Het hangt er idd ook helemaal vanaf hoe zo'n klim loopt he. In Tecklenburg heb je klimmetjes van 300meter met 25% stijging. Dan loop je blauw aan met 39x26, terwijl je met dat verzet makkelijk een klim van 10% over 10km oprijdt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:18 schreef Gripper het volgende:
Toch monteer ik nog steeds trouw m'n compact bladen voor een sessie in de Alpen, uit gewoonte. 34-28 is uiteraard licht genoeg voor wat dan ook, al ben ik dit jaar alweer veel sterker dan vorig jaar, dus misschien kom ik op m'n 39-28 ook overal prima naar boven. Al schiet dat verzet wel tekort voor steile Ardennen krengen als de stockeu en redoute...
Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het hangt er idd ook helemaal vanaf hoe zo'n klim loopt he. In Tecklenburg heb je klimmetjes van 300meter met 25% stijging. Dan loop je blauw aan met 39x26, terwijl je met dat verzet makkelijk een klim van 10% over 10km oprijdt.
haha ik bedoel klimmen met stukken van 10% en gemiddeld 7%. Dat heb ik al een paar keer gedaan in mijn leven. Alpe d'huez en nog andere cols waar ik de naam niet van weet, omdat 10 jaar terugquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?
Volgens mij zijn de e-dicks weer ietsje te groot vandaag.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?
Ik tref je daar wel na 160km Marmotte, hopelijk hoef ik onderaan niet op je te wachten. Kunnen we dan nog even uitvechten wie daarna bier mag halenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:26 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Zaterdag 6 juli 2013 Patroon jonguh! Jij en ik om 5 uur s morgens voor de kerk in bourg d'oisans, mano à mano!
Ik bedoel 28x27, wat ik zei dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha ik bedoel klimmen met stukken van 10% en gemiddeld 7%. Dat heb ik al een paar keer gedaan in mijn leven. Alpe d'huez en nog andere cols waar ik de naam niet van weet, omdat 10 jaar terug
edit: Maar bedoelde jij in het vorige topic nou 39x28 of 30x28...daar waren we niet helemaal over uit..
Wat doe je daar dan Tommeke?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
Geef mij maar een compact bij 10k à 10%!
Maar Buzz idd, beter ga je goed getraind de bergen in.
Anders ga ik harken haha.quote:
Dat is toch Cruijff-logica manquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen.
Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven.
Cruijffquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:24 schreef eentwee het volgende:
Dat is toch Cruijff-logica manWaarschijnlijk zou je met een lichter verzet harder zijn gegaan. Al was het maar om het beenritme te kunnen afwisselen.
Dat dacht ik wel dat jij nog wat zwaarder trapte dan 39 x 26. Dus jij trapte daar een verzet wat de mindere goden onder de profs in die tijd ook trapten. (lichter mocht niet van Post, Raas en Gisbers)quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen.
Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven.
Dat laatste klinkt ook als Cruijff (quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Cruijff![]()
Ik wissel altijd veel af hoor, zitten, tandje erbij en staan, terugschakelen en weer zitten, enz.
Ik bedoel meer dat je ook niet té licht moet steken, want je moet toch naar boven. Beter sneller want dan zie je minder lang af.![]()
Ja, La Marmotte rijden in 10 uur is eigenlijk een veel grootsere prestatie dan La Marmotte rijden in 7 uur. Ze moesten het eigenlijk omdraaien, dat je goud krijgt als je er langer over doet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat laatste klinkt ook als Cruijff () logica maar klopt. Je merkt als je vooruit gaat dat het mes bergop van twee kanten snijdt: je kunt een hoger vermogen leveren, dus ga je harder een daardoor hoef je het minder lang te kunnen leveren.
@ eentwee: Dit dacht ik dus ook, dat je een 27 of 28 achter bedoelde.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef Patroon het volgende:
Ah, dacht dat je met 28/27 achter bedoelde..maar damn..das best licht.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.
Toen sprak hij de woorden:
Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.
Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren![]()
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Dat was gewoon de waarheid. Die jongen die dus het eerst mee was dacht ook dat hij ons er wel even uit zou fietsen omdat hij een keertje eerder iemand anders (wildvreemde wielrenner) eruit had gereden.quote:
Ligt aan de mtber en wielrenner.. Ik heb ook wel es meegereden met wielrenners, ging makkelijk, makkelijker nog dan alleen fietsen ondanks dat snelheid hoger lag. Maar ja, weet niet hoeveel km zij in de benen hadden, ik nog maar 40 toen. En 40 km/u is niet zo bijzonder, ook op mtb niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.
Toen sprak hij de woorden:
Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.
Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren![]()
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Lagers in trapas? Of zitten cranks los? Ik had dat ook eens, bleken mn cranks los te zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef 1299 het volgende:
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzoLeuk die polders. Schakelen doet de fiets weer prima, maar die rare tik is er nog steeds niet uit. Misschien wel een trapaslager ofzo? Ik weet niet wat voor symptomen dit geeft, maar hier wordt ik helemaal krankjorum van.
Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen.
http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles
Ik heb geen idee, zo op de tast zit er iig geen speling op. Ik kan ze ook niet zomaar open trekken zonder specifiek gereedschap volgens mij. Hij moet sowieso op moment weer dicht, en ik heb geen momentsleutel die zo laag gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:40 schreef the85mc het volgende:
[..]
Lagers in trapas? Of zitten cranks los? Ik had dat ook eens, bleken mn cranks los te zitten.
De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voetenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef buzz1291 het volgende:
En ik vind een compact niet stoer, maar wel veel meer gesoigneerd dan een triplootje.....
Weet ik ook niet. Ik rij met Sram.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten
Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan?
Dan kan het volgens mij wel. FSA heeft redelijk betaalbare bladen in 110 mm steek, alles van 34 tot 53T. Bij math salden hebben ze veel keus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Ik rij met Sram.
Als jebgoed gelezen had, had je gezien dat ik een 34 binnenblad al voor een 39er (BBB) had verwisseld. Sram heeft 38 als grootste compact binnenblad.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan kan het volgens mij wel. FSA heeft redelijk betaalbare bladen in 110 mm steek, alles van 34 tot 53T. Bij math salden hebben ze veel keus.
Kan dit ook andersom van dubbel naar compact?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten
Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan?
Daar is de steek 130mm te groot voor.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan dit ook andersom van dubbel naar compact?
Ja, in 't wiel? In een groep rijd altijd sneller ja. Maar jij red het geen half uur/uur op 40.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ligt aan de mtber en wielrenner.. Ik heb ook wel es meegereden met wielrenners, ging makkelijk, makkelijker nog dan alleen fietsen ondanks dat snelheid hoger lag. Maar ja, weet niet hoeveel km zij in de benen hadden, ik nog maar 40 toen. En 40 km/u is niet zo bijzonder, ook op mtb niet.
Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.
Toen sprak hij de woorden:
Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.
Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren![]()
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Trapaslagers zou kunnen. Zit er geen speling op de pedaalas? Schoenplaatjes? Makkelijkste wat je dan nog zelf kunt doen is even de pedalen loshalen, schroefdraad schoonmaken en met montage- of kopervet weer vastdraaien. Het kan nog heel veel meer zijn maar dit is een aardig begin.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef 1299 het volgende:
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzoLeuk die polders. Schakelen doet de fiets weer prima, maar die rare tik is er nog steeds niet uit. Misschien wel een trapaslager ofzo? Ik weet niet wat voor symptomen dit geeft, maar hier wordt ik helemaal krankjorum van.
Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen.
http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles
Inderdaad. Als je echt makkelijk 34 gemiddeld rijdt (met een correct ingestelde teller en in een rondje dus niet wind mee) moet je gewoon een licentie aanvragenquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij.
Dus het beste kan je een FSA compact crankstel kiezen omdat je dan beide kanten op kunt?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Daar is de steek 130mm te groot voor.
Klopt ik reed toen mee in een groep. Ook al lag de snelheid flink hoger dan wat ik normaal alleen fiets, toch was het veel lichter. In dat groepje fietsen ze 35,36 ofzo. Maar dat fietst lichter dan 30 alleen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, in 't wiel? In een groep rijd altijd sneller ja. Maar jij red het geen half uur/uur op 40.
Nee je kunt op alle compact crankstellen alle combinaties gebruiken. Het enige wat ik niet zou doen is Shimano 6700 of 7900 compact kopen want door de asymmetrische vorm van het buitenblad zijn niet alle aftermarket binnenbladen compatible. De ketting valt van vaak tussen de bladen bij het afschakelen. En door de 3D vorm van de spider zijn andere tandwielen heel lelijk, m.u.v. de speciale Stronglight bladen voor deze crankstellen die zo zijn gemaakt dat ze aansluiten op de spider.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus het beste kan je een FSA compact crankstel kiezen omdat je dan beide kanten op kunt?
Geen Shimano maar dus wel FSA compact, zoals ik zei? Als ik je antwoord lees dan zeg je, nee maar gelijk ook weer dat op alle compact crankstellen alle combinaties mogelijk is...ik niet snapquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee je kunt op alle compact crankstellen alle combinaties gebruiken. Het enige wat ik niet zou doen is Shimano 6700 of 7900 compact kopen want door de asymmetrische vorm van het buitenblad zijn niet alle aftermarket binnenbladen compatible. De ketting valt van vaak tussen de bladen bij het afschakelen. En door de 3D vorm van de spider zijn andere tandwielen heel lelijk, m.u.v. de speciale Stronglight bladen voor deze crankstellen die zo zijn gemaakt dat ze aansluiten op de spider.
[ afbeelding ]
Oke, dus wanneer we een Campa, Sram of Rotor nemen kunnen we het beste kiezen voor compact omdat je dan meer mogelijkheden hebt?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef eentwee het volgende:
FSA heeft geen voordeel boven Campa, Sram, Rotor etc. De speciale asdikte is in veel gevallen een nadeel. Ik weet alleen niet precies of dat ook voor de BB30 standaard geldt of dat er dan wel meer uniformiteit is.
En dat dan op een stuk van 60 km neem ik aan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je echt makkelijk 34 gemiddeld rijdt (met een correct ingestelde teller en in een rondje dus niet wind mee) moet je gewoon een licentie aanvragen
Hartslag maakt mij nog niets uit, maar laat inderdaad maar zien dat je met ons een rondje van 30 km in 55 min kan fietsen. Praten we dan verder.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij.
Mwah, je kan heus wel een sprint trekken zonder daarna kapot te zijn. Eerder stoppen met sprintenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:22 schreef the85mc het volgende:
[..]
Klopt ik reed toen mee in een groep. Ook al lag de snelheid flink hoger dan wat ik normaal alleen fiets, toch was het veel lichter. In dat groepje fietsen ze 35,36 ofzo. Maar dat fietst lichter dan 30 alleen.
Als ik alleen fiets op de mtb dan fiets ik vanaf 35 echt in het rood. Ik kan dat wel doen voor een tijdje, maar dan vernaggel je uiteindelijk alleen maar je gemiddelde. Dan moet je op andere stukken weer langzamer om weer bij te trekken. Wat ik wel merk is dat het tempo waarbij ik weer bijkom een stuk hoger ligt dan toen ik net begonnen was.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:32 schreef eentwee het volgende:
Ja. Maar dat geldt ook gewoon voor FSAJe kunt op elk compact crankstel elk verzet doen dat ook op een dubbel kan. Voor sommige combinaties heb je misschien weinig keuze in kettingbladen (bijv voor >53T). In principe is het compact crankstel wat slapper maar dat zullen slechts de RaymondK's van deze wereld merken.
35 is geen sprinten nog hoorquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah, je kan heus wel een sprint trekken zonder daarna kapot te zijn. Eerder stoppen met sprinten
Als ik bij een brommer probeer aan te haken vanaf 30 km/uur sprint ik naar 40, probeer er achter te komen. Als dat niet lukt zak ik af en rij ik vaak een tijdje (noem eens iets) 35 km/uur.
Uiteindelijk kom ik dan wel weer op 30 uit, maar ik heb dan wel een tijdlang harder dan die 30 gereden.
WD40 er tussen laten lopen, een paar keer per dag inspuiten. Op een gegeven moment komt ie wel los.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef vault_tec het volgende:
mijn zadelpen zit muur vast, iemand een idee hoe ik hem er uit kan krijgen?
Gisteren begonnen met wd 40 erin spuiten... afwachten dus. Dank je.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
WD40 er tussen laten lopen, een paar keer per dag inspuiten. Op een gegeven moment komt ie wel los.
Anders kan je 'm nog heet stoken met een brander maar dan gaat je lak eraan.
Er zijn genoeg mensen die dit kunnen. Sterker nog, zelfs ik kan dat (tijdens een triathlon 25 km met 37 km/h gemiddeld). Echter deze gemiddeldes rijden met een hartslag van 120 is pas echt baas...quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hartslag maakt mij nog niets uit, maar laat inderdaad maar zien dat je met ons een rondje van 30 km in 55 min kan fietsen. Praten we dan verder.
warmstoken alleen doen bij een stalen framequote:Op donderdag 12 juli 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
WD40 er tussen laten lopen, een paar keer per dag inspuiten. Op een gegeven moment komt ie wel los.
Anders kan je 'm nog heet stoken met een brander maar dan gaat je lak eraan.
Dat snap ik ja, maar volgens mij fiets jij iets vaker dan elke dag 10 km heen en 10 km terug naar je werk op een ouwelullentempo.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die dit kunnen. Sterker nog, zelfs ik kan dat (tijdens een triathlon 25 km met 37 km/h gemiddeld). Echter deze gemiddeldes rijden met een hartslag van 120 is pas echt baas...
Mollema, Ruigh en Westra vonden van nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
Tour op de Madeleine, mooie col is dat.
Vorig jaar zelf op de Croix de Fer, Glandon en La Toussuire gefietst, dus ik zie nu alleen maar bekende plaatjesquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
Tour op de Madeleine, mooie col is dat.
Zeker een mooi eind van een heerlijke etappe zegquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:57 schreef Gripper het volgende:
Wat een geweldig eind van de etappe zo, Evans definitief kapot, froome en wiggins in conflict...
Jullie kijken toch wel he!
Ik heb de finale opgenomen dus ik ga zo kijken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:57 schreef Gripper het volgende:
Wat een geweldig eind van de etappe zo, Evans definitief kapot, froome en wiggins in conflict...
Jullie kijken toch wel he!
Alle schakels loshalen, voorzichtig opschuren met korrel 1000 waterproof en dan weer in elkaar zetten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Wist niet dat het nog aan de gang was. Snel op eurosport gezet. Zijn er al mensen over de streep?
Trouwens, beetje roest op mijn ketting en kettingbladen, komt door 2 dagen door de regen.
Gaat dat er vanzelf weer af of moet ik er iets aan gaan doen?
En is het raadzaam om een oude handdoek op mijn werk te hangen om het vocht een beetje van de ketting etc te halen?
Nieuwet ketting kopen lijkt mij handiger?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alle schakels loshalen, voorzichtig opschuren met korrel 1000 waterproof en dan weer in elkaar zetten.
Korrel 1000 vind ik eigenlijk nog vrij grof. Ik gebruik dan liever een wetsteentje. Je moet ook niet teveel speling krijgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alle schakels loshalen, voorzichtig opschuren met korrel 1000 waterproof en dan weer in elkaar zetten.
Euh, weet je hoe veel tijd het mij uberhaupt gekost heeft om die hele ketting te superfijnen en overal een druppeltje squirtlube te plaatsen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Nieuwet ketting kopen lijkt mij handiger?
Laat ploeg Rabo volgend jaar met extra bescherming fietsen, ijshockey outfits..quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Mollema, Ruigh en Westra vonden van niet
Ruijgh en Westra rijden bij Vacansoleil-DCMquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:56 schreef mytec het volgende:
[..]
Laat ploeg Rabo volgend jaar met extra bescherming fietsen, ijshockey outfits..
Gaaf, wat voor?quote:
Ouwe Giant Terrago met deore LX en Magura hydraulische remmen. Suntour voorvork. Voor 6 tientjesquote:
Misschien. Lastig te zetten. Ligt aan meer dingen dan alleen je zitbuis, ook je stuurbuis is belangrijk voor hoe je op je fiets zit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bij Leenders geweest nig vanavond, voor de zekerheid. Had niks bijzonders staan. Wel maat aan laten meten, 58cm zou het meest ideaal zijn. Maar 57 tot 60 kan ook.
Die crosser die ik op kan halen is 60cm. Zou ik dat merken? Lijkt me niet toch?
quote:
Zal wel goed komen denk ik.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mja maakt die twee cm veel uit? Zal wel meevallen toch?
Gaaf!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:34 schreef cafca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ff nieuw kettinkje en wat kabeltjes vervangen, kan ik ook es een keer lekker ongesoigneerd door de bagger raggen
Hoeft niet perse problematisch te zijn, maar dat ligt ook vooral aan de geometrie van het frame. Even een proefritje maken en je weet hetquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mja maakt die twee cm veel uit? Zal wel meevallen toch?
Dat doe ik ook eerst eventjesquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hoeft niet perse problematisch te zijn, maar dat ligt ook vooral aan de geometrie van het frame. Even een proefritje maken en je weet het
Ik pakte net over, of weet ik veel. Stuur was gewoon in een keer weg en daar lag ik.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Als je je stuur met 2 handen vast houd gebeurd dat toch niet zo snel?
Ja, was achteraf ook een overdreven actie. Ging toen alleen voor de shifter, maar FM kwam toen met hele offerte aanzetten en zei dat ik alles wel kon claimen. Ik kreeg overigens uiteindelijk alleen de waardevermindering terug, 20% van wat onderdelen geloof ik. Ach ja.quote:En nogmaals, het zou me echt bij me opkomen om de verzekering te bellen.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat op schaafwonden na niets hebt.
Hoe ziet je fiets er nu uit?
Tsja, je kan sturen of je kan het niet....quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen.
Zo val je nooit, zo val je een paar keer.
Tabee.
Lekker is datquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:06 schreef No-P het volgende:
Balen man.
Vandaag kracht getraind. Om en om met zwaarste verzet/ op soupless 5x de oude kleefsebaan omhoog. Man daar gaan je bovenbenen van branden.
Dat dus. Begin er niet aan als je iets moet aanschaffen want voor een setje bracketlagers moet je precies de juiste set van FSA hebben, en die heeft bijna geen FM op voorraad.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef eentwee het volgende:
FSA heeft geen voordeel boven Campa, Sram, Rotor etc. De speciale asdikte is in veel gevallen een nadeel. Ik weet alleen niet precies of dat ook voor de BB30 standaard geldt of dat er dan wel meer uniformiteit is.
Wat is in hemelsnaam een stuurbuis? En ja, 2cm verschil kan problematisch zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien. Lastig te zetten. Ligt aan meer dingen dan alleen je zitbuis, ook je stuurbuis is belangrijk voor hoe je op je fiets zit.
Tri-Flow werkt nog veel beter. Ooit jaren geleden op aanraden van een Belgische FM dit aangeschaft toen een Campa voorderailleur door alle regen ritten ineens een beetje gecorrodeerd was en niet meer bewoog. Binnen een dag weer gangbaar en sindsdien iedere maand één druppel op alle scharnierpunten van remmen en derailleurs. Ook eens een ouderwerdse haakse stuurpen mee losgekregen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
WD40 er tussen laten lopen, een paar keer per dag inspuiten. Op een gegeven moment komt ie wel los.
Anders kan je 'm nog heet stoken met een brander maar dan gaat je lak eraan.
Dat is zuur, zelf ooit eens hetzelfde gehad. Sterkte met je herstelquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen.
Zo val je nooit, zo val je een paar keer.
Tabee.
Zag je een Euro liggen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen.
Zo val je nooit, zo val je een paar keer.
Tabee.
haha ja klopt daar heb je gelijk in maar ik keek zo straks op tele tekst en van Rabo zijn er ook nog maar 4 over.. Nederlanders bij alle ploegen vallen uit maar bij RABO bijna iedereen..quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ruijgh en Westra rijden bij Vacansoleil-DCM
Ai sterkte zelf nog nooit gevallen alleen weggegleden en dat vind ik al bloedlink..quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen.
Zo val je nooit, zo val je een paar keer.
Tabee.
Bovenbuis.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam een stuurbuis? En ja, 2cm verschil kan problematisch zijn.
En in tegenstelling tot de grote Mart (die volgens mij nog nooit een racefiets heeft aangeraakt) kan die Thijs ook nog eens écht hard fietsen. Woensdagavond een fragmentje van hoe ie "even" de Colombier ging verkennen, zelfs Boogerd twijfelde of ie m nog kon bijhoudenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat soort journalisten heeft het fietsen nodig!
tandem is gewoon lastiger met sturen , ik heb behoorlijk wat tandem ervaring maar als ik er lang niet op heb gereden moet ik ook altijd omschakelen en zit ik ongemerkt toch wat verkrampt te sturen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:58 schreef the85mc het volgende:
Gister voor het eerst op tandemracefiets gereden. Ook eerste keer racefiets trouwens en ook voor het eerst met klikpedalen. Ging best mooi! Aan die pedalen moet ik nog wennen, je moet bij kruisingen beter vooruit kijken of je moet stoppen.
Heb bijna de hele tijd in de beugels gereden, ik vond 'bovenop' het stuur de fiets onrustig rijden. Na anderhalf uur had ik wat minder gevoel in mn handen.
Cannondale. Frame voelt wat klein aan qua zitpositie, stuur zit dichterbij dan op mn mtb. Ik ben wel iets zwaarder en sterker dan de passagier. Maar hij vond het mooi en dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:06 schreef dop het volgende:
[..]
tandem is gewoon lastiger met sturen , ik heb behoorlijk wat tandem ervaring maar als ik er lang niet op heb gereden moet ik ook altijd omschakelen en zit ik ongemerkt toch wat verkrampt te sturen.
onrustig rijgedrag kan ook met het gewicht van passagier te maken hebben, als die zwaarder of sterker is dan werkt dat niet mee
welk merk type tandem is het ?
ik ben jaloersquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:11 schreef the85mc het volgende:
[..]
Cannondale. Frame voelt wat klein aan qua zitpositie, stuur zit dichterbij dan op mn mtb. Ik ben wel iets zwaarder en sterker dan de passagier. Maar hij vond het mooi en dat is het belangrijkste.
Gister niet extreem gefietst, maar we reden zo rond de 37 op lange stukken en ben niet diep gegaan. Kan dus sneller, maar wilde voiral de fiets leren kennen gister. Schijnt dat in wedstrijden 45 km/u vrij normaal is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:50 schreef 1299 het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe hard je op een tandem gaat? Stel je voor dat je 2 wielrenners op een tandem zet gaan ze dan harder dan los op de fiets? Enerzijds heb je veel meer vermogen, maar je hebt ongetwijfeld ook meer luchtweerstand. (en natuurlijk veel meer gewicht, maar dat maakt voor de topsnelheid nauwelijks uit)
Ja, die catering die SBS6 inschakelt tijdens sterren op het ijs serveert vast niet alleen maar droge pastaquote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:39 schreef Tommeke het volgende:
Boogerd is ook aardig wat aangekomen de laatste jaren
Niet dat ie dik is. Maar hij heeft een vollere kop gekregen.
je frontaal oppervlak is kleiner als dat van 2 wielrenner en je rolweerstand is ook kleiner als die van 4 wielen. gewicht is ook niet meer als het totaal van 2 wielrenners met fietsen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:50 schreef 1299 het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe hard je op een tandem gaat? Stel je voor dat je 2 wielrenners op een tandem zet gaan ze dan harder dan los op de fiets? Enerzijds heb je veel meer vermogen, maar je hebt ongetwijfeld ook meer luchtweerstand. (en natuurlijk veel meer gewicht, maar dat maakt voor de topsnelheid nauwelijks uit)
En daar ga jij binnenkort heen toch?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
Zie dat de Madeleine ook vlak bij Annecy ligt. Nice!
is ook best grappig vooral als je een groepje wielrenners tegen komt , die verwachten niet dat je ze er af fietst, zeker met een vrouw achteropquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:03 schreef kanovinnie het volgende:
Lijkt me eigenlijk ook wel leuk om een keertje tandem te fietsen
Ik ga vanavond ff het een en ander controleren. De plaatjes zelf heb ik extra vast gezet dus daar zou het niet aan mogen liggen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Trapaslagers zou kunnen. Zit er geen speling op de pedaalas? Schoenplaatjes? Makkelijkste wat je dan nog zelf kunt doen is even de pedalen loshalen, schroefdraad schoonmaken en met montage- of kopervet weer vastdraaien. Het kan nog heel veel meer zijn maar dit is een aardig begin.Wat voor trapaslagers heb je? En hoelang zitten ze er al op?
Ja is wel de bedoeling. We mogen de auto van mijn schoonouders lenen (Toyota Prius) dus dat is een stuk comfortabeler dan onze Fiat Seicentoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
En daar ga jij binnenkort heen toch?
na het zien van de fantastische beelden vanuit de lucht op de Colombier besloten dat ik eind september of oktober nog even met mn broertje ga nazomeren in die regio.![]()
Kijken of we ook de etappe van gisteren kunnen fietsen, Glandon, croix de Fer, Mollard en La Toussuire.
Vroeg weg dan maar, je wilt sowieso op warme dagen niet om 12 uur beginnen omdat het dan in een dal warm is. pas boven de 2000 m wordt het lekker koel. Reken op een gemiddelde van 20-25 km/u, en bedenk ook dat als je een rondje om een bergketen wilt maken, je 2x dezelfde rug over moet. Dus goed vantevoren de kaart bekijken / routes voorbereiden / navigatie mee.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is wel de bedoeling. We mogen de auto van mijn schoonouders lenen (Toyota Prius) dus dat is een stuk comfortabeler dan onze Fiat Seicentoen nog eens zuinig ook. 900km op 1 tank van 60 euro.
Maar ik vraag me af hoe lange tochten je moet maken ivm de afstanden in NL. Ik denk dat je aardig rekening moet houden met dat geen weg recht is en dat 100km dus ook veel langer duurt dan in NL. Ik zag dat sommigen wel 6-7uur doen over 100km in de bergen. Ik wil niet in het donker stranden...
Ja heb je gelijk in, wat je omhoog gaat, ga je ook weer sneller naar beneden. Het gaat zeker geen, alleen maar fiets vakantie worden, omdat we ook andere dingen gaan doen en mijn vriendin ook wat aandacht wilquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vroeg weg dan maar, je wilt sowieso op warme dagen niet om 12 uur beginnen omdat het dan in een dal warm is. pas boven de 2000 m wordt het lekker koel. Reken op een gemiddelde van 20-25 km/u, en bedenk ook dat als je een rondje om een bergketen wilt maken, je 2x dezelfde rug over moet. Dus goed vantevoren de kaart bekijken / routes voorbereiden / navigatie mee.
Rondje Glandon+Croix de Fer is bijvoorbeeld heel mooi vanuit 1 punt te doen, Start in St Jean de Maurienne of st Etienne des Cuines. Nog geen 100 km.
Ik vind een tochtje van 100 km al een hele mooie daginvulling in de Alpen. Als je daar 6-7 uur over doet is het wel alleen maar klimmen.... klimsnelheid tussen de 10-15/uur, maar in de afdaling rij je natuurlijk met gemak boven de 40.
Mwah, meestal ligt je gem. een stuk lager dan je teller.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:19 schreef Gripper het volgende:
Ik heb me ook net voor Strava aangemeld, dit weekend maar eens de eerste ritjes registreren. Ik zie dat de topprestatie op de zuid-oprit van de A2 brug tussen Vianen en Nieuwegein (dichtstbijzijnde segment voor mij) op 37,9 km gemiddeld staat over 1 km, en ik ging daar gisteren ook met bijna 38 naar boven. Dus misschien kan ik daar al een top-1 neerzetten
Precies, wanneer doe jij mee?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De E-dicks worden weer enthousiast ter hand genomen dit weekend zie ik
Ik mag niet meedoen van Strava, om julie geen complexen te bezorgen op dat gebiedquote:
En niet alleen de E-dicks captain. Het gaat zoveel regenen, dat ik lekker het hele weekend ga batsenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De E-dicks worden weer enthousiast ter hand genomen dit weekend zie ik
Degene met wie ik gister voor het eerst reed heeft een paar vaste voorrijders, maar niet iedereen kan altijd wanneer hij zou willen. Hij zoekt nog wel meer voorrijders dus. Hij woont in de regio utrecht trouwens. Dus mocht je echt geinteresseerd zijn..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:03 schreef kanovinnie het volgende:
Lijkt me eigenlijk ook wel leuk om een keertje tandem te fietsen
Hum, let je dan wel op je dieet, in vergelijking met fietsen verbrand dat erg weinig calorieen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
En niet alleen de E-dicks captain. Het gaat zoveel regenen, dat ik lekker het hele weekend ga batsen
Dank je. Ik heb dat inderdaad als optie staan van de nieuwe schoenen. Ik hoop dat ik inderdaad weer moet wennen aan mijn schoenen en dat het na een paar uur bikkelen wel over gaat.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:39 schreef zeomx1984 het volgende:
@ jmpostman
Andere schoenen?
Ik heb dat vroeger ook gehad, toen ik pas begon met fietsen. Het ging vanzelf over. Misschien moet je opnieuw wennen aan je schoenen. Als het lang aan blijft houden zou ik een orthopeed/ huisarts raadplegen.
Dat kan ik ook nog wel proberen, ik had ze volgens mij de laatste keer al wat minder strak gedaan, maar ik ga er de volgende keer opletten, voordeel is dat dat makkelijk is aan te passen tijdens het fietsen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:53 schreef 1299 het volgende:
Misschien de schoenen wat losser zetten dan je gewend bent zodat ze minder strak zitten en je wat meer bewegingsvrijheid hebt.
Ik heb meteen weer zin om te proberen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:01 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb dat ook weleens, dan heb ik de onderste strap gewoon te straks zitten. iets losser en geen pijn meer.
Ik woon bij Zaandam. Dus ik zou hooguit voor 1 keer willen. Lijkt me niet dat hij het leuk vind om als proefkonijn gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Degene met wie ik gister voor het eerst reed heeft een paar vaste voorrijders, maar niet iedereen kan altijd wanneer hij zou willen. Hij zoekt nog wel meer voorrijders dus. Hij woont in de regio utrecht trouwens. Dus mocht je echt geinteresseerd zijn..
Ik denk dat je rekening moet houden voor 20-25 gemiddeld voor een geoefend fietser als gemiddelde in het gebergte. Als je langere ritten gaat doen stop je vaak ook om te lunchen, althans ik wel. En dat komt er dan ook nog bij.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in, wat je omhoog gaat, ga je ook weer sneller naar beneden. Het gaat zeker geen, alleen maar fiets vakantie worden, omdat we ook andere dingen gaan doen en mijn vriendin ook wat aandacht wil. Ik denk dat ik het mooi bij tochtjes van 50-75km ga houden met 1 of 2x een 100+ rit.
Helaas heb ik geen navigatie maar kaart gaat wel mee en Strava geeft ook heel mooi aan waar je bent en hoe de wegen gaan..(dus eigenlijk een soort navigatie).
Valt me best tegen, rijd je dan zuinig of gewoon lekker blazen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is wel de bedoeling. We mogen de auto van mijn schoonouders lenen (Toyota Prius) dus dat is een stuk comfortabeler dan onze Fiat Seicentoen nog eens zuinig ook. 900km op 1 tank van 60 euro.
Maar ik vraag me af hoe lange tochten je moet maken ivm de afstanden in NL. Ik denk dat je aardig rekening moet houden met dat geen weg recht is en dat 100km dus ook veel langer duurt dan in NL. Ik zag dat sommigen wel 6-7uur doen over 100km in de bergen. Ik wil niet in het donker stranden...
En lukt het op de fiets niet, dan neem je toch de brommer van je zus.......quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:19 schreef Gripper het volgende:
Ik heb me ook net voor Strava aangemeld, dit weekend maar eens de eerste ritjes registreren. Ik zie dat de topprestatie op de zuid-oprit van de A2 brug tussen Vianen en Nieuwegein (dichtstbijzijnde segment voor mij) op 37,9 km gemiddeld staat over 1 km, en ik ging daar gisteren ook met bijna 38 naar boven. Dus misschien kan ik daar al een top-1 neerzetten
Moraal van het verhaal.... Vanaf die dag gaat Kaas dus nooit meer zonder mobiel van huis....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je rekening moet houden voor 20-25 gemiddeld voor een geoefend fietser als gemiddelde in het gebergte. Als je langere ritten gaat doen stop je vaak ook om te lunchen, althans ik wel. En dat komt er dan ook nog bij.
Ik heb wel regelmatig ritten gemaakt in mijn eentje van 200km in de bergen. Als ik dan wat laat op de fiets was gestapt, zeg 10:30 ofzo, heb ik mijn pa wel eens stik ongerust bij de tent gehad, omdat ik zo laat terug was.
Ik weet nog dat ik een keer aan 't trainen was en bij een kroeg 's avonds (met allemaal dronken lokale werklui zeer luidruchtig) in de Dolomieten een koffie nam. Ik vertelde aan de aantrekkelijke Italiaanse jongedame achter de bar waar ik vandaan kwam en hoever ik nog moest die dag.
Toen bood ze me spontaan aan bij haar te overnachten, (echt waar) wat ik niet heb gedaan want ik had geen mobiel bij me en pa zat op me te wachten bij de tent.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal.... Vanaf die dag gaat Kaas dus nooit meer zonder mobiel van huis....
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De E-dicks worden weer enthousiast ter hand genomen dit weekend zie ik
Als je maar van mijn KOMs afblijft ouwe baasquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:19 schreef Gripper het volgende:
Ik heb me ook net voor Strava aangemeld, dit weekend maar eens de eerste ritjes registreren. Ik zie dat de topprestatie op de zuid-oprit van de A2 brug tussen Vianen en Nieuwegein (dichtstbijzijnde segment voor mij) op 37,9 km gemiddeld staat over 1 km, en ik ging daar gisteren ook met bijna 38 naar boven. Dus misschien kan ik daar al een top-1 neerzetten
Wie ben jij dan op Strava?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je maar van mijn KOMs afblijft ouwe baas
Ik kan je verzekeren dat de mijne wel kloppen. Vaak loont het wel om te kijken hoeveel km zo iemand rijd. Als iemand een auto ofzo gebruikt (Gripperquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En lukt het op de fiets niet, dan neem je toch de brommer van je zus.......
Ik geloof geen ene reet van de meeste van die fantastische uitslagen, of ik ben zeker zo langszaam, al wordt ik er op zaterdag nooit afgereden,,,,,,,,
Het zal je maar gebeurenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal.... Vanaf die dag gaat Kaas dus nooit meer zonder mobiel van huis....
Dankjequote:Op woensdag 11 juli 2012 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, La Marmotte rijden in 10 uur is eigenlijk een veel grootsere prestatie dan La Marmotte rijden in 7 uur. Ze moesten het eigenlijk omdraaien, dat je goud krijgt als je er langer over doet.
Een fan van Bertje natuurlijk! Die missende KOMs zijn nieuw voor me. Vreemd, heb er geen verklaring voor.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie ben jij dan op Strava?
Had je mijn post van laatst gezien, over missende kom's?
[..]
ff contact met de customer support. Ik vind hun customer support echt goed.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een fan van Bertje natuurlijk! Die missende KOMs zijn nieuw voor me. Vreemd, heb er geen verklaring voor.
Een Pruis is vooral zuinig in het stadsverkeer omdat hij tot 50km/u op elektrisch gaat. Op de snelweg is een Pruis niet veel zuiniger dan normaal. 1:17 ongeveer. Stadsverkeer 1:23quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Valt me best tegen, rijd je dan zuinig of gewoon lekker blazen?
Mijn bestelauto haalt dat ook wel, al moet ik dan wel voorzichtig gas geven.
Wanneer je met een mobiel Strava gebruikt dan wil die GPS wel eens afwijken van de weg. Daardoor lijkt het dan net of je in de berm fietst en registreert hij niet je tijd.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een fan van Bertje natuurlijk! Die missende KOMs zijn nieuw voor me. Vreemd, heb er geen verklaring voor.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer je met een mobiel Strava gebruikt dan wil die GPS wel eens afwijken van de weg. Daardoor lijkt het dan net of je in de berm fietst en registreert hij niet je tijd.
Dat zou zomaar kunnen. Maar dat mag de FM gaan uitzoeken ik wil die fiets niet meer zien morgen voordat die tik eruit is. Al moeten ze er zelf een dag op gaan fietsenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:43 schreef eentwee het volgende:
't Kunnen toch gewoon je bracketlagers zijn..
Goede tip! Mijn fiets heeft ook een kraakje, ik vermoed in de buurt van mijn voorderailleur. Zal eens kijken of het in de klemband zit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:48 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik bij de Fm werkte was ik ook wel aardig in kraakjes verhelpen. Baassie noemde op een geg. moment "Chef Kraak".
Vaak was het de zadelrails, of de klemband van de voorderailleur.
Knutselen aan een racefiets terwijl die op de kop staat..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:16 schreef 1299 het volgende:
K***er fietsTiefus getik de hele tijd ik word er zo gestoord van, ben in staat die fiets door midden te breken en ergens in een sloot achter te laten.
Morgen maar naar de FM, met als resultaat dat ik hem voor de zoveelste keer 'gemaakt' terug krijg.
Net een stukje gereden omdat ik wou weten waar het vandaan kwam, het is iig in elke versnelling en continue. Het is niet mijn zadel, bidonhouders, stuur of andere meuk. Het komt gewoon uit de aandrijving. Beide pedalen om de beurt de klikkers los gehad maar dat maakt niet uit. Krijg die pedalen ook niet los met zo'n fietsenmaker setje omdat die imbus te kort is om serieus kracht te zetten. Ik had het idee dat het geluid ook optreed als ik achteruit trap, maar als ik de fiets op z'n kop zet en draai hoor ik niks.
Zit je druk te luisteren stuur ik met mijn achterlijke kop de fiets ongezien een bos met brandnetels inLekker jeuken maar!
Dat is simpel te controleren. Als je de ketting van de voorbladen haalt en je draait aan de manivels kun je voelen of de lagers nog mooi lopen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:43 schreef eentwee het volgende:
't Kunnen toch gewoon je bracketlagers zijn..
Mwoah, gisteren viel het ook mee hoor. In de morgen regen maar 's middags lekker weer. Helemaal niet koud. Lekker weer om te trainen. Het waait wel hard maar daardoor droog je ook snel op.quote:
Amenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en ik vind dat Marcodej niet moet gaan zitten grienen in een hoekje. Vallen is niet leuk maar hoort er wel bij. Hup schaafwonden uitborstelen onder de douche en terug op die fiets.
En voortaan beter uit je doppen kijken.
Wat kaas zegt...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en ik vind dat Marcodej niet moet gaan zitten grienen in een hoekje. Vallen is niet leuk maar hoort er wel bij. Hup schaafwonden uitborstelen onder de douche en terug op die fiets.
En voortaan beter uit je doppen kijken.
Ik vraag dan altijd wel of ze het wat voorzichtiger wil doen en veel spuug gebruiken svp.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wat kaas zegt...
Als je een rauwe lul hebt, ga je toch ook gewoon door...
Heel veel sterkte en beterschap!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen.
Zo val je nooit, zo val je een paar keer.
Tabee.
Tja, 't gebeurt mij ook wel eens, als je over een steen of door een gat rijd wat je net niet zag. Meestal houd ik 'm dan nog net recht. Ik heb al een paar keer mijn pink gekneusd omdat ik mijn stuur tijdens 't fietsen wilde pakken maar misgreep. En dat doet ook heel veel pijn hoor!quote:
Infinito in tricolore natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:10 schreef Oksel het volgende:
Of ik een Sempre of Infinito wil, en in welke kleur..
Comfortabele cruiser is toch best zat voor jou als mooiweertoerder?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:23 schreef Oksel het volgende:
C2C is een 'comfortabele cruiser'. De Sempre is een B4P, een racepaardje.
Als een Italiaanse meid je aanbiedt bij haar te overnachten slaap je waarschijnlijk bij haar ouders op de bank. Nog nooit een Italiaanse vrouw tegengekomen met een eigen huis...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je rekening moet houden voor 20-25 gemiddeld voor een geoefend fietser als gemiddelde in het gebergte. Als je langere ritten gaat doen stop je vaak ook om te lunchen, althans ik wel. En dat komt er dan ook nog bij.
Ik heb wel regelmatig ritten gemaakt in mijn eentje van 200km in de bergen. Als ik dan wat laat op de fiets was gestapt, zeg 10:30 ofzo, heb ik mijn pa wel eens stik ongerust bij de tent gehad, omdat ik zo laat terug was.
Ik weet nog dat ik een keer aan 't trainen was en bij een kroeg 's avonds (met allemaal dronken lokale werklui zeer luidruchtig) in de Dolomieten een koffie nam. Ik vertelde aan de aantrekkelijke Italiaanse jongedame achter de bar waar ik vandaan kwam en hoever ik nog moest die dag.
Toen bood ze me spontaan aan bij haar te overnachten, (echt waar) wat ik niet heb gedaan want ik had geen mobiel bij me en pa zat op me te wachten bij de tent.
Nee, nee, laat mij nou dromen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als een Italiaanse meid je aanbiedt bij haar te overnachten slaap je waarschijnlijk bij haar ouders op de bank. Nog nooit een Italiaanse vrouw tegengekomen met een eigen huis...
met een 4 noks freewheel afnemer, maar misschien kan het ook met een 2 noks, dat durf ik zo niet te zeggenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:23 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen, hoe krijg ik dit open? Is een freewheel single speed.
Ik heb een chainwhip en lockring removal tool voor cassette maar heb geen idee hoe ik dit open krijg.
Aan de andere kant van het wiel zit een fixed gear.
[ afbeelding ]
Tuurlijk is het zat. Maar ik wil geen Ferrari met een 2.0 motor.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Comfortabele cruiser is toch best zat voor jou als mooiweertoerder?
Worden paintcracks nou wel vergoed?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Tuurlijk is het zat. Maar ik wil geen Ferrari met een 2.0 motor.
Heb ff de geometrie vergeleken. De Oltre en Sempre zijn idd wat meer race door de kortere balhoofden. De Invinito is wat hoger waardoor idd meer comfort. Maar je ziet tegenwoordig renners (ook bij de profs) steeds weer wat hoger op de fiets zitten, waar het vroeger nog zo diep mogelijk was, komen ze daar nu toch wat op terug..Bij iets hogere rug kan je kracht beter uit je heupen komen.quote:
Je hebt gelijk. Maar eerst maar eens zorgen dat ik er minder dan tien minuten over doe om uit mijn bed te komen; ribben gekneusd. En een nieuw zadel op mijn fiets zetten, want wat nu op mijn fiets zit kan ik gaan zadel meer noemen. Zadel en stuur lijken de grootste klap van de fiets opgevangen te hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en ik vind dat Marcodej niet moet gaan zitten grienen in een hoekje. Vallen is niet leuk maar hoort er wel bij. Hup schaafwonden uitborstelen onder de douche en terug op die fiets.
En voortaan beter uit je doppen kijken.
Gekneusde ribben, meestal heb ik er niet zo heel veel last van behalve als je niezen moet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:09 schreef marcodej het volgende:
Je hebt gelijk. Maar eerst maar eens zorgen dat ik er minder dan tien minuten over doe om uit mijn bed te komen; ribben gekneusd. En een nieuw zadel op mijn fiets zetten, want wat nu op mijn fiets zit kan ik gaan zadel meer noemen. Zadel en stuur lijken de grootste klap van de fiets opgevangen te hebben.
En de C2C is volgens mij nog wat meer rechtop dan de Infinito toch? Heb er 1 zien hangen in mijn maat bij ATR in Nieuwegein, voor een vrij schappelijke prijs...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb ff de geometrie vergeleken. De Oltre en Sempre zijn idd wat meer race door de kortere balhoofden. De Invinito is wat hoger waardoor idd meer comfort.
Bedankt voor deze info, kon er zelf echt niets over vinden. Super, ik ga op zoek!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:16 schreef dop het volgende:
[..]
met een 4 noks freewheel afnemer, maar misschien kan het ook met een 2 noks, dat durf ik zo niet te zeggen
4 noks word ook wel een bmx afnemer genoemd
wel opletten er zijn behoorlijk wat verschillende afnemers die soms op elkaar lijken maar niet altijd passen
[ afbeelding ]
Is de C2C niet de infinito?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
En de C2C is volgens mij nog wat meer rechtop dan de Infinito toch? Heb er 1 zien hangen in mijn maat bij ATR in Nieuwegein, voor een vrij schappelijke prijs...
[ afbeelding ]
bedenk me nu dat de lage prijs misschien komt omdat er een essentieel onderdeel mist
Wielen? Groep? Zadel? Stuur?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
En de C2C is volgens mij nog wat meer rechtop dan de Infinito toch? Heb er 1 zien hangen in mijn maat bij ATR in Nieuwegein, voor een vrij schappelijke prijs...
[ afbeelding ]
bedenk me nu dat de lage prijs misschien komt omdat er een essentieel onderdeel mist
Lol, hij heeft het over een los frame en wat hij mist is de voorvork.quote:
Hoe groter de groep, hoe meer lekke bandenquote:Op zondag 15 juli 2012 09:50 schreef Skwish het volgende:
Gisteren met een groepje in Zuid-Limburg gefiest (met een totaal van 7 lekke banden). Gelukkig was het de hele dag droog, niet dus.
Wel lekker gefiest, 140 km
Alleen jammer van dat volk wat er woont...quote:
Ik mag ze wel, die Fransen. Al zijn het wel een beetje de Amerikanen van Europa.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:24 schreef SuperWeber het volgende:
Alleen jammer van dat volk wat er woont...
Precies. Als de originele vork ontbreekt, moet er een no-name vork in en dat kan natuurlijk niet op zo'n koninklijke fietsquote:Op zondag 15 juli 2012 04:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, hij heeft het over een los frame en wat hij mist is de voorvork.
Kan je niet een nieuwe bestellen?quote:Op zondag 15 juli 2012 10:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Precies. Als de originele vork ontbreekt, moet er een no-name vork in en dat kan natuurlijk niet op zo'n koninklijke fiets
Je kan er misschien iets van een Easton EC70 in zetten voor 149.-?quote:Op zondag 15 juli 2012 10:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Precies. Als de originele vork ontbreekt, moet er een no-name vork in en dat kan natuurlijk niet op zo'n koninklijke fiets
De zomer begint tegenwoordig in september... Maar ik ga toch. Geen rust in m'n lijf vandaag, dan maar natregenen. Na het fietsen lekker de eerste pyreneeën etappe kijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
Weer regen.. Het is toch godverdomme zomer?
quote:Op zondag 15 juli 2012 11:35 schreef Patroon het volgende:
Gisteren verjaardagsfeest gehad thuis. Huis vol en opstap. Half 6 thuis. Nu moet ik mijn hoofd redelijk stabiel houden....
Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik de ochtendsessie op de club heb overgeslagen en 's avonds zelf een duurrondje ben gaan doenquote:Op zondag 15 juli 2012 13:24 schreef Patroon het volgende:
Ben weer jaar ouder he... Wordt minder allemaal
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 15 juli 2012 13:24 schreef Patroon het volgende:
Ben weer jaar ouder he... Wordt minder allemaal
Tis leuk he?quote:Op zondag 15 juli 2012 17:11 schreef Gripper het volgende:
Vanmiddag m'n eerste rondje met strava, leuk! Meteen 2 leuke achievements, dit smaakt naar meer![]()
Nu hopen dat LL. de etappe gaat pakken!
Het was vandaag ook uitzonderlijk dat het in het midden en oosten van het land nu eens een keer beter weer was dan in het westen. Meestal vangen wij hier de klappen in het rivieren gebied ten zuiden van Utrecht wel op.....quote:Op zondag 15 juli 2012 20:27 schreef FJD het volgende:
Dan heb je geluk gehad, hier in Rdam werd t pas rond 15u fatsoenlijk weer. Echt bedroevendBlij dat ik een DVR had voor de etappe
Crosserquote:
Die CS200cad zit ook op mijn stuur hoor en de hartslag die ik daarop zie is nog steeds m'n belangrijkste trainingsmiddel.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
KOM's, Archievements, Strava. Goh wat ben ik dan ouderwerts met mijn Polar CS200CAD..... Moest vanmiddag overigens wel even op de Maps van mijn Blackberry Torch kijken hoe van Apeldoorn het snelste in Hoenderloo kon komen.
Uiteraard. Anders zou de fiets naar rechts trekken als ik m'n stuur loslaatquote:Op maandag 16 juli 2012 00:08 schreef Yankee het volgende:
Ik neem aan dat die polar op je stuurpen zit en niet op je stuur....
Keurig!quote:Op maandag 16 juli 2012 00:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard. Anders zou de fiets naar rechts trekken als ik m'n stuur loslaat
Eigenlijk niet nee. Die borden voor bejaarden (witte borden, groene cijfers met een cirkel erom?) volg ik vaakquote:Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef mytec het volgende:
Hebben eigenlijk meer mensen er last van dat de bewegwijzering in Nederland voor fietsers steeds slechter wordt? Ik heb in de regio Groningen of Drenthe regelmatig van die anwb paddestoelen die verkeerd om staan of wegbordjes die missen. Tegenwoordig staan er alleen van die fietsroute nummers voor suffe bejaarden langs de weg.
Das wel vaag ja.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:43 schreef Erik92 het volgende:
Ik merk het ook wel hier in de omgeving Haarlem. Ik zie ook wel vaak dat er bijvoorbeeld 11 kilometer op een bordje staat, en er dan 3 kilometer later 10 staat.
Eigenlijk geen last van. Ken het gebied hier goed genoeg, dus let vrijwel nooit op bordjes of paddenstoelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef mytec het volgende:
Hebben eigenlijk meer mensen er last van dat de bewegwijzering in Nederland voor fietsers steeds slechter wordt? Ik heb in de regio Groningen of Drenthe regelmatig van die anwb paddestoelen die verkeerd om staan of wegbordjes die missen. Tegenwoordig staan er alleen van die fietsroute nummers voor suffe bejaarden langs de weg.
Nee, moraal van het verhaal, als je verdwaalt, doe dat dan in Italie, gekleed in zeer strakke kleding zonder ondergoed. Gegarandeerd scoren dus.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal.... Vanaf die dag gaat Kaas dus nooit meer zonder mobiel van huis....
Probeerde gister op bordjes de Maeslandtkering te halen maar kwam zo vast te zitten dat ik uiteindelijk de autoweg maar heb gepaktquote:Op maandag 16 juli 2012 07:45 schreef dop het volgende:
puur op bordjes rijden is een ramp met de racefiets, je moet enig richtings gevoel hebben en plaatsnamen op je route kennen om vlot door te kunnen is mijn ervaring.
er mist een enkele keer een bordje maar vaker zie je ze gewoon over het hoofd , wat ook nog wel eens voorkomt dat er iets is afgesloten en voor fietsers geen duidelijke omleiding is die aansluit op de bordjes
(mijn ervaring)
De enige reden dat frankrijk goed te fietsen is , is door de enorme hoeveelheid D wegen, maar speciale fietspaden kennen zijn er niet veel in frankrijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:18 schreef JohnDDD het volgende:
Gaat wat mij betreft niets boven bewegwijzering in Frankrijk. Altijd spot-on, duidelijk en precies op de juiste plek.
Dieptepunt is België.
Nederland is wat mij betreft ook niet al te best. Voor auto's bar weinig indicaties, voor fietsers des te meer maar vaak niet duidelijk, in de verkeerde richting, of met enkel nummers waardoor je alsnog geen idee hebt waar je heen gaat. Fiets nooit zonder smartphone.
Het gebied ken ik wel alleen bijv tussen de weilanden bij groningen zijn zoveel weggetjes dat ik nog al eens in een rondje fiets ;-)quote:Op maandag 16 juli 2012 09:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eigenlijk geen last van. Ken het gebied hier goed genoeg, dus let vrijwel nooit op bordjes of paddenstoelen.
quote:Op maandag 16 juli 2012 11:57 schreef mytec het volgende:
[..]
Het gebied ken ik wel alleen bijv tussen de weilanden bij groningen zijn zoveel weggetjes dat ik nog al eens in een rondje fiets ;-)
wel te volgen dus ? misschien moet ik dat van te voren maar eens bekijken die schijnen namelijk wel te kloppen. geen zin om de hele tijd een telefoon er bij te moeten pakken om op maps te kijken.quote:Op maandag 16 juli 2012 06:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee. Die borden voor bejaarden (witte borden, groene cijfers met een cirkel erom?) volg ik vaak
[..]
Das wel vaag ja.
Ik bedoel deze:quote:Op maandag 16 juli 2012 11:58 schreef mytec het volgende:
[..]
[..]
wel te volgen dus ? misschien moet ik dat van te voren maar eens bekijken die schijnen namelijk wel te kloppen. geen zin om de hele tijd een telefoon er bij te moeten pakken om op maps te kijken.
ja die bordjes bedoel ik inderdaad ook die staan wel overal. Ik fiets ook altijd maar ergens heen maar terug komen is nog wel eens een probleempje. en met alleen maar weilanden zijn herkenningspunten ook lastig te vinden.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel deze:
http://www.fietsknooppunten.nl/ Staan hier in N-H goed aangeven. Je kan van te voren bij zo'n bordje kijken en alle knoopunten in de route opschrijven.
Ik moet zeggen dat ik ze nu nauwlijks meer gebruik. Ik ken de omgeving in een straal van 50 km om mijn dorp heen goed genoeg om mijn weg te vinden. Ik plan trouwens nooit een route als ik alleen fiets. Ik ga de steeg uit en bedenk of ik links of rechts ga. Als ik dan 40/50 km gefietst heb en geen zin meer heb ga ik de weg naar huis zoeken
Och, als je er een paar keer hebt gefietst is 't zo moeilijk toch niet? Ik fiets ook veel door de polderquote:Op maandag 16 juli 2012 12:07 schreef mytec het volgende:
[..]
ja die bordjes bedoel ik inderdaad ook die staan wel overal. Ik fiets ook altijd maar ergens heen maar terug komen is nog wel eens een probleempje. en met alleen maar weilanden zijn herkenningspunten ook lastig te vinden.
quote:Op maandag 16 juli 2012 00:08 schreef Yankee het volgende:
Ik neem aan dat die polar op je stuurpen zit en niet op je stuur....
quote:Op maandag 16 juli 2012 12:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yankee, omdat jij je er zo'n zorgen om maakte, (en ook omdat het zo'n lekker oer Hollands plaatje is met een dijk, een kerktoren en een eenzame fietser)
Een andere app die gemaakt is voor het fietsen met knooppunten is de app: Fiets!quote:Op maandag 16 juli 2012 12:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Op de openfietsmap van de Benelux staan de bordjesnummers aangegeven. Gewoon downloaden, net als Mapsource/Basecamp en zo je routes plannen.
Ja ik had het ook over de d-wegen inderdaad, niet over fietspaden. De D-wegen zijn fantastisch in Frankrijk. Goed onderhouden en goed aangegeven. Perfect zelfs. Ben daar nooit de weg kwijt geweest. In België stond soms een bordje met dezelfde naam zowel naar links als naar rechts.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:42 schreef dop het volgende:
[..]
De enige reden dat frankrijk goed te fietsen is , is door de enorme hoeveelheid D wegen, maar speciale fietspaden kennen zijn er niet veel in frankrijk.
dat het in nederland een stuk beter kan ben ik met je eens
quote:Op zondag 15 juli 2012 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
Gefeliciteerd Patroon, een jaar wijzer geworden?
Nog gefietst?
Bedankt. Gisteren niet meer gefietst, maar lekker op de bank naar fietsen en lekke banden gekeken. We waren beide een beetje verslagen door de drank..quote:
quote:Op maandag 16 juli 2012 12:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yankee, omdat jij je er zo'n zorgen om maakte, (en ook omdat het zo'n lekker oer Hollands plaatje is met een dijk, een kerktoren en een eenzame fietser)
Allemaal FM, maar das logisch...quote:Op maandag 16 juli 2012 14:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Fiets is binnenMan gaf er, naast de crossbanden die erop zaten, ook nog racebanden bij die in perfecte staat zijn. Mooi dus!
Even kort wat dingetjes. Derailleur moet afgesteld worden en dat schijnt niet erg makkelijk te zijn. Wat kost dat ongeveer bij een FM.
Daarnaast zitten er SPD-pedalen op. Mooi natuurlijk, maar waar kan ik losse plaatjes halen? Of krijg je die bij de schoenen?
Als laatste moet ik ff ergens een goede onderhoudsset kopen. Denk aan spulletjes om je band te kunnen verwisselen etc. Wat en waar kan ik dit het beste halen?
Een goede FM dan hequote:
da's ook oer hollands: van die grote witte onderbroeken, fier wapperend in de bries aan de waslijnquote:
Dat klopt, maar ik ging er stiekem vanuit dat hij er pas op gaat fietsen wanneer het goed is. Zelf proberen kan in mijn ogen geen kwaad, maar jouw post is wel een goede waarschuwing dat hij niet roekeloos wat moet doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:40 schreef Patroon het volgende:
Ik zou niet zomaar aan de derailleur gaan kloten. Die schroefjes voorkomen dat de der in de spaken kan komen. Doe je her dus verkeerd dan kan je je hele der verneuken. Lees je dus goed in.
Als je schakelt, en de ketting springt naar het volgende tandwiel.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wanneer merk ik dat het goed werkt dan? Voor als ik het straks ff zelf wil proberen
Als hij fijn schakelt en soepel loopt op alle versnellingen. Maar dat je dit moet vragen geeft mij weinig hoop...quote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wanneer merk ik dat het goed werkt dan? Voor als ik het straks ff zelf wil proberen
daarnaast moet de derailleur de ketting niet achter je achterste tandwiel leggen, of voor de voorstequote:Op maandag 16 juli 2012 16:32 schreef Patroon het volgende:
Als hij fijn schakelt en soepel loopt op alle versnellingen. Maar dat je dit moet vragen geeft mij weinig hoop...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |