quote:
Op zaterdag 14 juli 2012 14:10 schreef Pagan het volgende:In Nederland wordt idd veel getapt, alleen dat gebeurt na toestemming van een rechter-commissaris en gericht.
Hier gaat het om 100% controle door een beursgenoteerd bedrijf. Als je ziet dat een overheidsapparaat als
Echelon al misbruikt is om Airbus een order door de neus te boren, hoe vertrouwd is het dan wat FB doet
Nou ja, dat weet je nergens, je flikkert hier je hebben en houwen ook op een publiek forum hé, ik denk als je even een dagje je posts naloopt je vervolgens ook zo naar je voordeur wandelt

Persoonlijk maak ik me meer druk over allerlei bedrijven die links en rechts zo lek als een mandje zijn en gehackt worden. Het is wachten tot er een grote overheidsinstantie aan de beurt is, of een bank ofzo. En dan wordt identiteitsdiefstal heel gemakkelijk. Dat vind ik boeiender dan dat Facebook leest wat ik met mijn vriendin of vrienden bespreek.
overigens is dat hele facebook gezeik ook een beetje uit de bocht geschoten, natuurlijk moet je nauwlettende privacy in de gaten houden, maar het moet allemaal maar gratis zijn, want ik denk serieus als facebook ineens 5 euro per maand vraagt dat je rellen en protestmarsen gaat krijgen

Maar dat het miljoenen kost om zo'n bedrijf draaiende te houden dat vergeet iedereen even. Want stel je voor dat op basis van wat jij 'liked' een gerichte advertentie aan de zijkant verschijnt

Het is hier toch niet anders, als ik 3x autobanden roep, dan zie ik een halfjaar lang Profile en Kwikfit in Google ads hier op het forum

En ja, beursgenoteerd bedrijf, das ook zulke boohoo, die Mark Zuckerberg heeft zichzelf nooit astronomische salarissen toebedeeld, en zeker al niet ten koste van arme mensen die geen keuze hadden daar wel/niet aan mee te werken. Nu gaat z'n bedrijf naar de beurs, en is hij in één klap miljardair, nou big deal

hij heeft zelf dat bedrijf opgebouwd, anderen vinden het dusdanig interessant dat ze er dikke knaken voor neertellen om een aandeeltje te hebben. Die mensen kopen overigens ook geheel vrijwillig die aandelen.
Er zijn wel ergere dingen