quote:
Leuke onbedoelde woordspeling Superlmposed.Het is iets waar je als sporter vier jaar lang naar uit kijkt. Je traint keihard. Meer dan dat, je zet alles opzij om dat ene doel te bereiken: een medaille. Of in ieder geval zo dicht mogelijk in de buurt te komen van een plak, welke kleur dan ook.
Vandaag gaan ze officieel van start: de Olympische Zomerspelen. Tienduizend sporters zijn naar Londen afgereisd om daar die ene ultieme prestatie van hun leven te leveren. Maanden, zo niet jaren leefden zij afgezonderd van familie en vrienden en zonder enig sociaal leven toe naar de dag waarop het allemaal moet gebeuren. Alles moest wijken en nu moet alles kloppen.
De deelnemers aan de Spelen logeren met z’n allen gezellig in het Olympisch dorp, in het Engels ook wel The Village genoemd. Streng beveiligd en alleen toegankelijk voor sporters, coaches en officials. Dat klinkt heel knus, maar het blijkt tot mijn grote schrik meer weg te hebben van een realitysoap of intrigerende seksfilm. Er liggen 150.000 condooms op de sporters te wachten, klaar voor gebruik. Het dorp staat namelijk bekend als één grote orgie.
Professionele sporters staan onder hoogspanning, zo las ik in diverse achtergrondartikelen over het fenomeen dat de Olympiërs massaal met elkaar het bed in duiken nadat de prestatie is geleverd. Die spanning moet eruit. En aangezien iedereen in dat dorp jong, mooi en fit is, is het volgens insiders logisch dat ze elkaar dan maar bespringen.
Immers, de Olympische Spelen maak je niet vaak in je leven mee, dus daar wil je koste wat kost herinneringen aan over houden. Is het niet aan die topprestatie die je een Olympische medaille opleverde, dan maar aan die ene onvergetelijke onenightstand met een lotgenoot die zijn of haar broek ook niet meer aan kon houden. Of met een celeb, die toevallig op bezoek was om het feestje mee te vieren.
Een oud-sporter, die zelf de Spelen heeft meegemaakt, gokt dat zo’n 70-75% van de sporters zijn partner ontrouw is. Kijk, ik snap wel dat je seks wil als je al heel lang droog staat. Dat er tussen die 9.999 andere sporters minstens één persoon zit waar je je tot aangetrokken voelt. Dat je, als het eenmaal eindelijk weer mag, van geilheid uit elkaar barst en dat echt even kwijt moet. Maar, daar ben ik weer met mijn stellige overtuiging: niet als je getrouwd bent of een vaste relatie hebt. Dan bewaar je dat nog maar even lekker voor thuis. Die 2-3 weken kunnen er dan ook nog wel bij.
Het zijn altijd de profvoetballers die de reputatie van schuinsmarcheerders hebben. Maar vergis je niet, blijkbaar schuilen er binnenin die ene schattige schoonspringster, die enorme judoka, die mooie lange volleybalster en die onschuldige hardloopster eigenlijk enorme vamps, die schreeuwen om losgelaten te worden. En de uit het dorp geweerde vrouwen en vriendinnen kunnen daar helemaal niets aan veranderen. Die zitten, nietsvermoedend of gewoon dat feit negerend, trouw op de tribune om hun geliefde keihard aan te moedigen
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !