abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114186372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:21 schreef sientelo het volgende:

[..]

En hoe weet je dat behalve uit de boeken? Wie zegt je dat die boeken het weten?
Die boeken niet, maar de mensen die dit geschreven hebben wel. Het komt zelfs van geleerde Joodse rabbi's. Vergeet trouwens ook niet dat de Joden naast het geschreven woord ook het woord hebben dat van leraar op leerling gesproken is. Dat vergeten veel christenen overigens ook.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114196451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:03 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Die boeken niet, maar de mensen die dit geschreven hebben wel. Het komt zelfs van geleerde Joodse rabbi's. Vergeet trouwens ook niet dat de Joden naast het geschreven woord ook het woord hebben dat van leraar op leerling gesproken is. Dat vergeten veel christenen overigens ook.
Oke. Maar waarom zouden zij alle antwoorden weten? Zij zijn toch ook gebonden aan eigen projecties en conditioneringen?

Op school deden we vroeger een spelletje dat je in een rij moest zitten en dan aan elkaar een kort verhaaltje doorvertellen. Na ongeveer 10/15 mensen was het verhaal compleet veranderd.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114196796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 03:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik wil twee dingen onderscheiden: de feiten (je situatie, je gezichtspunt, je ervaringen) en de interpretatie daarvan. Het eerste is nooit onzin en het tweede staat ter discussie. Je zult nooit de vraag op een antwoord kennen, zonder het tegenovergestelde antwoord te ontkennen. De dingen die je ontkent doe je dan af als onzin. Dat is onvermijdelijk.

Ik heb hierboven mijn standpunt gegeven. Als ik ze zou onderbouwen, kan ik wel honderden pagina's volschrijven. Dat heb achterwege gelaten. Kort gezegd, berust het vooral op hele gewone ervaringen die iedereen kent, en dan stug logisch door blijven redeneren. Hetgeen ik hierboven gesteld hebt, is niet lichtzinnig ingetypt (en jouw standpunten zijn voor mij niet nieuw).

Bij meditatie kan je baat hebben. Ik benieuw wat het je brengt.
Ik snap dat je het goed bedoeld. Wat ik al zei vind ik het vaak verhelderend omdat ik soms de neiging heb om mezelf klem te zetten met bepaalde gedachtes en dan is een andere visie zeer welkom.

Als ik het idee heb dat iemand denkt het beter te weten zonder te weten waar die over praat, daar kan ik beetje moeite mee hebben. Een open houding tot zaken die je niet weet, lijkt me meer op zn plaats.

Als iemand zaken claimt als reïncarnatie, daar kan je terechte twijfels bij hebben. Maar als iemand claimt dat er niks is, daar kan je net zo goed terechte twijfels bij hebben. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:53:46 #64
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114198631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:02 schreef deelnemer het volgende:

Als iets onbewijsbaar is, heeft het geen enkele consequentie. Want hoe wordt iets bewezen? Door de consequenties eruit al te leiden en daar op te toetsen. Als iets geen enkele consequentie heeft, is het irrelevant. Of niet?
Soms weten we niet of het consquenties heeft gehad? Of nog zal hebben?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:56:25 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114198750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 03:20 schreef deelnemer het volgende:

Ik wil twee dingen onderscheiden: de feiten (je situatie, je gezichtspunt, je ervaringen) en de interpretatie daarvan. Het eerste is nooit onzin en het tweede staat ter discussie.
Daar ben ik het niet mee eens. Het eerste klopt, maar het tweede ook. Want de interpretatie van de werkelijkheid is de enige die we ervaren.

quote:
Je zult nooit de vraag op een antwoord kennen, zonder het tegenovergestelde antwoord te ontkennen. De dingen die je ontkent doe je dan af als onzin. Dat is onvermijdelijk.
Maar dan ga je uit van een antwoord in een van die twee extremen, terwijl het volgens mij in het scala daar tussenin ligt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:38:28 #66
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114200218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Soms weten we niet of het consquenties heeft gehad? Of nog zal hebben?
Dat is zo.

Mijn punt was logisch ipv praktisch bedoeld. Toestbaarheid veronderstelt dat je denkt in termen van de samenhang tussen dingen (in dit geval samenhang tussen opeenvolgende gebeurtenissen). Denken in termen van de aard van iets (Wat is iets?) is niet toetsbaar. Als dat onderscheid duidelijk is, dan heb ik niets gezegd. Als dat onderscheid niet duidelijk is, dan mis je iets belangrijks.
The view from nowhere.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:44:22 #67
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114200376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is zo.

Mijn punt was logisch ipv praktisch bedoeld. Toestbaarheid veronderstelt dat je denkt in termen van de samenhang tussen dingen (in dit geval samenhang tussen opeenvolgende gebeurtenissen). Denken in termen van de aard van iets (Wat is iets?) is niet toetsbaar. Als dat onderscheid duidelijk is, dan heb ik niets gezegd. Als dat onderscheid niet duidelijk is, dan mis je iets belangrijks.
Mits je alle factoren die erbij horen ook kunt toetsen. Zo hebben we electriciteit waarvan we nog steeds niet precies weten hoe het werkt, maar wat op zich prima aan onze wensen voldoet. Misschien geen goed voorbeeld.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:45:15 #68
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114200397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Het eerste klopt, maar het tweede ook. Want de interpretatie van de werkelijkheid is de enige die we ervaren.
Dan sluit je het idee van objectiviteit geheel uit, en leven allemaal in onze eigen individuele ervaringswereld, die toevallig meer of minder overlapt.

quote:
Maar dan ga je uit van een antwoord in een van die twee extremen, terwijl het volgens mij in het scala daar tussenin ligt.
Sommige kwesties zijn gradueel en andere niet. Of je geest los van je lichaam bestaat, en dus verder gaat nadat je lichaam uiteen gevallen is, is vrij zwart-wit.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 14-07-2012 21:53:16 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:48:03 #69
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114200459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:45 schreef deelnemer het volgende:

Dan sluit je het idee van objectiviteit geheel uit, en leven allemaal in onze eigen individuele ervaringswereld, toevallig meer of minder overlapt.
Ziedaar de valkuil van de objectiviteit door een menselijke interpretatie.

quote:
Sommige kwesties zijn gradueel en andere niet. Of je geestelijke zelf los van je lichaam bestaat, en dus verder gaat nadat je lichaam uiteen gevallen is, is vrij zwart-wit.
Volgens onze definitie wel. Terwijl het ook gezien kan worden als iets "dat is", zonder er een oordeel aan te hangen.
pi_114201667
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja, wel mooi gezegt. Over die regen idd, maar er gebeuren ook minder neutrale zaken dan regen. Mensen die omkomen van de honger, gemarteld, misbruikt enzo worden. Dan maak je je niet meer druk over regen iniedergeval.
de pijn van al deze gebeurtenissen die jij aan haalt die komt van identificatie met deze gebeurtenissen, als jij denkt ow wat verschrikkelijk, dan wordt het dat ook, jij wordt dan de gedachte en angst wordt jou deel.
als je je blijft focussen in je lichaam, en je niet laat beheersen door je gedachtes zul je het kunnen loslaten.
dit wat jij net zei is allemaal een uitwerking van het feit dat wij niet in het nu leven(dus vaak in (ego) gedachten zitten). traumas die iemand hiervan over zou kunnen houden zijn gewoon de gedachtes van die gebeurtenis, die als een grammafoonplaat keer op keer in je hoofd worden afgespeeld, met de bijbehorende pijn, jij wordt dus op het moment die gedachte, het neemt je over en die gedachten wat kleine entiteiten zijn, blijven in je lichaam zitten en zo blijf je pijn ervaren..
pi_114201889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:15 schreef sientelo het volgende:

[..]

Misschien is dit dus wel juist een illusie, om de dualiteit in stand te houden. Vooral ook alle concepten die je erom heen kan maken, om het leed in de wereld te rechtvaardigen. Wat als leed nu geen enkel doel dient?

Heb je dat filmpje gezien, wat in de eerste post staat?
de dualiteit bestaat alleen in je gedachten in de lagere dimensies, daarna wordt je verlicht en leef je niet meer in je hoofd er zijn dan dus geen gedachtes die ergens een oordeel van goed of slecht aangeven, alles is dan slechts een gebeurtenis zonder oordeel.
pi_114204638
Religie: als je zelf maar geen verantwoording hoeft af te leggen. :|W
pi_114205380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:55 schreef sientelo het volgende:

[..]

Oke. Maar waarom zouden zij alle antwoorden weten? Zij zijn toch ook gebonden aan eigen projecties en conditioneringen?

Op school deden we vroeger een spelletje dat je in een rij moest zitten en dan aan elkaar een kort verhaaltje doorvertellen. Na ongeveer 10/15 mensen was het verhaal compleet veranderd.
Ik heb het over satan en god. Dan moet je bij de bedenkers van de termen zijn en niet bij mensen die pas later komen en dingen verdraaien in eigen voordeel. Als ik nu naar Moslims ga en ik vraag ze wie Jezus precies was, dan zullen zij zeggen dat hij een profeet was. Ga je naar de bedenkers van Jezus, dan is hij een mensgod.
Als ik naar moslims ga om te vragen wat christenen zijn, dan zeggen zij dat christenen bedrogen zijn door de Roomse kerk. Zo zeggen de christenen over de Joden dat de Joden verblind zijn en daarom niet inzien dat jezus eigenlijk god was. De partij die veel van een andere partij over neemt zal zich altijd afzetten tegen de partij die het eigenlijk verzonnen heeft. Waarom zou je iets van een ander overnemen en tegelijk zeggen dat die partij het goed ziet?

Zo hebben de Joden overigens ook delen overgenomen van andere volkeren en vervolgens die andere volkeren voor heidenen uitgemaakt. Dat gebeurt dus overal en altijd.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114207199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:18 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Ik heb het over satan en god. Dan moet je bij de bedenkers van de termen zijn en niet bij mensen die pas later komen en dingen verdraaien in eigen voordeel. Als ik nu naar Moslims ga en ik vraag ze wie Jezus precies was, dan zullen zij zeggen dat hij een profeet was. Ga je naar de bedenkers van Jezus, dan is hij een mensgod.
Als ik naar moslims ga om te vragen wat christenen zijn, dan zeggen zij dat christenen bedrogen zijn door de Roomse kerk. Zo zeggen de christenen over de Joden dat de Joden verblind zijn en daarom niet inzien dat jezus eigenlijk god was. De partij die veel van een andere partij over neemt zal zich altijd afzetten tegen de partij die het eigenlijk verzonnen heeft. Waarom zou je iets van een ander overnemen en tegelijk zeggen dat die partij het goed ziet?

Zo hebben de Joden overigens ook delen overgenomen van andere volkeren en vervolgens die andere volkeren voor heidenen uitgemaakt. Dat gebeurt dus overal en altijd.
Ozo ik dacht dat je het zelf geloofde.
pi_114207286
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:59 schreef -Datdus- het volgende:
Volgens mij hebben ze juist allerlei regeltjes om juist verantwoording te nemen voor je gedrag. Ieder geloof weer op zijn eigen manier.

Waar geloof jij in?
pi_114207648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:15 schreef sientelo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze juist allerlei regeltjes om juist verantwoording te nemen voor je gedrag. Ieder geloof weer op zijn eigen manier.

Waar geloof jij in?
Eenhoorns.
pi_114208630
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:59 schreef -Datdus- het volgende:
nog nooit van karma/ de wet van oorzaak en gevolg gehoord in het buddhisme?
pi_114209349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:32 schreef valandil25 het volgende:

[..]

de pijn van al deze gebeurtenissen die jij aan haalt die komt van identificatie met deze gebeurtenissen, als jij denkt ow wat verschrikkelijk, dan wordt het dat ook, jij wordt dan de gedachte en angst wordt jou deel.
als je je blijft focussen in je lichaam, en je niet laat beheersen door je gedachtes zul je het kunnen loslaten.
dit wat jij net zei is allemaal een uitwerking van het feit dat wij niet in het nu leven(dus vaak in (ego) gedachten zitten). traumas die iemand hiervan over zou kunnen houden zijn gewoon de gedachtes van die gebeurtenis, die als een grammafoonplaat keer op keer in je hoofd worden afgespeeld, met de bijbehorende pijn, jij wordt dus op het moment die gedachte, het neemt je over en die gedachten wat kleine entiteiten zijn, blijven in je lichaam zitten en zo blijf je pijn ervaren..
Ja, dat kan de mind doen idd, maar als je werkelijk honger lijdt, gemarteld wordt, misbruikt wordt, ect.. wat doe je dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:40 schreef valandil25 het volgende:

de dualiteit bestaat alleen in je gedachten in de lagere dimensies, daarna wordt je verlicht en leef je niet meer in je hoofd er zijn dan dus geen gedachtes die ergens een oordeel van goed of slecht aangeven, alles is dan slechts een gebeurtenis zonder oordeel.
Waarom denk je dit? En hoe bedoel je dit? Stel dat je lichamelijk gemarteld wordt, wat doe je dan? Voel je dan pijn? Wat voel je als je ziet dat een ander gemarteld wordt?
I
pi_114210620
In het boek wat ik aan het lezen ben over boeddhisme in dagelijks leven staat:

Op een avond zit Siddharta zoals gewoonlijk te mediteren onder een boom. Plots wordt zijn geest bestormd door een demon die mara heet. De demon heeft drie dochters die de opdracht hebben hem te verleiden en van zijn Weg af te leiden. Hij vecht de hele nacht tegen de verleidingen en komt als de boeddha uit de strijd.Mara en zijn drie dochters verdwijnen, een sluier scheurt open en zijn geest wordt verlicht.

De boeddha weet dat zijn ervaring alleen zin heeft, als ze ten dienste staat van anderen. Twijfel overvalt hem: hoe kan hij mensen overtuigen die zelf in verwarring leven? Daardoor werd hij verleid tot niets doen. Een legende verteld dat de god brahma hem te hulp kwam: "Als jij erin geslaagd bent om tot Ontwaken te komen, "zo verduidelijkte de god, "dan zullen anderen dat ook kunnen." Die woorden verdreven boeddha's twijfel, en hij besloot zijn inzichten aan anderen te onderwijzen.

De boeddha onderwees zijn leven lang. Zijn laatste woorden zijn opgetekend door Ananda, zijn neef en leerling.

Net zoals Jezus, Socrates en Confucius heeft boeddha nooit zelf iets opgeschreven. Zijn woorden zijn verzameld in sutra's. Daarna werden ze van commentaar voorzien.
pi_114211142
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:16 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja, dat kan de mind doen idd, maar als je werkelijk honger lijdt, gemarteld wordt, misbruikt wordt, ect.. wat doe je dan?

[..]door de illusie van dualiteit te door zien, de aanname dat dit vreselijk is zegt al dat jij de dualiteit van goed/ slecht belichaamt.maar als ik jou vertel dat alles in het universum 1 is is er dus ook geen goed of slecht, het is alleen slechts jou bewustzijn van dat moment die het in dat perspectief slecht vind. in de praktijk van dat moment betekent dat dus dat je je focus in je lichaam houd, dit verankerd je in het NU en dus in het ZIJN het geen wat geen oordeel heeft en geen gedachtes..
en als er geen gedachtes zijn is er dus ook geen goed of slecht, en dan ben je de dualiteit overstegen..dit geld ook voor PIJN je gaat dan met al je aandacht naar die pijn toe, en dan moet je kijken wat er van die pijn over is..wat betreft verdrinken enzo dat onderga je en zal onaangenaam zijn, maar is ook gewoon een gebeurtenis/ervaring. blijf je langgenoeg in het nu, dan ga je mee in de levensstroom/de chi en zullen er oplossingen komen, in het begin kleine en daarna zullen er grote veranderingen komen.

Waarom denk je dit? En hoe bedoel je dit? Stel dat je lichamelijk gemarteld wordt, wat doe je dan? Voel je dan pijn? Wat voel je als je ziet dat een ander gemarteld wordt?
I
pi_114211363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:42 schreef sientelo het volgende:

Op een avond zit Siddharta zoals gewoonlijk te mediteren onder een boom. Plots wordt zijn geest bestormd door een demon die mara heet. De demon heeft drie dochters die de opdracht hebben hem te verleiden en van zijn Weg af te leiden. Hij vecht de hele nacht tegen de verleidingen en komt als de boeddha uit de strijd.Mara en zijn drie dochters verdwijnen, een sluier scheurt open en zijn geest wordt verlicht.

De boeddha weet dat zijn ervaring alleen zin heeft, als ze ten dienste staat van anderen. Twijfel overvalt hem: hoe kan hij mensen overtuigen die zelf in verwarring leven? Daardoor werd hij verleid tot niets doen. Een legende verteld dat de god brahma hem te hulp kwam: "Als jij erin geslaagd bent om tot Ontwaken te komen, "zo verduidelijkte de god, "dan zullen anderen dat ook kunnen." Die woorden verdreven boeddha's twijfel, en hij besloot zijn inzichten aan anderen te onderwijzen.

De boeddha onderwees zijn leven lang. Zijn laatste woorden zijn opgetekend door Ananda, zijn neef en leerling.

Net zoals Jezus, Socrates en Confucius heeft boeddha nooit zelf iets opgeschreven. Zijn woorden zijn verzameld in sutra's. Daarna werden ze van commentaar voorzien.
toen boeddha dus verleid werd door deze wezens bleef hij met zijn aandacht in zichzelf, en zo werd hij verlicht..
pi_114211677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:42 schreef sientelo het volgende:

ik raad je aan is te kijken op waarheid.com gaat over non dualiteit..

Non-dualiteit ofwel a-dvaita betekent geen-twee. Waar het naar verwijst is dat alles één energie is. Als universum neemt deze energie miljarden vormen aan, waaronder ook de vorm van mensen. Veel mensen denken dat ze een individu zijn met een vrije wil die het leven in goede banen moet zien te leiden. Dit idee zorgt ervoor dat we leven met angst, frustratie, schuldgevoel, gepieker en verkramping.

De handeling vindt plaats,
maar er is niet iemand die hem doet. (Boeddha)

Wat over het hoofd wordt gezien, is dat je helemaal geen individu bent en geen vrije wil hebt, maar je bent energie in beweging. Zodra wordt ingezien dat alles precies is zoals het moet zijn, ontstaat een diep gevoel van bevrijding.
pi_114212158
hiermee wil ik zeggen dat je gedachten de droomwereld zijn,, en de momenten dat je in het Nu bent bijvoorbeeld als je helemaal in een muzieknummer zit en je geniet gewoon/ zonder gedachten, dat is de realiteit..

zoek maar ff een paar filmpjes op van paul smit..
pi_114217059
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:58 schreef valandil25 het volgende:

[..]

toen boeddha dus verleid werd door deze wezens bleef hij met zijn aandacht in zichzelf, en zo werd hij verlicht..
Thanks, ook voor de links. Die ga ik morgen bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sientelo op 15-07-2012 01:33:52 ]
pi_114217269
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:24 schreef sientelo het volgende:

[..]

Thanks, ook voor de links. Die ga ik morgen ff bekijken.
check dit filmpje anders ff http://www.a-dvaita.nl/film4.htm
pi_114219029
gedachtes net als handelingen komen gewoon in je op...je hebt daar niets voor hoeven te doen, er komt geen IK DOE OF DENK aan te pas, het gaat van zelf.. vandaar dat ik denk dat het IK niet bestaat, en zo ook vrije wil..we zijn daarom denk ik 1 bewustzijn maar dan tijdelijk afgescheiden, waardoor we ons afgescheiden ervaren,,het is het universum wat door ons heen beweegt..

De handeling vindt plaats,
maar er is niet iemand die hem doet. (Boeddha)

[ Bericht 6% gewijzigd door valandil25 op 15-07-2012 12:02:19 ]
pi_114232031
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:33 schreef valandil25 het volgende:

[..]

check dit filmpje anders ff http://www.a-dvaita.nl/film4.htm
Heb het filmpje gekeken. Heb er gemixte gevoelens bij.

Aantal zaken vind ik zeer vaag.

- Alles is bewustzijn. Wat wordt er met bewustzijn bedoeld?
- We zijn instrumenten die bespeeld worden door bewustzijn?
- Er wordt gesuggereerd dat we geen vrije wil hebben?
( zelf denk ik dat je wel keuzes hebt, maar dat je ook in wisselwerking met de omgeving staat)
- Vreemde conclusie met quantum fysica
- Kosmische grap? (hmm zoveel leed op aarde, al die eeuwen en ook nu nog )
- Alles is precies zoals het moet zijn? (al die mensen die lijden, ik snap dat je je druk kan maken om zaken en jezelf dan in de weg zit, maar dan hoef je niet een dogma moet aan te nemen die zegt alles is precies zoals het moet zijn)
- Spel waarin we onszelf ervaren? (nogmaals al dat leed, ik bedoel dit kan je geloven als je een redelijk makkelijk leven lijdt, voor de rest van de mensen, dieren, ect is dit onzinnig)

Aantal zaken spreken me aan

- Over het ego/intellect; wat de de mens in de weg kan zitten. Identificatie met verleden, toekomst, prestaties, uiterlijk, emoties, ect.. Oordelen over jezelf en anderen, eigenlijk alle conflicten.
- Boeddha die zegt: De handeling vindt plaats, maar er is niemand die hem doet.
( ik denk dat je deze zin wel op verschillende manieren kan interpreteren. Zoals dat je geen vrije wil hebt en bespeelt wordt door het bewustzijn. Maar de boeddha leerde eveneens dat daden belangrijk zijn en dat je dus keuzes hebt.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- "De mens ervaart zichzelf, zijn gedachten en gevoelens als iets wat van de rest is afgescheiden, een soort optisch bedrog van zijn bewustzijn."

Albert Einstein

(we staan in wisselwerking met de omgeving)

- "De grootste obstakel voor verlichting is je geloof dat je niet verlicht bent."

Ramana Maharshi

(Daarbij kan je misschien ook toevoegen het geloof dat je het wel bent. Want dat is dan weer een identificatie.
Denken dat je iets anders moet zijn dan je bent, is vechten en hoe kan je ooit iets anders zijn dan je bent?)

[ Bericht 0% gewijzigd door sientelo op 15-07-2012 16:57:16 ]
pi_114232239
Andere links kijk ik andere keer (ben wel kritisch hoor, wil niet graag met allerlei onware ballast in me hoofd zitten, heb daar al zoveel van, wil dat graag kwijt)

dit nummer spreekt me aan met betrekking tot dit topic

pi_114233152
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')