abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114270534
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nogmaals, het huurrecht is exact hetzelfde voor zowel private als sociale sector. Daar zit dus geen enkel verschil.
Uitgezonderd de verhuur onder de leegstandswet en de antikraakhuurcontracten.
pi_114270572
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nogmaals, het huurrecht is exact hetzelfde voor zowel private als sociale sector. Daar zit dus geen enkel verschil.
Nu wel, maar dat het zo lastig is voor huiseigenaren om hun huurders er uit te zetten, is toch juist de reden dat zo weinig huiseigenaren hun woning te huur aanbieden?
Tenminste, zo had ik het begrepen.
pi_114270610
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Uitgezonderd de verhuur onder de leegstandswet en de antikraakhuurcontracten.
Ah, huur van een investeringsmij. of pensioenmij. (dwz niet-tijdelijke huur) zal daar niet onder vallen.

Verhuur onder genoemde wetten is natuurlijk nooit duurzaam.
pi_114270671
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nu wel, maar dat het zo lastig is voor huiseigenaren om hun huurders er uit te zetten, is toch juist de reden dat zo weinig huiseigenaren hun woning te huur aanbieden?
Tenminste, zo had ik het begrepen.
Ja, maar als dat gewijzigd wordt zal dat ook gelden voor sociale verhuur, precies hetzelfde als private huur. Is er ook geen scheefhuurdersregeling meer nodig, wordt gewoon de huur opgezegd. Zoals in de rest van de wereld mogelijk is.
pi_114270686
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je alleen recht op HRA op de woning waar je ook daadwerkelijk ingeschreven bent, en de WBV stelt volgens mij ook als eis dat je er ingeschreven staat, dus zonder wat fraude hier of daar te plegen zal het wel niet lukken.
Ik zal het eens gaan uitzoeken. Zou jammer zijn, want dan moet ik dat app. met eigen geld gaan financieren, en de rente is nu juist zo laag.
pi_114270766
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:55 schreef announcement het volgende:

[..]

Ik zal het eens gaan uitzoeken. Zou jammer zijn, want dan moet ik dat app. met eigen geld gaan financieren, en de rente is nu juist zo laag.
Zolang je eigen woning je hoofdverblijf is, moet je nog steeds valsheid in geschrifte plegen, hoor.... (ongeacht hoe je het financieert). Tenzij je open kaart met je wbv speelt, en die het geen probleem vindt.
pi_114270809
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, maar als dat gewijzigd wordt zal dat ook gelden voor sociale verhuur, precies hetzelfde als private huur. Is er ook geen scheefhuurdersregeling meer nodig, wordt gewoon de huur opgezegd. Zoals in de rest van de wereld mogelijk is.
Maar het verschil tussen de soclaie en private huur is dat je in de sociale huur een (ellenlange) wachttijd hebt en bij private huur niet.

Die 2 zijn wat dat betreft toch niet te vergelijken?
Dan vind ik op z'n minst dat de WBV een andere woning zou moeten aanbieden, op z'n minst. En een oprotpremie (want verhuizen is gewoon duur)
pi_114270886
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zolang je eigen woning je hoofdverblijf is, moet je nog steeds valsheid in geschrifte plegen, hoor.... (ongeacht hoe je het financieert). Tenzij je open kaart met je wbv speelt, en die het geen probleem vindt.
De wbv-woning zou verplicht mijn hoofdverblijf moeten zijn om geen valsheid in geschrifte te plegen?
pi_114270906
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar het verschil tussen de soclaie en private huur is dat je in de sociale huur een (ellenlange) wachttijd hebt en bij private huur niet.

Die 2 zijn wat dat betreft toch niet te vergelijken?
Dan vind ik op z'n minst dat de WBV een andere woning zou moeten aanbieden, op z'n minst. En een oprotpremie (want verhuizen is gewoon duur)
Dat eerste zal snel veranderen dan ^O^

Einde contract is einde contract, zou ik zeggen.
pi_114270933
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:58 schreef announcement het volgende:

[..]

De wbv-woning zou verplicht mijn hoofdverblijf moeten zijn?
Dat lijkt me in de regel wel een eis van de wbv?
pi_114270972
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat eerste zal snel veranderen dan ^O^

Einde contract is einde contract, zou ik zeggen.
Hoe gaat dat dan de wachttijden aanpakken?
pi_114271016
Maar announcement, als je gemakkelijk een woning kunt kopen...waarom bezet je dan een huurwoning?
pi_114271031
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:55 schreef announcement het volgende:

[..]

Dus jij wilt al die zielige huurders hier in het topic met een nog langere wachttijd opzadelen omdat je heel misschien ooit terug wilt naar je dorp maar dan niet meer zo goedkoop terug zou kunnen komen. Ik vind het nogal aso.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:02:01 #264
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114271040
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zouden die tussenhandelaren niet gewoon uitegeschakeld moeten worden uit dit proces?
Dat zou toch kunnen met een wetswijziging oid??
hebben ze geprobeerd, maar kwam niet door de kamer, de VVD was tegen , vrije handel of zo iets
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114271084
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

hebben ze geprobeerd, maar kwam niet door de kamer, de VVD was tegen , vrije handel of zo iets
Dus de VVD houdt dat tegen? Lekker dan van die partij -_-
pi_114271167
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan de wachttijden aanpakken?
DAM, ben jij het? :D

Sociale huur is imho vooral populair omdat het goedkope huur is. Als mensen een marktconforme huur moeten betalen wordt de populariteit snel minder, lijkt me, ook omdat de alternatieven dan een boost krijgen (zoals eerder betoogd)
pi_114271359
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar announcement, als je gemakkelijk een woning kunt kopen...waarom bezet je dan een huurwoning?
Ik huur hier vrij goedkoop en zolang de prijzen van koopwoningen dalen, heb ik geen haast met kopen. Alleen de reistijd naar mn werk valt wat tegen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij wilt al die zielige huurders hier in het topic met een nog langere wachttijd opzadelen omdat je heel misschien ooit terug wilt naar je dorp maar dan niet meer zo goedkoop terug zou kunnen komen. Ik vind het nogal aso.
De wijk waar ik nu zit is erg gewild en ik zou dan eerst 6 jaar ingeschreven moeten staan. Bovendien is mn inkomen boven de grens. Ik zal er in de weekenden gewoon wonen omdat ik hier nog veel kennissen heb.

Ik heb even mn huurcontract erbij gepakt. art 6: huurder verklaart voor de uitvoering van de huurovereenkomst woonplaats te hebben in het gehuurde todat hij, bij het einde van deze huuurovereenkomst, zijn nieuwe adres aan verhuurder zal hebben meegedeeld.

m.a.w. ik zal dus ingeschreven moeten blijven:(
  maandag 16 juli 2012 @ 15:10:53 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114271444
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:09 schreef announcement het volgende:

[..]

Ik huur hier vrij goedkoop en zolang de prijzen van koopwoningen dalen, heb ik geen haast met kopen. Alleen de reistijd naar mn werk valt wat tegen.

[..]

De wijk waar ik nu zit is erg gewild en ik zou dan eerst 6 jaar ingeschreven moeten staan. Bovendien is mn inkomen boven de grens. Ik zal er in de weekenden gewoon wonen omdat ik hier nog veel kennissen heb.

Ik heb even mn huurcontract erbij gepakt. art 6: huurder verklaart voor de uitvoering van de huurovereenkomst woonplaats te hebben in het gehuurde todat hij, bij het einde van deze huuurovereenkomst, zijn nieuwe adres aan verhuurder zal hebben meegedeeld.

Terecht!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114271504
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:09 schreef announcement het volgende:

Dat niet alleen, maar het zal dus ook feitelijk je hoofdverblijifplaats moeten zijn.

Het adres waar je ingeschreven bent, is niet een formeel iets.
In hoeverrre het controleerbaar is, is een tweede. Hangt ook af van hoe goed je in de buurt ligt, zal ik maar zeggen ;)
pi_114271606
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

DAM, ben jij het? :D

Sociale huur is imho vooral populair omdat het goedkope huur is. Als mensen een marktconforme huur moeten betalen wordt de populariteit snel minder, lijkt me, ook omdat de alternatieven dan een boost krijgen (zoals eerder betoogd)
Wie ben ik? Ik ben geen kloon of zo hoor.

Sociale huur is zo "goedkoop" omdat de prijzen voor zulke woningen nog wel betaalbaar zijn voor velen.
Alleen maar de sociale huurwoningen duurder maken gaat daar verder niks aan veranderen.
Wel komen dan veel mensen op straat te staan. Of heb je liever dat de mensen in de onderste regionen bij een huisjesmelker terecht komen?

En bovendien zie ik in deze "oplossing" geen aanpak van de maar wat dure HRA, dus blijven de prijzen van koopwoningen hoog. Zo ook de huren van de private sector.
En daar nog bovenop zou er nog meer huurtoeslag betaald moeten gaan worden (omdat de woningen van WBVen marktcomform moeten worden).

Ik zie dit niet echt als een oplossing.

Edit:Of zie ik nu iets verkeerd?
pi_114271679
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar het zal dus ook feitelijk je hoofdverblijifplaats moeten zijn.

Het adres waar je ingeschreven bent, is niet een formeel iets.
In hoeverrre het controleerbaar is, is een tweede. Hangt ook af van hoe goed je in de buurt ligt, zal ik maar zeggen ;)
"woonplaats te hebben" inderdaad.

Verder ben ik voor mijn verhuurder en buurt een voorbeeldig huurder maar ik wil beslist geen strafbare feiten plegen.
pi_114272170
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:16 schreef announcement het volgende:

[..]

"woonplaats te hebben" inderdaad.

Verder ben ik voor mijn verhuurder en buurt een voorbeeldig huurder maar ik wil beslist geen strafbare feiten plegen.
Dat is natuurlijk interpretatie en rekbaar, maar het centrum van je activiteiten zal dan op je oude adres moeten liggen. Of 'weekenden' daarvoor genoeg zijn... is wellicht best pleitbaar (als je bijvoorbeeld ook daar je huisarts hebt, tandarts, sportverenigingen etc.

Dat houdt dan ook in dat de te kopen woning in box 3 valt (dwz dat het _saldo_ van de WOZ waarde en de hypotheek belast wordt a 1.2% - dus je krijgt de facto wel aftrek voor je hypotheek, maar op een andere manier, en voor een ander bedrag), voor zolang het niet je hoofdverblijf is. Ik weet niet of dat nog geldt, maar sommige gemeentes hebben ook vestigings- en leegstandsverordeningen die tricky kunnen zijn. Da's ook nog wel belangrijk om na te gaan.

Succes! :) Er is best een grijs gebied hoor. Zodra je de oude woning niet of nauwelijks nog (zelf) gebruikt niet.
pi_114272343
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wie ben ik? Ik ben geen kloon of zo hoor.

Sociale huur is zo "goedkoop" omdat de prijzen voor zulke woningen nog wel betaalbaar zijn voor velen.
Alleen maar de sociale huurwoningen duurder maken gaat daar verder niks aan veranderen.
Wel komen dan veel mensen op straat te staan. Of heb je liever dat de mensen in de onderste regionen bij een huisjesmelker terecht komen?

En bovendien zie ik in deze "oplossing" geen aanpak van de maar wat dure HRA, dus blijven de prijzen van koopwoningen hoog. Zo ook de huren van de private sector.
En daar nog bovenop zou er nog meer huurtoeslag betaald moeten gaan worden (omdat de woningen van WBVen marktcomform moeten worden).

Ik zie dit niet echt als een oplossing.

Edit:Of zie ik nu iets verkeerd?
Ja, je ziet het verkeerd. :)

Scroll maar terug voor de argumenten.
pi_114272344
Centrum van activiteiten op oude adres zou nog wel kunnen lukken. Ik ben dan wel 5 dagen/4 nachten in de stad maar doe daar niet veel meer dan slapen en eten. Hele weekend zal ik in het dorp zijn en voornamelijk thuis.
Ik ga e.e.a. eens tegen het licht houden, ook v.w.b. financiering met hypotheek of eigen middelen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:06:15 #275
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114305260
Men gaat te vaak uit van een oneindige waarde, afschrijven en aflossen op vastgoed moet weer normaal worden
'Strop van 37 miljard door waardedaling vastgoed'

quote:
'Strop van 37 miljard door waardedaling vastgoed'
Economie • Geschreven door Novum op 17-07-2012 @ 08:58

Door de crisis moeten bedrijven, beleggers en overheden zeker 37 miljard euro aan verlies nemen op bedrijfspanden. Dat blijkt uit een berekening van Nederlands grootste ingenieurs- en adviesbureau Arcadis, schrijft Trouw dinsdag.

De waardedaling kan voor Nederlandse banken grote gevolgen hebben. Zij hebben voor tachtig miljard euro aan leningen uitstaan in commercieel vastgoed. Als een bedrijf de hypotheek niet kan betalen, dient het gebouw als onderpand. Dat onderpand is dus flink in waarde gedaald en daardoor kunnen de banken met een gat blijven zitten.

De kantoren, winkels, scholen en zorginstellingen die Arcadis onder de loep nam zijn samen bijna 254 miljard euro waard. ABN AMRO schatte vorige week dat dit vastgoed over een jaar met tien procent in waarde is gedaald.

Arcadis is pessimistischer. Het bureau wijst er in de krant op dat de bank er geen rekening mee heeft gehouden dat veel pandeigenaren een lagere WOZ-waarde aanvragen. Bij een lagere WOZ-waarde hoeft minder belasting te worden betaald. Vaak wordt een aanvraag voor een lagere waarde goedgekeurd.

De WOZ-waarde zou vaak te hoog zijn ingeschat omdat uit is gegaan van een oneindige levensduur van het pand. Als van de lagere WOZ-prijzen wordt uitgegaan, komt het totale verlies aan vastgoedwaarde volgens Arcadis uit op ruim 46 miljard euro.
[/quote]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')