Anna Hutchisonquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit
Wie weet eigenlijk hoe die vrouw heet van de stadseigenaar?
Die rooie die aan het eind in chains gegooid wordt zeg maar![]()
I wanna tap it!
Die wil ik ook wel weten jaquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:35 schreef Hoogstaande het volgende:
Evenals die slavin die bij die steniging stond toe te kijken en later bevrijd werd![]()
Dat dacht ik ook even. Kon wel een jonge versie van Bronn zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef Cinderella_Man het volgende:
Die blacksmith speelde toch ook in GoT.....toch ?
Scheren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:15 schreef Mandamo het volgende:
Wtf was die chick aan het doen met Caesar zn pener?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:34 schreef Tim86 het volgende:
Neeeeee dat kan helemaal niet. Die ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk.quote:
Dat kan niet, want dé Tiberius wordt pas 29 jaar later geboren. Wie het wel kan zijn is Tiberius Claudius Nero, de vader van keizer Tiberius, overgrootvader van Caligula en overovergrootvader van keizer Nero. Hij is 14 op het moment dat de serie zich afspeelt. Hij zal later praetor worden onder Julius Caesar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Anshur het volgende:
De Caesar in de serie is dus 'de' Caesar, is Tiberius ook 'de' Tiberius?
Volgens mij stond er niet zoveel in de geschiedenisboeken over wat hij voor de Gallische oorlog had gedaan, buiten wat veldtochten in het Oosten. Dus echt onmogelijk dat hij erbij betrokken was is het niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:17 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij hebben ze aangekondigd het niet al te nauw te zullen nemen met de geschiedenis in het laatste seizoen. Caesar krijgt een iets grotere rol toebedeeld dan hij in werkelijkheid gehad zal hebben. Maar dat doet het gewoon wel leuk; zo'n naam die iedereen kent. En helemaal onmogelijk dat hij erbij betrokken was is het ook weer niet.
Augustus adopteert toch later Tiberius?
En de nieuwe chicksquote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:08 schreef ems. het volgende:
Toffe aflevering. Vermaak me tot noch toe uitstekend met dit seizoen
Zit net Arrow te kijken. Je herkend hem aan zijn stem voor ie zichtbaar in beeld isquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:13 schreef Ziewoarut het volgende:
Mooi om die typische Crixus brul weer te horen toen hij dat vuur opving! Wat een bazenstem heeft die man!
Ja, dat hoef ik toch helemaal niet te zienquote:
Dat zou dan de zoon van deze Tiberius zijn. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee als ze de rol van iemand gaan aanpassen in het verhaal, maar om mensen rond te laten lopen die pas 30 jaar later geboren worden vind ik wel ver gaanquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:17 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij hebben ze aangekondigd het niet al te nauw te zullen nemen met de geschiedenis in het laatste seizoen. Caesar krijgt een iets grotere rol toebedeeld dan hij in werkelijkheid gehad zal hebben. Maar dat doet het gewoon wel leuk; zo'n naam die iedereen kent. En helemaal onmogelijk dat hij erbij betrokken was is het ook weer niet.
Augustus adopteert toch later Tiberius?
Ik ook. Echter begrijp ik het ergens ook wel. Naast de veel lossere seksuele moraal die er destijds heerste (ik las onlangs nog iets over een bepaalde keizer die 'vreemd' werd gevonden omdat hij uitsluitend geïnteresseerd was in vrouwen) is de serie ook erg.... hoe kan ik het zeggen.. homogevoelig?quote:
En vrouwen.quote:Op zondag 10 februari 2013 17:59 schreef ems. het volgende:
Een hoop homo's vinden de serie om voor de hand liggende redenen vrij interessant
Ik vond die slachtpartij en "gladiator" gevechten ook niet echt rijmen met vorige seizoen. Zou dus idd voor de spin off kunnen zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:58 schreef planethugo het volgende:
je merkt wel al dat het het laatste seizoen is, de groep van Spartacus wordt vaker als de slechteriken neergezet. Aan het eind van het seizoen moeten we voor de Romeinen zijn zodat we ook de Caesar spin-off gaan kijken
komt er een caesar spin off?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:58 schreef planethugo het volgende:
je merkt wel al dat het het laatste seizoen is, de groep van Spartacus wordt vaker als de slechteriken neergezet. Aan het eind van het seizoen moeten we voor de Romeinen zijn zodat we ook de Caesar spin-off gaan kijken
er zijn iig wel plannen voor, maar het groen licht is (nog) niet gegeven. Aangezien Spartacus voor Starz best een belangrijke serie is en het verhaal na dit seizoen van Spartacus zelf op is moet het wel raar lopen als dat niet doorgaatquote:
Nice!quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:28 schreef planethugo het volgende:
[..]
er zijn iig wel plannen voor, maar het groen licht is (nog) niet gegeven. Aangezien Spartacus voor Starz best een belangrijke serie is en het verhaal na dit seizoen van Spartacus zelf op is moet het wel raar lopen als dat niet doorgaat
Zolang Octavianus maar wintquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:28 schreef planethugo het volgende:
[..]
er zijn iig wel plannen voor, maar het groen licht is (nog) niet gegeven. Aangezien Spartacus voor Starz best een belangrijke serie is en het verhaal na dit seizoen van Spartacus zelf op is moet het wel raar lopen als dat niet doorgaat
Indeed dominusquote:Op zaterdag 16 februari 2013 05:18 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Geen nieuwe aflevering vandaag
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 05:18 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Jupiter's cock!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 05:18 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Maar waarom werd Spartacus in de eerste instantie dan zo ingekortquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:28 schreef planethugo het volgende:
[..]
Na het overlijden van Andy Whitfield, de originele Spartacus, zijn de plannen omgegooid. Er kwamen volgens mij nogal gemengde reacties op zijn vervanging. Dus in plaats van nog eens 2 of 3 seizoenen rekken met tegenvallende kijkcijfers hebben ze besloten om er nog 1 knallend seizoen tegenaan te gooien.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar waarom werd Spartacus in de eerste instantie dan zo ingekortEr was eerst toch sprake van nog 2-3 extra seizoenen?
is dat zo? Nooit iets over vernomen. Verraste mij ook toen aangekondigd werd dat het huidige het laatste zou zijn, blijkbaar is het verhaal van de titelheld op. Al is het verhaal nu nooit echt het meest boeiende van de serie geweestquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar waarom werd Spartacus in de eerste instantie dan zo ingekortEr was eerst toch sprake van nog 2-3 extra seizoenen?
Dat dachten ze aan het begin van de serie, dat ze het wel 6-7 seizoenen konden maken. Maar uiteindelijk vonden ze het beter om gewoon vaart met het verhaal te maken in plaats van 3 seizoenen waarin steeds weer andere senatoren en legerleiders achter Spartacus aangaan en allemaal falen.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:32 schreef planethugo het volgende:
[..]
is dat zo? Nooit iets over vernomen. Verraste mij ook toen aangekondigd werd dat het huidige het laatste zou zijn, blijkbaar is het verhaal van de titelheld op. Al is het verhaal nu nooit echt het meest boeiende van de serie geweest
Spartacus was het leukste toen er intriges werden uitgespeeld tussen al het vechten door. Daar ontbreekt het door het wegvallen van Battiatus en Lucretia wat aan. Net zoals jij ben ik wel gewend geraakt aan de nieuwe Spartacus maar de oude intriges mis ik wel.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:09 schreef ems. het volgende:
Mja, vervanging is altijd slikken maar de voornaamste kritiek die ik had op het vorige seizoen waren niet de nieuwe gezichten maar het seizoen zelf (en de afwezigheid van batti). De nieuwe spartacus-dude is geen andy maar ondertussen ben ik eigenlijk niet anders meer gewend.
Ik vraag me af in hoeverre een eventuele caesar-serie iets kan doen wat spartacus niet kon, zeg maar.
Neemt niet weg dat ik uiteraard op het puntje van mijn stoel zit zodra het begint
Dat mens moet gewoon afgemaakt worden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:06 schreef Ziewoarut het volgende:
Oh Crixus... Je was altijd mijn favoriet maar sinds je je ballen bij Neavia hebt ingeleverd is er niets meer van over...
Precies. Het erge is ook dat je voor 90% zeker weet dat Crixus zal gaan sterven door haar domme gedrag.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:15 schreef SirClark het volgende:
[..]
Dat mens moet gewoon afgemaakt worden.
Haha daar moest ik ook al aan denken. Alleen het gouden strikje en de sigaar mist nogquote:
Ik zat echt steeds te wachten op de toevoeging...FOR ME TO POOP ONquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:58 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Haha daar moest ik ook al aan denken. Alleen het gouden strikje en de sigaar mist nog
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:39 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Ben nooit zo van de gebroken, uitstekenden botten...
Maar goede aflevering. Volgende week weer een nieuwe, of is het weer een weekje pauze?
Top, alleen eind maart dus ff een weekje niet.quote:
Dat zat er al de hele tijd aan te komen; ze hebben wel veel dingen samen meegemaakt, maar ze hebben compleet andere doelen. In de vorige aflevering werd het al duidelijk dat het niet echt lekker zat. Degenen die een betere wereld willen (Spartacus) vs degenen die gewoon wraak willen nemen (Crixus).quote:Op zondag 24 februari 2013 12:08 schreef drumstickNL het volgende:
vond deze episode niet zo sterk. Die plotselinge ruzies onderling snap ik ook niet zo goed gezien wat ze allemaal al samen hebben gedaan.
De discussie tussen Spartacus en Crixus speelt al vanaf het moment dat ze zichzelf bevrijd hebben. Crixus zit alleen bij Spartacus omdat hij altijd genoeg romeinen om zich heen heeft om te doden.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat zat er al de hele tijd aan te komen; ze hebben wel veel dingen samen meegemaakt, maar ze hebben compleet andere doelen. In de vorige aflevering werd het al duidelijk dat het niet echt lekker zat. Degenen die een betere wereld willen (Spartacus) vs degenen die gewoon wraak willen nemen (Crixus).
Ik vond het trouwens een veel betere aflevering dan de eerdere in dit seizoen. Julius is een duidelijke intrigrant, het doden van die Romein die die duitser probeerde te wurgen was een meesterzet.
Niet overbodig want de enige van wie Crassus iets aanneemt is die chick. Die chick heeft als enige reden om bij hem langs te komen een potje sex, want verder zit ze in dat andere kamp. Zij was degene die zei dat hij zn zoon als soldaat moest zien, waarna je die hele doodknuppeling te zien kreegquote:Op maandag 25 februari 2013 11:49 schreef planethugo het volgende:
dat ging wel erg makkelijk van 'nee we doden niet zomaar gevangenen' naar 'lets kill them all'
maar wel zoals altijd weer vermakelijk, toch mis ik de chicks van de vorige seizoenen. Ze proberen dat wel te compenseren door een compleet overbodige neukpartij van Crassus maar dat is het toch niet.
Makkelijk? Die partij was er al de hele tijd, het was een kruitvat dat de hele tijd op ontploffen stond, zeker doordat er een tekort aan eten is. Het enige wat moest gebeuren was het ondergraven van het gezag van Spartacus. En dat is nu gebeurd.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:49 schreef planethugo het volgende:
dat ging wel erg makkelijk van 'nee we doden niet zomaar gevangenen' naar 'lets kill them all'
maar wel zoals altijd weer vermakelijk, toch mis ik de chicks van de vorige seizoenen. Ze proberen dat wel te compenseren door een compleet overbodige neukpartij van Crassus maar dat is het toch niet.
Mooi verwoord dit trouwens, ben het er wel mee eens.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:06 schreef Ziewoarut het volgende:
Oh Crixus... Je was altijd mijn favoriet maar sinds je je ballen bij Neavia hebt ingeleverd is er niets meer van over...
Dat blijft intrigrerend wat daar nou in godsnaam aan de hand was. Het leek wel een scene uit Trueblood.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:13 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Mooi verwoord dit trouwens, ben het er wel mee eens.
Over ballen gesproken, ik vroeg me af of ik het nou goed zag dat Caesar geen scrotum meer heeft. Dat die chick daarom daar aan het snijden was.Dat was me niet helemaal duidelijk.
Was ze niet dat stuk uit zijn been aan het snijden?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:13 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Mooi verwoord dit trouwens, ben het er wel mee eens.
Over ballen gesproken, ik vroeg me af of ik het nou goed zag dat Caesar geen scrotum meer heeft. Dat die chick daarom daar aan het snijden was.Dat was me niet helemaal duidelijk.
Oh shoot, natuurlijk 'het slavenmerk'.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Was ze niet dat stuk uit zijn been aan het snijden?
quote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Was ze niet dat stuk uit zijn been aan het snijden?
Ja dat sowieso, maar ik dacht dat hij het had over "cock and cunt".quote:Op maandag 25 februari 2013 13:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh shoot, natuurlijk 'het slavenmerk'.
oh ja iddquote:Op maandag 25 februari 2013 12:20 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Niet overbodig want de enige van wie Crassus iets aanneemt is die chick. Die chick heeft als enige reden om bij hem langs te komen een potje sex, want verder zit ze in dat andere kamp. Zij was degene die zei dat hij zn zoon als soldaat moest zien, waarna je die hele doodknuppeling te zien kreeg
klopt maar ik had het meer over Crixus die nu wel plotseling overstag ging en toen ook maar meteen even lekker los ging.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Makkelijk? Die partij was er al de hele tijd, het was een kruitvat dat de hele tijd op ontploffen stond, zeker doordat er een tekort aan eten is. Het enige wat moest gebeuren was het ondergraven van het gezag van Spartacus. En dat is nu gebeurd.
to set an example inderdaad.. Omdat ze gingen vluchten toen die piraten met hun katapults los gingen.. Retreat is not an option zeg maar..quote:Op maandag 25 februari 2013 15:15 schreef Flanxx het volgende:
Ik begreep dat doodknuppelen niet. Was zeker een straf omdat ze gefaald hadden?
Een leger draait op discipline. Zonder discipline valt alles uit elkaar.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:15 schreef Flanxx het volgende:
Ik begreep dat doodknuppelen niet. Was zeker een straf omdat ze gefaald hadden?
van wikipediaquote:Collectieve straffen
Een eerste collectieve straf die men kon krijgen, was uitsluiting uit de castra. De gestrafte centuria, manipel, cohors moest buiten de castra overnachten. Dit was niet enkel oncomfortabel en onveiliger maar gold bovendien als een grote schande.
Een drastischere collectieve straf was de eerder vermelde decimatio, waarbij iedere tiende soldaat werd gedood. Dit kwam echter niet vaak voor.
Wel benieuwd of Spartacus zelf dood gaat of niet, daar is niets over bekend. Maar ik denk het wel, zal wel iets van een heroic last stand worden ofzo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:40 schreef truedestiny het volgende:
Jezus wat spannend. Jammer dat ze nog wel een beetje waarheidsgetrouw willen zijn en Spartacus dus niet gaat winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |