Apeldoorn-Arnhem van 8.00-8.30, geen druppie, al had ik het wel verwacht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah hoelaat is vanochtend en waar?
In omgeving Amsterdam had je niet eens 30 meter zicht door de regen
Goed plan, moet alleen nog even een piccie schieten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef Mirgeam het volgende:
Lijstje users uit de OP een keer bijwerken? Een hoop zijn ondertussen afgeschrikt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel apart dat iets waarvan het moederbedrijf in de VS beweert het niet te kunnen leveren, via een dealer in Spanje gewoon in Nederland te verkrijgen is; hoe krijg je het voor elkaar?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Niet nodig, die komen weer terug zodra jullie zomer-newbe's weer verdwijnen. Over een paar regenbuien dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef Mirgeam het volgende:
Lijstje users uit de OP een keer bijwerken? Een hoop zijn ondertussen afgeschrikt
Inderdaad. Precies zoals we 'm graag hebbenquote:
yes die komen er zeker uit, vooral omdat ik toen ik hem kreeg een hoop hem moeten sleutelen om hem goed te krijgen. Verkeerde mappen geladen, rapid bike module ertussen die er niet tussen hoort, etc etc.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:20 schreef Vinniiee het volgende:
Zal wel een paar leuke klappen uit die Leovinci's komen
Wat een knuppel die eraan geknutseld heeft danquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:06 schreef Javi het volgende:
[..]
yes die komen er zeker uit, vooral omdat ik toen ik hem kreeg een hoop hem moeten sleutelen om hem goed te krijgen. Verkeerde mappen geladen, rapid bike module ertussen die er niet tussen hoort, etc etc.
Nu loopt hij tenminste weer zoals het hoort.
Hagel? Geen druppie gehad vandaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Op de terugweg naar huis begon het te hagelen. Toen ik thuis kwam zaten er allemaal rode vlekken op mn armen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
Niet nodig, die komen weer terug zodra jullie zomer-newbe's weer verdwijnen. Over een paar regenbuien dus.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
Na de halve wereld over gemaild te hebben, heb ik uitendelijk tóch nog een mooie Galfert Wave disc voor de Twin gevonden.Gefeli! Nog voor een goeie prijs?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikanenquote:Wel apart dat iets waarvan het moederbedrijf in de VS beweert het niet te kunnen leveren, via een dealer in Spanje gewoon in Nederland te verkrijgen is; hoe krijg je het voor elkaar?![]()
Goedkoper als OEM, maar nog steeds niet 'goedkoop' ik zag chinese een kloon op Iebee voor 6 tientjes, maar toch maar nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeli! Nog voor een goeie prijs?
[..]
Amerikanen
ik wilde eerder zijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:28 schreef Vinniiee het volgende:
Goed gezien, komt denk ik omdat ik daar maar heel kort stondEn motor was nog niet echt warm (2km gereden ofzo).
Aanschouw dit: klik
Huh? why?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:36 schreef Vinniiee het volgende:
Niet echt. Kan ik weer alles terug origineel gaan bouwen.
Ook veel aftermarket spul zal aan banden gelegd wordenquote:
Kannie; E-keur is E-keur.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Dekatria het volgende:
Hoe lang is dat nu al een idee? Oh wacht, het is verkiezingstijd
[..]
Ook veel aftermarket spul zal aan banden gelegd worden
Hier nog één.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:49 schreef lipjes het volgende:
Naja, 1 ding weet ik wel, bij de eerstkomende protestrit probeer ik er zeker bij te zijn.
Ik heb het ook al op MF gevraagd wanneer de protestrit is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hier nog één.
Ik voel een meet aankomen
Ik rijd dagelijks, maar daarmee merk ik ook wel gelijk als er wat mis is, zelfde geld voor mijn vader (2 motoren) 2 broers (beide 1 motor).quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Aan de andere kant, as I think of it, zou ik het op zich voor veelrijders helemaal zo gek nog niet vinden; wordt je brommer één keer per jaar eens goed nagekeken op technisch gebreken die je zelf over het hoofd zou kunnen zien; fiksen kun je gewoon thuis.
Het is meer 'niet fijn', omdat het wordt opgelegd, en als je 4 brommers hebt is het ook niet zo geweldig.
Je kan het ook zien als een soort opgelegd assessment van je sleutelkunstenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Het is meer 'niet fijn', omdat het wordt opgelegd, en als je 4 brommers hebt is het ook niet zo geweldig.
Bij mij idem, maar hoe vaak check jij de lagers van je achterbrug? Ikke niet zo vaak to be hounest, of nog leuker; je wiellagers? Dat zijn van die dingen die je idd vervangt als ze kapoet gaan, maar eigenlijk ben je dan als een trein te laatquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks, maar daarmee merk ik ook wel gelijk als er wat mis is, zelfde geld voor mijn vader (2 motoren) 2 broers (beide 1 motor).
Als er wat mis mee is, dan wordt het gelijk opgemerkt en gefixt.
Ja zoiets, maar als je dus goed bent, heb je niks te vrezen lijkt mequote:Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als een soort opgelegd assessment van je sleutelkunsten
Momenteel heb ik dat nog niet gedaan, maar ik houd gewoon het onderhoudsschema aan wat bij mijn motor zit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij idem, maar hoe vaak check jij de lagers van je achterbrug? Ikke niet zo vaak to be hounest, of nog leuker; je wiellagers? Dat zijn van die dingen die je idd vervangt als ze kapoet gaan, maar eigenlijk ben je dan als een trein te laatZulke dingen zitten dan eigenlijk al een tijdje te lang op je motor, maar je merkt het juist niet, omdat je er dagelijks op rijdt.
Behalve dat het toch weer extra geld kost, Je de kans hebt dat de emissienormen (als die er al zijn voor motoren) niet goed zijn, en ga zo maar door.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar als je dus goed bent, heb je niks te vrezen lijkt me
Ik kan helaas bij mijn huidige werkgever geen vrij meer vragen, maar in het weekend zal het wel niet zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:50 schreef Vinniiee het volgende:
Emissie-eisen zijn er zeker voor motoren, in ieder geval de nieuwere types.
Laat mij even weten van die protestrit als die komt. Kan me niet schelen als ik vrij moet vragen.
Ook een lekker fietsje toch...quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat een knuppel die eraan geknutseld heeft dan![]()
Mooi dat hij nu lekker loopt
Mijn gebakje:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een paar dagen staan, maar moet ook nog wat reserveren voor later in het jaar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik kan helaas bij mijn huidige werkgever geen vrij meer vragen, maar in het weekend zal het wel niet zijn.
Dus hoop dat die pas over 2.5 week is, nieuwe baan, nieuwe vrije dagen
Zekerquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:05 schreef Javi het volgende:
[..]
Ook een lekker fietsje toch...![]()
Die Ktm's zijn nogal moeilijk om aan te sleutelen...
Heb hier supercorsa's onder. Bij de flauwste bocht gaat de achterkant alquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:30 schreef Vinniiee het volgende:
Wat voor pirelli's waren dat? Supercorsa's staan nou niet echt bekend als goede regenbanden.
Vandaag ook in de plenzende regen gereden, niet met 130 door de bocht waar ik normaal in zit, meer met 90Maar dat was vooral omdat ik geen zak zag.
Waar staat die afkorting voor?quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:38 schreef lipjes het volgende:
zou ik toch eens ook voor die MPR3's kijken, heerlijke banden
Misschien eens naar je vering kijken? Wil ook nog wel eens iets helpenquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Heb hier supercorsa's onder. Bij de flauwste bocht gaat de achterkant al
Daar ben ik ook naar op zoek. Maar dan eentje die wél werkt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien eens naar je vering kijken? Wil ook nog wel eens iets helpen
Anders: mooi-weer-rijders-banden![]()
Heb poosje terug waterdichte case voor mijn telefoon gekocht voor op de motor. Vanmorgen door de regen, jaja, heel waterdicht:
[ afbeelding ]
Ik was dat zo zat (samen met accu's die na een dag dood waren) dat ik toen een Sonim heb aangeschaftquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
Heb poosje terug waterdichte case voor mijn telefoon gekocht voor op de motor. Vanmorgen door de regen, jaja, heel waterdicht:
[ afbeelding ]
Aah ok. Mijn banden ga ik pas eind deze zomer vervangen. Sinds de aanschaf van de R6 zitten er dus supercorsa pro's op. Aangezien het toch "zomer" is ga ik ze oprijden.quote:
Daar zit geen navigatie op denk ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik was dat zo zat (samen met accu's die na een dag dood waren) dat ik toen een Sonim heb aangeschaft
[ afbeelding ]
Dat maakt al een stuk meer duidelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef Vinniiee het volgende:
Tevens gebruik in mijn telefoon nu als snelheidsmeter
veel plezier hequote:Op donderdag 12 juli 2012 14:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat maakt al een stuk meer duidelijk
Oh, en een prettige vakantie allen
[ afbeelding ]
quote:De Europese Commissie rechtvaardigt het besluit om een motor-APK in te voeren met een bedenkelijk rapport.
De Europese Commissie rechtvaardigt het besluit om ook motorfietsen periodiek te laten keuren omdat "uit solide onderzoek blijkt dat 8% van de ongelukken met motoren wordt veroorzaakt door of verband houdt met technische gebreken".
Dit 'solide onderzoek' komt uit de koker van de DEKRA, één van de testhuizen in Duitsland die periodieke keuringen uitvoeren. DEKRA heeft dan ook belang bij het zo vaak mogelijk keuren van zoveel mogelijk categorieën voertuigen. In de DEKRA-onderzoek werden 700 motoren in Duitsland getest na een ongeval. Het rapport maakt een onderscheid tussen 'defect' en 'gebreken van belang voor het ongeval'. Als gevolg hiervan toonde 8% van de onderzochte ongevallen gebreken 'van belang voor het ongeval' (DEKRA 2010: 23).
Helaas legt het DEKRA-rapport niet uit wat precies de meest voorkomende gebreken uit deze 8% waren die relevant zijn geweest voor het ongeval, maar het lijkt erop dat in de meeste gevallen de banden hieraan debet waren. Of de profieldiepte was te ondiep, of de banden waren defect of de bandenspanning was te laag.
De FEMA betwijfelt of een APK voor motoren in staat is om dergelijke defecten te voorkomen, omdat de bandenspanning en de conditie van de banden voortdurend moeten worden gecontroleerd. FEMA is ervan overtuigd dat bewustmakingscampagnes, bijvoorbeeld bij tankstations waar de bandenspanning kan worden gecontroleerd, nuttiger zijn in het voorkomen van ongevallen als gevolg van slecht functionerende banden dan een verplichte jaarlijkse keuring.
Zeg je misschien wel met een 'quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:15 schreef Salatrel het volgende:
na het ongevalja de verlichting deed het niet dus dat was de oorzaak
lees mijn reactie nog eens in combinatie met het nieuwsbericht en denk iets langer naquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zeg je misschien wel met een '', maar ik ben van mening dat je zichtbaarheid daarmee zeker mee stijgt als je hem aan zet. Het kan dus wel het verschil maken. Niet voor niets dat alle nieuwe motoren geen lichtschakelaar meer hebben en het dus standaard aan staat.
Ik weet wat je bedoeld, kan het alleen ff niet onder woorden brengenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lees mijn reactie nog eens in combinatie met het nieuwsbericht en denk iets langer na
quote:Op langere termijn kan een gestandaardiseerd EU-systeem voor de uitwisseling van
gegevens worden opgezet.
Grafiek op pagina 7 klopt al niet. Daar staat dat er een correlatie is tussen het aantal ongelukken met oudere voertuigen. Wat ze er niet bij vertellen is hoeveel 'oude' en hoeveel 'nieuwe' voertuigen er rijden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:02 schreef lipjes het volgende:
En het voorstel is binnen.
http://www.motorrijdersac(...)MO-12-555_NL_apk.pdf
Vooral deze zin vind ik erg eng:
[..]
Leer lezen. "Accident severity vs vehicle age"quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:11 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Grafiek op pagina 7 klopt al niet. Daar staat dat er een correlatie is tussen het aantal ongelukken met oudere voertuigen. Wat ze er niet bij vertellen is hoeveel 'oude' en hoeveel 'nieuwe' voertuigen er rijden.
Tevens mis ik ook een gemiddelde.
fixed!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:41 schreef BlackLining het volgende:
Blijft onzin. Wil je het voor motorrijders echt veiliger maken, begin dan met het fatsoenlijk opleiden van automobilisten. verplicht stellen van fatsoenlijke motorkleding.
Je kunt beter je motor 500 meter duwen als een S500quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:50 schreef Salatrel het volgende:
zo maar eens even naar de pomp... gisteravond op weg naar werk begon ze al te zeuren maar ik heb het nog gered heen en weer(zal je zien dat ik straks 100m voor de pomp stilval
)
dat is zeker waarquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt beter je motor 500 meter duwen als een S500
smooi, kan het nooit meer als 20 eypo gaan kostenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:02 schreef weerstandje het volgende:
Wtf gaan ze op keuren bij de motor apk dan![]()
Bandjes,balhoofdspeling remmen, misschien keerringen.
Iedere motorrijder heeft dat toch minimaal voor elkaar
Pressies,quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
smooi, kan het nooit meer als 20 eypo gaan kosten
debiceltest voor de uitlaatquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:02 schreef weerstandje het volgende:
Wtf gaan ze op keuren bij de motor apk dan![]()
Bandjes,balhoofdspeling remmen, misschien keerringen.
Iedere motorrijder heeft dat toch minimaal voor elkaar
Dan maar een boete inderdaad, die dingen zijn wel zo godse lelijkquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vwb dat hesje kunnen ze me de reet likken; never gonna happen
dB-killer erin, naar de APK, gekeurd, thuis de dB-killer er weer uitquote:
Domme van die fluo hesjes is dat de hulpdiensten niet meer opvallen..quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vwb dat hesje kunnen ze me de reet likken; never gonna happen
ik ben 12, wat is een debicel?quote:
het is gewoon 200% schijnveiligheid; al zet je een zwaailicht op je helm; als een blikker stront in zijn ogen heeft, ben je gewoon platquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan maar een boete inderdaad, die dingen zijn wel zo godse lelijk. Plus ben van mening dat die dingen toch niet helpen, omdat automobilisten je toch wel over het hoofd zien.
[..]
dB-killer erin, naar de APK, gekeurd, thuis de dB-killer er weer uit
dan nemen ze maar rozequote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:25 schreef Javi het volgende:
[..]
Domme van die fluo hesjes is dat de hulpdiensten niet meer opvallen..
Ja sufferd, magnetisch boutjes mag je niet warmstokenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Vinniiee het volgende:
Lekker schijfje
Ik vanmorgen mijn magnetische schijfremboutje warm stoken ivm locktite en daarna losdraaien, busje er tussen, boutje even vastzetten en testen. Huh, hij doet niksBoutje er weer uit gehaald, magnetisme was weg
Dan gaat helemáál niemand ze dragenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:18 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Of wij roze
Dan koop ik wel een goldwing
Mijn uitlaat staat ook een e-keur merkje op volgens mij, maar de demper komt van een Triumph, maar dat weten zij nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het is gewoon 200% schijnveiligheid; al zet je een zwaailicht op je helm; als een blikker stront in zijn ogen heeft, ben je gewoon plat![]()
Mijn uitlaat heeft e-keur; laat maar komen die keurmeester
Jaloers, ik ben hetquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:03 schreef NutKees het volgende:
Volgende week:
[ afbeelding ]
Fök mèn ik ben helemaal hyper...
Looks nice; ik mis alleen de shortcut om er recht tegenop te knallenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:03 schreef NutKees het volgende:
Volgende week:
[ afbeelding ]
Fök mèn ik ben helemaal hyper...
De mijne heeft gewoon een ekte E-keur, wel met de killer erin, maar dat is zomaar 2 minuten werkquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn uitlaat staat ook een e-keur merkje op volgens mij, maar de demper komt van een Triumph, maar dat weten zij niet![]()
Ik denk trouwens dat een herriedemper meer nut heeft dan een paar reflecterende delen (overdag tenminste, 's avonds een ander verhaal)
Van dat magnetische boutje wist ik niet. Nu maar vast gezet zonder locktite
@hierboven: nice, donderdag vertrek ik richting maastricht om vervolgens vrijdag een weekend luxemburg te sturen
you lucky bastardquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:03 schreef NutKees het volgende:
Volgende week:
[ afbeelding ]
Fök mèn ik ben helemaal hyper...
Bij mij niet echt heel veel, herrie maakt 'ie toch, alleen klinkt het iets minder vol, dus ligt 'ie in mijn kofferquote:Op zondag 15 juli 2012 08:52 schreef Vinniiee het volgende:
Killer erin helpt echt veel ja. Gisteren zonder doppen gereden, en dat klinkt erg lekker bij hard optrekken. Killer blijft er mooi uit
.
Boutjes waren per 2 geleverd, en er zit nu een goeie in.
Die moet er even onderuit tijdens de APK dan denk ik. ALS ze op Db's gaan afkeuren that is.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:02 schreef Tankiej het volgende:
Ik heb geen killer, ook geen e-keur. Op de uitlaat staat: For racing use only
Weet ikquote:Op zondag 15 juli 2012 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die moet er even onderuit tijdens de APK dan denk ik. ALS ze op Db's gaan afkeuren that is.
APK gaat bij auto's over veiligheid, die worden ook niet afgekeurd op een blèrpijp
Ik heb die van mij laatst vergeleken met een SV650 die een een Leovince uitlaat eronder heeft, zonder killer. Die maakt duidelijk meer lawaai dan die van mijquote:Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
Bij mij is het verschil met- en zonder killer redelijk minimaal. Volgens Anne maakt 'ie mét killer nog steeds meer herrie als de Laser 'not for road use' die ik hiervoor had
Dat is wel erg goedkoop inderdaadquote:Op zondag 15 juli 2012 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Deka; dit is je kans!
http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php?topic=8700.0
Is echt 200% géén geld
Leo is da bombquote:Op zondag 15 juli 2012 19:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb die van mij laatst vergeleken met een SV650 die een een Leovince uitlaat eronder heeft, zonder killer. Die maakt duidelijk meer lawaai dan die van mij
Hij had z'n killer niet bij zich, dus dat jammer genoeg niet kunnen horen..
[..]
Dat is wel erg goedkoop inderdaad
Je zou bijna zeggen dat daar iets ven een killer ingetrapt zitquote:Op zondag 15 juli 2012 23:10 schreef Vinniiee het volgende:
WTF zit daar voor raar buisje aan de demper
En hij is niet merkloos, er staat Viper op ja dat is een merk
ja ik heb dus garantie bij een tent in uithoorn, maar ik moet dus effe een bakje regelen voor achter de auto, dan iemand die die auto kan rijden en hem dan weg brengenquote:
tijdens het rijden ineens brrr .... motor doodquote:Op maandag 16 juli 2012 08:43 schreef Vinniiee het volgende:
Of zelf uit elkaar slopen?
Wat was er aan de hand?
Zodat we er met hooivorken naartoe kunnen?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:31 schreef lipjes het volgende:
Goedemorgen
Iemand enig idee waar je kan vinden wanneer in brussel de discussie over APK verder gaat?
wil net zeggen. Alsof je als motorrijder de veiligheid van je voertuig zelf niet bijhoudquote:Op maandag 16 juli 2012 09:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zodat we er met hooivorken naartoe kunnen?
Die APK is nog niet eens het ergste wat er kan gebeuren, ik houd mijn hart vast voor die fluoriserende clownspakjes
Yep, heb nog nergens iets gezien van een rit, dus wil met die info en de link naar MF MAG eens mailen, kijken of ik ze kan porren.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zodat we er met hooivorken naartoe kunnen?
Die APK is nog niet eens het ergste wat er kan gebeuren, ik houd mijn hart vast voor die fluoriserende clownspakjes
Ruk dan die originele open, pluk de helft van de demping eruit en knal hem eronderquote:Op maandag 16 juli 2012 01:33 schreef BlackLining het volgende:
Kost centjes! En een nieuwe voorband heeft prioriteit. Daarnaast klinkt het best aardig, maar zoals ik ook al opmerkte ziet het er niet uitOp zo'n Bandit 600 hoort dan ook gewoon een dikke (als in formaat) lompe uitlaat. Nou heb ik die wel, maar die klinkt dan weer als die stofzuiger die aan de crack zit.
Je had hem er onderhand al naartoe kunnen duwenquote:Op maandag 16 juli 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja ik heb dus garantie bij een tent in uithoorn, maar ik moet dus effe een bakje regelen voor achter de auto, dan iemand die die auto kan rijden en hem dan weg brengen
[..]
tijdens het rijden ineens brrr .... motor dood
As said before; dat doe je vast wel, maar niet goed genoeg.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
wil net zeggen. Alsof je als motorrijder de veiligheid van je voertuig zelf niet bijhoud
Die-komen-er-nietquote:Op maandag 16 juli 2012 09:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zodat we er met hooivorken naartoe kunnen?
Die APK is nog niet eens het ergste wat er kan gebeuren, ik houd mijn hart vast voor die fluoriserende clownspakjes
Over het algemeen gebeurd dat bij ons wel, en denk bij meerdere ook wel.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
As said before; dat doe je vast wel, maar niet goed genoeg.
Nu wordt er gerepareerd wat stuk gaat, en eigenlijk is het de bedoeling dat je vervangt wat bijna versleten is vóórdat het stuk gaat.
Je dénkt dat ja, en zij willen het zéker wetenquote:Op maandag 16 juli 2012 10:15 schreef lipjes het volgende:
[..]
Over het algemeen gebeurd dat bij ons wel, en denk bij meerdere ook wel.
Plus daarbij, hoe willen ze zien dat je ketting versleten is?
En is dat dan ook zo.
Als je de ketting meer dan een halve cm achteruit kan trekken ofcquote:Op maandag 16 juli 2012 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je dénkt dat ja, en zij willen het zéker weten
Hoe zie jij dat je ketting versleten is?
Ik denk het wel; motorrijders zijn een stuk minder achterlijk als automobilisten die nooit onder de motorkap komenquote:Op maandag 16 juli 2012 10:23 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als je de ketting halve cm achteruit kan trekken ofc
Maar of de keurmeester zich daar ook aan gaat houden.....
Ze hebben hun eigen manier van onderhouden zoals merken/typen olie. Check maar eens het Action olie topic op MFquote:Op maandag 16 juli 2012 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk het wel; motorrijders zijn een stuk minder achterlijk eigenwijzer als dan automobilisten die nooit onder de motorkap komen
Ja, maar wie zegt dat de keurmeester ook echt een motorrijder is?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk het wel; motorrijders zijn een stuk minder achterlijk als automobilisten die nooit onder de motorkap komen
Ja, en? je laat hem alleen keuren hequote:Op maandag 16 juli 2012 10:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ze hebben hun eigen manier van onderhouden zoals merken/typen olie. Check maar eens het Action olie topic op MF
Er zijn motorrijders die altijd de duurste kopen van alles omdat het "beter" zou zijn. Of speciale "Motor cleaners" kopen voor de hoofdprijs omdat dat ook beter zou zijn
Ja dag, ben je nou niet een beetje spijkers op laag water aan het zoeken?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja, maar wie zegt dat de keurmeester ook echt een motorrijder is?
Kan net zo goed een automobilist zijn die juist een hekel heeft aan motorrijders
Mwa, ga er eerder vanuit dat de keurmeester een automobilist is dan een motorrijder.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dag, ben je nou niet een beetje spijkers op laag water aan het zoeken?
assumption -> fuckups.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:38 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, ga er eerder vanuit dat de keurmeester een automobilist is dan een motorrijder.
Hehe, ik begrijp op zich de aversie wel, maar om nou meteen overal leeuwen en beren te gaan zien gaat me nogal ver. Ik heb persoonlijk meer problemen met dat eventuele gele schijthesje als met een APK to be hounest. Kleine kutautootjes hoeven ook niet met een oranje vlaggetje op een stokkie door de stad te rijden, dus waarom moet een motorrijder dan wél als een rijdende kermisattractie gaan rondrijden?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:08 schreef thenxero het volgende:
Sterk staaltje "bewijs zoeken bij het standpunt" van lipjes.
Tank leeg?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja ik heb dus garantie bij een tent in uithoorn, maar ik moet dus effe een bakje regelen voor achter de auto, dan iemand die die auto kan rijden en hem dan weg brengen
[..]
tijdens het rijden ineens brrr .... motor dood
Jij zit in regio 010 toch?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Nee.
Gewoon helemaal niks doet het meer, geen lampje of toeter, zelfs dashboard doet niks.
Alle zekeringen gemeten, accu vervangen maar verder weet ik het ook niet
Eén ding is zeker, het ligt aan de elektronica, maar waar ...quote:Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Nee.
Gewoon helemaal niks doet het meer, geen lampje of toeter, zelfs dashboard doet niks.
Alle zekeringen gemeten, accu vervangen maar verder weet ik het ook niet
en ik ben geen electronicusquote:Op maandag 16 juli 2012 12:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Eén ding is zeker, het ligt aan de elektronica, maar waar ...
doen ze nietquote:Op maandag 16 juli 2012 11:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij zit in regio 010 toch?
Kun je niet met die schurkjes afspreken dat je hem in de regio laat fiksen en de rekening opstuurt?
Ik vind ook dat je eerst moet zien wat ze ervan bakken en wat de effecten ervan zijn, voordat je gaat roepen dat het allemaal niks is. Misschien dat het voor veel motorrijders toch een reden is om wat minder lang met die bandjes door te rijden, waardoor allerlei ellende bespaard kan worden. Dat je dat zelf al netjes op tijd doet is natuurlijk mooi, maar daar gaat het niet om.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, ik begrijp op zich de aversie wel, maar om nou meteen overal leeuwen en beren te gaan zien gaat me nogal ver. Ik heb persoonlijk meer problemen met dat eventuele gele schijthesje als met een APK to be hounest. Kleine kutautootjes hoeven ook niet met een oranje vlaggetje op een stokkie door de stad te rijden, dus waarom moet een motorrijder dan wél als een rijdende kermisattractie gaan rondrijden?
Sowieso, en dat postte ik gisteren al op MF ergens; welke debiel verzint het om een hesje, of reflectie op kleding te verplichten die je wettelijk gezien niet eens áán hoeft?Laten we dan bij het begin beginnen, en eerst eens gaan verplichten om goede motorkleding te gaan dragen, dan kunnen we er dáárna eisen aan gaan stellen.
Daarom denk ik ook dat dat verhaal met die hesjes bullshit is. Je verplicht een motorrijder uit fokking veiligheidsoogpunt om een hesje aan te doen, maar dat hij dat over een T-shirt en op een korte broek met gympies draagt is dan even niet spannend ofzo
Gewoon effe met een multimeter of spanningzoeker de stroom volgen lukt al niet?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
en ik ben geen electronicus
[..]
doen ze niet
Netzies!quote:
Had ik gisteren tijdens mijn eerste ritje op de snelweg.quote:
Vol tanken is een goed ding; een verkoper levert zelden een volle tank afquote:Op maandag 16 juli 2012 13:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Had ik gisteren tijdens mijn eerste ritje op de snelweg.
Ineens geen vermogen meer. Snel naar rechts de vluchtstrook op. Daar tijdens het vaart verminderen overgezet op reserve en weer door. Leuke vuurdoop
Ik ook niet, al snap ik wel een klein beetje van elektronica, maar van doormeten nietquote:Op maandag 16 juli 2012 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
en ik ben geen electronicus
[..]
doen ze niet
Zelfs als WTB'er kan ik dit niet, ik snap werkelijk niks van doormetenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon effe met een multimeter of spanningzoeker de stroom volgen lukt al niet?
That sucks.
[..]
Netzies!
Mooi ding heb je hoor!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Had ik gisteren tijdens mijn eerste ritje op de snelweg.
Ineens geen vermogen meer. Snel naar rechts de vluchtstrook op. Daar tijdens het vaart verminderen overgezet op reserve en weer door. Leuke vuurdoop
Het regenpak wat onder mijn buddy zit is fluorgeel. Dat vind ik meer dan genoeg. Met slecht weer alles om op te vallen, maat voor de rest geen schijnveiligheid.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:52 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je eerst moet zien wat ze ervan bakken en wat de effecten ervan zijn, voordat je gaat roepen dat het allemaal niks is. Misschien dat het voor veel motorrijders toch een reden is om wat minder lang met die bandjes door te rijden, waardoor allerlei ellende bespaard kan worden. Dat je dat zelf al netjes op tijd doet is natuurlijk mooi, maar daar gaat het niet om.
Die hesjes vind ik ook nog niet zo'n slecht idee als het donker is. Overdags denk ik niet dat ze veel nut hebben. Maar ik ben het ook wel met je eens dat ze dan eigenlijk eerst goede beschermende kleding zouden moeten verplichten.
Met 180 km is ie blijkbaar leeg! Maar heb ook een heel stuk Posbank en Zijperberg gereden, dat slurpt ook wel wat meer.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vol tanken is een goed ding; een verkoper levert zelden een volle tank af
Meteen op de dagteller gekeken voor de volgende keer?
Enschede, maar deze motor heb ik van mijn ex-schoonvader en die woont in Aprldoorn. Ook een heel stuk tusse door naar Hoenderlo gepakt enzo. Mooi rijden!quote:
Twintig?!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:31 schreef Skv het volgende:
Overigens moet ik wel ff naar de banden laten kijken. Gisteren op een 80weg gleed de achterkant een paar keer weg in de regen. Profiel is prima, maar het rubber is oud. 20 jaar oid.
Ah oke, Posbank/Hoenderloo is wel mooi rijden ja. Stukkie van Hoenderloo binnendoor naar Beekbergen vind ik het meest leuke stukkie bij Apeldoorn in de buurt, Arnhem - Hoenderloo is oersaaiquote:Op maandag 16 juli 2012 13:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Enschede, maar deze motor heb ik van mijn ex-schoonvader en die woont in Aprldoorn. Ook een heel stuk tusse door naar Hoenderlo gepakt enzo. Mooi rijden!
Kan je beter niet op wachten. Als je banden nu al uitbreken, en zulk slecht weer is het nog niet eens. Setje BT45 in 110/70/17 en 140/70/17 is maar iets van 200 euroquote:Op maandag 16 juli 2012 13:40 schreef Skv het volgende:
Schoonpa had het er over dat er volgend jaar revolutionair spul uitkomt van Continental en dat ik daar beter op kan wachten. Zal de datum even checken, goede tip
'Stog makkelijk man; er gaat vanaf de accu + een stroompje de kabelboom in, en dat komt er bij de min weer uit. Doe de zwarte draad van je meter aan massa ergens of op de min van de accu, en volg met de rode prikker het stroompje door de draad, en waar de stroom ineens weg is, is iets mis.. Jip -> Jannekequote:Op maandag 16 juli 2012 13:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ook niet, al snap ik wel een klein beetje van elektronica, maar van doormeten niet
[..]
Zelfs als WTB'er kan ik dit niet, ik snap werkelijk niks van doormetenMaar ik kan wel een heel schema in elkaar bouwen en ook daadwerkelijk snappen:
Niet echt goed leesbaar ivm SolidWorks ipv een fatsoenlijk elektronica-programma:
[ afbeelding ]
[..]
Mooi ding heb je hoor!
Haha, dat is niet erg slim.
Bij mij staat ie standaard al op reserve, tank net geen 12L bij 250~260km. Rare is, volgens mij als ik hem op ON heb staan is dat ik bij 10L over moet naar reserve, terwijl ik een 17L tank heb met 5L reserve
De meeste brommers hebben geen tankmeter, de mijne ook niet, daar gebruik je de dagteller dus voor; na één keer leegrijden tot op reserve weet je dus wat je aan km's kunt rijden op je tank, na het tanken kun je berekenen wat je er evt overheen zou kunnen mbv de reserve, en wat je verbruik per km is.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Met 180 km is ie blijkbaar leeg! Maar heb ook een heel stuk Posbank en Zijperberg gereden, dat slurpt ook wel wat meer.Zit geen tankmeter op, dus moet het wel goed in de gaten houden!
Eronderuit met die zooi, en rapido. Klapband krijgen is liggen he.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:31 schreef Skv het volgende:
Overigens moet ik wel ff naar de banden laten kijken. Gisteren op een 80weg gleed de achterkant een paar keer weg in de regen. Profiel is prima, maar het rubber is oud. 20 jaar oid.
Hmm ja als je het zo bekijkt klinkt het wel makkelijk jaquote:Op maandag 16 juli 2012 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'Stog makkelijk man; er gaat vanaf de accu + een stroompje de kabelboom in, en dat komt er bij de min weer uit. Doe de zwarte draad van je meter aan massa ergens of op de min van de accu, en volg met de rode prikker het stroompje door de draad, en waar de stroom ineens weg is, is iets mis.. Jip -> Janneke![]()
Toch maar eens op ON zetten dan. Helemaal als ik naar Luxemburg ga donderdag, hier weet ik alle benzinepompen te zitten, maar daar nietquote:[..]
De meeste brommers hebben geen tankmeter, de mijne ook niet, daar gebruik je de dagteller dus voor; na één keer leegrijden tot op reserve weet je dus wat je aan km's kunt rijden op je tank, na het tanken kun je berekenen wat je er evt overheen zou kunnen mbv de reserve, en wat je verbruik per km is.
Standaard rijden op je reserve raad ik doorgaans af, want als hij dán eens begint te sputteren ben je de de sjaak.
Als je het doet is het net zo simpel, gewoon kijken waar die troep heengaat, meer is het nietquote:Op maandag 16 juli 2012 14:59 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm ja als je het zo bekijkt klinkt het wel makkelijk ja
[..]
Toch maar eens op ON zetten dan. Helemaal als ik naar Luxemburg ga donderdag, hier weet ik alle benzinepompen te zitten, maar daar niet
Oud-IJsselmonde of Befferwaard?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:10 schreef Salatrel het volgende:
Porsche blijft in bussluis steken
ik heb dat wel eens op de motor gedaan omdat ik midden in de nacht geen zin had om dat hele verkeersplein te moeten nemen
https://maps.google.nl/ma(...)VFAA&t=h&mra=ls&z=17
Gelukkig heb ik geen elektronicaproblemenquote:Op maandag 16 juli 2012 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het doet is het net zo simpel, gewoon kijken waar die troep heengaat, meer is het niet
Gewoon altijd op safe rijden; als je 1 op 20 redt, kun je na het omschakelen op reserve nog 100 km rijden; reken op 80, of beter nog; pak daarna de eerstvolgende pomp
https://maps.google.nl/ma(...)hl=en&num=1&t=h&z=19quote:Op maandag 16 juli 2012 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oud-IJsselmonde of Befferwaard?
Hebbie daar een bussluis dan?
Die van mij zat op 1:15quote:Op maandag 16 juli 2012 15:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik geen elektronicaproblemen
1:20 red ik met gemak, is meer uitzondering. Meestal 1:25 ofzo
Ik hoop het voor jequote:Op maandag 16 juli 2012 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb via de clubsite een Difi regenoverall gekauft; ik ben benieuwd of dat werkt
Dat gekut met alleen een broekie wil ik vanaf; een overall is veel makkelijker; stap in; rits dicht, en gáán.
Beetje jammerquote:Op maandag 16 juli 2012 23:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Die van mij zat op 1:15![]()
Maar weet niet hoe de eerste 2/3e tank is gereden. Ga zelf wel ff bijhouden nu!
Een waterdicht pak is nog makkelijker.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb via de clubsite een Difi regenoverall gekauft; ik ben benieuwd of dat werkt
Dat gekut met alleen een broekie wil ik vanaf; een overall is veel makkelijker; stap in; rits dicht, en gáán.
Gimmie mannie jonguhquote:
Als je het zo bekijkt is dit inderdaad een beter planquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gimmie mannie jonguh![]()
Ik heb nu een pak van ruim 750¤ aan mijn bips, en na iets meer als 2 jaar lekt het als een mongool met een beugeltjeIk ben serieus niet van plan om een pak van 1000 - 1500¤ te gaan proberen om te kijken of dat wél dicht is; als je ermee op je muil gaat ist weg, foetsie
![]()
Dit is wmb een prima oplossing; hoef ik ook niet meer te klootviolen met membramen erin of eruit, gewoon eruit, en dat pak mee als er kans is op nattigheid, klaar.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:20 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ga maar sparen voor:
- Gore-tex
- Andere motor (AT/TA, Tenere)
- Motortrip volgend jaar
watquote:
Ja klopt, fabrikanten van pakken met Gore-Tex móeten dat geven van G-T, maar ik koop liever af en toe een nieuw pak; de rest slijt ook namelijk. Mijn pak is nu dus 2½ jaar oud, en het wordt bijvoorbeeld al niet meer schoon, en dan zou ik nog minimaal 2 jaar moetenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is dit inderdaad een beter planDus:
Maar als het Gore-Tex is heb je garantie voor 5 jaar geloof ik.
[..]
Ik zeg doen; dan heb je meteen een goede maatstaf voor het pak wat je over een half jaar gaat kopenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef Skv het volgende:
[..]
wat
Overigens vanaf donderdag motorkleding in de aanbieding bij de Lidl. Esthetisch niet het beste, maar niet duur.
http://www.lidl.nl/cps/rd(...).htm?offerdate=31809
Ik ben inmiddels voorzien, misschien ga ik even een extra helm kopen, voor als er iemand achterop mee rijdt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg doen; dan heb je meteen een goede maatstaf voor het pak wat je over een half jaar gaat kopen
Je moet ook niet op je muil gaan hè.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gimmie mannie jonguh![]()
Ik heb nu een pak van ruim 750¤ aan mijn bips, en na iets meer als 2 jaar lekt het als een mongool met een beugeltjeIk ben serieus niet van plan om een pak van 1000 - 1500¤ te gaan proberen om te kijken of dat wél dicht is; als je ermee op je muil gaat ist weg, foetsie
![]()
Dit is wmb een prima oplossing; hoef ik ook niet meer te klootviolen met membramen erin of eruit, gewoon eruit, en dat pak mee als er kans is op nattigheid, klaar.
Die thermokleding is perfect spul.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Overigens vanaf donderdag motorkleding in de aanbieding bij de Lidl. Esthetisch niet het beste, maar niet duur.
http://www.lidl.nl/cps/rd(...).htm?offerdate=31809
Mijn pak is ook waterdicht. Tenminste, het houdt wel watervast en drupt/lekt behoorlijk, maar ik blijf zelf wel droogquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:51 schreef mstx het volgende:
[..]
Je moet ook niet op je muil gaan hè.![]()
Mijn pak is na 14 maanden nog altijd helemaal waterdicht, maar ja dat is gewoon een kwestie van pech/geluk denk ik. Hij kostte overigens maar ¤500 dus helemaal niet slecht dacht ik zo. Het is dan wel geen 'echte' Gore-tex maar D-dry van Dainese maar tot nu toe werkt het even goed.
Beetje jammer dat dit (waarschijnlijk) een restpartij is, er staat alleen een dames shirt thermo-onderkledingquote:[..]
Die thermokleding is perfect spul.![]()
Hoe kun je nou een helm kopen die iedereen zomaar past? opblaasbaar binnenwerk ofzo?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels voorzien, misschien ga ik even een extra helm kopen, voor als er iemand achterop mee rijdt.Dacht het even als tip te geven voor de mensen die nog een goedkoop extra setje willen hebben van het één of ander.
Haha, nee, koop een L. Zijn twee mensen die nog wel eens achterop zullen gaan en die hebben normaal een L-helm (maar hebben geen eigen motor).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een helm kopen die iedereen zomaar past? opblaasbaar binnenwerk ofzo?![]()
Iedereen die het aandurft mag bij mij achterop; mits eigen helm. Als je een beetje mijn maat hebt mag je ook nog wel een pak lenen, maar een helm moet fatsoenlijk passen anders doet hij meer kwaad als goed als het mis gaat.
Dat pak is ervoor om mijn tere huidje te redden, en ik heb altijd in mijn achterhoofd dat dat een keertje kan gebeuren. Zodoende vind ik het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven aan een pak.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:51 schreef mstx het volgende:
[..]
Je moet ook niet op je muil gaan hè.![]()
Mijn pak is na 14 maanden nog altijd helemaal waterdicht, maar ja dat is gewoon een kwestie van pech/geluk denk ik. Hij kostte overigens maar ¤500 dus helemaal niet slecht dacht ik zo. Het is dan wel geen 'echte' Gore-tex maar D-dry van Dainese maar tot nu toe werkt het even goed.
[..]
Die thermokleding is perfect spul.![]()
Waarom een nieuw pak kopen als je nog garantie hebt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja klopt, fabrikanten van pakken met Gore-Tex móeten dat geven van G-T, maar ik koop liever af en toe een nieuw pak; de rest slijt ook namelijk. Mijn pak is nu dus 2½ jaar oud, en het wordt bijvoorbeeld al niet meer schoon, en dan zou ik nog minimaal 2 jaar moeten
Dat zit in mijn helm, HJC FS-11quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een helm kopen die iedereen zomaar past? opblaasbaar binnenwerk ofzo?![]()
Iedereen die het aandurft mag bij mij achterop; mits eigen helm. Als je een beetje mijn maat hebt mag je ook nog wel een pak lenen, maar een helm moet fatsoenlijk passen anders doet hij meer kwaad als goed als het mis gaat.
"ja, hallo, ik ben SD, en mijn pak is vies na 70.000km, stuur effe een nieuwe?"quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarom een nieuw pak kopen als je nog garantie hebt?
Ja wangkussens, de rest nietquote:
Nee ok, dat kloptquote:
Je kan het allicht proberenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
"ja, hallo, ik ben SD, en mijn pak is vies na 70.000km, stuur effe een nieuwe?"
Think again
Bij mij werkt het gelukkig nog welquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nee ok, dat klopt
Maar volgens mij is dat ook al kapot, zal eens terug naar de winkel als ik tijd heb
waarom niet? ik ruil mijn motor ook weer in als de olie aan vervanging toe isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
"ja, hallo, ik ben SD, en mijn pak is vies na 70.000km, stuur effe een nieuwe?"
Think again
Moet kunnen toch? Elk jaar een andere motor... zoiets heb ik in het verleden wel vaker gedaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waarom niet? ik ruil mijn motor ook weer in als de olie aan vervanging toe is
Salatrel helpt de economie de crisis doorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:03 schreef Vinniiee het volgende:
Niet echt rendabel. Tenzij je brikken koopt van 400 euro
Ik denk dat dat wel de gemiddelde motorrijder is, hooguit 1x per jaar olie verversen omdat ze toch niet zoveel km's rijdenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:15 schreef Vinniiee het volgende:
Rij je trouwens wel weinig km's per jaar als je maar 1x je olie moet verversen
Hmm ja, 6-10k km's ofzo. Stelletje mooiweer rijdersquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel de gemiddelde motorrijder is, hooguit 1x per jaar olie verversen omdat ze toch niet zoveel km's rijden
Wie?quote:
Ja, ik zag het.. Beetje jammerquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm ja, 6-10k km's ofzo. Stelletje mooiweer rijders
Had je MF al gezien, kapiteinkoek gaat niet mee, dus volgens mij blijft DHK (de harde kern) over
ik heb geen idee waar die bon is gebleven, en hoe lang garantie erop zitquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je kan het allicht proberenGaat er toch niet om hoeveel km's je ermee gemaakt heb, zou gewoon ff de voorwaarden checken als ik jou was
[..]
Bij mij werkt het gelukkig nog wel
Toevallig niet bij een winkel gekocht die een eigen klantenbestand bij houdt, waardoor je nooit meer een bonnetje nodig hebt (in principe tenminste, systemen kunnen falen) omdat het bij hun in het systeem staat?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen idee waar die bon is gebleven, en hoe lang garantie erop zit
Ach, hebben wij wat gratis eten en drinkenquote:
Daar heb ik ook altijd last vanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen idee waar die bon is gebleven, en hoe lang garantie erop zit
Hoezo gratis? Ik denk dat we dat geld van overnachtingen niet terugkrijgen hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:12 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ach, hebben wij wat gratis eten en drinken
[..]
Daar heb ik ook altijd last van
Motoport, maar op de beurs 2 jaar geleden of zoquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Toevallig niet bij een winkel gekocht die een eigen klantenbestand bij houdt, waardoor je nooit meer een bonnetje nodig hebt (in principe tenminste, systemen kunnen falen) omdat het bij hun in het systeem staat?
Ik heb mijn pak bij Motoport gekocht, kreeg de factuur via e-mail toegestuurd en hij staat in hun systeem
Klopt, een bed om de motorkleding te laten drogen, mochten we regen tegen komen. Een dekbed of matras wil vast wel vocht opnemenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:36 schreef Vinniiee het volgende:
Euwja, wachtNja dan hebben we extra veel ruimte
Ah, ja dan sta je vast niet in het systeem daarmeequote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motoport, maar op de beurs 2 jaar geleden of zo
Inderdaadquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, een bed om de motorkleding te laten drogen, mochten we regen tegen komen. Een dekbed of matras wil vast wel vocht opnemen
[..]
Ah, ja dan sta je vast niet in het systeem daarmee
Ik zou de laatste optie kiezenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef stoeltafel het volgende:
Twijfel tussen een mooie GSX600R uit 2005/2006 of toch eerst een goedkope motor van rond de 1000 a 1500e zodat als ik val het niet zo erg is. Naked bike beginnen kan ook nog wel.
Hoe zijn julle begonnen?
Sportieve houding zou ik zeker voor beginners niet aanraden. Vanwege rugklachten, maar ook vanwege motorcontrole.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef stoeltafel het volgende:
Twijfel tussen een mooie GSX600R uit 2005/2006 of toch eerst een goedkope motor van rond de 1000 a 1500e zodat als ik val het niet zo erg is. Naked bike beginnen kan ook nog wel.
Hoe zijn julle begonnen?
Mwa, hangt er ook een beetje vanaf hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sportieve houding zou ik zeker voor beginners niet aanraden. Vanwege rugklachten, maar ook vanwege motorcontrole.
Ik heb nog steeds mijn eerste motor, een Suzuki GSF 600n Bandit
Dat is waar, echter de zithouding is al wel redelijk sportief.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:10 schreef Vinniiee het volgende:
Zoals de naam van je motor al zegt, het is een F, oftewel tour. Jouw type is dan wel meer sport/tour, maar het kan nog extremer
Zo had ik eerder een gsx-f.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is waar, echter de zithouding is al wel redelijk sportief.
Of een toermotor, met een sportieve zitquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:17 schreef Vinniiee het volgende:
GSX-F is dus een sportieve motor, maar waar je ook goed mee kunt toeren/afstanden mee kunt afleggen.
Dit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Er zit natuurlijk ook nog een gigantisch stuk tussen sport en tour. Mijn Bandit is ook een toermotor, maar de zit is ook nog redelijk sportief. Proefrijden en veel proberen is het beste.
Veel mensen vinden mijn SV ook een racer, maar voor de verzekering is het een sport/tour en ik vind het dat ookquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo had ik eerder een gsx-f.
Mensen noemden het een racer maar dat was het niet. Als wou ie er best vandoor als je aan het gas draaide!
Eens, alleen was de GSXF de eerste waarop ik een proefrit maakte en het was gelijk raakquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Er zit natuurlijk ook nog een gigantisch stuk tussen sport en tour. Mijn Bandit is ook een toermotor, maar de zit is ook nog redelijk sportief. Proefrijden en veel proberen is het beste.
Hier in de buurt rijdt iemand die net zijn A heeft gehaald, en die heeft zichzelf maar getrakteerd op een CBR1000RR; we zijn allemaal heel benieuwd hoe lang dat goed gaatquote:
En die gezichten die hij trektquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:58 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen die facebook hebben; zoek op The Dekatria project: Deka heeft nieuwe foto's online gezet. Bekijk ze vooral met zijn commentaar!
Hahaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:58 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen die facebook hebben; zoek op The Dekatria project: Deka heeft nieuwe foto's online gezet. Bekijk ze vooral met zijn commentaar!
The Dekatria Projectquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:58 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen die facebook hebben; zoek op The Dekatria project: Deka heeft nieuwe foto's online gezet. Bekijk ze vooral met zijn commentaar!
Misschien toch maar eens Facebook aanmaken als ik er niet op kan komenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:58 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen die facebook hebben; zoek op The Dekatria project: Deka heeft nieuwe foto's online gezet. Bekijk ze vooral met zijn commentaar!
Je kan er wel op komen, de pagina is openbaarquote:Op woensdag 18 juli 2012 08:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens Facebook aanmaken als ik er niet op kan komen
Net een boete van 120 euro ontlopen, agent dacht dat ik rechter spiegel moest hebben, maar dat hoeft pas vanaf 96 en mijne is van 94. En dat terwijl ik veel te hard reed
Heb ik ook niet, maar ik bestel er wel eentje denk ik. Vind het toch wel handig om er ook rechts eentje te hebben.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens Facebook aanmaken als ik er niet op kan komen
Net een boete van 120 euro ontlopen, agent dacht dat ik rechter spiegel moest hebben, maar dat hoeft pas vanaf 96 en mijne is van 94. En dat terwijl ik veel te hard reed
Dude, waar woon jij, ik zag je voorbij komen in Apeldoorn topicquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef stoeltafel het volgende:
Twijfel tussen een mooie GSX600R uit 2005/2006 of toch eerst een goedkope motor van rond de 1000 a 1500e zodat als ik val het niet zo erg is. Naked bike beginnen kan ook nog wel.
Hoe zijn julle begonnen?
Is dat inclusief het er op leggen? Zal van de week even langs de Motoport rijden.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Kan je beter niet op wachten. Als je banden nu al uitbreken, en zulk slecht weer is het nog niet eens. Setje BT45 in 110/70/17 en 140/70/17 is maar iets van 200 euro
Motoport is heel erg duur met banden vervangen, zelfs met die '30% korting want we bestaan 30 jaar!@!@!' actiequote:Op woensdag 18 juli 2012 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat inclusief het er op leggen? Zal van de week even langs de Motoport rijden.
S.c.o.t.t.o.i.l.e.r.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:41 schreef lipjes het volgende:
Grmbl, weer vergeten mijn ketting te smeren
omdat?quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:03 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die heeft mijn broer ook, ik vind het maar niks....
Acht de kans dat er olie op de band komt iets hoger.quote:
Dan moet je hem fatsoenlijk afstellen, en wegbouwen is een makkie, past altijd en overal. Ding moet sowieso bereikbaar zitten om hem te vullenquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Acht de kans dat er olie op de band komt iets hoger.
Plus heb geen flauw idee waar ik dat ding moet monteren op die van mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |