abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:43:00 #101
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122567680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef InfernoBlast54 het volgende:

[..]

Dat sloeg nergens op wat ik zei, maar ik vind wel gewoon dat ik geen OUYA nodig heb om Android games te spelen op een tv scherm, PS3 gaming is zo veel beter.

Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.

Daarnaast koopt een groot deel van de mensen hem ook voor de XMBC support ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122567786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Een Wii vergelijken met een PS3 doe je toch ook niet ;P? Hele andere doelgroep.

Daarnaast koopt een groot deel van de mensen hem ook voor de XMBC support ;)!
Ik zou niet weten wat XMBC is, maar een PS3 vergelijken met een Wii is iets anders dan een PS3 vergelijken met een OUYA, aangezien zowel PS3 als Ouya gewoon gamen is op een zelfde soort manier, alleen dan andere games, ander apparaat en een andere werking.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:13:09 #103
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_122569896
Het lijkt erop dat je maar wat blaat zonder je in te lezen over de mogelijkheden. De mogelijkheden waardoor een selecte groep mensen juist iets besluit aan te schaffen.

Ik wil bijvoorbeeld geen hoge instapsprijs neertellen voor een console. En ik wil wel weer eens meer games spelen om dat ik daar de laatste tijd niet meer aan toe was gekomen, maar wil ze, juist omdat ik geen hardcore gamer ben, niet meteen hoeven te huren of kopen. Een open platform met gratis games is dus perfect voor mij. Verder kijk ik eerder series en films dan dat ik game en XBMC-ondersteuning is een serieus pluspunt.

Ten tijden van de Supernintendo/Gameboy Color en Playstation 1 heb ik veel gegamed. Maar m'n PS2 die ik jaren geleden gekocht heb, heb ik misschien nog maar een handjevol keren gebruikt. En behoefte om een XBOX360 of PS3 te kopen heb ik al helemaal niet gehad. Ook omdat ik dan liever PC spellen speel (Colin McRae Dirt-serie bijvoorbeeld) op een in mijn huishouden bestaand krachtig systeem. De OUYA ligt precies in m'n straatje van wat ik nog zoek en kan ik wel wat mee. Dus niet voor iedereen is het concept onzin en geldverspilling.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:23:37 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122570644
.... en de OUYA biedt waarschijnlijk een heel ander soort games dan die nu op de PS3/360 uitkomen, in genre's die mij persoonlijk wat meer aantrekken dan de zoveelste FPS.

Een goede top-down racer als Reckless Racing 2, of wat leuke 2d platformers, zal ik met open armen verwelkomen. Komen natuurlijk ook soms uit op XBLA/PSN, maar het is maar de vraag of ik die next-gen versies zal kopen gezien de geruchten (always online eisen, geen 2de hands games, etc etc).

Daarnaast zijn Android games meestal ook wat goedkoper dan de doorsnee XBLA/PSN release.

Als een game als Super Meat Boy op XBLA 1200msp kost, en op Android uitkomt voor maar 5 euro ofzo, terwijl het hetzelfde speelt en eruit ziet, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Om over alle andere mogelijkheden (emulators, perfecte media-center die ALLES afspeelt en makkelijk te updaten is qua codecs, etc etc) nog maar te zwijgen.

Nee, een Ouya heeft wel degelijk een bestaansrecht. Of het dat ook waar kan maken of dat er straks alleen maar shovelware op verschijnt en het qua hardware al verouderd is zodra het op de markt komt, dan is nog even afwachten. Maar ik ben hoopvol.

Mijn favoriete games deze generatie waren voornamelijk 'arcade' games, dus Trials, Super Meat Boy, ilomilo, etc etc, dus vandaar mijn interesse.
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:06:23 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_122583422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:13 schreef shiznuts het volgende:
Een open platform met gratis games is dus perfect voor mij.
Open is niet hetzelfde als gratis...

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk wel demo's te vinden zijn en veel games voor een habbekrats over de virtuele toonbank gaan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:39:18 #106
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_122583857
Eh... dat is juist een van de grote werfslogans 'Every game on OUYA is free to try'. Veel games zullen beperkte levels hebben of dat als je je character of wapens wilt upgraden dat je daarvoor moet betalen, uiteraard, maar spelen kun je ze!

Ik heb de grootste moeite om bij first person shooters andere spelers bij te houden en ben meer van de oldschool emulators en remakes of soortgelijke spellen als die ik vroeger speelde. Gewoon no-bullshit WYSIWYG (what you see is what you game). Ik speel eerder een lame spel als Angry Birds met ads of doe eens een level uit een of andere racegame dan een druk schietspel waarvoor je vingervlugge skills moet hebben. Het gaat mij er niet om met een spel dagenlang entertained te zijn. Die tijd/zin in gamen heb ik gewoonweg niet. Gewoon voor de tussendoor casual gamer eens een spelletje proberen en kijken of het wat is. Perfect!

Verder is het vast makkelijker om de 'open' OUYA ge(soft)mod te krijgen dan een PS3 of XBOX zodat je toch ongelimiteerd alles gratis hebt. Maar goed, dat druist natuurlijk in tegen de filosofie achter deze console. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:57:27 #107
12888 Skull-splitter
pi_122584012
Nogmaals: free to try staat niet gelijk aan gratis games.

Tuurlijk is het makkelijker te hacken enzo, maar het blijft een open console, meer niet.
Beetje een moderne variant op de MSX.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:10:07 #108
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_122584118
Ja, dat zeggen ze dan ook:
quote:
Plus, every game is free — well, free-to-try.Developers can offer a free demo with a full-game upgrade, in-game items or powers, or ask release episodic games. We don’t want you to buy a game unless you love it.
Maar punt is, dat als ik thuis kom van werken en ik wel ff een kwartiertje een random game wil spelen ofzo, dan kunnen die games wel een beperking hebben, maar daar zit ik toch niet mee? Ik wil geen eindbaas verslaan of nummer 1 ranken. Ik wil ff een kwartiertje m'n gedachten verzetten. Wil ik er meer van zien, kan ik altijd de volle versie gaan halen. Of ik haal een van de vele Android games die wel gewoon gratis zijn. Maar bij de PS2 had ik drie spellen ofzo en gebruikte 'em nooit, dat zie ik bij de OUYA niet gebeuren. Ook vanwege de multimedia-compatibiliteit: 'VEVO, iheartradio, TuneIn, XBMC, Plex, Twitch.tv, and OnLive'.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:15:56 #109
12888 Skull-splitter
pi_122584164
Tof, want daarmee roep je wat we al maanden weten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:23:38 #110
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_122584208
Eh. Ik wist niet dat het mijn taak was je van een nieuwtje te moeten voorzien? :P

Ik bracht alleen een oningelezen InfernoBlast54 up to speed.
pi_122594315
Ouya wil elk jaar een nieuwe console uitbrengen
Bron: Tweakers.net

Had ik wel verwacht. Volgend jaar Tegra 4? :P
pi_122594487
Dan wacht ik wel op de Tegra 4 versie :P
pi_122594548
Wil hem wel hebben, maarrrrr kun je hier bijvoorbeeld FIFA 13 voor android smartphones mee spelen? Of moeten het echt apart gemaakte games zijn?
pi_122600727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:04 schreef lkb9000 het volgende:
Dan wacht ik wel op de Tegra 4 versie :P
Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.

Plus je krijgt waarschijnlijk een mega-aanbod van 2e-hands Ouya's (iedereen wil weer de nieuwste versie) zodat je die nauwelijks kwijt kunt, en ook nog eens voor zeer lage prijzen; want waarom 2e-hands kopen als je voor $99 een nieuwe kunt kopen?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Apekoek het volgende:
Wil hem wel hebben, maarrrrr kun je hier bijvoorbeeld FIFA 13 voor android smartphones mee spelen? Of moeten het echt apart gemaakte games zijn?
99% kans dat alle Android apps/games hierop te installeren zijn (desnoods na hacken/root or whatever), alleen kijken hoe controller gaat werken. Je kunt nu ook controllers op Android tablets/telefoons aansluiten die dan touchscreen bediening als het ware overnemen.
pi_122600984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit soort situaties krijg je dan inderdaad. Ze zeggen dat games backwards compatible blijven, maar je krijgt sowieso problemen; óf games gaan op de nieuwe Ouya's niet het volledige potentieel van de hardware gebruiken of nieuwe games gaan slecht werken op de oudere Ouya's.

Plus je krijgt waarschijnlijk een mega-aanbod van 2e-hands Ouya's (iedereen wil weer de nieuwste versie) zodat je die nauwelijks kwijt kunt, en ook nog eens voor zeer lage prijzen; want waarom 2e-hands kopen als je voor $99 een nieuwe kunt kopen?
Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.
Ouya vind ik mede interessant omdat het Android-fragmentatie vermindert maar dat wordt hier door weer teniet gedaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:10:24 #116
12888 Skull-splitter
pi_122609470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dus zegmaar zoals met élk platform?
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:12:28 #117
12888 Skull-splitter
pi_122609605
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:50 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, jammer dat ze dit direct aankondigen.
Ouya vind ik mede interessant omdat het Android-fragmentatie vermindert maar dat wordt hier door weer teniet gedaan.
Modulaire componenten zaten vanaf aankondiging op kickstarter al in het vizier.

Daar nu over klagen toont alleen aan dat je het concept kickstarter én het concept ouya niet snapt.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:13:05 #118
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122609644
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dus zegmaar zoals met élk platform?
Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:15:32 #119
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122609784
BTW, kun je met een krachtige Android tablet niet al gewoon een 'Ouya' hebben...!? Dus controller erop aansluiten via de USB, video-out met de HDMI naar de TV, en alle emulatoren, roms en andere multi-media meuk erop om het de ideale entertainment-hub te maken...!?

Dan kan ik namelijk natuurlijk beter gewoon een toffe chinese tablet halen voor minder dan 200 euro, die nog jaren meegaat en alles afspeelt, ipv nu een OUYA...
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:24:14 #120
12888 Skull-splitter
pi_122610280
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alleen met andere consoles is dat niet IEDER jaar, maar duurt het vaak minstens 5 jaar voor het apparaat verouderd is...
Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.

Maar nogmaals: het is een modulaire console waar je voor een prikkie weer een jaar meekunt. Always would be, always will be.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:28:40 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122610499
Het voldoet verder prima ook, ik verwacht geen epische games als een Skyrim voor Android vanwege de fragmentatie. Emulators, simpelere games en XBMC zullen het altijd prima blijven doen op Ouya. Die werken ook nog op 2.3 telefoons bijvoorbeeld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:29:59 #122
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122610570
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niet echt, na anderhalf jaar is de console technisch verouderd en moeten developers meer moeite doen en kunstgrepen gaan toepassen om het nog mooier/sneller te krijgen.

Maar nogmaals: het is een modulaire console waar je voor een prikkie weer een jaar meekunt. Always would be, always will be.
Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.

Dan krijg je een beetje zo'n situatie als bij de Megadrive en de 32x en/of MegaCD.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:22:05 #123
12888 Skull-splitter
pi_122624067
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar bij een console blijven de developers dus wel 5 jaar hun best doen om het te optimaliseren voor die console die iedereen al 5 jaar heeft, terwijl je nu bij de OUYA4 wellicht hebt dat developers die game alleen maar geschikt maken voor de OUYA 4, en dus niet meer speelbaar op de OUYA 1,2 en 3.

Dan krijg je een beetje zo'n situatie als bij de Megadrive en de 32x en/of MegaCD.
Onzin. PC developers, zegmaar mensen die vanuit modding op een PC het vak in rollen zullen denk ik het meeste bijdragen aan Ouya's succes. Geen platform is zo pluriform en in ontwikkeling als de PC, en de meeste AAA games (zegmaar die dingen die NIET naar de Ouya komen) presteren het om niet alleen met het laatste van het laatste te werken maar ook met hardware van 3 jaar oud. Tuurlijk lever je dan iets in, maar dat doe je met consoles die 6 jaar lang dezelfde hardware houden al per definitie. Om het jaar een nieuwe Ouya of voor een paar tientjes een nieuwe chip erin prikken elk jaar, big fucking deal.

quote:
19s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het voldoet verder prima ook, ik verwacht geen epische games als een Skyrim voor Android vanwege de fragmentatie. Emulators, simpelere games en XBMC zullen het altijd prima blijven doen op Ouya. Die werken ook nog op 2.3 telefoons bijvoorbeeld.
Geen OS behalve windows kent zoveel fragmentatie als Android, al die verschillende resoluties en samenstellingen om rekening mee te houden...

Waar het om gaat is dat het vooral relatief lichte games gaan zijn die niet al te duur in aanschaf zijn maar wel een hoge fun-factor hebben en idd emulator en golden oldies in een nieuw jasje.
pi_123596470
Ik zit te twijfelen om dit ding te kopen voor de emulators
Speelt toch fijner op een tv dan op telefoon of tablet
  maandag 4 maart 2013 @ 09:06:15 #125
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_123606529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef shiznuts het volgende:

Verder is het vast makkelijker om de 'open' OUYA ge(soft)mod te krijgen dan een PS3 of XBOX zodat je toch ongelimiteerd alles gratis hebt. Maar goed, dat druist natuurlijk in tegen de filosofie achter deze console. :P
Waarom ben je niet bereid om voor dingen te betalen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')