abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114223881
Hallo lieve FOK!kertjes!

Ik heb een product op marktplaats staan,
Ik kreeg zojuist een mailtje van iemand met google translatie dat hij het wil kopen.
Nu twijfel ik of het een oplichter is, hij zelf zit op zee, en hij moet naar zijn vriendin in het buitenland
(Ik weet hoe obvious het is dat het een oplichter is :') )
Maar hij stelt voor het geld over te maken naar mijn bank en dat ik het daarna opstuur..

Is er een manier dat hij het geld terug kan vorderen nadat ik het op heb gestuurd?

Alvast bedankt! of zoals hij het zegt: "Dankzij veel en beste groeten!"
Ik nuke jullie allemaal de moeder.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:28:59 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114224083
^^ Als die koper gewoon het bedrag eerst naar jouw rekening overmaakt, dan heeft hij gewoon betaald en is er geen manier om dat geld terug te vorderen zonder jouw toestemming.
Kopers die aanbieden om het geld vooruit te betalen zijn doorgaans wel te vertrouwen. :)

(ik verwacht weer een hele hoop 'storneren'-grappen hier, jaja)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 15 juli 2012 @ 12:29:46 #3
377256 NineteenOFour
Silence was here!
pi_114224111
storneren kan volgens mij alleen bij automatische incasso
Sometimes noise is just your mind.
pi_114224150
Geen idee. Er zijn wel mogelijkheden tot terugvordering van het bedrag als het wordt overgemaakt via zo'n cheque-instantie zoals Western Union. Maar voor zover ik weet is er geen mogelijkheid voor hem om dat manueel te doen.

Laat hem het gewoon overboeken en wacht 3-4 weken. Staat het er dan nog op dan zal het ook niet meer teruggeboekt worden.

En als het weer van jouw rekening wordt afgeschreven na een paar dagen (volgens mij mogelijk tot twee weken afhankelijk van de overboeking), dan kots je in een doos en stuur je dat op.
pi_114224154
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef NineteenOFour het volgende:
Dat idee had ik dus ook.
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:31:50 #6
323439 HetKlusKonijn
pi_114224175
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef NineteenOFour het volgende:
Uiteraard, maar een hoop trollen stellen het iedere keer weer aan de orde hier. Is een van de running gags van dit forum. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_114224177
Als het direct van zijn bankrekening is overgeboekt zal het geen probleem zijn overigens.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:32:55 #8
323439 HetKlusKonijn
pi_114224211
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boyv het volgende:
Geen idee. Er zijn wel mogelijkheden tot terugvordering van het bedrag als het wordt overgemaakt via zo'n cheque-instantie zoals Western Union. Maar voor zover ik weet is er geen mogelijkheid voor hem om dat manueel te doen.

Laat hem het gewoon overboeken en wacht 3-4 weken. Staat het er dan nog op dan zal het ook niet meer teruggeboekt worden.

En als het weer van jouw rekening wordt afgeschreven na een paar dagen (volgens mij mogelijk tot twee weken afhankelijk van de overboeking), dan kots je in een doos en stuur je dat op.
Nee dus, dat kan helemaal niet bij een gewone overboeking naar een gewone fatsoenlijke bank in Nederland. Storneren kan alleen bij automatische incasso's en daarvan is hier geen sprake.

Maar uiteraard wel wachten met het opsturen van je produkt tot je geld ook daadwerkelijk op je eigen bankrekening staat, dat spreekt voor zich. ;)
  zondag 15 juli 2012 @ 12:34:33 #9
377256 NineteenOFour
Silence was here!
pi_114224260
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nee dus, dat kan helemaal niet bij een gewone overboeking naar een gewone fatsoenlijke bank in Nederland. Storneren kan alleen bij automatische incasso's en daarvan is hier geen sprake.

Maar uiteraard wel wachten met het opsturen van je produkt tot je geld ook daadwerkelijk op je eigen bankrekening staat, dat spreekt voor zich. ;)
al lees ik op de site van de SNS het volgende:
quote:
Op verkeerd rekeningnummer gestort

Heb je per ongeluk een bedrag overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer? Wacht dan 3 werkdagen. Als het rekeningnummer niet bestaat, komt het geld automatisch terug op je rekening. Komt het bedrag niet terug op je rekening? Dan kun je de overboeking laten terugvragen. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het bedrag voor je terug. Dit kost ¤ 24.
Sometimes noise is just your mind.
pi_114224277
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:32 schreef boyv het volgende:
Als het direct van zijn bankrekening is overgeboekt zal het geen probleem zijn overigens.
Ik zou zeggen, begin eens hier te lezen: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270

Al dit soort kopers zijn 100000% niet betrouwbaar. PUNT.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:37:52 #11
323439 HetKlusKonijn
pi_114224374
^^ Dat is dus een andere situatie, dan gaat het erom dat je zelf geld naar een verkeerde bankrekening hebt overgemaakt (is mij zelf ook wel eens overkomen, en natuurlijk dan krijg je gewoon je geld terug).
Dat is hier toch helemaal niet van toepassing? Of bedoel je dat koper tzt kan beweren dat hij niks heeft ontvangen? Dan ligt de bewijslast bij hem, en niet bij de verkoper.
Verkoper dient trouwens altijd de spullen op te sturen met track&trace, dan heb je altijd bewijs dat je het produkt ook daadwerkelijk hebt verzonden.

Nogmaals: altijd pas iets opsturen als het geld ook daadwerkelijk op je rekening staat.
pi_114224441
Maar oplichter en marktplaats is toch en pleonasme?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_114224477
Lekker betalen met een ongedekte cheque.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 15 juli 2012 @ 12:42:48 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114224540
Ook wordt vaak betaald met een gestolen creditcard of gestolen CC-gegevens. Dan heb je je geld, verstuur je het pakketje, en een paar weken later draait de bank de CC-transactie terug.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114224642
Wat een noobs in dit topic.

Is gewoon oplichting. En mensen die dat niet snappen zijn gewoon dom :')
pi_114224648
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lekker betalen met een ongedekte cheque.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef mvdejong het volgende:
Ook wordt vaak betaald met een gestolen creditcard of gestolen CC-gegevens. Dan heb je je geld, verstuur je het pakketje, en een paar weken later draait de bank de CC-transactie terug.
Dat dus :Y
pi_114224656
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, begin eens hier te lezen: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270

Dat zeg ik toch.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:47:24 #18
8252 mvdejong
pi_114224662
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:46 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een noobs in dit topic.

Is gewoon oplichting. En mensen die dat niet snappen zijn gewoon dom :')
Begeerte naar geld maakt mensen blind.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_114224693
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dankje, ik ga gewoon naar de bank nadat ik het geld heb ontvangen, en vraag of het een cash overboeking is of met cheque.
Als de bankboer zegt dat het cash is, vraag ik of het voor de koper nog mogelijk is het terug te vorderen.

Bedankt voor de reacties iedereen!
ik ga nu lekker lunchen,
hostie frostie lekkere tosti
  zondag 15 juli 2012 @ 12:49:15 #20
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114224712
Ik zou er niet eens aan willen beginnen, de "fraude" bellen gaan direct af hier.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:49:49 #21
8252 mvdejong
pi_114224728
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:48 schreef TostiTijd het volgende:

[..]

Dankje, ik ga gewoon naar de bank nadat ik het geld heb ontvangen, en vraag of het een cash overboeking is of met cheque.
Als de bankboer zegt dat het cash is, vraag ik of het voor de koper nog mogelijk is het terug te vorderen.

ik ga nu lekker lunchen,
En dan kom je erachter dat er nog meer manieren zijn om je geld afhandig te maken.
Doe niet zo dom.
pi_114224768
Als het te ontvangen bedrag te
mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo :)
Maar als hij gewoon een normaal bedrag wil betalen en dat gaat per bankoverschrijving dan kan het wel goedkomen.
Kan alsnog een scammer zijn die beweert dat het geld is overgemaakt terwijl het niet zo is..

Maar hoe dan ook, zal sowieso wel een scammer zijn want artikel zou naar buitenland moeten en waarom zou diegene het daar niet kopen?
pi_114224855
Wat bied je te koop aan? Is het heel bijzonder en bijna nergens te krijgen? Of is het heel makkelijk te krijgen? In het laatste geval zeker oplichting want waarom dan zoveel moeite als hij kan krijgen in zn eigen land..

Tis trouwens sowieso oplichting
  zondag 15 juli 2012 @ 13:10:53 #24
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114225357
quote:

[..]

ik ga nu lekker lunchen,
Dit is gewoon oplichting. Want hoe kun je nu op zee, cash gaan overboeken?? Duh. Hij heeft waarschijnlijk lekker hoog geboden. En het is echt niet iets wat hij in het land van zijn vriendin kan kopen. Dus moet hij het via jou proberen?? Duh. Als je hebberig wordt ook gelijk registreren dat het een oplichting is.
pi_114225456
Zodra je akkoord gaat krijg je een mailtje dat het geld vaststaat op de bank totdat je het track en tracé nummer doorgeeft en dan word de betaling los gelaten. Was ook een keer benieuwd hoe ze die oplichting wilden doen :P
  zondag 15 juli 2012 @ 13:18:39 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114225576
Hoe je het ook draait of keert, de kans op oplichting is aanzienlijk groter.

Waarom zou je dat risico willen lopen, terwijl je via Marktplaats ook prima een Nederlandse koper kan krijgen zonder dat risico?

Dat snap ik dus niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114225848
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:22 schreef TostiTijd het volgende:
hij zelf zit op zee
Vraag eens of-ie een ruige baard heeft :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114226081
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef r_one het volgende:
Straks storneert ie je reactie :s)
pi_114226326
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Betrapt :')
pi_114227215
En om wat voor bedrag gaat het? Als het om 2 tientjes gaat en je dat niet super hard nodig hebt kun je de advertentie toch beter nog even laat staan?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114228931
quote:

[..]

ik ga nu lekker lunchen,
:') :') :')

Gewoon doen joh, dwaas. Je verdient t ook gewoon.
pi_114229435
TostiTijd kan beter z'n nick veranderen in JostiTijd 8-)
pi_114229926
Het gaat om een macbook pro en om een bedrag van 820 euro..
Ik ben nieuwsgierig wat hij wil proberen, heb geen reactie meer ontvangen.
Als de bankmeneer zegt dat het geld 100% zeker veilig is, stuur ik het op, anders niet.

Ik laat het nog wel weten!

en nee, ben geen josti, ben iemand die gewoon hoopt zijn laptop te verkopen, ik zie wel hoe het loopt!
pi_114230463
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:20 schreef TostiTijd het volgende:
en nee, ben geen josti, ben iemand die gewoon hoopt zijn laptop te verkopen, ik zie wel hoe het loopt!
Bij deze kopert ben je straks en je laptop en je knaken kwijt.

En ga niet een huiliehuilie topic openen in Klaagbaak straks.
pi_114230512
quote:
Als de bankmeneer zegt dat het geld 100% zeker veilig is, stuur ik het op, anders niet.

Vraag je de bankmeneer ook of hij een papier wil ondertekenen dat het geld niet zal worden teruggeboekt?
  zondag 15 juli 2012 @ 15:36:54 #36
8252 mvdejong
pi_114230538
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:34 schreef _Arthur het volgende:
En ga niet een huiliehuilie topic openen in Klaagbaak straks.
Liever wel, en daar wil ik dan ook graag in posten. TS gaat een negert een appeltje cadeau doen.
pi_114230961
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vraag je de bankmeneer ook of hij een papier wil ondertekenen dat het geld niet zal worden teruggeboekt?
Dat is een goeie, doe ik!
  zondag 15 juli 2012 @ 16:32:18 #38
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_114232553
Hierdoor blijven dit soort praktijken bestaan: telkens mensen die er toch weer intrappen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator zondag 15 juli 2012 @ 16:50:07 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114233393
quote:

Doe het, je verdient het om opgelicht te worden ^O^
pi_114234347
Stel je hebt een rekening bij een spaarbank waar hoegenaamd geen stuiver op staat. Laat het geld daarop storten en sluis het door naar je spaardepot of een andere betaalrekening.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 juli 2012 @ 17:10:00 #41
323439 HetKlusKonijn
pi_114234520
quote:

Sorry, maar in dit geval zou ik het risico zeker niet willen lopen.
Er zijn toch zat potentiële kopers in Nederland die dat ding gewoon cash willen betalen en het zelf willen komen ophalen?
pi_114236474
quote:
Bedenk ook dat "het gilde" ook wel rekeningnummers (jouw nummer) kan gebruiken. Ik ben recent benaderd, in onwaarschijnlijk beschaafd Nederlands, om via m'n rekening, betalingen door te sluizen naar de VS, waarbij ik 5% mocht houden.....

Dus ik weet niet wat de volgende stap van ie koper is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114238157
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:47 schreef TostiTijd het volgende:

[..]

Dat is een goeie, doe ik!
:') Net alsof een balie-lul van een bank die verantwoordelijkheid gaat en mag nemen :')
  zondag 15 juli 2012 @ 18:44:43 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114238238
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:07 schreef blomke het volgende:
Stel je hebt een rekening bij een spaarbank waar hoegenaamd geen stuiver op staat. Laat het geld daarop storten en sluis het door naar je spaardepot of een andere betaalrekening.
Dan haalt de bank het nog steeds bij je terug, hoor. Desnoods via de rechter.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_114238552
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Als die koper gewoon het bedrag eerst naar jouw rekening overmaakt, dan heeft hij gewoon betaald en is er geen manier om dat geld terug te vorderen zonder jouw toestemming.
Kopers die aanbieden om het geld vooruit te betalen zijn doorgaans wel te vertrouwen. :)

(ik verwacht weer een hele hoop 'storneren'-grappen hier, jaja)
Onzin. Het is heel simpel. De *koper* boekt het geld over middels een cheque die ongedekt is en de bank komt hier gauw genoeg achter. Op dat moment boekt de bank het geld TERUG en dan heeft de ts zijn product al lang en breed opgestuurd (het kan een maand duren namelijk). De bank zal de claim altijd bij de ontvanger leggen en die zal hoe dan ook moeten lappen.

TS, als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het vaak ook zo, zoek een andere koper.
pi_114238960
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:07 schreef blomke het volgende:
Ga alsjeblieft van het internet af, bejaarde zonder enig verstand.
pi_114241008
TS, wel terugkomen om te laten weten voor hoeveel je bent opgelicht he?
Beneath the gold, bitter steel
pi_114252262
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef Fingon het volgende:
TS, wel terugkomen om te laten weten voor hoeveel je bent opgelicht he?
Macbook: 830euro.
Verzendkosten: zeg 80euro
Teveel betaald door koper: zeg 250 euro
Door TS aan koper 'terug betaald': 250euro

Dus: 830 + 80 + 250 = ter waarde van 1160 euro armer.
pi_114256411
Gewoon niet doen :')
Zeker niet met Apple zooi
  maandag 16 juli 2012 @ 01:08:13 #50
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114256524
quote:

Jezus... stuur 'm wel op he?

Ik ben het eens met de anderen: JostiTijd is aangebroken.
Ook hoi !
  maandag 16 juli 2012 @ 01:12:07 #51
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114256632
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boyv het volgende:

Klok-klepel.

Western Union is geen cheque instantie. Dat werkt met contant geld.
Ook hoi !
  maandag 16 juli 2012 @ 08:39:24 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114259355
Wat ook gebeurd is dat hij een koper heeft voor een ander product, voor hetzelfde bedrag. Die laat hij dan op jouw rekening betalen, jij denkt dat hij het betaald heeft en stuurt het op.

Vervolgens heeft de betaler aan jou een onverschuldigde betaling gedaan en kan dit terugvorderen.

Daarom misschien ook nog matchen tussen naam bij de e-mails en de betaling. En misschien kun je zelfs vragen om een specifieke omschrijving mee te geven die hij in bovenstaande situatie niet zou kunnen toepassen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:52:52 #53
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114270546
Dude, die gozer wil gewoon opgelicht worden. Laat 'm lekker in zn sop gaar koken.

Of hij wil aandacht, ook mogelijk. In dat geval *aai over bolletje geeft*.
Ook hoi !
  maandag 16 juli 2012 @ 15:04:06 #54
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114271130
Zijn vaak nigeriaanen en niet geautomatiseerd.

Gewoon terugsturen dat je nog lege werkplekken op je katoenplantage hebt en vragen of ze nog interesse hebben zodat ze eerlijk hun geld kunnen verdienen
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:06:59 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114363777
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef mvdejong het volgende:
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!
pi_114363880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:

[..]

zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug krijgen!
Waar heb je het over :?
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:10:13 #57
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114363965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waar heb je het over :?
dat niet zomaar geld van je rekening afgehaald kan worden zelfs de belastingdienst moet toestemming vragen.
ken het gevalletje dat ze bij iemand 25'000 euro perongeluk storte en die persoon toestemming moest geven om het terug te boeken
pi_114365676
Oh, maar dan kan de TS rustig zijn laptop verkopen aan die Nigeriaan.

*O*
pi_114365935
Heb vrijwel eenzelfde reactie gekregen op mijn auto die ook op MP staat.
Zat ook op zee, wilde hem als cadeau voor zijn vriendin kopen en zou het geld via paypal overmaken en een tussenpersoon sturen voor het overschrijven.
Heb hem maar gewoon gemeld dat ik geen zaken doe over de grens :)
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:55:13 #60
8252 mvdejong
pi_114379650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:

[..]

zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!

Maar de bank zelf wel.
pi_114409998
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:22 schreef TostiTijd het volgende:
Hallo lieve FOK!kertjes!

Ik heb een product op marktplaats staan,
Ik kreeg zojuist een mailtje van iemand met google translatie dat hij het wil kopen.
Nu twijfel ik of het een oplichter is, hij zelf zit op zee, en hij moet naar zijn vriendin in het buitenland
(Ik weet hoe obvious het is dat het een oplichter is :') )
Maar hij stelt voor het geld over te maken naar mijn bank en dat ik het daarna opstuur..

Is er een manier dat hij het geld terug kan vorderen nadat ik het op heb gestuurd?

Alvast bedankt! of zoals hij het zegt: "Dankzij veel en beste groeten!" ;(
Klinkt een beetje als die Afrikaanse oplichtingsbendes die regelmatig op het porgramma TROS opgelicht waren te zien. Ook met die kromme zinnen. En met zo een verhaal als ik zit op zee zou ik helemaal argwanend worden
pi_114431295
En, laptop al verstuurd JostiTijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')