abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114078145


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje


Mogelijke deelnemers Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Tommeke + vriendin
-Gripper
-Yankee + vriendin
-Kaasplankje
-Patroon + vriendin
-Narcotical + vriendin
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_114078208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:18 schreef Gripper het volgende:
Toch monteer ik nog steeds trouw m'n compact bladen voor een sessie in de Alpen, uit gewoonte. 34-28 is uiteraard licht genoeg voor wat dan ook, al ben ik dit jaar alweer veel sterker dan vorig jaar, dus misschien kom ik op m'n 39-28 ook overal prima naar boven. Al schiet dat verzet wel tekort voor steile Ardennen krengen als de stockeu en redoute...
Het hangt er idd ook helemaal vanaf hoe zo'n klim loopt he. In Tecklenburg heb je klimmetjes van 300meter met 25% stijging. Dan loop je blauw aan met 39x26, terwijl je met dat verzet makkelijk een klim van 10% over 10km oprijdt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114078275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het hangt er idd ook helemaal vanaf hoe zo'n klim loopt he. In Tecklenburg heb je klimmetjes van 300meter met 25% stijging. Dan loop je blauw aan met 39x26, terwijl je met dat verzet makkelijk een klim van 10% over 10km oprijdt.
Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?

Volgens mij zijn de e-dicks weer ietsje te groot vandaag.
pi_114078367
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:22 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?

Volgens mij zijn de e-dicks weer ietsje te groot vandaag.
haha ik bedoel klimmen met stukken van 10% en gemiddeld 7%. Dat heb ik al een paar keer gedaan in mijn leven. Alpe d'huez en nog andere cols waar ik de naam niet van weet, omdat 10 jaar terug :P

edit: Maar bedoelde jij in het vorige topic nou 39x28 of 30x28...daar waren we niet helemaal over uit..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114078470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:22 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk?
:D
Zaterdag 6 juli 2013 Patroon jonguh! Jij en ik om 5 uur s morgens voor de kerk in bourg d'oisans, mano à mano!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_114078618
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

:D
Zaterdag 6 juli 2013 Patroon jonguh! Jij en ik om 5 uur s morgens voor de kerk in bourg d'oisans, mano à mano!
Ik tref je daar wel na 160km Marmotte, hopelijk hoef ik onderaan niet op je te wachten. Kunnen we dan nog even uitvechten wie daarna bier mag halen ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114078721
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

haha ik bedoel klimmen met stukken van 10% en gemiddeld 7%. Dat heb ik al een paar keer gedaan in mijn leven. Alpe d'huez en nog andere cols waar ik de naam niet van weet, omdat 10 jaar terug :P

edit: Maar bedoelde jij in het vorige topic nou 39x28 of 30x28...daar waren we niet helemaal over uit..
Ik bedoel 28x27, wat ik zei dus.
pi_114078831
Ah, dacht dat je met 28/27 achter bedoelde..maar damn..das best licht.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114078971
Zeker. :) Ik trap graag licht. Bij KMK heb ik dat verzet gebruikt. Ik reed toen ongeveer 10-11 km/u ofzo en haalde iedereen in.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:43:09 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114079432
Laat ik eerst even toegeven dat de bergen mijn vrienden niet meer zijn..... vrij naar Hennie Kuiper.

Maar tot 10 jaar geleden reed ik nooit lichter dan 39x26. Want een lichter verzet was er voor Campa Chorus met een korte slag derailleur niet omdat bij een 28 achter het bovenste derailleurwieltje tegen het tandwiel aanliep. En daar reed ik ook gewoon de Redoute of de Stockeu mee op. Gewoon een kwestie van nog meer power er op en gaan. En de Marmotte ook 3 x gereden met dit verzet. Kwestie van oefenen, maar tegenwoordig lijkt het wel of iedereen in de Alpen wilt fietsen terwijl je jaren geleden je eerst de hele winter en voorjaar de tiefus trainde om op vakantie een paar lekkere bergritten te maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114079740
Wat dus aangeeft dat het verzet een beperkende factor was ;) Je moest veel trainen omdat je anders het verzet niet rond kreeg. Gelukkig is dat niet meer zo al is de compacttrend weer een beweging de andere kant op. Die nu weer krampachtig ongedaan gemaakt wordt met lange slag derailleurs en mtb-cassettes 8)7 't Lijkt inderdaad alsof er meer mensen fietsen en ook meer mensen die een laag niveau hebben.
pi_114079770
Geef mij maar een compact bij 10k à 10%!

Maar Buzz idd, beter ga je goed getraind de bergen in.
pi_114079857
Het voordeel van lichte verzetten in de bergen is dat je gewoon minder snel verzuurt. Je kunt dus langer fietsen en hebt de volgende dag minder last van je poten. Ik zie alleen maar voordelen t.o.v. stoer doen met een dubbel.
pi_114080030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
Geef mij maar een compact bij 10k à 10%!

Maar Buzz idd, beter ga je goed getraind de bergen in.
Wat doe je daar dan Tommeke?

:P
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:08:48 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114080857
Ik ga me de tyfus trainen en volgend jaar La Marmotte rijden met 39/23.

Of 39/25. :P
pi_114080892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat doe je daar dan Tommeke?

:P
Anders ga ik harken haha.

@eentwee. Ik fiets het grootste gedeelte van het jaar op terrein waar een dubbel het handigst is. Daarnaast rij ik ook koersen. Dus hou ik me aan de regel van een dubbel. Ik ga voor de uitzondering (2 weekjes in Frankrijk en wat losse ritten in de Ardennen) geen compact monteren. Hoewel dat idd nu wel fijner zou zijn ivm meer souplesse.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:09:52 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114080922
Ik rij nu ook met een "junioren" verzet van 50 x 34 voor. Maar heb die 34 nog niet uit kunnen proberen omdat ik nog niet naar het zuiden geweest ben met de fiets. Overigens ligt die 34 nu te verstoffen omdat ik heel gauw een 39 binnenblad gemonteerd heb. Dat is dus wel te gebruiken hier op de Heuvelrug.

En ik vind een compact niet stoer, maar wel veel meer gesoigneerd dan een triplootje.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:14:19 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114081150
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen.

Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven. :P
pi_114081664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen.

Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven. :P
Dat is toch Cruijff-logica man :P Waarschijnlijk zou je met een lichter verzet harder zijn gegaan. Al was het maar om het beenritme te kunnen afwisselen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:26:15 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114081753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:24 schreef eentwee het volgende:

Dat is toch Cruijff-logica man :P Waarschijnlijk zou je met een lichter verzet harder zijn gegaan. Al was het maar om het beenritme te kunnen afwisselen.
Cruijff O+

Ik wissel altijd veel af hoor, zitten, tandje erbij en staan, terugschakelen en weer zitten, enz.

Ik bedoel meer dat je ook niet té licht moet steken, want je moet toch naar boven. Beter sneller want dan zie je minder lang af. O-)
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:26:42 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114081779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen.

Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven. :P
Dat dacht ik wel dat jij nog wat zwaarder trapte dan 39 x 26. Dus jij trapte daar een verzet wat de mindere goden onder de profs in die tijd ook trapten. (lichter mocht niet van Post, Raas en Gisbers)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114081944
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Cruijff O+

Ik wissel altijd veel af hoor, zitten, tandje erbij en staan, terugschakelen en weer zitten, enz.

Ik bedoel meer dat je ook niet té licht moet steken, want je moet toch naar boven. Beter sneller want dan zie je minder lang af. O-)
Dat laatste klinkt ook als Cruijff ( :r ) logica maar klopt. Je merkt als je vooruit gaat dat het mes bergop van twee kanten snijdt: je kunt een hoger vermogen leveren, dus ga je harder een daardoor hoef je het minder lang te kunnen leveren.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:32:10 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114082084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:29 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt ook als Cruijff ( :r ) logica maar klopt. Je merkt als je vooruit gaat dat het mes bergop van twee kanten snijdt: je kunt een hoger vermogen leveren, dus ga je harder een daardoor hoef je het minder lang te kunnen leveren.
Ja, La Marmotte rijden in 10 uur is eigenlijk een veel grootsere prestatie dan La Marmotte rijden in 7 uur. Ze moesten het eigenlijk omdraaien, dat je goud krijgt als je er langer over doet.
  FOK!fotograaf woensdag 11 juli 2012 @ 21:50:25 #24
73911 ultra_ivo
pi_114083024
:W Uit St. Petersburg. Van het weekend Vologda-Onega-Ladoga gereden. Een 1200 in Rusland. Was pittig, veel slechte wegen en ook een aantal dodelijk saae doorgaande wegen met dan wel goed asfalt. Of ik het ook gehaald heb moet nog besproken worden, ik was wat aan de late kant.

Over de vezetten vroeger, in de Alpen lachten de Fransen die Hollanders uit die weer dachten met een vlakke lands verzet de bergen op te fietsen. Stronglihgt en TA maakten toen al lang compact en triple crankstellen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:30:49 #25
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114085199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef Patroon het volgende:
Ah, dacht dat je met 28/27 achter bedoelde..maar damn..das best licht.
@ eentwee: Dit dacht ik dus ook, dat je een 27 of 28 achter bedoelde.

Maar 28x27 is wel echt superlicht, dan gaan je benen bijna net zo snel rond als je wielen man :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:47:22 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114086145
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.

Toen sprak hij de woorden:

Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.

Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren :D
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114087011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.

Toen sprak hij de woorden:

Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.

Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren :D
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:05:14 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114087094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was gewoon de waarheid. Die jongen die dus het eerst mee was dacht ook dat hij ons er wel even uit zou fietsen omdat hij een keertje eerder iemand anders (wildvreemde wielrenner) eruit had gereden.

Daarnaast ben ik mod he, dus sowieso een grote E-penis ter compensatie van dat dingetje in 't echte leven :P

"Topsporter" die ongesteld is: Denkend aan Holland....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114088259
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzo :{w Leuk die polders. Schakelen doet de fiets weer prima, maar die rare tik is er nog steeds niet uit. Misschien wel een trapaslager ofzo? Ik weet niet wat voor symptomen dit geeft, maar hier wordt ik helemaal krankjorum van.

Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen.

http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles
pi_114088999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.

Toen sprak hij de woorden:

Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.

Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren :D
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Ligt aan de mtber en wielrenner.. Ik heb ook wel es meegereden met wielrenners, ging makkelijk, makkelijker nog dan alleen fietsen ondanks dat snelheid hoger lag. Maar ja, weet niet hoeveel km zij in de benen hadden, ik nog maar 40 toen. En 40 km/u is niet zo bijzonder, ook op mtb niet.
pi_114089069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef 1299 het volgende:
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzo :{w Leuk die polders. Schakelen doet de fiets weer prima, maar die rare tik is er nog steeds niet uit. Misschien wel een trapaslager ofzo? Ik weet niet wat voor symptomen dit geeft, maar hier wordt ik helemaal krankjorum van.

Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen.

http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles
Lagers in trapas? Of zitten cranks los? Ik had dat ook eens, bleken mn cranks los te zitten.
pi_114089280
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:40 schreef the85mc het volgende:

[..]

Lagers in trapas? Of zitten cranks los? Ik had dat ook eens, bleken mn cranks los te zitten.
Ik heb geen idee, zo op de tast zit er iig geen speling op. Ik kan ze ook niet zomaar open trekken zonder specifiek gereedschap volgens mij. Hij moet sowieso op moment weer dicht, en ik heb geen momentsleutel die zo laag gaat.

Hoe doet een FM dat eigenlijk? Heel veel kwaaltjes merk je alleen als je flink aan het trappen bent en niet als je hem ophangt en met je handen zomaar een beetje ronddraait.
pi_114089661
Cranks kun je gewoon aandraaien met inbussleutel.. Als je trapas verrot is knapt ie op hetzelfde punt telkens. Wordt vanzelf steeds erger ;)
pi_114090106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef buzz1291 het volgende:

En ik vind een compact niet stoer, maar wel veel meer gesoigneerd dan een triplootje.....
De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten :)

Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:17:33 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114090829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten :)

Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan?
Weet ik ook niet. Ik rij met Sram.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114091041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Weet ik ook niet. Ik rij met Sram.
Dan kan het volgens mij wel. FSA heeft redelijk betaalbare bladen in 110 mm steek, alles van 34 tot 53T. Bij math salden hebben ze veel keus.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:25:22 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114091170
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan kan het volgens mij wel. FSA heeft redelijk betaalbare bladen in 110 mm steek, alles van 34 tot 53T. Bij math salden hebben ze veel keus.
Als jebgoed gelezen had, had je gezien dat ik een 34 binnenblad al voor een 39er (BBB) had verwisseld. Sram heeft 38 als grootste compact binnenblad.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114092088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten :)

Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan?
Kan dit ook andersom van dubbel naar compact?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114092243
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kan dit ook andersom van dubbel naar compact?
Daar is de steek 130mm te groot voor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_114093474
Ik denk dat ik maar ga emigreren het weer hier blijft zo beroerd... en ja ik geef toe ben een mooi weer fietser.
  donderdag 12 juli 2012 @ 06:32:08 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114095825
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ligt aan de mtber en wielrenner.. Ik heb ook wel es meegereden met wielrenners, ging makkelijk, makkelijker nog dan alleen fietsen ondanks dat snelheid hoger lag. Maar ja, weet niet hoeveel km zij in de benen hadden, ik nog maar 40 toen. En 40 km/u is niet zo bijzonder, ook op mtb niet.
Ja, in 't wiel? In een groep rijd altijd sneller ja. Maar jij red het geen half uur/uur op 40.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114096411
Ik ben een keer de redoute met 23 op gereden :S ik zou eigenlijk niet de Redoute overgaan maar had een pijltje gemist waardoor ik op een andere route kwam en de Redoute over moest.. ik heb het gehaald maar vraag niet hoe.... pffff

En het is ook wel anders als je in een wedstrijd rijdt of alleen zeg maar, vind ik dan.
Haters gonna hate.
pi_114096445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me:
Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp!
Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen.

Toen sprak hij de woorden:

Ja, ik denk dat ik jullie verbaas.

Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren :D
Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen.
Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij.
Haters gonna hate.
pi_114097161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef 1299 het volgende:
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzo :{w Leuk die polders. Schakelen doet de fiets weer prima, maar die rare tik is er nog steeds niet uit. Misschien wel een trapaslager ofzo? Ik weet niet wat voor symptomen dit geeft, maar hier wordt ik helemaal krankjorum van.

Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen.

http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles
Trapaslagers zou kunnen. Zit er geen speling op de pedaalas? Schoenplaatjes? Makkelijkste wat je dan nog zelf kunt doen is even de pedalen loshalen, schroefdraad schoonmaken en met montage- of kopervet weer vastdraaien. Het kan nog heel veel meer zijn maar dit is een aardig begin. :P Wat voor trapaslagers heb je? En hoelang zitten ze er al op?
pi_114097183
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:13 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij.
Inderdaad. Als je echt makkelijk 34 gemiddeld rijdt (met een correct ingestelde teller en in een rondje dus niet wind mee) moet je gewoon een licentie aanvragen ;)
pi_114098520
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

Daar is de steek 130mm te groot voor.
Dus het beste kan je een FSA compact crankstel kiezen omdat je dan beide kanten op kunt?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114099000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, in 't wiel? In een groep rijd altijd sneller ja. Maar jij red het geen half uur/uur op 40.
Klopt ik reed toen mee in een groep. Ook al lag de snelheid flink hoger dan wat ik normaal alleen fiets, toch was het veel lichter. In dat groepje fietsen ze 35,36 ofzo. Maar dat fietst lichter dan 30 alleen.
Als ik alleen fiets op de mtb dan fiets ik vanaf 35 echt in het rood. Ik kan dat wel doen voor een tijdje, maar dan vernaggel je uiteindelijk alleen maar je gemiddelde. Dan moet je op andere stukken weer langzamer om weer bij te trekken. Wat ik wel merk is dat het tempo waarbij ik weer bijkom een stuk hoger ligt dan toen ik net begonnen was.
pi_114099583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dus het beste kan je een FSA compact crankstel kiezen omdat je dan beide kanten op kunt?
Nee je kunt op alle compact crankstellen alle combinaties gebruiken. Het enige wat ik niet zou doen is Shimano 6700 of 7900 compact kopen want door de asymmetrische vorm van het buitenblad zijn niet alle aftermarket binnenbladen compatible. De ketting valt van vaak tussen de bladen bij het afschakelen. En door de 3D vorm van de spider zijn andere tandwielen heel lelijk, m.u.v. de speciale Stronglight bladen voor deze crankstellen die zo zijn gemaakt dat ze aansluiten op de spider.
pi_114099702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee je kunt op alle compact crankstellen alle combinaties gebruiken. Het enige wat ik niet zou doen is Shimano 6700 of 7900 compact kopen want door de asymmetrische vorm van het buitenblad zijn niet alle aftermarket binnenbladen compatible. De ketting valt van vaak tussen de bladen bij het afschakelen. En door de 3D vorm van de spider zijn andere tandwielen heel lelijk, m.u.v. de speciale Stronglight bladen voor deze crankstellen die zo zijn gemaakt dat ze aansluiten op de spider.
[ afbeelding ]
Geen Shimano maar dus wel FSA compact, zoals ik zei? Als ik je antwoord lees dan zeg je, nee maar gelijk ook weer dat op alle compact crankstellen alle combinaties mogelijk is...ik niet snap :)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114099731
FSA heeft geen voordeel boven Campa, Sram, Rotor etc. De speciale asdikte is in veel gevallen een nadeel. Ik weet alleen niet precies of dat ook voor de BB30 standaard geldt of dat er dan wel meer uniformiteit is.
pi_114100481
ik heb nog nooit verder geklommen dan de ardennen dus echt geeeeen idee welke versnelling ik nodig zou hebben om op een alpencol boven te kunnen komen. Hoorde gister dat Thijs Zonneveld in 46minuten de Alpe d'huez oprijd.. dan moet ik dat ook kunnen toch?! ;) :P haha
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')