abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114126940

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (25-06-2012) 99 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)

FOK!ker: Adames
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US: Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl
Naam Ingame US: Solyl

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens

FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser

FOK!ker: Xanarot
Naam ingame EU: Xanarot

FOK!ker: DjNivek
Naam ingame EUNE: Grumpmeister

FOK!ker: tomy800
Naam ingame EU: TomNeD

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
pi_114127005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:25 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Vooral als ze nerveus gaan worden zodra je in hun zichtveld stealth aanzet _O-
Haha ja idd wat ik ashe's dan zie doen is hun E afvuren op me :') en daarna gaan ze onder hun turret staan xD tegen die tijd ben ik alweer weg :P

Pff ik moet echt een nieuw account maken en dan weer eve nemen xD zeker met de rework die eraan komt!
pi_114127023
Ik vind Evelynn best oké :7 Straks met die stealth remake wordt het best aight denk ik.
pi_114127066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:28 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik vind Evelynn best oké :7 Straks met die stealth remake wordt het best aight denk ik.
Ik heb eve gespeeld van level 5 tot 25 ofzo, en meeste games 20+/4/15 ofzo.
pi_114127110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:28 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Haha ja idd wat ik ashe's dan zie doen is hun E afvuren op me :') en daarna gaan ze onder hun turret staan xD tegen die tijd ben ik alweer weg :P

Pff ik moet echt een nieuw account maken en dan weer eve nemen xD zeker met de rework die eraan komt!
Meestal maak ik een schijnbeweging en ga gewoon in de topbrush staan :+ Heerlijk als je het tegenstander team dan allemaal Oracles ziet kopen. Is toch weer 400 gold die vooral early game hard aan komt.
pi_114127383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:29 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Meestal maak ik een schijnbeweging en ga gewoon in de topbrush staan :+ Heerlijk als je het tegenstander team dan allemaal Oracles ziet kopen. Is toch weer 400 gold die vooral early game hard aan komt.
en vooral leuk als je dan gewoon om ze heen sluipt en ze van achter vermoord :')
Ik vind het echt jammer dat eve niet kan junglen met haar huidige aanvallen. Duurt veel te lang te clearen :(

edit:

PFF met een Yi in ARAM win je volgens mij altijd... wat een faceroll char.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 23:45:10 ]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 01:08:04 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114138213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:34 schreef totalvamp het volgende:

[..]

PFF met een Yi in ARAM win je volgens mij altijd... wat een faceroll char.
nope, hij is nieteens hoger dan mid tier. high tier zijn ranged ad carries zoals trist, mf, kog ad, corki etc, god tier zijn de meeste aoe ranged zoals lux, ezreal, maokai maar ook blitz, imba tier zijn lage cd aoe ranged en specifieke champs zoals ziggs, nidalee, karthus, fiddle en kennen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_114138901
Okay sorry Admiraal BG
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_114140797
Mooi potje gehad waarbij alles hopeloos leek. (ik verloor mid een beetje tegen Lux) en echt, ze liepen zwaar voor.

Maar zodra ik en Twitch een beetje items hadden konden we ze echt onwijs hard afmaken in teamfights, dat Veigar een late game champion is kwam goed van pas. Soms instakilde ik de AP carry of support oid, dat hielp enorm.
pi_114141258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 01:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nope, hij is nieteens hoger dan mid tier. high tier zijn ranged ad carries zoals trist, mf, kog ad, corki etc, god tier zijn de meeste aoe ranged zoals lux, ezreal, maokai maar ook blitz, imba tier zijn lage cd aoe ranged en specifieke champs zoals ziggs, nidalee, karthus, fiddle en kennen.
Ik zou Yi graag randomen hoor. Je moet hem natuurlijk wel AP bouwen dan. Je sustain is godlike met je W (zelfs als je wordt aangevallen heal je naar full health met meditation) en die alpha strike is zo heerlijk... Easiest multikill character in het spel in ARAM.
Vicariously I live while the whole world dies
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2012 @ 09:07:53 #11
230491 Zith
pls tip
pi_114141977
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:00 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dat is wel smartcast
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar gebruikt hij juist smartcasting, wtf? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Wat lul je, hij gebruikt het wel?
Ehm jongens, die video bekijkt de game vanuit spectator/tournament mode... Diamondprox heeft aangegeven op reddit dat hij geen smartcast gebruikt op lee sin :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_114141986
Ik vraag excuus :{
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:36:42 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114142577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:02 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik zou Yi graag randomen hoor. Je moet hem natuurlijk wel AP bouwen dan. Je sustain is godlike met je W (zelfs als je wordt aangevallen heal je naar full health met meditation) en die alpha strike is zo heerlijk... Easiest multikill character in het spel in ARAM.
niemand in het hele spel speelt yi ad in aram, ap yi is ook al een eeuwigheid echt geen trollen meer. en ik had het juist over ap yi, thing is; in aram is een van de meest common items morellos tome omdat ranged harass het sterkst is in pg, de passive van morello's hardcountered swain, mundo, irelia en vooral yi (en wel meer) en daarom maakt het die champs dus nogal matig voor die mode.

Komt bij dat jezelf in de tegenstanders zn groep werpen ook een negatief iets is, wat champs zoals alistar dus shit tier maakt in pg, en daarom yi dus ook. (toelichting: hoe meer ranged harassers in je team hoe effectiever, als je 2 of 3 champs hebt die cqc zijn en dichtbij moeten komen om te kunnen *kuch* harassen, heb je 1: minder equal ranged harass strenght en 2: makkelijke te harassen champs)

dat is dus waarom yi slecht is in pg. Ik heb er ook al geregeld tegen gespeeld en nooit problemen ermee, integendeel.
pi_114142931
Ik denk dat wij een heel ander beeld bij het spelletje hebben dan. Een champ als Alistar vind ik geweldig, als ik die krijg ben ik echt blij. Met Alistar kun je met je knockup combo 2 of meer man knockuppen als je een beetje oplet, als je team die gelijk focust kun je easy kills oppikken. Tevens kun je met je ulti er nog levend uitkomen ook. Tel daarbij op dat je een AoE heal hebt om zo'n beetje alle poke van de tegenstanders ongedaan te maken en volgens mij heb je een heel behoorlijke tank/initiator.

Met Yi kom je als je het goed doet helemaal niet in enemy team terecht. Als je Alpha Strike goed leest, word je als je de target killt weer daar teruggeplaatst. Doe je alpha dus op een minion en je komt op de plek van die (dode) minion weer terug. Zo kun je prima controleren waar je terecht komt. Tevens snap ik niet waar je het over hebt met die morello's passive. Dat is cooldown reduction. Hoezo hardcountert dat Yi? Bedoel je soms de active? Die namelijk wel. Maar dan moeten ze hem wel voor jou bewaren EN goed timen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:36:23 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114143979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:54 schreef nyny83 het volgende:
Ik denk dat wij een heel ander beeld bij het spelletje hebben dan. Een champ als Alistar vind ik geweldig, als ik die krijg ben ik echt blij. Met Alistar kun je met je knockup combo 2 of meer man knockuppen als je een beetje oplet, als je team die gelijk focust kun je easy kills oppikken. Tevens kun je met je ulti er nog levend uitkomen ook. Tel daarbij op dat je een AoE heal hebt om zo'n beetje alle poke van de tegenstanders ongedaan te maken en volgens mij heb je een heel behoorlijke tank/initiator.
dan begrijp je pg niet helemaal.
quote:
Met Yi kom je als je het goed doet helemaal niet in enemy team terecht. Als je Alpha Strike goed leest, word je als je de target killt weer daar teruggeplaatst. Doe je alpha dus op een minion en je komt op de plek van die (dode) minion weer terug. Zo kun je prima controleren waar je terecht komt. Tevens snap ik niet waar je het over hebt met die morello's passive. Dat is cooldown reduction. Hoezo hardcountert dat Yi? Bedoel je soms de active? Die namelijk wel. Maar dan moeten ze hem wel voor jou bewaren EN goed timen.
morellos active bedoel ik, dat is een hard counter vs regen en dus een hard counter vs ap yi.
en dat timen is makkelijk, snap niet hoe je dat uberhaupt verkeerd kunt timen, daarnaast is de cooldown heel erg laag op die active fyi.

mischien dat champs als yi en alistar het goed doen vs mensen die de tier list niet kennen en niet weten wat de optimale manier is om pg te spelen maar het zijn toch echt low/shit tier champs voor die mode.
pi_114144848
Hoe speel ik ARAM?
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:18:06 #17
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114145582
:'). BaajGuardian is echt het beste voorbeeld van iemand die de klok hoort luiden maaar niet weet waar je klepel hangt or some shit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:21:58 #18
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114145713
Anyway, wat vinden we van de nieuwe skins (Lee Sin Cassiopeia Alistar Malphite Ahri Mundo)

En de nieuwe champ? Zyra?

http://imgur.com/a/Avnwr

http://na.leagueoflegends.com/news/zyra-rise-thorns-revealed

Oh en de nieuwe Xin Zhao, Twitch en Eve? Lol. KKveel changes.
pi_114146786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dan begrijp je pg niet helemaal.

[..]

morellos active bedoel ik, dat is een hard counter vs regen en dus een hard counter vs ap yi.
en dat timen is makkelijk, snap niet hoe je dat uberhaupt verkeerd kunt timen, daarnaast is de cooldown heel erg laag op die active fyi.

mischien dat champs als yi en alistar het goed doen vs mensen die de tier list niet kennen en niet weten wat de optimale manier is om pg te spelen maar het zijn toch echt low/shit tier champs voor die mode.
Ik denk persoonlijk dat jij je gewoon veel teveel vasthoudt aan die tier lists. Ten eerste zeggen die vaak geen reet omdat de meeste games gewoon ARAM zijn en je dus een random champ toegewezen krijgt waar je lang niet optimaal mee speelt, ten tweede weet je totaal niet wat het niveau van je teammates en je tegenstanders is omdat hier geen hidden elo e.d. bij komt kijken.

Verder snap ik je argument van Morello wel, maar het is niet alsof die heal de enige skill van yi is. Het gaat vooral om die alpha strike die een 1:1 scaling heeft met AP en gewoon squishies voor ~35% HP kan wegmaaien iedere keer dat hij hem doet. En in PG loopt vaak iedereen met half HP of minder rond, dus multikills ftw!

Tevens hou ik een heel verhaal over waarom ik Alistar wel goed vind en het enige wat je ertegenin brengt is dat ik PG niet begrijp... tja, sorry, maar op zo'n manier is het lastig discussieren.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:57:07 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114147274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:46 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat jij je gewoon veel teveel vasthoudt aan die tier lists. Ten eerste zeggen die vaak geen reet omdat de meeste games gewoon ARAM zijn en je dus een random champ toegewezen krijgt waar je lang niet optimaal mee speelt, ten tweede weet je totaal niet wat het niveau van je teammates en je tegenstanders is omdat hier geen hidden elo e.d. bij komt kijken.

Verder snap ik je argument van Morello wel, maar het is niet alsof die heal de enige skill van yi is. Het gaat vooral om die alpha strike die een 1:1 scaling heeft met AP en gewoon squishies voor ~35% HP kan wegmaaien iedere keer dat hij hem doet. En in PG loopt vaak iedereen met half HP of minder rond, dus multikills ftw!

Tevens hou ik een heel verhaal over waarom ik Alistar wel goed vind en het enige wat je ertegenin brengt is dat ik PG niet begrijp... tja, sorry, maar op zo'n manier is het lastig discussieren.
ik had al uitgelegd dat als je een cqc champ hebt je een ranged harasser minder hebt, alistar is dus nogal waardeloos en kan alleen rondlopen en healen, wat nutteloos is omdat de ranged harass met fiendish codex als 1st item een heel enemy team aan flarden slaat. Alistar krijgt de kans niet om zn eigen combo te overleven, ook met zn ult niet omdat iedereen void staff/whisper kan bouwen indien nodig. En tegen de tijd dat dit nodig zou horen te zijn heb je toch al 10 kills en 2 torens + inhib van de vijand weggevaagd en kill je hun hele team in een paar seconden, sta je dan met je alistar.
pi_114147647
10 torens? hoe vaak heb je PG nou precies gespeeld? En van mij mogen ze me focussen, met ult aan vang ik een stuk minder damage. Buiten dat bouw ik op Alistar health en cooldown reduction, dus in de tijd dat ze mij focussen kan mijn team ze weer aan flarden schieten. Overigens vraag ik me af of dit voor jou nu allemaal theorie is of je het ook in de praktijk geprobeerd hebt. Ik heb Alistar namelijk al 2x gespeeld op de PG map en dat is me prima afgegaan. Verder vraag ik me af of jij niet gewoon draft mode speelt in plaats van all random. Dan maken je tier lists vermoedelijk wat meer uit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:07:12 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114147746
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:21 schreef Jajong het volgende:
Anyway, wat vinden we van de nieuwe skins (Lee Sin Cassiopeia Alistar Malphite Ahri Mundo)

Oh en de nieuwe Xin Zhao, Twitch en Eve? Lol. veel changes.
nieuwe lee sin lijkt me teveel op hwa jai van kof (vind hem wel tof vooral die elbow), cassiopeia skin ziet er wel aardig uit, malphite vind ik niks, ahri vind ik ook niks, mundo ziet er ook niet uit, maak em dan op zn minst groen..als het een orc moet voorstellen..

Zyra ben ik enthousiast over want ik vond curupira in the beastmaster sexy dus is zyra tof. alleen die vuurskin vind ik retarded, wat heeft riot de laatste tijd met vuur... alle champs krijgen vuur skins opeens :/ creativity lvl 0.

Nog niks over xin gelezen, twitch was al op, eve was al sterk maar kon gewoonweg niet farmen, weet niet wat voor rol visionwards nu spelen gaan nu ze (eve en twitch) in een bepaalde radius gewoon zichtbaar zijn.

edit: heb net over xin gelezen en vind het goeie changes, vooral zn ult is nu veel redelijker.
Ik bedacht me overigens dat hybrid xin nu ook viable is (zoals je kayle vroeger bouwde) ivbm de scaling op zn life regain op w.

[ Bericht 8% gewijzigd door BaajGuardian op 13-07-2012 12:23:04 ]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:11:35 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114147910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:04 schreef nyny83 het volgende:
10 torens? hoe vaak heb je PG nou precies gespeeld? En van mij mogen ze me focussen, met ult aan vang ik een stuk minder damage. Buiten dat bouw ik op Alistar health en cooldown reduction, dus in de tijd dat ze mij focussen kan mijn team ze weer aan flarden schieten. Overigens vraag ik me af of dit voor jou nu allemaal theorie is of je het ook in de praktijk geprobeerd hebt. Ik heb Alistar namelijk al 2x gespeeld op de PG map en dat is me prima afgegaan. Verder vraag ik me af of jij niet gewoon draft mode speelt in plaats van all random. Dan maken je tier lists vermoedelijk wat meer uit.
:')

ik heb tot nu toe 40 draft matches gespeeld + - en nog niet één verloren. Allemaal met imba tier champs, en de vijand had dikwijls yi's en alistars :D

ja dan maakt het meer uit ja, maar feit blijft dat als je 2 imba tier champs in je team hebt en de vijand geen, het free win is in die mode, behalve als de mensen in je team die die champs hebben retarded zijn en beter patat kunnen bakken in de macdonalds. (zoals de laatste keer dat een teammaat van me ziggs kreeg en die niet kon traden met me omdat hij sivir niet had, en begon die achterlijke met een tear ipv fiendish>morellos, en had ook geen idee hoe hij 1: moest harassen, en harassde ook veel te weinig, en 2: gooide zn w op minions ipv op zichzelf om weg te komen van akali (die hij al gefeed had overigens).

Randoms zijn freewin freelose games als je de tiers en hun potentieel en effect kent op pg, de enige comp waarin sustain champs goed zijn zoals alistar is als 4 of het hele enemy team uit cqc bestaat.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:16:42 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114148125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe 40 draft matches gespeeld + - en nog niet één verloren.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:23:32 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114148449
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

nou goed het is gewoonweg zo.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:27:44 #26
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114148651
BG hou gewoon je bek man :'). En FYI zijn er genoeg Rode Orcs. Dumbass.
pi_114149677
Echt ik moet gewoon een keer meedoen in een proving grounds game met BG om zijn pro-heid te aanschouwen, liefst in enemy team. Om hem te narren neem ik dan Alistar. Als het goed is word ik dan helemaal de grond in geroflstompt maar dat heb ik ervoor over.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:58:22 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114149812
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:27 schreef Jajong het volgende:
BG hou gewoon je bek man :'). En FYI zijn er genoeg Rode Orcs. Dumbass.
de enige rode orcs zijn dode orcs.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:58:45 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114149832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:54 schreef nyny83 het volgende:
Echt ik moet gewoon een keer meedoen in een proving grounds game met BG om zijn pro-heid te aanschouwen, liefst in enemy team. Om hem te narren neem ik dan Alistar. Als het goed is word ik dan helemaal de grond in geroflstompt maar dat heb ik ervoor over.
stuur maar een fi in league of legends, add ik je wel een keer als we weer een draft doen.
overigens staan er wel een paar leaguereplay lrf's online van mijn pg matches. Laatst nog een mooie juke gepost, post hem wel nog een keer.

pi_114150088
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:21 schreef Jajong het volgende:

Oh en de nieuwe Xin Zhao, Twitch en Eve? Lol. KKveel changes.
Nieuwe Xin, vertel?
pi_114151149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

stuur maar een fi in league of legends, add ik je wel een keer als we weer een draft doen.
overigens staan er wel een paar leaguereplay lrf's online van mijn pg matches. Laatst nog een mooie juke gepost, post hem wel nog een keer.
Even voor de duidelijkheid: ik denk niet dat je een slechte speler bent ofzo hoor, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat Alistar niet viable zou zijn op de proving grounds map.

Die friend request stuur ik vanavond wel als ik het niet vergeet.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:42:05 #32
148823 znarch
ondertitel
pi_114151646
Die Lee Sin doet met denken aan:

Vet dus _O_
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_114151658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe 40 draft matches gespeeld + - en nog niet één verloren. Allemaal met imba tier champs, en de vijand had dikwijls yi's en alistars :D

ja dan maakt het meer uit ja, maar feit blijft dat als je 2 imba tier champs in je team hebt en de vijand geen, het free win is in die mode, behalve als de mensen in je team die die champs hebben retarded zijn en beter patat kunnen bakken in de macdonalds. (zoals de laatste keer dat een teammaat van me ziggs kreeg en die niet kon traden met me omdat hij sivir niet had, en begon die achterlijke met een tear ipv fiendish>morellos, en had ook geen idee hoe hij 1: moest harassen, en harassde ook veel te weinig, en 2: gooide zn w op minions ipv op zichzelf om weg te komen van akali (die hij al gefeed had overigens).

Randoms zijn freewin freelose games als je de tiers en hun potentieel en effect kent op pg, de enige comp waarin sustain champs goed zijn zoals alistar is als 4 of het hele enemy team uit cqc bestaat.
Mag ik vragen hoe jij iedere game een "imba tier champion" krijgt? Ben jij zo'n figuur die altijd dodged als je een Melee champion krijgt of zo?

*Och laat maar, je gaf aan Draft mode te spelen. Tja, dan kan ik me het wel voorstellen maar de hele charme van de PG map vind ik juist dat je 2 random teams krijgt en daardoor iedere game in principe een teamfight set-up krijgt waar je nog nooit eerder tegen hebt gespeeld op die manier.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:43:51 #34
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114151727
REALLLLLL.

Toplane Olaf verliest van aan Garen die de eerste 5 minuten AFK was. Mid is Ahri met Clarity lol. Botlane is Taric Kog Maw met allebei teleport. Olaf had ook teleport. Sta je dan als jungler.

Niet geheel verrassend was 't na 20 minuten voorbij :').
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:48:19 #35
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_114151922
Waarom als ik mensen toevoeg in me lijst verdwijnen ze weer?
Ik voeg Dr. sexy toe en dan verdwijnt ie weer. niet bij online en offline :S
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_114152021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:48 schreef KneusTeun het volgende:
Waarom als ik mensen toevoeg in me lijst verdwijnen ze weer?
Ik voeg Dr. sexy toe en dan verdwijnt ie weer. niet bij online en offline :S
Er zijn problemen met de friendsserver

Bartimala is trouwens mijn ingame name he :P niet dr.sexy
pi_114152048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:54 schreef nyny83 het volgende:
Laatste keer dat ik ali had met Aram op Proving grounds wonnen we en stond ik 4-5-56
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:57:45 #38
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_114152369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:50 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Er zijn problemen met de friendsserver

Bartimala is trouwens mijn ingame name he :P niet dr.sexy
Ja weet ik. maar gaat steeds niet goed helaas. :(
pi_114152457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:57 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja weet ik. maar gaat steeds niet goed helaas. :(
Mijn friendlist is ook nog steeds leeg }:|

Doet het weer en accepted!

Die nieuwe Lee Sin skin _O_ Muay Thai _O_

En Zyra is gewoon een Poison Ivy ala Batman :+ Maar dat is juist wel nice.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dr.Sexy op 13-07-2012 14:05:39 ]
pi_114153012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:59 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Mijn friendlist is ook nog steeds leeg }:|
net als irl :+
pi_114153162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:12 schreef nyny83 het volgende:

[..]

net als irl :+
Wat jammer voor je, misschien moet je vaker naar buiten knul :')
pi_114153521
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:15 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Wat jammer voor je, misschien moet je vaker naar buiten knul :')
Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat wat ik net in nyny83 zijn bericht las was bedoeld als grapje.
pi_114153600
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:24 schreef Keselo het volgende:

[..]

Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat wat ik net in nyny83 zijn bericht las was bedoeld als grapje.
Zie de :') ;)
pi_114153781
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:24 schreef Keselo het volgende:

[..]

geeft niet, soms valt een grapje goed, soms wat minder :P
pi_114154007
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:25 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Zie de :') ;)
Ik geloof dat jij :') anders gebruikt dan de rest van dit forum.

Voor de duidelijkheid, als je vindt dat iemand een domme opmerking heeft gemaakt, of je wilt als een eikel overkomen, dan gebruik je :') .

Now you know.
pi_114154060
Ik ging is een keer melee spelen wat ik sinds lvl 5 of zo niet meer heb gedaan. Koop ik speciaal daarvoor jax. Moet ik solotop tegen fiora en lux. Sta ik onder de turret en word ik in 3(nee echt 3!) seconde neergemaaid op lvl 2. DA FAAAACK?

[ Bericht 0% gewijzigd door dustbrain op 13-07-2012 14:42:27 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_114154106
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:34 schreef Keselo het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij :') anders gebruikt dan de rest van dit forum.

Voor de duidelijkheid, als je vindt dat iemand een domme opmerking heeft gemaakt, of je wilt als een eikel overkomen, dan gebruik je :') .

Now you know.
Thanks captain obvious. Mijn leven is nu compleet en kan nu vriendloos sterven.

:') Voor de domme opmerking.
pi_114154581
Vooral elkaar aggressief aanvallen op niet-gemeen bedoelde opmerkingen, ja.

Ik dacht dat ik een kneus was, maar wat hier de laatste tijd aan opmerkinkjes doorsijpelt.. Jezus, het begint hier op de LoL-community te lijken.
pi_114154672
net een evelynn een quadra kill zien halen :')

welliswaar omdat ik iedereen in mijn ult had op ap nunu, maar goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de enige rode orcs zijn dode orcs.
fel orcs zijn rood? O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:00:04 #51
148823 znarch
ondertitel
pi_114155106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:36 schreef dustbrain het volgende:
Ik ging is een keer melee spelen wat ik sinds lvl 5 of zo niet meer heb gedaan. Koop ik speciaal daarvoor jax. Moet ik solotop tegen fiora en lux. Sta ik onder de turret en word ik in 3(nee echt 3!) seconde neergemaaid op lvl 2. DA FAAAACK?
1 v 2 is altijd kut. Als je dan ook nog eens melee bent vs ranged en melee is het geen doen. Gewoon proberen zo weinig mogelijk dood te gaan. Of vragen of je jungler gewoon komt lanen, dat kan eventueel ook.
pi_114155375
Ik speelde ook altijd casters, ik vond met jungle beginnen melee te leren een redelijk stuk makkelijker dan solotop :) misschien ben je daar wat mee.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:37:50 #53
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_114156675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:36 schreef dustbrain het volgende:
Ik speel bijna alleen maar met jax... vind hem erg nice!
pi_114156761
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:00 schreef znarch het volgende:

[..]

1 v 2 is altijd kut. Als je dan ook nog eens melee bent vs ranged en melee is het geen doen. Gewoon proberen zo weinig mogelijk dood te gaan. Of vragen of je jungler gewoon komt lanen, dat kan eventueel ook.
Ja daar kwam ik ook achter toen de jungler zei "OMG WTF FEEDER NOOB JAX ASK HELP"

Ik gebruik deze guide for items.

http://www.mobafire.com/l(...)e-grandmaster-172710

Er zit geen armor penetration bij, is dat wel goed?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:43:50 #55
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_114156894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:40 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ja daar kwam ik ook achter toen de jungler zei "OMG WTF FEEDER NOOB JAX ASK HELP"

Ik gebruik deze guide for items.

http://www.mobafire.com/l(...)e-grandmaster-172710

Er zit geen armor penetration bij, is dat wel goed?
die doe ik ook, voornamelijk life steal. Maar soms trinity force erbij.
pi_114157384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:43 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

die doe ik ook, voornamelijk life steal. Maar soms trinity force erbij.
Ja die trinity is soms wel nice voor extra offensive. Ik pas hem ook wel aan indien nodig ofc.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:46 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114157833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:42 schreef Keselo het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij iedere game een "imba tier champion" krijgt? Ben jij zo'n figuur die altijd dodged als je een Melee champion krijgt of zo?

*Och laat maar, je gaf aan Draft mode te spelen. Tja, dan kan ik me het wel voorstellen maar de hele charme van de PG map vind ik juist dat je 2 random teams krijgt en daardoor iedere game in principe een teamfight set-up krijgt waar je nog nooit eerder tegen hebt gespeeld op die manier.
nee ik speel gewoon draft als ik imba tier champs wil maar random gaan haalt ze niet uit de game, als mensen 2 imba tier champs krijgen is het gewoon heel erg moeilijk om daar van te winnen met shit tier champs ,tenzij natuurlijk zoals ik al zei de mensen die die imba champs spelen geen idee hebben hoe hun moeten spelen, ik ga binnenkort ff een guide schrijven voor pg trouwens ik houd jullie wel op de hoogte.

tot die tijd hier 3 competitive potjes (3e was het moeilijkst en dat zeg ik niet snel) van mij van zonet.

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598099/
7/3/12

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598102/
5/3/21

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598105/
14/7/19

zoals je kunt zien in de replays suicide ik soms, ik leg dat later in die guide ook uit, en ga ook in op hoe je de healthpacks moet inzetten, want die moet je niet blind oppakken als iemand lage hp heeft.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:11:57 #58
379632 vuilniszakmanager
Vuilniszakken ¤ 0,19
pi_114158151
Als iemand een keer pot wilt doen, DM me maar voor me nick.
Verkoper van top kwaliteit vuilniszakken, tevens lever ik ook op maat gemaakte vuilniszakken en kan ik er ook Italiaanse vlaggen op borduren.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:34:59 #59
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114159057
10euro voor degene die al die BG replays helemaal uitkijkt
pi_114159577
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:34 schreef Jajong het volgende:
10euro voor degene die al die BG replays helemaal uitkijkt
Top, die wilde ik sowieso al even bekijken. Makkelijk verdient.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:51:11 #61
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114159870
Die spelfout kost je 10 euro
pi_114160588
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Top, die wilde ik sowieso al even bekijken. Makkelijk verdient.
verdient :')
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:07:13 #63
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114160660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:05 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Thanks spuit 11.
pi_114160818
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:07 schreef Jajong het volgende:

[..]

Thanks spuit 11.
Np easy
pi_114161058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nee ik speel gewoon draft als ik imba tier champs wil maar random gaan haalt ze niet uit de game, als mensen 2 imba tier champs krijgen is het gewoon heel erg moeilijk om daar van te winnen met shit tier champs ,tenzij natuurlijk zoals ik al zei de mensen die die imba champs spelen geen idee hebben hoe hun moeten spelen, ik ga binnenkort ff een guide schrijven voor pg trouwens ik houd jullie wel op de hoogte.

tot die tijd hier 3 competitive potjes (3e was het moeilijkst en dat zeg ik niet snel) van mij van zonet.

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598099/
7/3/12

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598102/
5/3/21

http://www.leaguereplays.com/replays/match/598105/
14/7/19

zoals je kunt zien in de replays suicide ik soms, ik leg dat later in die guide ook uit, en ga ook in op hoe je de healthpacks moet inzetten, want die moet je niet blind oppakken als iemand lage hp heeft.
Suiciden vind ik niet bij ARAM horen. Hoort eigenlijk ook bij de regels van ARAM, suicide is daarbij niet toegestaan. Ik snap wel waarom je het doet, om te kunnen shoppen, maar ik vind het er niet bij horen en ik doe het zelf ook niet. Vind het juist meer een uitdaging worden om met slechtere items dan te winnen
pi_114161454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef jespertje het volgende:

[..]

Suiciden vind ik niet bij ARAM horen. Hoort eigenlijk ook bij de regels van ARAM, suicide is daarbij niet toegestaan. Ik snap wel waarom je het doet, om te kunnen shoppen, maar ik vind het er niet bij horen en ik doe het zelf ook niet. Vind het juist meer een uitdaging worden om met slechtere items dan te winnen
Ineffectief spelen als een uitdaging zien. ;(
pi_114161508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:24 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ineffectief spelen als een uitdaging zien. ;(
Nee, heet spelen volgens de regels die (onofficieel) gelden bij ARAM. En normaal wil je ook zo weinig mogelijk dood gaan, dus nu ook.
pi_114161684
Nice 11 win streak in ranked, bijna weer op m'n oude elo
pi_114161897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef jespertje het volgende:

[..]

Nee, heet spelen volgens de regels die (onofficieel) gelden bij ARAM. En normaal wil je ook zo weinig mogelijk dood gaan, dus nu ook.
Normaal wel ja, nu niet. Weet je ook waarom?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:44:46 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114162312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef jespertje het volgende:

[..]

1: je kunt niet shoppen tenzij je dood bent. 2: je kunt niet healen tenzij je dood bent of alle hp packs pakt wat niet optimaal is in nogal een aantal gevallen. 3: het is nergens verboden te suiciden in pg.

in classic aram is niet suiciden een regel, in pg niet.

ik speel pg competief en suiciden hoort daarbij als je optimaal wilt spelen.
Als jij graag met 2 hp helemaal terug loopt naar je basis wanneer de vijand een teamfight wint en dan bij je basis geinstakilled wordt en daarmee de game throwed is dat jouw keuze, ik vecht liever met volle hp / mp.
pi_114162730
Maar ff serieus wie geeft er nou een neuk om PG/ARAM.
5v5 is wat telt de rest is leuk om soms een potje te spelen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:59:10 #72
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114162913
Malphite is zo sterk :'). 9-0 toplane vs Jax en 13-3-26 geeindigd. Instagibte in elke teamfight hun ziek gefeedde Ashe. 1v9 winnen feels good bro
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:01:31 #73
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114163002
http://summonermatch.com/patchnotes.php

PBE Patchnotes.. Holy fuck ze willen URGOT & Morgana buffen :'). Hahaha.

quote:
Malphite

Ground Slam
Attack speed reduction duration changed to 3 seconds from 4 seconds
Scales off 30% of armor instead of 50%

NOOOOOOOOOOO
pi_114163069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:01 schreef Jajong het volgende:
http://summonermatch.com/patchnotes.php

PBE Patchnotes.. Holy fuck ze willen URGOT & Morgana buffen :'). Hahaha.
Hilarisch _O-

Denk dat Riot zich in de datum heeft vergist, 1 april is al een tijdje terug.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:08:36 #75
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114163287
Nocturne nerf so not needed ;(
pi_114163388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Jajong het volgende:
Nocturne nerf so not needed ;(
Blijven PBE patchnotes he. Grote kans dat de helft niet eens op Live komt volgende patch.

Ben het daar wel mee oneens trouwens. Nocturne is early game een beetje als een mini Pantheon of Twisted Fate. Teveel Lane presence met die ult van hem, waar je nauwelijks tegen kunt warden.
pi_114163642
Dag Malphite, 15 minutes of fame zijn voorbij
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:23:08 #78
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114163851
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:17 schreef Xanarot het volgende:
Dag Malphite, 15 minutes of fame zijn voorbij
Mwah. Ik heb ook verhalen gehoord dat ie nu een AP ratio krijgt op z'n E ipv die armor shit.
pi_114164104
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

1: je kunt niet shoppen tenzij je dood bent. 2: je kunt niet healen tenzij je dood bent of alle hp packs pakt wat niet optimaal is in nogal een aantal gevallen. 3: het is nergens verboden te suiciden in pg.

in classic aram is niet suiciden een regel, in pg niet.

ik speel pg competief en suiciden hoort daarbij als je optimaal wilt spelen.
Als jij graag met 2 hp helemaal terug loopt naar je basis wanneer de vijand een teamfight wint en dan bij je basis geinstakilled wordt en daarmee de game throwed is dat jouw keuze, ik vecht liever met volle hp / mp.
Hoe kun je nu competitief PG spelen. Daarnaast vind ik de gewone regels van ARAM van toepassing bij PG, want ARAM is all mid en PG ook, maar dat is hoe je er naar kijkt.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:29:26 #80
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114164149
BG weet niet wat competitief betekent denk ik.
pi_114164206
Je kunt het wel competitief spelen, maar in mijn ogen blijft het dan net een potje 5 vs 5 normal. Je wilt winnen, maar uiteindelijk win je alleen wat IP en bijvoorbeeld geen elo of ranking op iets.
pi_114164413
Wtf die patch notes.

GP Parrley :{
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:38:10 #83
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114164570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:34 schreef Skillstorm het volgende:
Wtf die patch notes.

GP Parrley :{
Dat is juist een super benodigde buff. Ze moeten overigens verwijderen dat Tabi's 10% van Parrrley blocked. Dan zou hij misssschien iets beter zijn. Nu is GP vrij useless.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:49:19 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114165101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:28 schreef jespertje het volgende:

[..]

Hoe kun je nu competitief PG spelen. Daarnaast vind ik de gewone regels van ARAM van toepassing bij PG, want ARAM is all mid en PG ook, maar dat is hoe je er naar kijkt.
dan kijk je verkeerd want pg is niet zoals classic aram, pg heb je brushes en healthpacks, hogere goldcount en dunnere lane dan in classic dus kom niet aan met dat de regels hetzelfde moeten zijn, als je niet kunt suiciden in pg ( :') ) kun je ook niet in de brush, oh wacht..

En hoe je pg competief speelt is net als hoe je dominion competief speelt, door optimaal spel te doorgronden en daar naar te handelen.
pi_114166082
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:38 schreef Jajong het volgende:

[..]

Dat is juist een super benodigde buff. Ze moeten overigens verwijderen dat Tabi's 10% van Parrrley blocked. Dan zou hij misssschien iets beter zijn. Nu is GP vrij useless.
Hij is niet vrij useless, Nu overdrijf je een beetje.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:11:41 #86
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114166176
ti's jajong, met zn 0.12% kennis van champions. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:11:54 #87
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114166187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:10 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Hij is niet vrij useless, Nu overdrijf je een beetje.
Ik overdrijf helemaal niet. GP is lower tier om maar even BG terminology te gebruiken. Maar jij bent nog geen lvl30 toch of verwar ik je nou met iemand anders
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:12:12 #88
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114166200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
ti's jajong, met zn 0.12% kennis van champions. :P
Wou jij beweren dat GP een goede champion is? :').
pi_114166215
GP is een vrij waardeloze adcarry in ranked volgens mij. Dat weet zelfs ik.
Wel zonde want hij is best coowl.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:13:10 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114166256
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:12 schreef Jajong het volgende:

[..]

Wou jij beweren dat GP een goede champion is? :').
hij is behoorlijk sterk ja.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:14:08 #91
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114166300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:12 schreef dustbrain het volgende:
GP is een vrij waardeloze adcarry in ranked volgens mij. Dat weet zelfs ik.
Wel zonde want hij is best coowl.
GP wordt niet als AD carry gespeeld, alleen top en soms Jungle, maar in beide roles is ie gewoon underpowered. Z'n Q kost teveel mana en de dmg wordt gereduced door ninja tabi, wat lanen met 'm eigenlijk onmogelijk maakt.
pi_114166303
Wel ben level 30, alleen ik speel nooit ranked, misschien dat dat het probleem is?

Idk, maar met de keren dat ik met een GP in het team zit dan zijn ze echt wel viable hoor.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:14:54 #93
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114166327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik wist het al, maar nu weet ik zeker dat jij echt niet weet waar je 't over hebt. Jij speelt alleen maar dominion en aram's. Je bent blijkbaar helemaal kwijt waar 't in echte LoL om draait.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:16:15 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114166387
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:14 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ik wist het al, maar nu weet ik zeker dat jij echt niet weet waar je 't over hebt. Jij speelt alleen maar dominion en aram's. Je bent blijkbaar helemaal kwijt waar 't in echte LoL om draait.
ok. mr.1maandje league of legends. ur so right etc.
pi_114166893
Jajong heef volgens mij gelijk hoor.
Er zijn champs die hetzelfde en meer kunnen als GP. Daarom is hij gewoon niet meer zo viable.
pi_114167214
GP is de tering in generfed, ik denk dat BG aan de drugs is

edit: Door de wriggle nerf, directe nerf op z'n Q, Crit mastery die weg is, en nieuwe ninja tabi's
pi_114167296
quote:

[..]

GP deze dagen is useless.
pi_114167530
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:05 schreef dustbrain het volgende:

[..]

dustbrain :')
pi_114167871
Leuk om te zien trouwens:

vrijdag 13 juli 2012 @ 19:49:27 #100
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114167874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:28 schreef dejenero het volgende:
Er zijn champs die hetzelfde en meer kunnen als GP. Daarom is hij gewoon niet meer zo viable.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:36 schreef Xanarot het volgende:
GP is de tering in generfed, ik denk dat BG aan de drugs is

edit: Door de wriggle nerf, directe nerf op z'n Q, Crit mastery die weg is, en nieuwe ninja tabi's
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef Lamabal het volgende:

[..]

GP deze dagen is useless.
Hey BG hoe ist nou?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:51:02 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114167949
oh boy 3 mensen die gp niet zo geweldig vinden =O
pi_114167962
sommige mensen hier moeten echt dringend een baksteen tegen hun hoofd aangeslingerd krijgen, godsamme man :')

meningen blijven meningen, leer er mee leven als iemand het niet eens met je is.
pi_114168163
Nieuwe champ ziet er trouwens ook wel weer vet uit.

Waarschijnlijk in het begin imba en dan nerfffffff pl0x. OMG NERF

pi_114168729
best een gaaf ding eigenlijk O+ waar kan je die verwachten? midlane denk ik?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:08:34 #105
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114168777
Op de PBE spelen ze haar mid idd. Tis een AP champ zonder echte support spells dusss
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:08:55 #106
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114168794
Met die minions zou je misschien ook wel kunnen junglen met haar, Chen style :P
pi_114169184
Zyra is in PBE. *O*
pi_114169192
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:51 schreef Xetran het volgende:
sommige mensen hier moeten echt dringend een baksteen tegen hun hoofd aangeslingerd krijgen, godsamme man :')

meningen blijven meningen, leer er mee leven als iemand het niet eens met je is.
Damn, je bent me voor. Wou net hetzelfde zeggen.

Nieuwe champ ziet er wel geinig uit ja. Of die helemaal viable zal zijn weet ik nog niet, maar iig leuk om te proberen denk ik. Vooral haar Ulti met de knockup, dan lulu knock up en iedereen blijft vliegen.(chogath en alistar er nog bij)^^

Hmm de chat ligt er weer uit
pi_114169246
Chat service zou gereboot worden, toch?
pi_114169289
Ja, zijn ze nog mee bezig. Maar wel vervelend, wou net ff een potje ranked doen of PG met wat lui.
pi_114169359
ik heb een 100% winrate met gp in ranked , 9 potjes :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:25:13 #112
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114169429
Ik heb een 100% winrate met Jungle Karthus in ranked...
pi_114169472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:23 schreef apenkont het volgende:
ik heb een 100% winrate met gp in ranked , 9 potjes :P
Het is niet dat je er immer verliest met gangplank. Maar er zijn momenteel gewoon betere opties beschikbaar.
pi_114172176
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:25 schreef Jajong het volgende:
Ik heb een 100% winrate met Jungle Karthus in ranked...
Karthus _O_ Die moet ik echt een keer hebben, alleen al om die ulti.

Fire ze lazerwaffen _O_ _O_ _O_ :7
pi_114172307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:44 schreef BaajGuardian het volgende:
ik speel pg competief
Op 3.1k elo niveau?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:11 #116
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114172434
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:27 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Karthus _O_ Die moet ik echt een keer hebben, alleen al om die ulti.

Fire ze lazerwaffen _O_ _O_ _O_ :7
Ehhh je bedoelt Ioncannon.. (c) TheOddOne
pi_114172494
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:33 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ehhh je bedoelt Ioncannon.. (c) TheOddOne
Dat kan ook ja :+

Is hij lastig om goed te spelen?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:35:59 #118
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114172584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Dat kan ook ja :+

Is hij lastig om goed te spelen?
Ik vind van niet, farmen met z'n Q had ik na een paar potjes wel onder de knie. En als je farmed bent gewoon in de enemyflashen met je aura aan, wall neerdroppen en Q's spammen. Als je dood gaat druk je op R en watch the penta come.
pi_114172631
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:35 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ik vind van niet, farmen met z'n Q had ik na een paar potjes wel onder de knie. En als je farmed bent gewoon in de enemyflashen met je aura aan, wall neerdroppen en Q's spammen. Als je dood gaat druk je op R en watch the penta come.
Oh ja die heeft een passive dat je na je dood alsnog 7 of 8 seconden door kunt _O_ _O_ _O_
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:50:53 #120
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114173243
Karthus is lategame goed, in lanephase wordt je door het gros van de AP's gecounterd.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:55:57 #121
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114173551
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:50 schreef Zeroku het volgende:
Karthus is lategame goed, in lanephase wordt je door het gros van de AP's gecounterd.
Wat.
pi_114174445
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:55 schreef Jajong het volgende:

[..]

Wat.
is waar. Een AP met hoge burst knalt hem zo kapot zonder dat hij er veel aan kan doen (want geen escapes). Daarentegen doet hij ongeveer 10x zoveel damage in teamfights en heeft hij natuurlijk altijd nog die ult.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:15:18 #123
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114174490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

is waar. Een AP met hoge burst knalt hem zo kapot zonder dat hij er veel aan kan doen (want geen escapes). Daarentegen doet hij ongeveer 10x zoveel damage in teamfights en heeft hij natuurlijk altijd nog die ult.
Ja, alleen 't probleem is dat hij van 100km afstand kan farmen met z'n Q.
pi_114174927
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:15 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ja, alleen 't probleem is dat hij van 100km afstand kan farmen met z'n Q.
i dunno... ik pick meestal kennen tegen hem en dan harass ik hem vaak zo weg met Q. En als hij dan low is flash/ult ik erin en win ik de exchange altijd. De lane win ik dus meestal wel, maar in de teamfights is hij sterker als hij een beetje normaal gefarmd heeft.
pi_114174999
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

dustbrain :')
verdient. :')
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:26:02 #126
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114175006
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:24 schreef nyny83 het volgende:

[..]

i dunno... ik pick meestal kennen tegen hem en dan harass ik hem vaak zo weg met Q. En als hij dan low is flash/ult ik erin en win ik de exchange altijd. De lane win ik dus meestal wel, maar in de teamfights is hij sterker als hij een beetje normaal gefarmd heeft.
Yeah, het is gewoon heel moeilijk om Karthus echt compleet uit een game te halen. Hij kan ook heel makkelijk wraiths farmen en makkelijk kills/assist gold meepakken in andere lanes met zn ult.
pi_114175443
quote:

[..]

GP is een kutchampion en heeft het probleem dat veel champions hebben, er zijn gewoon betere keuzes die zijn rol beter kunnen vervullen.
pi_114175535
Dat krijg je met zo veel characters. Ik had liever een game met 30 characters die allemaal viable waren. Echter zorgt telkens een character bijvoegen ook voor een totaal van 20-30 viable characters, dus tja.
pi_114175776
Competitief wordt 70% van de champion pool gekozen. Dus maar 30 champions zijn op het hoogste niveau niet viable.

Onder de 2.2k elo zijn dat er waarschijnlijk 85 die viable zijn.

Onder de 1.8k 95.
-Evelynn niet, useless, te makkelijk te counteren, squishy, weinig damage.
-Heimerdinger, te hoge mana costs op alles, geen escapes, E te traag.
-Karma, waardeloze support, waardeloze mid. Enige CC is een erg zwakke en moeilijk te raken slow.
-Sejuani, is een zwakke versie van Nautilus. Je hebt geen enkele reden Sejuani te kiezen omdat Nautilus in dit spel zit.
-Xin Zhao, zwakke champion op de hogere Elos, maar door zijn snowball potentie erg sterk in 1200 en lager. Brengt lategame weinig tot niks naar een team en wordt daardoor dood gewicht.

Nu spreek ik mezelf een beetje tegen door GP niet in dit lijstje op te noemen. Maar zo lang dat iedereen niet zijn champion maximaal benut, kan iemand die behendig met een GP om kan gaan makkelijk mee in de lagere Elo (1900-) games mee. Global Ult op.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:44:29 #130
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114176010
Op 't niveau waar de meeste mensen hier spelen (volgens mij bijna allemaal Unranked) kan je Eve ook wel spelen.
pi_114176346
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
Op 't niveau waar de meeste mensen hier spelen (volgens mij bijna allemaal Unranked) kan je Eve ook wel spelen.
Als je er heul goed mee bent wel ja, maar je naait jezelf wel behoorlijk door Eve te picken. Ze is gewoon wel echt slecht nu.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:54:10 #132
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114176479
Is ook wel zo, maar op op 't ELO waar ik nu ben beland en vast zit kan je 10 minuten AFK gaan staan en nog winnen, maar aan de andere kant ook 12-0 staan en verliezen.
pi_114177004
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:54 schreef Jajong het volgende:
Is ook wel zo, maar op op 't ELO waar ik nu ben beland en vast zit kan je 10 minuten AFK gaan staan en nog winnen, maar aan de andere kant ook 12-0 staan en verliezen.
En ik maar denken dat er op random alleen maar retards zaten -O-
pi_114177184
Ik werd met lux een keer gecamp door een eve met full hp. Double kill door hem en zijn teammate erbij te nuken. Was op lvl 6-7.
Volgens mij is Eve heel slecht.
pi_114177849
Wat vinden jullie van Mundo?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:25:56 #136
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_114177959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
Wat vinden jullie van Mundo?
Best goede junglepick om door midgame heen te komen, in endgame is ie alleen maar irritant vaak en als je geen retards hebt die hem focussen win je TF's wel :P.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:29:07 #137
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114178142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:25 schreef Salamando het volgende:

[..]

Best goede junglepick om door midgame heen te komen, in endgame is ie alleen maar irritant vaak en als je geen retards hebt die hem focussen win je TF's wel :P.
Je kan 'm ook moeilijk negeren :'). Het is niet alsof hij weinig dmg doet aangezien z'n cleavers met HP scalen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:44:44 #138
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_114178874
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je kan 'm ook moeilijk negeren :'). Het is niet alsof hij weinig dmg doet aangezien z'n cleavers met HP scalen.
Laten we dan allemaal op de Mundo gaan slaan met 4k HP, goed idee :D.
pi_114178966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:44 schreef Salamando het volgende:

[..]

Laten we dan allemaal op de Mundo gaan slaan met 4k HP, goed idee :D.
En een wolverine achtige regen _O- Heerlijk. Vind het wel lastig om er goed mee te killen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:55:54 #140
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_114179373
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
Nee. Ze past gewoon totaal niet in summoners' rift. ze kan niet lanen want te zwak, junglen zou hebben gekund als haar clearing speed niet zo traag was en ze ook een lategame presence had.

Op dominion is ze echter een prima pick omdat haar grootste problemen daar worden weggenomen. Je hoeft niet te lanen/ junglen, je hoeft niet te farmen, je level gaat snel omhoog waardoor je abilities sneller op hogere levels uitkomen en 5v5 teamfights komen veel minder vaak voor dan op SR waardoor Eve eindelijk kan doen waar ze goed in is: 1v1, 2v2 en 3v3 en ongemerkt over de map heen sprinten met boots of mobility om points te ninja-en.
pi_114179828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:55 schreef Thanatos45 het volgende:

[..]

Nee. Ze past gewoon totaal niet in summoners' rift. ze kan niet lanen want te zwak, junglen zou hebben gekund als haar clearing speed niet zo traag was en ze ook een lategame presence had.

Op dominion is ze echter een prima pick omdat haar grootste problemen daar worden weggenomen. Je hoeft niet te lanen/ junglen, je hoeft niet te farmen, je level gaat snel omhoog waardoor je abilities sneller op hogere levels uitkomen en 5v5 teamfights komen veel minder vaak voor dan op SR waardoor Eve eindelijk kan doen waar ze goed in is: 1v1, 2v2 en 3v3 en ongemerkt over de map heen sprinten met boots of mobility om points te ninja-en.
Vandaar dat ze een remake krijgt ^O^
pi_114180180
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

en een flinke AOE damage en een E-skill die hem iets van 100+ bonus AD geeft zonder items :D Hij kan prima aan carries plakken en als hij een carry uit een teamfight kan houden blijft hij ook lategame gewoon nuttig.
pi_114180272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:13 schreef nyny83 het volgende:

[..]

en een flinke AOE damage en een E-skill die hem iets van 100+ bonus AD geeft zonder items :D Hij kan prima aan carries plakken en als hij een carry uit een teamfight kan houden blijft hij ook lategame gewoon nuttig.
Mundo goes where he pleases *slurp kwijl* ^O^
pi_114180463
FOK!ker: ducktape3618
Naam ingame EU: ducktape3618

Ik heb vorige week shaco gekocht. Erg leuke champ is dat zeg. Ik vind het echt geweldig om ineenkeer uit de bosjes te komen en iemand neer te halen met mijn kloon ;D!
pi_114180525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:20 schreef ducktape3618 het volgende:
FOK!ker: ducktape3618
Naam ingame EU: ducktape3618

Ik heb vorige week shaco gekocht. Erg leuke champ is dat zeg. Ik vind het echt geweldig om ineenkeer uit de bosjes te komen en iemand neer te halen met mijn kloon ;D!
-

[ Bericht 1% gewijzigd door boem-dikkie op 14-07-2012 00:44:47 ]
pi_114180573
Wat vinden mensen eigenlijk van Fizz? De een zegt dat hij OP is, de ander niet.
pi_114180653
Deze topicreeks is trouwens net zo erg geworden als de LoL forums. Ook allemaal chagrijnige, arrogante mensen die hun manier van denken bij iedereen moeten forceren etc. inclusief trolls.
pi_114180654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:22 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Gay character
Moet dat nou weer zo -O-

Waar slaat het in godsnaam op om de hele tijd zo denigrerend te reageren?

Heb je iets te compenseren ofzo ?
pi_114180668
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:26 schreef Skillstorm het volgende:
Deze topicreeks is trouwens net zo erg geworden als de LoL forums. Ook allemaal chagrijnige, arrogante mensen die hun manier van denken bij iedereen moeten opduwen etc. inclusief trolls, etc.
Dit.
pi_114181146
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:22 schreef dustbrain het volgende:

[..]

-
En hoezo is er nou weer een gay champ? Argumenten?

[ Bericht 1% gewijzigd door boem-dikkie op 14-07-2012 00:44:57 ]
pi_114181370
Ik zeg gewoon wat ik van hem vind. Mag dat niet?

Wat argumenten betreft, hij is makkelijk en overpowered. Vandaar dat hij ook permabanned is. Verder vind ik iedereen die een permabanned champion speelt zoals morgana en shaco een beetje laf.
pi_114182145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:44 schreef dustbrain het volgende:

Wat argumenten betreft, hij is makkelijk en overpowered. Vandaar dat hij ook permabanned is. Verder vind ik iedereen die een permabanned champion speelt zoals morgana en shaco een beetje laf.
Shaco wordt echt nooit meer gebanned bij mij hoor.

Meest gebanned zijn nu: Alistar, Shen, Morgana, Nautilus, Jax, Malphite en Darius.

Als je Shaco wilt spelen moet je gewoon Lee Sin bannen.
pi_114182165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:06 schreef Keselo het volgende:

[..]

Shaco wordt echt nooit meer gebanned bij mij hoor.

Meest gebanned zijn nu: Alistar, Shen, Morgana, Nautilus, Jax, Malphite en Darius.
Is ie generfd dan? Want hij was altijd permabanned.
pi_114182223
Ehm, niet echt dat ik weet. Mensen denken dat ze er tegen kunnen spelen (wat ze dus niet kunnen) of counterpicken hem gewoon met een agressieve jungle pick als Mundo of Lee Sin.

Of je bouwt een team dat midgame erg sterk is met 5 man, en pushed gewoon met zijn allen mid na 20 minuten. Wanneer een Shaco niet lekker 25 minuten lanes kan ganken maar in Team fights geforced wordt kun je hem vaak gewoon helemaal verkrachten.

Ik denk dat het grootste punt bij Shaco is, is dat hij uit de FotM is gevallen voor geen enkele reden, zoals dat constant bij meerdere champions gebeurt.
pi_114182314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:09 schreef Keselo het volgende:
Ehm, niet echt dat ik weet. Mensen denken dat ze er tegen kunnen spelen (wat ze dus niet kunnen) of counterpicken hem gewoon met een agressieve jungle pick als Mundo of Lee Sin.

Of je bouwt een team dat midgame erg sterk is met 5 man, en pushed gewoon met zijn allen mid na 20 minuten. Wanneer een Shaco niet lekker 25 minuten lanes kan ganken maar in Team fights geforced wordt kun je hem vaak gewoon helemaal verkrachten.

Ik denk dat het grootste punt bij Shaco is, is dat hij uit de FotM is gevallen voor geen enkele reden, zoals dat constant bij meerdere champions gebeurt.
Hij forceert het team anders wel om meerder wards te kopen. Alhoewel mensen niet met hem om kunnen gaan, mag niet één champ zoveel pressure hebben.
pi_114182697
Mensen kwamen erachter dat shaco waardeloos is in teamfights. Zelfs met 10+ kills.
Verder denk ik ook dat omdat shaco echt door iedereen en zijn moeder werd gespeeld dat we nu wel weten hoe we tegen een shaco moeten spelen.
pi_114182736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:12 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Hij forceert het team anders wel om meerder wards te kopen. Alhoewel mensen niet met hem om kunnen gaan, mag niet één champ zoveel pressure hebben.
Meer wards is nooit een negatief punt.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:59:33 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114183713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:44 schreef dustbrain het volgende:

jij bent echt iemand waar ik 'dat dustbrain look him' bij zou zeggen he, met dat soort posts.

'permabanned' :')

je bedoeld COUNTERbanned. echt l2p etc.
pi_114184038
permabanned/counterbanned who gives a fuck?

Heb het gewoon over het spel.
pi_114184153
dit topic is echt steeds meer een pissing contest aan het worden :')
pi_114184190
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 02:26 schreef nyny83 het volgende:
dit topic is echt steeds meer een pissing contest aan het worden :')
Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen zichzelf hier een pro vind. Terwijl er volgens mij niemand 1600+ elo is,
pi_114184233
zzzzzzz

als shaco zo makkelijk is, waarom kan ik hem nog steeds niet fatsoenlijk spelen :(

ohja laatste keer dat ik hem speelde was zonder armor runes, wellicht dat het daardoor is :')
  zaterdag 14 juli 2012 @ 02:45:39 #163
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114184405
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:28 schreef dejenero het volgende:
Jajong heeft ook gelijk.
pi_114184488
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 02:29 schreef dejenero het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen zichzelf hier een pro vind. Terwijl er volgens mij niemand 1600+ elo is,
Ik wel :7
pi_114184768
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 02:52 schreef Keselo het volgende:

[..]

Ik wel :7
Op hoeveel elo zit je en welke rol speel je voornamelijk?
pi_114184800
Wel vet, het blijkt dat walls gegenereerd door players gemaakt zijn van untargetable minions. (Zoals Ani wall, Jarvan Ult etc)

Nu is de charge van Sejuani untargeted en heeft een knockback. Zie hier het resultaat:

pi_114185788
Ik vind fizz echt op die is zo irritant op mid
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:15:17 #168
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114187405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 02:18 schreef dejenero het volgende:
permabanned/counterbanned who gives a fuck?

Heb het gewoon over het spel.
gepermabanned betekend dat een champ nooit gepicked mag worden, als je zo over champs denkt begrijp je het spel niet, je moet nooit maar 'een ban lijstje' opvolgen, je moet champs bannen die sterk zijn tegen de champ of champ comp die je gaat spelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 02:29 schreef dejenero het volgende:

[..]

ik ben 1600 elo in dominion, CS ranked speel ik al maanden niet meer dus het is niet alsof ik stuck in een bepaalde elo range zit daarin :') speel gewoon op 1800 (S1) niveau wat dat betreft.

anyway's de PG guide is half af zo ongeveer, ben nu bezig met de tier lijst en ga daarna item tier lijst maken, tier lijst doe ik niet in namen maar ook in uitleg waarom die namen er in staan.

[ Bericht 20% gewijzigd door BaajGuardian op 14-07-2012 10:23:09 ]
pi_114187513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 03:26 schreef dejenero het volgende:

[..]

Volgens LOLking is hij 1817 elo. En hij speelt redelijk allround wat ik zo snel kan zien.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:22:28 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114187560
"Morello also said he thinks Lulu needs a little positive attention in the buff department."

real....
  zaterdag 14 juli 2012 @ 13:23:57 #171
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114192108
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:22 schreef BaajGuardian het volgende:
"Morello also said he thinks Lulu needs a little positive attention in the buff department."

real....
Is ook.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:39:25 #172
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114194254
dit is waarom ik al een eeuwigheid geen ranked meer speel :)

http://elohell.net/images(...)d2429d167559c127.png
pi_114195877
Ben benieuwd naar die stealth remakes. Met Twitch had ik vorige maand nog een pentakill. DAT ULT
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_114196457
9gag is ook een van de redenen dat ik geen ranked hoef te spelen, zoveel kneuzen heeft dat gemaakt ;(
pi_114197873
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ben benieuwd naar die stealth remakes. Met Twitch had ik vorige maand nog een pentakill. DAT ULT
Mijn eerste penta was met Mordekaiser _O-
pi_114197931
Ik heb alleen maar non-official pentakills gehad :(

Laatst weer met Gragas eentje, maar de laatste kill natuurlijk net weer te laat :'(
Conscience do cost.
pi_114200847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

gepermabanned betekend dat een champ nooit gepicked mag worden, als je zo over champs denkt begrijp je het spel niet, je moet nooit maar 'een ban lijstje' opvolgen, je moet champs bannen die sterk zijn tegen de champ of champ comp die je gaat spelen.

[..]

ik ben 1600 elo in dominion, CS ranked speel ik al maanden niet meer dus het is niet alsof ik stuck in een bepaalde elo range zit daarin :') speel gewoon op 1800 (S1) niveau wat dat betreft.

anyway's de PG guide is half af zo ongeveer, ben nu bezig met de tier lijst en ga daarna item tier lijst maken, tier lijst doe ik niet in namen maar ook in uitleg waarom die namen er in staan.
Ow fuck ik gebruikte de verkeerde term. Oh god wat ben ik noob, ik mag geen mening hebben. :'( Die recht heb ik niet.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:11:44 #178
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_114202928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 03:29 schreef Skillstorm het volgende:
Wel vet, het blijkt dat walls gegenereerd door players gemaakt zijn van untargetable minions. (Zoals Ani wall, Jarvan Ult etc)

Nu is de charge van Sejuani untargeted en heeft een knockback. Zie hier het resultaat:

lol _O-
pi_114210759
Gangplank is vast wel viable als je crit stackt. Maar wie stackt er nou iets speciaal voor een semi-viable champ?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:20:19 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114212447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ow fuck ik gebruikte de verkeerde term. Oh god wat ben ik noob, ik mag geen mening hebben. :'( Die recht heb ik niet.
je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor :/

anyways, goed nieuws voor de proving grounds liefhebbers hier: Ik heb mijn competieve proving grounds guide af ^^

Staat nu op zowel solomid als op NA en EU forums.
pi_114216834
pi_114216852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor :/

anyways, goed nieuws voor de proving grounds liefhebbers hier: Ik heb mijn competieve proving grounds guide af ^^

Staat nu op zowel solomid als op NA en EU forums.
Als je even een linkje doet zal ik em zeker checken :D

Vandaag voor het eerst ARAM gedaan. Op PG.

Beviel zeer zeker! Had Ryze als pick, en het ging me behoorlijk goed af.

Totdat een knurft uit het team ragequit deed. Hele team had geen idee waarom die gast nou zo kwaad was ><

Desondanks ga ik dat vaker doen. Gruwelijk spannend soms.
pi_114216921
lol een penta met nunu gehaald :') alleen de tank stal de laatste kill welke 1op1 was
pi_114217073
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:19 schreef Xetran het volgende:
lol een penta met nunu gehaald :') alleen de tank stal de laatste kill welke 1op1 was
Nunu :D Die Iceball klapt toch onverwachts hard.

Don't make the yeti angry! You won't like him when he's angry!
pi_114218357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 03:26 schreef dejenero het volgende:

[..]

1800+ Elo (1817 op het moment), main Jungle, als die rol bezet is probeer ik Mid te krijgen en anders Support. AD en Top probeer ik over het algemeen te vermijden, vrij gemakkelijk want mensen vinden het leuke rollen om te spelen.

Voorheen heb ik veel AD carry gespeeld, waar ik ook hoge winrates mee heb over het algemeen. Ik kan echter op 1800 het niveau niet echt aan als AD carry (cs te slecht, groot probleem als AD). Top vind ik gewoon een saaie rol waarbij je weinig invloed op de game hebt. MIjn winrates op mid zijn behoorlijk slecht maar ik vind het gewoon erg leuk om te spelen.
pi_114218916
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 02:42 schreef Keselo het volgende:

[..]

1800+ Elo (1817 op het moment), main Jungle, als die rol bezet is probeer ik Mid te krijgen en anders Support. AD en Top probeer ik over het algemeen te vermijden, vrij gemakkelijk want mensen vinden het leuke rollen om te spelen.

Voorheen heb ik veel AD carry gespeeld, waar ik ook hoge winrates mee heb over het algemeen. Ik kan echter op 1800 het niveau niet echt aan als AD carry (cs te slecht, groot probleem als AD). Top vind ik gewoon een saaie rol waarbij je weinig invloed op de game hebt. MIjn winrates op mid zijn behoorlijk slecht maar ik vind het gewoon erg leuk om te spelen.
Je zit op 1800 elo en zegt dat je weinig invloed op de game hebt als AD Carry? :')
pi_114218984
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:23 schreef Berend. het volgende:

[..]
Je zit op 1800 elo en zegt dat je weinig invloed op de game hebt als AD Carry? :')
Je leest verkeerd.
pi_114218986
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:23 schreef Berend. het volgende:

[..]

Begrijpend lezen valt niet mee hè?
pi_114218995
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Begrijpend lezen valt niet mee hè?
Het is laat.. sorry :@
pi_114219072
ik heb rsi gekregen door dit spel ):
pi_114219186
Iemand toevallig nog een smite betakey over? Ziet er wel koddig uit O-)
Conscience do cost.
pi_114219603
Ik heel heel misschien, ik zal morgen 'ns voor je kijken.

het spel is idd eigenlijk best wel vet om te spelen ja :D
  zondag 15 juli 2012 @ 10:01:02 #193
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114221071
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:16 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Als je even een linkje doet zal ik em zeker checken :D

http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=770298

Goeie get btw, ryze is een van de god tier champs :)
pi_114221754
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En toch maar 450 IP. Koopje.
pi_114223588
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:40 schreef ems. het volgende:
Iemand toevallig nog een smite betakey over? Ziet er wel koddig uit O-)
Defuck, dat ziet er echt geinig uit.

Als iemand nog een key heeft pl0x givez
pi_114224518
quote:

[..]

Ali, Rammus, Jax, Darius, Riven in shit tier :') :')
Shen en Evelyn in normal tier :') :')
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_114224561
Ezreal in god tier? dafuq?
pi_114224593
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:42 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Ali, Rammus, Jax, Darius, Riven in shit tier :') :')
Shen en Evelyn in normal tier :') :')
Niet de hele tekst lezen :') :')
pi_114224639
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:44 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ohja, het is voor PG. :') Alsof ik daar aan denk.
pi_114224707
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:46 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Ohja, het is voor PG. :') Alsof ik daar aan denk.
^^. Daarom zijn die tiers dus anders
pi_114224814
Rammus is in normal 5v5 ondertussen ook al shit tier dacht ik.
Conscience do cost.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:17:02 #202
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114225528
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:44 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ook al is 't PG, dan klopt 't nog voor geen fuck.
pi_114225534
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:52 schreef ems. het volgende:
Rammus is in normal 5v5 ondertussen ook al shit tier dacht ik.
Door zijn clear time idd
  zondag 15 juli 2012 @ 13:17:51 #204
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114225554
Het is overigens niet grappig hoe hard Malphite op Jax poept.
pi_114225699
quote:

[..]

Ik vind het wel raar dat yi in de "loser tier" staat met de uitleg dat je niet van afstand kan harassen. Yi is daar perfect voor. Zeker in een ranged aoe team. 1 alpha strike en weer 3 dood.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:24:22 #206
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114225760
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:22 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik vind het wel raar dat yi in de "loser tier" staat met de uitleg dat je niet van afstand kan harassen. Yi is daar perfect voor. Zeker in een ranged aoe team. 1 alpha strike en weer 3 dood.
BG snapt niet dat als je je Q cast op een minion dat je Q daar ook eindigt. Maar hij snapt wel meer niet
pi_114225814
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:24 schreef Jajong het volgende:

[..]

BG snapt niet dat als je je Q cast op een minion dat je Q daar ook eindigt. Maar hij snapt wel meer niet
Dat blijkt... Yi is 1 van de moeilijkste champs te counteren in ARAM en PG. Hij kan tot ver achter je turret komen zonder geraakt te worden.
pi_114225856

Dafuq, op een punt was het gewoon champions farmen.

Dikke lols als ze wegrennen uit angst. :')

Was ook een Jax die dacht mij aan te kunnen 1 op 1, ik moest nog 1 auto attack incasseren en ik zou dood geweest zijn.

Nee, ik stun hem en instagib hem :P
  zondag 15 juli 2012 @ 13:30:47 #209
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114225957
Hoe de fuck duurt die game 40 minuten :').
pi_114225995
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:30 schreef Jajong het volgende:
Hoe de fuck duurt die game 40 minuten :').
Weet niet, ze waren heel slecht. Ik zat heel lang te farmen, 230+ AP of meer op mijn Q.

Denk dat we het gewoon heel lang uitgesteld hadden.

Wel grappig, die Teemo vereiste alleen een stun, Q en W en hij was dood. :')
pi_114226150
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:31 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Weet niet, ze waren heel slecht. Ik zat heel lang te farmen, 230+ AP of meer op mijn Q.

Als swain riven en jax zo slim waren om tenacity + Force of nature te kopen had je niet 1 van hen kunnen killen met veigar. :o
pi_114226176
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:35 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Als swain riven en jax zo slim waren om tenacity + Force of nature te kopen had je niet 1 van hen kunnen killen met veigar. :o
Weet ik, maar dat is zo leuk, dat ze slecht waren. En vast wel 1 persoon als ik alles pop inclusief DFG?
  zondag 15 juli 2012 @ 13:37:17 #213
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114226223
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:31 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk nooit meer dan 230AP op je Q hebben als je maar 212 CS hebt. Tenminste, ik speel nooit Veigar, je krijgt toch 1 AP per last hit daarmee.
pi_114226248
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:37 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk nooit meer dan 230AP op je Q hebben als je maar 212 CS hebt.
Wel, want als je champions killed dan krijg je +5 AP. (max rank Q dan)
  zondag 15 juli 2012 @ 13:38:30 #215
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114226281
Ohhh dat wist ik niet, zie edit :).
pi_114226308
Ja, vind het wel relaxed, mooie reward voor een kill.
pi_114226542
Is er een melee character die goed is voor noobs?(geen nasus) Ik probeer te oefenen met jax maar blijf falen door te engagen met te sterke andere melee characters en dat realiseer ik me vaak te laat. Een beetje een tanky vergefelijke melee character bestaat toch wel? :)
pi_114226566
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:45 schreef dustbrain het volgende:
Is er een melee character die goed is voor noobs?(geen nasus) Ik probeer te oefenen met jax maar blijf falen door te engagen met te sterke andere melee characters en dat realiseer ik me vaak te laat. Een beetje een tanky vergefelijke melee character bestaat toch wel? :)
Lee Sin (niet makkelijk maar goed om je skills te oefenen)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 13:46:44 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 13:48:10 #219
148823 znarch
ondertitel
pi_114226640
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:46 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Lee Sin (niet makkelijk maar goed om je skills te oefenen)
Lee Sin is veel te moeilijk voor beginners. Pak dan Yi, Irelia, Renekton, Xin of zo.
pi_114226661
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:48 schreef znarch het volgende:

[..]

Lee Sin is veel te moeilijk voor beginners. Pak dan Yi, Irelia, Renekton, Xin of zo.
Nou...valt mee, hij is niet zo moeilijk.
pi_114226972
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:48 schreef znarch het volgende:

[..]

Renekt is slecht door zijn lange CD's
Yi is een squishy
Irelia is moeilijker dan Lee door haar Q daarnaast heeft ze een resource nodig(mana)
Xin is nog best ok, mits je agressief speelt.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:05:31 #222
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114227277
Malphite is faceroll imo. Nunu is ook best makkelijk en ook viable nu toplane. Katarina is wel een leuke noobstomp champion. Riven is iets moeilijker maar ook sterk. Jax is ook faceroll tegen de meeste laneopps.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:06:08 #223
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114227296
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:05 schreef Jajong het volgende:
Malphite is faceroll imo. Nunu is ook best makkelijk en ook viable nu toplane. Katarina is wel een leuke noobstomp champion. Riven is iets moeilijker maar ook sterk. Jax is ook faceroll tegen de meeste laneopps.
Yorick is ook easy mode
  zondag 15 juli 2012 @ 14:06:43 #224
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114227319
Net met Teemo nog net zo'n potje kunnen carrien waar ik dubbele farm van iedereen had, wij hadden double jungle en toen ik level 18 was was de rest level 15 :'). Tegenstander Ez was 19/9. echt een belachelijk potje. Maar Teemo _O_.

Twijfel nu of ik Corki of Olaf ga halen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:06 schreef Jajong het volgende:

[..]

Yorick is ook easy mode
Yorick is echt by far de saaiste champ in game.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:07:15 #225
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114227335
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:57 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Renekt is slecht door zijn lange CD's
Yi is een squishy
Irelia is moeilijker dan Lee door haar Q daarnaast heeft ze een resource nodig(mana)
Xin is nog best ok, mits je agressief speelt.
Irelia is veel makkelijker te spelen dan Lee Sin, Irelia heeft geen skillshots nodig om nuttig te zijn, behalve haar ult maar als je die niet kunt raken kun je beter botgames gaan spelen.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:07:34 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114227347
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:48 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Nou...valt mee, hij is niet zo moeilijk.
Lee Sin is een van de moeilijkste champions ingame.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:07:43 #227
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114227352
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:06 schreef Zeroku het volgende:
Net met Teemo nog net zo'n potje kunnen carrien waar ik dubbele farm van iedereen had, wij hadden double jungle en toen ik level 18 was was de rest level 15 :'). Tegenstander Ez was 19/9. echt een belachelijk potje. Maar Teemo _O_.

Twijfel nu of ik Corki of Olaf ga halen.

[..]

Yorick is echt by far de saaiste champ in game.
Hij vroeg toch ook niet om spannend of wel? :P
  zondag 15 juli 2012 @ 14:07:54 #228
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114227358
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lee Sin is een van de moeilijkste champions ingame.
Echt he
  zondag 15 juli 2012 @ 14:09:13 #229
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114227408
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hij vroeg toch ook niet om spannend of wel? :P
True :+.
pi_114227435
Yorick lijkt me nou echt monsterlijk saai -O-
pi_114227558
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Irelia is veel makkelijker te spelen dan Lee Sin, Irelia heeft geen skillshots nodig om nuttig te zijn, behalve haar ult maar als je die niet kunt raken kun je beter botgames gaan spelen.
Ik vond zelf lee makkelijker, maar dat komt door zijn snelle manier van heen en weer springen tussen allies en opponents. Geeft je veel vrijheid, terwijl Irelia haar aanval precies moet timen (lage minion met Q en dan naar je vijand springen). Als je met Irelia engaged, moet je er 100% zeker van zijn dat je zonder Q ook kan ontsnappen mocht er een gank aan komen. Met Lee is dat stukken makkelijker (shield en springen naar friendly minions)
  zondag 15 juli 2012 @ 14:14:38 #232
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114227594
Lee is moeilijker dan Irelia, geen opinie maar feit.
pi_114227670
Echt? Ik vind Lee best makkelijk te leren. Ik ben juist onhandig met Nidalee, kan gewoon niet omgaan met die champion.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:18:45 #234
148823 znarch
ondertitel
pi_114227743
Veel mensen denken dat ze goed zijn met Lee. Maar goed spelen met een Lee is lastig. Daarom is hij moeilijk. Meeste hebben dat echter zelf niet door.
pi_114227759
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:14 schreef Jajong het volgende:
Lee is moeilijker dan Irelia, geen opinie maar feit.
Nee zijn skillcap is hoger, betekend niet dat hij moeilijker te leren is.
Daarnaast is het beter met zoiets te beginnen dan bijv Yi (die niet viable is later in games met mensen die weten wat ze doen)
  zondag 15 juli 2012 @ 14:22:30 #236
148823 znarch
ondertitel
pi_114227879
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee zijn skillcap is hoger, betekend niet dat hij moeilijker te leren is.
Daarnaast is het beter met zoiets te beginnen dan bijv Yi (die niet viable is later in games met mensen die weten wat ze doen)
Zijn difficulty staat op hoog. Dus ja hij is moeilijk te leren.

En het is alleen goed daarmee te beginnen tegen bots.Genoeg Lee's gezien die games verneuken omdat ze er niet goed (genoeg) mee zijn.
pi_114227907
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:22 schreef znarch het volgende:

[..]

Zijn difficulty staat op hoog. Dus ja hij is moeilijk te leren.
Ligt misschien ook aan de persoon dan :) ik vind zelf bijvoorbeeld AD carries moeilijk te leren (elke) en bruisers zijn voor mij weer makkelijk (jungle ook)
  zondag 15 juli 2012 @ 14:25:47 #238
148823 znarch
ondertitel
pi_114227990
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:23 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ligt misschien ook aan de persoon dan :) ik vind zelf bijvoorbeeld AD carries moeilijk te leren (elke) en bruisers zijn voor mij weer makkelijk (jungle ook)
Hang altijd deels van een persoon af.

Maar over het algemeen is het simpelweg zo dat moeilijke champs ook daadwerkelijk moeilijk te leren zijn. En iedereen heeft zijn persoonlijke uitzoderingen (ik kan totaaaal niet overweg met veigar bv.)
pi_114228019
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:25 schreef znarch het volgende:

[..]

Hang altijd deels van een persoon af.

Maar over het algemeen is het simpelweg zo dat moeilijke champs ook daadwerkelijk moeilijk te leren zijn. En iedereen heeft zijn persoonlijke uitzoderingen (ik kan totaaaal niet overweg met veigar bv.)
Ja het is gewoon een kwestie van uitproberen :)
Veigar is juist leuk :D stun wat moeilijk te raken, maar die burst <3
pi_114228042

Ik denk dat ik hem door begin te krijgen. _O_ Er is iets aan instakillen dat gewoon goed voelt.
pi_114228094
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:27 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hem door begin te krijgen. _O_
Netjes ^O^
pi_114228159
Wat ik eerder deed is nog mijn tegenstander in de lane proberen te killen in early game.

Dikke fout met Veigar, nooit doen tenzij je een gank krijgt. Je moet gewoon farmen en harassen, klaar. Ga niet voor de kill tenzij je 100% zeker bent.
pi_114228286
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:31 schreef Skillstorm het volgende:
Wat ik eerder deed is nog mijn tegenstander in de lane proberen te killen in early game.

Dikke fout met Veigar, nooit doen tenzij je een gank krijgt. Je moet gewoon farmen en harassen, klaar. Ga niet voor de kill tenzij je 100% zeker bent.
ja tot level 6 gewoon afwachten en farmen idd. Maar dat is met meerdere champs natuurlijk :P
  zondag 15 juli 2012 @ 14:39:21 #244
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_114228456
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:27 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hem door begin te krijgen. _O_ Er is iets aan instakillen dat gewoon goed voelt.
Ook al zo'n goede Lee sin,
pi_114228547
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ook al zo'n goede Lee sin,
Ja, hij miste alles. :')
  zondag 15 juli 2012 @ 15:01:53 #246
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114229205
Zie je :')
  zondag 15 juli 2012 @ 15:03:28 #247
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114229267
Even Reginald z'n triple GP10 TF geprobeerd. Dat werkt wel goed, in 't begin ben je wel zwak maar als je ze alle 3 hebt en je Deathcap & Lichbane binnen rollen is 't ook faceroll. 5k gold meer dan andere mid die niet eens zoveel achter liep in CS.
pi_114229274
Yorick lijkt me wel coowl. Hij heeft minimionions.
Wel duur, en saai? Ik kies wel een andere dan!

Dr. mundo is toch wel goed? als tank melee?

[ Bericht 20% gewijzigd door dustbrain op 15-07-2012 15:17:24 ]
pi_114229285
Wat is er met de wachttijden? Moet 8 minuten wachten op een normale 5vs5
pi_114229311
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:03 schreef Robbiee het volgende:
Wat is er met de wachttijden? Moet 8 minuten wachten op een normale 5vs5
Dat heb ik ook. :(
  zondag 15 juli 2012 @ 15:39:32 #251
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114230637
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:03 schreef dustbrain het volgende:
Yorick lijkt me wel coowl. Hij heeft minimionions.
Wel duur, en saai? Ik kies wel een andere dan!

Dr. mundo is toch wel goed? als tank melee?
Jungle only
pi_114231022
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:39 schreef Jajong het volgende:

[..]

Jungle only
Viable jungle, nice. Kep em al gekocht. Het is nog low elo, dus lanen moet ook wel gaan om te oefenen. :D
pi_114231850
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:39 schreef Jajong het volgende:

[..]

Jungle only
Top ook.
pi_114231985
Mundo goes where he pleases
pi_114233929
Mundo _O_ _O_ _O_

Ik zit er aan te denken Shen te halen.
pi_114234207
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:00 schreef Dr.Sexy het volgende:
Mundo _O_ _O_ _O_

Ik zit er aan te denken Shen te halen.
shen is echt OP op lagere levels.
Q op level 1 - E op level 2 en je kunt al zo 40% van iemands hp afhalen xD
pi_114234319
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:05 schreef totalvamp het volgende:

[..]

En de rest van de game ?
pi_114234346
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:06 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

En de rest van de game ?
Zolang je unranked speelt is hij goed, op ranked wordt hij vaak geband (zegt genoeg ;))
pi_114234429
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:07 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Zolang je unranked speelt is hij goed, op ranked wordt hij vaak geband (zegt genoeg ;))
Ahm naja ik zie hem amper op unranked. Vandaar dat ik er even naar vraag. Aangezien dat het enige is wat ik kan/ speel :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114234588
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:08 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ahm naja ik zie hem amper op unranked. Vandaar dat ik er even naar vraag. Aangezien dat het enige is wat ik kan/ speel :9

SPOILER
Probleem met unranked is dat je niet weet wat je tegenstander is ;) Shen countered wel een aantal, maar wil je echt in lagere levels ownen, moet je deels AP bouwen. RoA is erg goed met shen :) Maar eerste item boots dan HoG dan Giant's belt. Dan ben je al tanky genoeg :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 17:11:44 ]
pi_114234696
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Probleem met unranked is dat je niet weet wat je tegenstander is ;) Shen countered wel een aantal, maar wil je echt in lagere levels ownen, moet je deels AP bouwen. RoA is erg goed met shen :) Maar eerste item boots dan HoG dan Giant's belt. Dan ben je al tanky genoeg :P
Nou ja je kunt ook draft spelen met random mensen, maar die willen toch nooit overleggen :+

pi_114234968
quote:
Die blog naam _O_ _O_ _O-
pi_114237263
Heimerdinker is underpowered maar toch wel een sterke pusher. Daarom haat ik hem.
pi_114239461
Vandaag voor het eerst support gedaan :'). Kwam in een queue waar een Amumu insta-lockde met smite. Daarnaast werd er een Evelynn geinstalocked. Had heel erg de neiging eruit te stappen, maar dacht toen van, dan kan ik net zo goed eens een andere rol proberen, als we zo beginnen. Janna gepakt, bottom lane gegaan (met een Jax, onze team comp was echt super... Evelynn ging solo top). Uiteindelijk de game gewonnen, ik had 26 assist, geen deaths, wel 2 kills omdat ik de champion wilde slowen. Jax is in de lane phase ook niet doodgegaan, terwijl we Ahri en Taric tegenover ons hadden. Al in al, had er best wel lol in, en het ging nog best goed ook :P. Janna is een erg leuke champion om mee te supporten.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:26:59 #266
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114239718
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:19 schreef dustbrain het volgende:
Heimerdinker
pi_114240108
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jij :')

Hier heb je het recht niet toe
  zondag 15 juli 2012 @ 20:08:49 #268
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114241388
  zondag 15 juli 2012 @ 21:05:31 #269
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114244145
  zondag 15 juli 2012 @ 21:06:14 #270
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114244180
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:05 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Shen is denk ik meer OP hoe hoger je speelt, aangezien teamcoordinatie daar een stuk beter is, en daarin is Shen juist super. Als ik op laag ELO mensen ult met Shen rennen ze vaak alsnog gewoon weg ipv te engagen.
pi_114245407
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:05 schreef Jajong het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dag jajong, kan óók jij iedereen in hun waarde laten? dank je :)
  zondag 15 juli 2012 @ 21:32:41 #272
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114245653
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:28 schreef Xetran het volgende:

[..]

dag jajong, kan óók jij iedereen in hun waarde laten? dank je :)
Zero respect given is zero respect received.

En BG heeft negatief respect voor iedereen die geen Taric mained op 2200+ELO level vs Dominion AI.
pi_114245677
Jajong is net als Renekton. Krijgt Fury als jij agressief gedrag vertoont. Maar als je aardig doet is er niks aan de hand.
pi_114245730
En BG heeft een Draven complex.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:34:00 #275
107445 Jajong
Hadouken!
pi_114245749
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:33 schreef Skillstorm het volgende:
Jajong is net als Renekton. Krijgt Fury als jij agressief gedrag vertoont. Maar als je aardig doet is er niks aan de hand.
This guy gets it.
pi_114246027
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:33 schreef Skillstorm het volgende:
:D
pi_114246660
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:06 schreef Jajong het volgende:

[..]

Shen is denk ik meer OP hoe hoger je speelt, aangezien teamcoordinatie daar een stuk beter is, en daarin is Shen juist super. Als ik op laag ELO mensen ult met Shen rennen ze vaak alsnog gewoon weg ipv te engagen.
Een enkeling engaged. Daarom liet ik shen ook in de stront vallen. Hij is namelijk best coowl. :'(
pi_114249395
Have you seen my bear Tibbers?
pi_114250354
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:36 schreef Dr.Sexy het volgende:
Have you seen my bear Tibbers?
Last time i saw him getting pentas in the rivers.
pi_114250870
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:56 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Last time i saw him getting pentas in the rivers.
She's making your mind swirl,

Getting your ass stunned by a little girl

Pink hair, hell fire at her finger tips

Rippin your heart out through your fuckin' ribs

You'll know she aint just a myth

Teddybear demon aint nothing to fuck with

Breng me die beat
8-)
  zondag 15 juli 2012 @ 23:22:55 #281
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114251764
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:32 schreef Jajong het volgende:

[..]

Zero respect given is zero respect received.

En BG heeft negatief respect voor iedereen die geen Taric mained op 2200+ELO level vs Dominion AI.
loser.

p.s.
http://www.leaguereplays.com/replays/match/605823/

potje er na. (:

en http://www.leaguereplays.com/replays/match/605570/ potje ervoor waarin ik top speel tegen 2k ezreal met singed. (: en onze 3k blitz carried ons.
pi_114252237
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

loser.

p.s.

potje er na. (:

en http://www.leaguereplays.com/replays/match/605570/ potje ervoor waarin ik top speel tegen 2k ezreal met singed. (: en onze 3k blitz carried ons.
Zet ze dan op youtube
pi_114252777
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:29 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Zet ze dan op youtube
idd, dan wil ik ze ook nog wel eens kijken. ik heb echt geen zin dat progje ervoor te installeren :)
pi_114252821
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:37 schreef Xetran het volgende:

[..]

idd, dan wil ik ze ook nog wel eens kijken. ik heb echt geen zin dat progje ervoor te installeren :)
En NOG een account aan te maken :')
pi_114252828
Wat? Dat is maar een paar MB'tjes en die account is niet verplicht
pi_114252851
quote:

[..]

loser.

p.s.

potje er na. (:

zondag 15 juli 2012 @ 23:38:49 #287
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114252859
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:29 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Zet ze dan op youtube
als jullie een gratis fatsoenlijk programmatje weten waarin ik in HD kan herrenderen naar kleiner formaat, geen probleem.
pi_114252978
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

als jullie een gratis fatsoenlijk programmatje weten waarin ik in HD kan herrenderen naar kleiner formaat, geen probleem.
Edit

Beter neem je gewoon op met Fraps of Camtasia.
  zondag 15 juli 2012 @ 23:43:19 #289
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_114253137
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:40 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Edit

Beter neem je gewoon op met Fraps of Camtasia.
ik gebruik ook fraps maar dat geeft gigantische filesize (20gb per 10 min oid)
Ik wil dus fraps recorded filmpjes kunnen renderen, windows moviemaker renderd niet in hd dus die verneukt het.
pi_114253215
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik gebruik ook fraps maar dat geeft gigantische filesize (20gb per 10 min oid)
Ik wil dus fraps recorded filmpjes kunnen renderen, windows moviemaker renderd niet in hd dus die verneukt het.
Handbrake kan het wel denk ik. Die kan vrijwel elk video formaat. En het is nog eens gratis ook nog.
pi_114254005
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nou ja, jij wilt dat wij gaan kijken. maar ik zou het zelf niet weten.
pi_114256084
Hele avond potjes met malphite gedaan, bijna mn hele match history vol met wins. Echt super om mee te junglen, bijna iedere gank na 6 is een kill, heerlijke survivability en super voor teamfights. Jammer dat ie generfed wordt, maar snap wel waardoor :p
pi_114256386
quote:

[..]

loser.

p.s.

potje er na. (:

Ik krijg dit niet geopend.
  maandag 16 juli 2012 @ 01:14:16 #294
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_114256695
In een potje waarin onze Kog'maw meteen Maldred's gaat, vraagt waarom ie geen damage doet, en zijn Maldred's maar weer verkoopt omdat we zeiden dat ie IE enzo moest halen :D. Nog winnen ook :').
pi_114256782
een potje terug ging ik maar weer is nunu solotop, ik had die volibear met z'n zielige skin zo ver ge-shut down-ed dat hij 10 cs tegen 120 stond en 4 levels achter liep. wtf. :')
pi_114256833
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:17 schreef Xetran het volgende:
een potje terug ging ik maar weer is nunu solotop, ik had die volibear met z'n zielige skin zo ver ge-shut down-ed dat hij 10 cs tegen 120 stond en 4 levels achter liep. wtf. :')
Volibear :') klinkt als een pokemon.

Volibear doe je Thunderballs aanval!
pi_114257504
Zelfs als ik gefed ben krijg ik renekton moeilijk dood, vooral door zijn ult. :'(
pi_114259186
quote:

[..]

loser.

p.s.

potje er na. (:

volgens mij een betere singed build:
- Rush philo stone
- lvl 1 boots
- heart of gold
- rylai's scepter / frozen heart, afhankelijk van lane
- merc treads afmaken
- Rylai's scepter / frozen heart, afhankelijk van eerdere keuzen
- Situational (waarschijnlijk gold-items afmaken)

Philo stone geeft je voldoende mana en HP regen (zeker icm je ult) en omdat je met Singed leip hard kan farmen blijft het geld maar binnenstromen door je gold-items. Met je teleport en pushing power kun je alle lanes gepushed houden en regelmatig ganken. Tegenstanders worden door je poison cloud geslowed en door je Frozen heart word je niet aan flarden geschoten door AD carries. Sterker nog: die poepen in je broek voor je fling.
pi_114260308
Wel met boots 4 pots (je pakt de utility mastery om 20 meer start gold te krijgen) omdat je als singed de eerste paar levels hard geharassed gaat worden. De movementspeed en extra pots zullen je dan goed helpen.
pi_114260498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:43 schreef Keselo het volgende:
Wel met boots 4 pots (je pakt de utility mastery om 20 meer start gold te krijgen) omdat je als singed de eerste paar levels hard geharassed gaat worden. De movementspeed en extra pots zullen je dan goed helpen.
Ik startte zelf met regrowth + 1 health potion. Wel ging ik vrij snel back omdat ik mijn poison spamde om zo snel mogelijk de farm voor de philo stone bij elkaar te krijgen. Goldddd <3
pi_114260576
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:54 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik startte zelf met regrowth + 1 health potion. Wel ging ik vrij snel back omdat ik mijn poison spamde om zo snel mogelijk de farm voor de philo stone bij elkaar te krijgen. Goldddd <3
Ik zeg alleen wat een guide aanraad. Wat het beste werkt voor jou :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')