abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2012 @ 16:04:44 #76
3542 Gia
User under construction
pi_114231543
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, dat vind ik wel een mooie O+
Maar ook dan lever je dertig centimeter in, namelijk 10 cm buitenmuur, 10 cm spouw en 10 cm binnenmuur.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:06:19 #77
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_114231610
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:08 schreef blomke het volgende:
Woningbouwverenigingen hebben hun complete perceel alleen aan de randen ingemeten. Pas bij verkoop wordt het perceel dat verkocht wordt, nader en exact ingemeten.

- edit - snap nu wat je bedoelt; de perceelnummers waren er al bekend bij de gemeente, de grenzen worden later ingemeten.
Nee dat hoeft helemaal niet. Er zijn ook genoeg woningbouwverenigingen die hun percelen nog laten uitmeten voordat ze uberhaupt gaan verkopen. Het is niet zo dat huurwoningen per definitie op één groot kadastraal perceel staan.
De nummers die het kadaster ze geeft zijn alleen op het moment van uitmeten/splitsen bij het kadaster bekend. gemeenten hanteren weleens een eigen nummering bij deelpercelen (om bijvoorbeeld een onderscheid te maken tussen de aanslag voor de woning en de bedrijfsloods die beiden op 1 kadastraal perceel staan), maar die nummeringen hebben niets met elkaar te maken.
klerkje
pi_114231696
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:48 schreef Gia het volgende:
Volgens mij is het vrij gebruikelijk

Volgens mij is dat
Volgens mij moet je bij een erfafscheiding tussen meer dan 3 buren half steen en 1/4e hout en 1/4e gedroogde koeienstront gebruiken.

Ga weg.
pi_114231875
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:33 schreef r_one het volgende:

Piketpaaltjes in de zin van kadasterpaaltjes.
Lol. Die dingen zijn ongeveer hetzelfde. Maar omdat ik die naam niet kon even gegoogled en voila:

http://www.arag.nl/docume(...)rfafscheiding-regels

quote:
langs de erfgrens plaatsen
u plaatst de afscheiding op uw eigen grond.
u mag zelf het materiaal kiezen van de afscheiding
u heeft geen toestemming nodig van uw buren
de afscheiding is uw eigendom. Uw buren mogen niet aan uw eigendom komen
Dus gewoon hun die zooi van je schutting laten aftrekken.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:15:22 #80
3542 Gia
User under construction
pi_114231908
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:09 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Volgens mij moet je bij een erfafscheiding tussen meer dan 3 buren half steen en 1/4e hout en 1/4e gedroogde koeienstront gebruiken.

Ga weg.
Je zit met twee muren en een spouw. Normaal gesproken is de spouw de grens.
Of dit hier het geval is, weet de woningbouw wel. Hoef je niet meteen naar het kadaster.

En ga zelf weg.
pi_114232016
Normaal is de buitenmuur op de erfafscheiding. Niet de spouw. :W

Lekker als je een week later gaat uitbouwen en je buren hebben op je tuin een reep grond in beslag genomen waardoor het verschil tussen hun binnen en jouw binnen 20 cm is.

edit, dat zeg ik nu wel, bij huur is dat wel zo geloof ik :@

Bij koop staat de buitenmuur op de gezamelijk muur bv en dat mag je niet weigeren als de buren een 2e verdieping erop knallen.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:25:13 #82
3542 Gia
User under construction
pi_114232263
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:18 schreef Guus Muisarm het volgende:
Normaal is de buitenmuur op de erfafscheiding. Niet de spouw. :W

Lekker als je een week later gaat uitbouwen en je buren hebben op je tuin een reep grond in beslag genomen waardoor het verschil tussen hun binnen en jouw binnen 20 cm is.

edit, dat zeg ik nu wel, bij huur is dat wel zo geloof ik :@

Bij koop staat de buitenmuur op de gezamelijk muur bv en dat mag je niet weigeren als de buren een 2e verdieping erop knallen.
Dat bedoel ik. Dit waren huurhuizen. Als je een koophuis bouwt, moeten de buitenmuren op eigen grond staan. Bij huurhuizen was dat vaak niet zo, en dan is de spouw de grens.
pi_114232430
quote:
Mogelijkheid 2:
De wet biedt u de mogelijkheid om te vorderen dat de buren eraan meewerken dat er op de erfgrens een scheidsmuur wordt geplaatst. Onder een dergelijke scheidsmuur wordt verstaan iedere ondoorzichtige afsluiting van steen, hout of ander daarvoor geschikt materiaal.
Voordelen:
de kosten van de scheidsmuur, alsmede het onderhoud daarvan komen voor rekening van beide partijen.
de rechter zal zoveel mogelijk trachten rekening te houden met de wensen van beide partijen.
pi_114233483
De vraag is oook of je de schutting van de buren (die weliswaar op jouw grond staat) mag demonteren en weggooien in casu vernielen. Denk dat je eerst de buren in de gelegenheid moet stellen om 'm weg te halen.

Aanpak zou dan zijn:

1. aangetekende brief met het verzoek de schutting te verwijderen. Termijn van 1 maand bijv.

2. Na één maand, op zondagochtend vroeg, de zaak wegslopen

3. Nieuwe schutting exact OP de erfgrens plaatsen (dat je buurman meebetaalt moet je maar even vergeten)

4. Genieten en laat de buurman maar via de rechter nog iets terug zien te krijgen.

Op deze wijze voorkóm je dat je zelf de juridische zaken moet starten.

Wat betreft regenwater: dat mag niet op jouw perceel uitmonden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114234260
Dat is een mooie opsomming Blomke. Ik ga toch eerst de makelaar vragen of hij wil bemiddelen. Tenslotte heeft hij zowel de woning van ons als die van de buren verkocht. Ik kan altijd nog een aangetekende brief sturen. Ik houd jullie op de hoogte!
  zondag 15 juli 2012 @ 17:13:01 #86
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114234660
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:05 schreef spartametje het volgende:
Dat is een mooie opsomming Blomke. Ik ga toch eerst de makelaar vragen of hij wil bemiddelen. Tenslotte heeft hij zowel de woning van ons als die van de buren verkocht. Ik kan altijd nog een aangetekende brief sturen. Ik houd jullie op de hoogte!
Denk dat de makelaar vragen om op te treden als mediator in deze fase van de strijd inderdaad een verstandige move is. Je kan altijd nog het Recept Blomke toepassen indien eea niet leidt tot het gewenste gevolg.

Die partytent kun je misschien subtiel lekschieten. Je hoeft sowieso geen afwateringswater van de buren op je eigen erf toe te staan. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 15 juli 2012 @ 17:27:03 #87
3542 Gia
User under construction
pi_114235314
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:05 schreef spartametje het volgende:
Je kunt ook eens bij andere huizen in de straat kijken hoe hun schutting staat ten opzichte van de buitenmuur van die aanbouw.
Gelijk met de hoek, of in 't verlengde van de spouw.
pi_114235483
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:32 schreef bijdehand het volgende:
Kan je niet iemand van de gemeente laten komen die komt meten enzo? Mijn oom had hetzelfde, toen is er zo'n mannetje gekomen.
Was dat "mannetje" waar je het over hebt niet van het kadaster? Gemeente is niet bevoegd om grenzen uit te zetten. Dat is het kadaster. De gemeente heeft ook wel landmeters en mensen bij bouw en toezicht in dienst die een grens wel uit kunnen zetten alleen heeft dat verder geen juridische status.
  zondag 15 juli 2012 @ 17:41:49 #89
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_114235882
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:52 schreef blomke het volgende:
De vraag is oook of je de schutting van de buren (die weliswaar op jouw grond staat) mag demonteren en weggooien in casu vernielen. Denk dat je eerst de buren in de gelegenheid moet stellen om 'm weg te halen.

Aanpak zou dan zijn:

1. aangetekende brief met het verzoek de schutting te verwijderen. Termijn van 1 maand bijv.

2. Na één maand, op zondagochtend vroeg, de zaak wegslopen

3. Nieuwe schutting exact OP de erfgrens plaatsen (dat je buurman meebetaalt moet je maar even vergeten)

4. Genieten en laat de buurman maar via de rechter nog iets terug zien te krijgen.

Op deze wijze voorkóm je dat je zelf de juridische zaken moet starten.

Wat betreft regenwater: dat mag niet op jouw perceel uitmonden.
5. Wel een donders stevige nieuwe schutting neerzetten. Mogelijk gewoon muurtje ertussen metselen oid? Kan me voorstellen dat buurman direct los gaat op het nieuwe bouwwerk. (pro-tip maak foto's :))
Dum de dum
pi_114236125
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:41 schreef Fe2O3 het volgende:
5. Wel een donders stevige nieuwe schutting neerzetten. Mogelijk gewoon muurtje ertussen metselen oid? Kan me voorstellen dat buurman direct los gaat op het nieuwe bouwwerk. (pro-tip maak foto's :))
6. Neem vooraf contact op met de wijkagent o.i.d. Als die politiedame/heer eerst komt kijken naar de schuttingen (misschien ook een gesprekje wil aanknopen met de buren) kan je bij escalatie altijd aantonen dat je van tevoren de politie hebt geïnformeerd over de mogelijke oorzaak van een burenconflict. Je hebt dan al een streepje voor bij de politie.

Zo heb ik dat gedaan toen het "achteburenpad" dreigede te escaleren. De politie had toen in hun computerfiles opgenomen, dat ik al een half jaar eerder melding had gemaakt van een mogelijk burenconflict. Nou was dat wel een buurt die je als "sociaal zwak" kunt typeren (na mijn vertrek is die buurt enorm opgewaardeerd), dus de politie wilde daar best komen om een praatje met de mensen te maken en te kijken naar potentiële burenconflicten, in het kader van het pro-actieve politiebeleid.

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 15-07-2012 17:58:44 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114275256
Zojuist heb ik contact gehad met de makelaar (heeft zowel ons huis, als dat van de buren) verkocht. Hij bevestigde dat zowel afscheiding 1 als afscheiding 2 op mijn grond staat. De makelaar heeft me een kopie 'Relaas van bevindingen' gestuurd (ook van het Kadaster) waar dat uit te maken zou zijn, maar ik zie het niet. Jullie?

Het mooie is dat deze makelaar afwijzend reageert om tussen ons en de buren te bemiddelen, omdat de buren hun huis opnieuw via hem in de verkoop doen. De makelaar was wel bereid de buren te wijzen op het belang toch met ons in gesprek te gaan. Hij zal ons vertellen wanneer hij dat gedaan heeft.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:42:06 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114275461
Op zich fijn dat ze gaan verhuizen en dat de erfgrenzen duidelijk vastliggen, iig gelijk aanpakken zodra ze weg zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114275694
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:37 schreef spartametje het volgende:
Relaas van bevindingen[/url]' gestuurd (ook van het Kadaster) waar dat uit te maken zou zijn, maar ik zie het niet. Jullie?
Ja, deze zin.

quote:
Op de achtergevel verspringt de grens naar kant muur schuur...
En gauw regelen dus voor je nieuwe buren hebt dan hoef je met de nieuwe geen ruzie te maken 8-)
pi_114277029
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:48 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ja, deze zin.

[..]

En gauw regelen dus voor je nieuwe buren hebt dan hoef je met de nieuwe geen ruzie te maken 8-)
Aha, dus vanwege die zin is het dus 100 % zeker dat zowel afscheiding 1 als afscheiding 2 op mijn erf staat? Dan ga ik gelijk maar aan de slag met het plan van aanpak van Blomke.
pi_114278409
Misschien ook wel interessant om het eens van de kant van de buren te bekijken:
  maandag 16 juli 2012 @ 19:34:32 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114282530
quote:
6s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:51 schreef r_one het volgende:
[ afbeelding ]
hey partytent foetsie!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 juli 2012 @ 19:37:56 #97
3542 Gia
User under construction
pi_114282699
quote:
6s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:51 schreef r_one het volgende:
[ afbeelding ]
129 en een half. Dat zijn nog eens prijzen.
pi_114283026
Als de buren willen verkopen kan ik me wel voorstellen dat ze nu niet een verandering van hun 'tuin' willen.

Even voor de duidelijkheid:
Heeft die schutting van de buren zelf geen palen in de grond? Op de foto lijken er in ieder geval wel verticale palen te zitten (maar niet te zien of ze in de grond zitten). Kun je dan niet de schutting aan jullie kant weghalen en eventueel nieuwe palen tegen die schutting2 zetten en daar weer de bekleding aan jullie kant doen?
pi_114286064
Kennelijk kunnen de buren van TS geen kadastrale kaarten lezen; de scheiding met de buren aan de andere zijde hebben ze in het verlengde van de verkeerde zijmuur van hun schuur gebouwd; daar laten ze enkele vierkante meters, achter hun schuur, aan de buren op huisnummer 5!
  maandag 16 juli 2012 @ 20:47:03 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114286333
Dat dacht ik al op je eerste foto te zien maar toen bedacht ik dat het misschien een hok was voor fietsen ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')