abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 14:21:54 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114268951
quote:
6s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welke van de twee is absurd?
1 kamer huren voor 300 eu plus... Vaak ook nog slecht onderhouden, slechte service ed.. Huisjesmelkers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114269018
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sta jij ingeschreven? Want dan zie je misschien alleen de woningen waarvoor jij in aanmerking komt door de hoogte van je loon.
Mensen met een minimaal inkomen betalen echt geen 500 eu... Die krijgen ook nog wel dikke subsidie...
Ja, ik krijg nu huurtoeslag.
Er zijn zowat geen woningen te krijgen voor ¤300. Voor een 2-kamerwoning betaal je bij de WBV bijna net zoveel als voor een 4-kamerwoning, tenzij je die 2-kamerwoning wilt in een kutbuurt.
pi_114269067
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

1 kamer huren voor 300 eu plus... Vaak ook nog slecht onderhouden, slechte service ed.. Huisjesmelkers.
Dat ligt er voor een groot deel aan omdat de rest van de markt dat laat liggen.
Bovendien..... genoeg wereldsteden waar je dat per week betaalt hoor.

Ik ben wel eens in A'dam naar woonruimte op zoek geweest, en toen mocht ik 600 euro aftikken voor illegale onderverhuur van een een kleine studio (studentenhuisvesting, gehuurd door een student van een wvb dus). We doen er allemaal aan mee :)
hij kon trouwens mijn rug op, en mijn buik af :)
  maandag 16 juli 2012 @ 14:25:13 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114269091
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, ik krijg nu huurtoeslag.
Er zijn zowat geen woningen te krijgen voor ¤300. Voor een 2-kamerwoning betaal je bij de WBV bijna net zoveel als voor een 4-kamerwoning, tenzij je die 2-kamerwoning wilt in een kutbuurt.
Ok.. Ja ik zie namelijk ook huisjes voorbij komen in de spoedzoeker die gewoon tussen die 3 en 4 honderd zijn... Ik kom er alleen niet voor in aanmerking... Bovendien zijn het altijd de 2 kamerwoningen die daar staan..
pi_114269128
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat ligt er voor een groot deel aan omdat de rest van de markt dat laat liggen.
Bovendien..... genoeg wereldsteden waar je dat per week betaalt hoor.

Ik ben wel eens in A'dam naar woonruimte op zoek geweest, en toen mocht ik 600 euro aftikken voor illegale onderverhuur van een een kleine studio (studentenhuisvesting, gehuurd door een student van een wvb dus). We doen er allemaal aan mee :)
Niet allemaal. Ik doe niet aan onderhuur. Met de huidige regelgeving zou ik dat niet eens mogen!
pi_114269181
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok.. Ja ik zie namelijk ook huisjes voorbij komen in de spoedzoeker die gewoon tussen die 3 en 4 honderd zijn... Ik kom er alleen niet voor in aanmerking... Bovendien zijn het altijd de 2 kamerwoningen die daar staan..
Welke omgeving woon je als ik vragen mag? Heb het al :7
Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam maar ben er buiten gaan wonen mede doordat ik niet aan een woning kon komen.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:34:53 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114269590
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welke omgeving woon je als ik vragen mag? Heb het al :7
Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam maar ben er buiten gaan wonen mede doordat ik niet aan een woning kon komen.
Regio haaglanden dus..

Ik kom er ook niet tussen... Met geen mogelijkheid. Reactieduur nu van 30 maanden, maar de eerstkomende 3 jaar hoef ik niet eens te proberen eigenlijk.
pi_114269778
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorrie, maar wat is WSW?
Slinger google eens aan dan vind je het zo.

En wat er trouwens ook vaak bij de servicekosten bij appartementen in zit is het onderhoud van liften, schoonmaken van algemene ruimtes. Bij mijn VVE van 100 euro in de maand zitten zelfs huismeesterdiensten erin, dus lampjes en zo vervangen hoeven we geen extern bedrijfje voor langs te laten komen.
pi_114269828
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Regio haaglanden dus..

Ik kom er ook niet tussen... Met geen mogelijkheid. Reactieduur nu van 30 maanden, maar de eerstkomende 3 jaar hoef ik niet eens te proberen eigenlijk.
6 jaar vind ik nog meevallen, maar duurt wel eeuwig ja ;(
pi_114269900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Slinger google eens aan dan vind je het zo.

En wat er trouwens ook vaak bij de servicekosten bij appartementen in zit is het onderhoud van liften, schoonmaken van algemene ruimtes. Bij mijn VVE van 100 euro in de maand zitten zelfs huismeesterdiensten erin, dus lampjes en zo vervangen hoeven we geen extern bedrijfje voor langs te laten komen.
Ik deed ook google maar kwam alleen maar Wet Sociale Werkplaatsen tegen.
Anders had ik het niet gevraagd ;(
pi_114269995
Je moet ook tussen de regels kijken het eerste niet commerciele resultaat geeft dit aan:

http://www.wsw.nl/
  maandag 16 juli 2012 @ 14:41:42 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114270017
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

6 jaar vind ik nog meevallen, maar duurt wel eeuwig ja ;(
Nou... Feit is dat ik eigenlijk gewoon geen huis heb.. Ik sta bij mn ouders ingeschreven... Daarom ook geen recht op urgentie.. Maar als ik me uitschrijf met geen adres, dan vervallen al mn toeslagen, dus ook mn kinderopvangtoeslag.. En 850 eu ophoesten kan ik niet per maand.

Maar met 2 kinderen en een baby op komst bij je ouders wonen wordt niet gezien als reden voor urgentie. Dan zou ik mn kinderen moeten oppakken en naar het leger des heils moeten gaan.. Nou dan denk ik dat jeugdzorg meteen op mn stoep staat...

En ondertussen zitten er genoeg mensen in een huurwoning waar ze helemaal geen recht meer op hebben en sta ik dus op een wachtlijst zonder uitzicht op een woning binnen redelijke tijd.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:42:49 #238
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114270065
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou... Feit is dat ik eigenlijk gewoon geen huis heb.. Ik sta bij mn ouders ingeschreven... Daarom ook geen recht op urgentie.. Maar als ik me uitschrijf met geen adres, dan vervallen al mn toeslagen, dus ook mn kinderopvangtoeslag.. En 850 eu ophoesten kan ik niet per maand.

Maar met 2 kinderen en een baby op komst bij je ouders wonen wordt niet gezien als reden voor urgentie. Dan zou ik mn kinderen moeten oppakken en naar het leger des heils moeten gaan.. Nou dan denk ik dat jeugdzorg meteen op mn stoep staat...

En ondertussen zitten er genoeg mensen in een huurwoning waar ze helemaal geen recht meer op hebben en sta ik dus op een wachtlijst zonder uitzicht op een woning binnen redelijke tijd.
ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning , maar ik krijg geen goedkope kleine flat en nieuwbouw doen ze ook niet meer daar is de grond te duur voor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 16 juli 2012 @ 14:43:37 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114270108
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning , maar ik krijg geen goedkope kleine flat en nieuwbouw doen ze ook niet meer
:'(

Waar gaat het fout mensen?
  maandag 16 juli 2012 @ 14:44:09 #240
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114270134
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:'(

Waar gaat het fout mensen?
gemeentes speculeren met grond, dat is het probleem

Ze willen niets meer bouwen, zal wel marktwerking zijn ofzo
pi_114270186
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarom op je 18e, meteen inschrijven!

En ja, er zitten zat mensen in een sociale huurwoning die er niet horen.

Maar wat doen we er aan?
De huren voor hun ophogen heeft weinig zin, daar ze liever de zekerheid hebben dat hun verhuurder ze niet op elk moment uit kan flikkeren zoals dat straks wellicht mogelijk is in de private huursector
  maandag 16 juli 2012 @ 14:46:05 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114270237
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarom op je 18e, meteen inschrijven!

En ja, er zitten zat mensen in een sociale huurwoning die er niet horen.

Maar wat doen we er aan?
De huren voor hun ophogen heeft weinig zin, daar ze liever de zekerheid hebben dat hun verhuurder ze niet op elk moment uit kan flikkeren zoals dat straks wellicht mogelijk is in de private huursector
Huren verhogen gaat gewoon het probleem niet oplossen.

Ik was natuurlijk al ingeschreven, ooit. Maar een inschrijving verloopt.. Bovendien was ik getrouwd en eigenaar van een woning.
pi_114270337
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

gemeentes speculeren met grond, dat is het probleem

Ze willen niets meer bouwen, zal wel marktwerking zijn ofzo
Ik dacht dat het probleem was dat WBVen werden gesubsidieerd?

Op welke manier speculeren gemeentes met de bouwgronden dan? En wat voor effect heeft dit op de productie van woningen?
pi_114270356
Heb je als huurder van een wbv-woning eigenlijk recht op HRA? Ik heb nu een wbv-eengezinswoning in een dorp op het platte land maar wil i.v.m. mn werk graag een appartement in de stad gaan kopen. Ik zou dan mn wbv-woning erbij willen houden als pied á terre, en om eventueel over een paar jaar weer te gaan wonen als ik een gezin heb. Dan zou ik mn app. in de stad kunnen gaan verhuren. Huur van mn huidige w.b.v. opzeggen en later weer gaan huren zal niet gaan i.v.m. de inkomenseis en jarenlange wachtlijst. En hoe zit het met inschrijven bij de gemeente? Ik neem aan dat ik me dan in de stad moet inschrijven i.v.m. het recht op HRA?
pi_114270368
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huren verhogen gaat gewoon het probleem niet oplossen.

Ik was natuurlijk al ingeschreven, ooit. Maar een inschrijving verloopt.. Bovendien was ik getrouwd en eigenaar van een woning.
Je had die inschrijving nooit moeten laten verlopen. Ik sta nu ook weer ingeschreven met het idee van "je weet maar nooit!"
pi_114270403
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:48 schreef announcement het volgende:
Heb je als huurder van een wbv-woning eigenlijk recht op HRA? Ik heb nu een wbv-eengezinswoning in een dorp op het platte land maar wil i.v.m. mn werk graag een appartement in de stad gaan kopen. Ik zou dan mn wbv-woning erbij willen houden als pied á terre, en om eventueel over een paar jaar weer te gaan wonen als ik een gezin heb. Dan zou ik mn app. in de stad kunnen gaan verhuren. Huur van mn huidige w.b.v. opzeggen en later weer gaan huren zal niet gaan i.v.m. de inkomenseis en jarenlange wachtlijst. En hoe zit het met inschrijven bij de gemeente? Ik neem aan dat ik me dan in de stad moet inschrijven i.v.m. het recht op HRA?
Als huurder natuurlijk niet. HRA is alleen maar als je eigenaar bent
oeps verkeerd gelezen :@
  maandag 16 juli 2012 @ 14:50:55 #247
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114270456
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

Op welke manier speculeren gemeentes met de bouwgronden dan? En wat voor effect heeft dit op de productie van woningen?
Te duur grond gekocht van bevriende speculanten en nu moeten ze verlies nemen op die grond
Als ze willen gaan bouwen, dan worden de handelaren ingeschakeld om de grond te verwerven en de gemeente koopt dan van de handelaar

Dus willen gemeentes niet woningen bouwen voor de inwoners
pi_114270497
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

Nogmaals, het huurrecht is exact hetzelfde voor zowel private als sociale sector. Daar zit dus geen enkel verschil.
pi_114270500
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:48 schreef announcement het volgende:
Volgens mij heb je alleen recht op HRA op de woning waar je ook daadwerkelijk ingeschreven bent, en de WBV stelt volgens mij ook als eis dat je er ingeschreven staat, dus zonder wat fraude hier of daar te plegen zal het wel niet lukken.
pi_114270523
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

Te duur grond gekocht van bevriende speculanten en nu moeten ze verlies nemen op die grond
Als ze willen gaan bouwen, dan worden de handelaren ingeschakeld om de grond te verwerven en de gemeente koopt dan van de handelaar

Dus willen gemeentes niet woningen bouwen voor de inwoners
Zouden die tussenhandelaren niet gewoon uitegeschakeld moeten worden uit dit proces?
Dat zou toch kunnen met een wetswijziging oid??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')