Jaa, echt zoveel zin in! Woensdag vliegen we!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat lang, Lie, fijn zeg!
Moet nog twee weken en dan week vrij
Ook lekkerquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:30 schreef Vlierbloesem het volgende:
Wat fijn Nallie!
Ik heb ook over twee weken een week vrij. Zin in.
Even goed genieten van de vakantie dus! Lekker bijkomen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:49 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ook lekkerben echt aan vakantie toe ook. Ik lijk wel 80 als ik dat zeg
maar ben echt chronisch moe de laatste tijd...
Wat eet je morgen dan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:59 schreef Vlierbloesem het volgende:
Fijn om weer naar huis te gaan Jagar! Naar de Duutser.
We hadden het laatst toch over uitkijken naar eten? Ik kijk nu al uit naar m'n ontbijt van zaterdag. Helemaal niets bijzonders (griekse yoghurt met een banaan en druiven), maar ik heb het net gedacht en nu denk ik er de hele tijd aan
![]()
. Zul je zien dat het tegenvalt zaterdag
.
Ontbijt? Appel met yoghurt, drie mueslicrackers met komijnenkaas/runderpastrami/biefstukworst. Ik heb de griekse yoghurt en banaan nog niet in huisquote:
Goed om te realiseren! En je lijstjes zijn nu absoluut niet dramatisch of slecht, maar het verschil viel me op.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:03 schreef Perruche het volgende:
Ja VB, ik begin me te realiseren dat er Meer is in het leven dan eten en mijn lijf. Misschien dat een beetje accepteren en niet zo krampachtig doen beter werkt voormij, want ondanks een periode ontzettens netjes eten en sporten ging er niets af. Dus nu eens even genieten en zien waar het schip stand,ofzo?
Pret-echoquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:46 schreef Skoap het volgende:
pfff drukke dag achter de rug, ook totaal niet bij gelezen. Maar nu gelukkig wel weekend.
Morgen pret-echo met mijn moeder, die heeft dat nog nooit IRL gezien en dat leek haar zo speciaal.
Dus wel leuk dat je tegenwoordig zoiets kan doen.
Zal er ook eens een lijstje ingooien
O: kwark + verse ananas + lijnzaad
T: 1 plakje grill worst + kaas
L: 2 gebakken eieren met tomaat + ui
T: mega bak koffie + magere melk
D: geitenkaas met spek vooraf en daarna kipgyros (zelf gemaakt) + sla + tzatziki
Wauw, heb je zeven uur autogereden? Ik snap het wel, vind het best inspannend. Eigenlijk had ik nog zelfs verwacht, want ik geloof dat bureauwerk ook al 100 kcal per uur is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:18 schreef An24 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat je met zeven uur autorijden ook 700 kcal verbruikt?
Ja, vanmorgen twee, vanmiddag/ vanavond vijfquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:23 schreef Skjor het volgende:
[..]
Wauw, heb je zeven uur autogereden? Ik snap het wel, vind het best inspannend. Eigenlijk had ik nog zelfs verwacht, want ik geloof dat bureauwerk ook al 100 kcal per uur is.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Een tandem ofzo? Of geef je hem gewoon aanwijzingen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:24 schreef the85mc het volgende:
Hey! Terug van racefietsen met blinde gast. Was best mooi om te doenal had ik het idee dat ik vooral aan het tempo maken was
Verder wel wet van murphy dag. Fiets staat nog op slot bij de appie en wil niet meer van het slot. Auto kapot, er brak een stuk van de vering af toen ik weg wilde rijden. Dus is nu verlaagd bij 1 wiel..
Nou ja, zijn maar spullen..
Heel eensquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:03 schreef Perruche het volgende:
Ja VB, ik begin me te realiseren dat er Meer is in het leven dan eten en mijn lijf. Misschien dat een beetje accepteren en niet zo krampachtig doen beter werkt voormij, want ondanks een periode ontzettens netjes eten en sporten ging er niets af. Dus nu eens even genieten en zien waar het schip stand,ofzo?
Hm ja, lijkt me wel apart. Maar wel aardig dat je dat doetquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:31 schreef the85mc het volgende:
Jep tandemracefiets. Fietst wel heel anders dan mn eigen MTB.. Moest er even aan wennen, ook nog klikpedalen. Onderweg beetje vertellen wat je doet, heuvelop, af, bochtjes enzo. En goed communiceren als je wil stoppen, anders blijf je vast zitten in de pedalen en val je om.
het is ook te weinig eigenlijk, maar sinds ik zwanger ben heb ik (vaak) minder honger..quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Pret-echo
Je lijstje lijkt wat weinig, of je D was enorm, kan ook
Lijkt me best vervelend. Beetje in de gaten houden dus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
het is ook te weinig eigenlijk, maar sinds ik zwanger ben heb ik (vaak) minder honger..
Klinkt bekend. Ik zat ook veel sneller vol tijdens mijn zwangerschappen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
het is ook te weinig eigenlijk, maar sinds ik zwanger ben heb ik (vaak) minder honger..
Alleen als je ze zelf maakt!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:45 schreef _aurum_ het volgende:
Zijn die vegetarische burgers lekker Vlier? Ik mijd dat soort dingen altijd als de pest
Tip: zoek een kleine bakkerij voor vers brood.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:30 schreef beefcake het volgende:
Zijn er hier trouwens misschien mensen met verstand van gezonde ontbijt- en lunchproducten in de Spaane supermarkten? Ik kan wel wat tips gebruiken! Bvd
ja, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je er wat lekkers van kan makenquote:
Ja, cryptisch om niet herkenbaar te zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:56 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je er wat lekkers van kan maken
@Vik: wat is er aan de hand dan? Want je doet weer lekker cryptisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Bah, Vik, wat vervelendquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef Viking84 het volgende:
Nou, onzekere situatie op het werk, dus de verhuisplannen gaan nog even de koelkast in. Zoals het nu staat, zou er weinig aan de hand moeten zijn, maar na mijn laatste ervaring ben ik erg wantrouwend geworden. Dus, ik blijf tot er meer duidelijkheid is even zitten waar ik zit. Kan ik nog even doorsparen.
Zoeen die verkleurt als je er warme dranken in doetquote:
Is dat bovenop of inclusief je rustverbruik?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:18 schreef An24 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat je met zeven uur autorijden ook 700 kcal verbruikt?
Hè wat vervelend.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef Viking84 het volgende:
Nou, onzekere situatie op het werk, dus de verhuisplannen gaan nog even de koelkast in. Zoals het nu staat, zou er weinig aan de hand moeten zijn, maar na mijn laatste ervaring ben ik erg wantrouwend geworden. Dus, ik blijf tot er meer duidelijkheid is even zitten waar ik zit. Kan ik nog even doorsparen.
Bovenopquote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:46 schreef Mini. het volgende:
Ik doe even een PF-je...
[..]
Is dat bovenop of inclusief je rustverbruik?
[..]
Hè wat vervelend.Hoop dat er snel duidelijkheid komt!
Hmm, nu je het zegt... Ik ben laatst weer afgewezen bij de bloedbank en ik zie net dat foliumzuur en B12 ook nodig zijn voor rode bloedcellen, dus misschien zou wat meer daarvan geen kwaad kunnen... Toch maar weer eens wat meer vlees eten dan. Dankjewel voor de tip!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:51 schreef V1z0R het volgende:
Vermoeid door B12-, Vit. D- of Foliumzuur tekort?
Zonlicht (*kijkt naar buiten*) en leverworst!
Of supplementen...
Laten ze niet weten waarom je dan afgewezen wordt?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Hmm, nu je het zegt... Ik ben laatst weer afgewezen bij de bloedbank en ik zie net dat foliumzuur en B12 ook nodig zijn voor rode bloedcellen, dus misschien zou wat meer daarvan geen kwaad kunnen... Toch maar weer eens wat meer vlees eten dan. Dankjewel voor de tip!
Leverworst is dan wel erg vet, maar aan de andere kant, als het voor een goed doel is...
Van het eerste ging ik ook al wel uit jaquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:41 schreef uniekhoorn het volgende:
alles wat hier ook gezond is
Goedkoop voor in de avond: wodka
Jawel, mijn Hb was te laag, dus te weinig rode bloedcellen. Ook maar net hoor, 7,7 terwijl het 7,8 moest zijn. Ze zei dat je daar op zich prima mee kunt leven als ze niet ook nog een halve liter bloed weghalen, maar misschien is iets hoger toch beter.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Laten ze niet weten waarom je dan afgewezen wordt?
Dit is mijn derde jaarcontract, dus ik zou volgend jaar een vast contract moeten krijgen (tenzij de regels veranderen met het nieuwe kabinet)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:56 schreef _aurum_ het volgende:
falafel vind ik lekker! Mits gehaald bij een stalletje, ik heb het een keer zelf geprobeerd te maken en dat was epic veel.
Balletje in olie gooit: kijkt hoe het uit elkaar valt![]()
Vikster, da's balen. Je leest ook steeds meer dat bedrijven geen vaste contracten geven, maar jaar op jaarcontractDat is niet zo erg als je 20/30 bent, maar daarboven begint het toch wel knap vervelend te worden. Hopelijk valt het allemaal mee.
Ja, omdat Nallie ook minder vlees eet dacht ik daar aan... (en sojamelk hindert ook de opname van die stoffen)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Hmm, nu je het zegt... Ik ben laatst weer afgewezen bij de bloedbank en ik zie net dat foliumzuur en B12 ook nodig zijn voor rode bloedcellen, dus misschien zou wat meer daarvan geen kwaad kunnen... Toch maar weer eens wat meer vlees eten dan. Dankjewel voor de tip!
Leverworst is dan wel erg vet, maar aan de andere kant, als het voor een goed doel is...
Lijkt me een zeer gezonde houding.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:03 schreef Perruche het volgende:
Voor de hand liggende dingen: minder doen en meer slapen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:34 schreef Novem het volgende:
Ik heb ook last van constante vermoeidheid, heb alleen geen idee wat ik eraan kan doen.
Laatste bloedtesten wezen geen tekort van iets uit. Eet ook zeker 5 keer per week gewoon vlees en vis, eieren, zuivel en gebruik bijna geen soya. Dus ik weet niet waar het nog meer aan kan liggen
Okay, vond het al raar. Zonder info kan je niets veranderen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef Mini. het volgende:
[..]
Jawel, mijn Hb was te laag, dus te weinig rode bloedcellen. Ook maar net hoor, 7,7 terwijl het 7,8 moest zijn. Ze zei dat je daar op zich prima mee kunt leven als ze niet ook nog een halve liter bloed weghalen, maar misschien is iets hoger toch beter.
^^quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:37 schreef V1z0R het volgende:
Vitamine D? Maken vrouwen ook moeilijker aan dan mannen, dus wordt sowieso aangeraden dat te supplementeren, helemaal als je een donkere huid hebt.
Nou, through the roof is het bij mij nog nooit geweest, maar goed.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:39 schreef the85mc het volgende:
@mini: als je je hb wil verhogen moet je rood vlees eten in combinatie met vitamine C. Ook in groente zit veel ijzer, maar dat is iets lastiger op te nemen. Melkproducten remmen opname juist. Dus fruit eten, dan goed avondeten, en fruit na. En je Hb will go through the roof
Heb hier een potje staanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
^^
Je kan gewoon bij de drogisterij druppeltjes halen, staat meestal bij de kindervitamines. Ik heb het in de winter gebruikt en heb wel het gevoel dat het geholpen heeft.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:39 schreef MarMar het volgende:
Ik doe vandaag aan troostvoer.
Ik weet niet of ik het ga eten, maar het maken en de geur in huis is al fijn.
Cake met amandel, honing, gembersiroop, kaneel en een beetje citroensap. Ik heb dat ooit eens zo bedacht en vind het de ultieme troostsmaak (en geur)!
Ik hoop idd dat de geur eetlustopwekkend werkt voor me, dat kan ik wel ff gebruiken nuquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:44 schreef Mini. het volgende:
[..]
Klinkt goed!En als je toch al zo weinig eetlust hebt mag je ook best een stukje nemen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |