Klok-klepel.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boyv het volgende:
Geen idee. Er zijn wel mogelijkheden tot terugvordering van het bedrag als het wordt overgemaakt via zo'n cheque-instantie zoals Western Union. Maar voor zover ik weet is er geen mogelijkheid voor hem om dat manueel te doen.
Laat hem het gewoon overboeken en wacht 3-4 weken. Staat het er dan nog op dan zal het ook niet meer teruggeboekt worden.
En als het weer van jouw rekening wordt afgeschreven na een paar dagen (volgens mij mogelijk tot twee weken afhankelijk van de overboeking), dan kots je in een doos en stuur je dat op.
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!quote:Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef mvdejong het volgende:
Ook wordt vaak betaald met een gestolen creditcard of gestolen CC-gegevens. Dan heb je je geld, verstuur je het pakketje, en een paar weken later draait de bank de CC-transactie terug.
Waar heb je het overquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:
[..]
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug krijgen!
dat niet zomaar geld van je rekening afgehaald kan worden zelfs de belastingdienst moet toestemming vragen.quote:
Maar de bank zelf wel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef T42 het volgende:
[..]
zelfs de belasting kan hun te veel betaalde geld niet zonder jou toestemming terug boeken!
Klinkt een beetje als die Afrikaanse oplichtingsbendes die regelmatig op het porgramma TROS opgelicht waren te zien. Ook met die kromme zinnen. En met zo een verhaal als ik zit op zee zou ik helemaal argwanend wordenquote:Op zondag 15 juli 2012 12:22 schreef TostiTijd het volgende:
Hallo lieve FOK!kertjes!
Ik heb een product op marktplaats staan,
Ik kreeg zojuist een mailtje van iemand met google translatie dat hij het wil kopen.
Nu twijfel ik of het een oplichter is, hij zelf zit op zee, en hij moet naar zijn vriendin in het buitenland
(Ik weet hoe obvious het is dat het een oplichter is)
Maar hij stelt voor het geld over te maken naar mijn bank en dat ik het daarna opstuur..
Is er een manier dat hij het geld terug kan vorderen nadat ik het op heb gestuurd?
Alvast bedankt! of zoals hij het zegt: "Dankzij veel en beste groeten!"![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |