abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2013 @ 23:03:12 #76
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122194005
Nu nog het kaf van de koren scheiden...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_122194630
Ik ga hem gewoon kopen maar ik denk dat ik dat ding echt kwijt ga raken zo klein is het haha..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:43:36 #78
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_122217534
Ik koop hem voor de XBMC functie denk ik, maar verder alleen als casual-game machine :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:24:33 #79
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122219563
Dat Operation Giant ziet er niet uit, maar goed, ik koop die OUYA ook niet voor dat soort games, maar meer voor de 'vergeten' genre's die nu een terugkeer maken, zoals top-down racers en side-scrolling platformers enzo...

Ben zeer benieuwd in ieder geval.
pi_122228016
Ik game nagenoeg nooit. Heb wel eens America's Army gedaan met een vriend op 2e pc, en dan op online server. Dat was wel lachen. Een dergelijk spel (met dual play) is wel iets wat ik graag zou willen, maar ik denk dat de hardware dat niet aan gaat kunnen.
Nog een leuke racegame en het is me wel best. Hoop vooral dat XBMC goed gaat worden; dus vloeind en stotterloos in principe alles afspelen.

Controller ziet er best nice uit:
pi_122459508
Voor de mensen die 'm nog niet besteld hebben; bestel 'm vandaag nog zodat je (waarschijnlijk) in April nog krijgt.
Later bestellen = onduidelijke leverdatum.

EDIT:
quote:
Heads up: we are nearly out of OUYA consoles for delivery in April 2013, and about to announce more available at a later date. If you want to get an OUYA in April, you should buy it on or before Monday, February 4 at www.ouya.tv/buyouya
Bron: Ouya Facebook

[ Bericht 31% gewijzigd door Iemand91 op 04-02-2013 14:58:56 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 14:53:11 #82
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122464375
quote:
Thank you for your pre-order.
O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 4 februari 2013 @ 16:27:23 #83
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122468093
Developers zijn er wel enthousiast over als ik dit zo lees: http://www.engadget.com/2013/02/01/ouya-developers-sound-off/
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 4 februari 2013 @ 16:31:36 #84
385644 leoon.
PSV eindhoven
pi_122468293
Ik zou hem denk ik al alleen voor de XBMC functie kopen. Lekker films streamen naar me tv.
Is nog makkelijker dan via me PS3 en eerst downloaden natuurlijk :)
Dit omdat ik Apple haat, maar wel ligt jaloezie heb richting de gejailbreakte apple tv's.
  maandag 4 februari 2013 @ 16:33:09 #85
12888 Skull-splitter
pi_122468371
Welke aansluitingen gaat het apparaat allemaal hebben?
pi_122468667
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd hoe XBMC gaat uitpakken op dit ding.

Lees er namelijk niets over. (Slingert Google aan).
Aangezien m'n Raspberry vrijwel alles afspeelt wat ik heb behalve DTS-audio (wat ook te fixen is d.m.v. overclocken) en deze het aardig doet, hoop ik toch wel dat de speciale XBMC-devolopers die zich op de Ouya richten goed werk gaan verrichten.
Bijvoorbeeld vloeiend in menu en probleemloos 1080P DTS-files. En ook het makkelijk kunnen weergeven van andere XBMC-skins en add-ons.

* Iemand91 slingert XBMC op Tegra 3 telefoon nog maar weer eens aan...

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Welke aansluitingen gaat het apparaat allemaal hebben?
USB, HDMI, stroom, Ethernet, Bluetooth, Wifi. Had je uiteraard ook bijvoorbeeld hier te vinden.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:51:33 #87
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122471462
Xbox en Playstation hebben vaak grote opslag voor gaming.
Gaat dat bij de Ouya cloudgaming worden of moet je via een USB een externe hardeschijf aankoppelen?
Je kunt er geloof ik geen (micro)SD in mikken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_122472433
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:51 schreef shiznuts het volgende:
Xbox en Playstation hebben vaak grote opslag voor gaming.
Gaat dat bij de Ouya cloudgaming worden of moet je via een USB een externe hardeschijf aankoppelen?
Je kunt er geloof ik geen (micro)SD in mikken.
Ik heb nog nergens iets over cloud gehoord i.c.m. Ouya dus ik denk niet dat het gaat worden. (Ook heb ik mijn twijfels over hoe dat lekker (soepel/lagvrij) gaat werken.

Nou is is enkele honderden gigabytes aan ruimte ook toaal niet nodig maar 4GB vind ik ook veel te weinig, dat is heel snel vol. (GTA Vice City is al 1.4GB). Tenzij ze interne opslag nog gaan vergroten/sd-slot gaan toevoegen ben ik bang dat het óf een USB-oplossing moet worden (verdient geen schoonheidsprijs en geeft meerprijs) of dat we genoeg moeten nemen met heel erg weinig games geïnstalleerd (wat hen wel eens heel duur kan komen te staan).

quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb heel die wiki wel tien keer doorgespit maar lees zo weinig specificaties over het geluid. Ik heb geen reciever met HDMI helaas dus zou er liever gewoon een digitale aansluiting op willen... Optisch of coax.
Beeld en geluid zijn tot nu toe (helaas) gelimiteerd tot HDMI. Je zult deze dus rechtstreeks aan je tv moeten aansluiten als je receiver geen HDMI heeft, wat overigens niet zo'n enorm probleem is voor de games, want ik denk niet dat ze die gaan uitbrengen met surround sound.
XBMC met surround kan dan natuurlijk wel een probleem worden.

Misschien valt het (ooit) te fixen met een USB->optisch/coax adapter?...

* Iemand91 heeft helaas geen surround sound ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 04-02-2013 18:29:30 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 18:20:17 #89
12888 Skull-splitter
pi_122472519
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd hoe XBMC gaat uitpakken op dit ding.

Lees er namelijk niets over. (Slingert Google aan).
Aangezien m'n Raspberry vrijwel alles afspeelt wat ik heb behalve DTS-audio (wat ook te fixen is d.m.v. overclocken) en deze het aardig doet, hoop ik toch wel dat de speciale XBMC-devolopers die zich op de Ouya richten goed werk gaan verrichten.
Bijvoorbeeld vloeiend in menu en probleemloos 1080P DTS-files. En ook het makkelijk kunnen weergeven van andere XBMC-skins en add-ons.

* Iemand91 slingert XBMC op Tegra 3 telefoon nog maar weer eens aan...

[..]

USB, HDMI, stroom, Ethernet, Bluetooth, Wifi. Had je uiteraard ook bijvoorbeeld hier te vinden.
Ik heb heel die wiki wel tien keer doorgespit maar lees zo weinig specificaties over het geluid. Ik heb geen reciever met HDMI helaas dus zou er liever gewoon een digitale aansluiting op willen... Optisch of coax.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:30:38 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122472934
Geen audio-out. Fysieke poorten: USB, HDMI, Ethernet.

quote:
Specifications:

Tegra3 quad-core processor
1GB RAM
8GB of internal flash storage
HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth LE 4.0
USB 2.0 (one)
Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
Android 4.0
ETHERNET
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:27:14 #91
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122497672
Controllers zijn retail wel duurder. (te duur?!)
Console heeft wel de nette prijs gehouden :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:23:45 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122499102
quote:
$174.98 .. including shipping for $25.00
Blij dat ik 'em gisteren dan nog besteld had. :D En i.p.v. June 2013:
quote:
Your order will be shipped to the address provided in April, 2013.
:P
pi_122499624
Mijnes komt in maart _O_
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:13:14 #94
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122500510
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:43 schreef Scorpie het volgende:
Mijnes komt in maart _O_
Backer _O_
pi_122500741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Backer _O_
_O_
pi_122501097
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:24 schreef Iemand91 het volgende:
Ik game nagenoeg nooit. Heb wel eens America's Army gedaan met een vriend op 2e pc, en dan op online server. Dat was wel lachen. Een dergelijk spel (met dual play) is wel iets wat ik graag zou willen, maar ik denk dat de hardware dat niet aan gaat kunnen.
Nog een leuke racegame en het is me wel best. Hoop vooral dat XBMC goed gaat worden; dus vloeind en stotterloos in principe alles afspelen.

Controller ziet er best nice uit:
[ afbeelding ]
bijna exacte kopie van de xbox 360 controller..
pi_122505762
quote:
Androidconsole Ouya in juni verkrijgbaar
HOOFDDORP - De hackbare Androidconsole Ouya zal vanaf juni te koop zijn via onder meer Amazon. Het apparaat kan ook aangeschaft worden via fysieke winkels.

Dit liet Ouya-oprichter Julie Uhrman weten tegenover the Wall Street Journal.

In hoeverre de Europese markt in de distributieplannen is opgenomen, is niet bekend. De Ouya komt overigens al eerder dan juni beschikbaar, onder meer voor wie het apparaat al tijdens de Kickstarter-periode voor een bepaald bedrag gesteund heeft.

Kickstarter is een crowdfundingwebsite waarbij geld opgehaald wordt aan de hand van een idee. Een deel van de projecten vindt uiteindelijk de weg naar de winkels.

Geïnteresseerden konden ook bij de Ouya een bepaald bedrag inleggen om bij een succesvolle crowdfunding zeker te zijn van een exemplaar. Zij krijgen hun spelcomputer in maart. De verkoopprijs ligt op 100 dollar voor de console, en 50 dollar voor een losse controller.
Hackbare :?
Daar zou ik iets anders onder verstaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122506645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:27 schreef RobertNL het volgende:
Controllers zijn retail wel duurder. (te duur?!)
Console heeft wel de nette prijs gehouden :D
Console wel ja, maar die controllers zijn wel wat duur geworden inderdaad. Moet je wel natuurlijk wel beseffen dat er ook een touchpad bij inzit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:23 schreef shiznuts het volgende:
Blij dat ik 'em gisteren dan nog besteld had. :D En i.p.v. June 2013:
Zeg dat wel, voor die prijs zou ik wel wat langer moeten nadenken.
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:43 schreef Scorpie het volgende:
Mijnes komt in maart _O_
Stond bij mij ook nog, maar de volgende dag stond al dat het bij nieuwe bestellingen april zou worden.
Bovendien wordt het op z'n minst 31 maart, dan worden ze geloof ik verzonden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Backer _O_
Nope, maar toch maart 8-) (eind maart dus -O- )

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:47 schreef Aether het volgende:
Hackbare :?
Daar zou ik iets anders onder verstaan.
Hoe bedoel je? Ding schijnt zo ongeveer volledig open en hackbaar te zijn, zit niet voor niets een ventilator op bij de dev-consoles.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:11:06 #99
12888 Skull-splitter
pi_122506759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef malzahar het volgende:

[..]

bijna exacte kopie van de xbox 360 controller..
Wat met iets betere sticks een ideale controller is.
pi_122567419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Dat sloeg nergens op wat ik zei, maar ik vind wel gewoon dat ik geen OUYA nodig heb om Android games te spelen op een tv scherm, PS3 gaming is zo veel beter.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:43:00 #101
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122567680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef InfernoBlast54 het volgende:

[..]

Dat sloeg nergens op wat ik zei, maar ik vind wel gewoon dat ik geen OUYA nodig heb om Android games te spelen op een tv scherm, PS3 gaming is zo veel beter.

Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.

Daarnaast koopt een groot deel van de mensen hem ook voor de XMBC support ;)!
pi_122567786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.

Daarnaast koopt een groot deel van de mensen hem ook voor de XMBC support ;)!
Ik zou niet weten wat XMBC is, maar een PS3 vergelijken met een Wii is iets anders dan een PS3 vergelijken met een OUYA, aangezien zowel PS3 als Ouya gewoon gamen is op een zelfde soort manier, alleen dan andere games, ander apparaat en een andere werking.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:13:09 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122569896
Het lijkt erop dat je maar wat blaat zonder je in te lezen over de mogelijkheden. De mogelijkheden waardoor een selecte groep mensen juist iets besluit aan te schaffen.

Ik wil bijvoorbeeld geen hoge instapsprijs neertellen voor een console. En ik wil wel weer eens meer games spelen om dat ik daar de laatste tijd niet meer aan toe was gekomen, maar wil ze, juist omdat ik geen hardcore gamer ben, niet meteen hoeven te huren of kopen. Een open platform met gratis games is dus perfect voor mij. Verder kijk ik eerder series en films dan dat ik game en XBMC-ondersteuning is een serieus pluspunt.

Ten tijden van de Supernintendo/Gameboy Color en Playstation 1 heb ik veel gegamed. Maar m'n PS2 die ik jaren geleden gekocht heb, heb ik misschien nog maar een handjevol keren gebruikt. En behoefte om een XBOX360 of PS3 te kopen heb ik al helemaal niet gehad. Ook omdat ik dan liever PC spellen speel (Colin McRae Dirt-serie bijvoorbeeld) op een in mijn huishouden bestaand krachtig systeem. De OUYA ligt precies in m'n straatje van wat ik nog zoek en kan ik wel wat mee. Dus niet voor iedereen is het concept onzin en geldverspilling.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:23:37 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122570644
.... en de OUYA biedt waarschijnlijk een heel ander soort games dan die nu op de PS3/360 uitkomen, in genre's die mij persoonlijk wat meer aantrekken dan de zoveelste FPS.

Een goede top-down racer als Reckless Racing 2, of wat leuke 2d platformers, zal ik met open armen verwelkomen. Komen natuurlijk ook soms uit op XBLA/PSN, maar het is maar de vraag of ik die next-gen versies zal kopen gezien de geruchten (always online eisen, geen 2de hands games, etc etc).

Daarnaast zijn Android games meestal ook wat goedkoper dan de doorsnee XBLA/PSN release.

Als een game als Super Meat Boy op XBLA 1200msp kost, en op Android uitkomt voor maar 5 euro ofzo, terwijl het hetzelfde speelt en eruit ziet, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Om over alle andere mogelijkheden (emulators, perfecte media-center die ALLES afspeelt en makkelijk te updaten is qua codecs, etc etc) nog maar te zwijgen.

Nee, een Ouya heeft wel degelijk een bestaansrecht. Of het dat ook waar kan maken of dat er straks alleen maar shovelware op verschijnt en het qua hardware al verouderd is zodra het op de markt komt, dan is nog even afwachten. Maar ik ben hoopvol.

Mijn favoriete games deze generatie waren voornamelijk 'arcade' games, dus Trials, Super Meat Boy, ilomilo, etc etc, dus vandaar mijn interesse.
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:06:23 #105
12888 Skull-splitter
pi_122583422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:13 schreef shiznuts het volgende:
Een open platform met gratis games is dus perfect voor mij.
Open is niet hetzelfde als gratis...

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk wel demo's te vinden zijn en veel games voor een habbekrats over de virtuele toonbank gaan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:39:18 #106
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122583857
Eh... dat is juist een van de grote werfslogans 'Every game on OUYA is free to try'. Veel games zullen beperkte levels hebben of dat als je je character of wapens wilt upgraden dat je daarvoor moet betalen, uiteraard, maar spelen kun je ze!

Ik heb de grootste moeite om bij first person shooters andere spelers bij te houden en ben meer van de oldschool emulators en remakes of soortgelijke spellen als die ik vroeger speelde. Gewoon no-bullshit WYSIWYG (what you see is what you game). Ik speel eerder een lame spel als Angry Birds met ads of doe eens een level uit een of andere racegame dan een druk schietspel waarvoor je vingervlugge skills moet hebben. Het gaat mij er niet om met een spel dagenlang entertained te zijn. Die tijd/zin in gamen heb ik gewoonweg niet. Gewoon voor de tussendoor casual gamer eens een spelletje proberen en kijken of het wat is. Perfect!

Verder is het vast makkelijker om de 'open' OUYA ge(soft)mod te krijgen dan een PS3 of XBOX zodat je toch ongelimiteerd alles gratis hebt. Maar goed, dat druist natuurlijk in tegen de filosofie achter deze console. :P
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:57:27 #107
12888 Skull-splitter
pi_122584012
Nogmaals: free to try staat niet gelijk aan gratis games.

Tuurlijk is het makkelijker te hacken enzo, maar het blijft een open console, meer niet.
Beetje een moderne variant op de MSX.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:10:07 #108
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122584118
Ja, dat zeggen ze dan ook:
quote:
Plus, every game is free — well, free-to-try.Developers can offer a free demo with a full-game upgrade, in-game items or powers, or ask release episodic games. We don’t want you to buy a game unless you love it.
Maar punt is, dat als ik thuis kom van werken en ik wel ff een kwartiertje een random game wil spelen ofzo, dan kunnen die games wel een beperking hebben, maar daar zit ik toch niet mee? Ik wil geen eindbaas verslaan of nummer 1 ranken. Ik wil ff een kwartiertje m'n gedachten verzetten. Wil ik er meer van zien, kan ik altijd de volle versie gaan halen. Of ik haal een van de vele Android games die wel gewoon gratis zijn. Maar bij de PS2 had ik drie spellen ofzo en gebruikte 'em nooit, dat zie ik bij de OUYA niet gebeuren. Ook vanwege de multimedia-compatibiliteit: 'VEVO, iheartradio, TuneIn, XBMC, Plex, Twitch.tv, and OnLive'.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:15:56 #109
12888 Skull-splitter
pi_122584164
Tof, want daarmee roep je wat we al maanden weten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:23:38 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_122584208
Eh. Ik wist niet dat het mijn taak was je van een nieuwtje te moeten voorzien? :P

Ik bracht alleen een oningelezen InfernoBlast54 up to speed.
pi_122594315
Ouya wil elk jaar een nieuwe console uitbrengen
Bron: Tweakers.net

Had ik wel verwacht. Volgend jaar Tegra 4? :P
pi_122594487
Dan wacht ik wel op de Tegra 4 versie :P
pi_122594548
Wil hem wel hebben, maarrrrr kun je hier bijvoorbeeld FIFA 13 voor android smartphones mee spelen? Of moeten het echt apart gemaakte games zijn?
pi_122600727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:04 schreef lkb9000 het volgende:
Dan wacht ik wel op de Tegra 4 versie :P
Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.

Plus je krijgt waarschijnlijk een mega-aanbod van 2e-hands Ouya's (iedereen wil weer de nieuwste versie) zodat je die nauwelijks kwijt kunt, en ook nog eens voor zeer lage prijzen; want waarom 2e-hands kopen als je voor $99 een nieuwe kunt kopen?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Apekoek het volgende:
Wil hem wel hebben, maarrrrr kun je hier bijvoorbeeld FIFA 13 voor android smartphones mee spelen? Of moeten het echt apart gemaakte games zijn?
99% kans dat alle Android apps/games hierop te installeren zijn (desnoods na hacken/root or whatever), alleen kijken hoe controller gaat werken. Je kunt nu ook controllers op Android tablets/telefoons aansluiten die dan touchscreen bediening als het ware overnemen.
pi_122600984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.

Plus je krijgt waarschijnlijk een mega-aanbod van 2e-hands Ouya's (iedereen wil weer de nieuwste versie) zodat je die nauwelijks kwijt kunt, en ook nog eens voor zeer lage prijzen; want waarom 2e-hands kopen als je voor $99 een nieuwe kunt kopen?
Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.
Ouya vind ik mede interessant omdat het Android-fragmentatie vermindert maar dat wordt hier door weer teniet gedaan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:10:24 #116
12888 Skull-splitter
pi_122609470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dus zegmaar zoals met élk platform?
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:12:28 #117
12888 Skull-splitter
pi_122609605
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:50 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.
Ouya vind ik mede interessant omdat het Android-fragmentatie vermindert maar dat wordt hier door weer teniet gedaan.
Modulaire componenten zaten vanaf aankondiging op kickstarter al in het vizier.

Daar nu over klagen toont alleen aan dat je het concept kickstarter én het concept ouya niet snapt.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:13:05 #118
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122609644
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dus zegmaar zoals met élk platform?
Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:15:32 #119
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122609784
BTW, kun je met een krachtige Android tablet niet al gewoon een 'Ouya' hebben...!? Dus controller erop aansluiten via de USB, video-out met de HDMI naar de TV, en alle emulatoren, roms en andere multi-media meuk erop om het de ideale entertainment-hub te maken...!?

Dan kan ik namelijk natuurlijk beter gewoon een toffe chinese tablet halen voor minder dan 200 euro, die nog jaren meegaat en alles afspeelt, ipv nu een OUYA...
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:24:14 #120
12888 Skull-splitter
pi_122610280
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...
Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.

Maar nogmaals: het is een modulaire console waar je voor een prikkie weer een jaar meekunt. Always would be, always will be.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:28:40 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122610499
Het voldoet verder prima ook, ik verwacht geen epische games als een Skyrim voor Android vanwege de fragmentatie. Emulators, simpelere games en XBMC zullen het altijd prima blijven doen op Ouya. Die werken ook nog op 2.3 telefoons bijvoorbeeld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:29:59 #122
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122610570
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.

Maar nogmaals: het is een modulaire console waar je voor een prikkie weer een jaar meekunt. Always would be, always will be.
Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.

Dan krijg je een beetje zo'n situatie als bij de Megadrive en de 32x en/of MegaCD.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:22:05 #123
12888 Skull-splitter
pi_122624067
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.

Dan krijg je een beetje zo'n situatie als bij de Megadrive en de 32x en/of MegaCD.
Onzin. PC developers, zegmaar mensen die vanuit modding op een PC het vak in rollen zullen denk ik het meeste bijdragen aan Ouya's succes. Geen platform is zo pluriform en in ontwikkeling als de PC, en de meeste AAA games (zegmaar die dingen die NIET naar de Ouya komen) presteren het om niet alleen met het laatste van het laatste te werken maar ook met hardware van 3 jaar oud. Tuurlijk lever je dan iets in, maar dat doe je met consoles die 6 jaar lang dezelfde hardware houden al per definitie. Om het jaar een nieuwe Ouya of voor een paar tientjes een nieuwe chip erin prikken elk jaar, big fucking deal.

quote:
19s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het voldoet verder prima ook, ik verwacht geen epische games als een Skyrim voor Android vanwege de fragmentatie. Emulators, simpelere games en XBMC zullen het altijd prima blijven doen op Ouya. Die werken ook nog op 2.3 telefoons bijvoorbeeld.
Geen OS behalve windows kent zoveel fragmentatie als Android, al die verschillende resoluties en samenstellingen om rekening mee te houden...

Waar het om gaat is dat het vooral relatief lichte games gaan zijn die niet al te duur in aanschaf zijn maar wel een hoge fun-factor hebben en idd emulator en golden oldies in een nieuw jasje.
pi_123596470
Ik zit te twijfelen om dit ding te kopen voor de emulators
Speelt toch fijner op een tv dan op telefoon of tablet
  maandag 4 maart 2013 @ 09:06:15 #125
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_123606529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef shiznuts het volgende:

Verder is het vast makkelijker om de 'open' OUYA ge(soft)mod te krijgen dan een PS3 of XBOX zodat je toch ongelimiteerd alles gratis hebt. Maar goed, dat druist natuurlijk in tegen de filosofie achter deze console. :P
Waarom ben je niet bereid om voor dingen te betalen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 4 maart 2013 @ 13:29:17 #126
12888 Skull-splitter
pi_123614558
Meest gehoorde argument: ik kán het ook gratis krijgen.

Die mensen wens ik ook niet veel succes moet ik zeggen.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:33:31 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123614737
Bij de Ouya ligt dat anders, omdat alles vast normaal geprijsd gaat zijn. Maar je hoeft 'em dus niet zoals een XBox of Playstation te modden om een beetje een collectie op te bouwen. Als ik 4x een spel van 69,95 koop zit ik alweer over de waarde van de hele console en heb ik maar vier spellen. :') Om ze een half jaar later uit een bak van 14,95 te graaien.

Maar goed, moet iedereen natuurlijk zelf weten, zoals gezegd, ik ben geen hardcore gamer en ben dus ook niet bereid om de waarde van m'n console te gaan ontstijgen in waarde aan spellen.
pi_123615465
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:33 schreef shiznuts het volgende:
Bij de Ouya ligt dat anders, omdat alles vast normaal geprijsd gaat zijn. Maar je hoeft 'em dus niet zoals een XBox of Playstation te modden om een beetje een collectie op te bouwen. Als ik 4x een spel van 69,95 koop zit ik alweer over de waarde van de hele console en heb ik maar vier spellen. :') Om ze een half jaar later uit een bak van 14,95 te graaien.

Maar goed, moet iedereen natuurlijk zelf weten, zoals gezegd, ik ben geen hardcore gamer en ben dus ook niet bereid om de waarde van m'n console te gaan ontstijgen in waarde aan spellen.
Idd.
Ik moet dit ding hebben :D
  maandag 4 maart 2013 @ 14:06:51 #129
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_123615991
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:33 schreef shiznuts het volgende:

Ik vind dit zooooooooo makkelijk , ik heb geen geld dus mag ik alles illegaal doen. ;(
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 4 maart 2013 @ 14:10:55 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_123616146
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:06 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik vind dit zooooooooo makkelijk , ik heb geen geld dus mag ik alles illegaal doen. ;(
en dan jankballen dat er steeds minder goede spellen komen, of je steeds omzichtiger je spellen moet installeren/verifieren.

GG
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_123616285
http://www.kickstarter.co(...)f-video-game-console
Als je hier $99 + $20 shipping doneert sturen ze 'm nog voordat ie de winkels bereikt? :o
  maandag 4 maart 2013 @ 14:17:15 #132
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123616371
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:06 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Had Dagobert Duck ook geen geld? Was Scrooge zo arm?
Ik heb wel geld, vind alleen veel dingen het geld niet waard. Da's wat anders.

Maar blijf vooral iTunes gebruiken, dure spellen kopen en wachten tot na maanden eens een tv-serie hier op de buis verschijnt. Moet jij lekker weten jonguh. Ik ben Shiz en sta boven alles inderdaad.
  maandag 4 maart 2013 @ 14:20:08 #133
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123616464
MrCrabs: je kunt een Kickstarter niet meer 'backen' na de deadline... die al verlopen is.
pi_123616494
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:20 schreef shiznuts het volgende:
MrCrabs: je kunt een Kickstarter niet meer 'backen' na de deadline... die al verlopen is.
Oh jammer, maar ik wacht wel wat langer op de Ouya dan..
Ik zocht eigenlijk een android boxje voor XBMC maar dit kan meer :)
pi_123785120
Ziet er zeer veelbelovend uit. Alleen al de vlotheid tussen videos openen, stoppen en gelijktijden menu erboven ziet er erg goed uit IMHO, zeker in vergelijking met de Raspberry.
Ben benieuwd, alleen nog zo lang wachten...

vrijdag 8 maart 2013 @ 12:33:57 #136
12888 Skull-splitter
pi_123785755
Ik denk dat ik hem tzt erbij neem.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:40:57 #137
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_123785975
nice dat het zo mooi loopt.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 10 maart 2013 @ 13:50:22 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123864183
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Ziet er zeer veelbelovend uit. Alleen al de vlotheid tussen videos openen, stoppen en gelijktijden menu erboven ziet er erg goed uit IMHO, zeker in vergelijking met de Raspberry.
Ben benieuwd, alleen nog zo lang wachten...

Ziet er echt goed uit, nog maar een maandje wachten :D!
  Donald Duck held zondag 10 maart 2013 @ 13:53:54 #139
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_123864313
Is er een mogelijkheid om de ouya aan te sluiten op een niet-hd televisie (zonder hdmi dus) ?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 10 maart 2013 @ 13:55:16 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123864374
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Is er een mogelijkheid om de ouya aan te sluiten op een niet-hd televisie (zonder hdmi dus) ?
Nee, alleen HMDI
  zondag 10 maart 2013 @ 14:22:15 #141
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_123865733
quote:
hdmi naar vga converter will do the job http://www.beslist.nl/products/accessoires/r/HDMI_-_VGA_omvormer/
pi_123867311
quote:
Er bestaan wel o.a. HDMI naar component/audio, maar de kwaliteit is niet zo fantastisch.
(Of wil je naar composiet?)

Donald Duck held zondag 10 maart 2013 @ 15:06:58 #143
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_123867992
Component heeft de TV ook al niet, het is echt nog zo'n oud beeldbuis-ding :P
Naast de antenne-ingang is er enkel scart. Kwaliteit zal ook wel drastisch dalen natuurlijk met een of meerdere omzetstukjes ertussen. Maar het interessantste van het apparaat vind ik de mogelijkheid om emulators te draaien van oude systemen, die spellen daarvan zijn toch al ontworpen voor lage resoluties.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_123870340
quote:
Vast wel.

Zoals gezegd heeft de Ouya alleen een HDMI uitgang, zelfs geen optisch uit. Er zijn goedkope HDMI -> VGA adapters (zoals deze) die blijken te werken. VGA is analoog en Scart ook.
Dus misschien zijn er ook wel werkende HDMI -> Scart adapters die werken, maar dat is vaak wel even rondkijken op internet óf ze wel werken. Anders kun je nog van VGA naar Scart gaan.

Krijg je inderdaad wel adapters en kwaliteitsverlies, maar als je überhaupt scart gebruikt én die emulators maakt dat ook niet veel uit.
Voegt juist charme toe hè; oude emulators spelen op een beeldbuis. :P
pi_123974137
Online multiplayer voor Ouya Android-console komt voor eind 2013
quote:
De CEO van Ouya, Julie Uhrman, heeft aangegeven dat de kleine Android-console bij zijn lancering geen ondersteuning zal hebben voor online multiplayer. Wel verwachten hij en de ontwikkelaars deze functie nog voor het eind van 2013 geïmplementeerd te hebben. Lokale multiplayer zal overigens wel meteen werken.

De Ouya console stamt af van een Kickstarter campagne, die in augustus 2012 tot een succesvol einde kwam. Het systeem kost ongeveer $99, is gebaseerd op Android en wordt aangedreven door een Nvidia Tegra 3 system-on-a-chip. Verder is er 1 GB werkgeheugen en 8 GB opslagcapaciteit ingebouwd, dat eventueel kan worden uitgebreid met een USB-stick of externe harde schijf.

Er zouden nu 481 spellen in ontwikkeling zijn voor de Ouya, een aantal dat deels werd gestimuleerd door verscheidene Game Jam competities. De ontwikkelaars van deze games kunnen geld verdienen door in-app verkopen, abonnementen of bepaalde Freemium betaalmodellen. Dat is iets wat volgens Julie Uhrman erg lastig is bij traditionele consoles, zoals de PlayStation en Xbox.
Nou, online multiplayer is niet echt iets waar ik over val dat ik het niet gelijk heb, maar lokale multiplayer komt er dus wel direct. Maar dat ligt toch aan de ontwikkelaars, niet aan Ouya?
Dat ontwikkelaars games/apps ontwikkelen die multiplayer ondersteunen?
Oké, de Ouya moet zeg maar 2, 3 of 4 controllers kunnen ondersteunen maar daar blijft het toch bij? En aangezien ze de Ouya nu al aanbieden met meerdere controllers is dat niet het probleem.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:44:27 #146
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124255422
Hebben backers hun Ouya opgestuurd gekregen? Zou deze maand voor jullie zijn eigenlijk, toch?
pi_124256149
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:44 schreef shiznuts het volgende:
Hebben backers hun Ouya opgestuurd gekregen? Zou deze maand voor jullie zijn eigenlijk, toch?
Nog geen verzendbevestiging gehad ;(
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_124259763
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:44 schreef shiznuts het volgende:
28 maart zouden ze beginnen met verzenden, maar ze moeten er wel even 60.000 verzenden. Dus dat kan wel even duren.

Daarna worden de mensen die geen backer waren behandeld (zo'n 65.000+) en dáárna pas de mensen die na 4 februari hebben besteld. Dit zijn enorme aantallen voor een relatief klein bedrijf. Alleen al om die eerste 60.000 te versturen gaat al een tijd overheen.
Persoonlijk verwacht ik 'm niet voordat het hier zo warm is dat je niet binnen gaat zitten gamen. ;(

Verwacht overigens ook maar extra BTW en inklaringskosten.
Ik heb console + 2 controllers (totaal dus) en dat was ¤115, komt 21% BTW bij en inklaringskosten en dat is samen zo'n ¤37.50. Totaal dus zo'n ¤150-160.
Da's een extra controller (zelfs met huidige losse controllerprijs), overigens ook wel een kleine domper als je overal leest dat het een $99 console is...

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 18:50:57 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:12:41 #149
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124517582
De-nog-maar-twee-dagen-kick :D

De afgelopen weken wel een aantal leuke games zien langs komen, iemand al wat gezien van Gameloft? want dat zijn soms ook best aardige games :D

Ook het e.e.a aan geruchten over netflix etc die wellicht ook een speciale port krijgen best goed nieuws (hoop ook op Spotify en aanverwanten).
pi_124517928
IK WIL MIJN OUYAAAAAAAAAAAAAA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')