille of 13 procentquote:Op maandag 16 juli 2012 14:02 schreef sverbern het volgende:
[..]
Hier de wiskunde-nazi: je bedoelt niet procentpunt maar promille. Dat is heel wat minder. Maar er staat dan weer wel 131 luchtweginfecties per 1000 persoonsjaren en niet 13, en dat is dan toch weer best veel.
Heel veel flesvoedingsvragen worden in het babytopic behandeld.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wist niet dat dat er was, zag dit topic omdat deel 133 vanochtend bovenaan de nieuwe topic lijst stond.
Zal het topic eens opzoeken.
Edit: Flesvoeding 13 topics, Borstvoeding 133, opvallend verschil.
Nee, want als je dat doet bij 3 of 4 maanden dan houdt heel snel je productie ermee op. Het meest gebruikelijk is om te kolven op je werkdagen. Die melk drinkt je kindje dan op je volgende werkdag.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou denken dat het grootste deel van de werkende moeders al na 3 maanden overstapt op flesvoeding, zodra hun verlof erop zit. Of is het dan meer gebruikelijk overdag flesvoeding te geven en 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding?
O ja oeps te snel gereageerdquote:Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee ik bedoel procent, 131 op 1000 is 131 promille of 13 procent
Ja hoor en ze zijn nog best lief ookquote:Op maandag 16 juli 2012 14:05 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heel veel flesvoedingsvragen worden in het babytopic behandeld.
Geven de dames hier wel een beetje antwoord op je vraag?
Gelukkig, ik hoef niet te gaan zoeken.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:08 schreef sverbern het volgende:
In 2010 gaf 75% van de moeders direct na de geboorte van hun kind uitsluitend borstvoeding. Een maand na de geboorte gaf 46% van de moeders nog volledige borstvoeding, drie maanden na de geboorte 29% en zes maanden na de geboorte 18%.
Bron.
Ik weet niet wat gebruikelijk is, ik werk niet en heb nog nooit gekolfd, maar als ik wel zou werken dan zou dat waarschijnlijk de eerste route zijn, maar als het kolven me zou tegenstaan zou ik overstappen op kunstvoeding, gedeeltelijk of volledig, maar de kans is groot dat je je productie om zeep helpt als je overdag niet meer voedt en niet kolft, zeker als een baby nog maar 3 maanden is.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik hoor bij die 18%quote:In 2010 gaf 75% van de moeders direct na de geboorte van hun kind uitsluitend borstvoeding. Een maand na de geboorte gaf 46% van de moeders nog volledige borstvoeding, drie maanden na de geboorte 29% en zes maanden na de geboorte 18%.
Bron.
Uit interesse. In het begin van haar zwangerschap heeft mijn vriendin erg getwijfeld of ze sowieso wel aan borstvoeding moest beginnen, dit door slechte ervaringen van vriendinnen met ontstoken tepels, melkproductie die niet op gang kwam etc. Ze is zich er toen wat in gaan verdiepen en ik heb met haar meegelezen.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:11 schreef Zana het volgende:
DroogDok, mij is eigenlijk helemaal ontgaan, waarom je het wilt weten?
Gewoon om een beetje te rellen tussen de bv mama's of uit interesse vanwege de komst van een eigen spruit.
+1!quote:Op maandag 16 juli 2012 14:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik hoor bij die 18%
Ik kolf net zoals ik luiers verschoon: gewoon omdat het moet. Ik heb er geen hekel aan, maar het is ook niet mijn favo-bezigheid. Wat wel stoer is, is dat je dan zo'n flesje vol ziet lopen met zelfgemaakt spul
Ow en ik vind het vooral ontzettend stoer van de dames die lange tijd (bijna) alles kolven
Het is in elk geval goed dat jullie al vooraf informatie inwinnen, wat voor besluit jullie ook nemen, je weet nooit hoe het loopt of welke opstakels je tegenkomt.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Uit interesse. In het begin van haar zwangerschap heeft mijn vriendin erg getwijfeld of ze sowieso wel aan borstvoeding moest beginnen, dit door slechte ervaringen van vriendinnen met ontstoken tepels, melkproductie die niet op gang kwam etc. Ze is zich er toen wat in gaan verdiepen en ik heb met haar meegelezen.
Ondertussen is ze er zeker van dat ze 100% voor borstvoeding wil gaan. Waar ze zich tijdens haar internet en literatuurstudie echter aan ergerde is dat zodra je op een informatie site of een boek over borstvoeding begint dat kritiekloos als beste optie wordt gegeven zonder verder alternatief. Over flesvoeding wordt al snel minderwaardig gedaan of er wordt helemaal niet over gesproken.
Zelf vroeg ik me al een tijdje af of er echt onafhankelijke onderzoeken bestaan en wat daar dan de uitkomsten van waren. Toen ik dit topic voorbij zag komen leek het me een prima plek om mijn initiële vraag te deponeren. Door de hulp van de lieftallige moeders hier (voor mezelf) de conclusie kunnen trekken dat borstvoeding waarschijnlijk wel iets "beter" is, maar de verschillen klein zijn ten opzichte van flesvoeding.
quote:Op maandag 16 juli 2012 15:26 schreef Zana het volgende:
[..]
Het is in elk geval goed dat jullie al vooraf informatie inwinnen, wat voor besluit jullie ook nemen, je weet nooit hoe het loopt of welke opstakels je tegenkomt.
Bv heeft niet alleen maar fijne kanten, in het dagelijkse leven is het soms niet zo rooskleurig als in de boekjes ( je moet je op je gevoel verlaten als je op verzoek voedt, de vrouw moet het voornamelijk alleen doen, ook in de nacht als het baby voor de zoveelste keer wakker wordt, je kunt gezondheidlijke tegenslagen hebben, een man moet opeens de borsten van zijn vrouw "delen" met de baby).
Voor mezelf kan ik in elk geval zeggen na 13 maanden, dat bv geven met bij de leukste dingen in mijn leven telt. Het brengt je "dicht bij de natuur", je borsten doen waarvoor ze bedoeld zijn, je baby ligt heel tevreden te drinken, zijn oogjes draaien slaperig weg of het begint gelukzalig te grommen.
Dat kan natuurlijk. Ik heb zelf drie maanden gekolfd op het werk en ben met 9 maanden gestopt. Mijn productie was toen stabiel genoeg om goed te blijven met alleen live voeden.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef DroogDok het volgende:
Bedankt @Zana
Ik zie mijn vriendin het nog geen 13 maanden volhouden, zal gewoon te lastig worden met haar werk.
Bij mij duurde het wel wat langer, denk wel een week ongeveer. Maar het kan sneller hoor, dat verschilt echt enorm per persoonquote:Op maandag 16 juli 2012 16:12 schreef Mereltje het volgende:
Kersjes hoe is het gegaan met aanleggen??
Sanne gefeliciteerd met je jaar voeden, prachtige foto!![]()
Ik meng me even niet in de discussie en onderzoeken over borstvoeding vs. kunstvoeding.
Vanochtend zonder problemen domperidon opgehaald bij de apotheek en gewoon aangegeven dat ik borstvoeding geef en het daarvoor wil gebruiken ook op advies van LK. Wanneer kan ik resultaat verwachten, wat zijn jullie ervaringen? Heb maar 10 pilletjes dus ben benieuwd of ik na 3 dagen iets ga merken.
Daar zou ik me om te beginnen niet "druk"over maken. elke dag is er één. Borstvoeding is nou een keer heel erg (NFI) go with the flow. Problemen idd oplossen met een lactatiedeskundige. En doen wat voor jullie goed voelt.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef DroogDok het volgende:
Bedankt @Zana
Ik zie mijn vriendin het nog geen 13 maanden volhouden, zal gewoon te lastig worden met haar werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |