Dat idee had ik dus ook.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef NineteenOFour het volgende:
storneren kan volgens mij alleen bij automatische incasso
Uiteraard, maar een hoop trollen stellen het iedere keer weer aan de orde hier. Is een van de running gags van dit forum.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef NineteenOFour het volgende:
storneren kan volgens mij alleen bij automatische incasso
Nee dus, dat kan helemaal niet bij een gewone overboeking naar een gewone fatsoenlijke bank in Nederland. Storneren kan alleen bij automatische incasso's en daarvan is hier geen sprake.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boyv het volgende:
Geen idee. Er zijn wel mogelijkheden tot terugvordering van het bedrag als het wordt overgemaakt via zo'n cheque-instantie zoals Western Union. Maar voor zover ik weet is er geen mogelijkheid voor hem om dat manueel te doen.
Laat hem het gewoon overboeken en wacht 3-4 weken. Staat het er dan nog op dan zal het ook niet meer teruggeboekt worden.
En als het weer van jouw rekening wordt afgeschreven na een paar dagen (volgens mij mogelijk tot twee weken afhankelijk van de overboeking), dan kots je in een doos en stuur je dat op.
al lees ik op de site van de SNS het volgende:quote:Op zondag 15 juli 2012 12:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee dus, dat kan helemaal niet bij een gewone overboeking naar een gewone fatsoenlijke bank in Nederland. Storneren kan alleen bij automatische incasso's en daarvan is hier geen sprake.
Maar uiteraard wel wachten met het opsturen van je produkt tot je geld ook daadwerkelijk op je eigen bankrekening staat, dat spreekt voor zich.
quote:Op verkeerd rekeningnummer gestort
Heb je per ongeluk een bedrag overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer? Wacht dan 3 werkdagen. Als het rekeningnummer niet bestaat, komt het geld automatisch terug op je rekening. Komt het bedrag niet terug op je rekening? Dan kun je de overboeking laten terugvragen. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het bedrag voor je terug. Dit kost ¤ 24.
Ik zou zeggen, begin eens hier te lezen: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270quote:Op zondag 15 juli 2012 12:32 schreef boyv het volgende:
Als het direct van zijn bankrekening is overgeboekt zal het geen probleem zijn overigens.
quote:Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lekker betalen met een ongedekte cheque.
Dat dusquote:Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef mvdejong het volgende:
Ook wordt vaak betaald met een gestolen creditcard of gestolen CC-gegevens. Dan heb je je geld, verstuur je het pakketje, en een paar weken later draait de bank de CC-transactie terug.
Dat zeg ik toch.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, begin eens hier te lezen: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270
Al dit soort kopers zijn 100000% niet betrouwbaar. PUNT.
Begeerte naar geld maakt mensen blind.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:46 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een noobs in dit topic.
Is gewoon oplichting. En mensen die dat niet snappen zijn gewoon dom
Dankje, ik ga gewoon naar de bank nadat ik het geld heb ontvangen, en vraag of het een cash overboeking is of met cheque.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, begin eens hier te lezen: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270
Al dit soort kopers zijn 100000% niet betrouwbaar. PUNT.
En dan kom je erachter dat er nog meer manieren zijn om je geld afhandig te maken.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:48 schreef TostiTijd het volgende:
[..]
Dankje, ik ga gewoon naar de bank nadat ik het geld heb ontvangen, en vraag of het een cash overboeking is of met cheque.
Als de bankboer zegt dat het cash is, vraag ik of het voor de koper nog mogelijk is het terug te vorderen.
Bedankt voor de reacties iedereen!
ik ga nu lekker lunchen,
hostie frostie lekkere tosti
Dit is gewoon oplichting. Want hoe kun je nu op zee, cash gaan overboeken?? Duh. Hij heeft waarschijnlijk lekker hoog geboden. En het is echt niet iets wat hij in het land van zijn vriendin kan kopen. Dus moet hij het via jou proberen?? Duh. Als je hebberig wordt ook gelijk registreren dat het een oplichting is.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:48 schreef TostiTijd het volgende:
[..]
Dankje, ik ga gewoon naar de bank nadat ik het geld heb ontvangen, en vraag of het een cash overboeking is of met cheque.
Als de bankboer zegt dat het cash is, vraag ik of het voor de koper nog mogelijk is het terug te vorderen.
ik ga nu lekker lunchen,
Vraag eens of-ie een ruige baard heeftquote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 12:48 schreef TostiTijd het volgende:
[..]
ik ga nu lekker lunchen,
Bij deze kopert ben je straks en je laptop en je knaken kwijt.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
en nee, ben geen josti, ben iemand die gewoon hoopt zijn laptop te verkopen, ik zie wel hoe het loopt!
Vraag je de bankmeneer ook of hij een papier wil ondertekenen dat het geld niet zal worden teruggeboekt?quote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
Het gaat om een macbook pro en om een bedrag van 820 euro..
Ik ben nieuwsgierig wat hij wil proberen, heb geen reactie meer ontvangen.
Als de bankmeneer zegt dat het geld 100% zeker veilig is, stuur ik het op, anders niet.
Ik laat het nog wel weten!
en nee, ben geen josti, ben iemand die gewoon hoopt zijn laptop te verkopen, ik zie wel hoe het loopt!
Liever wel, en daar wil ik dan ook graag in posten. TS gaat een negert een appeltje cadeau doen.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:34 schreef _Arthur het volgende:
En ga niet een huiliehuilie topic openen in Klaagbaak straks.
Dat is een goeie, doe ik!quote:Op zondag 15 juli 2012 15:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vraag je de bankmeneer ook of hij een papier wil ondertekenen dat het geld niet zal worden teruggeboekt?
Doe het, je verdient het om opgelicht te wordenquote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
Als de bankmeneer zegt dat het geld 100% zeker veilig is, stuur ik het op, anders niet.
Sorry, maar in dit geval zou ik het risico zeker niet willen lopen.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
Bedenk ook dat "het gilde" ook wel rekeningnummers (jouw nummer) kan gebruiken. Ik ben recent benaderd, in onwaarschijnlijk beschaafd Nederlands, om via m'n rekening, betalingen door te sluizen naar de VS, waarbij ik 5% mocht houden.....quote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
Dan haalt de bank het nog steeds bij je terug, hoor. Desnoods via de rechter.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:07 schreef blomke het volgende:
Stel je hebt een rekening bij een spaarbank waar hoegenaamd geen stuiver op staat. Laat het geld daarop storten en sluis het door naar je spaardepot of een andere betaalrekening.
Onzin. Het is heel simpel. De *koper* boekt het geld over middels een cheque die ongedekt is en de bank komt hier gauw genoeg achter. Op dat moment boekt de bank het geld TERUG en dan heeft de ts zijn product al lang en breed opgestuurd (het kan een maand duren namelijk). De bank zal de claim altijd bij de ontvanger leggen en die zal hoe dan ook moeten lappen.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Als die koper gewoon het bedrag eerst naar jouw rekening overmaakt, dan heeft hij gewoon betaald en is er geen manier om dat geld terug te vorderen zonder jouw toestemming.
Kopers die aanbieden om het geld vooruit te betalen zijn doorgaans wel te vertrouwen.
(ik verwacht weer een hele hoop 'storneren'-grappen hier, jaja)
Ga alsjeblieft van het internet af, bejaarde zonder enig verstand.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:07 schreef blomke het volgende:
Stel je hebt een rekening bij een spaarbank waar hoegenaamd geen stuiver op staat. Laat het geld daarop storten en sluis het door naar je spaardepot of een andere betaalrekening.
Macbook: 830euro.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef Fingon het volgende:
TS, wel terugkomen om te laten weten voor hoeveel je bent opgelicht he?
Jezus... stuur 'm wel op he?quote:Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
Klok-klepel.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boyv het volgende:
Geen idee. Er zijn wel mogelijkheden tot terugvordering van het bedrag als het wordt overgemaakt via zo'n cheque-instantie zoals Western Union. Maar voor zover ik weet is er geen mogelijkheid voor hem om dat manueel te doen.
Laat hem het gewoon overboeken en wacht 3-4 weken. Staat het er dan nog op dan zal het ook niet meer teruggeboekt worden.
En als het weer van jouw rekening wordt afgeschreven na een paar dagen (volgens mij mogelijk tot twee weken afhankelijk van de overboeking), dan kots je in een doos en stuur je dat op.
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!quote:Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef mvdejong het volgende:
Ook wordt vaak betaald met een gestolen creditcard of gestolen CC-gegevens. Dan heb je je geld, verstuur je het pakketje, en een paar weken later draait de bank de CC-transactie terug.
Waar heb je het overquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:
[..]
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug krijgen!
dat niet zomaar geld van je rekening afgehaald kan worden zelfs de belastingdienst moet toestemming vragen.quote:
Maar de bank zelf wel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:
[..]
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!
Klinkt een beetje als die Afrikaanse oplichtingsbendes die regelmatig op het porgramma TROS opgelicht waren te zien. Ook met die kromme zinnen. En met zo een verhaal als ik zit op zee zou ik helemaal argwanend wordenquote:Op zondag 15 juli 2012 12:22 schreef TostiTijd het volgende:
Hallo lieve FOK!kertjes!
Ik heb een product op marktplaats staan,
Ik kreeg zojuist een mailtje van iemand met google translatie dat hij het wil kopen.
Nu twijfel ik of het een oplichter is, hij zelf zit op zee, en hij moet naar zijn vriendin in het buitenland
(Ik weet hoe obvious het is dat het een oplichter is)
Maar hij stelt voor het geld over te maken naar mijn bank en dat ik het daarna opstuur..
Is er een manier dat hij het geld terug kan vorderen nadat ik het op heb gestuurd?
Alvast bedankt! of zoals hij het zegt: "Dankzij veel en beste groeten!"![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |