quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzienquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ik vraag me echt heel hard af of je dat verschil terug ziet in je verbruikscijfers. Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
Dan wel ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
wat wil ik beweren dan? kan je die letterlijke tekst even quoten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.
Was die spitsstrook gesloten op dat moment? Anders vraag ik me namelijk af waarom je naar links op wilde schuiven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:38 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik had laatst bijna een ongeluk, het was dat ik goed aan het opletten was en er een spitsstrook lag.
Er was een invoegstrook en het was best druk (lees: er zaten stuk of 5 auto's achter me) We moesten dus allemaal invoegen op een redelijk rustige rijbaan. Ik kom aangereden, ruimte zat (dacht ik) en ik wil invoegen. De auto die rechts reed had geen enkele last van mijn actie. Maar het probleem was dat er een auto op de linkerrijbaan die auto aan het inhalen was (wat ik dus niet gezien had en kon zien) die hem meteen voor die auto ineens naar rechts gooideDus ik weer half teruggestuurd en de spitsstrook op ...
Samenvatting: Mensen die bij drukte inhalen en voor een invoegstrook de auto naar rechts gooien zodat er geen ruimte is om in te voegen![]()
Blijf dan gewoon nog even links rijden en laat die mensen erop komen
net als elke motorrijderquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
haha, inderdaad.. Vaak rij ik gewoon op de cruisecontrol, maar moet ik in de bochten gewoon op de rem omdat die 2 auto's die me net inhaalden niet harder door de bocht durven op de 2-baans weg..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:39 schreef Marco001 het volgende:
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....)
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef rival het volgende:
wat gevaarlijker is, als je dan toch een argument wilt hebben, is het feit dat de vluchtstrook weinig bereden wordt en daar dus vaak vuil blijft liggen, ook dingen als spijkers e.d. waardoor je dus meer kans hebt op een lekke band
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bochtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bocht
nog even los van het risico dat er rotzooi ligt of een wagen met panne is het geen goed idee idd. plus dat het eruit ziet alsof je 12 bent en niet kan rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
klopt: ¤340quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
Of andersom, wat ik laatst had: de rechterrijstrook werd afgesloten. Ik zat links naast een vrachtwagen in een inhaalmanoeuvre toen de vooraankondiging aan floepte. En hoppaaa zonder lampje of wat zie ik abrupt een paar ton staal naar me toe zeilen. Want de lampjes zeiden DAT HET MOEST.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:28 schreef Martijn93 het volgende:
Als je ziet dat je van een 2-baans weg moet ritsen omdat de matrixborden boven de weg dit aangeven vanwege werkzaamheden blijft je dan op de rechter baan die afgesloten wordt rijden totdat je het kruis ziet? Snap niet dat er mensen zijn die dit doen als er niemand anders op de linker baan in de weg zit.
ik merk dat ik er zelf steeds vaker rechts rustig voorbij loop...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Ook zo irritant, volk dat een vrachtwagen inhaalt met 100 en dan ineens weer 120 gaat rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |