Bron: Ouya Facebookquote:Heads up: we are nearly out of OUYA consoles for delivery in April 2013, and about to announce more available at a later date. If you want to get an OUYA in April, you should buy it on or before Monday, February 4 at www.ouya.tv/buyouya
quote:Thank you for your pre-order.
USB, HDMI, stroom, Ethernet, Bluetooth, Wifi. Had je uiteraard ook bijvoorbeeld hier te vinden.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Welke aansluitingen gaat het apparaat allemaal hebben?
Ik heb nog nergens iets over cloud gehoord i.c.m. Ouya dus ik denk niet dat het gaat worden. (Ook heb ik mijn twijfels over hoe dat lekker (soepel/lagvrij) gaat werken.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:51 schreef shiznuts het volgende:
Xbox en Playstation hebben vaak grote opslag voor gaming.
Gaat dat bij de Ouya cloudgaming worden of moet je via een USB een externe hardeschijf aankoppelen?
Je kunt er geloof ik geen (micro)SD in mikken.
Beeld en geluid zijn tot nu toe (helaas) gelimiteerd tot HDMI. Je zult deze dus rechtstreeks aan je tv moeten aansluiten als je receiver geen HDMI heeft, wat overigens niet zo'n enorm probleem is voor de games, want ik denk niet dat ze die gaan uitbrengen met surround sound.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik heb heel die wiki wel tien keer doorgespit maar lees zo weinig specificaties over het geluid. Ik heb geen reciever met HDMI helaas dus zou er liever gewoon een digitale aansluiting op willen... Optisch of coax.
Ik heb heel die wiki wel tien keer doorgespit maar lees zo weinig specificaties over het geluid. Ik heb geen reciever met HDMI helaas dus zou er liever gewoon een digitale aansluiting op willen... Optisch of coax.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd hoe XBMC gaat uitpakken op dit ding.
Lees er namelijk niets over. (Slingert Google aan).
Aangezien m'n Raspberry vrijwel alles afspeelt wat ik heb behalve DTS-audio (wat ook te fixen is d.m.v. overclocken) en deze het aardig doet, hoop ik toch wel dat de speciale XBMC-devolopers die zich op de Ouya richten goed werk gaan verrichten.
Bijvoorbeeld vloeiend in menu en probleemloos 1080P DTS-files. En ook het makkelijk kunnen weergeven van andere XBMC-skins en add-ons.
* Iemand91 slingert XBMC op Tegra 3 telefoon nog maar weer eens aan...
[..]
USB, HDMI, stroom, Ethernet, Bluetooth, Wifi. Had je uiteraard ook bijvoorbeeld hier te vinden.
quote:Specifications:
Tegra3 quad-core processor
1GB RAM
8GB of internal flash storage
HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth LE 4.0
USB 2.0 (one)
Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
Android 4.0
ETHERNET
Blij dat ik 'em gisteren dan nog besteld had.quote:$174.98 .. including shipping for $25.00
quote:Your order will be shipped to the address provided in April, 2013.
Backerquote:
bijna exacte kopie van de xbox 360 controller..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:24 schreef Iemand91 het volgende:
Ik game nagenoeg nooit. Heb wel eens America's Army gedaan met een vriend op 2e pc, en dan op online server. Dat was wel lachen. Een dergelijk spel (met dual play) is wel iets wat ik graag zou willen, maar ik denk dat de hardware dat niet aan gaat kunnen.
Nog een leuke racegame en het is me wel best. Hoop vooral dat XBMC goed gaat worden; dus vloeind en stotterloos in principe alles afspelen.
Controller ziet er best nice uit:
[ afbeelding ]
Hackbarequote:Androidconsole Ouya in juni verkrijgbaar
HOOFDDORP - De hackbare Androidconsole Ouya zal vanaf juni te koop zijn via onder meer Amazon. Het apparaat kan ook aangeschaft worden via fysieke winkels.
Dit liet Ouya-oprichter Julie Uhrman weten tegenover the Wall Street Journal.
In hoeverre de Europese markt in de distributieplannen is opgenomen, is niet bekend. De Ouya komt overigens al eerder dan juni beschikbaar, onder meer voor wie het apparaat al tijdens de Kickstarter-periode voor een bepaald bedrag gesteund heeft.
Kickstarter is een crowdfundingwebsite waarbij geld opgehaald wordt aan de hand van een idee. Een deel van de projecten vindt uiteindelijk de weg naar de winkels.
Geïnteresseerden konden ook bij de Ouya een bepaald bedrag inleggen om bij een succesvolle crowdfunding zeker te zijn van een exemplaar. Zij krijgen hun spelcomputer in maart. De verkoopprijs ligt op 100 dollar voor de console, en 50 dollar voor een losse controller.
Console wel ja, maar die controllers zijn wel wat duur geworden inderdaad. Moet je wel natuurlijk wel beseffen dat er ook een touchpad bij inzit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:27 schreef RobertNL het volgende:
Controllers zijn retail wel duurder. (te duur?!)
Console heeft wel de nette prijs gehouden
Zeg dat wel, voor die prijs zou ik wel wat langer moeten nadenken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:23 schreef shiznuts het volgende:
Blij dat ik 'em gisteren dan nog besteld had.En i.p.v. June 2013:
Stond bij mij ook nog, maar de volgende dag stond al dat het bij nieuwe bestellingen april zou worden.quote:
Nope, maar toch maartquote:
Hoe bedoel je? Ding schijnt zo ongeveer volledig open en hackbaar te zijn, zit niet voor niets een ventilator op bij de dev-consoles.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:47 schreef Aether het volgende:
Hackbare
Daar zou ik iets anders onder verstaan.
Wat met iets betere sticks een ideale controller is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef malzahar het volgende:
[..]
bijna exacte kopie van de xbox 360 controller..
Dat sloeg nergens op wat ik zei, maar ik vind wel gewoon dat ik geen OUYA nodig heb om Android games te spelen op een tv scherm, PS3 gaming is zo veel beter.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage.
Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef InfernoBlast54 het volgende:
[..]
Dat sloeg nergens op wat ik zei, maar ik vind wel gewoon dat ik geen OUYA nodig heb om Android games te spelen op een tv scherm, PS3 gaming is zo veel beter.
Ik zou niet weten wat XMBC is, maar een PS3 vergelijken met een Wii is iets anders dan een PS3 vergelijken met een OUYA, aangezien zowel PS3 als Ouya gewoon gamen is op een zelfde soort manier, alleen dan andere games, ander apparaat en een andere werking.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.
Daarnaast koopt een groot deel van de mensen hem ook voor de XMBC support!
Open is niet hetzelfde als gratis...quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:13 schreef shiznuts het volgende:
Een open platform met gratis games is dus perfect voor mij.
Maar punt is, dat als ik thuis kom van werken en ik wel ff een kwartiertje een random game wil spelen ofzo, dan kunnen die games wel een beperking hebben, maar daar zit ik toch niet mee? Ik wil geen eindbaas verslaan of nummer 1 ranken. Ik wil ff een kwartiertje m'n gedachten verzetten. Wil ik er meer van zien, kan ik altijd de volle versie gaan halen. Of ik haal een van de vele Android games die wel gewoon gratis zijn. Maar bij de PS2 had ik drie spellen ofzo en gebruikte 'em nooit, dat zie ik bij de OUYA niet gebeuren. Ook vanwege de multimedia-compatibiliteit: 'VEVO, iheartradio, TuneIn, XBMC, Plex, Twitch.tv, and OnLive'.quote:Plus, every game is free — well, free-to-try.Developers can offer a free demo with a full-game upgrade, in-game items or powers, or ask release episodic games. We don’t want you to buy a game unless you love it.
Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:04 schreef lkb9000 het volgende:
Dan wacht ik wel op de Tegra 4 versie
99% kans dat alle Android apps/games hierop te installeren zijn (desnoods na hacken/root or whatever), alleen kijken hoe controller gaat werken. Je kunt nu ook controllers op Android tablets/telefoons aansluiten die dan touchscreen bediening als het ware overnemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Apekoek het volgende:
Wil hem wel hebben, maarrrrr kun je hier bijvoorbeeld FIFA 13 voor android smartphones mee spelen? Of moeten het echt apart gemaakte games zijn?
Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.
Plus je krijgt waarschijnlijk een mega-aanbod van 2e-hands Ouya's (iedereen wil weer de nieuwste versie) zodat je die nauwelijks kwijt kunt, en ook nog eens voor zeer lage prijzen; want waarom 2e-hands kopen als je voor $99 een nieuwe kunt kopen?
Dus zegmaar zoals met élk platform?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.
Modulaire componenten zaten vanaf aankondiging op kickstarter al in het vizier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.
Ouya vind ik mede interessant omdat het Android-fragmentatie vermindert maar dat wordt hier door weer teniet gedaan.
Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dus zegmaar zoals met élk platform?
Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...
Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.
Maar nogmaals: het is een modulaire console waar je voor een prikkie weer een jaar meekunt. Always would be, always will be.
Onzin. PC developers, zegmaar mensen die vanuit modding op een PC het vak in rollen zullen denk ik het meeste bijdragen aan Ouya's succes. Geen platform is zo pluriform en in ontwikkeling als de PC, en de meeste AAA games (zegmaar die dingen die NIET naar de Ouya komen) presteren het om niet alleen met het laatste van het laatste te werken maar ook met hardware van 3 jaar oud. Tuurlijk lever je dan iets in, maar dat doe je met consoles die 6 jaar lang dezelfde hardware houden al per definitie. Om het jaar een nieuwe Ouya of voor een paar tientjes een nieuwe chip erin prikken elk jaar, big fucking deal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.
Dan krijg je een beetje zo'n situatie als bij de Megadrive en de 32x en/of MegaCD.
Geen OS behalve windows kent zoveel fragmentatie als Android, al die verschillende resoluties en samenstellingen om rekening mee te houden...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het voldoet verder prima ook, ik verwacht geen epische games als een Skyrim voor Android vanwege de fragmentatie. Emulators, simpelere games en XBMC zullen het altijd prima blijven doen op Ouya. Die werken ook nog op 2.3 telefoons bijvoorbeeld.
Waarom ben je niet bereid om voor dingen te betalen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef shiznuts het volgende:
Verder is het vast makkelijker om de 'open' OUYA ge(soft)mod te krijgen dan een PS3 of XBOX zodat je toch ongelimiteerd alles gratis hebt. Maar goed, dat druist natuurlijk in tegen de filosofie achter deze console.
Idd.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:33 schreef shiznuts het volgende:
Bij de Ouya ligt dat anders, omdat alles vast normaal geprijsd gaat zijn. Maar je hoeft 'em dus niet zoals een XBox of Playstation te modden om een beetje een collectie op te bouwen. Als ik 4x een spel van 69,95 koop zit ik alweer over de waarde van de hele console en heb ik maar vier spellen.Om ze een half jaar later uit een bak van 14,95 te graaien.
Maar goed, moet iedereen natuurlijk zelf weten, zoals gezegd, ik ben geen hardcore gamer en ben dus ook niet bereid om de waarde van m'n console te gaan ontstijgen in waarde aan spellen.
Ik vind dit zooooooooo makkelijk , ik heb geen geld dus mag ik alles illegaal doen.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:33 schreef shiznuts het volgende:
Bij de Ouya ligt dat anders, omdat alles vast normaal geprijsd gaat zijn. Maar je hoeft 'em dus niet zoals een XBox of Playstation te modden om een beetje een collectie op te bouwen. Als ik 4x een spel van 69,95 koop zit ik alweer over de waarde van de hele console en heb ik maar vier spellen.Om ze een half jaar later uit een bak van 14,95 te graaien.
Maar goed, moet iedereen natuurlijk zelf weten, zoals gezegd, ik ben geen hardcore gamer en ben dus ook niet bereid om de waarde van m'n console te gaan ontstijgen in waarde aan spellen.
en dan jankballen dat er steeds minder goede spellen komen, of je steeds omzichtiger je spellen moet installeren/verifieren.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:06 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik vind dit zooooooooo makkelijk , ik heb geen geld dus mag ik alles illegaal doen.
Had Dagobert Duck ook geen geld? Was Scrooge zo arm?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:06 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik vind dit zooooooooo makkelijk , ik heb geen geld dus mag ik alles illegaal doen.
Oh jammer, maar ik wacht wel wat langer op de Ouya dan..quote:Op maandag 4 maart 2013 14:20 schreef shiznuts het volgende:
MrCrabs: je kunt een Kickstarter niet meer 'backen' na de deadline... die al verlopen is.
Ziet er echt goed uit, nog maar een maandje wachtenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Ziet er zeer veelbelovend uit. Alleen al de vlotheid tussen videos openen, stoppen en gelijktijden menu erboven ziet er erg goed uit IMHO, zeker in vergelijking met de Raspberry.
Ben benieuwd, alleen nog zo lang wachten...
Nee, alleen HMDIquote:Op zondag 10 maart 2013 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Is er een mogelijkheid om de ouya aan te sluiten op een niet-hd televisie (zonder hdmi dus) ?
hdmi naar vga converter will do the job http://www.beslist.nl/products/accessoires/r/HDMI_-_VGA_omvormer/quote:Op zondag 10 maart 2013 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Is er een mogelijkheid om de ouya aan te sluiten op een niet-hd televisie (zonder hdmi dus) ?
Er bestaan wel o.a. HDMI naar component/audio, maar de kwaliteit is niet zo fantastisch.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Vast wel.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, online multiplayer is niet echt iets waar ik over val dat ik het niet gelijk heb, maar lokale multiplayer komt er dus wel direct. Maar dat ligt toch aan de ontwikkelaars, niet aan Ouya?quote:De CEO van Ouya, Julie Uhrman, heeft aangegeven dat de kleine Android-console bij zijn lancering geen ondersteuning zal hebben voor online multiplayer. Wel verwachten hij en de ontwikkelaars deze functie nog voor het eind van 2013 geïmplementeerd te hebben. Lokale multiplayer zal overigens wel meteen werken.
De Ouya console stamt af van een Kickstarter campagne, die in augustus 2012 tot een succesvol einde kwam. Het systeem kost ongeveer $99, is gebaseerd op Android en wordt aangedreven door een Nvidia Tegra 3 system-on-a-chip. Verder is er 1 GB werkgeheugen en 8 GB opslagcapaciteit ingebouwd, dat eventueel kan worden uitgebreid met een USB-stick of externe harde schijf.
Er zouden nu 481 spellen in ontwikkeling zijn voor de Ouya, een aantal dat deels werd gestimuleerd door verscheidene Game Jam competities. De ontwikkelaars van deze games kunnen geld verdienen door in-app verkopen, abonnementen of bepaalde Freemium betaalmodellen. Dat is iets wat volgens Julie Uhrman erg lastig is bij traditionele consoles, zoals de PlayStation en Xbox.
Nog geen verzendbevestiging gehadquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:44 schreef shiznuts het volgende:
Hebben backers hun Ouya opgestuurd gekregen? Zou deze maand voor jullie zijn eigenlijk, toch?
28 maart zouden ze beginnen met verzenden, maar ze moeten er wel even 60.000 verzenden. Dus dat kan wel even duren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:44 schreef shiznuts het volgende:
Hebben backers hun Ouya opgestuurd gekregen? Zou deze maand voor jullie zijn eigenlijk, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |