abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:14:34 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122039167
Het zal hier vast niemand boeien, maar Ivan Ozhogin is de nieuwe Krolock in Berlijn :Y Ik heb hem in St Petersburg gezien en hij is echt goed, dus mijn voornemen om Berlijn te laten voor wat het is, is nu van tafel geveegd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122134091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Er is overigens een topic over de verfliming.

TV / Les Miserables de verfilmde musical (2012)
Ik zal hem netjes mixen met het theater om hem hier relevant te houden. Goed? ;)

Mijn reviewtje:
Een musical op het witte doek/het tv scherm is me al eerder goed bevallen, bijvoorbeeld met The Phantom, dus ik had erg veel zin in deze Les Mis, die ik ook in 2008 al in het theater had gezien.

Qua verhaal zijn ze erg trouw gebleven, dus niets dan goeds daarover.
Uiteraard geeft film weer hele andere mogelijkheden, bijvoorbeeld door het werken met grotere massa’s figuranten, decors enz. En dat kon het verhaal alleen maar geloofwaardiger maken. Ik vind het in het theater altijd knap als een klein ensemble een heel volk neer kan zetten. Vaak is dat een kwestie van het podium slim gebruiken, met veel beweging en grote koren met veel verschillende soorten stemmen. Hier op film kunnen ze gewoon handig framen en bepalen waar de kijker de aandacht op dient te vestigen.
Nog steeds is One day more een van de highlights van de musical. Niet-musicalfans zullen vast met hun vingers in hun oren gezeten. Ik kan nog steeds genieten van dit opstand-nummer vol chaos waar allerlei motivaties samenkomen.
Het decor zag er prima uit (ook hier weer meer mogelijkheden, bijvoorbeeld met de boot en het water). Zelfde geldt voor de kostuums. Ik werd er meteen weer door in het verhaal gezogen.

Als je vergelijkingsmateriaal hebt, ga je (of in ieder geval ik) ook vergelijken.
Maar ik ga de kinderen eerst noemen, want die hebben een behoorlijke indruk op me gemaakt.
Gavroche: Daniel Huttlestone. Daar straalt de musical ervaring nu al vanaf. Want ervaring heeft hij ook op de planken. Ga er lekker voor zitten als hij in beeld is. Bijvoorbeeld bij Look down.

Young Cosette: Isabelle Allen. Schrijft een van de mooiste liedjes op haar naam: Castle on a cloud. Ze zingt dat zo mooi en zacht. Hoe ze haar eigen naam fluistert. Ook haar uitstraling (op de poster) spreekt me aan. Ogen met power en pijn.

Jean Valjean: Hugh Jackman - René van Kooten
Ik was best onder de indruk van Jackman. Ik wist uiteraard dat hij ervaring heeft op dit gebied, maar had er nog niets van gezien. Niets mis met zijn acteerkunsten, maar zijn zang vond ik toch wat tekortschieten.
Van Kooten’s Bring him home was een regelrechte tranentrekker. Zo mooi. Ik miste net dat bij Jackman. Want ook deze man kan Valjean goed vertolken.

Javert: Russell Crowe - Wim van den Driessche
Ik geloof dat in die tijd iedereen wat had tegen Van den Driessche in deze rol. Ik vind ze nu eigenlijk redelijk vergelijkbaar. Bij Crowe viel het me (eerder gelezen) op dat hij moeite leek te hebben met het zingen van de korte zinnen, maar hij was wat beter in zijn eigen nummers. Het duurde bij beide wat tijd om wat warmte voor ze te vinden. De zelfmoord van Van den Driessche vond ik aangrijpender.

Fantine: Anne Hathaway - Nurlaila Karim
Daar kan ik kort over zijn. Hathaway was beter. Haar stem in I dreamed a dream, door haar tranen en pijn heen, was veel breekbaarder en daarmee mooier.

Enjolras: Aaron Tveit - Freek Bartels
Beide een schot in de roos en muzikaal gezien een hoogtepunt van de musical. Tveit maakt het gemis aan alrounders snel goed. Bartels (stadsgenoot, lang leve de musicalopleiding hier) zijn manier van belten (en ook die van Tveit dus) geeft je meteen zin om samen met hen op de barricades te gaan staan.

Éponine: Samantha Barks - Céline Purcell
In de versie van Purcell een van mijn favorieten in de musical. Zo heerlijk zuur was ze als 2e keus met een top stem. Wat is er gebeurd? Bij Barks was ze gewoon een zielig gedumpt meisje die een mooi liedje zingt. Weinig interessant.

Cosette: Amanda Seyfried - Suzan Seegers
Ik heb een hekel aan het hoge gepiep van Seegers, dus ook deze is gemakkelijk: Seyfried. Door haar is mijn hekel aan Cosette een stuk gedaald. Ja, ik vond haar meteen een stuk prettiger als persoon.

Marius: Eddie Redmayne - Jamai Loman
Redmayne was zeker niet vervelend, maar ik zweer hier bij Loman. Jep, ik was zwaar onder de indruk van wat onze Idol hier liet horen en zien.

Thénardier: Sacha Baron Cohen - Carlo Boszhard
Ik vond ze beide leuk, maar bij Boszhard zag ik steeds Boszhard er doorheen, en dat had ik bij Baron Cohen een stuk minder. Beide hebben goede komedie timing.

Madame Thénardier: Helena Bonham Carter - Marjolein Algera
Ik had een beetje een ‘jammer’gevoel bij Bonham Carter. Zeker omdat ik haar eigenlijk zo leuk vind. Algera was ik al weer vergeten. Ik weet niet wat erger is.

Omdat niet elke acteur/trice een even prettig stemgeluid heeft, trek ik 1* van het punt af.
Dus 4* voor deze mooie verfilming van Les Mis.

Ik moest ook lachen toen ik de post zag van een forumlid op Musicalworld met deze inhoud:

Rene van Kooten heeft hem samen met Musicalworld gezien. Zijn mening erover:
pi_122332819
Bedankt voor je review Phoenixbirdy.

Komt vrij overeen met mijn ervaring over de film die ik vorige week bekeek.
pi_122749693
Graag gedaan. ;)

Nog een 1 1/2 maand ongeveer. Dan gaan we naar Aspects.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:58:24 #157
71919 wonderer
pi_123224207
*gaat volgende maand vampiertjes kijken in Berlijn*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:52:16 #158
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123226740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:58 schreef wonderer het volgende:
*gaat volgende maand vampiertjes kijken in Berlijn*
*O* Doe Magda de groeten!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:53:03 #159
71919 wonderer
pi_123226771
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 22:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

*O* Doe Magda de groeten!!
Welke? Goele?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:56:57 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123226929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 22:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke? Goele?
:Y O+
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:57:24 #161
71919 wonderer
pi_123226943
Is Elizabeth uit Ierland genoeg voor haar om te weten wie je bent? Anders is het ook zo lullig :')
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:05:26 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123227212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 22:57 schreef wonderer het volgende:
Is Elizabeth uit Ierland genoeg voor haar om te weten wie je bent? Anders is het ook zo lullig :')
:D :N

Daens, daar kent ze me van. Verder hoef je natuurlijk geen groeten te doen, want ik ga natuurlijk niet mijn naam zeggen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:06:10 #163
71919 wonderer
pi_123227242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:D :N

Daens, daar kent ze me van. Verder hoef je natuurlijk geen groeten te doen.
Ik beloof niks, maar als ik 'r spreek, doe ik het wel hoor :Y
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:08:57 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123227360
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik beloof niks, maar als ik 'r spreek, doe ik het wel hoor :Y
Ik vind het eigenlijk veel belangrijker dat je erg van haar performance geniet, ze is goed!!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:11:50 #165
71919 wonderer
pi_123227497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk veel belangrijker dat je erg van haar performance geniet, ze is goed!!
I know, ik heb haar eerder gezien ;)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:16:36 #166
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123227693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

I know, ik heb haar eerder gezien ;)
Hoeveelste keer 'Tanzt' ze nu? 3e ofzo?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:19:00 #167
71919 wonderer
pi_123227788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat hou ik niet bij, sorry ;) Antwerpen en Stuttgart, geloof ik, maar pin me er niet op vast.
  maandag 25 februari 2013 @ 05:37:04 #168
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_123314166
Jammer. Ik zit (weer) in Sydney, maar dit keer geen grote musicals in de stad. Daarom maar een keer voor een toneelstuk gekozen: Driving Miss Daisy, met Angela Lansbury en James Earl Jones. Ik ben benieuwd. 12 maart is het zover. :)
pi_123317436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

2e keer ;). Eerst Antwerpen, nu Berlijn. En ze is zeker goed!! (Vind het elke keer leuk haar weer even te zien als ik in Berlijn ben)
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_123496566
Iemand ervaring met het Delamar theater? Ik heb tickets op rij 10, redelijk in het midden van de Wim Sonneveld-zaal. Is dit nog goed zicht of is rij 3-4 - aan de zijkant beter als ik dan toch voor 1e rang kies?
Love is in the air!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:10:40 #171
71919 wonderer
pi_123496864
Zeker voor een show die je nog niet gezien hebt, zou ik voor het overzicht gaan en wat verder weg in het midden gaan zitten. Ik ben maar een keer in het Delamar geweest en toen zat ik op rij drie, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat rij 10 ontzettend ver weg en slecht zicht heeft.
pi_123496931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:10 schreef wonderer het volgende:
Zeker voor een show die je nog niet gezien hebt, zou ik voor het overzicht gaan en wat verder weg in het midden gaan zitten. Ik ben maar een keer in het Delamar geweest en toen zat ik op rij drie, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat rij 10 ontzettend ver weg en slecht zicht heeft.
idd! nog steeds 1e rangs zelfs. Ga eens kijken. ^O^
Delamar verder mooi? Ben er nog niet geweest
Love is in the air!
pi_123497076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

idd! nog steeds 1e rangs zelfs. Ga eens kijken. ^O^
Delamar verder mooi? Ben er nog niet geweest
Ik vind die 'eerste rang' benamingen soms best misleidend moet ik zeggen (al zal het op rij 10 wel goed zitten natuurlijk ) ). Circustheater heeft ongeveer de hele zaal als 1e rang, terwijl er imho nogal verschilt zit tussen rij 1 en rij 20.
pi_123497126
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik vind die 'eerste rang' benamingen soms best misleidend moet ik zeggen (al zal het op rij 10 wel goed zitten natuurlijk ) ). Circustheater heeft ongeveer de hele zaal als 1e rang, terwijl er imho nogal verschilt zit tussen rij 1 en rij 20.
Hmm.. dan hoop ik dat rij 10 - midden - mooi overzicht geeft. Op de plattegrond zitten er nog zoveel rijen achter :') http://delamar.nl/contentfiles/nieuwe_ws.jpg
Love is in the air!
pi_123497177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hmm.. dan hoop ik dat rij 10 - midden - mooi overzicht geeft. Op de plattegrond zitten er nog zoveel rijen achter :') http://delamar.nl/contentfiles/nieuwe_ws.jpg
Als je daar in het midden zit lijkt me dat het wel goed zit met dat overzicht hebben ja :Y
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:19:50 #176
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_123497192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:01 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met het Delamar theater? Ik heb tickets op rij 10, redelijk in het midden van de Wim Sonneveld-zaal. Is dit nog goed zicht of is rij 3-4 - aan de zijkant beter als ik dan toch voor 1e rang kies?
Rij 10 is uitstekend.
Prima theater met mooie foyers en vooraf of in de pauze moet je eens rond gaan lopen en de kunstwerken aan de muur goed bekijken...
pi_123499029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Rij 10 is uitstekend.
^O^

Nu nog kiezen tussen
Soldaat van Oranje
Hij Gelooft in Mij
Love is in the air!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:04:30 #178
71919 wonderer
pi_123499104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Rij 10 is uitstekend.
Prima theater met mooie foyers en vooraf of in de pauze moet je eens rond gaan lopen en de kunstwerken aan de muur goed bekijken...
Locatie van de kassa's vond ik heel vreemd. En de doorloopfoyers ook.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:14:05 #179
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_123499521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Landgeld het volgende:

[..]

^O^

Nu nog kiezen tussen
Soldaat van Oranje
Hij Gelooft in Mij
In dat geval zou ik niet voor het De La Mar gaan... ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:14:59 #180
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_123499556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Locatie van de kassa's vond ik heel vreemd. En de doorloopfoyers ook.
Laten we zeggen, anders...
Maar dat vond ik juist wel grappig. Ben nog in het oude De La Mar geweest en dat was een stuk klassieker qua inrichting en kassa's...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:33:27 #181
71919 wonderer
pi_123500255
Als er een rij van meer dan drie man voor de kassa staat, moet je buiten wachten :?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:34:21 #182
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_123500286
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:33 schreef wonderer het volgende:
Als er een rij van meer dan drie man voor de kassa staat, moet je buiten wachten :?
Wie staat er tegenwoordig dan ook nog voor de kassa? ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:46:53 #183
71919 wonderer
pi_123500832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wie staat er tegenwoordig dan ook nog voor de kassa? ;)
Ik. Kaartje ophalen, geloof ik, ik weet het niet meer. Vond het raar.

Overigens ertegenover kun je lekker pizza eten.
pi_123563530
Dat ik dit topic over het hoofd heb gezien! Groot fan van de Wicked serie!
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  zondag 3 maart 2013 @ 15:00:09 #185
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_123573534
Vandaag gaat Sister Act in première ^O^ over acht weken gaan wij >:)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:29:48 #186
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_123650301
Kent iemand hier de musical The Addams Family? Het blijkt dat die over een paar dagen hier gaat spelen, en ik vroeg me af of het de moeite waard is er heen te gaan...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:03:51 #187
71919 wonderer
pi_123652886
Je kunt het allicht proberen. Ik zou wel gaan, maar ik vind The Addams Family sowieso leuk.

Ik heb net kaartjes voor de laatste Tanz in Berlijn besteld. Wat een horrorscenario... maar goed, ik heb zo <3
pi_123653052
De muziek van de Adams Family klinkt leuk, moet ik zeggen, verder weet ik er niets vanaf.

Ik heb ze ook besteld wonderer... wat een ramp, maar goed, we zijn erbij (leuk, een beperking op 2 per persoon terwijl je met 6 man gaat... en er dan pas later achterkomen dat je er best 6 per telefoontje kan bestellen, als je maar verschillende creditcards hebt. Dat had ons een hoop gedoe kunnen schelen...)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:03:35 #189
71919 wonderer
pi_123663197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:10 schreef Lein80 het volgende:
De muziek van de Adams Family klinkt leuk, moet ik zeggen, verder weet ik er niets vanaf.

Ik heb ze ook besteld wonderer... wat een ramp, maar goed, we zijn erbij (leuk, een beperking op 2 per persoon terwijl je met 6 man gaat... en er dan pas later achterkomen dat je er best 6 per telefoontje kan bestellen, als je maar verschillende creditcards hebt. Dat had ons een hoop gedoe kunnen schelen...)
Yeah, echt bagger ;(

Niet dat ik veel anders verwacht had van SE ... :')
pi_123663343
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yeah, echt bagger ;(

Niet dat ik veel anders verwacht had van SE ... :')
Nou ja... dit keer wil ik Stage niet per se de schuld geven, maar degenen die het bij de vorige dernière in Stuttgart leuk vonden meer kaarten op te kopen en die voor zo'n 1000 euro per stuk te verkopen. Ik kan me voorstellen dat ze dan iets willen doen om dat te voorkomen.
Je zou alleen wel denken dat ze de beroerde bereikbaarheid inmiddels eens aan zouden pakken. Is niet de eerste keer dat het tijden duurt voor je überhaupt iemand aan de lijn krijgt.
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:47:52 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123711486
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 05:27 schreef Johan1994 het volgende:
Dat ik dit topic over het hoofd heb gezien! Groot fan van de Wicked serie!
Serie?
pi_123718520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Serie?
Boeken, musical, de toekomstige 'film'
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:19:56 #193
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_123747905
Voor hen die Wicked goed kennen (zoals ik dus): het verhaal van Oz the Great and Powerful (de film dus) sluit hier absoluut niet op aan. Hou daar rekening mee als je die film gaat kijken...
  zondag 17 maart 2013 @ 12:30:23 #194
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124158621
Nou, ben vandaag naar The Addams Family geweest, en ik kan zeggen dat het echt een aanrader is. Humor, leuke nummers, mooie decors en kostuums, grappig verhaal, geschikt voor jong en oud. Een aantal nummers uit de Broadway-versie zijn vervangen, maar daar heb ik tijdens de voorstelling eigenlijk niet echt op gelet. Het was een succes wat mij betreft. (Joop of Albert? Doen!)
  zondag 17 maart 2013 @ 12:58:05 #195
71919 wonderer
pi_124159255
Klinkt tof :)
  zondag 17 maart 2013 @ 13:00:27 #196
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124159314
Net eventjes de website bezocht naar aanleiding van je post Twoflower. Ziet er goed uit. Interessant. Ga ik in de gaten houden.
  zondag 17 maart 2013 @ 13:00:29 #197
300082 roos85
JUICHEN!
pi_124159315
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de musical Mathilda..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 17 maart 2013 @ 13:13:33 #198
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124159739
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:00 schreef roos85 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de musical Mathilda..
Die kan ik je alleen maar aanraden. In september heb ik 'm in Londen gezien, en sindsdien draai ik de CD minstens een keer per week.
  zondag 17 maart 2013 @ 14:49:26 #199
399172 BarbaraVleesaap
No meat no glory
pi_124163121
Klopt het dat het bij de musicals van nu meer gaat om de decors en special effects en dat de muzikaliteit van de spelers van ondergeschikt belang is?

Dat idee krijg ik namelijk :)
  zondag 17 maart 2013 @ 15:23:35 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124164824
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:49 schreef BarbaraVleesaap het volgende:
Klopt het
Nee
  zondag 17 maart 2013 @ 21:32:49 #201
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124182004
quote:
Klopt het dat het bij de musicals van nu meer gaat om de decors en special effects en dat de muzikaliteit van de spelers van ondergeschikt belang is?

Misschien voor sommige mensen, maar voor mij absoluut niet.
pi_124218397
quote:

Dat zie je dan toch echt verkeerd.

Ik heb afgelopen zondag genoten van Hij gelooft in mij met Hadewych en de rest. Prachtige musical met een goede cast. Jammer dat er geen cd is!
pi_124278337
quote:

Gedeeltelijk wel. Goed lezen waar het verhaal over gaat, wie er in de cast zitten en filmpjes/promo materiaal kijken. Dan weet je welke je 'moet' kiezen.

En anders aan Elizabeth vragen. Die heeft er verstand van.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:28:12 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124394750
Een musicaltopic O+

Ik ben geen grote kenner, maar wel een paar musicals bezocht in t verleden (Aida, Lion King, Drie Musketiers, JCS, Mary Poppins). Afgelopen maand voor t eerst zelf opgetreden in een amateurproductie van Les Misérables. Nu is die combinatie, Les Mis en amateur, natuurlijk een recipe for disaster ;) maar het was zó leuk!

We deden een bewerkte versie, met leerlingen en docenten. Heel schooljaar geoefend, en t was één groot feest de optredens! Het zag er prachtig uit, en er zitten zulke getalenteerde leerlingen bij O+ Trotse Juf was ik!

Zelf mocht ik Madame Thenardier spelen, hele leuke reacties gehad van iedereen, kon me er helemaal in uitleven.

Dus, nu ben ik hooked, en hoop ik volgend jaar weer mee te doen, kijk ik ineens vrijwillig musicalclipjes, etc. etc. Dus ik ga hier ook maar meelezen!
Kwak
pi_124528391
Leuk om te horen dat het je zo ligt.

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg. Toen ik de versie met Freek zag, zat ik dus steeds samen met mijn moeder zachtjes mee te zingen. Tot ergernis van de spelers. :P Nee hoor, we zongen heel zachtjes.

Zondag heb ik Aspects gezien. Aanrader voor de fans van serieuze musicals kan ik je vertellen.

Onze cast was net iets anders omdat we Freek hadden ipv Rene. En Mieke ipv Maaike. Maar dat beviel goed. Bij de eerste scene zag ik meteen Freek al staan (had geen castbord gezocht). Ik vind dat Freek goed in de rol past. Omdat hij, wat ik al eerder elders las, jonger is, lijkt het in de 1e akte beter te kloppen. Muzikaal gezien mis je niets met Freek. Maar dat wisten wij al. Die laatste noot!
Lone had ik tot dan toe alleen in Zorro gezien. Daar vond ik haar al super. Nu kon ik vooral een heel andere kant van haar horen. En die was zo mooi. O+ Ernst Daniël had ik al met zijn 3 Baritons gehoord. Natuurlijk ook een hele goede zanger. Hetzelfde geldt voor Michelle, die ik al had gezien in Next to Normal. Mieke vond ik erg sterk in Hand Me the Wine and the Dice. (Stanley, ^O^ voor de choreo.) Wordt saai he? Al die veren.

Dan ook nog wat veren voor de ass van Mathijs. ;) Daar zou ik alleen al mijn kaartje voor betaald hebben. Ik vond het ensemble zo fijn dynamisch in deze musical. Ze hebben gelijk allemaal een dubbelrol als roadie. Dat is me heel goed bevallen. Een ander van ons moest er erg aan wennen, maar ik had dat helemaal niet.

Andere reacties: onze buurvrouw in de zaal zat te huilen en een jonger meisje achter ons vond Saturday Night Fever veel leuker.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:16:15 #206
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124528450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Leuk om te horen dat het je zo ligt.

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg. Toen ik de versie met Freek zag, zat ik dus steeds samen met mijn moeder zachtjes mee te zingen. Tot ergernis van de spelers. :P Nee hoor, we zongen heel zachtjes.

Zondag heb ik Aspects gezien. Aanrader voor de fans van serieuze musicals kan ik je vertellen.

Onze cast was net iets anders omdat we Freek hadden ipv Rene. En Mieke ipv Maaike. Maar dat beviel goed. Bij de eerste scene zag ik meteen Freek al staan (had geen castbord gezocht). Ik vind dat Freek goed in de rol past. Omdat hij, wat ik al eerder elders las, jonger is, lijkt het in de 1e akte beter te kloppen. Muzikaal gezien mis je niets met Freek. Maar dat wisten wij al. Die laatste noot!
Lone had ik tot dan toe alleen in Zorro gezien. Daar vond ik haar al super. Nu kon ik vooral een heel andere kant van haar horen. En die was zo mooi. O+ Ernst Daniël had ik al met zijn 3 Baritons gehoord. Natuurlijk ook een hele goede zanger. Hetzelfde geldt voor Michelle, die ik al had gezien in Next to Normal. Mieke vond ik erg sterk in Hand Me the Wine and the Dice. (Stanley, ^O^ voor de choreo.) Wordt saai he? Al die veren.

Dan ook nog wat veren voor de ass van Mathijs. ;) Daar zou ik alleen al mijn kaartje voor betaald hebben. Ik vond het ensemble zo fijn dynamisch in deze musical. Ze hebben gelijk allemaal een dubbelrol als roadie. Dat is me heel goed bevallen. Een ander van ons moest er erg aan wennen, maar ik had dat helemaal niet.

Andere reacties: onze buurvrouw in de zaal zat te huilen en een jonger meisje achter ons vond Saturday Night Fever veel leuker.
Ik word steeds benieuwder. 11 april ga ik 'm zien in Amersfoort. Eerst 6 april nog Sister Act. :)
pi_124528589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik word steeds benieuwder. 11 april ga ik 'm zien in Amersfoort. Eerst 6 april nog Sister Act. :)
Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Sister Act staat ook nog op ons lijstje. Maar ik verwacht dat we gaan wachten op een actie.
  zondag 31 maart 2013 @ 14:10:44 #208
71919 wonderer
pi_124717165
Ivan staat echt in mijn top3 van Krolocks :Y Plus het is een schatje. En Michael Heller is een puike Alfred.

Kortom, leuk avond gehad gisteren :Y
  zondag 31 maart 2013 @ 18:57:09 #209
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124727291
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef Clauw het volgende:

Ik heb afgelopen zondag genoten van Hij gelooft in mij met Hadewych en de rest. Prachtige musical met een goede cast. Jammer dat er geen cd is!
Oh echt? Ik vond hem waardeloos. Het verhaaltje komt overduidelijk uit de pen van Raggel, aangezien het bijna te mooi is om waar te zijn. De trucjes heb je na 2x ook wel gezien (Plop, weer een spuitend blikje Heineken) en zelfs de komische noten, papa en mama Raggel, zijn na tien minuten al niet leuk meer. Over tien minuten gesproken... de musical vertelt eigenlijk het hele verhaal in tien minuten, en verder suddert het dan een beetje gezapig naar het einde. Een ensemble had eigenlijk niet eens gehoeven, want die komen gewoon niet verder dan wat Oehtje en Aahtjes. Nee, niks an.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 31-03-2013 19:23:49 ]
pi_124733064
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vond hem waardeloos. Het verhaaltje komt overduidelijk uit de pen van Raggel, aangezien het bijna te mooi is om waar te zijn. De trucjes heb je na 2x ook wel gezien (Plop, weer een spuitend blikje Heineken) en zelfs de komische noten, papa en mama Raggel, zijn na tien minuten al niet leuk meer. Over tien minuten gesproken... de musical vertelt eigenlijk het hele verhaal in tien minuten, en verder suddert het dan een beetje gezapig naar het einde. Een ensemble had eigenlijk niet eens gehoeven, want die komen gewoon niet verder dan wat Oehtje en Aahtjes. Nee, niks an.
Ja echt! Smaken verschillen :)
  zondag 31 maart 2013 @ 22:08:56 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124735623
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:20 schreef Clauw het volgende:

[..]

Ja echt! Smaken verschillen :)
Gelukkig maar, hè? ;) Er zullen er vast een hoop bijzitten die we beiden mooi vinden.
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:06:31 #212
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124961497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Sister Act was een feestje! Echt een leuke show. Ik ga 'm zeker nog wel een (paar) keer bekijken. ^O^
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:16:31 #213
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124961936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg.
TiKiKo?? :o
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:41:38 #214
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_124966472
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:06 schreef Twoflower het volgende:

Sister Act was een feestje! Echt een leuke show. Ik ga 'm zeker nog wel een (paar) keer bekijken. ^O^
Wij morgen over drie weken :)
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:44:01 #215
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124966612
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:41 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wij morgen over drie weken :)
Ben benieuwd of je Carolina Dijkhuizen hebt, of Nurlaila Karim. (Ik las net vandaag dat Nurlaila de alternate van Carolina is vanaf vandaag.)
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:48:05 #216
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_124966825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:44 schreef Twoflower het volgende:

Ben benieuwd of je Carolina Dijkhuizen hebt, of Nurlaila Karim. (Ik las net vandaag dat Nurlaila de alternate van Carolina is vanaf vandaag.)
Eigenlijk wel jammer dat je de hoofdrolspeelster dan niet kan bewonderen.
  zondag 7 april 2013 @ 00:12:30 #217
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124973917
Ik ga er ook heen met mijn moeder als de operatie erop zit.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124974453
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:12 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga er ook heen met mijn moeder als de operatie erop zit.
Ja, tijdens is ook zo wat hè ;(
  zondag 7 april 2013 @ 00:34:47 #219
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124974766
Ja en als ze hersteld is, is ook fijn :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 7 april 2013 @ 04:18:17 #220
71919 wonderer
pi_124978838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:44 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ugh. Meestal ben ik wel van de understudies maar hier zou ik dus echt op letten... Karim kan ik echt niet hebben.
  maandag 8 april 2013 @ 10:18:23 #221
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_125021956
Goh, je kon er op wachten. Na 'The Book of Mormon' zijn ze nu bezig met een (satirische) musical over Scientology. http://www.nu.nl/cultuur-(...)ntology-in-maak.html
pi_125030321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

TiKiKo?? :o
Ik dacht dat niemand zin zou hebben om dat te googelen. :P Ja, met TiKiKo, ja. Ik heb er ergens nog een videoband van.
  maandag 8 april 2013 @ 14:55:18 #223
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125031032
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ik dacht dat niemand zin zou hebben om dat te googelen. :P Ja, met TiKiKo, ja. Ik heb er ergens nog een videoband van.
Heb ik niet hoeven googlen. Ik ken het koor erg goed.
pi_125031146
O, waarvan?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:36:37 #225
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_125116344
Apart hoor. Halverwege 2012 kwam het nieuws naar buiten dat in seizoen 2013/2014 Rene van Kooten de hoofdrol zou krijgen in The Phantom of the Opera. Daarna bleef het stil. En nu weten we sinds afgelopen week dat hij juist een rol gaat spelen in Jersey Boys. Dus Phantom gaat niet door?
  woensdag 10 april 2013 @ 17:09:03 #226
71919 wonderer
pi_125117711
quote:
5s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:36 schreef Twoflower het volgende:
Apart hoor. Halverwege 2012 kwam het nieuws naar buiten dat in seizoen 2013/2014 Rene van Kooten de hoofdrol zou krijgen in The Phantom of the Opera. Daarna bleef het stil. En nu weten we sinds afgelopen week dat hij juist een rol gaat spelen in Jersey Boys. Dus Phantom gaat niet door?
Ik hoop het eigenlijk... Liever geen phantom dan met Rene (ik vind hem hartstikke leuk hoor maar niet in serieuze rollen).
  woensdag 10 april 2013 @ 17:45:56 #227
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_125119153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik hoop het eigenlijk... Liever geen phantom dan met Rene (ik vind hem hartstikke leuk hoor maar niet in serieuze rollen).
Tja, ik vind het nog steeds leuk als mensen me (positief) weten te verrassen, zoals bijvoorbeeld indertijd Angela Schijf in 42nd Street. Wie weet had Rene het ook wel heel goed gedaan als Spook.
  woensdag 10 april 2013 @ 18:25:12 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')