abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114411088
Tien breaks in vijftien games bij Monaco. WTA-stijl. :')
pi_114411108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:21 schreef Rosario het volgende:
Tien breaks in vijftien games bij Monaco. WTA-stijl. :')
En toch zijn de wedstrijden met 75% breaks 200x leuker dan de wedstrijden met 0% breaks.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114411211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:21 schreef Norrage het volgende:

[..]

En toch zijn de wedstrijden met 75% breaks 200x leuker dan de wedstrijden met 0% breaks.
Vind je? Ik vind het eigenlijk juist heel tof als beide spelers niet te breken zijn. Geeft wat extra spanning. Goed, het komt waarschijnlijk het kijkplezier niet ten goede; veel slechte returns, korte rally's. Maar weinig breaks betekent ook tie-breaks. En in tennis is IMO niks spannenders dan een tiebreak.
pi_114411352
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Rosario het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het eigenlijk juist heel tof als beide spelers niet te breken zijn. Geeft wat extra spanning. Goed, het komt waarschijnlijk het kijkplezier niet ten goede; veel slechte returns, korte rally's. Maar weinig breaks betekent ook tie-breaks. En in tennis is IMO niks spannenders dan een tiebreak.
Ja, dat vind ik. De beste potten ooit zijn de potten waar er juist permanent gebroken wordt en je absoluut niet weet wat je moet verwachten. "aah, break. dat zal wel de set zijn..oh toch niet, break terug...dan is het verzet van de ander wel gebroken....wtf weer een break...wat een wedstrijd _O_" etc. Als de hele set op service gaat, en het dan tiebreak wordt is toch bloedsaai en dan is de tiebreak ook voornamelijk een loterij, en dat vind ik ook niet leuk kijken. Doe mij maar een lekkere gravelpot met 100 breaks. Wat permanente breaks ook zeggen is dat bijna elk punt dus een rally genereert, wat het kijkplezier ook nog eens ontzettend verhoogt.

Dat gezeik van "wta-stijl :')" heb ik ondertussen echt volledig mee gehad.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114411471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik. De beste potten ooit zijn de potten waar er juist permanent gebroken wordt en je absoluut niet weet wat je moet verwachten. "aah, break. dat zal wel de set zijn..oh toch niet, break terug...dan is het verzet van de ander wel gebroken....wtf weer een break...wat een wedstrijd _O_" etc. Als de hele set op service gaat, en het dan tiebreak wordt is toch bloedsaai en dan is de tiebreak ook voornamelijk een loterij, en dat vind ik ook niet leuk kijken. Doe mij maar een lekkere gravelpot met 100 breaks. Wat permanente breaks ook zeggen is dat bijna elk punt dus een rally genereert, wat het kijkplezier ook nog eens ontzettend verhoogt.

Dat gezeik van "wta-stijl :')" heb ik ondertussen echt volledig mee gehad.
Sorry hoor. :P
Het is toch de bedoeling dat je voordeel hebt met je service. Dan is het toch vreemd als je - inmiddels - elf breaks in zestien games hebt?

Zeker omdat we het dan hebben over de nummer veertien van de wereld.
pi_114411694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:31 schreef Rosario het volgende:

[..]

Sorry hoor. :P
Het is toch de bedoeling dat je voordeel hebt met je service. Dan is het toch vreemd als je - inmiddels - elf breaks in zestien games hebt?

Zeker omdat we het dan hebben over de nummer veertien van de wereld.
Oh het is geen persoonlijke aanval, maar ik probeer te begrijpen waarom iedereen er altijd op zit te zeiken.

Natuurlijk, het zegt dat die topspeler niet goed genoeg staat te serveren ofzo...Of juist, dat die andere heel goed staat te retourneren? Ik weet niet hoor. Ik vind het vaak niet echt gepast om de serveerder de schuld te geven. Klopt dat je meestal gewoon je servicegames behoort te houden, maar niemand kan een wedstrijd lang perfect blijven serveren. En kijk-technisch gaat het om het vermaak, dus dan kan je wel gaan zeuren over dat ze slecht serveren, maar misschien doen ze dat wel expres voor het publiek ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:02:21 #57
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_114412866
Eens met Norrage.

Kijkplezier staat bij mij voorop als ik een potje tennis ga kijken. En dat is vooral gegarandeerd als er spektakel op de baan is, als er spanning in de wedstrijd zit, als er onverwachte dingen gebeuren.

Ik kijk 10x liever naar een potje Tsonga - Baghdatis dan bijvoorbeeld Federer - Klizan of zo ... Tuurlijk is Fedje de beste, en speelt hij technisch het mooiste tennis. Maar die andere pot is zoveel meer dan puur een potje tennis ....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_114418369
http://www.wimbledon.com/(...)191342698319697.html

quote:
ALL ENGLAND CLUB CONFIRMS WIMBLEDON DATE CHANGE

Thursday 19 July 2012
The All England Club today confirmed that, following extensive consultation across the tennis and wider sporting world, The Championships’ dates will be moved back by one week with effect from 2015.

The change of dates will benefit the sport as a whole by creating a three week gap between the French Open and Wimbledon, a move which will allow the players a longer grass court season in the build-up to The Championships, and precious additional time to recover from the demands of playing Roland Garros and to prepare for Wimbledon.

Announcing the decision, Philip Brook, Chairman of the All England Club, said: “The best interests of tennis will be served by allowing the players more time to recuperate and to adjust from the clay of Roland Garros to the grass at Wimbledon. All our research indicates that there is widespread support within the game for extending the gap between the French Open and Wimbledon and, importantly, we think most players will welcome the prospect of a longer grass court season and spending more time on the softer surface of grass.

“In making this change from 2015 we recognise that there will be some important consequences for the overall tennis calendar and enough time needs to be given to allow us all to plan accordingly. In anticipation of the work required, I would like to thank our colleagues throughout the game for their enthusiasm and support for the vision of a tennis calendar that will better suit the needs of the modern day sport.”

Wimbledon 2015 will run from Monday 29 June to Sunday 12 July.
Goede zaak *O*
pi_114418527
quote:
Tsjakka *O* komt er ook ruimte voor Rosmalen om wat leuke spelers aan te trekken *O*
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_114418691
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:09 schreef Morthill het volgende:

[..]

Tsjakka *O* komt er ook ruimte voor Rosmalen om wat leuke spelers aan te trekken *O*
Dat betwijfel ik... ik gok dat alle toernooien een week opschuiven en dat Rosmalen nog steeds de week voor Wimbledon zal zijn. Ben wel benieuwd hoe ze toernooien over de 3 weken gaan spreiden, dat wel, maar ik denk dat Rosmalen niet ineens naar week 1 gaat.
pi_114418884
De echte toppers gaan dan denk ik nog steeds maar 1 gras toernooi spelen, in de middelste week tussen RG en Wimbledon. Maar voor de mindere goden die goed zijn op gras is dit een mooie ontwikkeling.
pi_114418910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik... ik gok dat alle toernooien een week opschuiven en dat Rosmalen nog steeds de week voor Wimbledon zal zijn. Ben wel benieuwd hoe ze toernooien over de 3 weken gaan spreiden, dat wel, maar ik denk dat Rosmalen niet ineens naar week 1 gaat.
Ze kunnen Rosmalen in week 2 houden. De ruimte komt er niet voor niets.
pi_114419020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:17 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ze kunnen Rosmalen in week 2 houden. De ruimte komt er niet voor niets.
Ja. Maar ik gok dat Queens en Halle apart van elkaar worden geschoven. En als je Rosmalen verplaatst overlapt het in ieder geval met 1 van de twee, en dan kan je het denk ik beter gewoon in week 3 houden....maar goed, desalniettemin is het in alle gevallen positief voor Rosmalen ^O^
pi_114419079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja. Maar ik gok dat Queens en Halle apart van elkaar worden geschoven. En als je Rosmalen verplaatst overlapt het in ieder geval met 1 van de twee, en dan kan je het denk ik beter gewoon in week 3 houden....
Neu, dat denk ik niet. Queens en Halle zijn grote toernooien, denk dat je meer grote spelers trekt als je het doet in overlap met 1 van de 2, dan wanneer je het in de week voor Wimbledon plant.
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:19:09 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114422246
Half gerelateerd: Nadal doet niet mee op de OS.
pi_114422318
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:19 schreef Reya het volgende:
Seizoen te zwaar voor hem?
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:21:07 #67
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114422351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:20 schreef Morthill het volgende:

[..]

Seizoen te zwaar voor hem?
Hij zegt niet fit te zijn, klaarblijkelijk.
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:24:50 #68
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_114422557
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:19 schreef Reya het volgende:
Jammer. Hoop wel dat dat meebrengt dat Federer nu meer kans heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_114422601
Grote titelkandidaat valt weg, lijkt me evident dat Fed nu meer kans op de titel heeft, want geen Nadal in zijn kant van het schema.
pi_114423392
Federer zal topfavoriet zijn, weer eens wat anders. Maar daar zal hij wel mee om kunnen gaan.
pi_114424004
Nadal wtf :o
pi_114424084
Opvallend: de vorige keer dat hij vertassend uitgeschakeld werd op een GS liet hij ook het eerstvolgende grote toernooi schieten met een blessure...alsof hij zo achteraf smoesjes probeert te verzinnen ofzo :P
pi_114424206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:04 schreef Norrage het volgende:
Opvallend: de vorige keer dat hij vertassend uitgeschakeld werd op een GS liet hij ook het eerstvolgende grote toernooi schieten met een blessure...alsof hij zo achteraf smoesjes probeert te verzinnen ofzo :P
Of hij wordt alleen verrassend uitgeschakeld als hij geblesseerd is ;).
pi_114424296
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of hij wordt alleen verrassend uitgeschakeld als hij geblesseerd is ;).
Ja, dat zullen mensen dus gaan zeggen..vandaar mijn reactie...maar de vorige keer met Soderling was dat ook gewoon bullshit. Nadal speelt (bijna) nooit slechter als hij geblesseerd is, hij is vooral voorzichtig dan om het niet te verergeren.
pi_114424468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Federer zal topfavoriet zijn, weer eens wat anders. Maar daar zal hij wel mee om kunnen gaan.
Dat was hij de vorige OS toch ook gewoon?
pi_114424621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:14 schreef Morthill het volgende:

[..]

En die OS in 2004 ook. :P

alhoewel, in 2008 was hij geen topfavoriet. Dat was zijn Pfeiffer-jaar natuurlijk,...
pi_114424837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:14 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat is toch een tijdje geleden? :P
pi_114425429
Ik heb maar even een topic in elkaar geflanst in OS.

[Tennis] Op het heilige gras
pi_114430678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, dat zullen mensen dus gaan zeggen..vandaar mijn reactie...maar de vorige keer met Soderling was dat ook gewoon bullshit. Nadal speelt (bijna) nooit slechter als hij geblesseerd is, hij is vooral voorzichtig dan om het niet te verergeren.
Zou wel straf zijn; wimbledon en de OS afzeggen om een klein beetje gezichtsverlies te voorkomen :P
pi_114440275
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zou wel straf zijn; wimbledon en de OS afzeggen om een klein beetje gezichtsverlies te voorkomen :P
Zo bedoelde ik het ook niet direct :P
pi_114465123
GSM Haas _O_
6-1 6-4 tegen Florian Mayer. In z'n geboortestad. Mooie vent!
pi_114496209
Keek vannacht een stukje Roddick. Qua service is er toch niet echt een betere, was echt weer magistraal.
pi_114496814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:25 schreef Rosario het volgende:
Keek vannacht een stukje Roddick. Qua service is er toch niet echt een betere, was echt weer magistraal.
Als ie in de USA speelt ja :P.
pi_114497467
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:46 schreef luckass het volgende:

[..]

Als ie in de USA speelt ja :P.
Ja, en op hardcourt. Hij speelde dus tegen een andere Amerikaan (de mij onbekende Michael Russel, die dubbelt blijkbaar met Malisse) maar het was wel duidelijk voor wie het publiek was. :P
pi_114498983
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:25 schreef Rosario het volgende:
Er zijn er minstens drie met een betere service.
pi_114499103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er zijn er minstens drie met een betere service.
Isner? En? Karlovic?
pi_114499368
Monaco wint van Almagro :)

Lekkere typische gravelpot werd het uiteindelijk. Maar 2 breaks in totaal in set 1 en 2, maar in set 3 kwam Monaco een break voor, daarna werd het 2-4 Almagro en uiteindelijk 6-4 Monaco :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 21 juli 2012 @ 16:41:58 #89
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_114500706
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef Rosario het volgende:

[..]

Isner? En? Karlovic?
Isner, Karlovic, Raonic
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_114500835
Roddick heeft echt een hele "waardeloze' service, als je kijkt hoe hard ie is. Hij slaat er doorgaans maar weinig aces mee, hij is rete-voorspelbaar en altijd vrijwel door het midden. Makkelijk te retourneren. Federer heeft niet voor niks bijna altijd meer aces dan Roddick om maar even wat te noemen. Maar goed, desalniettemin is het wel een goed wapen van Roddick natuurlijk....maar echt overrated. Karlovic, Isner, Raonic (al heeft Raonic net zo ongeplaatste harde service als Roddick, die spelers lijken veel op elkaar), Federer zelf, Lopez, Tsonga, Ljubicic (in hoogtijdagen) vind ik allemaal een betere service hebben dan Roddick.

[ Bericht 8% gewijzigd door Norrage op 21-07-2012 16:50:17 ]
pi_114500889
Harder != beter

Ja, in het vrouwentennis misschien. Maar bij de mannen moet je toch echt meer kunnen dan snoeihard beuken.
pi_114502611
Oke, oke. Maar het was wel tof om te zien, zulke heerlijke harde services. En dan het geluid van de bal op de baan en de achterwand. O+
pi_114502996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:28 schreef Rosario het volgende:
Oke, oke. Maar het was wel tof om te zien, zulke heerlijke harde services. En dan het geluid van de bal op de baan en de achterwand. O+
;) Je moet oppassen met je mening posten op fok, er zijn altijd mensen die er overheen gaan :P
pi_114503364
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

;) Je moet oppassen met je mening posten op fok, er zijn altijd mensen die er overheen gaan :P
Ja, maar ik weet van mezelf dat ik nou niet bijster veel verstand heb van het technische aspect van tennis (ondanks m'n tag :')) dus ik schik me snel. :P
pi_114503417
Haas _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_114504237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:46 schreef Tim86 het volgende:
Haas _O_
Kan de tweede set niet zien, maar een bagel dus!? WTF.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:34:06 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_114506294
Baas zul je bedoelen _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:23:35 #98
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_114544086
Vreemd moment net in de finale tussen Roddick en Müller: Müller slaat een ace, Roddickt doet een challenge. Bal raakt de lijn net, Roddick blijft het anders zien, umpire zegt dat de 'mark' groter is op het scherm dan op de baan. Roddick: "That's frustrating me", Steve Ullrich: "Yes, all of us", niet iedereen vindt het systeem tof volgens mij :D.
sig verwijderd door FA
pi_114544363
Afschaffen dan maar :?
pi_114544654
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:
Roddick heeft echt een hele "waardeloze' service, als je kijkt hoe hard ie is. Hij slaat er doorgaans maar weinig aces mee, hij is rete-voorspelbaar en altijd vrijwel door het midden. Makkelijk te retourneren. Federer heeft niet voor niks bijna altijd meer aces dan Roddick om maar even wat te noemen. Maar goed, desalniettemin is het wel een goed wapen van Roddick natuurlijk....maar echt overrated. Karlovic, Isner, Raonic (al heeft Raonic net zo ongeplaatste harde service als Roddick, die spelers lijken veel op elkaar), Federer zelf, Lopez, Tsonga, Ljubicic (in hoogtijdagen) vind ik allemaal een betere service hebben dan Roddick.
Roddick doet zeker de laatste jaren meer op percentage. Net niet helemaal voluit en/of voor de lijnen gaan en zo een hoog percentage eerste services hebben. Doet Isner ook vaak, om dan in tiebreaks of op BP tegen wel opeens clutch te serveren. Plus Roddick heeft ook wat snelheid verloren door de jaren heen. Tegen een goede retourneerder of iemand die een read heeft op je service wordt je er dan hard afgeslagen, maar tegen velen volstaat het nog.

Over Raonic ben ik het niet eens. Die heeft juist een erg goede afwisseling en plaatsing ook wel en een bijzonder goede tweede als hij hem tenminste goed kan kicken (hangt van de baan af), net als Isner trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')