abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:23:08 #1
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_114099023

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.
BAM dit is 3KB
pi_114100054
Iemand die toevallig een BIC coupon code weet? Recommender is nét te weinig korting.
pi_114101372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:00 schreef davedavy het volgende:
Iemand die toevallig een BIC coupon code weet? Recommender is nét te weinig korting.
zat ik ook al even naar te zoeken, geen werkende gevonden meer tot nu toe :(
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:11:55 #4
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_114102364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef davedavy het volgende:

[..]

Die coupon was maar 2 uur geldig. Tussen die 2 uur was er precies een half jaar om.
Fout. :P Doordat het opeens stormliep en mensen siterrors kregen stond er helemaal bovenaan als notificatie dat het verlengd zou worden tot 12.7.2012 04:00 (GMT). ;)
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:55 schreef Boppos het volgende:

[..]

Ik kreeg eergisteren een zonnebril met de omschrijving AC adapter... ik blij omdat ik dacht dat het een lader zou zijn voor me Ainol elf 2... en die zonnebril heb ik toch niet echt nodig met dit weer!
Waarom hebben ze dat nou niet met mijn pakketje gedaan. Ik heb het nog zo gezegd, zet er wat anders op: 'phone accessories' ofzo niet 'telephone', want anders mag ik dokken. Wat doen ze natuurlijk... '1 Pcs Cell Phone'. Yay, bedankt rukkers, nu kreeg ik een brief van het Zollamt voor een inklaring met invoice en afboeking. :( FUUUU!!!1!. Letterlijk onder het motto 'kosten wat het kost als eerste een Jiayu G2 hebben'. De eerste keer dat ik moet dokken voor iets.

Dus ik morgen van huis en dinsdag weer eens tijd... dus ik geen zin om die brief te posten, dus ik stap in de tram, stap over op de bus en ga naar ze toe, handel het zaakje ter plekke af en neem hem mee na betaling van 29.54 ;( . Das een voordeel t.o.v. NL, zijn alleen de btw-kosten (niet 12,50 'servicekosten' ofzo) zo en ik heb 'em nu zo'n tweeënhalf uur na ontvangst brief voor me liggen om mee te spelen. ;) Kom later vandaag misschien wel ff met wat foto's / een video als ik ertoe kom.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_114102465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:11 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Fout. :P Doordat het opeens stormliep en mensen siterrors kregen stond er helemaal bovenaan als notificatie dat het verlengd zou worden tot 12.7.2012 04:00 (GMT). ;)

[..]

Waarom hebben ze dat nou niet met mijn pakketje gedaan. Ik heb het nog zo gezegd, zet er wat anders op: 'phone accessories' ofzo niet 'telephone', want anders mag ik dokken. Wat doen ze natuurlijk... '1 Pcs Cell Phone'. Yay, bedankt rukkers, nu kreeg ik een brief van het Zollamt voor een inklaring met invoice en afboeking. :( FUUUU!!!1!. Letterlijk onder het motto 'kosten wat het kost als eerste een Jiayu G2 hebben'. De eerste keer dat ik moet dokken voor iets.

Dus ik morgen van huis en dinsdag weer eens tijd... dus ik geen zin om die brief te posten, dus ik stap in de tram, stap over op de bus en ga naar ze toe, handel het zaakje ter plekke af en neem hem mee na betaling van 29.54 ;( . Das een voordeel t.o.v. NL, zijn alleen de btw-kosten (niet 12,50 'servicekosten' ofzo) zo en ik heb 'em nu zo'n tweeënhalf uur na ontvangst brief voor me liggen om mee te spelen. ;) Kom later vandaag misschien wel ff met wat foto's / een video als ik ertoe kom.
Kloten van de extra kosten, zie de review graag tegemoet!
pi_114104576
Registered Airmail is sneller toch? ( Ga dinsdag over een week op vakantie en moet het dus voor dinsdag hebben (8> ).
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:19:47 #7
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_114104911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:12 schreef davedavy het volgende:
Registered Airmail is sneller toch? ( Ga dinsdag over een week op vakantie en moet het dus voor dinsdag hebben (8> ).
Nee. Dan moet het nog langs meer instanties.

Je kan DHL, FedEx, GLS... proberen ;) anders kan je er van op uit gaan dat het er niet op tijd is.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_114107006
Ben ook erg benieuwd naar die Jiayu G2, m'n HTC Desire wil ik ondertussen wel vervangen met wat nieuws maar heb geen 500 euro over voor een SGIII ofzo :@
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_114107424
Heeft iemand al eens een betaalbare Android 4.0 mediaplayer gekocht? Lijkt me wel iets voor naast mijn HD mini 2
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:25:19 #10
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_114110699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef Skiet het volgende:
Heeft iemand al eens een betaalbare Android 4.0 mediaplayer gekocht? Lijkt me wel iets voor naast mijn HD mini 2
Samsung galaxy wifi 2
Say whaaaat?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:34:38 #11
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_114111114
Ik denk dat ik deze ga kopen heeft iemand daar ervaring mee? En kan je bij bic niet en recommender en coupon code tegelijk??

http://buyincoins.com/det(...)ypad-product-43.html
Say whaaaat?
pi_114111910
Even de boekhouding gedaan :7 Sinds 3-03-2012 34 bestellingen gedaan in China, waarvan meer dan de helft bij BIC. 8-)
pi_114112715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef SuperChips het volgende:
Ik denk dat ik deze ga kopen heeft iemand daar ervaring mee? En kan je bij bic niet en recommender en coupon code tegelijk??

Nope, dat gaat niet meer. Kon vroeger wel, nu moet je kiezen voor recommender of een andere coupon. Recommender welke werkt is in ieder geval NewCoupon.
pi_114112754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef SuperChips het volgende:

ja daar heb ik ervaring mee, inmiddels wel 10 van die joysticks besteld..
goede ervaringen mee! heb er zelf nu 2 versleten ( 1 pookje kapot en ander werk R2 button niet goed meer van :P), maar die zijn dan ook echt vrijwel elke dag voor een paar uurgebruikt
(FIFA online O+ )

en gaan ze een keer kapot haal je gewoon een nieuwe joh voor die prijs :P
echter raad ik je aan om ze gewoon van ebay te halen;

http://www.ebay.com/itm/B(...)&hash=item4167c1244f

Goedkoper, zelfde product en vaak ook snellere verzending dan welke shop ook!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:22:35 #15
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_114113514
Ik heb een pakketje besteld via een taobao agent, koste me 60$ in totaal. Nu krijg ik opeens dat ik verzendkosten van 40$ moet betalen? Hoe kan dat? (zo veel)
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:25:30 #16
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_114113684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:22 schreef Coenehv het volgende:
Ik heb een pakketje besteld via een taobao agent, koste me 60$ in totaal. Nu krijg ik opeens dat ik verzendkosten van 40$ moet betalen? Hoe kan dat? (zo veel)
Welke agent?
Werd van te voren aangegeven, heb je snelle verzending, normale verzending ed?
Kosten worden afgestemd op het gewicht en grootte van je pakket, dus weet niet wat je wilt versturen..
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:30:10 #17
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_114114003
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:25 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Welke agent?
Werd van te voren aangegeven, heb je snelle verzending, normale verzending ed?
Kosten worden afgestemd op het gewicht en grootte van je pakket, dus weet niet wat je wilt versturen..
Gullei is de agent. Ik heb een broek en een koptelefoon besteld.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:32:07 #18
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_114114118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:30 schreef Coenehv het volgende:

[..]

Gullei is de agent. Ik heb een broek en een koptelefoon besteld.
Gullei heeft altijd relatief hoge shipping.
En illigale koptelefoons ga je vast ook nog belasting over betalen hea.. ;)
Denk dat het gewicht van de Jeans+headphones ook best wel van belang is..
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:33:42 #19
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_114114210
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Gullei heeft altijd relatief hoge shipping.
En illigale koptelefoons ga je vast ook nog belasting over betalen hea.. ;)
Denk dat het gewicht van de Jeans+headphones ook best wel van belang is..
Welke raad jij dan aan voor de volgende keer?
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:38:40 #20
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_114114479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:33 schreef Coenehv het volgende:

[..]

Welke raad jij dan aan voor de volgende keer?
Zarmark of Mistertao
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:40:27 #21
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_114114566
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:38 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Zarmark of Mistertao
Oke, volgende keer stuur ik gewoon naar allebei een mailtje!
Bedankt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:25:45 #22
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_114116532
Ik heb een order gedaan via de email met iemand van Ever buying, niet via de site, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Iemand anders ervaring mee? Aan te raden of onnodig?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_114117767
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:25 schreef R2cksson het volgende:
Ik heb een order gedaan via de email met iemand van Ever buying, niet via de site, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Iemand anders ervaring mee? Aan te raden of onnodig?
Je hebt wel minder koperbescherming vrees ik :(

Ik wil even oriënteren qua prijzen van de G2, maar het is werkelijk onmogelijk om iets te zoeken op taobao, die site is zo extreem langzaam :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:12:18 #24
39510 R2cksson
pi_114118368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:56 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Je hebt wel minder koperbescherming vrees ik :(

Ik wil even oriënteren qua prijzen van de G2, maar het is werkelijk onmogelijk om iets te zoeken op taobao, die site is zo extreem langzaam :')
Ik betaal natuurlijk gewoon met Paypal, dus kan altijd klagen via Paypal.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_114118423
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:12 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Ik betaal natuurlijk gewoon met Paypal, dus kan altijd klagen via Paypal.
Klopt, maar je kan dus geen ticket aanmaken bij de shop zelf..
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:26:48 #26
39510 R2cksson
pi_114118851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:14 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Klopt, maar je kan dus geen ticket aanmaken bij de shop zelf..
Maar wel rechtstreeks bij die pipo klagen. 'Ze' (je weet het nooit bij die aziaten) is best aardig moet ik zeggen, maar het bestellen is wel verschrikkelijk omslachtig. Kreeg net geen dollar korting op iets van $14.44. Ben benieuwd hoe dat zit bij grotere orders.
pi_114118891
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:25 schreef R2cksson het volgende:
Dit begrijp ik niet helemaal, je hebt een order geplaatst via de mail bij iemand van EB..

maar wel gewoon producten die op de site staan of?

waarom zou je anders via de mail bestellen, als de site net zo handig is?

of gaat het hier om een medewerker die het spul stiekem goedkoper aanbied dan op de website is aangegeven :P?
pi_114118948
Is dit dezelfde telefoon als die sommigen hier hebben besteld? :D

http://www.mistertao.com/(...)tem-16004387143.html
pi_114118982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:29 schreef thethoryd het volgende:
Is dit dezelfde telefoon als die sommigen hier hebben besteld? :D

http://www.mistertao.com/(...)tem-16004387143.html
Jup, de jiayu G2
pi_114118995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

Jup
Thanks! Dan ga ik die waarschijnlijk ook bestellen :)
pi_114119048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:31 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Thanks! Dan ga ik die waarschijnlijk ook bestellen :)
Dit is wel de goedkopere variant geloof ik, die waar shiznuts hem heeft besteld
leverde geloof ik ook nog wat accessoires erbij..

Daarnaast zou je niet eerst even wachten op shiz, als goed is post hij vanavond nog een review van de tel.. hoor je gelijk of het wel of niet wat is!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:33:27 #32
39510 R2cksson
pi_114119076
Ik had een order gedaan van 120 dollar, maar een artikel was niet leverbaar. Dus die meid mailt met die mededeling, of ik iets anders zocht. Heb gevraagd om geld terug voor dat artikel en of ze wilde kijken of dat nog leverbaar zou worden, zo ja, mij even laten weten. Zou niet meer leverbaar worden zegt ze een week later, dus of ik iets anders nodig had. Heb even gekeken, iets gevonden, haar gevraagd of dat te bestellen was. Ze ging me adviseren over de korting; $14.44 werd $13.58.

Van ********** krijg ik vaker mailtjes met vragen wat voor bedrijf ik heb etc etc. Heb haar gezegd dat ik daar niet van gediend ben en of ze dat kon laten stoppen, ging ze ook voor me regelen. Extreem veel geld geef ik er niet uit, maar blijkbaar genoeg om te zorgen dat ze 'very special price' willen geven steeds...
pi_114119121
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:32 schreef Downstar het volgende:

[..]

Dit is wel de goedkopere variant geloof ik, die waar shiznuts hem heeft besteld
leverde geloof ik ook nog wat accessoires erbij..

Daarnaast zou je niet eerst even wachten op shiz, als goed is post hij vanavond nog een review van de tel.. hoor je gelijk of het wel of niet wat is!
Ja, da hast du recht! :P Ik wacht nog even idd.
pi_114119229
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:33 schreef R2cksson het volgende:
Ik had een order gedaan van 120 dollar, maar een artikel was niet leverbaar. Dus die meid mailt met die mededeling, of ik iets anders zocht. Heb gevraagd om geld terug voor dat artikel en of ze wilde kijken of dat nog leverbaar zou worden, zo ja, mij even laten weten. Zou niet meer leverbaar worden zegt ze een week later, dus of ik iets anders nodig had. Heb even gekeken, iets gevonden, haar gevraagd of dat te bestellen was. Ze ging me adviseren over de korting; $14.44 werd $13.58.

Van ********** krijg ik vaker mailtjes met vragen wat voor bedrijf ik heb etc etc. Heb haar gezegd dat ik daar niet van gediend ben en of ze dat kon laten stoppen, ging ze ook voor me regelen. Extreem veel geld geef ik er niet uit, maar blijkbaar genoeg om te zorgen dat ze 'very special price' willen geven steeds...
Ah oke, hmm voor die nog geen 1$ korting vind ik het niet waard om zoveel rompslomp eromheen te hebben.

zo heb ik ook wel voorheen gehad dat ik via lightake email dingen kon bestellen van de site, vaak toch enkele dollars goedkoper, ook op kleine orders..

Echter het heen en weer gemail wat erbij komt kijken en uberhaupt het feit of ze wel of niet reageren op bepaalde dingen, maakt die korting soms helemaal niet meer aantrekkelijk :P

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:34 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Ja, da hast du recht! :P Ik wacht nog even idd.
Dat dacht ik :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:52:07 #35
39510 R2cksson
pi_114119726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:38 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ah oke, hmm voor die nog geen 1$ korting vind ik het niet waard om zoveel rompslomp eromheen te hebben.

zo heb ik ook wel voorheen gehad dat ik via lightake email dingen kon bestellen van de site, vaak toch enkele dollars goedkoper, ook op kleine orders..

Echter het heen en weer gemail wat erbij komt kijken en uberhaupt het feit of ze wel of niet reageren op bepaalde dingen, maakt die korting soms helemaal niet meer aantrekkelijk :P

[..]

Dat dacht ik :)
Ja vond ik eigenlijk ook wel, maar normaal zijn mijn bestellingen groter, dan loont het zich misschien wel (al heb je bij Tjoos vaak handige coupons die misschien net zo effectief zijn). Wilde het voor een keer zo proberen, zal de volgende keer als ik een grote bestelling heb eens kijken wat ze me kunnen bieden.
pi_114120455
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Ja vond ik eigenlijk ook wel, maar normaal zijn mijn bestellingen groter, dan loont het zich misschien wel (al heb je bij Tjoos vaak handige coupons die misschien net zo effectief zijn). Wilde het voor een keer zo proberen, zal de volgende keer als ik een grote bestelling heb eens kijken wat ze me kunnen bieden.
Daar wou ik ook al op doelen, vaak zijn die coupons vaak nog effectiever..
Grootste nadeel van email/ online chat bestellingen, is dat je enorm vaak zult mee maken
dat ze je compleet weg negeren bij vragen en of korte berichtjes terug sturen.. zonder ook daadwerkelijk maar in te gaan op het feit dat jij wou bestellen/dan wel vragen..

het is nu eenmaal bekend dat chinezen het nou niet echt van hun servicekwaliteiten moeten hebben..
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:43:03 #37
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_114121829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:27 schreef Downstar het volgende:

[..]

of gaat het hier om een medewerker die het spul stiekem goedkoper aanbied dan op de website is aangegeven :P?
Haha, gewoon vrienden maken en vragen. :D Je staat verbaast wat er nog met die prijs gedaan kan worden. Trouwens, is it me, of is Lightake zo duur geworden opeens (ik keek gisteren ofzo bij de New arrivals en schrok best).
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:05 schreef wormtrein het volgende:
Ben ook erg benieuwd naar die Jiayu G2, m'n HTC Desire wil ik ondertussen wel vervangen met wat nieuws maar heb geen 500 euro over voor een SGIII ofzo :@
Ik heb een Desire Z, maar door de laatste update van Android wordt er telkens besloten om bij het verkeren van elders dan de Sense UI, bijvoorbeeld tijdens het gebruiken van een app, de HTC Sense UI uit te schakelen. Keer je terug naar 'home' komt er eerst 'laden...' te staan en duurt het ff voordat de boel weer loopt, hatelijk irritant. Verder gebruikte ik ernaast een Sony Ericsson met m'n oude nummer, die ik zakelijk gebruik. Die ging wel aardig lang mee, zo'n vijf werkdagen standby, maar m'n veelgebruikte Desire Z met 1300mAh accu, zeker nu ik dit jaar een 3G dataplan erbij heb... tragische prestatie.

› Ik was helaas vandaag de hort op, dus ik kon niet echt testen ofzo, maar ik had 'em wel mee. Eerste indruk: 't lijkt een beetje op een Samsung Galaxy II. 't Display is binnenshuis en in de schaduw goed af te lezen, in de zon, zoals eigenlijk elke telefoon, is het toch echt wat lastiger. De pixelbelichting had wat beter gemogen van mij. Sommige telefoons daar is zwart zwart, hier heeft het een licht blauwige waas. Linksboven heeft de telefoon heel licht wat last van bleeding, maar überhaupt niet storend of sterk merkbaar. De resolutie, kijkhoeken, helderheid verder en kleurweergave zijn wel prima. De touchscreen reageert met een zeer aangename sensitiviteit en precisie. Het scherm is uiteraard wel ontvankelijk voor vingerafdrukken.

› Verder... de case laat zich een beetje onprofessioneel openen. Je moet met nagel wat pielen en wrikken en dan komt de case er wel af. Daar gaat de 2050mAh-accu dan. Tezamen met de twee simkaarten. Een ervan aangeduid met 'W' als in WCDMA en de ander 'G' als in 'GSM', dus zo kopbrekend was dat ook weer niet. Geheugenkaartje van 16GB eringemikt en gaan. Voor alles wat erin past toch een erg dun en licht ontwerp.

› Op de achterkant vind je een 8 megapixel camera met flash. De flash is leuk als AF-hulp, echt fijn voor foto's is 'ie niet, hij is vrij blauwig en lokaal. Voorop zit een 0.3 megapixel camera voor bijvoorbeeld Skype. Je kunt daarop best foto's nemen, in videomode gaat echter geloof ik de de shutterspeed omhoog richting de framerate en alles lijkt daardoor met videomode + frontcam veel donkerder. Kan ook een bug zijn, weet ik niet. Maar goed, wil je foto's maken, koop je maar een camera. :P Ik gebruik m'n mobieltje alleen om in de winkel als geheugensteuntje iets op de foto wil zetten waar ik thuis dan meer research naar wil doen en allicht wil gaan kopen en zulk soort dingen. Het geluid dat uit de speakers komt kraakt wat op hoog volume, maar is verder wel bruikbaar. De headphone-jack leent zich natuurlijk uitstekend om naar muziek te luisteren, ook i.c.m. de ingebouwde FM-tuner. ;)

› Performance en Operating system. Android 4.0.3 is in combinatie met de MT6575 erg fijn. Aan een collega laten zien en die was onder de indruk van de snelheid ervan. Out-of-the-box een Antutu score van 3498, dat is net wat beter dan de Samsung Nexus S. De Quadrant benchmark-uitslag out-of-the-box bedraagt een score van 2386 en is daarmee zo goed als 'on par' met de LG Optimus 2X en een stuk beter dan de HTC Desire HD en de Samsung Nexus S. Het werkt erg vloeiend allemaal moet ik zeggen in vergelijking met wat ik hiervoor gewend ben. En m'n Desire Z kostte eind 2010 maar liefst 475 euro meen ik. Dus wat dat betreft kun je niet klagen. Wel komen er geen nieuwe widgets bij lijkt het. Ik wilde een klok/weer-applicatie van de Widget factory ofzo, maar widgets komen niet bij widgets te staan. Ook kan ik op m'n 4.0.3-tablets na het installeren van YouTube een widget plaatsen, maar ook die ontbreekt. Verder kun je spraaksturing gebruiken wat wel leuk is. :Y Taal stond op Engels en heb het toetsenbord van Baidu veranderd in de standaard Google VS Internationaal. Google Play was voorgeïnstalleerd en apps als YouTube laten zich probleemloos installeren.

› WCDMA/GSM dual standby werkt goed. Ook ICS incorporeert dat best aardig met dubbel aanduiding, WCDMA (3G) in blauw en GSM in oranje, alsmede het tonen van beide providers als verbindingsstatus.

› Conclusie nadat ik dit ding een paar uur heb: top! Probeer voor die prijs maar eens iets soortgelijks in Nederland te halen en dan ook nog met DualSIM, quadband en 2050mAh-accu terwijl 'ie toch vrij licht en slank blijft. De speaker en camera's zijn zeer bruikbaar maar niet het beste van het beste, het scherm is weliswaar top, maar heeft nog altijd moeite met zwart=zwart en zonlicht... maar ja, we moeten wel ff beseffen dat we hier een phone hebben die maar een fractie kosten doet van een high-end smartphone. Voor mensen die geen haast hebben... wacht eens op de Jiayu G2S en G3... die hebben nog betere displays, de laatste zelfs een nog betere en dualcore-zijnde processor.

Ik heb niet al teveel tijd om vragen te beantwoorden, maar zal zo even wat foto's bij het verhaaltje plakken. ;)

- Oh ja, de doos zit in een soort plastic tupperwarebox met een kartonnetje eromheen geschoven, daarin dus de phone, met accu, een witte backcover (zwart/wit-versie heb ik dus), een gele plastic beschermcover, screenprotector, leren hoesje, netstroomstekker (USB) met EU-adapterdeel, autoladeradapter, microSD-USB-lezer, USB-kabel, witte in-ears, garantiekaartje of qualitycheckkaartje en instruction-manual (in het Chinees, met plaatjes).

Plaajus:

Hier meer foto's van de Chinese CNET. Hier een samenvatting en specs en hier de officiële site. ;)
Beste kun je deze waarschijnlijk via MisterTao/Zarmark bestellen. Je kunt ook kijken op Aliexpress bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 12-07-2012 20:20:52 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_114125930
Nice shiz!

ziet er dus keurig uit, misschien is het ook even handig om erbij te vermelden hoeveel je in totaal kwijt was voor deze telefoon!

mogelijk dat je over een weekje even kan melden hoelang de batterij mee gaat, om te zien of het wel echt 2050 mAh is, zoals vermeld.

Daar ben ik (zeker gezien na mijn tablet) toch nooit zo snel van overtuigd!
pi_114132031
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:48 schreef Phone8 het volgende:
Nope.. het is voor mijn iPhone aan te sluiten aan in mijn auto op het navigatie apparaat, dan kan ik ook filmpjes kijken op het scherm
Kan de iPhone wel video over de 3.5mm poort sturen?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:11 schreef W00fer het volgende:
De Mini X Android's worden vanaf nu ook met 1GB intern verkocht *O*
Kan ook toevallig zijn.

http://www.dealextreme.co(...)sb-av-tf-blue-134679

Bij Miniand.com zijn ze ook te bestellen, met goede firmware support.
Je linkt naar een versie met 512mb. RAM. Je zegt dat er versies met 1GB worden verstuurd. Hier heeft DX een stick met 1GB RAM. Overigens is deze ook wel geinig:

Waarom? Nou hierom:

Ethernetpoort! *O* Paar flinke stukken dubbelzijdig tape achterop de tv en d'r op plakken :P
(Hoe zijn de ontwikkelingen qua XBMC op die Android stick Woofer?)

Dit zijn ook lekkere specs voor een XBMC machine:
Quad Core A9 CPU
Quad Core Mali-400 GPU
6(!) USB poorten, Lan-poort
90 x 94 mm.

Alleen kun je beter een Apple TV 2 (jailbreak -> XBMC) kopen want bovenstaande gaat $129 (+ $30 shipping) kosten...

EDIT: gekocht; Micro Sim Adapter. Voor de backup telefoon...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 12-07-2012 23:57:11 ]
pi_114134637
Hallo, kan een van jullie uitleggen hoe ik bij tabao kan bestellen? bvd (:
Hoi.
pi_114135306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:42 schreef mootje026 het volgende:
Hallo, kan een van jullie uitleggen hoe ik bij tabao kan bestellen? bvd (:
kijk eens in de OP man, daar staat het haarfijn uitgelegd ;)!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 01:07:55 #42
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_114138210
veel te ingewikkeld voor een newbee..
dan kom je met nog 40 vragen de aankomende 10 dagen
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 13 juli 2012 @ 04:35:34 #43
174940 W00fer
Maar echt
pi_114140655
Heel simpel: zoek wat op Taobao.com (eventueel met Google Translate). Als je wat vind kopieer je de url van een item (bijvoorbeeld: http://item.taobao.com/item.htm?id=15765808241) Open een accountje by agencytaobao.com en begin met kopen door die URL in je winkelwagentje te gooien :D Wijst zich echt bijna vanzelf.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_114145775
Als ze bij MisterTao ook zo slecht letten op nieuwe klanten als bij Buyincoins dan kan je na elke bestelling gewoon een nieuwe account maken met een recommender om weer nieuwe korting te krijgen EN 10% bovenop je storting bij MisterTao.

MisterDiscount kan je daar als recommender gebruiken. Voor een korting bij je eerste bestelling. Om precies te zijn 50% op de commissie van de eerste bestelling.

[ Bericht 8% gewijzigd door Skiet op 13-07-2012 11:32:07 ]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:24:04 #45
369911 Adiman
The Conquer
pi_114145810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef Downstar het volgende:
Nice shiz!

ziet er dus keurig uit, misschien is het ook even handig om erbij te vermelden hoeveel je in totaal kwijt was voor deze telefoon!

mogelijk dat je over een weekje even kan melden hoelang de batterij mee gaat, om te zien of het wel echt 2050 mAh is, zoals vermeld.

Daar ben ik (zeker gezien na mijn tablet) toch nooit zo snel van overtuigd!
welke tablet heb jij?
en ik ben oook benieuwd hoeveel je precies betaald heb
pi_114146295
Maakten ze nou bij MisterTao ook een foto als je order binnen was? en zo ja waar kan je dat zien? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door dj_ko op 13-07-2012 11:43:27 ]
pi_114146348
quote:
review
Vette review Shiz! Nou heb ik een vraagje, wat is precies het nut van dual-sim? Kan ik bijvoorbeeld wel mijn vodafone simkaart erin pleuren? :P
pi_114146444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:37 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Vette review Shiz! Nou heb ik een vraagje, wat is precies het nut van dual-sim? Kan ik bijvoorbeeld wel mijn vodafone simkaart erin pleuren? :P
nut van dual sim?
als je prive en werk nummer heb kan je met 1 telefoon toch op 2 nummers gebeld worden, vermoedelijk kan je ook met 2 nummers bellen (meestal wel zo)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:39:48 #49
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_114146461
[CWT] meets [KLB]: Momenteel maak ik zo ongeveer dágelijks kennis met een nieuwe, obscure Chinese Webshop. Blijkbaar is mijn mailadres populair in china...

Ze sturen wel allemaal keurig een 'afmeld link', maar dat lijkt alleen maar een 'aanmeld link' te zijn voor de volgende spammer...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_114149186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:24 schreef Adiman het volgende:

[..]

welke tablet heb jij?
en ik ben oook benieuwd hoeveel je precies betaald heb
Android tablet discussie topic #24 - Steeds betere prijzen en Nexus!

Tablet vragen hier, 63 euro betaald destijds bij BIC
http://www.buyincoins.com(...)3-product-11225.html

Nadeel is korte accuduur aangezien er een fake 3000 mAh in zit die maar 1800 mAh is in werkelijkheid, en ik heb het probleem dat mijn touchscreen niet functioneert tijdens opladen( alles word vanzelf aangeklikt etc.. :X)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

nut van dual sim?
als je prive en werk nummer heb kan je met 1 telefoon toch op 2 nummers gebeld worden, vermoedelijk kan je ook met 2 nummers bellen (meestal wel zo)
Toch zul je enorm vaak zien dat die dualsim telefoons uit china, inhoud dat er 2 sims inpassen
maar er maar 1 tegelijk kan werken. en je je telefoon moet uitzetten, om de andere te activeren :')

zo te lezen is dat niet het geval bij de telefoon van Shiznuts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')